Goedemorgen mensen,
Ik werd gisteren verrast met een bezoek van een aantal politieagenten.
Er zouden via mijn ip goederen geheeld worden op marktplaats.
Ik was dus verdachte tot ik het tegendeel bewezen heb en de advocaatkosten zijn voor mijn rekening.
Nu vroeg ik me dus af, mag de politie via ziggo mijn NAW opvragen?
Ook vraag ik me af hoe ik het tegendeel kan bewijzen?
De beveiliging op m'n wifi is wpa2 dus dat m'n wifi gehackt is lijkt me sterk.
Bvd Stef
EDIT:
Ikzelf zit nooit op Markplaats, vanwege het groot aantal oplichters.
Mijn vader heeft wel eens dingen op marktplaats gekocht maar nog nooit iets verkocht (hoor ik net van hem, internetverbinding staat wel op mijn naam.)
Rechtsbijstand bellen heeft flink wat uitgehaald, ze wisten me te vertellen dat een IP-adres genoeg bewijs was
Ze boden mij ook een advocaat aan (moet de politie dit niet vermelden ipv zeggen van je mag een advocaat maar wel zelf betalen?)
Ikzelf vind het ook een vreemde gang van zaken dat ik niet eens van een officier van justitie bericht heb gehad dat de politie mijn NAW gegevens zou opvragen.
Degenen waarmee ik de internetverbinding deel zijn mijn zusje, vader en moeder.
Deze gebruiken dit eigenlijk alleen voor MSN, mail en officewerk.
Hun zullen nooit zoiets doen, en anders had ik die gestolen spullen wel eens gezien wat nu dus niet het geval is.
Mijn configuratie is een Ziggo Arris modem, DLink Dir-825, Macbookpro, Imac en 6 windows pc's(waaronder 2 laptops) en een ps3
De router is beveiligd met WPA-2, draadloze apparaten zijn mijn SE
X10, Nokia E72, Vodafone 845, de 2 windows laptops en de Macbook
Hopelijk heb ik zo een aantal vragen beantwoordt en jullie genoeg informatie gegeven.
Ik werd gisteren verrast met een bezoek van een aantal politieagenten.
Er zouden via mijn ip goederen geheeld worden op marktplaats.
Ik was dus verdachte tot ik het tegendeel bewezen heb en de advocaatkosten zijn voor mijn rekening.
Nu vroeg ik me dus af, mag de politie via ziggo mijn NAW opvragen?
Ook vraag ik me af hoe ik het tegendeel kan bewijzen?
De beveiliging op m'n wifi is wpa2 dus dat m'n wifi gehackt is lijkt me sterk.
Bvd Stef
EDIT:
Ikzelf zit nooit op Markplaats, vanwege het groot aantal oplichters.
Mijn vader heeft wel eens dingen op marktplaats gekocht maar nog nooit iets verkocht (hoor ik net van hem, internetverbinding staat wel op mijn naam.)
Rechtsbijstand bellen heeft flink wat uitgehaald, ze wisten me te vertellen dat een IP-adres genoeg bewijs was

Ikzelf vind het ook een vreemde gang van zaken dat ik niet eens van een officier van justitie bericht heb gehad dat de politie mijn NAW gegevens zou opvragen.
Degenen waarmee ik de internetverbinding deel zijn mijn zusje, vader en moeder.
Deze gebruiken dit eigenlijk alleen voor MSN, mail en officewerk.
Hun zullen nooit zoiets doen, en anders had ik die gestolen spullen wel eens gezien wat nu dus niet het geval is.
Mijn configuratie is een Ziggo Arris modem, DLink Dir-825, Macbookpro, Imac en 6 windows pc's(waaronder 2 laptops) en een ps3
De router is beveiligd met WPA-2, draadloze apparaten zijn mijn SE
X10, Nokia E72, Vodafone 845, de 2 windows laptops en de Macbook
Hopelijk heb ik zo een aantal vragen beantwoordt en jullie genoeg informatie gegeven.
[Voor 57% gewijzigd door Stef_Venner op 14-01-2011 15:33]