Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
OutofFocus schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Probeer Elixir (https://market.android.co...d=bt.android.elixir&hl=nl) eens. Hiermee kun je (naast nog veel meer dingen) de auto-brightness naar believen aan- of uitzetten.
Thanx voor de tip :). Echter, die widget doet helaas niets :S (die klacht las ik op xda ook al over een standaard widget in een vorige firmware versie die die toggle ook had).

Voor zover ik heb kunnen zien kan je ook dit dus alleen maar als je geroot hebt. Hetzelfde geldt voor het instellen van de LCD density

Mocht iemand z'n toestel ge-root hebben en willen kijken of dat van die LCD density goed werkt, dan zou ik daar dankbaar voor zijn.

@Gijsiej: Heb jij je toestel geroot?

Het probleem is dat ik nu gewoon niet wil rooten omdat ik dan waarschijnlijk geen inruil meer kan doen....

Heb trouwens vanmiddag ook even bij de Mediamarkt naar de Arc gekeken. Die kan ik wel goed lezen. Echter, die is ook weer een stuk groter (en kwetsbaarder) dan ik eigenlijk wil.

Maar ik ben eerlijk gezegd bang dat ik toch weer terug zal gaan naar HTC......

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 10-10-2011 20:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 19:23
eymey schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:22:
Inmiddels de Neo besteld en sinds woensdag ook in huis :).

Mijn eerste indrukken met het toestel zijn gemengd. Dingen die me positief opvallen (zoals gewend van Sony Ericsson):

* Vlot (hij weet meer soepelheid uit de 1 ghz. cpu te halen dan HTC Desire)
* Zeer goede kwaliteit van de camera
* Zeer goede geluidskwaliteit en ook FM ontvangst is OK (hoewel ik de radio app qua bediening slechter vind dan op de k800i)
* Ook zeer goede geluidskwaliteit bij filmen (veel voller dan HTC telefoons)

Verder is het fijn om te zien dat hij idd wat meer intern geheugen heeft dan de HTC Desire.... 240 MB vrij toen ik de telefoon voor het eerst had opgestart. Vergeleken met HTC en Samsung modellen niet bijster veel maar voor mij zeer waarschijnlijk voldoende.

Helaas merk ik toch ook wel een nadeel, wat mijn plezier met dit toestel wel eens zou kunnen nekken: Door de hogere resolutie (850x480) ipv (800x480) zijn alle fonts, zeker die van de SonyEricsson schil, een stuk kleiner dan ik gewend was op m'n Desire.

Aangezien ik slechtziend ben is dit een erg groot nadeel. Ik kan het wel lezen maar moet er duidelijk meer voor 'turen'. Hierdoor heb ik toch nog bijna de neiging om het ding terug te sturen.....

Zonde, want in geen enkel ander toestel van welke fabrikant dan ook vind je een 8 megapixel camera, hdmi en goed geluid met dit schermformaat........
Als je de dpi aan wilt passen wat ik denk dat je wilt, zul je je telefoon moeten rooten, en dan in de /system/ map de boot.prop zoeken. Deze openen met kladblok en hier de lcd density op bv. 200 of nog iets hoger zetten.

@eymey

Ja maar ik heb geen Sony Ericsson, echter is dit niet merkafhankelijk maar zit in elke android. Het werkt gewoon, heb ik voor je getest en er zijn genoeg custom roms die er ook een andere dan de standaard waarde in hebben staan. Het is alleen even kijken welke waarde jij het fijnst vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zojuist ff geprobeerd op Wildfire van m'n vriendin (nu niet in gebruik, want ze gebruikt m'n oude Desire tot deze echt op is). Maar het werkt idd... tot op zekere hoogte (default is op die telefoon 120 en tot 140 lijkt het nog ergens op).

Tsja... blijft dus nog het probleem van het rooten. Als het toch geen soelaas biedt heb ik toch een uitdaging. Of er moet al een manier zijn om 'm te rooten zonder direct alles te unlocken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10-2024
iemand een idee of Android ICS op de Neo komt, of een van de andere Xperia 2011 family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
silasje1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:25:
iemand een idee of Android ICS op de Neo komt, of een van de andere Xperia 2011 family?
Nee, dr was ooit een nieuwsbericht over dat het zou komen, maar die heeft SE nooit bevestigd. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zo... de kogel is door de kerk. Van de week heb ik de Neo geretourneerd naar de leverancier. Hoop één dezer dagen er een HTC Incredible S voor terug te krijgen. Erg jammer, maar ik moet met mijn specifieke situatie blijkbaar prioriteiten en concessies stellen.

Toch zal ik SE niet vergeten :). Als ze ooit weer met een model komen dat wel gewoon normale resolutie heeft (of instelbare DPI of fonts zonder dat de UI vernaggeld raakt), dan gaan ze zeker weer mee in m'n overweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ik ben nu even aan het kijken voor accessoires, helaas is er bij de chinese webshops niet veel te vinden, dus moet het maar via ebay:

Heb iig deze besteld:

http://www.buyincoins.com...-evo-4g-product-4872.html (wel een chinese webshop :) ), voor het geld hoef je het niet te laten.

Wie heeft er een goed hoesje/case, want daar wil nog wel eens verschil in zitten..

edit:

Deze gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/7-...ounts&hash=item1c1f6f1b25

ben benieuwd, laat wel weten of het wat is. Maar voor een goed (leren) hoesje hou ik me altijd aanbevolen!

[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 13-10-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, ik heb nu toevallig een micro-hdmi over (had ik al gekocht vorige week) :P

Ook heb ik nu deze case over: http://www.mobielbereikba...-silicon-case-transparent (ook daar gekocht).

Overigens doet de foto op de website geen recht aan de case. Hij is helder-transparant met een soort metallic patroontje dat de kleur van je Neo aanneemt als die erin zit. Afhankelijk van de kleur van je Neo (ik had de zilveren) geeft dat een erg leuk effect :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:00

Fordman

Fordman

Bartske schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:41:

ben benieuwd, laat wel weten of het wat is. Maar voor een goed (leren) hoesje hou ik me altijd aanbevolen!
Ik gebruik dit hoesje, http://www.pdashop.nl/pro...ta-leather-pocket-14.html

ben er erg tevreden over. Telefoon is goed beschermd en makkelijk en snel uit het hoesje te halen.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Weet iemand wanneer de update in nederland beschikbaar komt?
Mijn telefoon geeft nog steeds aan dat er geen update is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Ik wil graag de accu van mijn Neo upgraden. Ik heb deze gevonden die de standaard 1500 mAh moet vervangen met een 2300 mAh. Dus dat is een hele vooruitgang. Maar kan ik dit vertrouwen of zijn het veilige accu's die op amazon staan? http://www.amazon.co.uk/E...TF8&qid=1318926206&sr=1-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Zag dat er nu ook een Neo V te koop is. Voor zover ik heb gelezen is die zo goed als hetzelfde als de gewone Neo, alleen in andere kleuren verkrijgbaar en een 5MP camera ipv een 8MP.
Ga van het weekend eens rondkijken naar deze telefoon, lijkt me wel interessant (minder megapixel camera hecht ik niet veel waarde aan).

Zat eerst te kijken voor de Mini Pro, maar durf te gok niet te wagen met de static noise problemen.
De Ray lijkt me ook interessant, maar misschien nét te klein zonder echt toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Corossi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:31:
Zag dat er nu ook een Neo V te koop is. Voor zover ik heb gelezen is die zo goed als hetzelfde als de gewone Neo, alleen in andere kleuren verkrijgbaar en een 5MP camera ipv een 8MP.
Ga van het weekend eens rondkijken naar deze telefoon, lijkt me wel interessant (minder megapixel camera hecht ik niet veel waarde aan).

Zat eerst te kijken voor de Mini Pro, maar durf te gok niet te wagen met de static noise problemen.
De Ray lijkt me ook interessant, maar misschien nét te klein zonder echt toetsenbord.
Klopt, ik dacht dat deze alleen voor india en regionen bedoelt was maar blijkbaar ook hier dus. Is deze dan goedkoper dan de gewone neo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Volgens mij scheelt het iets van 30 euro... Maar meeste uitleveringen staan bij de webshops pas laatste week november

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
Alleen even gekeken op de site van de Phone House, daar is de Neo €349, de Neo V €259.
Neo V volgens de site direct leverbaar en in winkels van de Phone House ook op voorraad?? :?
Vreemd dat ze dat er zó opzetten.
Prijsverschil is misschien bij andere shops minder groot.

[ Voor 29% gewijzigd door Myliobatis op 18-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
als je de pw nakijkt zie je dat de gemiddelde Neo zwart rond de 275 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 13:58
Waarom is deze zoveel dikker dan de Ray? Toch een betere lens? Goedkoper wordt hij er niet echt door uiteindelijk. Ik heb een bodje gedaan op een tweedehands Neo omdat de Ray toch wel erg klein is als ik hem in de winkel vast heb genomen, en typen op 3,3" lijkt me wel heel krap. Op mijn iPod Touch met 3,5" gaat het eigenlijk maar net goed.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
Goede vraag eigenlijk.. Zal er wellicht mee te maken hebben. De Arc heeft volgens mij dezelfde camera/lens maar is wel dunner (maar ook een stuk duurder).

Gisteren toch maar mij abonnement verlengt met Xperia Neo erbij. Door een aanbieding kwam ik goedkoper uit tel + abbo dan toestel los kopen + sim only.
Wat wordt er eigenlijk bijgeleverd aan 'protectie'? (voor het scherm en hoesje?)
Heeft iemand anders een aanrader waar ik zoiets kan halen (bv. winkel of webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Corossi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:17:
Goede vraag eigenlijk.. Zal er wellicht mee te maken hebben. De Arc heeft volgens mij dezelfde camera/lens maar is wel dunner (maar ook een stuk duurder).

Gisteren toch maar mij abonnement verlengt met Xperia Neo erbij. Door een aanbieding kwam ik goedkoper uit tel + abbo dan toestel los kopen + sim only.
Wat wordt er eigenlijk bijgeleverd aan 'protectie'? (voor het scherm en hoesje?)
Heeft iemand anders een aanrader waar ik zoiets kan halen (bv. winkel of webshop)
Er zit standaard niks bij aan protectie, maar op internet is genoeg te vinden. Zelf heb ik een hoesje om de telefoon (een hoesje die eigenlijk voor de iPhone 3G was, maar ook met mijn Hero prima uit kon) omdat hij vaak in mijn broekzak zit. Plastic covers geloof ik niet in, ik plak ze altijd scheef of er blijft een bubbeltje over en daar kan ik mij echt mateloos aan irriteren. Daarnaast een telefoon is een gebruiksvoorwerp dus hij ziet er na 2 jaar per definitie minder mooi uit dan na de eerste dag :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
Had al een beetje rondgekeken inderdaad, alleen zoveel hits dat het lastig is om te 'zien' welke degelijk is.
Van die plakkerts, tjah zat daar voor mijn fotocamera ook over te denken. Maar precies wat je zegt, zijn lastig er goed op te plakken.
Mijn huidige telefoon heb ik nu al sinds december 2007 (ja ik weet het, niemand snapt hoe ik dat volhou :p) Hij functioneert nog maar wel de nodige slijtageplekken, scherm vol met putjes, maar daar is die telefoon geworden.

En over deze heen gelezen zie ik nu :)
Fordman schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:11:
[...]

Ik gebruik dit hoesje, http://www.pdashop.nl/pro...ta-leather-pocket-14.html

ben er erg tevreden over. Telefoon is goed beschermd en makkelijk en snel uit het hoesje te halen.
Neem dus aan dat een goed geschikt formaat is voor de Neo (niet te strak of te groot)

[ Voor 5% gewijzigd door Myliobatis op 21-10-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ik heb het even gevraagd:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2nu4p37.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik ben meer benieuwd of ze nog doorgaan naar Icecream Sandwich. Is de NEO in de 2011 gelanceerd?
https://www.facebook.com/SonyEricssonNederland/posts/307790332570611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Banjy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:54:
[...]

Ik ben meer benieuwd of ze nog doorgaan naar Icecream Sandwich. Is de NEO in de 2011 gelanceerd?
https://www.facebook.com/SonyEricssonNederland/posts/307790332570611
Ja de neo krijgt gewoon een update :)

nieuws: Fabrikanten geven recente smartphones updates naar Android 4.0

@ hieronder:

inderdaad! Ik zat tussen de Desire S en deze te twijfelen en nu krijgt deze wel een update en de desire S niet! Aangezien ik voorlopig toch nog geen zin heb om met roms enzo te gaan kloten heb ik de goede keuze gemaakt denk ik :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bartske op 22-10-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ah mooi! Was al op die facebook pagina gekomen door het aangehaalde nieuwsartikel maar had blijkbaar niet goed doorgelezen. Hoe langer ik het toestel heb ik meer ik toch wel tevreden ben met mijn keuze om terug te gaan naar SE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren ook de Neo ontvangen. Heb hiervoor de HTC Hero gehad en was op zoek naar een iets grotere, maar zeker niet te grote. Qua formaat is de bijna identiek aan de Hero, dus ik redelijk snel overtuigd.

Aangesloten op PC en automatisch start een installatie van SE PC Companion...erg nette software.
Gelijk geattendeerd op een software update....en deze laten verwerken....echter na update een nieuwere Android versie (2.3.3 --> 2.3.4 moet nog vrijgegeven worden lees ik hierboven), maar nog steeds een 'oude market'.
Klopt dit??

Voor de rest een fijn toestel, die ik nog wel geheel aan moet passen aan mijn eigen smaak....maar er daarvoor geen beter OS dan Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Dat je nog de 'oude' market hebt kan kloppen, deze wordt automagisch naar je telefoon gepushed. Waarschijnlijk als je de market een keertje afsluit en op nieuw opstart heb je hem al. Als dat niet lukt moet je gewoon ff geduld hebben of als je dat niet hebt kan je ook de .apk even ergens vandaan trekken en die installeren. Maar het moet als het goed is vanzelf gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Laatst online: 16:55
Wat een heerlijk apparaatje. Heb deze maar gekozen bij de abbo verlenging en ben er dik tevreden over. Ik kom zelf van een samsung jet en het is een hele verademing om eindelijk applicaties te kunnen draaien. Enige minpuntje tot nu toe is het scherm, het amoled scherm van de jet is toch een stuk mooier dan de Neo. Maar wat was ik blij dat de pc software van sony gewoon goed zijn ding doet, dat kon je bij samsung wel op je buik schrijven |:( . Verder is de Neo ook erg rap in het laden van vanalles vind ik.

Geluid bij het afspelen van muziek is zeer goed, ook via de speaker voor zover ik al andere smartphones gehoord heb. Hoewel ik daar zelf verder weinig behoefte aan heb. De videocamera is ook om te kwijlen, hoewel de 720p toch niet helemaal waar is denk ik. Bij het afspelen op de pc zie je toch dat het niet zo scherp is, maar dan nog prima bruikbare kwaliteit voor random video opnames.
De fotocamera heb ik nog niet echt goed kunnen testen.
Het is inderdaad eigenlijk niet te geloven dat de Neo niet zo populair is. 8)7

Ik heb ook enkele spellen getest, GT free+ HD en eternity warriors (ofzo). Draaid perfect _/-\o_ .

absoluut een aanrader, lijkt me ook veel fijner dan de arc met zijn kleinere knoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door earvaag op 30-10-2011 14:35 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Gister was de update eindelijk beschikbaar :).

Vooral swype is een handige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
@pinocan; hoe heb je die binnen gehengeld? bij mij geeft die op 2.3.3 nog steeds aan dat ik de meest recente versie heb! (de se companion bedoel ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pinocan1980 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:40:

Zijn al je gegevens en apps bewaard gebleven?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Via de telefoon optie gaf hij aan dat er geen nieuwe update was. SE Companion gaf aan dat er wel een update was. Ik heb wel een backup gemaakt van mijn contacten en agenda.
Na installatie stonden al mijn gegevens er nog gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pinocan1980 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:40:

Inderdaad een handige toevoeging :) . Had je die uit een changelog of zo? Anyway bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
Op de blog van sony Ericsson wordt elke dag een nieuwe functie van de update uitgelegd. Echt handig :)

http://blogs.sonyericsson.com/products/2011/11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
vaag. Mijn SE Companion blijft aangeven dat alles up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Paganstars schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:26:
vaag. Mijn SE Companion blijft aangeven dat alles up to date is.
Je provider moet ook toestaan dat je hem krijgt volgensmij, ik heb hem iig ook niet (hi/kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Bartske schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:12:
[...]

Je provider moet ook toestaan dat je hem krijgt volgensmij, ik heb hem iig ook niet (hi/kpn)
Hier nog geen update (op de telefoon zelf geprobeerd) maar dat Live Dock ziet er wel mega gaaf uit zeg! Zelf heb ik namelijk altijd bewust voor een 'normaal' formaat telefoon gekozen zodat er nog een plek over blijft voor een tablet, maar hiermee kun je gewoon desktop size computeren op de televisie. Werkt dit straks ook met andere telefoons of is de Live Dock voorbehouden aan SE telefoons? Wat een hoog gadget gehalte, erg verleidelijk :) De Micro-HDMI functie werkt namelijk perfect en met een mooi draadloos (mediacenter) toetsenbordje moet dat toch riant vertoeven zijn in de woonkamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
[...]

Das toch alleen bij simlocked toestellen? Sowieso, beetje vaag want het is geen OTA update....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Net de update geïnstalleerd en deze keer ging het vlekkeloos, alles staat er nog netjes op. Buiten de 3D camera zie ik nog geen zinnige toevoegingen. Swype had ik namelijk al geïnstalleerd.

Invoegen doe je zo!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Wat is precies het verschil tussen de Neo en de Neo V?
Ik zie alleen dat de Neo V 5MP camera ipv 8MP. Verder is die nieuwer, wat nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
[...]

Ik heb de update ook nog niet heb Telfort, heb jij hem inmiddels al binnen?
bladerash schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:10:
Wat is precies het verschil tussen de Neo en de Neo V?
Ik zie alleen dat de Neo V 5MP camera ipv 8MP. Verder is die nieuwer, wat nog meer?
Voor zover ik weet is dat de enige echte aanpassing, hardware specificaties zijn hetzelfde. Wordt in andere kleuren geleverd, maar volgens mij verder exact hetzelfde ontwerp.

Of het verschil van 5MP vs 8MP erg bijzonder is betwijfel ik, aangezien de foto's van de 8MP nu ook niet echt denderend zijn door grote compressie die wordt toegepast op de foto's

[ Voor 51% gewijzigd door Myliobatis op 11-11-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Corossi schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:38:
[...]

Ik heb de update ook nog niet heb Telfort, heb jij hem inmiddels al binnen?

[...]

Voor zover ik weet is dat de enige echte aanpassing, hardware specificaties zijn hetzelfde. Wordt in andere kleuren geleverd, maar volgens mij verder exact hetzelfde ontwerp.

Of het verschil van 5MP vs 8MP erg bijzonder is betwijfel ik, aangezien de foto's van de 8MP nu ook niet echt denderend zijn door grote compressie die wordt toegepast op de foto's
Nee KPN/Hi nog steeds niet, nu zijn de veranderingen ook niet zo enorm groot maar wil die nieuwe camera functies wel eens uitproberen.

Ik gebruik nu als camera app vignette, en volgensmij kan je daar de compressie zelf instellen en dus ook meer uit je camera halen, heb laatst een time lapse gemaakt, die kan ik hier wel even posten als youtube meewerkt (niet dat ie heel bijzonder is haha :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
Ok, dan neem ik aan dat de vertraging van de update bij de provider ligt...
Zien we het wel wanneer die.verschijnt, ook al is het niet zo heel erg spectaculair toch wel mooi als die er dan zsm is.

Ik ga de camera app zo opzoeken en uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
ik kan aan een tweedehands neo komen, maar daar zit een kpn/hi simlock op. is het mogelijk om de simlock (zelf) te verwijderen? en heeft dat ook (veel) invloed van op updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:21
[...]

Heeft niets met de mobiele operator te maken. (Heb zelf een simonly en PCC wil nog wel eens weigeren de melding te geven, terwijl die dat wel doet voor mn oude W595)

PC C. wil nog wel eens ruzie hebben met een firewall. Sluit PCC volledig af, koppel je gsm veilig los, zet de firewall heel kort tijdelijk uit. Herstart PCC en verbindt daarna de gsm opnieuw.
Try agian ;)

Er is nog een 2e optie aanwezig: Instellingen -> over de telefoon -> softwareupdate.
Eventjes laten zoeken en als het goed is krijgt u een melding over een update van ongeveer 94mb groot.

Succes.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 17:34

Vrijdag

De Zwarte

Mijn abbo loopt binnenkort ook af en aangezien mijn vorige telefoons ook van SE waren en die mij erg bevielen zat ik te kijken naar een leuke SE android telefoon.

Wat ik erg belangrijk vind is dat ik wel dingen kan verwijderen die ik niet gebruik. Op mijn huidige W995 zit een hyves app maar dat gebruik ik nooit (ik gebruik geen social media) maar die kan ik niet verwijderen. Ook wil ik gewoon apps kunnen installeren via een sd kaartje ofzo. Maargoed, dit moet ik zelf nog maar even uitzoeken.

Voor de mensen die de Neo al hebben, hoe zit het met de camera? Want met mijn W996 kan ik niet echt denderende foto's maken helaas. Ook zit er inmiddels aardig wat stof op het lensje wat ik er niet vanaf krijg.
De meeste foto's maak ik binnenshuis met niet zoveel licht maar ik heb nu best vaak korrelig of onscherp beeld, of het is slecht belicht ondanks de flitser.

Het rooten heb ik ook geen verstand van maar daar zijn vast wel fora over te vinden me dunkt :) Ik ga de telefoon toch alleen maar gebruiken om te bellen en smsen (en zelfs dat doe ik maar zelden) en af en toe dus een foto maken en bij verveling een spelletje of een filmpje kijken.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je hem root kan je inderdaad alles eraf gooien wat je niet nodig hebt. Niet dat het nodig is want voor jouw gebruik gaat het qua snelheid niks uit maken.

De camera is gewoon goed, fotokwaliteit is een van de betere (hetzelfde als de Arc en Ray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik las op deze site http://www.techradar.com/...o-930889/review?artc_pg=1 wel het volgende:
I can't beleive this phone scored so highly.

What they fail to mention is that because you have to charge the phone constantly, the notification light on the side shines like a torch at night so once you have plugged it in to charge, you have to place it in a drawer or under the clothes you have just taken off.

I have contacted Sony Ericsson on several occasions but all they say is sorry but there is nothing we can do but have you tried this or that. They suggested turning off apps which detracts from being a "smart" phone if you have to hunt through swithching on apps just make the battery make it through the day. I now have a charger next ot my desk at work, one in the car and one beside my bed.

The camera is terrible and trying call up images from the gallery can take 2 or 3 attempts.

The only thing, and i mean the only thing good about this phone is how it sits in your hand, other than that i would not touch this phone with a very large barge pole unless it was to drop it in a canal
Ik vind een goede batterijduur ook wel belangrijk. Las namelijk dat de HTC Sensation een 1730Mah accu heeft en dat is ook wel zo prettig natuurlijk. Alleen is die meteen een pak duurder, 219 voor de Sensation tov 39 voor de Neo (gebaseerd op een 1 jarig 16,25 per maand abbo). Nu ben ik al zowat tien jaar klant bij KPN dus misschien is daar nog wat mee te regelen.

En voor mijn gebruik is de Sensation misschien wel overkill.
The speaker slotted into the back cover towards the bottom is powerfully loud and impressively clear, but badly located and easy to cover with your fingers.

The sound quality is decent on the supplied earphones, but woe betide you if you think you're going to swap them for a different brand, more comfortable pair with a handsfree element, which many mid- and high-end options have these days.

Vocals are lost to the background, and even on the 'normal' setting, the sound seems to float towards you as if you're underwater, something the minimalistic equaliser presets do nothing to help.

A similar fate awaits you when watching videos – dialogue is completely lost to the ether. The only way to fix this issue is to either use 'normal' cans (ie those without a handsfree microphone or controls) or get an adaptor for your buds... and neither is ideal.

Given HTC, Motorola and Samsung models are all OK with third party hands-free kits, we're a little unhappy that Sony Ericsson aren't able to as well.
(ook van Techradar.com)
Dit vind ik ook wel een beetje jammer, het lijkt er wel op dat de geluidskwaliteit vrij slecht is. Een gebruiker hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 27% gewijzigd door Vrijdag op 21-11-2011 14:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Vrijdag schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:06:
Ik las op deze site http://www.techradar.com/...o-930889/review?artc_pg=1 wel het volgende:

[...]

Ik vind een goede batterijduur ook wel belangrijk. Las namelijk dat de HTC Sensation een 1730Mah accu heeft en dat is ook wel zo prettig natuurlijk. Alleen is die meteen een pak duurder, 219 voor de Sensation tov 39 voor de Neo (gebaseerd op een 1 jarig 16,25 per maand abbo). Nu ben ik al zowat tien jaar klant bij KPN dus misschien is daar nog wat mee te regelen.

En voor mijn gebruik is de Sensation misschien wel overkill.

[...]
(ook van Techradar.com)
Dit vind ik ook wel een beetje jammer, het lijkt er wel op dat de geluidskwaliteit vrij slecht is. Een gebruiker hier die dit kan bevestigen/ontkrachten?
hier zijn ze lovend over de kwaliteit:
http://www.phonearena.com...-neo-Review_id2725/page/3

hier ook:
http://www.gsmarena.com/s...eria_neo-review-595p5.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Vrijdag schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:06:

[...]
(ook van Techradar.com)
Ik heb de Neo nu ongeveer een goede week. Opstarten kan even duurt, maar dat vindt ik geen ramp.
Eenmaal "uitgeladen" doet de Neo lekker vlot en snel zn werk. Multitasken gaat ook lekker vlot, ook als het gaat om een horde opstaande apps (internet, muziek, whatsapp, Wisepilot navigatie).

Geluidskwaliteit is op vol vermogen is niet verkeerd, echter is er maar 1 speaker. (Bij mijn oude W595 kwam het geluid voor de muziek uit 2 kleine ~ 5watt boxjes).
Moet er wel bij zeggen dat ik een Equalizer app gebruik, maar die kan je gratis uit de market halen.

Techno/dance/popnummer/Rock klinken zeer leuk, maar toch net even anders als bij de klassieke walkman lijn. (niet negatief bedoeld).(Annagrance, Milk Inc, Tiesto, Bryan Adam, Bon Jovi, Survivor als test gebruikt)

Accu duur kan ik nog weinig zeggen. Haal bij zwaar intensief gebruik net 7 uur.
Dan is het Whatsapp, navigatie, wordfeud constant aan hebben en de gsm als WiFi Hotspot (Tethering) gebruiken. Tussendoor komen ook nog korte gesprekken (tot 5 min) en een enkele sms.

Ik weet wel dat een accu pas na een paar laad/los cyclus pas op topprestatie werkt.

Hopelijk heb je hier iets aan.

• Diederik
  • Niet online
Ik heb toch wel een probleem met de Neo, het is namelijk zo dat mijn telefoon uitvalt op het moment dat de accu onder een bepaald niveau is, meestal ergens onder de 20%. Gelukkig heb ik op 3 plekken een oplader (werk,thuis,auto) waardoor het meestal niet tot echte problemen leid.

Hebben misschien meer mensen hier last van?

Invoegen doe je zo!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dankjewel, ik zal die reviews eens rustig na gaan lezen :)
D_Jeff schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:30:
[...]

Ik heb de Neo nu ongeveer een goede week. Opstarten kan even duurt, maar dat vindt ik geen ramp.
Eenmaal "uitgeladen" doet de Neo lekker vlot en snel zn werk. Multitasken gaat ook lekker vlot, ook als het gaat om een horde opstaande apps (internet, muziek, whatsapp, Wisepilot navigatie).

Geluidskwaliteit is op vol vermogen is niet verkeerd, echter is er maar 1 speaker. (Bij mijn oude W595 kwam het geluid voor de muziek uit 2 kleine ~ 5watt boxjes).
Moet er wel bij zeggen dat ik een Equalizer app gebruik, maar die kan je gratis uit de market halen.

Techno/dance/popnummer/Rock klinken zeer leuk, maar toch net even anders als bij de klassieke walkman lijn. (niet negatief bedoeld).(Annagrance, Milk Inc, Tiesto, Bryan Adam, Bon Jovi, Survivor als test gebruikt)

Accu duur kan ik nog weinig zeggen. Haal bij zwaar intensief gebruik net 7 uur.
Dan is het Whatsapp, navigatie, wordfeud constant aan hebben en de gsm als WiFi Hotspot (Tethering) gebruiken. Tussendoor komen ook nog korte gesprekken (tot 5 min) en een enkele sms.

Ik weet wel dat een accu pas na een paar laad/los cyclus pas op topprestatie werkt.

Hopelijk heb je hier iets aan.
Goed om te lezen over de geluidskwaliteit. Ik denk dat het ook iets is waar ik aan zou moeten wennen. Het geluid van mijn W995 vond ik ook anders dan van mijn K-850.

De accuduur valt me toch een beetje tegen, zeker als ik _Diederik's post lees. Ik vind het wel belangrijk dat er een stevige accu in zit omdat ik niet overal de beschikking heb tot opladen.

Wat mij ook een beetje tegenstaat is dat volgens de site phonereviews.com Facebook zo ontzettend is verweven in de Sony software. Ik heb geen facebook en zit niet te wachten op allemaal apps/functies die dat wel vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:38:
[...]

Heeft niets met de mobiele operator te maken. (Heb zelf een simonly en PCC wil nog wel eens weigeren de melding te geven, terwijl die dat wel doet voor mn oude W595)

PC C. wil nog wel eens ruzie hebben met een firewall. Sluit PCC volledig af, koppel je gsm veilig los, zet de firewall heel kort tijdelijk uit. Herstart PCC en verbindt daarna de gsm opnieuw.
Try agian ;)

Er is nog een 2e optie aanwezig: Instellingen -> over de telefoon -> softwareupdate.
Eventjes laten zoeken en als het goed is krijgt u een melding over een update van ongeveer 94mb groot.

Succes.
Krijg hem hier nog steeds niet (niet via de update vanaf de telefoon via Wifi/UMTS, via PC Companion en Sony Ericsson Software Update (SEUS)). Van het weekend v2.3.3 opnieuw geïnstalleerd via SEUS, daarna nog een keer gecheckt, nu geeft die nog geen nieuwe versie aan.
Vrijdag schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:15:
[...]
Dankjewel, ik zal die reviews eens rustig na gaan lezen :)

[...]

Goed om te lezen over de geluidskwaliteit. Ik denk dat het ook iets is waar ik aan zou moeten wennen. Het geluid van mijn W995 vond ik ook anders dan van mijn K-850.

De accuduur valt me toch een beetje tegen, zeker als ik _Diederik's post lees. Ik vind het wel belangrijk dat er een stevige accu in zit omdat ik niet overal de beschikking heb tot opladen.

Wat mij ook een beetje tegenstaat is dat volgens de site phonereviews.com Facebook zo ontzettend is verweven in de Sony software. Ik heb geen facebook en zit niet te wachten op allemaal apps/functies die dat wel vereisen.
Facebook staat standaard geïnstalleerd op Sony Ericsson. Maar als je er niet mee ligt heb je er naar mijn idee geen "last" van (in de zin van dat je het overal tegen zou komen).
Als je Facebook wel gebruikt zie je bv., afhankelijk van je instellingen, bij je contacten hun Facebook foto en komen er tabbladen bij (zoals interesses en foto's van een contact).
Maar dit is dus alleen als je inlogt met een account op Facebook en synchronisatie activeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
_Diederik schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:40:
Ik heb toch wel een probleem met de Neo, het is namelijk zo dat mijn telefoon uitvalt op het moment dat de accu onder een bepaald niveau is, meestal ergens onder de 20%. Gelukkig heb ik op 3 plekken een oplader (werk,thuis,auto) waardoor het meestal niet tot echte problemen leid.

Vanmorgen weer gehad, ik pak mijn telefoon en is uit, bij aanzetten zie ik dat de accu nog 29% heeft. Zijn er andere mensen die dit ook hebben met de NEO? Zo niet dan ga ik retour shop.

Verder ben ik uitermate tevreden over het functioneren van dit toestel.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nou, ik heb sinds vandaag ook de Xperia Neo :) Nog niet zoveel mee gespeeld maar het bevalt tot nu toe goed. Wat ik alleen nog niet heb kunnen vinden is een gewone filebrowser, behalve een soort Office. Heb via de marketplace maar een andere, eenvoudigere filebrowser geinstalleerd.

En is er iemand die mij kan vertellen waarom ik met geen mogelijkheid een gewone foto in portretmode niet normaal als wallpaper kan instellen? Ik kan een foto alleen maar "aanpassen" en dan wordt dat helemaal niet goed als wallpaper weergegeven. Mijn vriendin heeft vandaag de Galaxy S II gehaald en daar kan dat zonder problemen mee. Er zal vast wel een app voor zijn maar ik zie liever dat het kan vanuit het standaard menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
_Diederik schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:04:
[...]

Vanmorgen weer gehad, ik pak mijn telefoon en is uit, bij aanzetten zie ik dat de accu nog 29% heeft. Zijn er andere mensen die dit ook hebben met de NEO? Zo niet dan ga ik retour shop.

Verder ben ik uitermate tevreden over het functioneren van dit toestel.
Nope. De mijne gaat tot de laatste procent. Wel naggen natuurlijk dat ik 'em aan de lader moet hangen.
Spontane uitval bij accu < 30% klinkt sowieso niet goed eigenlijk. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
Pracht telefoon! Doet alles wat ik wil en nodig heb. Enigste minpuntje is de batterij case die af en toe kraakt. Verder topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Davy24 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 02:48:
[...]
Nope. De mijne gaat tot de laatste procent. Wel naggen natuurlijk dat ik 'em aan de lader moet hangen.
Spontane uitval bij accu < 30% klinkt sowieso niet goed eigenlijk. Succes ermee.
Die van mij valt uit bij 1%, nooit eerder.

Wat betreffende accu duur, als ik de telefoon gewoon standby hou dan kan hij makkelijk 2 dagen met GTalk en 3G de hele dag aan.
Wanneer ik wat angry birds speel op een dag dan red ik maar 1,5 dag.

Heeft er iemand ervaring met CyanogenMod op deze telefoon ?
Ik gebruik deze telefoon eigenlijk best vaak om games te spelen (angry birds seasons, GTA III) en wat mij opvalt is dat deze telefoon toch wel flink moet swappen met zijn geheugen.
Nu vroeg ik mij af of het geheugengebruik met CyanogenMod lager is. Ook kan ik met CyanogenMod overklokken wat de snelheid van GTA III vast ten goede komt.

Nadeel is dat ik mijn garantie verlies waardoor ik nog een beetje twijfel. Dus als iemand zijn ervaring kan delen, graag!

[ Voor 34% gewijzigd door DaWaN op 16-12-2011 13:03 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ik heb deze er sinds gisteren opstaan. Doet het prima en is lekker snel :), Cyanogenmod heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Iemand al de update 2.3.4 binnen?

ik zelf heb hem nog steeds niet (MTV-Mobile)
PC Companion zegt dat ik de laatste software heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knamix schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:33:
Iemand al de update 2.3.4 binnen?

ik zelf heb hem nog steeds niet (MTV-Mobile)
PC Companion zegt dat ik de laatste software heb....
Ja heb 2.3.4. al twee weken binnen. Not branded toestel. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds 28. oktober 2.3.4 ontvangen.

Wat jij nog kan doen, via SEUS updaten.
http://www.sonyericsson.c...teservice/Elm?cc=de&lc=de

ondersteund ook alle Xperia smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Hier nog steeds 2.3.3 (Hi), geen update beschikbaar; ook niet via SEUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
DaWaN schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:01:
[...]

Die van mij valt uit bij 1%, nooit eerder.

Wat betreffende accu duur, als ik de telefoon gewoon standby hou dan kan hij makkelijk 2 dagen met GTalk en 3G de hele dag aan.
Wanneer ik wat angry birds speel op een dag dan red ik maar 1,5 dag.

Heeft er iemand ervaring met CyanogenMod op deze telefoon ?
Ik gebruik deze telefoon eigenlijk best vaak om games te spelen (angry birds seasons, GTA III) en wat mij opvalt is dat deze telefoon toch wel flink moet swappen met zijn geheugen.
Nu vroeg ik mij af of het geheugengebruik met CyanogenMod lager is. Ook kan ik met CyanogenMod overklokken wat de snelheid van GTA III vast ten goede komt.

Nadeel is dat ik mijn garantie verlies waardoor ik nog een beetje twijfel. Dus als iemand zijn ervaring kan delen, graag!
Ik zou wachten todat ze de 4.0 versie hebben gemaakt CM9. Dat zal ergens volgende maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Banjy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:57:
Hier nog steeds 2.3.3 (Hi), geen update beschikbaar; ook niet via SEUS.
Ik zit al bijna een maand op versie 2.3.4.
Update binnengehaald via de gsm zelf, niet via pc. Hoe dat gaat staat op pagina 6 of in quotes van pagina 7.

Of je v2.3.4 wil is aan jou zelf, maar er zitten een aantal veranderingen in:
- 3D foto's maken op panorama manier
- Er wordt bloatware toegevoegd, in de vorm van trials van bijv Wisepilot. Ook breidt SE wat eigen apps erbij.
- Betere ondersteuning voor HDMI en "Remote gebruik" (als bijv. Afstandbediening voor media center)
- Toestenbordje is veranderd. (dikkere letters), maar nu wel T9 met Multi taal ondersteuning (met toets voor te schakelen tussen de talen)

en nog een paar dingetjes.

Pracht toestel, alleen beetje jammer van de accu. (max 4 dagen gehaald tot nu toe, terwijl mn W595 tot 14 dagen mee kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
D_Jeff schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:41:
[...]

Update binnengehaald via de gsm zelf, niet via pc. Hoe dat gaat staat op pagina 6 of in quotes van pagina 7.

- Er wordt bloatware toegevoegd, in de vorm van trials van bijv Wisepilot. Ook breidt SE wat eigen apps erbij.
- Betere ondersteuning voor HDMI en "Remote gebruik" (als bijv. Afstandbediening voor media center)
- Toestenbordje is veranderd. (dikkere letters), maar nu wel T9 met Multi taal ondersteuning (met toets voor te schakelen tussen de talen)

Pracht toestel, alleen beetje jammer van de accu. (max 4 dagen gehaald tot nu toe, terwijl mn W595 tot 14 dagen mee kon)
Je kunt de accu duur niet vergelijken met "dumb" phones. Zelf ga ik binnenkort de CM9 release instaleren. Hopen dat hij goed draait. Ben het best zat al die bloatware en onzin die ik niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
D_Jeff schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:41:
[...]

Zijn wel interessante veranderingen. Was al erg enthousiast over de HDMI out functie, maar als dat nog wat beter (het liefst scherper/voller scherm) kan is het helemaal mooi! Remote gebruik is ook altijd meegenomen. Heb nog even teruggelezen (volg/lees het topic ook al erg goed, is ook goed te doen gezien de postrate) maar zowel via SEUS als de telefoon zelf; geen update. Of bedoel je misschien de firewall tip? Die heb ik nog niet geprobeerd, zal ik binnenkort eens proberen te doen maar ik ben wel sceptisch, SEUS lijkt prima in staat met internet te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Wel vreemd dat jullie de 2.3.4 update niet kunnen krijgen.
Ik heb mijn telefoon via Hi en heb al sinds begin december 2.3.4
Ik heb mijn Xperia Neo wel een paar dagen na de launch besteld, misschien één van de eerste ongebrande batches gehad oid ?

Edit:
De swype functie in 2.3.4 vind ik zelf trouwens erg fijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 19-12-2011 01:34 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Sinds begin december in het bezit van een Sony Ericsson Neo V mt11i en ben er heel erg blij mee. Het is mijn eerste smartphone en ben er nu al flink gehecht aan. De menu stijl van de menu's ook, heel prettig voor iemand die vanaf een Nokia komt en van een strak en zakelijk thema houdt. Enigste wat mij de afgelopen 3 weken op is gaan vallen, de telefoon kraakt een beetje. Dit gebeurt bij mij vooral op het linker chrome panel (zonder de knopjes) en heel lichtelijk op het rechter chrome panel.

Ik zat te overwegen om de telefoon voor reparatie terug te sturen, maar ik wil 'm eigenlijk gewoon niet missen (ben beetje verliefd op dat ding geworden). Na wat gezoek op Google kwam ik al snel uit bij GSM Arena, waar melding werd gemaakt van dezelfde problemen en na nog wat verder zoeken kwam ik er een heel topic over tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378903 .

Zijn er meer gebruikers op GoT met een Neo of Neo V die hier last van hebben? Eventueel ook die het zelf opgelost hebben? Ben niet bang om 'm open te schroeven, maar doe het liever niet meteen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:33
Ben zelf heel enthousiast over de mogelijkheden van deze Neo, maar minder enthousiast dat de telefoon ook bij mij de update naar 2.3.4 niet maakt. Niet via SEUS en PC Companion. Is gekocht bij phonehouse zonder abonnement. Zou graag de mogelijkheden van swype en 3D nagaan.

Heeft iemand een idee waarom dit bij sommige blijkbaar zo snel kan en bij andere niet? Dien ik gewoon te wachten of komt het vanzelf niet goed en kijk ik best naar alternatieven om de update te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
ICS komt eind april begin mei voor de neo
With the holiday season around the corner, we’re happy to confirm that the first 2011 Xperia™ smartphones will be upgraded to Android 4.0 starting from end March/early April 2012. The first smartphones to get the upgrade are Xperia™ arc S, Xperia™ neo V and Xperia™ ray. Soon after, starting from end April/early May, Xperia™ arc, Xperia™ PLAY, Xperia™ neo, Xperia™ mini and mini pro, Xperia™ pro, Xperia™ active as well as Sony Ericsson Live with Walkman™ will get their upgrades
http://blogs.sonyericsson...nd-marchearly-april-2012/

Verwijderd

Ook hier nogsteeds de update naar 2.3.4 niet beschikbaar (MTV mobile) alles geprobeerd ondertussen, SEUS, PC.C, opnieuw software installeren, firewall uitgezet, verschillende pc's, via mobiele update center zelf, maar niets wil baten.
iemand die mij kan helpen? ligt waarschijnlijk aan mtv mobile (kpn en hi hebben deze klachten ook nog, voor zover ik weet)

zitten toch een aantal voordelen aan de nieuwe update, en kijk er niet naar uit om overal losse apps voor te downloaden (swype, printscreen, 3d camera, noem maar op)

hopende dat iemand hier iets meer vanaf weet?

• D_Jeff
@Random1:
Zo te zien kan je al de Market in, wat betekend dat je telefoon geactiveerd is.
Eventueel al contact op genomen met klantenservice kpn / SE Benelux / Google NL ?

Eventueel zou ik nog zeggen, wacht anders tot IC update.

Verwijderd

@D_Jeff, de IC update komt pas medio april?(en waarschijnlijk voor sommigen nog wat later) dus dat duurt me te lang.
Heb verder kunnen lezen dat de update in reeksen van serienummers wordt vrijgegeven (https://forum.www.hi.nl/o...roid-versie-2-3-4-a-1642/)
maar duurt wel erg lang bij mij (en anderen zo te lezen)

verder werkt de SE neo perfect, zal alleen nog wat gebruiksvriendelijker worden met de nieuwe update.
mocht iemand anders contact hebben gehad of hier meer vanaf weten, gelieve het even te delen.

• silasje1
Yonni schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:57:
Sinds begin december in het bezit van een Sony Ericsson Neo V mt11i en ben er heel erg blij mee. Het is mijn eerste smartphone en ben er nu al flink gehecht aan. De menu stijl van de menu's ook, heel prettig voor iemand die vanaf een Nokia komt en van een strak en zakelijk thema houdt. Enigste wat mij de afgelopen 3 weken op is gaan vallen, de telefoon kraakt een beetje. Dit gebeurt bij mij vooral op het linker chrome panel (zonder de knopjes) en heel lichtelijk op het rechter chrome panel.

Ik zat te overwegen om de telefoon voor reparatie terug te sturen, maar ik wil 'm eigenlijk gewoon niet missen (ben beetje verliefd op dat ding geworden). Na wat gezoek op Google kwam ik al snel uit bij GSM Arena, waar melding werd gemaakt van dezelfde problemen en na nog wat verder zoeken kwam ik er een heel topic over tegen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1378903 .

Zijn er meer gebruikers op GoT met een Neo of Neo V die hier last van hebben? Eventueel ook die het zelf opgelost hebben? Ben niet bang om 'm open te schroeven, maar doe het liever niet meteen.
heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Nu online
Pirewiet schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:05:
Ben zelf heel enthousiast over de mogelijkheden van deze Neo, maar minder enthousiast dat de telefoon ook bij mij de update naar 2.3.4 niet maakt. Niet via SEUS en PC Companion. Is gekocht bij phonehouse zonder abonnement. Zou graag de mogelijkheden van swype en 3D nagaan.

Heeft iemand een idee waarom dit bij sommige blijkbaar zo snel kan en bij andere niet? Dien ik gewoon te wachten of komt het vanzelf niet goed en kijk ik best naar alternatieven om de update te realiseren?
Heb ook nog steeds de 2.3.4 update niet.
De telefoon werkt gewoon prima, maar het irriteert me gewoon gigantisch dat er een update is maar dat je hem maar niet krijgt + dus nog steeds de nieuwe ingebouwde features niet hebt.
Volgens Sony Ericsson worden updates uitgerold op basis van kitnummer en geven ze geen duidelijke planning, anders dan "binnen enkele weken/binnenkort". Ja, dat is ondertussen al anderhalve maand.

Zit eigenlijk te denken om het via een niet-officiële flash tool te doen, is alleen een vaag gebied of de garantie dan vervalt oid (het is een niet officiele manier van updaten maar wél een officiële firmware).

/Ow, 28 november heb ik via Twitter contact gehad met SE:

https://twitter.com/#!/So...status/141148689195474944
https://twitter.com/#!/So...status/141148983493005313

"Ja de update naar 2.3.4 is voor alle Xperia toestellen van 2011. Het tijdstip waarop deze beschikbaar komt kan per versie/operator verschillen. Het kan dus zijn dat die van jou binnenkort gedownload kan worden."

[ Voor 16% gewijzigd door Myliobatis op 23-12-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
Ik denk dat ik binnenkort de neo v ga aanschaffen, maar alle se telefoons kregen toch dat cm ondersteuning, met dat free xperia, maar ik zie op de neo v pagina van xda geen cm7 staan, kun je gewoon de cm van de normale se neo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
_Diederik schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:40:

Inmiddels heb ik dit zonder reparatie/vervanging op kunnen lossen door een tip op de SE site bij accuproblemen. De oplossing was om bij instellingen>privacy te kiezen voor reset instellingen, je raakt geen gebruikersgegevens kwijt, alleen instellingen. Daarna geen problemen meer gehad.

Mijn vermoeden is dat het accu niveau niet goed werd weergegeven zodat 22% op de tel eigenlijk 1is op de accu.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:31
anoniem1 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 11:35:
Ik denk dat ik binnenkort de neo v ga aanschaffen, maar alle se telefoons kregen toch dat cm ondersteuning, met dat free xperia, maar ik zie op de neo v pagina van xda geen cm7 staan, kun je gewoon de cm van de normale se neo gebruiken?
Ik dacht dat het wel kon, alleen je camera werkt dan niet, maar daar schijnt ook een patch voor te zijn.

Even iets anders:

Als ik mijn Neo op de tv aansluit via HDMI, dan gaat WiFi pulseren. Om de minuut gaat het uit en daarna vanzelf weer aan. Dus nu is het onmogelijk om even een youtube filmpje op groot scherm te vertonen. Is dit een glitch, of heb ik verkeerde instellingen/software geflasht? Nog meer mensen die hier last van hebben?

Stock .42, Inteks V15 1,4GHz

[ Voor 29% gewijzigd door HallonRubus op 24-12-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Heb sinds gisteren de Neo V, en ben er heel tevreden over. Het is mijn eerste smartphone (vorige telefoon was een SE S500i), dus kan het niet vergelijken. Op het eerste zicht geen tegenvallers, alleen touchscreen typen is nog wennen, maar dat ligt aan mij, niet het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Mercatres schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:16:
Heb sinds gisteren de Neo V, en ben er heel tevreden over. Het is mijn eerste smartphone (vorige telefoon was een SE S500i), dus kan het niet vergelijken. Op het eerste zicht geen tegenvallers, alleen touchscreen typen is nog wennen, maar dat ligt aan mij, niet het toestel.
Ik vindt het HTC_IME mod toetsenbord stukken beter dan het standaard toetsenbord. Moet goed te vinden zijn, en geen root nodig.

Er is trouwens nieuwe firmware: .62 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20671144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
sdk16420 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:05:
[...]

Als ik mijn Neo op de tv aansluit via HDMI, dan gaat WiFi pulseren. Om de minuut gaat het uit en daarna vanzelf weer aan. Dus nu is het onmogelijk om even een youtube filmpje op groot scherm te vertonen. Is dit een glitch, of heb ik verkeerde instellingen/software geflasht? Nog meer mensen die hier last van hebben?

Stock .42, Inteks V15 1,4GHz
Nee, vandaag nog meegewerkt en op wifi kan ik prima Youtube streamen, kan mij ook niet herinneren dat ik dan de verbinding zie uitvallen. Ik heb een stock Neo met android 2.3.3. Enige jammer aan het Tv verhaal vind ik so far dat de resolutie achterblijft waardoor een gemiddelde LCD tv moet gaan opschalen met alle nadelige kwaliteitproblemen van dien. Voor de rest vind ik het een prachtige functie en ontzettend onderscheidend ten opzichte van de rest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Banjy schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:51:
[...]

Nee, vandaag nog meegewerkt en op wifi kan ik prima Youtube streamen, kan mij ook niet herinneren dat ik dan de verbinding zie uitvallen. Ik heb een stock Neo met android 2.3.3. Enige jammer aan het Tv verhaal vind ik so far dat de resolutie achterblijft waardoor een gemiddelde LCD tv moet gaan opschalen met alle nadelige kwaliteitproblemen van dien. Voor de rest vind ik het een prachtige functie en ontzettend onderscheidend ten opzichte van de rest :*)
Misschien ligt het aan mijn kernel.

De output is inderdaad 720p, meeste tv's zijn 1080p, maar van veraf ziet het er wel best goed uit.

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik twijfel heel erg om deze telefoon te bestellen, het zou dan de Neo V worden gezien bij SE wat ik gelezen heb de nieuwste modellen het snelste updates krijgen en het enige verschil wat ik gelezen/gevonden heb is de camera die 3mp minder is. Nu is mijn vraag alleen.. ik heb nu een HTC Wildfire van de 1é generatie, met 533mhz cpu aan boord. Ga ik met dit toestel duidelijk verschil merken in snelheid ? En misschien nog wel meer ? Wie helpt me over de drempel :D

Edit : Nvm, ik ben ondertussen overtuigd genoeg om te weten dat deze veel sneller is, nu even bedenken als ik hem zou nemen of niet.. echt nodig is het niet :P

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 29-12-2011 09:16 ]

Blij Met Wilco

Verwijderd

Hallo Thunder,
het verschil is ook, dat bij Neo V geen Sony’s Exmor R™ for mobile CMOS sensor geïnstalleerd is.

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat is het ? Als het software is lijkt het me wel achteraf te installeren ?
Ik heb hem trouwens vandaag besteld bij belsimpel.nl :) Kreeg zojuist een mailtje dat hij verstuurd is :)

Blij Met Wilco

Verwijderd

is een Afbeeldingssensor met verbeterde imagingkenmerken. Jij kan hier een voorbeeld zien.

http://www.sonyericsson.com/product/xperianeo/video/exmorR/
't Wordt donker?

Avond- of ochtendschemering of gewoon slechte verlichting? Met Sony's Exmor R™ CMOS-sensor voor mobiel kun je heldere foto's en video's van eersteklas kwaliteit opnemen ook als het licht zwak is.
http://www.sonyericsson.c...w=features_specifications

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:33 ]

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah op de manier, het maakt mij verder niet uit, als ik een foto maak op de telefoon is het toch voor op de telefoon zelf, meer een snap shot dus, voor echte foto's pak ik m'n camera wel :)

Edit: Ik heb nog even de verschillen op de SE website er bij gepakt.

Camera :
Neo : 8.1mp
Neo V : 5mp

Diafragma opening :
Neo : f/2.4
Neo V : -

Digitale zoom :
Neo : slim zoomen tot 2,46x
Neo V : tot 16 x

Sony's Exmor R™ CMOS-sensor voor mobiel :
Neo : Ja
Neo V : Nee

Media Player
Neo : Nee
Neo V : Ja

xLOUD™ Experience
Neo : nee

Schermafbeelding

ANT+ technologie
Neo : Ja
Neo V : Nee

Wisepilot™-navigatie van hoek tot hoek

[ Voor 59% gewijzigd door -Thunder- op 29-12-2011 16:51 ]

Blij Met Wilco

• anoniem1
-Thunder- schreef op donderdag 29 december 2011 @ 16:41:

Media Player

Schermafbeelding
Deze 2 lijken me toch wel erg raag. bij de neo geen media player en schermafbeeldingen? volgens mij klopt het niet.

Sinds gisteren beschik ik over de neo v, en bevalt best goed! (maar moet er wel bij zeggen dat ik van een nokia 2700 kom)

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tja, ik weet het niet... ik heb het van de website van SE overgenomen... neem aan dat hun hun specs wel eerlijk/foutloos hebben staan...

Blij Met Wilco

• Bikkel10
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 12:54
Wat ze bedoelen met die media player en schermafbeelding snap ik niet. De mijne kent beide naar mijn inzicht...mocht het al niet zo zijn dan mis je er dus eigenlijk ook niets aan gezien de perfecte werking van wat er wel op zit?

Wisepilot staat trouwens wel op mijn Neo en xLoud zit volgens mij laatst een keer in een update. Bron of bevestiging kan ik je daarvan niet 123 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even een vraagje, bij veel spellen vraagt hij om meer schijf ruimte, maar op mijn SD zit nog genoeg ruimte op maar hij wil installeren op de telefoon, terwijl die niet veel ruimte heeft... is er een manier om dit in te stellen voor op de SD kaart ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
-Thunder- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:16:
Even een vraagje, bij veel spellen vraagt hij om meer schijf ruimte, maar op mijn SD zit nog genoeg ruimte op maar hij wil installeren op de telefoon, terwijl die niet veel ruimte heeft... is er een manier om dit in te stellen voor op de SD kaart ?
Volgens mij moeten ze eerst op het Phone geheugen staan voordat je ze kan overzetten naar de SD card. Installeer anders even ZD-Box die heeft een optie om alle daarvoor geschikte programma's als batch over te zetten naar de SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bedankt, maar dan nog lukt het niet iets te installeren ivm te weinig ruimte....is er niet een mogelijkheid om direct op de SD te installeren?

Kan me verder niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben... ik heb er nog bijna niks op staan.

Voorbeeld van het golf spel wat je gratis kan downloaden, hij heeft niet genoeg ruimte om te installeren.. want van de 512mb wat in zit is al een groot deel verbruikt en hij heeft ruim 600 mb nodig.. beetje vaag vind ik dit dan.

Het betreft hier de Neo V model.

[ Voor 61% gewijzigd door -Thunder- op 30-12-2011 21:52 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
-Thunder- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:42:
Bedankt, maar dan nog lukt het niet iets te installeren ivm te weinig ruimte....is er niet een mogelijkheid om direct op de SD te installeren?

Kan me verder niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben... ik heb er nog bijna niks op staan.

Voorbeeld van het golf spel wat je gratis kan downloaden, hij heeft niet genoeg ruimte om te installeren.. want van de 512mb wat in zit is al een groot deel verbruikt en hij heeft ruim 600 mb nodig.. beetje vaag vind ik dit dan.

Het betreft hier de Neo V model.
Goede vraag, had ik nog niet over nagedacht. Het is mij ook nog niet gelukt om direct naar SD te installeren. Misschien dat het mogelijk is via de SD kaart (dus downloaden via een site en op de SD kaart plaatsen en dan proberen te installeren?) Ben benieuwd of iemand anders hier ideeën over heeft, want dan moeten er zeker meer mensen tegenaan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat ik gelezen heb in het algemene android topic, daar heb ik namelijk mijn vraag ook neer gezet, schijnt het te moeten lukken als je je telefoon root. Echter weet ik nog niet of ik dat wel wil. Iemand hier ervaringen er mee met een Neo of Neo V ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:47
ehh, hoi, eerste post hier, laten we hopen dat de eerste indruk niet te idioot overkomt..

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe gsm en ik heb m'n oog laten vallen op 3 hoge mid-range toestellen, namelijk de Xperia Ray, de Xperia Neo en de Samsung Galaxy S plus (al vrees ik dat de laatste toch echt te groot is naar m'n zin)

m'n vorige smartphone was een acer beTouch E400 (rommel! ) met een 3.2 inch scherm dat voor mij wel voldeed (toch nog steeds een groot toestel)

mits de Xperia Ray slanker is (en een 3.3 inch scherm heeft) interesseerde die me wel, maar ik zie dat deze GSM een 3.7 inch scherm heeft, zou dit veel verschil maken, en zit hij aangenaam in de broekzak (geen baksteen)

ik heb de Xperia Ray al eens vastgenomen en hij was echt nice, de Neo hadden ze niet in stock :/

de case van de neo is zowiezo al wat meer plaatsinnemender dan dat van de ray denk ik, mits het wat uitsteekt aan de onder- en bovenkant

[ Voor 8% gewijzigd door Ch3ckmate op 31-12-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb ze beiden ook bekeken, kwa maten rondom maakt het niet veel uit, de neo is volgens mij sneller en wat meer mogelijkheden. ik heb de ray iig links laten liggen :) , PS veel winkels hebben de neo wel liggen tegenwoordig.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silasje1
@ iedereen boven. Je kunt de Neo rooten om alles op SD kaart te instaleren. Hier kun je de laatste versies vinden (ook ICS):
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1279

Verder is de Neo hetzelfde als Neo V behalve camera. Komt door het tekort aan camera's die in de normale neo zit. De Neo V wordt ook geleverd met de laatste firmware waardoor het lijkt alsof deze dan meer kan (Xloud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
[b][message=37364751,noline]
.. Enigste wat mij de afgelopen 3 weken op is gaan vallen, de telefoon kraakt een beetje. Dit gebeurt bij mij vooral op het linker chrome panel (zonder de knopjes) en heel lichtelijk op het rechter chrome panel.

ik heb dat al vanaf het begin (juni 2011). Ik heb het opgelost met een TPU gel cover. Gekocht via eBay voor € 2,-. De Neo wordt er wel iets dikker van maar het geeft ook meer houvast omdat de hoes niet zo glad is als de case.
Precies als deze Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/m/mztClK-HFGBAEiZg3eOXwJA/140.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

-Thunder- schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 20:33:
Ik heb ze beiden ook bekeken, kwa maten rondom maakt het niet veel uit, de neo is volgens mij sneller en wat meer mogelijkheden. ik heb de ray iig links laten liggen :) , PS veel winkels hebben de neo wel liggen tegenwoordig.
De Neo en Ray zijn identiek qua hardware op 1 ding na, de Neo heeft HDMI en de Ray niet (en uiteraard het grotere scherm in de Neo). Ik heb beide gehad en ben met de Ray echt enorm tevreden. Voelt wat strakker aan, batterij gaat iets langer mee en het scherm is veel feller. Maar je merkt wel het verschil in scherm, typ je veel dan zou ik voor de Neo gaan. De swype-achtige oplossing op de Ray werkt erg goed maar wint het niet van een fysiek groter toetsenbord.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste