[WIN7] Alleen de index doorzoeken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte vraag maar lord Google kan me geen bevredigend antwoord geven.

Als ik in Windows 7 iets zoek door op de Windowslogo key te drukken en dan te typen, of door te zoeken in het veldje rechtsboven bij "My Computer", dan doorzoekt hij alle partities (8 :+). Ik wil, in alle generieke zoekvelden die door windows heen zitten, alleen de index doorzoeken. Dus de mapjes die ik zelf gespecificeerd heb om te indexeren.

Ik wil dit omdat bijvoorbeeld de partitie waarop ik Windows heb geinstalleerd, en mijn swap partitie, niet doorzocht hoeven te worden. Omdat vooral op de windows partitie erg veel kleine files staan duurt het zoeken daar nogal lang.

Soms weet ik niet op welke partitie het bestand wat ik zoek staat. Daarom wil ik dus vanuit "My Computer" kunnen zoeken. De drive waar Windows geinstalleerd staat heeft al letter Z, en toch begint ie daar eerst te zoeken terwijl dit 1 van de 3 niet geindexeerde drives is.

Verder wil ik de drive niet indexeren omdat ik mijn systeembestanden niet terug hoef te zien in de zoekresultaten ;)

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schopperdekicktrapomhoogna24uur ;)

Verwijderd

Topicstarter
Skup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf hardnekkig schoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een drive met wat directories niet indexeren is eenvoudigweg het vinkje weghalen op de mappen die er staan. Verder: misschien kan je beter kijken naar een losse indexeertool (ik heb jarenlang dtSearch gebruikt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen idee of wat jij wilt in W7 zelf te regelen valt maar Find And Run Robot heeft zeer veel instelmogelijkheden maar zoekt real-time en geen indexen. En dan zijn er ook nog hulpjes als TheSearchMan en Everything die wel met een (eigen) index werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:47:
Een drive met wat directories niet indexeren is eenvoudigweg het vinkje weghalen op de mappen die er staan. Verder: misschien kan je beter kijken naar een losse indexeertool (ik heb jarenlang dtSearch gebruikt).
Kijk hier kom ik al iets verder mee, thanks.

Ik wil dus een combinatie van alleen in de Index zoeken en niet zoeken in bepaalde schijven als ik in "deze computer zoek".

Windows explorer mag dus niet searchen buiten de geindexeerde bestanden tenzij ik dat aangeef. Wat ik dan uit de index moet laten, en hoe dat moet, snap ik gelukkig. Ik krijg windows alleen niet verteld om enkel en alleen de geindexeerde bestande te doorzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje dan maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Ik heb dit probleem ook. En na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat Windows gewoon te beperkend is met dit soort dingen.

Daarom gebruik ik nu locate voor windows, die maakt een index van alle locaties die je opgeeft (evt ook netwerkschijven) en start automatisch als je op F3 drukt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:15:
Ik heb dit probleem ook. En na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat Windows gewoon te beperkend is met dit soort dingen.

Daarom gebruik ik nu locate voor windows, die maakt een index van alle locaties die je opgeeft (evt ook netwerkschijven) en start automatisch als je op F3 drukt.
Locate ziet er qua functionaliteit goed uit, maar het ziet er niet uit :+ dit geldt overigens voor alle bovengenoemde apps

Nee dan blijf ik wel bij de Windows manier van zoeken. Jammer dat het niet kan maar het is niet alsof het een hele grote ramp is, gewoon de eeuwige zoektocht naar zoveel mogelijk gemak :P

Ik heb me zelf natuurlijk ook een ongeluk lopen zoeken in de tijd dat dit topic hier oud stond te worden, maar nog steeds niets kunnen vinden. Jammer ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 10:05 ]

Pagina: 1