• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 19:35
Wel andere pc's / laptops, maar niet geschikt voor deze job...
Ik ga vnv even buurten bij een vriend met minder ingewikkelde hdd configuratie...

Rest mij alleen nog de vraag of ik beide patches moet hebben, of enkel de ene...?
A37: http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
A38: http://www.samsung.com/gl...e=1&faqType=QI&faqKeyword

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:04

Bozevkwa

The Falcons have landed

mad_dog schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:01:
De tool start, detecteert 3 harde schijven (andere merken) en geeft vervolgens een internal stack overflow.
(kan niet verder).

Ik heb er 4 pata apparaten (3x hdd + 1x dvd), en 3 sata schijven (2 in raid 0, en de patient) aanhangen.
Wat gebeurt er als je de 4 pata apparaten los koppelt en de update draait?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

• mad_dog
Goed idee, meteen geprobeerd.
Helaas geen verandering.
Nu detecteert de tool direct de 2 schijven die in raid hangen, en vervolgens hangt de boel.
(het streepje blijft knipperen, maar er gebeurt niks meer).

Moederbord is een asus p5w deluxe hd, de 2 schijven in raid hangen op de intel controller en de patient op de jmicron controller, als ik mij niet vergis...

• mad_dog
Update: Zojuist even power uit de raid0 disks gehaald. Nu boot ik dus met alleen de samsung hdd.
(Via USB).
Als ik de F4EG.exe run (door 'F4EG' te toetsen, en dan 'enter'), dan krijg ik: 'F4EG.exe @16:55' in beeld, en that's it!!??!!

Enige dat ik kan bedenken is dat de schijf misschien niet aan de dedicated 1e sata poort hangt....
Nouja, vanavond even proberen op een andere pc, dit is te raar allemaal

• mad_dog
Zojuist de raid0 stekker (sata1) in de samsung gedaan, en de update uitgevoerd.
Een hele wazige melding:

Melding was: download completed succesfully
model name: Samsung HD204UI
Firmware version: 1aq10001

now updating code.....
please wait for a while.

download completed succesfully (SN: ....)

C:\
Normaal?

Raid0 aangekoppeld, inclusief alle andere pata-apparaten, en alles weer terug normaal.
Momenteel H2testw aan het runnen op de nieuwe hdd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

mad_dog schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:18:
Zojuist de raid0 stekker (sata1) in de samsung gedaan, en de update uitgevoerd.
Een hele wazige melding:

Melding was: download completed succesfully

[...]

Normaal?
Ja, dat is de normale melding.

[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 09-09-2011 07:03 . Reden: Typo ]

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Super!
Dan is de enige vraag die ik nog heb, what about die andere patch?
Ik heb nu A37 erop gezet, maar moet ik nu ook nog A38 doen?

A37: http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
A38: http://www.samsung.com/gl...e=1&faqType=QI&faqKeyword

Gisteren trouwens H2testw een paar uur laten runnen, en 50minuten voor dat deze klaar was de pc uitgeschakeld. Tot dat moment geen fout in beeld gezien. Kan ik hieruit concluderen dat er nog geen fout was geweest, of zou ik dit pas op het einde te zien gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
mad_dog schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:22:
Super!
Dan is de enige vraag die ik nog heb, what about die andere patch?
Ik heb nu A37 erop gezet, maar moet ik nu ook nog A38 doen?
Dat ligt eraan, heb je de normale HD204UI of heb je een HD204UI/JP1 of /JP2 model?
Gisteren trouwens H2testw een paar uur laten runnen, en 50minuten voor dat deze klaar was de pc uitgeschakeld. Tot dat moment geen fout in beeld gezien. Kan ik hieruit concluderen dat er nog geen fout was geweest, of zou ik dit pas op het einde te zien gekregen hebben?
De betreffende fout treed alleen op bij een combinatie van factoren, alleen zo'n testje draaien heeft dus 0,0 nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Aha! Oke, thx voor de tips!

Ik heb net ergens gelezen dat ik de schijf eruit moet halen om te zien of ik een JP1 / JP2 heb. Is er nog een andere manier? Want ik heb wel een grote case, maar moet echt veel dingen lostrekken om dit te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51

Wildfire

Joy to the world!

mad_dog schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:53:
Aha! Oke, thx voor de tips!

Ik heb net ergens gelezen dat ik de schijf eruit moet halen om te zien of ik een JP1 / JP2 heb. Is er nog een andere manier? Want ik heb wel een grote case, maar moet echt veel dingen lostrekken om dit te zien...
Nee, dat hoeft niet. Veel HDD-tools kunnen de info ook uitlezen, bv. het gratis HDDScan.

Maar je hoeft niet eens te kijken. De A37 is voor de schijven die bijna iedereen heeft en wil niet eens installeren op een /JP1 of /JP2 drive. Aangezien die bij jou wel wilde installeren heb je dus een normale HD204UI en die A38-update is dus niet nodig.

Daarnaast zijn de /JP1 en /JP2 modellen voor de Japanse markt. Tenzij je ze daar hebt gekocht heb je die dus niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 09-09-2011 16:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Die tool zegt qua model gewoon HD204UI, en het SN begint met S2H7.
Lijkt me dus allemaal goed...
Ik ga als de sodemieter data overpompen, want de andere schijven overstromen a.t.m.
Bedankt voor alle hulp! :)

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb ook geprobeerd ze te falsh hoewel het waarschijnlijk niet nodig is, echter ik kijg de melding " out of interrupt stacks"

Mijn setup
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,50€ 37,50
1Cooler Master Elite 335€ 33,53€ 33,53
1Intel Core i5 2400€ 149,95€ 149,95
1Intel Desktop Board DQ67OWB3€ 94,-€ 94,-
1Intel PRO/1000 GT€ 22,19€ 22,19
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 36,35€ 72,70
6Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 56,99€ 341,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,81

Iemand nog andere ideeen (bhealve ze in een andere pc te hangen?)

NB
Verder staat hier
2.If you have a disk manufactured after 12-2010, you can be sure that the firmware is ok. That date is printed on the disk label
nog een andere bron
iemand die samsung gemaild heeft

Waarom toch flashen, tja ik wil het zekere voor het onzekere nemen.... want doordat ze het nummer het zelfde hebben gehouden weet je het gewoon niet zeker.....

Everything is better with Bluetooth

• Nielson
Dat blijft idd een grote misser. Eventueel kan je misschien nog even spelen met de s-ata instellingen in de bios (ide/ahci/raid) en overige apparaten even loskoppelen. Wat voor een bootmedium gebruik je, eigen gemaakt of die iso uit de ts?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik gebruik een USB disk met daarop free dos, er zit geen cd/dvd in.

De rest los koppelen heb ik ook geprobeerd, helaas hielp het niet

Ik kan nog even met de bios setting spelen idd.

Everything is better with Bluetooth

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ook maar eventjes de firmware update gedaan op mijn 4 x HD204UI.
Was waarschijnlijk wel overbodig want productie datum is 06/2011 maar beter op veilig spelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256563

Ik weet dat ik op een oud bericht reageer, maar probeer het toch maar.

Ik hoor iedereen hier over het patchen van de HDD praten, maar niet over de evt schade.
Ik bezit 2 schijven HD204UI en in mijn nas nog eens 2 x HD154UI , heel fijn alles wat ik
ooit aan foto's , film , muziek enz enz heb gemaakt en gespaard staat hierop :( :(

Hoe kan ik erachterkomen op ik schade heb aan mijn files ??? is checkdisk draaien voldoende om hier
achter te komen ??
En in mijn NAS (qnap ts 210) doe dit probleem zich hier ook voor ???

alvast bedankt voor evt reactie's en tips _/-\o_
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En in mijn NAS (qnap ts 210) doe dit probleem zich hier ook voor ???
Alleen als je tijdens het schrijven (met NCQ actief) bv hdparm of smartctl gebruikt om het 'identify' commando te geven aan een F4EG schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wanneer heb je die schijven gekocht? volgens Samsung hebben alle schijven na 1 jan 2011 een update naar de nieuwe firmware gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HD204UI zijn prod.date 09-2010 en de HD154UI zijn van 01-2010 dus te oud.

En voor de rest ben ik een nono met dit soort dingen, ik heb de Qnap nas gekocht de schijven erin gerost
formateren en data erop klaar.
Maar hoe kan je zien of NCQ aktief is ?? en is er een manier om de schijven te scannen op eventuele fouten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Nee, want de schijf zelf heeft geen fysieke fouten. Er verdwijnt alleen wat data als je tijdens een schrijfactie handmatig een identify commando uitvoert. Doe je dit niet is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijp, als een leek als ik deze schijf met foute firmware gebruik
om zonder poespas op te kopieren is er niets aan de hand ??

En wat betreft de nas (qnap TS210) deze werkt toch onder linux of heb ik dat fout. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-05 20:11
Ik heb pas de Samsung M3 Station USB 3.0 2TB gekocht en heb wat problemen met soms vastlopende data-overdracht, zowel via USB2 (MSI P35 Neo2 FIR onboard) als met USB3 (Asus U3S6) en ik vermoed dat ik ook de firmware-update nodig heb. Ik heb hem even opengemaakt.

De schijf intern is:
Model: HD204UI
HDD P/N: HD204UI/VP4
productiedatum: aug 2011
firmware: 1AQ10001

Mijn vraag is: is deze schijf gezien het HDD P/N nummer wel geschikt voor de in dit topic genoemde firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Jouw probleem is heel anders dan het probleem waarover dit topic gaat. Daarnaast heeft jouw schijf (aan de productie datum te zien) deze foutieve firmware ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-05 20:11
Allereerst bedankt voor je antwoord. Hoe dan ook, ik wil sowieso, al was het maar voor het gevoel, beschikken over de nieuwste firmware. Ik heb wat problemen met de schijf, zoals soms vastlopende data-overdracht en soms lijkt de schijf opeens leeg. De laatste keer kreeg ik daarbij een melding over een mislukte uitgestelde schrijfbewerking o.i.d.. Dus mijn vraag blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Firmwares voor HD's worden bijna niet vrijgegeven. Alleen in uitzonderlijke gevallen (zoals destijds met de fout in die ene specifieke firmware).

Als je de firmware kan vinden, flashen maar.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-01-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 14:28
Nielson schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:33:
Nee, want de schijf zelf heeft geen fysieke fouten. Er verdwijnt alleen wat data als je tijdens een schrijfactie handmatig een identify commando uitvoert. Doe je dit niet is er niks aan de hand.
Wanneer is dit het geval?
Wanneer, of bij welke handeling, zou er een identify commando aan te pas komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 20:09
Samsung is overgegaan in Seagate. Ik bezit eenzelfde Samsung harddisk voor in mijn nas! echter kan ik de firmware update niet meer vinden ivm het nieuwe seagate... Weet iemand waar hij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

StormRider schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:04:
Samsung is overgegaan in Seagate. Ik bezit eenzelfde Samsung harddisk voor in mijn nas! echter kan ik de firmware update niet meer vinden ivm het nieuwe seagate... Weet iemand waar hij staat?
Inderdaad hij is niet meer beschikbaar 8)7

Mogelijk dat dit je verder kan helpen:
delpetero in "Hulp met upgraden firmware Samsung HD204UI (2TB)"
De link in dat bericht bied je de mogelijkheid om een ISO te downloaden waar de patch in staat. Een beetje een omweg, maar beter dan niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

StormRider schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:04:
Deze?: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223571en
:)

Het lijkt er op dat samsung/seagate de patch tool voor de hd204ui en de hd204ui/jp samen hebben gevoegd.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 06-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 10:05

Kun

Weet iemand ook waar ik de firmware voor het model HD203WI kan downloaden? Ik zoek me helemaal rot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kun schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:42:
Weet iemand ook waar ik de firmware voor het model HD203WI kan downloaden? Ik zoek me helemaal rot...
2e hit in google als je zoekt naar: HD203WI firmware??
Ook de 1e hit levert een werkzame download link op. Waar heb je naar gezocht dan?

Dat is de enige patch die ik zo snel kan vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 06-04-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 10:05

Kun

Ik bedoelde dat ik geen officiele download site meer kan vinden sinds Seagate de Samsung HDD tak heeft overgenomen.. Bij de websites die je via Google vind is het maar de vraag of het de laatste versie is.

Ik had eerder ook al deze site gevonden voor de F3 en F4 firmwares, maar ook hiervan weet ik niet zeker of het de laatste versies zijn:

https://sites.google.com/...ot-images/samsung-f3sp-eg

[ Voor 36% gewijzigd door Kun op 06-04-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bij HD's is het nooit zo dat fabrikanten hun laatste firmwares te download aanbieden.
Ze brengen hooguit een firmware of patch uit als er een fout in de firmware zit.

Op zoek gaan naar de laatste firmware bij een willekeurige HD is dus een nutteloze zoektocht.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 06-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kun schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:39:
Ik bedoelde dat ik geen officiele download site meer kan vinden sinds Seagate de Samsung HDD tak heeft overgenomen..
En dan komt het na de post van job niet in je op zelf even op de Seagate site te kijken?

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223631en
job schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:50:
Het lijkt er op dat samsung/seagate de patch tool voor de hd204ui en de hd204ui/jp samen hebben gevoegd.
Lijkt eerder dat ze bij het overzetten van de KB artikelen de topictitel niet helemaal goed aangepast hebben, er zijn nog steeds twee aparte firmware files voor de normale en de /JP versies:

http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223451en
http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223571en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Nielson schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:35:
Lijkt eerder dat ze bij het overzetten van de KB artikelen de topictitel niet helemaal goed aangepast hebben, er zijn nog steeds twee aparte firmware files voor de normale en de /JP versies:
Netjes, kom het zelf niet zo snel vinden.

edit: nu wel gevonden.. de zoekfunctie werkt niet geweldig helaas. Na een tijdje klikken heb ik inderdaad beide pagina's kunnen vinden. FEG4.exe is in elkgeval het bestand wat hij nodig heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 06-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39
Ik heb vandaag de Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB aangeschaft. Moet ik de firmware upgrade of is dat niet nodig? Productiedatum van de schijf is september 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Niet nodig. De patch is nodig voor schijven die t/m dec 2010 zijn geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 16:45
Hmm, alles gelezen. Blijkbaar zijn er veel variaties en meer wegen die leiden naar Rome.
Ik heb 8 van deze schijven gekocht via MP en ze in een RAID5 gezet.
Tijdens de concistency check viel 1 van de 8 schijven uit. De schijf heeft productiedatum 2010.09

Zou het zo kunnen zijn dat deze schijf heel toevallig niet de patch heeft en dat de andere schijven dit wel hebben of van NA 1.1.2011 zijn? RAID maakt natuurlijk gebruik van SMART en leest altijd de gegevens uit.

Spannend... ga in ieder geval even met een tool (die ik nog moet zoeken) na welke firmware de disken hebben. Lijkt me wel verstandig als ze identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Ondersteunt je RAID-controller NCQ? Zo nee, dan kun je ook geen last hebben gehad van de bug. Controleer ook de firmware van de rest van je schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Anoniem: 15758 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:33:
Ondersteunt je RAID-controller NCQ? Zo nee, dan kun je ook geen last hebben gehad van de bug. Controleer ook de firmware van de rest van je schijven.
Ah, de Dell Perc 5/i ondersteund het inderdaad niet maar omdat enkele van mijn schijven wel productie datum > Jan 2011 hebben ga ik ze toch allemaal de update aanbieden. Voor in de RAID set is het dermate belangrijk dat ze identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:02
ChrisVrolijk schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:00:
Hmm, alles gelezen. Blijkbaar zijn er veel variaties en meer wegen die leiden naar Rome.
Ik heb 8 van deze schijven gekocht via MP en ze in een RAID5 gezet.
Tijdens de concistency check viel 1 van de 8 schijven uit. De schijf heeft productiedatum 2010.09

Zou het zo kunnen zijn dat deze schijf heel toevallig niet de patch heeft en dat de andere schijven dit wel hebben of van NA 1.1.2011 zijn? RAID maakt natuurlijk gebruik van SMART en leest altijd de gegevens uit.

Spannend... ga in ieder geval even met een tool (die ik nog moet zoeken) na welke firmware de disken hebben. Lijkt me wel verstandig als ze identiek zijn.
Er is alleen één ding, de 'goede' en de 'slechte' firmware hebben hetzelfde versienummer. Het kan zijn dat er inmiddels wel al een nieuwe firmware versie is met wel een nieuw versienummer, maar dat weet ik zo niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik heb de f4eg.exe gedownload van de site van Samsung.
Hoe kan ik zien wat de recentste is? Hebben ze handig gedaan.

Na het aansluiten van de disk op poort 1 start ik de executable en krijg de volgende output.
SFLash V5.33 Samsung Electronics Co., Ltd. (C)2000-2009
>>A:\F4EG.exe @11.49

Daarna de computer uitgezet en weer aan.
Patch opnieuw gedraaid,
Zelfde output.

Hoe weet ik nou of hij up-to-date is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
ChrisVrolijk schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:59:
Ik heb de f4eg.exe gedownload van de site van Samsung.
Hoe kan ik zien wat de recentste is? Hebben ze handig gedaan.

Na het aansluiten van de disk op poort 1 start ik de executable en krijg de volgende output.
SFLash V5.33 Samsung Electronics Co., Ltd. (C)2000-2009
>>A:\F4EG.exe @11.49

Daarna de computer uitgezet en weer aan.
Patch opnieuw gedraaid,
Zelfde output.

Hoe weet ik nou of hij up-to-date is?
Ah, iets verder.
AHCI aangezet in BIOS. Nu veel meer informatie en eindigt met Download completed successfully met het serienummer. Nu PC uit en nogmaals booten. Kijken wat hij nu zegt.

Zelfde verhaal.
Ik ga er vanuit dat het nu goed is.
Iets meer informatie had wel gemogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:51

Wildfire

Joy to the world!

Het is idd compleet idioot geweest van Samsung om de correcte firmware hetzelfde versienummer te geven. Buiten de melding 'download completed' kun je niet verifiëren of het ook echt goed is gegaan.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357832

Hallo. Ik heb zojuist mijn HD204UI proberen te flashen (productie datum: rev. A) onder DOS. Maar nu krijg ik het volgende van 4FEG.exe terug:
SFLASH v5.33 Samsung electronics cp., LTD. (c) 2000-2009
>>C:\4FEG.exe .B=0 D=11h F=00h C=01018F ... ATI SB700 SATA IDE
<PORT 0> CH:0 ABAR:0xFE7FFC00 INT_LN:10
{0} EST2000DL004 HD204UI (1AQ10001) ... ATI SB700 SATA IDE CH:0 DEV:0
Unavailable for Non-SAMSUNG Drive.
Ik heb hem afgelopen dinsdag binnen gekregen en wil toch echt weten wat ik er nu mee aanmoet mischien is het defect?

Ik heb met Unetbootin een FreeDOS bootable USB-stick gemaakt (FAt32 heeft dit er wat mee te maken?) F4EG.exe op de stick gezet, Nieuwe schijf op Sata1 aangesloten (alle andere schijven losgemaakt), in de BIOS stond het gewoon op IDE ipv AHCI, en toen na booten C: en dan 4FEG.exe gerund :/

Please help heb nog twee dagen om het terugtesturen!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 03-08-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist seagate tech-support een e-mailtje gestuurd want de live-chat was niet bereikbaar. Hoop dat ik snel wat hoor. Als julie alvast meer weten, laat het dan ajb weten :)

Ik zie trouwens op de voorkant van de hardeschijf bovenaan "Seagate Barracuda" staan. En dan: ST2000DL004 HDD 204UIF4 Rav.A"

Kan het betkenen dat mijn drive gewoon een Seagate Barracuda is ipv Samsung F4EG ? :( :/

EDIT: aw fuc* this Shi*.. http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822152245. ik word misselijk van al die negatieve reviews. Zal ik hem gewoon terugsturen? Ik wil namelijk een dependable drive en geen een met veel negatieve reviews. Feedback please?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 03-08-2012 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Nee, is dezelfde drive. Samsung heeft zijn HDD divisie over gedaan aan Seagate. Het is dus niet zo gek dat er nu Seagate op de drive staat.

P.S. patchen is voor de drives die nu geleverd worden niet meer nodig, de bug is er allang uit gehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 03-08-2012 20:57 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Die patch is alleen voor schijven van voor Jan 2011, zo oud is de jouwe overduidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al die negatieve reviews en de uitval van de nieuwere schijven met ST2000DL004 op de voorkant itt. de oudere versies van de hd204ui bij dezelfde gebruikers (lees bijv op newegg), stellen mij niet echt gerust.

En hier however http://forums.seagate.com...msung-HD204UI/td-p/166118, redeneren enkele gebruikers andersom. Het zouden wellicht Barracuda disks zijn met samsung hd204ui sticker..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 357832 op 04-08-2012 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik weet dat bijna niemand nog op deze topic reply'ed maar toch.

Ik had een HD204UI al een goed jaar in mijn NAS zitten (synology) hij gaf in de status 'abnormaal' aan, maar via forums kon dit voorkomen, verkeerde status weergave (als hij na 2011 was...)

Mijn disk is van productie datum : 2011.07 (REV A)
Dus de patch hoeft normaal niet, maar mijn schuif doet meer en meer raar, maakt een tikkend geluid en vertraagd de NAS enorm.

Moet ik deze nu toch patchen of doe ik hier best mee, met alle 'bad sectors / firmware / ..." verhalen van deze schijf...
Of deze gewoon aanmelden bij samsung ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als ie aan het tikken is direct proberen te backuppen en aanmelden voor een RMA ;)
Pagina: 1 2 Laatste