[WIN7 x64] FLAC Metadata weergeven in Explorer.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat Windows 7, in de Explorer, de metadata van FLAC bestanden weergeeft. Net als bij MP3 bestanden zeg maar.

Als ik hier op ga Googlen dan kom ik vooral allerlei applicaties tegen om mp3's te taggen en renamen. Ik zie nergens letterlijk de claim staan dat je in Windows 7 64 bit de metadata van FLAC bestanden te zien krijgt.

Omdat ik net eergisteren een O/S reinstall heb gedaan wil ik eigenlijk liever niet allerlei progjes installeren die eventuele shell extensions toevoegen. Dus voordat ik ga installeren denk ik, ik vraag het hier even ;)

Heeft er iemand werkende FLAC metadata in Windows 7 X64? En zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit je manier om snel genoeg posts te verzamelen om HK acces te krijgen? :P Vrijwel al je replies op het forum tot nu toe zijn een copy paste van het eerste google antwoord dat je krijgt bij de zoektermen }:|

Ok, een manier die geen 38 dollar kost 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf me nog dagelijks rot zoeken maar kan geen gratis mogelijkheid ontdekken. Iemand misschien alsnog wat toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
shark007 codecpack?

kan wel veel, misshcien kan dat ook :)

[ Voor 52% gewijzigd door maarud op 07-01-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja pcies, maar ik wil het graag zeker weten. Mijn Win 7 install is nu schoon. Geen restjes van codecs meer. 1 songbird en 1 Media player classic home cinema install en álles speelt. Ik wil dus het liefst nu echt geen trial en error doen. Dit moet m'n ghost install worden namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Mocht er niks bestaan die dat kan, zou een mappenstructuur niet iets voor je zijn? Ik neem aan dat je die Meta data wilt zien voor orde en netheid? Zie mijn screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/dwp1kj.png

Artiest --> Album --> Tracks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:04:
Ik wil graag dat Windows 7, in de Explorer, de metadata van FLAC bestanden weergeeft. Net als bij MP3 bestanden zeg maar.

Als ik hier op ga Googlen dan kom ik vooral allerlei applicaties tegen om mp3's te taggen en renamen. Ik zie nergens letterlijk de claim staan dat je in Windows 7 64 bit de metadata van FLAC bestanden te zien krijgt.

Omdat ik net eergisteren een O/S reinstall heb gedaan wil ik eigenlijk liever niet allerlei progjes installeren die eventuele shell extensions toevoegen. Dus voordat ik ga installeren denk ik, ik vraag het hier even ;)

Heeft er iemand werkende FLAC metadata in Windows 7 X64? En zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Misschien handig als je even verteld welke tags die FLAC's hebben?

Wikipedia: ID3
Windows Explorer and Windows Media Player cannot handle ID3v2 version 2.4 tags in any version, up to and including Windows 7/Windows Media Player 12. Windows can understand ID3v2 up to and including version 2.3.
In hoeverre die quote klopt weet ik niet, zie iig geen ID3v2.3 tags bij mijn MP3tjes in de verkenner van XP.
v1 ook niet?! What the... Hmm, vaag. Dit is dan iig iets anders.

Maar denk dat het bij jou gewoon aan het type tag ligt, al weet ik niet of 7 überhaupt ondersteuning heeft om tags uit te lezen uit flac's.

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 07-01-2011 18:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
What kinds of tags does FLAC support?

FLAC has it's own native tagging system which is identical to that of Vorbis. They are called alternately "FLAC tags" and "Vorbis comments". It is the only tagging system required and guaranteed to be supported by FLAC implementations.

Out of convenience, the reference decoder knows how to skip ID3 tags so that they don't interfere with decoding. But you should not expect any tags beside FLAC tags to be supported in applications; some implementations may not even be able to decode a FLAC file with ID3 tags.
Dit doet wat je wilt zo te zien, flac tags worden ondersteund:
http://www.softpointer.com/AudioShell.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas niet. Omdat ik hier niet wéér een trial & error "perfecte inrichting voor Ghost" van wil maken gebruik ik wel niets :P
Pagina: 1