[Win 7] Prioriteit van apps instellen voor meer dan de CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooraf: ja het is veel tekst, sorry :P Als je alleen maar wilt helpen met de kernvraag, deze staat tussen de lijntjes

Ik zal wel weer, voor de zoveelste keer, iets willen wat niet kan. Toch ga ik het vragen, alleen maar omdat ik sowieso vind dat het moet kunnen :P

Als ik 2 processen heb draaien die - tegelijkertijd en op dezelfde fysieke schijf - intensieve bewerkingen moeten doen, dan gaan beide bewerkingen tot in de oneindigheid veel trager dan wanneer ik ze gewoon 1 voor 1 uitvoer. Ik weet niet heel veel, maar het vermoeden bekruipt me dat dit met random read/writes v.s. sequential read/writes te maken heeft. Doet er ook niet toe.

De Hamvraag

In de Windows 7 (64 Bit) taskmanager kan ik een affiniteit (core) en prioriteit instellen. Volgens mij gaat dit helaas enkel en alleen om CPU tijd, en niet om wat voor andere prioritering dan ook. Dus HDD/MEM/BUS/etc. worden niet meegenomen in deze vergelijking.

Nu mijn vragen:

A: Klopt dit? :+ indien nee, ga verder met vraag C

B: Kun je ervoor zorgen dat de HDD ook wordt meegenomen bij het instellen van de prio? Indien nee; grom

C: Hoe zit het dan precies, en kan ik mijn doelstelling nog halen van het beter prioriteren van acces op dezelfde fysieke schijf?

Je zou zeggen, muts scheidt je schijven beter :+ Ik ben daar normaal gesproken vrij streng in. In een setup met 2 fysieke HDD's heb ik:

Disk1: Windows partitie, Download Partitie final, Installatie partitie.
Disk2: Storage partitie (films/muziek/iso's), Swap Partitie, Download partitie temp

Normaal gesproken is het dus downloaden naar fysieke schijf 1, uitpakken naar schijf 2 en dan vanaf iso weer installeren naar schijf 1. Terwijl ik van schijf 1 mijn applicaties draai wordt er geswapped en gedownload op Disk 2.

Nouja zeg nou zelf, met maar 2 fysieke schijven kun je het bijna niet mooier maken qua "vrijwel nooit 2 processen op 1 disk". Ik heb me alleen vergaloppeerd met de partitie groottes, dus nu moet ik soms helaas bepaalde dingen doen op een schijf die daar niet voor bedoelt is, volgens het originele plan.

Totdat ik de tijd heb om alles op 1 grote schijf te backuppen en mijn zut opnieuw in te delen (door schade en schande wijs geworden, heb nu een betere verdeling qua groottes in mijn hoofd :P) zou ik dus graag weten of en hoe je windows kan vertellen de HDD activiteit van een bep. proces een stapje terug te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry van het vroege schoppen, maar blijkbaar wil ik alleen dingen die echt niet kunnen?

Begint een beetje frustrerend te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Geen antwoord op je vraag, maar waarom heb je je data disk in partities verdeeld? Wat kunnen partities wat een paar mappen niet kunnen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja doei. Schoppen ga je maar ergens anders doen.

Ik zie nergens iets over je hardware setup die in dit geval minstens zo belangrijk is als wat je er mee aan het doen bent.
Ik denk dat je zelf er goed aan doet om eens rond te neuzen in Opslagmedia & I/O Controllers en daar eerst de meest optimale disk setup hardwarematig te bepalen.

Daarna zien we wel weer wat er nog meer te verzinnen valt - maar hier heb je het met je schopactie eventjes verbruid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.