Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:28:
Hmm, nooit geweten. Volgens mij adverteert KPN (waar ik bij zit) met een vast IP.

IP is ook redelijk vast, maar het is inderdaad 1x in de +/- 3 jaar dat ik KPN heb, gewijzigd.
Toen is het veranderd van xxx.xxx.219.92 naar xxx.xxx.229.92 of zo, erg vreemd.
Niet zomaar je ip adres posten op het internet:p
Zeker niet als je veel informatie hebt staan op je poort 80...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 13:30 . Reden: Slim :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:25:
[...]

Ga het adres dan ook niet quoten ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Ga het adres dan ook niet quoten ;)
Dat is wel slim ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

bjck schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:11:
Alle Nederlandse consumenten ISP's behalve XS4all, TweakDSL en en een handje vol kleinere/specifieke ISP's bieden een 'vast IP' aan. De andere grote bieden een 'Dynamisch IP adres', echter wisselt het tegenwoordig nauwelijks aangekondigd of onaangekondigd kunnen wijzigen.
Ik weet niet of dat ondertussen (ook) veranderd is bij XS4All maar voor zover ik weet gaven/geven die juist altijd vaste IP adressen. Ik heb het zelfs vast ingesteld staan in mijn modem als WAN IP en het is al >10 jaar hetzelfde.

[ Voor 45% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:05
Na wat navraag gisteravond bij de politie hebben ze mij verteld hoe het opvragen van het IP-adres verlopen is.
Wat blijkt nu dus, als de strafmaat voor een delict hoger is dan 4 jaar zal de officier van justitie altijd een aanvraag voor de koppeling van een IP-adres aan NAW gegevens goedkeuren.
De persoon in kwestie waarover dit gebeurd wordt hierover niet bericht.

Dus even mijn eigen vraag beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

En hoe zijn ze dan aan jouw NAW gegevens gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
4 jaar voor heling? _/-\o_

Even googlen bevestigt het nog ook :)
Nooit geweten...

[ Voor 52% gewijzigd door TafkaT op 15-01-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
TafkaT schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:49:
4 jaar voor heling? _/-\o_

Even googlen bevestigt het nog ook :)
Nooit geweten...
Ach ik kreeg 500 euro boete voor het kopen van 2 sloffen marlboro ;). ( die gejat waren )
moet zeggen ze wel gesmaakt hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 15-01-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Ach, iedereen mag mijn IP adres weten. Het is 127.0.0.1 ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Brons schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:31:
En hoe zijn ze dan aan jouw NAW gegevens gekomen?
Via Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Maar was het dan wel jouw IP-adres tijdens het plaatsen van de advertentie op marktplaats? Of hebben ze de NAW gegevens van alle mensen die dat IP-adres in het verleden hebben gehad opgevraagd?

Dat laatste lijkt mij absoluut niet oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Mektheb schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Ach ik kreeg 500 euro boete voor het kopen van 2 sloffen marlboro ;). ( die gejat waren )
moet zeggen ze wel gesmaakt hebben.
De straf voor de gene die je die sloffen verkocht heeft zal daarentegen een stuk hoger geweest zijn omdat hij daadwerkelijk met heling bezig was, jij niet ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Waarom? Met alleen m'n ipadres kan je echt niets hoor. Verder is het (voor mods) ook totaal niet moeilijk om aan mijn IP te komen. Ik vind het niet erg.

En die info moet ik nog wel een keer een password op zetten ja xD

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Ik vind het een vreemd verhaal dat je alleen op basis van een IP adres opgepakt en aangemerkt kunt worden als verdachte (van een misdrijf).
Natuurlijk is oplichting via internet en heling van goederen strafbaar.
Het is ook goed daar hier aandacht aan besteed wordt. Niemand wil immers graag opgelicht worden.
Daarbij spelen de economische motieven van Marktplaats ook mee.
Marktplaats is een grote speler op dit gebied en heeft er groot belang bij dat de site en haar imago in stand gehouden wordt.

Als je dus als verdachte van een misdrijf aangehouden wordt door de politie moet hiervoor wel een goede reden zijn. Je mag dus verwachten dat je door de politie op de hoogte gesteld worden waarvoor je als verdachte bent aangemerkt. Alleen een IP adres zegt niets. Niet alleen omdat een IP adres niet persoonlijk is maar vooral ook omdat er veel meer mee gebeurd kan zijn. Er kan wel iemand van je draadloos netwerk gebruik gemaakt hebben. (al dan niet beveiligd draadloos netwerk).

Voor de rest mag je van het OM verwachten dat ze een duidelijk verhaal bij de politie neergelegd hebben. Dus IP adres + email + adres + betaling via de bank enz. Pas dan is een dossier compleet.
Bovendien zal er bij de politie een hulp officier van justitie betrokken moeten zijn. Dat hoeft dus geen officier van justitie te zijn maar dit mag ook bv een inspecteur van politie zijn met de juiste bevoegdheden. (hOvJ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:20:
Ik vind het een vreemd verhaal dat je alleen op basis van een IP adres opgepakt en aangemerkt kunt worden als verdachte (van een misdrijf).
Nog eens goed lezen, hij is niet opgepakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Freee!! schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:36:
[...]

Nog eens goed lezen, hij is niet opgepakt.
Misschien niet opgepakt in de zin dat er een heel arrestatie team voor de deur staat maar ik mag aannemen dat een bezoekje bij je thuis door politieagenten niet als doel heeft dat ze even gezellig een bakje koffie komen drinken!.
Dus 1. je wordt als verdachte van een strafbaar feit aangezien. (dat moet je ook duidelijk medegedeeld worden. Dan wel 2. je wordt als getuige gezien en men wil je horen over bepaalde zaken. Dit om een strafbaar feit op te sporen zoals heling of diefstal.

Als je getuige bent kun je gewoon meewerken en zoveel mogelijk informatie verschaffen. Als je verdachte bent ligt dat anders en is het niet in alle gevallen vanzelfsprekend om je (complete) verhaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Spike_wolf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:37:
[...]

De straf voor de gene die je die sloffen verkocht heeft zal daarentegen een stuk hoger geweest zijn omdat hij daadwerkelijk met heling bezig was, jij niet ;)
Dat dan weer wel ;), maar toch ze waren best prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:37:
Hij was toch juist wel met heling bezig? Afnemen van gestolen goed is heling, maar je hebt het niet zelf gestolen (wat volgens mij is wat jij bedoelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Hij was toch juist wel met heling bezig? Afnemen van gestolen goed is heling, maar je hebt het niet zelf gestolen (wat volgens mij is wat jij bedoelt).
Waar dus 4 jaar op zit.

Als iedereen goed gelezen had, hebben ze de dader gepakt.
Maar omdat het via mijn IP-adres gebeurd was hielden ze mij als medeplichtige 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:25
Lucky0wn schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:48:
[...]
Maar omdat het via mijn IP-adres gebeurd was hielden ze mij als medeplichtige 8)7
Ja, maar we zijn allemaal benieuwd op welke manier dat dan via jouw IP-adres is gebeurd :)
Ingebroken? Gespoofed? [ andere optie ] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoewel je een topic van een jaar geleden kickt, wil ik er toch even op reageren.
Ik heb afgelopen jaar ook een rechercheur aan de deur gehad, ik zit ook bij ziggo.

Er was een aangifte van laster en smaad. Er zou vanaf een mailadres 'belastende informatie' zijn gemaild naar bedrijf x. Bedrijf x deed aangifte. Politie zag het ipadres in de mail staan en die leidde naar mij.

Hij was gewoon in burgerkleding en we hebben op zich een prima gesprek gehad. Ik had er immers niets mee te maken en had verder niets te verbergen. Op een gegeven moment kwam hij met een ipadres, waarbij stond 'Ziggo'. Hij vertelde dat hij van een collega had gehoord dat ziggo dynamische ipadressen heeft en het dus niet 100% zeker was dat het vanaf hier was verstuurd.
Hij las het ipadres voor en ik ging kijken of dat mogelijk mijn ipadres kon zijn. En ja, het klopte.
Ik wilde het graag dubbelchecken en ik het ipadres op dat ik in mijn scherm las, zodat hij het nog eens kon verifieren.
Ha! Het klopte toch niet, een eentje had het andere ip adres meer.

Foutje bedankt. Nooit meer wat van gehoord.

Hoi!

Pagina: 1 2 Laatste