Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
De zenderwijzigingen zorgen toch wel een beetje voor een verarming. Geen BBC 3 en BBC 4 meer. Geen Lite TV meer, geen DJAZZ.tv, geen VH1. Maar nu wel RTL Telekids en WildHitz. Die laatste is volgens mij gewoon een kopie van Slam TV en Xite. Gemiste kans, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:13:
De zenderwijzigingen zorgen toch wel een beetje voor een verarming. Geen BBC 3 en BBC 4 meer. Geen Lite TV meer, geen DJAZZ.tv, geen VH1. Maar nu wel RTL Telekids en WildHitz. Die laatste is volgens mij gewoon een kopie van Slam TV en Xite. Gemiste kans, lijkt me...
Juist geen vervanging voor Lite TV maar nog meer van hetzelfde. Bij alleen KPN hebben ze verstand van muziek bij andere (Glashart Media) niet. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 03:44

WilbertW

IT Freak website

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:12:
@swima -> HNa de zenderwijzigingen van gisteren is me wel iets vreemds opgevallen.
Ik ben nogal een fantieke BBC-kijker en zo keek ik vanmorgen ook naar BBC Breakfast op BBC one HD.
Rond elk half en heel uur wordt er een paar minuten regionaal nieuws uitgezonden; elke regio [bijv. Wales, Schotland] krijgen dat hun eigen plaatselijke nieuws te zien.
Voorheen werd hier altijd het Londense nieuws uitgezonden; sinds vandaag is dat veranderd en komt er te staan dat in "mijn" regio dit niet meer uitgezonden kan worden en blijft dat de hele tijd in beeld staan tot Breakfas weer verder gaat.
Als je de ondertiteling aanzet, krijg je het Londense nieuws wel te lezen [maar dus niet te zien].
De HD zender die je sinds gisteren ontvangt is een landelijke zender en die geeft weer dat je de regionale stukken niet kunt ontvangen.
De SD zender die je eerst ontving was regionaal vanuit Londen en gaf die stukken wel weer.
Als je die toch op de IPTV weer wilt bekijken moet je de zender in SD overschakelen.
Dit doe je door op OK te drukken, de blauwe knop in drukken en dan in het menu hierboven van HD naar SD schakelen voor deze zender.
Als je dit item in het menu niet kunt vinden moet je hem in de setup aanzetten.
Ben echter niet thuis, dus ik weet niet exact meer waar dit zit; maar je gaat in de instellingen, dan naar de algemene instellingen en zet de 'Weergave TV/Audio menu in instellingenscherm' (of zoiets) aan.

Edit: Menu - Instellingen - Algemeen - Audio/Ondertitel. Zet op "Aan in minigids"

[ Voor 9% gewijzigd door WilbertW op 02-07-2015 23:01 ]

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:15:
[...]

Juist geen vervanging voor Lite TV maar nog meer van hetzelfde. Bij alleen KPN hebben ze verstand van muziek bij andere (Glashart Media) niet. :(
Ik snap je niet. Wij hebben toch exact dezelfde zenders gekregen als KPN? 8)7 8)7
We hebben wel onze aanvoer gedeeltelijk via Glashart, maar de zenders zijn hetzelfde bij KPN, Telfort en OnsBrabantNet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het juist een hele verbetering de zenderwijzigingen. Zenders zoals National Geographic, Fox, 24 Kitchen en SBS9 jn nu tenminste (weer) netjes in HD.

Als die muziekzenders en zenders als BBC3 en BBC4 vind pure opvulling. Keek er nooit naar.

Het is dus persoonlijk denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

ik222 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:31:
Ik vind het juist een hele verbetering de zenderwijzigingen. Zenders zoals National Geographic, Fox, 24 Kitchen en SBS9 jn nu tenminste (weer) netjes in HD.

Als die muziekzenders en zenders als BBC3 en BBC4 vind pure opvulling. Keek er nooit naar.

Zwaar mee eens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:44
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:12:Ik ben nogal een fantieke BBC-kijker en zo keek ik vanmorgen ook naar BBC Breakfast op BBC one HD.
Rond elk half en heel uur wordt er een paar minuten regionaal nieuws uitgezonden; elke regio [bijv. Wales, Schotland] krijgen dat hun eigen plaatselijke nieuws te zien.
Voorheen werd hier altijd het Londense nieuws uitgezonden; sinds vandaag is dat veranderd en komt er te staan dat in "mijn" regio dit niet meer uitgezonden kan worden en blijft dat de hele tijd in beeld staan tot Breakfas weer verder gaat.
Ja, zoals WilbertW al aangaf, dit is altijd al zo geweest bij BBC One HD. Jij ziet het dan in dit geval voor het eerst omdat deze nu voor het eerst in het basispakket zit.

Inmiddels heeft BBC One voor de "nations" Scotland, Wales en Northern Ireland wel eigen HD-kanalen, maar de regio's van Engeland zijn er nog teveel om voor elk een eigen HD-versie op de satelliet te zetten (noch zijn alle regionale stations überhaupt al HD-ready qua uitzendstraat). Dus Engeland doet het nog met één landelijk kanaal voor BBC One HD, en dit is ook de versie die in Nederland beschikbaar wordt gesteld. 95% van de tijd is dit ook voldoende natuurlijk, alleen voor die regionale blokken moeten ze de kijker naar hun SD-zender verwijzen via die tekst die dan in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@WilbertW & @odo966

Dank voor de opmerkingen over BBC HD One.
Inderdaad alleen maar basispakket en dus nieuw voor mij.
Via satelliet kan ik wel al die regionalen zien [plus bijv. stuk acht Wimbeldon velden, als me dat zou interesseren en nog heel stel Engelse niet-BBC zenders]

Om de glas-aansluiting te blijven gebruiken was er als XMSnet klant met vast-ip weinig anders mogelijk dan over te gaan naar OBN, wat volkomen geruisloos is verlopen en waar ik nog geen moment spijt van heb gehad.
De uitval van alle diensten bij mij eergisteren met deze duur heb ik bij XMS nooit meegemaakt, maar denk dat de exterme temperaturen van het moment daar debet aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste kan ik bevestigen. De temperaturen in de wijkcentrales lopen soms op naar waarden die snelle directe actie vereisen. De ingebouwde airco's hebben ook zo hun grenzen, dus Reggefiber is druk bezig met spoedacties.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ach ja ik vind het niet zo erg als het een keer mis gaat vanwege extreme hitte ... dat zal in de toekomst wel nog vaker gaan gebeuren als je de weergoden geloof wil schenken ;)

OBN heeft in ieder geval snel op mijn telefoontje gereageerd en de schade herstelt waarvoor hulde! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
"Consumentenbond beoordeelt ons met een 8"

Alleen jammer dat ze de naam niet goed schrijven. "OnsBrabantNet/OnsNet/Edutel"... Consumentenbond beschouwt "ON" blijkbaar als een afkorting van "OnsNet"? Terwijl het merk ON naar mijn indruk juist bedoeld is om het "dorpse" Ons te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:25
Ik neem gemakshalve aan dat ze daarmee inderdaad OnsNet mee bedoelen. Het gaat uiteindelijk om de boodschap nietwaar? :).

En die waardering is in mijn ogen meer dan terecht, wij hebben vrijwel nooit een storing op de diensten die wij afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

odo966 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:19:Terwijl het merk ON naar mijn indruk juist bedoeld is om het "dorpse" Ons te vermijden.
Volgs mij is 'ons' niet dorps maar Brabants.
Alle oude bewoners uit ons Eindhoven zouden het daarmee eens zijn.
Zijn hoogstens een paar import - Eindhovenaren die 'ons' als dorps ervaren..
8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

WilbertW schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:03:
[...]
Volgs mij is 'ons' niet dorps maar Brabants.
Alle oude bewoners uit ons Eindhoven zouden het daarmee eens zijn.
Zijn hoogstens een paar import - Eindhovenaren die 'ons' als dorps ervaren..
8) ;)
Ben ook import (maar woon al ruim 40 jaar in ZO Brabant) en Ons(Brabant)Net is echt niet dorps, maar als je het hebt over "ons moeder" of "hij" als je het over een vrouw hebt, dan is het wel wat te.... ;)

Maar ben het wel eens met het onderzoek, na 15 jaar UPC heb ik sind een tijdje OBN, en dat is een hele verbetering, zowel HD TV als internet zijn veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

gauchov6 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:33:
[...]
,maar als je het hebt over "ons moeder" of "hij" als je het over een vrouw hebt, dan is het wel wat te.... ;)
Ik ben zelf een ras-echte brabo. Ben geboren in Bergeijk, heb vanaf mijn 2e in Eindhoven gewoond en heb vanaf mijn 20e mijn tijd doorgebracht in Beek en Donk en Nuenen. Ben nu 50...
En inderdaad ik heb het over 'ons moeder' en over 'hem', ook als het een vrouw is. Wat volgens mij een perfecte uiting is van feminisme omdat we iedereen onzijdig maken en geen onderscheid meer maken tussen vrouwen en mannen.
En ons Marian en ons Remco zijn het hier vast mee eens. O-) >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Sorry daarvoor, "dorps" was inderdaad een slechte woordkeuze van mij, want Eindhovenaren zeggen natuurlijk net zo goed "ons".

Toch heeft Edutel er blijkbaar nadrukkelijk voor gekozen om in Eindhoven niet het merk OnsBrabantNet te voeren, maar "ON" in het leven te roepen. De enige hint die ik heb kunnen ontdekken over het idee daarachter is op hun overkoepelende site:

"Sinds april 2012 heeft Edutel ook ON geïntroduceerd in Eindhoven. Met dit merk zet Edutel haar eerste landelijke stappen in de thuisbasis Eindhoven." (http://edutel.nl/dienstverlening-particulier)

Kennelijk is ON bedoeld geweest als merk om eventueel landelijk uit te rollen, wat vooralsnog niet gebeurd is echter. Ironisch dan dat de kleine groep klanten die ze wel buiten Brabant hebben, zoals ex-XMS'ers die voor OBN hebben kunnen kiezen, toch OnsBrabantNet als "merk op hun factuur" hebben gekregen en niet ON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ons Net (Eindhoven) is niet hetzelfde als ON. ON is inderdaad net als OnsBrabantNet een merknaam van Edutel.

Zover ik weet was Ons Net Eindhoven verantwoordelijk voor de invoering van het glasvezelnetwerk in een groot deel van Eindhoven (en Nuenen?); zelf zeggen ze " Ons Net Eindhoven voert de regie over de vraagbundeling ontvangt ook nu hiervoor een vergoeding van de netwerkeigenaar. " Oorspronkelijk waren ze ook provider, maar dat is nu overgedragen aan andere serviceproviders waaronder ON. Alle communicatie over diensten en het netwerk liep initieel (tenminste in Woensel) ook via Ons Net.

Bij OnsBrabantNet ga je een overeenkomst aan met de service provider, maar heb je daarnaast ook contact met o.a. Reggefiber voor het netwerk zelf en de infrastructuur (modem). De provider zorgt voor de settop box en de diensten. Vervelend is wel dat KPN inmiddels verantwoordelijk is voor de aanlevering van diensten en eigenaar is van zowel Reggefiber als Edutel, waardoor KPN dus netwerkaanbieder en serviceprovider is. En ik dacht nog wel van KPN af te zijn... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

Flitzer schreef op donderdag 09 juli 2015 Zover ik weet was Ons Net Eindhoven verantwoordelijk voor de invoering van het glasvezelnetwerk in een groot deel van Eindhoven (en Nuenen?)
In Nuenen hadden we al ons net Nuenen lang voordat dat in Eindhoven bestond.
Met het hele dorp hebben we toen glasvezel gekregen omdat we slim gebruik hadden gemaakt van een overheids subsidue. We waren dan ook de eerste gemeente in Nederland waar glasvezel uitgerold werd (in het begin met 10 Mb up en down). Als eerste maakten we gebruik van Hertzinger als digitale provider en Glashart (Reggefiber later) als kabelboer.
We hadden een eigen vereniging Onsnet Nuenen, waar we lid en eigenaar van waren en hieronder hing later nog de provider OnsNet Nuenen (Met als moeder Edutel, en als contenleverancier Glashart Media, wat niet hetzelfde is als Glashart...), die de zaken overnam van Hertzinger.
Naderhand is die provider op gegaan in OnsBrabantNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
elwinvangestel schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:13:
Ik vind het ook een slechte verandering dat KPN/Glashart Media nu niet langer BBC 3,4, Lite TV en VH1 doorgeeft. Een behoorlijke verarming van de zenders. Ik ben weliswaar geen klant bij ON of een KPN glas bedrijf, maar ik weet wel als ik volgend jaar een abonnement afsluit dat ik extra goed hiernaar ga kijken waar ze nog wel dergelijke zenders leveren. Het is te hopen dat Ziggo, Vodafone & co niet ook 3,4 gaan schrappen en i.p.v. BBC Prime naast BBC 1,2 gaan doorgeven. Zeker met sport en festival zijn de BBC 3,4 zenders fantastisch en BBC4 heeft standaard ook geweldige muziek documentaires.
ik222 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:31:

Het is zeker mooi dat er nu meer zenders (weer) in HD worden doorgegeven.
Maar het is wat mij betreft zeker wel een zender verarming dat BBC 3,4, Lite tv en VH1 geschrapt zijn. Vooral muziek en docu liefhebbers missen een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Net amino 140 binnen gekregen ter vervanging van mijn amino m532.

valt op dat de m140 een stuk sneller is

het beeld valt echter tegen. Te veel contrast vergeleken met de m532 en daardoor minder scherp.

meer mensen ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Michiel een stomme vraag maar is ON/OBN nu helemaal gestopt met 500 Mbit als snelheid te leveren? Ik zie het nergens meer op de site, ook niet bij invullen van postcodes in gebieden waar het altijd beschikbaar is geweest, zoals de "nieuwere" gebieden in Eindhoven. De drie pakketten zijn nu Totaal 60 / Comfort 100 / Comfort Plus 100, waarbij die laatste een 2e IPTV-kastje, onbeperkt bellen, en "gratis" HBO-pakket lijkt te hebben, maar dus geen hogere snelheid dan 100 Mbps...

EDIT: Oh, bij "zelf pakket samenstellen" verschijnt wel 500 Mbps als internetsnelheid. Zou het dan gewoon een "drukfout" zijn op de alles-in-1 pagina, of kun je 500 echt niet meer in zo'n pakket krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door odo966 op 27-07-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Als je het pakket gekozen hebt heb je de mogelijkheid om een upgrade naar 500Mbit te kiezen. Heb je een 100Mbit pakket (dus Comfort of Comfort plus) dan betaal je €7,50 per maand extra. Heb je ene Totaal 60 pakket gekozen betaal je €15,- extra voor 500Mbit. De getallen achter het pakket staat dan ook voor de internetsnelheid welke je hebt. Heb je een Totaal pakket met 500Mbit heb je bv Totaal 500. Kortom, als het beschikbaar is kost het afhankelijk van je pakket €7,50 of €15,- extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ah, bedankt, nu zie ik het inderdaad. De 500 Mbps optie is wat dieper weggestopt dan vroeger. De pakketten onderscheiden zich niet meer primair op snelheid, maar meer op andere luxe opties zoals onbeperkt bellen, 2e IPTV-box, HBO-zenders. Opties die voor de meeste mensen waarschijnlijk ook nuttiger zijn dan 500 Mbps internetsnelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door odo966 op 27-07-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
sanderrink schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:59:
Net amino 140 binnen gekregen ter vervanging van mijn amino m532.

valt op dat de m140 een stuk sneller is

het beeld valt echter tegen. Te veel contrast vergeleken met de m532 en daardoor minder scherp.

meer mensen ervaringen mee?
Je had een M532 en hebt nu een M540? Een verschil tussen de A130 en A140 was o.a. het instellingen menu voor het beeld. Standaard staat deze op auto, je zou hem op een vaste resolutie kunnen forceren om te proberen of het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik had de m532. Heb nu de a140.

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

odo966 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:22:
Ah, bedankt, nu zie ik het inderdaad. De 500 Mbps optie is wat dieper weggestopt dan vroeger. De pakketten onderscheiden zich niet meer primair op snelheid, maar meer op andere luxe opties zoals onbeperkt bellen, 2e IPTV-box, HBO-zenders. Opties die voor de meeste mensen waarschijnlijk ook nuttiger zijn dan 500 Mbps internetsnelheid.
Zijn er ondertussen al meer mensen die de 500 Mbps bij de mogelijkheden hebben gekregen en dit eerst niet hadden?

• odo966
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelf niet. Ik zat hierboven in andere postcodes te kijken. Op mijn eigen adres is 500 Mbps bij ON nooit beschikbaar geweest, en nog steeds niet. Ondanks dat het via andere providers zoals KPN en XS4ALL inmiddels wel kan. Mijn aansluiting stamt nog uit de oude tijd toen Ons Net Eindhoven de enige provider was, later ON geworden. Toen nog via "WGDO" netwerk zoals dat toen genoemd werd. Ik heb het idee dat ON nog steeds diezelfde apparatuur gebruikt in deze gebieden en daarom geen 500 kan leveren.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Hier hetzelfde. Aansluiting in het oude gebied. KPN & consorten kunnen 500 Mbit leveren, ON maar 100 Mbit.
Overigens zit er nog steeds verschil tussen de TV leverstraten van KPN en de mensen in het 'WGDO' gebied (met bijbehorende verouderde 100 Mbit apparatuur in de PoP). Eigenlijk alle zenders uit het basispakket worden nog steeds ongecodeerd geleverd via IPTV. Ook is er nog steeds het coax (analoog + DVB-C) aanbod.

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowLord op 27-08-2015 09:43 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

Heb een aantal weken geleden met de helpdesk van OnsBrabantNet gesproken. Zij gaf aan dat alle PoP's die volgens KPN 500 Mbit /s waren op termijn geüpdatet werden voor OnsBrabantNet. Na navragen zei ze dat dit in zowat 2 jaar klaar moest zijn. Ik ben benieuwd of iemand hier al iets van merkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net via de post bericht gekregen dat Oud Woensel in januari 2016 glasvezel moet hebben. Ze beginnen de aansluiting vanaf 28 September:

http://www.eindelijkglasv...in-oud-woensel-van-start/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
WilbertW schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:01:
[...]

Zijn er ondertussen al meer mensen die de 500 Mbps bij de mogelijkheden hebben gekregen en dit eerst niet hadden?
Als ik kijk op de Onsbrabantnet website is te zien dat ze nog steeds maar max. 100 Mbps kunnen leveren.

Maar ga ik kijken op eindelijkglasvezel.nl is daar te lezen dat 500Mbps kan worden geleverd, dit kan ik ook afsluiten bij o.a. Vodafone, KPN, XS4all. Hiervoor moet ik wel naar hun eigen websites. Want via eindelijkglasvezel.nl is dat weer niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Als ik kijk op de Onsbrabantnet website is te zien dat ze nog steeds maar max. 100 Mbps kunnen leveren.

Maar ga ik kijken op eindelijkglasvezel.nl is daar te lezen dat 500Mbps kan worden geleverd, dit kan ik ook afsluiten bij o.a. Vodafone, KPN, XS4all. Hiervoor moet ik wel naar hun eigen websites. Want via eindelijkglasvezel.nl is dat weer niet te bestellen.
Ik citeer even het bericht van odo966 wat hierboven stond, die de spijker op zijn kop sloeg en dat geldt waarschijnlijk ook voor jou. Vodafone levert 500/500 via geheel eigen apparatuur in de PoP en KPN/XS4all via de latere nieuwere KPN apparatuur. OBN levert in jouw geval dus zeer waarschijnlijk nog via het oude WGDO netwerk. Qua TV diensten wellicht een voordeeltje (meestal mooiere beelden en minder gecodeerd) maar qua max snelheid niet dus.
odo966 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:38:
Voor de duidelijkheid, ik heb het zelf niet. Ik zat hierboven in andere postcodes te kijken. Op mijn eigen adres is 500 Mbps bij ON nooit beschikbaar geweest, en nog steeds niet. Ondanks dat het via andere providers zoals KPN en XS4ALL inmiddels wel kan. Mijn aansluiting stamt nog uit de oude tijd toen Ons Net Eindhoven de enige provider was, later ON geworden. Toen nog via "WGDO" netwerk zoals dat toen genoemd werd. Ik heb het idee dat ON nog steeds diezelfde apparatuur gebruikt in deze gebieden en daarom geen 500 kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch maar even de vraag hier stellen. :P Vandaag het pakket binnen gehad, internet en alles werkte direct zonder problemen. Alleen de Arduino wilde eerst niet. Na wat zoekwerk bleek dat deze op poort 2 van het glasvezel modem moet, nja prima. Direct lukt wel, maar via het netwerk niet. Ik heb hier nu poort 2 naar de router, en die switcht dan naar een ethernet over power adapter. Playstation heeft prima verbinding, alleen de Arduino die wilt niet.

Nu is mijn vermoeden dat ik iets open moet zetten op de router, maar welke poort of iets is dit? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:00
In Woensel West in Eindhoven ligt nu ook glas. In het voorjaar werd er in de wijk gegraven, en sinds Juli zijn ze de aansluitingen in de huizen aan het opleveren.

Ik heb sinds 11 Augustus 500 Mbit internet-only van ON, De 500 Mbit haal ik niet helemaal, eerder zit ik op 470 Mbit synchroon.

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/snel.png

Klagen doe ik echter niet... :)

Grote voordeel van ON voor mij: Je krijgt een domme modem (Genexis Hybrid) zodat je zelf een router naar wens kunt aanschaffen. Ze leveren ook een Sitecom WLR-4004 bij de aansluiting, maar die is bij mij de kast ingegaan als reserve, mocht mijn Asus RT-AC68u ooit kuren krijgen.

Nu nog een usenet provider vinden die ook 500 Mbit aankan, I-telligent heeft een cap van 300 Mbit bij downloaden, en 200 Mbit bij uploaden. ;)

@ Joopieboy:
In de manual staat aangegeven dat internet op poort 1 van je modem zit, en interactieve tv op poort 2.

In de manual van mijn moden is dat duidelijk aangegeven:
Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/poortjes.jpg

Poort 1 gaat dus naar de router, de Arduino (evt. via 'n switch) naar poort 2.

[ Voor 15% gewijzigd door Richub op 28-08-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Richub schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:42:

Nu nog een usenet provider vinden die ook 500 Mbit aankan, I-telligent heeft een cap van 300 Mbit bij downloaden, en 200 Mbit bij uploaden. ;)
Ik heb met Sunnyusenet het 'Onbeperkt Abbo' en met deze heb ik op school ooit de hele verbinding dicht kunnen trekken (1Gbit), bijkomend voordeel deze is ook goedkoper dan I-telligent. Ze bieden week trials aan, dus je zou die eens kunnen proberen.

En volgens het Newsservers topic zouden Supernews en Giganews 1Gbit moeten halen, dus die moeten ook voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 28-08-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Richub schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:42:
@ Joopieboy:
In de manual staat aangegeven dat internet op poort 1 van je modem zit, en interactieve tv op poort 2.

In de manual van mijn moden is dat duidelijk aangegeven:
[afbeelding]

Poort 1 gaat dus naar de router, de Arduino (evt. via 'n switch) naar poort 2.
Dat weet ik dat je dat normaal op poort 1 moet aansluiten, en de Amino (sorry ik zei Arduino) op poort 2. Internet op poort 2 werkt ook, en gezien het feit dat ik de powerline adapter ook wil gebruiken voor een pc in de slaapkamer ontkom je er dus niet aan om het zo te gaan maken. Vandaar mijn vraag van joh, wat moet ik open zetten in de router zodat de Amino wel zijn verbinding kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
@ Rens-br:
Goede tip, alleen lees ik dat takedown verzoeken daar erg snel gehonoreerd worden.

Dit weekeinde ga ik eens op mijn gemak verder kijken in dit topic. :)

Hier is deze discussie offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:16:
[...]

Dat weet ik dat je dat normaal op poort 1 moet aansluiten, en de Amino (sorry ik zei Arduino) op poort 2. Internet op poort 2 werkt ook, en gezien het feit dat ik de powerline adapter ook wil gebruiken voor een pc in de slaapkamer ontkom je er dus niet aan om het zo te gaan maken. Vandaar mijn vraag van joh, wat moet ik open zetten in de router zodat de Amino wel zijn verbinding kan maken?
Wat jij wil kan niet op die manier. Poort 1 geeft Ethernet (Internet) en poort 2 geeft een multicast TV signaal. Heel soms is het wel eens per ongeluk omgewisseld maar dan nog blijft het feit dat de twee poorten een aparte functie hebben. De TV boxen zitten niet in het internet netwerk om het zo maar eens te zeggen.
Ik lees het zo dat jij probeert om het TV signaal èn een internetsignaal naar boven te krijgen via een router (die op poort 2 van je Genexis zit) en een poweradapter. Dat kan dus sowieso niet.

Heel misschien zou het kunnen met 2 managed switches waarbij je in de ene het TV signaal uit poort 2 en een internetlijn laat binnen komen, de boel met VLANS bij elkaar over de powerline laat lopen, en boven met de 2e maneged switch het weer uit elkaar trekt en doortrekt naar de TV en de computer.

Maar nu wordt het voor mij een klepel-klok verhaal moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:56:

Heel misschien zou het kunnen met 2 managed switches waarbij je in de ene het TV signaal uit poort 2 en een internetlijn laat binnen komen, de boel met VLANS bij elkaar over de powerline laat lopen, en boven met de 2e maneged switch het weer uit elkaar trekt en doortrekt naar de TV en de computer.
Dat dus.
Ik denk dat dat precies het grootste gewennings dingetje is. Nu schat ik Joopie wel in dat hij nu snapt wat er moet gebeuren, maar voor de gemiddelde consument zal het lastiger te begrijpen zijn. Want tv gaat over coax normaal. Nu ineens twee utp kabels? Huh, dat is toch hetzelfde denken de meeste dan.
Is voor mij ook altijd een lastig verhaal om uit te leggen aan familie en kennissen, aangezien we in alle dorpen hier glas hebben, steeds meer stappen over, maar de infrastructuur in huis is natuurlijk gebaseerd op Ziggo/UPC.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:06:
[...]

Dat dus.
Ik denk dat dat precies het grootste gewennings dingetje is. Nu schat ik Joopie wel in dat hij nu snapt wat er moet gebeuren, maar voor de gemiddelde consument zal het lastiger te begrijpen zijn. Want tv gaat over coax normaal. Nu ineens twee utp kabels? Huh, dat is toch hetzelfde denken de meeste dan.
Is voor mij ook altijd een lastig verhaal om uit te leggen aan familie en kennissen, aangezien we in alle dorpen hier glas hebben, steeds meer stappen over, maar de infrastructuur in huis is natuurlijk gebaseerd op Ziggo/UPC.
En het wordt nog lastiger te snappen als mensen hebben gezien dat het met KPN glasvezel wel kan. Uit elke poort komt een soort van "dubbel"signaal en je trekt 1 kabel (via die powerline dan misschien) naar boven vanuit een willekeurige poort van de Experiabox, en boven sluit je dat aan op een standaard "domme"switch waarna je 2 kabeltjes naar een TV en een computer doortrekt.En allebei werkt..
Genoeg nadelen voor KPN Glasvezel te bedenken maar dit hebben ze goed bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is idd wel weer een pluspunt voor KPN ja. :) Maar goed, ik snap waar je heen wilt en dat wilde ik eigenlijk voorkomen. Ik was al bang dat ik te moeilijk zat te denken en er een kei simpele oplossing voor was. :P Jammer! Dank iig voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
Ik ben aan het kijken of mijn internetsnelheid op glasvezel omhoog kan naar 500 MB/s.

Dat is toch niet zo eenvoudig. Volgens de diverse postcode check sites ligt er glas(gebruik het zelf al 4 jaar dus dat is duidelijk verhaal) en is 500 MB/s mogelijk. Dezelfde postcode check maar via de diverse providers geeft dat de een hem wel kan leveren en de ander niet. Vreemd toch. Als XS4ALL 500 mb/s kan leveren waarom zou OBN dat bijvoorbeeld niet kunnen.

Een site van KPN die laatst op tweakers zwierf waarop je de status van je telefooncentrale dan wel glasvezelcentrale op snelheid kan checken stond ook de bevestiging dat 500 mogelijk was.

Nu zou ik graag voor XS4ALL gaan...probleem opgelost....maar met al mijn extra's is dat een mega bedrag per maand. Ik zou liever naar OBN gaan die een goedkoper pakket bied en aantrekkelijker is volgens mijn wenslijst.
Contact met de OBN klantenservice gaf dat zij mij momenteel geen 500 MB/s kunnen leveren.

edit; :) nadeel van een dag wachten met plaatsen reactie....lees net terug dat er enkel berichten terug al meer helderheid is gegeven. Wellicht had iemand toch nog aanvullingen op wanneer OBN dan de centrales gaat opkrikken.

[ Voor 10% gewijzigd door hoefkade op 29-08-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OBN zal niks doen. Ze zijn afhankelijk van KPN Wholesale die dan de oude WGDO apparatuur ineens weg moet halen en deels vervangen. Dat kost geld...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook mooi trouwens, analoge av kabel apart binnen gekregen voor mijn digitale tv om de versterker van audio te kunnen voorzien zonder eerst via de tv te moeten. Dank nog voor de tip hier. :)

Links werkt prima (witte rca connector), rechts niet (rode rca connector).

Omdat dit in feite een 10 pin mini din stekker is, ben ik hem gaan doormeten. Nu heb ik op pin 1 netjes de witte rca connector zitten, maar op pin 2 zit niks, daar zou de rode rca connector moeten zitten voor stereo geluid aan te kunnen sluiten had ik verwacht. :+

Wat ik dan nog kon bedenken is dat de combinatie die ik nu op pin 8, 9 en 10 zie zitten sterk lijkt op een combinatie voor component video (zwart/groen/blauw). Verder zat op pin 6 de rode rca connector en op pin 7 de gele rca connector waarschijnlijk voor s-video.

Wat blijkt nu? Is pin 8 met de zwarte rca connector dus het rechter analoge geluid. _O- :')

Anyway, dat werkt. :+ Snelheid is ook prima, wel een reset van de boel nodig gehad voordat ik 99% van mijn snelheid haalde, alleen met (betaalde) nieuwsgroepen met onbeperkte snelheid begint ie heel vlot en kakt ie al snel in tot onder de 10mbps, vaak een 6-7mbps. Volgens OBN moet dat aan mijn usenet provider liggen maar die geven aan dat dat niet kan.

Meer mensen die er last van hebben?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Heb je die AV kabel van ON gekregen?

De aansluiting op de Amino is namelijk verre van standaard. Ik had in eerste instantie gewoon de koperdraadjes erin gepropt voor audio :+ Later heb ik de DIN->scart kabel van ON ontvangen en via een scart adapter tap ik daar de audio vanaf. Iets minder gare oplossing :+

Zie hier de PINout van de Amino: http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml zoals gepost in Rukapul in "ON / OnsBrabantNet Deel III". Pin 8 klopt dus :)

[ Voor 23% gewijzigd door Rukapul op 03-09-2015 16:18 ]

• Richub
Wat usenet snelheid betreft: Met SABNzbd haal ik ook niet de volle bak, maar met newsleecher en nzbget weer wel.

Ligt IMHO dus meer aan de software dan aan de verbinding.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm misschien eens een ander tooltje proberen, thnx! :)
Rukapul schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:10:
Heb je die AV kabel van ON gekregen?

De aansluiting op de Amino is namelijk verre van standaard. Ik had in eerste instantie gewoon de koperdraadjes erin gepropt voor audio :+ Later heb ik de DIN->scart kabel van ON ontvangen en via een scart adapter tap ik daar de audio vanaf. Iets minder gare oplossing :+

Zie hier de PINout van de Amino: http://pinouts.ru/Home/aminet_1100_pinout.shtml zoals gepost in Rukapul in "ON / OnsBrabantNet Deel III". Pin 8 klopt dus :)
Jup, gelukkig wel, moest eerst wel 3x doorverbonden worden voordat ik iemand van de 'technische' dienst had die begreep wat ik wilde. :+ Maar het is gelukt, en best netjes. :P

Pinout had wel relax geweest maar ik ben inmiddels zelf geholpen, diy elektro. :+

Joopieboy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:53:
Mm misschien eens een ander tooltje proberen, thnx! :)

[...]

Jup, gelukkig wel, moest eerst wel 3x doorverbonden worden voordat ik iemand van de 'technische' dienst had die begreep wat ik wilde. :+ Maar het is gelukt, en best netjes. :P

Pinout had wel relax geweest maar ik ben inmiddels zelf geholpen, diy elektro. :+
Achteraf gezien had je wellicht beter ergens een Amino M540 op de kop kunnen tikken. Die met de harde schijf. Ik vind em mooier dan die kleine Amino's maar vooral makkelijk: Hij heeft een rood en witte RCA uitgang.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat klopt, dat schreef hier iemand een tijd geleden ook al, op dat na kan ik verder niet echt voordelen ontdekken en ik ben bang omdat dat spul ook wat ouder is dat je meer kans op storingen hebt. Dit werkt verder prima en met die kabel zo ook ideaal. Heeft mij verder ook niks gekost. :)

Edit: plus pakket ook maar geactiveerd. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 04-09-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
https://www.on.nl/service...-7-september-beschikbaar/

Ziet iemand het nieuwe RTL Z kanaal al live? Zou kanaal 11 moeten zijn maar die bestaat hier nog steeds niet...

Ook BBC 2 HD zou vandaag moeten komen lees ik nu: http://www.totaaltv.nl/nieuws/20763/

Een gedenkwaardige dag in dat geval, want daar zeur ik al jaren over. De daadwerkelijk knoppen moeten op moment van dit schrijven nog omgezet worden blijkbaar, maar ik zal de spreekwoordelijke champagne vast koud leggen, I guess ;)

[ Voor 45% gewijzigd door odo966 op 07-09-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
odo966 schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:06:
https://www.on.nl/service...-7-september-beschikbaar/

Ziet iemand het nieuwe RTL Z kanaal al live? Zou kanaal 11 moeten zijn maar die bestaat hier nog steeds niet...

Ook BBC 2 HD zou vandaag moeten komen lees ik nu: http://www.totaaltv.nl/nieuws/20763/

Een gedenkwaardige dag in dat geval, want daar zeur ik al jaren over. De daadwerkelijk knoppen moeten op moment van dit schrijven nog omgezet worden blijkbaar, maar ik zal de spreekwoordelijke champagne vast koud leggen, I guess ;)
Probeer je Amino ook eens te herstarten, misschien moet die nog een nieuwe zenderlijst binnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Helaas, ook na een herstart zie ik deze zenders nog niet momenteel.

EDIT: Nu wel! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9xWGTLbm.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door odo966 op 07-09-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had vanmorgen ook geen RTL-Z meer op kanaal 7 en ook niet op 11.
Helpdesk bellen duurde me te lang, heb me er maar bij neer gelegt.
Tot dat ik het zojuist nog maar eens geprobeerd heb en ja hij deed het op 11, overigen zonder de amino te resetten. *O*
Heb een abo bij ON, mogelijk dat het bij andere providers (nog) niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Bij mij (abo ON) ook zonder reset van de Amino-box RTL-Z op kanaal 11. Ook de Android-app op de tablet geeft RTL-Z keurig weer. Eea is ook terug te vinden op de zenderlijst interactieve TV. Alles werkt prima. :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39
Sinds ik halverwege Augustus terug ben van vakantie, valt op dat het downloaden via usenet (supernews.com server, 2 verschillende SSL poorten getest) of een torrent opeens niet meer naar boven de 10mb/sec klimt, maar blijft hangen bij maximaal 7,5mb of meestal zelfs 5,0mb.

Is bekend of OBN wellicht al poorten voor usenet of torrent diensten aan het knijpen is? Ik heb de modem in de meterkast vanmorgen al een paar minuten van de stroom afgehaald, maar ik merk nog niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Probeer eens een ander downloadprogramma.

Ik heb met SABNzbd ook moeite om boven de 20 MB/s te komen op mijn 500 Mbit lijn., terwijl NZBget en Newsleecher gemakkelijk tot 34 MB/s komen. (Wat de maximale snelheid van I-telligent is)

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 08-09-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

JeeVee schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:38:
*O* Bij mij (abo ON) ook zonder reset van de Amino-box RTL-Z op kanaal 11. Ook de Android-app op de tablet geeft RTL-Z keurig weer. Eea is ook terug te vinden op de zenderlijst interactieve TV. Alles werkt prima. :Y
En: Ook BBC2 nu ook in HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Richub schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:53:
Probeer eens een ander downloadprogramma.

Ik heb met SABNzbd ook moeite om boven de 20 MB/s te komen op mijn 500 Mbit lijn., terwijl NZBget en Newsleecher gemakkelijk tot 34 MB/s komen. (Wat de maximale snelheid van I-telligent is)
Ga ik eens doen, ik gebruik inderdaad SABNzbd (hoe wist je dat? :))...
Voordat ik op vakantie ging waren de snelheden wel aanzienlijk hoger, dus ik dacht eigenlijk dat het niet aan het prog zou kunnen liggen, maar ik kan het altijd proberen.. Torrents liepen voorheen ook tegen de 10mb/sec en gaat nu ook aanzienlijk lager, dat kan dan weer nooit aan SABNzbd liggen..

Een willekeurige speedtest geeft ook gewoon 100mb up/down als uitkomst.

[ Voor 16% gewijzigd door JustTrying op 08-09-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij mij gaan torrents tot over de 40 MB/s, mits ze voldoende seeds hebben.
Samdrivers is een mooie test hiervoor, dit is een 10 GB groot driverpakket om offline drivers mee te installeren.

Ik heb pas sinds 11 augustus glasvezel, dus de snelheden voor de vakantie heb ik niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft het finetunen van een aantal parameters (http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading) een verbetering van de snelheid?

Ergens anders (Reddit) las ik het volgende:

I'm on gigabit and use sabnzbd on pretty hefty hardware (running debian), it taps out consistently at about 320Mbit/s with ssl. I have not tried without SSL. I would highly suggest taking a look at nzbget as a sabnzbd replacement, it is written in C++ and will be far more efficient on limited hardware. Sabnzbd is nice but it is a pig being written in python. Another interesting problem i've noticed with sabnzbd is it becomes unstable when used on high speed connections, i have monit setup to watch it's web interface and restart the sabnzbd process as it will freeze up on me every 24-48 hours with heavy use.

Wellicht dat nzbget een betere optie is. Ook na het lezen van deze opmerkingen:

https://www.reddit.com/r/usenet/comments/21868m/comparison_between_nzbget_sabnzbd/

...

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:11:
Geeft het finetunen van een aantal parameters (http://wiki.sabnzbd.org/highspeed-downloading) een verbetering van de snelheid?

Ergens anders (Reddit) las ik het volgende:

I'm on gigabit and use sabnzbd on pretty hefty hardware (running debian), it taps out consistently at about 320Mbit/s with ssl. I have not tried without SSL. I would highly suggest taking a look at nzbget as a sabnzbd replacement, it is written in C++ and will be far more efficient on limited hardware. Sabnzbd is nice but it is a pig being written in python. Another interesting problem i've noticed with sabnzbd is it becomes unstable when used on high speed connections, i have monit setup to watch it's web interface and restart the sabnzbd process as it will freeze up on me every 24-48 hours with heavy use.

Wellicht dat nzbget een betere optie is. Ook na het lezen van deze opmerkingen:

https://www.reddit.com/r/usenet/comments/21868m/comparison_between_nzbget_sabnzbd/

...
Bedankt voor de info, zal het issue met torrents niet oplossen, maar ik ga dit iig proberen voor usenet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:04
TV kijken via je tablet is leuk, maar het liefst zou ik gewoon via mijn laptop die streams willen kijken. Ik heb even wat speurwerk gedaan in dit topic, maar op wat screenshots uit 2011 kwam ik niet uit op een echte oplossing.

Dus is het mogelijk om de streams die je op je tablet kijkt ook op je laptop te krijgen? Een lijstje adressen die ik via VLC kan afspelen wellicht? Iemand hier ervaring mee?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
VeriMatrix, KPN en ON hebben die mogelijkheid recentelijk gefrustreerd met een beroep op het auteursrecht.

• rens-br

rens-br

MenN schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:28:
TV kijken via je tablet is leuk, maar het liefst zou ik gewoon via mijn laptop die streams willen kijken. Ik heb even wat speurwerk gedaan in dit topic, maar op wat screenshots uit 2011 kwam ik niet uit op een echte oplossing.

Dus is het mogelijk om de streams die je op je tablet kijkt ook op je laptop te krijgen? Een lijstje adressen die ik via VLC kan afspelen wellicht? Iemand hier ervaring mee?
Wat ik ooit gelezen heb is. Je met je computer de Amino 'nabootst' door het Mac-Adres aan te passen en een vast IP toe te kennen. Hierdoor kan je de streams van de netwerkkabel 'afhalen' en afspelen met speciale programma's. In hoeverre dit nog werkt bij OBN weet ik niet.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:47
rens-br schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:27:
[...]
Wat ik ooit gelezen heb is. Je met je computer de Amino 'nabootst' door het Mac-Adres aan te passen en een vast IP toe te passen. Hierdoor kan je de streams van de netwerkkabel 'afhalen' en afspelen met speciale programma's. In hoeverre dit nog werkt bij OBN weet ik niet.
Het werkt nog voor een beperkt aantal zenders, voornamelijk de NPO. RTL en SBS (en waarschijnlijk de meeste andere commercielen) zitten achter Verimatrix.

Verwijderd

Had abonnment van 60Mbs, haalde op de PC 40 en op de Ipad 55.
Nu overgegaan op Comfort 100Mbs. Resultaat van Speedtest nog steeds 40 eesp. 55 Mbs. Volgens klantenservice moet ik mijn bekabeling nakijken, bij hen is alles goed ???????
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 05:29:
Had abonnment van 60Mbs, haalde op de PC 40 en op de Ipad 55.
Nu overgegaan op Comfort 100Mbs. Resultaat van Speedtest nog steeds 40 eesp. 55 Mbs. Volgens klantenservice moet ik mijn bekabeling nakijken, bij hen is alles goed ???????
Hoe heb je getest? Rechtstreeks met een kabel op het glasvezelmodem? Zo nee dan zou ik dat in elk geval eerst doen om je eigen router uit te sluiten. En draadloos testen moet je al helemaal niet doen natuurlijk, want voor draadloos zijn dat (op een 802.11n netwerk) prima snelheden.

• Richub
@ Netto:
Lijkt wat mij betreft inderdaad een te zwakke router. Oudere routers hebben gewoon niet genoeg cpu-kracht om hoge snelheden te kunnen routeren.

Welke router gebruik je?

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:49:
@ Netto:
Lijkt wat mij betreft inderdaad een te zwakke router. Oudere routers hebben gewoon niet genoeg cpu-kracht om hoge snelheden te kunnen routeren.

Welke router gebruik je?
Netgear WNDR3700v2.
Ook zonder router op PC hetzelfde resultaat.

• Richub
Die router is het probleem niet, die ondersteunt snelheden tot over de 400 Mbit.
Linkje

Als je direct op de modem het probleem ook hebt, dan blijft je bekabeling inderdaad over.

Kun je ergens andere kabels lenen? Of koop gelijk goede, nieuwe kabels.
Zo duur zijn die niet, en ze kunnen altijd van pas komen.

[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 19-09-2015 12:53 ]

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 12:48:
Die router is het probleem niet, die ondersteunt snelheden tot over de 400 Mbit.
Linkje

Als je direct op de modem het probleem ook hebt, dan blijft je bekabeling inderdaad over.

Kun je ergens andere kabels lenen? Of koop gelijk goede, nieuwe kabels.
Zo duur zijn die niet, en ze kunnen altijd van pas komen.
Als direct van het modem het probleem er ook is wil dat m.i. zeggen dat of het modem of de bekabeling VOOR het modem niet goed is OF het modem is verouderd ?

• Richub
Ja, zo kun je wel de oorzaak bij 'n ander blijven zoeken...

Mijn ervaring met UTP kabels is dat er een hoop rommel wordt verkocht.
Test nou eerst eens met een nieuwe UTP kabel tussen je modem en je pc, als je ook dan dezelfde waardes haalt, dan pas weet je zeker dat het probleem niet bij jou zit.

Verwijderd

Richub schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:00:
Ja, zo kun je wel de oorzaak bij 'n ander blijven zoeken...

Mijn ervaring met UTP kabels is dat er een hoop rommel wordt verkocht.
Test nou eerst eens met een nieuwe UTP kabel tussen je modem en je pc, als je ook dan dezelfde waardes haalt, dan pas weet je zeker dat het probleem niet bij jou zit.
Sorry, maar als ik rechtstreeks test (zonder router) met een nieuwe kabel van OBN dan is het nog hetzelfde.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:39:
[...]

Sorry, maar als ik rechtstreeks test (zonder router) met een nieuwe kabel van OBN dan is het nog hetzelfde.
Als je je computer met een kabel rechtstreeks op de Genexis aansluit, heb je dan wel eerst de Genexis een uur van de stroom gehaald? Dit vanwege de DHCP lease.

Voor de rest zou ik zeggen dat het er toch wel op lijkt dat je snelheid niet is aangepast na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 19:39:
[...]

Proberen kan geen kwaad zou ik zeggen :
Veel te agressieve virusscanner/security tools. Probeer die eens uit te zetten en dan te testen.
Ooit ook zelfde probleem gehad, monteur langskomen, virusscanner uitgezet en snelheid was weer 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Hmmmm twijfels... Bij Vodafone kan ik hetzelfde krijgen voor een tientje minder, daarbij nog het nieuwe dingetje dat je 3Gb extra data krijgt bij je mobiele abonnement. Maar ja, zit eigenlijk prima. Nooit storing en altijd online. Maar OBN gaat niet investeren ben ik bang en zal altijd (in ieder geval de komende tijd) maximaal 100/100 kunnen leveren.
Grootste nadeel van VF is de router, ik heb nu een hele goede en dan zit je weer met een gesloten systeem, al is Draytek wel prima spul natuurlijk (heb zelf ook wat Draytek spul staan).
Verder de Amino's, dat is mij nog niet duidelijk. Heb er nu drie staan en weet niet of ik die kan houden.

Wat is wijsheid en wie kent dit "luxeprobleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

pinda powerrr schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:45:
Hmmmm twijfels... Bij Vodafone kan ik hetzelfde krijgen voor een tientje minder, daarbij nog het nieuwe dingetje dat je 3Gb extra data krijgt bij je mobiele abonnement. Maar ja, zit eigenlijk prima. Nooit storing en altijd online. Maar OBN gaat niet investeren ben ik bang en zal altijd (in ieder geval de komende tijd) maximaal 100/100 kunnen leveren.
Grootste nadeel van VF is de router, ik heb nu een hele goede en dan zit je weer met een gesloten systeem, al is Draytek wel prima spul natuurlijk (heb zelf ook wat Draytek spul staan).
Verder de Amino's, dat is mij nog niet duidelijk. Heb er nu drie staan en weet niet of ik die kan houden.

We hebben een heel erg mooi topic over Vodafone voor je: Vodafone Thuis via Glasvezel. Hier kun je de antwoorden op je vragen die je hebt vinden (en misschien ook maar beter daar stellen).
pinda powerrr schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:45:

Inderdaad beter vragen in het Vodafone topic. Ik zal wel vast je laatste vraag beantwoorden. Ze zijn niet te gebruiken. En laat een verkoper of de klantenservice je niks anders wijsmaken. Alleen Amino's die klanten via Vodafone hadden of krijgen werken op hun nieuwe platform. Alle andere Amino's zijn niet meer te gebruiken als je ze toch aansluit. En dan bedoel ik ook helemaal niet meer. Nergens voor. Ze raken gebrickt zogezegd.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Barre73 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:13:
[...]

Inderdaad beter vragen in het Vodafone topic. Ik zal wel vast je laatste vraag beantwoorden. Ze zijn niet te gebruiken. En laat een verkoper of de klantenservice je niks anders wijsmaken. Alleen Amino's die klanten via Vodafone hadden of krijgen werken op hun nieuwe platform. Alle andere Amino's zijn niet meer te gebruiken als je ze toch aansluit. En dan bedoel ik ook helemaal niet meer. Nergens voor. Ze raken gebrickt zogezegd.
Thanks, vooral mijn laatste vraag gaf nogal wisselende antwoorden als ik ging graven in diverse fora. Dus kon het niet zeker weten.

Ik denk overigens, toch nog een tijdje bij OBN te blijven. Ik zie nog teveel huiveringwekkende verhalen over een Vodafone klantenservice die je tot wanhoop drijft. Dat is bij OBN niet het geval. Stabiliteit en betrouwbaarheid zijn belangrijke dingen die ik nodig heb en die geeft OBN mij tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zijn er mensen die IPv6 (6rd) aan de praat hebben gekregen op DD-WRT?

Ik heb een DIR-880L met build 27506, maar het lukt me niet om een verbinding te krijgen. Ik heb verschillende verbindingstypes geprobeerd (6in4, dhcpv6, native ipv6), gegevens voor DNS, prefix e.d. overgenomen van On zelf (hoewel die eigenlijk gewoon zeggen: gebruik 6rd) en andere tips gebruikt van o.m. dit topic en het magische script waar daarin naar verwezen wordt, Radvd aan/uit, Dhcp6s aan/uit, diverse malen gereboot, maar tot nu toe allemaal zonder succes.

Als iemand die het gelukt is een screenshot kan maken van zijn/haar IPv6 tabblad, of een gouden tip heeft, dan hoor ik graag!

Ik zit overigens in het 88.159.0.0/16 blok.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Wouter Tinus schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 21:42:
Zijn er mensen die IPv6 (6rd) aan de praat hebben gekregen op DD-WRT?

Ik heb een DIR-880L met build 27506, maar het lukt me niet om een verbinding te krijgen. Ik heb verschillende verbindingstypes geprobeerd (6in4, dhcpv6, native ipv6), gegevens voor DNS, prefix e.d. overgenomen van On zelf (hoewel die eigenlijk gewoon zeggen: gebruik 6rd) en andere tips gebruikt van o.m. dit topic en het magische script waar daarin naar verwezen wordt, Radvd aan/uit, Dhcp6s aan/uit, diverse malen gereboot, maar tot nu toe allemaal zonder succes.

Als iemand die het gelukt is een screenshot kan maken van zijn/haar IPv6 tabblad, of een gouden tip heeft, dan hoor ik graag!

Ik zit overigens in het 88.159.0.0/16 blok.
Wel met openwrt 1505. In dit topic stond wel een keer een config gepost.

edit: gevonden: janbrede in "ON / OnsBrabantNet Deel III" misschien kun je hier uit de juiste config afleiden

[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 02-10-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Meer mensen waar internet afwezig is? Router geeft rood licht bij nummer 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Hier een OBN gebruiker uit Nuenen (bij Eindhoven).

Ik heb de laatste paar weken serieus last van packetloss op (wat lijkt) één van de routers bij nikhef. Ik heb de webcare voorzien van output van o.a.: mtr, smokeping, tcpping en tcptraceroute. Zowel vanaf mijn thuisverbinding (met issues) als vanaf een cloud vps (geen issues).

Na heel lang wachten, aandringen, wachten, aandringen, krijg ik nu de indruk dat het niet opgelost gaat worden.

Wat ik ervaar is zo'n 5-8% packetloss op be2.cr01-asd-nkh.edutel.nl. Hier komen mijn dierbare pakketjes langs als ze onderweg zijn naar bijvoorbeeld bit.nl. Ik zie hetzelfde naar een VPS van transip waarvan het verkeer ook via nikhef wordt gerouteerd.

Het probleem valt niet heel erg op, maar als je vaak bit.nl bezoekt merk je dat zo nu en dan de website gewoon praktisch niet wil laden. Het percentage packetloss is met vlagen ook fors.

Uiteraard kreeg ik wel terug dat de routers geen prioriteit geven aan ICMP verkeer (ping, mtr). Dit is logisch en is ook geen issue. Wat wel een issue is, is dat de packetloss ook optreedt als ik aan het meten ben met tcp verkeer (tcpping, hping3 of tcptraceroute).

Ik ben dus ook aan de slag gegaan met hping3, die laat behoorlijke deviatie zien (tot >3000ms) bij het monitoren op tcp syn en daarbij ook packetloss laat zien.

Ik ben erg benieuwd of jullie dezelfde resultaten krijgen als ik.

Voor de mensen die OBN hebben (en weten hoe het moet), zouden jullie ook eens een mtr, tcpping en/of hping3 willen draaien?

Mijn output voor mtr:

[small]|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                            10.100.110.1 -    0 |  100 |  100 |    0 |    0 |    4 |    0 |
|           254-167-ftth.onsbrabantnet.nl -    0 |  100 |  100 |    0 |    0 |    2 |    2 |
|                   No response from host -  100 |   20 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   20 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|             be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl -    0 |  100 |  100 |    1 |    1 |    9 |    2 |
|             be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl -    0 |  100 |  100 |    1 |    1 |    5 |    1 |
|              be2.cr01-asd-nkh.edutel.nl -   10 |   72 |   65 |    0 |    5 |    8 |    5 |
|amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl -    0 |  100 |  100 |    6 |    6 |    8 |    6 |
|              http-bit.lb.network.bit.nl -    5 |   84 |   80 |    0 |    6 |    9 |    6 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider[/small]

tcpping (http://www.vdberg.org/~richard/tcpping.html) geeft default een timeout na 3000ms.

# ./tcpping -x 100 bit.nl
seq 0: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.467 ms
seq 1: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.396 ms
seq 2: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.848 ms
seq 3: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.942 ms
seq 4: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.657 ms
seq 5: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.797 ms
seq 6: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.675 ms
seq 7: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.465 ms
seq 8: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.776 ms
seq 9: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.611 ms
seq 10: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.663 ms
seq 11: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.785 ms
seq 12: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.755 ms
seq 14: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.808 ms
seq 15: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.773 ms
seq 13: no response (timeout)
seq 16: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.755 ms
seq 17: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.771 ms
seq 18: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.660 ms
seq 19: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.886 ms
seq 20: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.653 ms
seq 21: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.936 ms
seq 22: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.494 ms
seq 23: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.408 ms
seq 24: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.834 ms
seq 25: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.729 ms
seq 26: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.738 ms
seq 27: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.681 ms
seq 28: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.632 ms
seq 29: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.698 ms
seq 30: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.747 ms
seq 31: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.860 ms
seq 32: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.650 ms
seq 33: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.880 ms
seq 34: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.827 ms
seq 35: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.368 ms
seq 36: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.697 ms
seq 37: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.510 ms
seq 38: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.616 ms
seq 39: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.785 ms
seq 40: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.576 ms
seq 41: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.632 ms
seq 42: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.755 ms
seq 43: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.975 ms
seq 44: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.787 ms
seq 45: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.744 ms
seq 46: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.672 ms
seq 47: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.698 ms
seq 48: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.741 ms
seq 49: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.673 ms
seq 50: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.929 ms
seq 51: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.680 ms
seq 52: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.668 ms
seq 53: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.671 ms
seq 54: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.967 ms
seq 55: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.454 ms
seq 56: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.933 ms
seq 57: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.801 ms
seq 58: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  8.251 ms
seq 59: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.575 ms
seq 61: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.742 ms
seq 60: no response (timeout)
seq 62: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.638 ms
seq 63: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.691 ms
seq 64: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.627 ms
seq 65: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.603 ms
seq 66: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.527 ms
seq 67: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.812 ms
seq 68: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.221 ms
seq 69: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.032 ms
seq 70: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.769 ms
seq 71: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.682 ms
seq 72: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.664 ms
seq 73: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.629 ms
seq 74: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.630 ms
seq 75: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.510 ms
seq 76: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.641 ms
seq 77: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.672 ms
seq 78: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.573 ms
seq 79: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.478 ms
seq 81: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.687 ms
seq 80: no response (timeout)
seq 82: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.473 ms
seq 83: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.554 ms
seq 84: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.127 ms
seq 85: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.704 ms
seq 86: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.357 ms
seq 87: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.475 ms
seq 89: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.714 ms
seq 90: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.662 ms
seq 88: no response (timeout)
seq 91: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.453 ms
seq 92: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.575 ms
seq 93: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.637 ms
seq 94: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.608 ms
seq 95: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  7.551 ms
seq 96: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.558 ms
seq 97: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.616 ms
seq 98: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.696 ms
seq 99: tcp response from http-bit.lb.network.bit.nl (213.136.12.236) [open]  6.717 ms

hping3:

# hping3 -S -p 80 -c 100 bit.nl

...

--- bit.nl hping statistic ---
100 packets transmitted, 97 packets received, 3% packet loss
round-trip min/avg/max = 6.7/195.2/3012.3 ms

Een hping3 vanaf een VPS bij digital ocean, op hetzelfde tijdstip, maar die dus niet via OBN verloopt (om aan te tonen dat het niet bij bit.nl ligt):

# hping3 -S -p 80 -c 100 bit.nl

...

--- bit.nl hping statistic ---
100 packets transmitted, 100 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 7.0/12.9/22.3 ms

Ook smokeping, mtr, tcptraceroute en tcpping zijn vanaf digitalocean allemaal prima. Terwijl die via OBN toch wel serieuze packetloss laten zien... :/

Nogmaals, ik ben erg benieuwd naar jullie resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan jou MTR te zien ligt het probleem ook niet bij OBN maar bij bit. Je ziet namelijk naar deze hop nog helemaal geen packetloss:

|amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl - 0 | 100 | 100 | 6 | 6 | 8 | 6 |

En dat is al in het netwerk van bit.

Natuurlijk zie je op de hops ervoor wel packetloss in de mtr maar dat is inderdaad niet verwonderlijk als je een MTR doet omdat routers vaak maar beperkt op ICMP (en overigens ook ander verkeer gericht aan hen zelf) reageren, hun taak is namelijk forwarden. Dus die packetloss daar zegt helemaal niks over of de routers pakketjes wel netjes forwarden.

[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 08-10-2015 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
ik222 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:06:
Aan jou MTR te zien ligt het probleem ook niet bij OBN maar bij bit. Je ziet namelijk naar deze hop nog helemaal geen packetloss:

|amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl - 0 | 100 | 100 | 6 | 6 | 8 | 6 |

En dat is al in het netwerk van bit.

Natuurlijk zie je op de hops ervoor wel packetloss in de mtr maar dat is inderdaad niet verwonderlijk als je een MTR doet omdat routers vaak maar beperkt op ICMP (en overigens ook ander verkeer gericht aan hen zelf) reageren, hun taak is namelijk forwarden. Dus die packetloss daar zegt helemaal niks over of de routers pakketjes wel netjes forwarden.
Jouw redenering zou opgaan, op het moment dat je er zeker van bent dat het forward en return path iedere keer hetzelfde is. Dat valt echter niet op te maken, dus ik denk dat het helaas iets ingewikkelder ligt. Het enige dat de output zegt is dat bij alle 100 metingen de amsix-501 is bereikt, wanneer MTR om een ICMP echo heeft gevraagd. Die zou altijd bereikbaar kunnen zijn via een bereikbaar path, terwijl het return path verandert bij een hop extra en de OBN-router het op de terugweg dropt/verliest.

Overigens zie je dit dus niet alleen met ICMP, maar ook met TCP verkeer via een OBN-verbinding. Via een andere verbinding geen issues met ICMP, maar ook geen problemen met TCP. Ik verdenk dus wel het OBN netwerk.

Zoals in mijn vorige post aangegeven, alle tests heb ik ook uitgevoerd vanaf een andere verbinding (niet-OBN aansluiting) waarbij alles keurige resultaten geeft. Het lijkt mij dus niet denkbaar dat het probleem zich buiten het OBN netwerk bevindt en al helemaal niet achter de amsix-501 in het bit netwerk, omdat ik meerdere targets heb bij heel verschillende providers (bv Transip) met hetzelfde probleem (alleen via een OBN verbinding).

Output van digitalocean vps naar bit.nl:

# mtr -c 100 --report bit.nl
Start: Thu Oct  8 05:41:35 2015
HOST: smokeping.mplusa.net        Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 46.101.128.254             0.0%   100    1.9   4.3   0.3  68.4  11.1
  2.|-- 5.101.109.28               0.0%   100    0.4   0.5   0.2   3.2   0.4
  3.|-- ge-1-11.r01.frnkge03.de.b  0.0%   100    1.8   1.2   0.6   6.1   0.7
  4.|-- bitbv-0.r01.frnkge03.de.b  0.0%   100    0.4   0.9   0.2  13.9   1.7
  5.|-- 804.xe-0-0-0.jun1.bit-1.n  0.0%   100   11.2  12.6  11.1  26.6   2.6
  6.|-- http-bit.lb.network.bit.n  0.0%   100    6.9   7.7   6.8  15.1   1.5

Geen packetloss. Geen rare deviaties in tijden. Ook niet met TCP.

Toevoeging:
Als je goed kijkt, zie je in de vorige MTR dat de host be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl 2x voorkomt. Het zou kunnen zijn dat hier iets van een load-balancer-achtige oplossing is gebruikt, waarvan de ene poot een beetje faalt.

[ Voor 25% gewijzigd door EnigmA-X op 08-10-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste (hosts die dubbel voorkomen) wordt in een traceroute in de regel veroorzaakt doodat de router voor de router die je twee keer ziet een pakketje met een TTL van 0 alsnog forward. Dat zal dus geen invloed hebben op packetloss.

Voor de rest ICMP of TCP maakt weinig uit, het gaat erom dat reageren op pakketten die naar een router zelf gericht zijn bij dit soort routers nu eenmaal beperkt is en dat het dus niets zegt over het forwarden van packets.

Ik besef me dat heen en terug routes anders kunnen zijn op het internet alleen feit blijft dat tot en met een bestemming in het netwerk van bit er zowel een goede heen als een goede terug route is (dus zonder packetloss). Daarom volg ik je conclusie niet dat het probleem OBN zou liggen.

Overigens heb ik vanaf mijn OBN verbinding ook geen packetloss naar bit.nl:

Packets                 Pings
 Host                                                          Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. x-x-ftth.onsbrabantnet.nl                              97.0%   133    0.5   0.5   0.5   0.6   0.0
 2. ???
 3. ???
 4. ???
 5. ???
 6. ???
 7. be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl                                0.0%   133    1.4   1.8   1.2   3.9   0.8
 8. be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl                                0.0%   132    1.4   1.9   1.1   6.5   0.9
 9. be2.cr01-asd-nkh.edutel.nl                                 0.0%   132    8.8   8.2   7.4  11.4   0.8
10. amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl              0.0%   132    6.5   6.5   6.4  11.1   0.5
11. http-bit.lb.network.bit.nl                                 0.0%   132    6.5   6.4   6.3   6.9   0.1

Edit: Overigens als ik de trace vanaf Digital Ocean erbij pak dan lijkt de meest logische conclusie dat er congestie of andersinds packetloss is tussen amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl en http-bit.lb.network.bit.nl. Omdat verkeer vanaf Digital Ocean ergens anders binnenkomt bij bit wordt die verbinding daar zo te zien niet gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 08-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
ik222 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:56:
Voor de rest ICMP of TCP maakt weinig uit, het gaat erom dat reageren op pakketten die naar een router zelf gericht zijn bij dit soort routers nu eenmaal beperkt is en dat het dus niets zegt over het forwarden van packets.
Wanneer de router zelf het target is, heeft dat idd meestal een lagere prioriteit. Echter, bij forwarding zit tcp meestal in het zgn "fast-path" en icmp in het zgn "slow-path". Bij congestion kan je door de "slow-path" dus gewoon timeouts krijgen.
Ik besef me dat heen en terug routes anders kunnen zijn op het internet alleen feit blijft dat tot en met een bestemming in het netwerk van bit er zowel een goede heen als een goede terug route is (dus zonder packetloss). Daarom volg ik je conclusie niet dat het probleem OBN zou liggen.
Of er sprake is van een juist return-path weet je niet, want dat kan je niet zien aan een traceroute. Het pakketje gaat tot de router waar de TTL 0 wordt. Deze router stuurt een "TTL Exceeded" terug. Hóe dat pakketje terugkomt weet je niet.
Overigens heb ik vanaf mijn OBN verbinding ook geen packetloss naar bit.nl:
Dat is in ieder geval fijn om te horen, want de kans dat het "ergens" in het return path zit naar mijn subnet kan dus reeel zijn. Ik zit in het 88.159.166.0/23 subnet, jij?
Edit: Overigens als ik de trace vanaf Digital Ocean erbij pak dan lijkt de meest logische conclusie dat er congestie of andersinds packetloss is tussen amsix-501.xe-0-0-0.jun1.bit-2a.network.bit.nl en http-bit.lb.network.bit.nl. Omdat verkeer vanaf Digital Ocean ergens anders binnenkomt bij bit wordt die verbinding daar zo te zien niet gebruikt.
Het punt is dat ik dit ook naar andere targets heb, waaronder een vps transip. Je maakt mij niet wijs dat zowel bit.nl als een vps bij transip vanaf digitalocean probleemloos werken en vanaf OBN niet, omdat ze toevallig alletwee ergens een andere router hebben staan die bij alletwee precies hetzelfde gedrag vertoont.

Hieronder een voorbeeldje naar vps bij transip. Hier zie je na de nikhef corerouter, nog eentje van edutel in telecity (die wel probleemloos werkt), maar exact hetzelfde fenomeen:

[small]|------------------------------------------------------------------------------------------|
|                                      WinMTR statistics                                   |
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                            10.100.110.1 -    0 |  101 |  101 |    0 |    0 |    3 |    0 |
|           254-167-ftth.onsbrabantnet.nl -    5 |   86 |   82 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   21 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   21 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|             be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl -    0 |  101 |  101 |    1 |    1 |    7 |    1 |
|             be21.cr01-ehv-dor.edutel.nl -    0 |  101 |  101 |    1 |    1 |    5 |    3 |
|              be2.cr01-asd-nkh.edutel.nl -    7 |   82 |   77 |    5 |    5 |   10 |    5 |
|              be1.cr01-asd-tc1.edutel.nl -    0 |  101 |  101 |    5 |    5 |    9 |    6 |
|                transip.nikhef.nl-ix.net -    8 |   78 |   72 |    5 |    8 |   46 |    6 |
|                  tcnvps.transalpclub.nl -    8 |   78 |   72 |    7 |    7 |   12 |    7 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
   WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider[/small]

Uiteraard MTR blijft ICMP, maar ik zie ongeveer dezelfde hoeveelheid packetloss op tcp/80.

Toevoeging:
De "be2" in be2.cr01-asd-nkh.edutel.nl staat voor "bundled ethernet", ofwel een port channel. Het zou zomaar kunnen zijn dat het "return-traffic" afkomstig van transip en bit een gare netwerkkabel treft. Er kan misschien sprake zijn van flow-based port-channel load balancing, waarbij balancing wordt gedaan op bepaalde kenmerken van de pakketjes, zoals src en dest ip. Het kan dus zijn dat jij mijn buurman bent, met een ip-adres dat eindigt op een even getal, waar dat bij mij oneven is. Ik kan dan last hebben, jij niet.

Alles bij elkaar is het niet te bepalen, zonder dat je inzicht heb in de configs en stats van het port channel.

Overigens is het me (na lang aandringen) gelukt om een e-mail bij "de IT-afdeling" van OBN te laten landen. Dat was nogal een dingetje, omdat mijn ping naar www.google.nl wél goed was 8)7

Hopelijk gaat dit wat opleveren. Desondanks, toch benieuwd naar de bevindingen van anderen. Ik heb ook al een Nuenenaar gevonden met exact hetzelfde probleem als ik.

Update 9 okt 14:30
Het lijkt erop dat OBN gisteravond in ieder geval iets gedaan heeft. Packetloss is nu niet meer aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CIZJptS.png

[ Voor 11% gewijzigd door EnigmA-X op 09-10-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Veel websites laden niet, of langzaam, of gedeeltelijk. Net werkte internet helemaal niet. IPTV werkt wel goed. Meer mensen last van ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

janbrede schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:46:
Ik heb in /etc/config/network:
[ipv6 instellingen]

Kijk overigens eerst op https://www.onsbrabantnet...ternet/extra-opties/ipv6/ voor de juiste 6rd opties, deze kunnen verschillen afhankelijk van je IPv4-adres.
Bedankt voor de informatie. Er staat nu bij mijn Wan6 en Lan een ipv6 adres. Maar als ik surf naar:
http://ipv6-test.com/ geeft deze aan dat ik geen IPv6 heb.

Verder geen Windows bij adapterinstellingen het volgende aan: 'IPv6 verbindingsmogelijkheden: Geen internet'

Heb ik nu wel of geen IPv6?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 22-10-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
rens-br schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:19:
[...]

Bedankt voor de informatie. Er staat nu bij mijn Wan6 en Lan6 een ipv6 adres. Maar als ik surf naar:
http://ipv6-test.com/ geeft deze aan dat ik geen IPv6 heb.

Verder geen Windows bij adapterinstellingen het volgende aan: 'IPv6 verbindingsmogelijkheden: Geen internet'

Heb ik nu wel of geen IPv6?
Zonder ipv6 adres op je client wordt dat niets. Heb je je window machine gereboot. Misschien krijg je dan pas een lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

matty___ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:01:
[...]

Zonder ipv6 adres op je client wordt dat niets. Heb je je window machine gereboot. Misschien krijg je dan pas een lease
Heb nog geen reboot gedaan inderdaad. Zal vanavond eens kijken wat er gebeurd als ik mijn laptop weer aanzet. Heeft er iemand een IPv6 only website, dan kan ik helemaal testen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
rens-br schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:04:
[...]

Heb nog geen reboot gedaan inderdaad. Zal vanavond eens kijken wat er gebeurd als ik mijn laptop weer aanzet. Heeft er iemand een IPv6 only website, dan kan ik helemaal testen of het werkt.
www6.google.com
http://www1.am.freebsd.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Bedankt voor de links. Ik ben nu op mijn werk en ook daar geeft IPv6 aan 'Geen internet toegang'. De links zijn echter wel gewoon te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
rens-br schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor de links. Ik ben nu op mijn werk en ook daar geeft IPv6 aan 'Geen internet toegang'. De links zijn echter wel gewoon te bezoeken.
Komt waarschijnlijk omdat je door wordt gestuurd naar het ipv4 alternative.

anders doe je: ping -6 www1.am.freebsd.org
root@:~/.ccache # ping6 www1.am.freebsd.org
PING6(56=40+8+8 bytes) 2a01:7c8:aabb:27d:5054:xx:xx:xx --> 2001:4d00:1:202::248
16 bytes from 2001:4d00:1:202::248, icmp_seq=0 hlim=57 time=75.251 ms
16 bytes from 2001:4d00:1:202::248, icmp_seq=1 hlim=57 time=74.980 ms
16 bytes from 2001:4d00:1:202::248, icmp_seq=2 hlim=57 time=75.149 ms
^C
--- www.freebsd.am ping6 statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/std-dev = 74.980/75.127/75.251/0.112 ms

[ Voor 43% gewijzigd door matty___ op 22-10-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

matty___ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:08:
[...]
Komt waarschijnlijk omdat je door wordt gestuurd naar het ipv4 alternative.

anders doe je: ping -6 www1.am.freebsd.org
[...]
Dat zal het inderdaad zijn. Als je er naar pingt krijg je de melding dat de host niet gevonden kan worden. Zal vanavond thuis een kijken wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

ipv6.google.com werkt alleen via ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW

WilbertW

IT Freak website

Interactive IP tv ligt er bij Onsbrabantnet uit.
Krijgen nu Glashart media en minder zenders door.
Ze zijn er aan aan het werken.

Edit: 4 uur verder, maar nu werkt het weer.

[ Voor 15% gewijzigd door WilbertW op 24-10-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WilbertW schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:31:
Interactive IP tv ligt er bij Onsbrabantnet uit.
Krijgen nu Glashart media en minder zenders door.
Ze zijn er aan aan het werken.
Hier (Telfort) ook problemen met Interactive TV, het lijkt erop dat de Authenticatie mislukt.

Ook krijg ik random "nginx server errors" waardoor het hele menu niet laad, het gaat niet helemaal goed daar bij Glashart Media KPN ITNS 8)7 .

Edit: het werkt ondertussen weer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als je zelf een IPTV decoder aanschaft (tweedehands bijvoorbeeld) zit er dan een maximum aan hoeveel je er kunt gebruiken?
En ik zie ook een hoop Motorola VIP1853 te koop staan (van KPN en Telfort), maar deze kan zeker niet gebruikt worden omdat de firmware niet gewijzigd kan worden?

We zitten nu nog bij Ziggo maar willen overstappen naar iets anders. En op glasvezel is OBN de enige die ook analoge tv aanbiedt.
Is 60/60 trouwens voldoende om vanuit onze NAS 1080p films te streamen naar een andere locatie (met 100/100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je OBN met analoge TV neemt dan heb je Amino's nodig. De Amino A140 of M540 zijn het beste hiervoor.

Vijf stuks is wel zo'n beetje het maximale. Wel met een flinke switch dan als je er vijf decoders op aan moet sluiten. Het glasvezelmodem heeft namelijk maar 1 TV poort. Die je dus op die switch moet aansluiten omdat je meer dan 1 decoder wil gebruiken.

60 upload zou zat moeten zijn voor streamen naar een ander.

En nee, alle andere decoders kan je vergeten. En mocht je weten dat een Amino door Vodafone is gebruikt, dan kan je ook beter die niet kopen. Die kunnen soms ook niet op de goede firmware updaten en dan lopen ze helemaal vast.

Pagina: 1 ... 41 ... 50 Laatste