Anoniem: 158009

Ik heb de how to gevolgd, maar ik (het) kan de driver niet vinden. Resultaat is:
Driver not installed
There is no cdrom or the wrong cdrom!

Verder zie ik

Volume in A is FREEDOS
dir geeft:
DRIVER <DIR>
FREEDOS <DIR>
COMMAND COM
FDCONFYG SYS
KERNEL SYS
3 files 113,400
2 dirs 156,672 bytes free

Ik heb bij stap 1 zowel safe als normal mode geprobeerd en zowel AHCI als IDE ?

Kan iemand me een zet in de goede richting geven alsjeblieft?

Anoniem: 30944

Anoniem: 158009 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:28:
Ik heb de how to gevolgd, maar ik (het) kan de driver niet vinden. Resultaat is:
Driver not installed
There is no cdrom or the wrong cdrom!

Verder zie ik

Volume in A is FREEDOS
dir geeft:
DRIVER <DIR>
FREEDOS <DIR>
COMMAND COM
FDCONFYG SYS
KERNEL SYS
3 files 113,400
2 dirs 156,672 bytes free

Ik heb bij stap 1 zowel safe als normal mode geprobeerd en zowel AHCI als IDE ?

Kan iemand me een zet in de goede richting geven alsjeblieft?
Hmm.. Ik heb toevallig laatst ook 2 schijven zonder problemen ge-update met de iso die ik hier had gedownload. Deze heb ik daarna met de Universal USB Installer (hier te downloaden) op een USB-stick gezet, in de bios aangegeven dat hij vanaf deze stick moest booten en de schijven werden zonder problemen gevonden (ondanks dat er nog een derde Samsung aanhing :+)

Wat heb ik gedaan: na het booten op Enter geduwd om FreeDOS te starten, toen op Enter (install to harddrive) en daarna gewacht totdat ik de prompt "A:\>" kreeg. Hier heb ik toen "C:" ingegeven en daarna "hd204ui" ingetikt waarna de firmware werd ge-update.

Hopelijk helpt dit je verder ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 30944 op 10-02-2011 14:45 . Reden: tiepvautje O-) ]

Thx voor je reactie.

Bij c: krijg ik invalid drive
B krijg ik wel te pakken, maar dan wordt er steeds gevraagd: Haal de diskette uit A en stop 'm in B

Dit is duidelijk niet mijn kopje thee.

Zijn er nog andere manieren om dit te fixen?

edit: andere manier is dat usbstickje natuurlijk

zou je me er door universal installer willen loodsen willen loodsen
Step 1: wat moet ik kiezen of downloaden?
Step2 : de welbekende iso kiezen denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 158009 op 10-02-2011 17:20 ]

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:10

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik heb de volgende instructie gebruikt, zoals Passkes die beschrijft in deze reactie:
Passkes in 'nieuws: Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware'

Tool gedownload, Gestart, USB disk bootable gemaakt en met windows Explorer de update exe op de USB disk gezet. Geboot vanaf USB disk en op C: staat dan de update tool.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Oke ... hoe maakt deze onwetende een bootable usbstick. Ik heb verschillende progs geprobeerd, maar ik krijg de DOSbestanden er niet op. Als er een faq voor is, sorry, dan is een verwijzing ook goed natuurlijk.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

OK, een verkorte handleiding dan.
Zorg dat je een fat32 geformateerde USB disk gereed hebt liggen.
Stop deze in een USB poort en kijk welke drive letter hij krijgt.
Download Unetbootin (windows versie) zie mijn vorige post.
Start de tool, na het downloaden
Selecteer als distributie FreeDOS
Dan selecteer je de juiste USB schijf (onderin het scherm) en klik op OK.

Nu worden de benodigde bestanden gedownload en op de USB schijf gezet. De USB schijf is nu bootable.
Kies afsluiten ipv herstarten, want je moet de upgrade tool nog op de USB schijf zetten.
Download (als je dat nog niet hebt gedaan) de HDD firmware update en zet deze ook op de USB schijf.

Nu kun je je PC rebooten en laten starten vanaf de USB schijf.
Na het starten zit je op drive A. Ga naar drive C en start het update proces.

Als al je schijven zijn bijgewerkt, kun je de USB schijf verwijderen en rebooten.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257388

Bozevkwa schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:58:
Ik heb de volgende instructie gebruikt, zoals Passkes die beschrijft in deze reactie:
Passkes in 'nieuws: Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware'

Tool gedownload, Gestart, USB disk bootable gemaakt en met windows Explorer de update exe op de USB disk gezet. Geboot vanaf USB disk en op C: staat dan de update tool.
Is mij perfect gelukt zoals beschreven in deze link, was op 5 minuutjes gefixt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx Bozevkwa! Je handleiding deed de truc.

In de freedos safemode (2) liep alles zoals het moest en ik kon de ssd en hd gewoon op hun plaats (op het mobo) laten. Nu kan eindelijk die kast van m´n zojuist gelegode pc dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meraki
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik merk dat er velen de firmware hebben kunnen updaten zonder dataverlies.

Ik heb vier van deze exemplaren in een softwarematige RAID 5 van Intel staan, bomvol. 'k Heb dus een enorme vrees dat windows de RAID niet meer zal herkennen na het updaten. Iemand die deze schijven in RAID modus (Intel Matrix/RST) succesvol heeft kunnen updaten?

[ Voor 4% gewijzigd door meraki op 12-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
T0mS schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:34:
Ik merk dat er velen de firmware hebben kunnen updaten zonder dataverlies.

Ik heb vier van deze exemplaren in een softwarematige RAID 5 van Intel staan, bomvol. 'k Heb dus een enorme vrees dat windows de RAID niet meer zal herkennen na het updaten. Iemand die deze schijven in RAID modus (Intel Matrix/RST) succesvol heeft kunnen updaten?
RAID != AHCI thus geen probleem met NCQ aanspraak. Als dat zo in BIOS zou zijn ingesteld.
Zou dan gewoon AHCI in bios uitschakelen en tijdelijk in IDE modus draaien totdat er een oplossing is voor softwarematige RAID instellingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 13-02-2011 10:19 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
janomill schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:20:
Ik heb zojuist een paar van deze schijven bij Alternate gekocht. productiedatum 2011.01
zou ik die upgrade ook nog op deze schijven moeten doen?
Heb even gegoogled hierop, gezien ik er ook twee heb van deze productiedatum.
Link
SamsungUSA Tech Thanks for the query! The firmware was updated in the first week of December 2010, Version 1AQ10001. You can distinguish HDDs with the updated firmware factory-installed by looking for “2011.01” printed on the model label.
M.a.w. units met deze productiedatum en later zijn al voorzien van de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

MrJey schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:17:
[...]

RAID != AHCI thus geen probleem met NCQ aanspraak.
RAID is een subset van AHCI, dus als je onboard RAID draait op een modern systeem, draai je ook AHCI en kun je dus NCQ gebruiken.

Of je nu wel of niet NCQ gaat gebruiken er is geen reden om je Samsung F4 schijven niet te voorzien van de firmware fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 18:46
http://captaingeek.net/ho...-f4eg-firmware-bug-patch/

ideaal ding en binnen 2 min. gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TribalDragon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03-2024
Het is me gelukt met de link van delpetero naar de bootable CD ISO . Kreeg net als King Sadim de 'invalid drive c:' melding wanneer ik een USB drive bootable wilde maken m.b.v. Unetbootin --> FreeDos!
(Nog steeds geen idee waarom het met de bootable USB drive niet werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:52

S4E

Misschien kan men mij nog wat hulp bieden.

Ik kreeg ook de usb bootable niet voor elkaar. Net een nieuwe pc besteld deze week, raid 1 config draait al maar wil natuurlijk nog wel even de firmware updates doen.

Als ik de bootable brand en gebruik gaat dit allemaal goed. Eenmaal in het freedos scherm, kies ik voor optie 2. (safe mode).
Ik krijg dan de dos prompt (A)

Echter kan ik hier nergens de f4eg.exe terugvinden. Andere schijfletters pakt hij ook niet.
Wat doe ik hier verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Heb je de f4eg.exe op de USB stick gezet?

Verder: A: is de boot drive. Je USB stick is de 'hdd', c: dus.
Op de DOS prompt type je C: en dan enter. Met dir zou je nu f4eg.exe moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4E
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 17:52

S4E

Nou, ik heb de laatste keer nu gebruik gemaakt van de cd versie (freedos).
Dus niet van de usb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 16:42
Ik heb een Synology 1010 met 5 van die Samsung schijven.
Ik heb ze 1 voor 1 er uitgehaald en geflashed met die freedos cd op een gewone windows bak.
Na elke flash heb ik ze terug in de Synology gestoken om mijn data te kontroleren.

Alles is perfect verlopen en ik heb geen data verlies.
De Synology geeft wel nog een melding dat mijn HD204UI schijven mogelijk geflashed moeten worden.
Maar dit blijkt normaal te zijn, ik heb dan gekozen voor melding niet meer weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:05
Heb je write cache weer aangezet of de melding gewoon weggeklikt en write cache uit laten staan?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 22:47
BloodDragon schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:37:
Is er nog een manier om na het updaten na te gaan of je problemen hebt met corrupte data? Bijvoorbeeld checken op bad blocks? Of zou je alle data handmatig langs moeten gaan... 8)7
Die vraag wou ik net gaan stellen. Nog een manier om te testen of het nu wel goed zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 20:19
Gisteren heb ik twee Samsung EcoGreen F4EG HD204UI 2TB geleverd gekregen. Revisie A, productiedatum 02-2011.

Updaten of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 11-03-2011 09:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 11:42
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de schijf wel te updaten want je weet nu niet voor 100% zeker dat ie de nieuwste firmware heeft.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, dan moet ik er toch maar aan geloven. Het meeste werk zit in het verbouwen van een PC om de firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
ik heb de update ook uitgevoerd. tevens heb ik mijn andere schijf in de pc laten zitten een HD154UI en dit gaat gewoon goed. de app vermeld gewoon netjes dat die de firmware niet op die andere schijf kan zetten en totdat deze bij de juiste uitkwam en ging flashen.

ik heb overigens gebruik gemaak van de 2e install opties hierbij hoef je er geen extra software op te zetten en zit de firmware er al in. dus ISO branden en aan de slag.

"For anyone else looking go here http://tiny.cc/pw6id to download and follow these instructions:

- download the file
- burn it on a CD
- boot your PC from the CD
- chooe 1) "continue to boot from FreeDos"
- chose 1) "install to harddisk using FreeDos"
- chose your desired language
- chose "run FreeDos from CD"

Now you should get the prompt x:
- type "HD204UI" and press enter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 16:42
Sluuz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:02:
Heb je write cache weer aangezet of de melding gewoon weggeklikt en write cache uit laten staan?
Ik heb write cache terug aangezet en alles werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zojuist ook maar geupdate met de goede handleiding: Passkes in 'nieuws: Winkels verkopen Samsung-schijven met corrupte firmware'.

Wel heb ik alle HDD's aan de SATA controller laten zitten, hij update dan de HDD's waar de patch benodigd is, en doet niets met de HDD's waar geen patch benodigd is (andere type's).

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 12-03-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenFrog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik zie regelmatig de vraag voorbij komen of men al dan niet de patch moet toepassen.

Mijn antwoord (nogmaals): gewoon doen, in geval van twijffel.

Ook een reeds gepatchte schijf kan je opnieuw patchen zonder problemen, en dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 23:20
Ik heb mijn schijf ook juist binnen. Wil deze ook patchen, maar heb slechte ervaringen met het los koppelen van harde schijven (data verlies/volume onleesbaar) Hoe of waar moet ik op letten of vooral wel of niet doen om veilig dwz zonder dataverlies mijn schijven los koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zet je PC uit, dus echt uit, stroom eraf, ook alle stroom van je moederbord. Ga zorgvuldig en voorzichtig te werk, haal alles rustig los, dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Jumpman schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:18:
Zet je PC uit, dus echt uit, stroom eraf, ook alle stroom van je moederbord. Ga zorgvuldig en voorzichtig te werk, haal alles rustig los, dan moet het goed komen.
Hoi Jumpman, ik zie juist dat jij alle schijven hebt laten hangen. Dat probeer ik dan toch liever....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzy
Het wil mij maar niet lukken.

USB stick geformateerd. unetbootin-windows-502.exe gestart. Freedos op de usb geinstaleerd. F4EG.EXE erop gekopieered. PC uitgeschakeld via F12 Bootmenu via USB opgestart. Kies dan safe mode. Dan heb ik A: volgens mij staat daar freedos maar krijg F4EG.EXE daar niet te zien met dir/w en helemaal niet uitgevoerd. Daarnaast heb ik C: daar staat niets en X daar staat een readme file die ik niet geopend krijg.....
Krijg f4EG.EXR op A, C en X niet uitgevoerd of te zien via dir/w. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vreemd, bij C\:dir/w zou je F4EG.exe moeten zien.

Misschien kan je nog een keer de stappen volgen?

Maar om het niet ingewikkelder te maken (en je USB bootstick werkt goed), plaats een tweede stick FAT32 geformatteerd met F4EG.exe, en run deze vanaf de drive letter die deze heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 17-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

wowi

RichZ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:48:
Mmm, ik ben ook in het bezit van een G3 Station van 2TB waar hetzelfde type schijf in kan zitten, heeft iemand een idee of hier ook een probleem mee kan zijn? Ik neem aan van niet tenzij de usb to sata chip ook NCQ ondersteund.
Ja deze heb ik ook geopend en gepatched er zat bij mij een produktie datum van dec 2010 in dus die had de patch nodig, de g3 is simpel te openen mits je een beetje handig bent.

YouTube: ‪Samsung G3 Station‬‏
hier het filmpje van youtube.

En ik had ook nog losse drives van 2011/01 en heb daar de patch ook uitgevoerd zonder problemen!!
dus doen zou ik zeggen beter een keer je garantie verliezen dan je data !!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163767

Vandaag ook 3 van deze schijven binnengekregen, zal ze zo gelijk maar even patchen. De vraag is echter; hoe controleer ik of ik in de toekomst alsnog niet mijn data kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408308

Vraagje: ik heb een Synology DS411+II met 4 HDUI204 schijven. Weet iemand of het mogelijk is om de schijven te patchen via de NAS zelf?
Kan je de NAS booten via de USB poort?
Indien ja, kan je dan schijven patchen terwijl ze in de NAS zitten?
Of eventueel door ze één voor één te patchen terwijl ik ze aan de eSATA poort hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensat
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-01-2022
Aangezien de vraag van megabit3000 bijna 2 maanden is blijven liggen, moet ik het misschien niet vragen..

maar is het mogelijk om de HDD firmware up te daten zonder de schijven uit m'n Netgear ReadyNAS ULTRA 4 RNDU4000 te halen? Ik bezit geen PC kast noch Windows systeem, gebruik alleen een MacBook Pro.

Of zijn er nog andere opties, USB connected externe casing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik denk de laatste optie, externe behuizing (e-SATA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensat
Even doorgegaan met zoeken, HDD Dock lijkt de goedkoopste optie. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Wildfire

Joy to the world!

Gewoon zoiets als de Sharkoon QuickPort Combo eSATA.

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/r/rdua41.jpg

Aan te sluiten via zowel USB als eSATA en kan 2.5" en 3.5" schijven aan zowel IDE- als SATA. Extreem handig.

Een dock is voor zoiets altijd het handigst, een externe behuizing is omslachtig wegens het moeten inbouwen in de behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 28-07-2011 10:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57
Aangezien de firmware update een dostool is zal de usb-connectie waarschijnlijk niet gaan werken, beste lijkt me toch om even een normale windows pc op te snorren en daar de schijven aan de onboard sata controller te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nielson schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:12:
Aangezien de firmware update een dostool is zal de usb-connectie waarschijnlijk niet gaan werken, beste lijkt me toch om even een normale windows pc op te snorren en daar de schijven aan de onboard sata controller te hangen.
Daarom die eSATA aansluiting dus. Zowel handig binnen als buiten Windows :)

(moet je natuurlijk wel een SATA of eSATA aansluiting naar buiten lussen als je behuizing het al niet vanzelf heeft, ik heb gewoon een PCI-bracket gepakt waar twee eSATA-connectors op zaten en die dus op de SATA-aansluitingen van het mobo gehangen)

[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 28-07-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wildfire schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:18:
[...]

Daarom die eSATA aansluiting dus. Zowel handig binnen als buiten Windows :)
Maar laurensat heeft een Macbook Pro en daar zit volgens mij alleen USB op en geen eSATA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nielson schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:24:
[...]
Maar laurensat heeft een Macbook Pro en daar zit volgens mij alleen USB op en geen eSATA :)
Tsja. Overmacht wegens hardwaregebreken dus :P

(maar dan een dock of behuizing dus ook geen nut aangezien die via USB gaan)

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 29-07-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensat
Klopt helemaal, toch besloten dat een dock met e-sata de beste optie is, toegankelijker die kabel in iemands PC kast te steken dan diegene zijn kast om te bouwen voor enkele firmware updates! :)

Dank voor de hulp allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mij lukt het niet om te flashen.

Ik heb freedos op usb stick gezet samen met de f4eg.exe. Sluit mijn hdd aan. Boot van usb kies dan Freedos safe mode. Dan krijg ik A:\
Ik gan dan naar C: en tik in dir en dan staat er Volume in drive c has no label. Volume serial number is 88B8-4814 File not found. Ik kan de f4eg.exe nergens zien/vinden.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zonekill schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:33:
Mij lukt het niet om te flashen.

Ik heb freedos op usb stick gezet samen met de f4eg.exe. Sluit mijn hdd aan. Boot van usb kies dan Freedos safe mode. Dan krijg ik A:\
Ik gan dan naar C: en tik in dir en dan staat er Volume in drive c has no label. Volume serial number is 88B8-4814 File not found. Ik kan de f4eg.exe nergens zien/vinden.

Wat doe ik verkeerd?
En wat zie je op je A-drive? Da's je USB-stick als het goed is, waar de flashtool ook op staat.

Als je in DOS boot kan het best zijn dat je bestaande drives een andere schijfletter hebben dan je gewend bent trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Wildfire schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

En wat zie je op je A-drive? Da's je USB-stick als het goed is, waar de flashtool ook op staat.

Als je in DOS boot kan het best zijn dat je bestaande drives een andere schijfletter hebben dan je gewend bent trouwens.
Uhm ja ik moest het op iemand anders zijn pc doen want zelf heb ik geen vaste pc. Ben daar nu niet meer dus uit mijn hoofd stonden op A een folder Drivers en nog een folder freedos dacht ik en nog 3 losse files.
Heb ook b: d: e: f: geprobeerd maar dan gaat ie soms vragen naar diskette.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 19:35
Ik probeer de firmware van de schijf te upgraden via een USB stick.
Hierop verschillende 'dos' versies gezet.
Elke keer gaat hetzelfde mis:
De tool start, detecteert 3 harde schijven (andere merken) en geeft vervolgens een internal stack overflow.
(kan niet verder).

Ik heb er 4 pata apparaten (3x hdd + 1x dvd), en 3 sata schijven (2 in raid 0, en de patient) aanhangen.
Ik ben erg, en dan ook erg huiverig om mijn raid 0 los te trekken.
Dit doe ik liever niet.

Iemand een suggestie wat ik zou kunnen doen?

edit: zojuist freedos geboot (safe mode). De update stopt ook hier na 3 schijven te hebben gedetecteerd. Alleen geen error, maar alles slaat vast. Systeem reageert op niks meer. Ik kan zien dat de tool 1 pata schijf heeft gezien, en 2 sata schijven (de raid 0). Daarna dus vast. Wat zou er gebeuren als ik de raid 0 loskoppel, en vervolgens boot met de sata schijf op de plek waar nu de raid 0 zit... Klinkt mij gewoon als een risico... 8)7

Wat ik verder afvraag, ik zie 2 patches op de site van samsung...moet ik deze allebei hebben? (de f4eg update en de 204ui update).

[ Voor 35% gewijzigd door mad_dog op 08-09-2011 15:59 . Reden: extra tests ]

• Nielson
Geen andere pc waar je die ene Samsung even aan kan hangen?

• mad_dog
Wel andere pc's / laptops, maar niet geschikt voor deze job...
Ik ga vnv even buurten bij een vriend met minder ingewikkelde hdd configuratie...

Rest mij alleen nog de vraag of ik beide patches moet hebben, of enkel de ene...?
A37: http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
A38: http://www.samsung.com/gl...e=1&faqType=QI&faqKeyword

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

mad_dog schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:01:
De tool start, detecteert 3 harde schijven (andere merken) en geeft vervolgens een internal stack overflow.
(kan niet verder).

Ik heb er 4 pata apparaten (3x hdd + 1x dvd), en 3 sata schijven (2 in raid 0, en de patient) aanhangen.
Wat gebeurt er als je de 4 pata apparaten los koppelt en de update draait?

• mad_dog
Goed idee, meteen geprobeerd.
Helaas geen verandering.
Nu detecteert de tool direct de 2 schijven die in raid hangen, en vervolgens hangt de boel.
(het streepje blijft knipperen, maar er gebeurt niks meer).

Moederbord is een asus p5w deluxe hd, de 2 schijven in raid hangen op de intel controller en de patient op de jmicron controller, als ik mij niet vergis...

• mad_dog
Update: Zojuist even power uit de raid0 disks gehaald. Nu boot ik dus met alleen de samsung hdd.
(Via USB).
Als ik de F4EG.exe run (door 'F4EG' te toetsen, en dan 'enter'), dan krijg ik: 'F4EG.exe @16:55' in beeld, en that's it!!??!!

Enige dat ik kan bedenken is dat de schijf misschien niet aan de dedicated 1e sata poort hangt....
Nouja, vanavond even proberen op een andere pc, dit is te raar allemaal

• mad_dog
Zojuist de raid0 stekker (sata1) in de samsung gedaan, en de update uitgevoerd.
Een hele wazige melding:

Melding was: download completed succesfully
model name: Samsung HD204UI
Firmware version: 1aq10001

now updating code.....
please wait for a while.

download completed succesfully (SN: ....)

C:\
Normaal?

Raid0 aangekoppeld, inclusief alle andere pata-apparaten, en alles weer terug normaal.
Momenteel H2testw aan het runnen op de nieuwe hdd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

mad_dog schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:18:
Zojuist de raid0 stekker (sata1) in de samsung gedaan, en de update uitgevoerd.
Een hele wazige melding:

Melding was: download completed succesfully

[...]

Normaal?
Ja, dat is de normale melding.

[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 09-09-2011 07:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Super!
Dan is de enige vraag die ik nog heb, what about die andere patch?
Ik heb nu A37 erop gezet, maar moet ik nu ook nog A38 doen?

A37: http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
A38: http://www.samsung.com/gl...e=1&faqType=QI&faqKeyword

Gisteren trouwens H2testw een paar uur laten runnen, en 50minuten voor dat deze klaar was de pc uitgeschakeld. Tot dat moment geen fout in beeld gezien. Kan ik hieruit concluderen dat er nog geen fout was geweest, of zou ik dit pas op het einde te zien gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
mad_dog schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:22:
Super!
Dan is de enige vraag die ik nog heb, what about die andere patch?
Ik heb nu A37 erop gezet, maar moet ik nu ook nog A38 doen?
Dat ligt eraan, heb je de normale HD204UI of heb je een HD204UI/JP1 of /JP2 model?
Gisteren trouwens H2testw een paar uur laten runnen, en 50minuten voor dat deze klaar was de pc uitgeschakeld. Tot dat moment geen fout in beeld gezien. Kan ik hieruit concluderen dat er nog geen fout was geweest, of zou ik dit pas op het einde te zien gekregen hebben?
De betreffende fout treed alleen op bij een combinatie van factoren, alleen zo'n testje draaien heeft dus 0,0 nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Aha! Oke, thx voor de tips!

Ik heb net ergens gelezen dat ik de schijf eruit moet halen om te zien of ik een JP1 / JP2 heb. Is er nog een andere manier? Want ik heb wel een grote case, maar moet echt veel dingen lostrekken om dit te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mad_dog schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:53:
Aha! Oke, thx voor de tips!

Ik heb net ergens gelezen dat ik de schijf eruit moet halen om te zien of ik een JP1 / JP2 heb. Is er nog een andere manier? Want ik heb wel een grote case, maar moet echt veel dingen lostrekken om dit te zien...
Nee, dat hoeft niet. Veel HDD-tools kunnen de info ook uitlezen, bv. het gratis HDDScan.

Maar je hoeft niet eens te kijken. De A37 is voor de schijven die bijna iedereen heeft en wil niet eens installeren op een /JP1 of /JP2 drive. Aangezien die bij jou wel wilde installeren heb je dus een normale HD204UI en die A38-update is dus niet nodig.

Daarnaast zijn de /JP1 en /JP2 modellen voor de Japanse markt. Tenzij je ze daar hebt gekocht heb je die dus niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Die tool zegt qua model gewoon HD204UI, en het SN begint met S2H7.
Lijkt me dus allemaal goed...
Ik ga als de sodemieter data overpompen, want de andere schijven overstromen a.t.m.
Bedankt voor alle hulp! :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb ook geprobeerd ze te falsh hoewel het waarschijnlijk niet nodig is, echter ik kijg de melding " out of interrupt stacks"

Mijn setup
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Cooler Master Elite 335€ 33,53€ 33,53
1Intel Core i5 2400€ 149,95€ 149,95
1Intel Desktop Board DQ67OWB3€ 94,-€ 94,-
1Intel PRO/1000 GT€ 22,19€ 22,19
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 36,35€ 72,70
6Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 341,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,81

Iemand nog andere ideeen (bhealve ze in een andere pc te hangen?)

NB
Verder staat hier
2.If you have a disk manufactured after 12-2010, you can be sure that the firmware is ok. That date is printed on the disk label
nog een andere bron
iemand die samsung gemaild heeft

Waarom toch flashen, tja ik wil het zekere voor het onzekere nemen.... want doordat ze het nummer het zelfde hebben gehouden weet je het gewoon niet zeker.....

Everything is better with Bluetooth

• Nielson
Dat blijft idd een grote misser. Eventueel kan je misschien nog even spelen met de s-ata instellingen in de bios (ide/ahci/raid) en overige apparaten even loskoppelen. Wat voor een bootmedium gebruik je, eigen gemaakt of die iso uit de ts?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik gebruik een USB disk met daarop free dos, er zit geen cd/dvd in.

De rest los koppelen heb ik ook geprobeerd, helaas hielp het niet

Ik kan nog even met de bios setting spelen idd.

Everything is better with Bluetooth

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ook maar eventjes de firmware update gedaan op mijn 4 x HD204UI.
Was waarschijnlijk wel overbodig want productie datum is 06/2011 maar beter op veilig spelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256563

Ik weet dat ik op een oud bericht reageer, maar probeer het toch maar.

Ik hoor iedereen hier over het patchen van de HDD praten, maar niet over de evt schade.
Ik bezit 2 schijven HD204UI en in mijn nas nog eens 2 x HD154UI , heel fijn alles wat ik
ooit aan foto's , film , muziek enz enz heb gemaakt en gespaard staat hierop :( :(

Hoe kan ik erachterkomen op ik schade heb aan mijn files ??? is checkdisk draaien voldoende om hier
achter te komen ??
En in mijn NAS (qnap ts 210) doe dit probleem zich hier ook voor ???

alvast bedankt voor evt reactie's en tips _/-\o_
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En in mijn NAS (qnap ts 210) doe dit probleem zich hier ook voor ???
Alleen als je tijdens het schrijven (met NCQ actief) bv hdparm of smartctl gebruikt om het 'identify' commando te geven aan een F4EG schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wanneer heb je die schijven gekocht? volgens Samsung hebben alle schijven na 1 jan 2011 een update naar de nieuwe firmware gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HD204UI zijn prod.date 09-2010 en de HD154UI zijn van 01-2010 dus te oud.

En voor de rest ben ik een nono met dit soort dingen, ik heb de Qnap nas gekocht de schijven erin gerost
formateren en data erop klaar.
Maar hoe kan je zien of NCQ aktief is ?? en is er een manier om de schijven te scannen op eventuele fouten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Nee, want de schijf zelf heeft geen fysieke fouten. Er verdwijnt alleen wat data als je tijdens een schrijfactie handmatig een identify commando uitvoert. Doe je dit niet is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp, als een leek als ik deze schijf met foute firmware gebruik
om zonder poespas op te kopieren is er niets aan de hand ??

En wat betreft de nas (qnap TS210) deze werkt toch onder linux of heb ik dat fout. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:20
Ik heb pas de Samsung M3 Station USB 3.0 2TB gekocht en heb wat problemen met soms vastlopende data-overdracht, zowel via USB2 (MSI P35 Neo2 FIR onboard) als met USB3 (Asus U3S6) en ik vermoed dat ik ook de firmware-update nodig heb. Ik heb hem even opengemaakt.

De schijf intern is:
Model: HD204UI
HDD P/N: HD204UI/VP4
productiedatum: aug 2011
firmware: 1AQ10001

Mijn vraag is: is deze schijf gezien het HDD P/N nummer wel geschikt voor de in dit topic genoemde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Jouw probleem is heel anders dan het probleem waarover dit topic gaat. Daarnaast heeft jouw schijf (aan de productie datum te zien) deze foutieve firmware ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:20
Allereerst bedankt voor je antwoord. Hoe dan ook, ik wil sowieso, al was het maar voor het gevoel, beschikken over de nieuwste firmware. Ik heb wat problemen met de schijf, zoals soms vastlopende data-overdracht en soms lijkt de schijf opeens leeg. De laatste keer kreeg ik daarbij een melding over een mislukte uitgestelde schrijfbewerking o.i.d.. Dus mijn vraag blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Firmwares voor HD's worden bijna niet vrijgegeven. Alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals destijds met de fout in die ene specifieke firmware).

Als je de firmware kan vinden, flashen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-01-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:33
Nielson schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:33:
Nee, want de schijf zelf heeft geen fysieke fouten. Er verdwijnt alleen wat data als je tijdens een schrijfactie handmatig een identify commando uitvoert. Doe je dit niet is er niks aan de hand.
Wanneer is dit het geval?
Wanneer, of bij welke handeling, zou er een identify commando aan te pas komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-05 15:13
Samsung is overgegaan in Seagate. Ik bezit eenzelfde Samsung harddisk voor in mijn nas! echter kan ik de firmware update niet meer vinden ivm het nieuwe seagate... Weet iemand waar hij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

StormRider schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:04:
Samsung is overgegaan in Seagate. Ik bezit eenzelfde Samsung harddisk voor in mijn nas! echter kan ik de firmware update niet meer vinden ivm het nieuwe seagate... Weet iemand waar hij staat?
Inderdaad hij is niet meer beschikbaar 8)7

Mogelijk dat dit je verder kan helpen:
delpetero in "Hulp met upgraden firmware Samsung HD204UI (2TB)"
De link in dat bericht bied je de mogelijkheid om een ISO te downloaden waar de patch in staat. Een beetje een omweg, maar beter dan niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

StormRider schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:04:
Deze?: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223571en
:)

Het lijkt er op dat samsung/seagate de patch tool voor de hd204ui en de hd204ui/jp samen hebben gevoegd.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 06-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 10:05

Kun

Weet iemand ook waar ik de firmware voor het model HD203WI kan downloaden? Ik zoek me helemaal rot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kun schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:42:
Weet iemand ook waar ik de firmware voor het model HD203WI kan downloaden? Ik zoek me helemaal rot...
2e hit in google als je zoekt naar: HD203WI firmware??
Ook de 1e hit levert een werkzame download link op. Waar heb je naar gezocht dan?

Dat is de enige patch die ik zo snel kan vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 06-04-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 10:05

Kun

Ik bedoelde dat ik geen officiele download site meer kan vinden sinds Seagate de Samsung HDD tak heeft overgenomen.. Bij de websites die je via Google vind is het maar de vraag of het de laatste versie is.

Ik had eerder ook al deze site gevonden voor de F3 en F4 firmwares, maar ook hiervan weet ik niet zeker of het de laatste versies zijn:

https://sites.google.com/...ot-images/samsung-f3sp-eg

[ Voor 36% gewijzigd door Kun op 06-04-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bij HD's is het nooit zo dat fabrikanten hun laatste firmwares te download aanbieden.
Ze brengen hooguit een firmware of patch uit als er een fout in de firmware zit.

Op zoek gaan naar de laatste firmware bij een willekeurige HD is dus een nutteloze zoektocht.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kun schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:39:
Ik bedoelde dat ik geen officiele download site meer kan vinden sinds Seagate de Samsung HDD tak heeft overgenomen..
En dan komt het na de post van job niet in je op zelf even op de Seagate site te kijken?

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223631en
job schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:50:
Het lijkt er op dat samsung/seagate de patch tool voor de hd204ui en de hd204ui/jp samen hebben gevoegd.
Lijkt eerder dat ze bij het overzetten van de KB artikelen de topictitel niet helemaal goed aangepast hebben, er zijn nog steeds twee aparte firmware files voor de normale en de /JP versies:

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223451en
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223571en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nielson schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:35:
Lijkt eerder dat ze bij het overzetten van de KB artikelen de topictitel niet helemaal goed aangepast hebben, er zijn nog steeds twee aparte firmware files voor de normale en de /JP versies:
Netjes, kom het zelf niet zo snel vinden.

edit: nu wel gevonden.. de zoekfunctie werkt niet geweldig helaas. Na een tijdje klikken heb ik inderdaad beide pagina's kunnen vinden. FEG4.exe is in elkgeval het bestand wat hij nodig heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 06-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 22:47
Ik heb vandaag de Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB aangeschaft. Moet ik de firmware upgrade of is dat niet nodig? Productiedatum van de schijf is september 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niet nodig. De patch is nodig voor schijven die t/m dec 2010 zijn geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:45
Hmm, alles gelezen. Blijkbaar zijn er veel variaties en meer wegen die leiden naar Rome.
Ik heb 8 van deze schijven gekocht via MP en ze in een RAID5 gezet.
Tijdens de concistency check viel 1 van de 8 schijven uit. De schijf heeft productiedatum 2010.09

Zou het zo kunnen zijn dat deze schijf heel toevallig niet de patch heeft en dat de andere schijven dit wel hebben of van NA 1.1.2011 zijn? RAID maakt natuurlijk gebruik van SMART en leest altijd de gegevens uit.

Spannend... ga in ieder geval even met een tool (die ik nog moet zoeken) na welke firmware de disken hebben. Lijkt me wel verstandig als ze identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Ondersteunt je RAID-controller NCQ? Zo nee, dan kun je ook geen last hebben gehad van de bug. Controleer ook de firmware van de rest van je schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Anoniem: 15758 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:33:
Ondersteunt je RAID-controller NCQ? Zo nee, dan kun je ook geen last hebben gehad van de bug. Controleer ook de firmware van de rest van je schijven.
Ah, de Dell Perc 5/i ondersteund het inderdaad niet maar omdat enkele van mijn schijven wel productie datum > Jan 2011 hebben ga ik ze toch allemaal de update aanbieden. Voor in de RAID set is het dermate belangrijk dat ze identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ChrisVrolijk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:00:
Hmm, alles gelezen. Blijkbaar zijn er veel variaties en meer wegen die leiden naar Rome.
Ik heb 8 van deze schijven gekocht via MP en ze in een RAID5 gezet.
Tijdens de concistency check viel 1 van de 8 schijven uit. De schijf heeft productiedatum 2010.09

Zou het zo kunnen zijn dat deze schijf heel toevallig niet de patch heeft en dat de andere schijven dit wel hebben of van NA 1.1.2011 zijn? RAID maakt natuurlijk gebruik van SMART en leest altijd de gegevens uit.

Spannend... ga in ieder geval even met een tool (die ik nog moet zoeken) na welke firmware de disken hebben. Lijkt me wel verstandig als ze identiek zijn.
Er is alleen één ding, de 'goede' en de 'slechte' firmware hebben hetzelfde versienummer. Het kan zijn dat er inmiddels wel al een nieuwe firmware versie is met wel een nieuw versienummer, maar dat weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik heb de f4eg.exe gedownload van de site van Samsung.
Hoe kan ik zien wat de recentste is? Hebben ze handig gedaan.

Na het aansluiten van de disk op poort 1 start ik de executable en krijg de volgende output.
SFLash V5.33 Samsung Electronics Co., Ltd. (C)2000-2009
>>A:\F4EG.exe @11.49

Daarna de computer uitgezet en weer aan.
Patch opnieuw gedraaid,
Zelfde output.

Hoe weet ik nou of hij up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
ChrisVrolijk schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:59:
Ik heb de f4eg.exe gedownload van de site van Samsung.
Hoe kan ik zien wat de recentste is? Hebben ze handig gedaan.

Na het aansluiten van de disk op poort 1 start ik de executable en krijg de volgende output.
SFLash V5.33 Samsung Electronics Co., Ltd. (C)2000-2009
>>A:\F4EG.exe @11.49

Daarna de computer uitgezet en weer aan.
Patch opnieuw gedraaid,
Zelfde output.

Hoe weet ik nou of hij up-to-date is?
Ah, iets verder.
AHCI aangezet in BIOS. Nu veel meer informatie en eindigt met Download completed successfully met het serienummer. Nu PC uit en nogmaals booten. Kijken wat hij nu zegt.

Zelfde verhaal.
Ik ga er vanuit dat het nu goed is.
Iets meer informatie had wel gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het is idd compleet idioot geweest van Samsung om de correcte firmware hetzelfde versienummer te geven. Buiten de melding 'download completed' kun je niet verifiëren of het ook echt goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357832

Hallo. Ik heb zojuist mijn HD204UI proberen te flashen (productie datum: rev. A) onder DOS. Maar nu krijg ik het volgende van 4FEG.exe terug:
SFLASH v5.33 Samsung electronics cp., LTD. (c) 2000-2009
>>C:\4FEG.exe .B=0 D=11h F=00h C=01018F ... ATI SB700 SATA IDE
<PORT 0> CH:0 ABAR:0xFE7FFC00 INT_LN:10
{0} EST2000DL004 HD204UI (1AQ10001) ... ATI SB700 SATA IDE CH:0 DEV:0
Unavailable for Non-SAMSUNG Drive.
Ik heb hem afgelopen dinsdag binnen gekregen en wil toch echt weten wat ik er nu mee aanmoet mischien is het defect?

Ik heb met Unetbootin een FreeDOS bootable USB-stick gemaakt (FAt32 heeft dit er wat mee te maken?) F4EG.exe op de stick gezet, Nieuwe schijf op Sata1 aangesloten (alle andere schijven losgemaakt), in de BIOS stond het gewoon op IDE ipv AHCI, en toen na booten C: en dan 4FEG.exe gerund :/

Please help heb nog twee dagen om het terugtesturen!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 03-08-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist seagate tech-support een e-mailtje gestuurd want de live-chat was niet bereikbaar. Hoop dat ik snel wat hoor. Als julie alvast meer weten, laat het dan ajb weten :)

Ik zie trouwens op de voorkant van de hardeschijf bovenaan "Seagate Barracuda" staan. En dan: ST2000DL004 HDD 204UIF4 Rav.A"

Kan het betkenen dat mijn drive gewoon een Seagate Barracuda is ipv Samsung F4EG ? :( :/

EDIT: aw fuc* this Shi*.. http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822152245. ik word misselijk van al die negatieve reviews. Zal ik hem gewoon terugsturen? Ik wil namelijk een dependable drive en geen een met veel negatieve reviews. Feedback please?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 03-08-2012 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26

sjaool

Every life should have 9 cats

Nee, is dezelfde drive. Samsung heeft zijn HDD divisie over gedaan aan Seagate. Het is dus niet zo gek dat er nu Seagate op de drive staat.

P.S. patchen is voor de drives die nu geleverd worden niet meer nodig, de bug is er allang uit gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 03-08-2012 20:57 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Die patch is alleen voor schijven van voor Jan 2011, zo oud is de jouwe overduidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al die negatieve reviews en de uitval van de nieuwere schijven met ST2000DL004 op de voorkant itt. de oudere versies van de hd204ui bij dezelfde gebruikers (lees bijv op newegg), stellen mij niet echt gerust.

En hier however http://forums.seagate.com...msung-HD204UI/td-p/166118, redeneren enkele gebruikers andersom. Het zouden wellicht Barracuda disks zijn met samsung hd204ui sticker..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 04-08-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet dat bijna niemand nog op deze topic reply'ed maar toch.

Ik had een HD204UI al een goed jaar in mijn NAS zitten (synology) hij gaf in de status 'abnormaal' aan, maar via forums kon dit voorkomen, verkeerde status weergave (als hij na 2011 was...)

Mijn disk is van productie datum : 2011.07 (REV A)
Dus de patch hoeft normaal niet, maar mijn schuif doet meer en meer raar, maakt een tikkend geluid en vertraagd de NAS enorm.

Moet ik deze nu toch patchen of doe ik hier best mee, met alle 'bad sectors / firmware / ..." verhalen van deze schijf...
Of deze gewoon aanmelden bij samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als ie aan het tikken is direct proberen te backuppen en aanmelden voor een RMA ;)
Pagina: 1 2 Laatste