Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 14:29
Ik heb naar Lijbrandt gebeld en ze zouden t probleem doorgegeven aan de technische mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:36:
Nu is het weer prima.

Datum test: 9 nov. 2014 23:32
Downloaden: 45.90 Mbps
Uploaden: 44.53 Mbps
Ping: 10 ms
Soort verbinding: Wifi
Server: Amsterdam

Begrijp niet waarom het zo wisseld ?
Gek word ik er van.
Altijd testen via bedraad, met wifi is het natuurlijk vragen om meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Mijn cloudopnames missen regelmatig het begin van het programma. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:10

WilbertW

IT Freak website

sanderrink schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:54:
Mijn cloudopnames missen regelmatig het begin van het programma. Meer mensen last van?
Ja, ik ook.
Zelf had ik, toen mijn op opnames nog op de harddisk gingen, 5 minuten van te voren staan en 20 minuten achteraf.
zij hebben de Cloud opnames op 2 minuten vooraf staan en 20 minuten achteraf, en hierdoor mis ik inderdaad af en toe het begin van het programma.

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
WilbertW schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:45:
[...]

Ja, ik ook.
Zelf had ik, toen mijn op opnames nog op de harddisk gingen, 5 minuten van te voren staan en 20 minuten achteraf.
zij hebben de Cloud opnames op 2 minuten vooraf staan en 20 minuten achteraf, en hierdoor mis ik inderdaad af en toe het begin van het programma.
Ook hier missen we soms korte stukjes van het begin.
Ook goed nieuws, onze opname van SBS6 van gisteren had ineens weer een Dolby track... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis zelden het begin, let wel op dat de opnames standaard starten op exact het moment dat in de EPG staat. Vaak kun je dan nog 2 of 3 minuten terugspoelen zelf en dan staat het begin er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
ik222 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 10:20:
Ik mis zelden het begin, let wel op dat de opnames standaard starten op exact het moment dat in de EPG staat. Vaak kun je dan nog 2 of 3 minuten terugspoelen zelf en dan staat het begin er wel op.
Klopt, maar toch gaat het dan nog regelmatig fout, kan natuurlijk ook een EPG fout zijn of gewoon slechte planning bij de zender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nee, de opnamen beginnen dus gewoon 2 of 3 minuten eerder. Bij de eerste keer afspelen zie je dan ook dat het afspelen op exact 2 of 3 minuten begint. Begin je helemaal vooraan, dan is dat gewoon t=0 minuten (en niet -2 minuten). Is natuurlijk verder een hypothetische discussie want vermoedelijk wordt gewoon alles opgenomen, maar kun je alleen datgene bekijken wat geprogrammeerd is (rechten issue).
Het is mij alleen niet duidelijk waarom het meestal 2 minuten eerder is (dat was kennelijk de bedoeling), maar soms dus 3 minuut eerder. Verwachten ze dan misschien een eerder begin? Ook lijkt het erop dat er 20 minuten meer op worden genomen, inclusief de eerder gestarte tijd (dus meestal 18 minuten extra).
Als ik zeker wil zijn dat ik niets mis dan programmeer ik het programma ervoor gewoon ook en soms zelfs het programma erna.

Verder werkt hervatten nog steeds niet fatsoenlijk, waardoor opnames bij hervatten vrijwel altijd vooraan beginnen terwijl voortgang wel opgeslagen is (zichtbaar in overzichtsscherm). Is een bekend probleem bij Glashart Media, maar het is nog niet duidelijk wanneer (of?) dit opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo alleen de opnames die al compleet op server staan start deze op 2 of 3 minuten. Opnames die nog opgehaald moeten worden beginnen bij nul.

Omdat de hervatten optie niet goed werkt beginnen deze na hervattten ook vaak bij nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flitzer schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:02:
[...]

Verder werkt hervatten nog steeds niet fatsoenlijk, waardoor opnames bij hervatten vrijwel altijd vooraan beginnen terwijl voortgang wel opgeslagen is (zichtbaar in overzichtsscherm). Is een bekend probleem bij Glashart Media, maar het is nog niet duidelijk wanneer (of?) dit opgelost wordt.
Het hervatten heeft wel in het begin (juni /juli) gewerkt als je de stop knop gebruikt.
Flitzer schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:02:
[...]

Als ik zeker wil zijn dat ik niets mis dan programmeer ik het programma ervoor gewoon ook en soms zelfs het programma erna.
Handmatig is dan ook een optie als je extra tijd wilt.

Bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd van de NOS wordt alles in de EPG opgedeeld in aparte blokken.
Is niet normaal als een blok terug te kijken als je steeds weer een opname moet starten en dan heeft handmatig wel een groot voordeel.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Meer mensen waar het zo traag gaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3902108808.png

Komt niet eens meer in de buurt van de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Heb je server Amsterdam/KPN al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Paulus07 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:33:
Meer mensen waar het zo traag gaat?

[afbeelding]

Komt niet eens meer in de buurt van de 100
Al 2 maanden lang.. Wij hebben 500, dit is wat het de laatste tijd doet: http://vm01.tengig.amsix.rubenkrauth.nl/chart_1415736590.png

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ShadowAS1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:41:
[...]

Al 2 maanden lang.. Wij hebben 500, dit is wat het de laatste tijd doet: http://vm01.tengig.amsix.rubenkrauth.nl/chart_1415736590.png
500 bieden ze in best helaas niet aan :( Maarja de 100 haal ik al niet eens nu |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Paulus07, jij zit in WGDO als je in Best woont, de rest van de meldingen hierboven worden gedaan vanuit WMP gebied, ik zou alles intern eens uitsluiten en testen via speedtest.operator.nl

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wagij schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:54:
Paulus07, jij zit in WGDO als je in Best woont, de rest van de meldingen hierboven worden gedaan vanuit WMP gebied, ik zou alles intern eens uitsluiten en testen via speedtest.operator.nl
Oke zal vanaaf eens testen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
ShadowAS1 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 01:41:
[...]

2 maanden ? Hier is nu de derde week bezig... met altijd 's avonds trage downloadsnelheid.
Zoals ik eerder zei, onze monteur had melding gemaakt richting operator kpn.

Nu werd ik net gebelt door Reggefiber, die willen morgen een monteur sturen. Ik wordt er zometeen nog over teruggebelt, dus ga ik eens even vragen hoe het nou zit. Die zullen het wel van kpn gehoort hebben...

Edit:
En zoals ik ook eerder zei. IEDEREEN moet het gewoon METEEN melden aan de klantenservice of via twitter! Zodat er eindelijk eens snel actie ondernomen wordt!

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 12-11-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Morgen komt een monteur van Reggefiber langs.
Ik had nog even gevraagd hoe het zat. Hun hebben iets, weet niet precies wat, doorgekregen van KPN ITNS. Ze zei dat ze metingen gaan doen en het vervolgens wel op kunnen lossen... ben benieuwd. In ieder geval weer een stap verder, en dat 'slechts' 3 dagen later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net even getest thuis via: speedtest.operator.nl en dan tikt die de 94 aan. speedtest.net blijft hangen op 29 a 30.

Maar wat is dan het verschil tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
De ene is intern in t netwerk, dus dat die (meestal) snel is, is vrij logisch... Speedtest.net kiest standaard op basis van je ping een server. Meestal extern, dus daardoor trager. In mijn ogen wel een eerlijkere test. Je zult immers vaker connectie maken met buiten t netwerk van Kpn dan intern. Aangezien t toch allemaal kpn is tegenwoordig kun je wel stellen dat kpn t moet oplossen... Reggefiber is van kpn, bijna alle providers, de operator..

Dus als iemand van kpn dit leest: fixen die handel. Het duurt alweer lang genoeg het downloadsnelheid probleem na ~ 18:00u iedere dag!!!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
sjappiey2k schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:53:
Dus als iemand van kpn dit leest: fixen die handel. Het duurt alweer lang genoeg het downloadsnelheid probleem na ~ 18:00u iedere dag!!!
Melden bij de helpdesk. Zonder tickets en goede troubleshoot gebeurt er niets.(en terecht!)

• Plenkske
denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:01:
[...]
Melden bij de helpdesk. Zonder tickets en goede troubleshoot gebeurt er niets.(en terecht!)
Ik weet van hem dat dit al gebeurt is.

Vervolg weer van mijn kant: reggefiber is geweest bij ons. Ze kunnen nu (uiteraard) niets zien. Maar de monteur die er was begreep mijn verhaal en dat de fout dus bij KPN ITNS ligt. Hij wist me te zeggen dat hun de problemen, op sommige plekken, al langer inzien. Er moet apparatuur vervangen worden in wijk kasten (en verderop). Hier is KPN te sloom mee, goh wat een verrassing...

Hij gaat er weer verder melding van maken en eventueel nog wat dingen proberen. Hij zei wacht nog maar een paar dagen af, als het begin komende week nog niet goed is dan bel maar weer naar de klantenservice.

Verwijderd

We hebben hier (Eindhoven AB) een glasvezel netwerk van ca 2 jaar oud wat uitgelegd is voor 500mb aansluitingen.
Zou je toch verwachten dat dat nu nog up to date is of hebben ze in die tijd de apparatuur met slechtere vervangen?
Mijn ABO van 60 Mb heeft van het begin 14 maanden geleden) perfect gewerkt tot voor enkele maanden geleden de boel ging inzakken om de laatste tijd helemaal in te storten tussen ca. 16.30 en 23.00 uur.

Heb de laatste dagen gecheckt of er invloed van buitenaf is op de snelheid bij wifi gebruik op mijn iPad. Bedraad is helaas niet mogelijk. Niets gevonden.
Aan/ uit zetten van alle potentiële stoor bronnen. (Spaar en led lampen, regelbare HF TL lampen, magnetron enz.).
Op mijn router kanaal zitten nauwelijks andere zenders en die paar die er zitten zijn heel zwak.
De snelheid zakt hierop van ca. 40 mb naar ca. 7 mb.
Op mijn bedraadde laptop zakt de snelheid dan van 60mb naar ca. 25mb.

Inmiddels wordt mij duidelijk dat de oorzaak in het netwerk van ON (ofwel KPN) ligt. Daar had ik al die tijd al zo'n vermoeden van, maar ik wil altijd eerst duidelijkheid hebben alvorens ik aan de bel trek.
Zal dus nu ook maar bij de helpdesk gaan klagen.

Vraag me overigens af of het toevoegen van de cloud mogelijkheid de boel verziekt omdat voor die tijd het nooit geen merkbare problemen gaf en sinds die er is doet het probleem zich duidelijk voor.
Riekt inderdaad naar een capaciteit probleem, hoewel internet en iptv toch gescheiden worden aangeleverd.

• Plenkske
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:01:
We hebben hier (Eindhoven AB) een glasvezel netwerk van ca 2 jaar oud wat uitgelegd is voor 500mb aansluitingen.
Zou je toch van verwachten dat dat nu nog up to date is of hebben ze in die tijd de apparatuur met slechtere vervangen?
Mijn ABO van 60 Mb heeft van het begin 14 maanden geleden) perfect gewerkt tot voor enkele maanden geleden de boel ging inzakken om de laatste tijd helemaal in te storten tussen ca. 16.30 en 23.00 uur.

Heb de laatste dagen gecheckt of er invloed van buitenaf is op de snelheid bij wifi gebruik op mijn iPad. Bedraad is helaas niet mogelijk. Niets gevonden.
Aan/ uit zetten van alle potentiële stoor bronnen. (Spaar en led lampen, regelbare HF TL lampen, magnetron enz.).
Op mijn router kanaal zitten nauwelijks andere zenders en die paar die er zitten zijn heel zwak.
De snelheid zakt hierop van ca. 40 mb naar ca. 7 mb.
Op mijn bedraadde laptop zakt de snelheid dan van 60mb naar ca. 25mb.

Inmiddels wordt mij duidelijk dat de oorzaak in het netwerk van ON (ofwel KPN) ligt. Daar had ik al die tijd al zo'n vermoeden van, maar ik wil altijd eerst duidelijkheid hebben alvorens ik aan de bel trek.
Zal dus nu ook maar bij de helpdesk gaan klagen.

Vraag me overigens af of het toevoegen van de cloud mogelijkheid de boel verziekt omdat voor die tijd het nooit geen merkbare problemen gaf en sinds die er is doet het probleem zich duidelijk voor.
Riekt inderdaad naar een capaciteit probleem, hoewel internet en iptv toch gescheiden worden aangeleverd.
Wat bedoel je precies met 'de cloud' ?
De reggefiber monteur gaf aan dat ze dus gewoon apparatuur moeten vervangen. Apparatuur die steeds meer aansluitingen niet meer aan kan... waardoor het dus in zijn geheel slomer wordt.

Verder snap ik dat je eerst zelf de boel wil testen, maar in dit topic is nu wel duidelijk geworden dat eigenlijk iedereen in omgeving eindhoven dit probleem zal hebben... hoe meer klachten ze hebben, des te sneller ze het (moeten) oplossen ;)

Verwijderd

Met de cloud bedoel ik de mogelijkheid tegenwoordig om 5 of 6 TV zenders (gratis) op te nemen en op te slaan.(in de cloud).
Je hebt dan feitelijk geen opslag thuis meer nodig.
Er is/wordt niet echt veel over gesproken maar als je naar de pagina van ON/OBN gaat zie je dat ze er wel mee adverteren in hun aanbiedingen. Ook bestaande abo's kunnen dit via de helpdesk aanvragen.
Die mogelijkheid vraagt natuurlijk nogal wat bandbreedte.

• Plenkske
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:28:
Met de cloud bedoel ik de mogelijkheid tegenwoordig om 5 of 6 TV zenders (gratis) op te nemen en op te slaan.(in de cloud).
Je hebt dan feitelijk geen opslag thuis meer nodig.
Er is/wordt niet echt veel over gesproken maar als je naar de pagina van ON/OBN gaat zie je dat ze er wel mee adverteren in hun aanbiedingen. Ook bestaande abo's kunnen dit via de helpdesk aanvragen.
Die mogelijkheid vraagt natuurlijk nogal wat bandbreedte.
Aha oke, ik wist niet dat die optie er was. Het vraagt wel bandbreedte, maar het zou geen hinder mogen veroorzaken voor de klanten die dit niet hebben. Immers heb je een eigen glasvezel kabel naar je huis, en de kabels verderop moeten het gewoon aan kunnen.

De monteurs zeggen het... alles wijst op capaciteits problemen van apparatuur in wijkkasten(en verder). Die KPN dus moet vervangen.
Ondertussen probeer ik op twitter trouwens her en der te reageren, kijken of dat nog de boel versneld ;)
@Weslie: IPTV en internet komen echt op dezelfde vezel binnen hoor. En vanuit de PoP richting ring etc valt het ook binnen dezelfde capaciteit.

De theorie dat het te maken zou kunnen hebben met de introductie van cloud opnemen (wat dus ook bij Telfort draait) is volgens mij wel een aardige.
Of meer in het algemeen: Sinds een tijdje is de vraag naar bandbreedte dus zodanig toegenomen (bijvoorbeeld door die cloud) dat de apparatuur in de PoP (de Dslams dus) en wellicht de achterliggende backbone het niet lekker meer aankunnen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• denan
Barre73 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:04:
@Weslie: IPTV en internet komen echt op dezelfde vezel binnen hoor. En vanuit de PoP richting ring etc valt het ook binnen dezelfde capaciteit.

De theorie dat het te maken zou kunnen hebben met de introductie van cloud opnemen (wat dus ook bij Telfort draait) is volgens mij wel een aardige.
Of meer in het algemeen: Sinds een tijdje is de vraag naar bandbreedte dus zodanig toegenomen (bijvoorbeeld door die cloud) dat de apparatuur in de PoP (de Dslams dus) en wellicht de achterliggende backbone het niet lekker meer aankunnen.
Daar zit echt wel monitoring op hoor.. en nee.. jullie zitten nog niet aan de max :) (nog lang niet)
Dus.. als jullie problemen ervaren lijkt het iets lokaals/regionaals.. blijven melden zodat er een goed beeld van de problemen ontstaat.. en dan kunnen ze het oplossen.

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Ook sluit mij aan, sinds 1.5 week na +/- 18:00 een drastische download (20Mbit) op een 100Mbit aansluiting. Monteur van KPN gisteren geweest, V8 voor een V9 omgeruild (niet dat dit nodig was, want ik gebruik m'n eigen router, maar ik werk uiteraard netjes mee). Poortje resetten leek even te helpen, maar helaas.... gisteravond hetzelfde drama. Ook omv. Eindhoven.

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Omdat bij mij NURIA continue metingen verricht inzake DL en UL is de dip in de DL goed zichtbaar.

Abo internet via ON, locatie Eindhoven Noord (Blixembosch), DL/UL 60/60 mbps

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/2014-11-13_12-13-00_zpsbfa61051.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1273.photobucket.com/albums/y413/JeeVee2/2014-11-13_12-14-22_zps7a96150a.jpg

Gedurende een zestal maanden DL/UL stabiel op 57/53 mbps gemeten met NURIA, gemeten met speedtest server KPN Amsterdam: DL/UL 60/50 mbps.

[ Voor 18% gewijzigd door JeeVee op 13-11-2014 13:29 ]

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:13:
[...]

Daar zit echt wel monitoring op hoor.. en nee.. jullie zitten nog niet aan de max :) (nog lang niet)
Dus.. als jullie problemen ervaren lijkt het iets lokaals/regionaals.. blijven melden zodat er een goed beeld van de problemen ontstaat.. en dan kunnen ze het oplossen.
Denan: Ik bedoelde niet zozeer de vezels op de ring of de backhaul. Ik bedoel meer de poorten van de Dslam.

• Plenkske
denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:13:
[...]
Regionaal dus... omgeving Eindhoven.
Welke apparatuur Barre73 precies aangeeft heb ik geen idee van. Er zou overal monitoring op moeten zitten, en als ze dan regionaal problemen zien dient er wat gedaan te worden! Maar nee hoor, eerst moeten klanten maar gaan klagen. Want ja, wat boeit KPN het nou dat klanten van andere providers klagen over HUN diensten.

• denan
Plenkske schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:30:
Regionaal dus... omgeving Eindhoven.
Welke apparatuur Barre73 precies aangeeft heb ik geen idee van. Er zou overal monitoring op moeten zitten, en als ze dan regionaal problemen zien dient er wat gedaan te worden! Maar nee hoor, eerst moeten klanten maar gaan klagen. Want ja, wat boeit KPN het nou dat klanten van andere providers klagen over HUN diensten.
Niet zo kort door de bocht he :)

Er zit overal monitoring op, maar dat wil niet zeggen dat monitoring alle problemen inzichtelijk maakt. Als je een beetje ervaring hebt met de telecom wereld weet je dat uiteindelijk de klant (en de klantervaring) het beste beeld geeft van de kwaliteit. Als alle signalen in een NOC op groen staan wil dat tenslotte niet zeggen dat een eindgebruiker geen issues met zijn diensten heeft. Stel dat alleen bepaalde verkeerstypen problemen veroorzaken, of een gebruiker (zoals in het verleden wel eens wilde voorkomen) in een straat een torrent client met 'unlimited' connections direct aan de glasvezel NT hangt.. en dan binnen een recordtijd 100k+ open threads veroorzaakt. Dan gaan er dingen omvallen.. die je niet in je bandbreedte monitoring terugziet. (tegenwoordig kan dat niet meer btw :P)

Maar.. problemen? -> MELDEN. altijd... de helpdesk is het loket die de troubleshoot moet uitvoeren en moet uitzoeken of een probleem een incident is of een issue.. en daar hebben ze jullie feedback bij nodig.

Dat heeft weinig met KPN te maken.. :P

• Plenkske
denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:37

Maar.. problemen? -> MELDEN. altijd... de helpdesk is het loket die de troubleshoot moet uitvoeren en moet uitzoeken of een probleem een incident is of een issue.. en daar hebben ze jullie feedback bij nodig.

Dat heeft weinig met KPN te maken.. :P
Heb je uberhaupt wel alle voorgaande berichten gelezen @denan ?
Ik snap dat klanten het moeten doorgeven etc. etc.

Ik zal het nog kort samenvatten:
3 weken download snelheid problemen (hele omgeving eindhoven, in deze thread veel meldingen)
na 2 weken kwam afgelopen maandagavond monteur van OBN
die gaf al aan dat het aan operator KPN ITNS ligt
Reggefiber is vanmorgen geweest en geeft hetzelfde aan: apparatuur verderop van kpn is aan vervanging toe. Geven ze al langer aan maar er gebeurt nog niets.

Dus ja: het heeft zeker met kpn itns te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door Plenkske op 13-11-2014 13:56 ]

• denan
Plenkske schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:40:
[...]

Heb je uberhaupt wel alle voorgaande berichten gelezen @denan ?
Ik snap dat klanten het moeten doorgeven etc. etc.

Ik zal het nog kort samenvatten:
3 weken download snelheid problemen (hele omgeving eindhoven, in deze thread veel meldingen)
na 2 weken kwam afgelopen maandagavond monteur van OBN
die gaf al aan dat het aan operator KPN ITNS ligt
Reggefiber is vanmorgen geweest en geeft hetzelfde aan: apparatuur verderop van kpn is aan vervanging toe. Geven ze al langer aan maar er gebeurt nog niets.

Dus ja: het heeft zeker met kpn itns te maken.
ja.. en dan nog: Melden bij de helpdesk! :)

Ik heb echt te vaak meegemaakt dat iemand ergens iets roept.. daaruit conclusies trekt.. en vervolgens worden er escalaties opgestart om zaken op te pakken die totaal niets met het daadwerkelijke probleem te maken hebben. Met als gevolg dat er na allerlei crashacties nog steeds problemen zijn omdat er niet goed gekeken is naar de rootcause.

Hoe meer helpdesk tickets er bekend zijn hoe beter het probleem inzichtelijk is. En ja.. dat een monteur "iets roept" wil ook niet zeggen dat het waar is. 9 van de 10 x hebben die alleen kennis en ervaring met het stukje van de NT naar de pc. En niet met het stukje nt->straatkast->wijkcentrale.

• Plenkske
denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:16:
[...]

ja.. en dan nog: Melden bij de helpdesk! :)

Ik heb echt te vaak meegemaakt dat iemand ergens iets roept.. daaruit conclusies trekt.. en vervolgens worden er escalaties opgestart om zaken op te pakken die totaal niets met het daadwerkelijke probleem te maken hebben. Met als gevolg dat er na allerlei crashacties nog steeds problemen zijn omdat er niet goed gekeken is naar de rootcause.

Hoe meer helpdesk tickets er bekend zijn hoe beter het probleem inzichtelijk is. En ja.. dat een monteur "iets roept" wil ook niet zeggen dat het waar is. 9 van de 10 x hebben die alleen kennis en ervaring met het stukje van de NT naar de pc. En niet met het stukje nt->straatkast->wijkcentrale.
Ik neem aan dat je de andere aanroept met melden, bij mij loopt het dus al ruim 2 weken... 8)7
En dat laatste, een Reggefiber monteur weet denk ik wel iets meer als nt - pc.
Ze weten dus al een tijdje dat apparatuur in wijk kasten en verderop vervangen moet worden, Reggefiber meld dat, maar kpn doet niks...

Anyway, in dit geval wijst alles uit richting KPN ITNS. Het lijkt erop alsof jij dit niet gelooft, maar we zullen wel zien zodra het is opgelost he... :9

Verwijderd

Denan,
Ik dacht dat er van straatkasten geen spraken is bij glasvezel. Maar goed.

Heb zojuist ON gebeld. Netjes geholpen alleen is me gevraagd om vanavond een traciert uit te voeren via WWW.Google.
Hij heeft me uitgelegd hoe dat moest bij W8.1. Hopelijk weet ik het vanavond nog. Als je bijna 69 bent gaat alles niet meer zo soepel.
Zonodig kan ik voor 21 uur nogmaals de helpdesk bellen voor ondersteuning.

• denan
Plenkske schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:28:
Ik neem aan dat je de andere aanroept met melden, bij mij loopt het dus al ruim 2 weken... 8)7
Gewoon generiek :)
En dat laatste, een Reggefiber monteur weet denk ik wel iets meer als nt - pc.
Ze weten dus al een tijdje dat apparatuur in wijk kasten en verderop vervangen moet worden, Reggefiber meld dat, maar kpn doet niks...
Dat is dus maar de vraag.. :) Maar of het nou waar is of niet maakt niet uit. Hoe meer mensen een probleem melden hoe sneller er actie ondernomen zal worden.

• Plenkske
denan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:55:
[...]

Gewoon generiek :)

[...]

Dat is dus maar de vraag.. :) Maar of het nou waar is of niet maakt niet uit. Hoe meer mensen een probleem melden hoe sneller er actie ondernomen zal worden.
Precies, dus mensen.. melden aub! _/-\o_

Verwijderd

JeeVee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:23:
Omdat bij mij NURIA continue metingen verricht inzake DL en UL is de dip in de DL goed zichtbaar.

Abo internet via ON, locatie Eindhoven Noord (Blixembosch), DL/UL 60/60 mbps

[afbeelding]

[afbeelding]

Gedurende een zestal maanden DL/UL stabiel op 57/53 mbps gemeten met NURIA, gemeten met speedtest server KPN Amsterdam: DL/UL 60/50 mbps.
Hallo JeeVee,
Wil ik net ook Nuria installeren om te controleren of ik dezelfde grafiek krijg als bij jouw, immers we wonen vlak naast elkaar (ik in de AB) alleen weet ik niet of we op de zelfde POP zitten, blijken ze op 31 dec. te stoppen. Balen dus.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:55
* Rukapul komt hier langsgehobbeld.

Kan iemand even samenvatten wat het probleem zou moeten zijn? Ik kan vanavond ook wel even testen (net ten zuiden van B. te Ehv.).

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:39:
* Rukapul komt hier langsgehobbeld.

Kan iemand even samenvatten wat het probleem zou moeten zijn? Ik kan vanavond ook wel even testen (net ten zuiden van B. te Ehv.).
Internet downloaden zakt tussen 19:00 h en ca. 23:00 h in. In mijn geval van 60 Mb naar ca. 24 Mb.
Uploaden is geen probleem.
Omdat ik meestal via mijn iPad werk (draadloos) is dat al helemaal beroerd omdat ik dan zak van ca. 40 Mb naar 5-7 Mb. Je merkt dan duidelijk vertragingen bij het downloaden van foto's bij artikelen.

• joec
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:31:
Denan,
Ik dacht dat er van straatkasten geen spraken is bij glasvezel. Maar goed.

Heb zojuist ON gebeld. Netjes geholpen alleen is me gevraagd om vanavond een traciert uit te voeren via WWW.Google.
Hij heeft me uitgelegd hoe dat moest bij W8.1. Hopelijk weet ik het vanavond nog. Als je bijna 69 bent gaat alles niet meer zo soepel.
Zonodig kan ik voor 21 uur nogmaals de helpdesk bellen voor ondersteuning.
Geen straatkasten maar een wijk POP (in de vorm van een ruime stenen schuur). Waarschijnlijk een paar straten verwijderd van jouw locatie.
In W8.1 zoek je "Opdrachtprompt" en open deze. Type in "tracert www.google.com" en bekijk de output.
Anders even zoeken met google hoe... ;)
Wel straatkasten maar die zie je niet :-) Zijn ondergrondse distributiepunten voor maximaal 48 woningen.

Verwijderd

Wat zeg je me nu Barre ?
Ik heb altijd gedacht dat daar een overgang van een dikkere meervoudige aanvoerkabel naar de losse enkele vezel die naar je huis gaat gemaakt wordt.
Dus feitelijk wordt mijn huis vezel fysiek zonder onderbreking en aftakking naar de POP gebracht.
Toevallig hebben ze bij de aanleg zo'n kuil hier in de straat ( trottoir) gegraven.
Jammer genoeg heb ik niet gezien wat en hoe ze daarin met de kabeltjes hebben gegogelt.
Toen ik ging kijken was de boel al dicht gegooid en bestraat.

Da's toch iets heel anders dan coaxkabel straatkasten van UPC met hun elektronica.
If I wrong, correct me.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 18:52 ]

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:58:
[...]
Internet downloaden zakt tussen 19:00 h en ca. 23:00 h in. In mijn geval van 60 Mb naar ca. 24 Mb.
Omdat ik meestal via mijn iPad werk (draadloos) is dat al helemaal beroerd omdat ik dan zak van ca. 40 Mb naar 5-7 Mb. Je merkt dan duidelijk vertragingen bij het downloaden van foto's bij artikelen.
Weslie,
Zojuist ook even gecontroleerd en dit krijg ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3907037226.png

Ik woon ook in de Achtse Barrier; in het noorden van de AB, omgeving Finisterelaan.
Ik heb het getest met mijn Mac aangesloten op een switch die verbonden is met een eigen router en dan pas met de Genexis verbonden is.

Na het intikken van dit verhaal nog een 2ᵉ test gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3907048653.png

Oftewel, geen problemen hier.

Have Fun Funske

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ook ik heb even een test gedaan, maar heb nergens last van. Ook nooit merkbaar trager internet gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3907088562.png

Ik woon in Stratum, omgeving Kerstroosplein, waar alles nog maar een paar maand opgeleverd is. Mijn abo is ON internet 60 overigens ;)

• Plenkske
Funske, hoelang ligt daar al glasvezel?
Ik heb nu net getest en het lijkt goed te zijn nu :o voor het eerst in 3 weken!
Ping van 8 ms en download van 80+

Edit: het lijkt dus dat bovenstaande twee gebruikers precies op het juiste moment testen...
Zou er dan toch iets gebeurt zijn vandaag (na de reggefiber monteurs). Ik had ook nog via twitter contact met OBN. Die zouden er nog eens extra druk achter zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Plenkske op 13-11-2014 20:00 ]

• Rukapul
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:58:
[...]

Geen probleem hier nu op zowel speedtest.onsbrabantnet.nl als speedtest.net.

Wel nog een suboptimale QoS instelling van de router ontdekt voor de upload :P

Duurt het bij anderen hier ook enige tijd voor de upload echt hoog wordt tijdens zo'n test?

Verwijderd

Hier lijkt nu ook alles oké, download 60.24Mps en upload 58,67Mps. Ping is 8 ms. Dit met een Abo van 60/60.
Heb vanmorgen met ON gebeld. Mogelijk hebben ze het probleem gevonden en kunnen herstellen.
Als het zo blijft dan een dikke duim omhoog voor ON.

@ Rukapul. ja het uploaden gaat hier in het begin ook traag en stottert tot dat na ca. 3 sec. de boel rustig is.
Dit is overigens niet nieuw maar heb ik altijd al gehad, maar zit ik niet mee.

@ funske, ik woon omgeving Sedanlaan, we zijn dus bijna buren :-)

• Plenkske
Hier nu met een 100/100 abonnement steeds download rond de 80 en upload rond de 65. Ping is 8 ms.
Nog niet optimaal maar wel beter als de afgelopen 2 weken... :)

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Wow, hier nog steeds een goede download... zou er dan toch iets gebeurd zijn?? Nog even een paar dagen afwachten...

• Plenkske
jvalks schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:36:
Wow, hier nog steeds een goede download... zou er dan toch iets gebeurd zijn?? Nog even een paar dagen afwachten...
Precies.. En ik vraag morgen even of er wat gebeurt is.

Verwijderd

Ook hier nog kat in het bakkie

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3907276758.png

• joec
Nu strak ruim 60 Mbps DL en 8 ms ping.

• sjappiey2k
Hier ook stuk beter. Hopelijk is t probleem gevonden en opgelost... Niet te vroeg juichen, want het kan uiteraard puur toeval zijn.

• Plenkske
Hier ook nog steeds een strakke 82 download en 95 upload met een ping van 8 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Plenkske schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:53:
Funske, hoelang ligt daar al glasvezel?
Bij ons ligt de glasvezel er nu ruim 1 jaar.
Overigens zit ik bij Telfort met mijn 50-abo.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Vanmorgen had ik nog even contact met OBN via twitter.
Die zeiden letterlijk 'Wellicht is er al wat gedaan, als wij terugkoppeling krijgen hoort u het. Goed om te horen'
Dat laatste ging over dat ik de betere snelheid en ping had doorgegeven.

Overigens gaven ze in een gewone tweet (reactie) aan dat er door kpn itns aan gewerkt wordt, zou kunnen dat ze iets gedaan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

De monteur van OBN is gisteren op locatie geweest,
Het probleem ligt inderdaad bij KPN-ITNS, de reden mogen ze niet bekend maken. Ze communiceren het naar alle klanten zodra deze problemen verholpen zijn. (Het vermoeden is dat KPN hun afknijpt voor hun eigen verkeer, gezien het elke dag op exact hetzelfde tijdstip begint en eindigt).
Intern word er keihard geschopt richting KPN-ITNS en ze hebben nu voldoende bewijs om het grootschalig te laten escaleren.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ShadowAS1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:04:
Het probleem ligt inderdaad bij KPN-ITNS, de reden mogen ze niet bekend maken. Ze communiceren het naar alle klanten zodra deze problemen verholpen zijn. (Het vermoeden is dat KPN hun afknijpt voor hun eigen verkeer, gezien het elke dag op exact hetzelfde tijdstip begint en eindigt).
Intern word er keihard geschopt richting KPN-ITNS en ze hebben nu voldoende bewijs om het grootschalig te laten escaleren.
Goed om te horen dat ze intern de boel goed hebben ge-escaleert. En dat binnen enkele dagen... (maandagavond was de monteur bij ons)
De monteur bij ons gaf ook al aan dat er vanalles niet klopt tussen kpn-itns en de providers.

Vanavond ben ik niet thuis dus kan ik niet testen, ben wel benieuwd of het nog steeds goed is(zoals sinds gisteravond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kwam er wel achter dat met speedtest.net de verschillen per plaats enorm kunnen zijn. Zo is het naar Arnhem 29MB en naar dronten 50. Maar dan is het nog steeds niet in de buurt van de 100 wat het toch wel zou moeten zijn. Ik test dit zelfs telkens pas na een uur of 19:00. overdag geen tijd om dan te kijken wat het is.

Via die van KPN kom ik dus wel uit op 94 maar dat had ik voorheen ook altijd bij speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Paulus07 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:48:
kwam er wel achter dat met speedtest.net de verschillen per plaats enorm kunnen zijn. Zo is het naar Arnhem 29MB en naar dronten 50. Maar dan is het nog steeds niet in de buurt van de 100 wat het toch wel zou moeten zijn. Ik test dit zelfs telkens pas na een uur of 19:00. overdag geen tijd om dan te kijken wat het is.

Via die van KPN kom ik dus wel uit op 94 maar dat had ik voorheen ook altijd bij speedtest.
Heb je gisteravond getest? Sinds gisteravond zou het weer goed moeten zijn.

Ik werd net gebelt door de OBN klantenservice. Hij wist te zeggen dat de 'netwerkbeheerder' het heeft opgelost, er zat een fout in load balancing. In hoeverre dit de waarheid is weet je natuurlijk niet, maargoed. Komende dagen nog maar in de gaten houden en zodra het weer mis is gewoon melding maken.

Al met al is het sinds de monteur is geweest bij ons dus in 72 uur opgelost. Helaas vond ik het voor de monteur kwam wel te lang duren (voor het probleem herkend werd). Ik snap wel waarom ze niet meteen een monteur sturen, maar nadat ik goede tests had gestuurd duurde het nog een week, wat ik te lang vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Plenkske schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:07:
[...]

Goed om te horen dat ze intern de boel goed hebben ge-escaleert. En dat binnen enkele dagen... (maandagavond was de monteur bij ons)
De monteur bij ons gaf ook al aan dat er vanalles niet klopt tussen kpn-itns en de providers.

Vanavond ben ik niet thuis dus kan ik niet testen, ben wel benieuwd of het nog steeds goed is(zoals sinds gisteravond).
Zucht.. lekker als een monteur dat aangeeft. Ook zo professioneel om een probleem van een klant te pareren met "er klopt vanalles niet tussen jouw provider en hun leverancier".

note: ik ZIT bij kpn-itns.. :P

Sorry hoor.. maar als een monteur zoiets aangeeft diskwalificeert ie zichzelf al in mijn ogen. Mooi ook hoe de problemen nu opeens "opgelost" zijn voor iedereen, maar de vorige monteur toch wist aan te geven dat alle apparatuur in de straatkasten vervangen moest worden?

Persoonlijk zou ik deze mensen op het matje roepen. Pas dingen over de oorzaak roepen als je 100% zeker weet waar het in zit.. Anders veroorzaak je alleen maar ruis. En dat doen ze hier duidelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ShadowAS1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:04:
Ook weer zo'n mooi punt.. het is een ander netwerk waar edutel op zit. KPN *levert niet op wgdo*...

verder ook een mooie vertaling van een normaal proces van incident->issue->melding. "keihard geschopt.. en grootschalig escaleren"... kun je ook vertalen naar
"er zijn voldoende correcte troubleshoots gemaakt bij klanten en hieruit komt naar boven dat er een structureel probleem blijkt te zijn, met deze informatie gaat men het probleem verder onderzoeken met de leverancier".

Maar.. dat klinkt natuurlijk minder stoer voor de vrijdagmiddag ;)

[ Voor 24% gewijzigd door denan op 14-11-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
denan schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:29:
[...]

Ook weer zo'n mooi punt.. het is een ander netwerk waar edutel op zit. KPN *levert niet op wgdo*...
KPN meldt dat het de in 2012 van Reggeborgh overgenomen ISP Edutel dit jaar onder de eigen naam laat voortbestaan...

@Plenkske: "fout in load balancing" pas na weken "oplossen" doet toch sterk denken aan knijpen van de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:49:
Wat zeg je me nu Barre ?
Ik heb altijd gedacht dat daar een overgang van een dikkere meervoudige aanvoerkabel naar de losse enkele vezel die naar je huis gaat gemaakt wordt.
Dus feitelijk wordt mijn huis vezel fysiek zonder onderbreking en aftakking naar de POP gebracht.
Toevallig hebben ze bij de aanleg zo'n kuil hier in de straat ( trottoir) gegraven.
Jammer genoeg heb ik niet gezien wat en hoe ze daarin met de kabeltjes hebben gegogelt.
Toen ik ging kijken was de boel al dicht gegooid en bestraat.

Da's toch iets heel anders dan coaxkabel straatkasten van UPC met hun elektronica.
If I wrong, correct me.
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat had ook bovengronds kunnen zijn. En dan was het een straatkast geweest. Er zitten toch wel vaak storingen in zo'n DP hoor. Dus de route FTU-DP-PoP die Denan noemde is zo gek niet. Heeft alleen andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
joec schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:38:
[...]

KPN meldt dat het de in 2012 van Reggeborgh overgenomen ISP Edutel dit jaar onder de eigen naam laat voortbestaan...

@Plenkske: "fout in load balancing" pas na weken "oplossen" doet toch sterk denken aan knijpen van de concurrentie...
Helemaal mee eens.

@denan ik had al een vermoeden dat je iets met kpn had...
Dat ze nu geen apparatuur vervangen hebben wil niet zeggen dat het eigenlijk wel nodig is. Maar dat ze dus software matig fout zaten is wel duidelijk.

Edit: daarbij mogen bedrijven(de werknemers ervan) best melden dat er een fout zit bij de leverancier. Geeft alleen maar een meer open relatie met de klant vind ik. Als ze gaan zeggen dat ze er niets over mogen melden gaat het vertrouwen achteruit.

En naast alles over dit mag je van mij best weten dat ik al jaren anti-kpn ben. Ze bieden voor mij altijd net niet wat ik wil, met slechtere apparatuur en vaak ook duurder. Ook hoor ik van vrienden en familie nooit iets positiefs. Het enige waar ik ze een pluim voor geef is het 4g netwerk. Maar dat heeft verder niets met thuis te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Plenkske op 14-11-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:00:
[...]

Heb je gisteravond getest? Sinds gisteravond zou het weer goed moeten zijn.

Ik werd net gebelt door de OBN klantenservice. Hij wist te zeggen dat de 'netwerkbeheerder' het heeft opgelost, er zat een fout in load balancing. In hoeverre dit de waarheid is weet je natuurlijk niet, maargoed. Komende dagen nog maar in de gaten houden en zodra het weer mis is gewoon melding maken.

Al met al is het sinds de monteur is geweest bij ons dus in 72 uur opgelost. Helaas vond ik het voor de monteur kwam wel te lang duren (voor het probleem herkend werd). Ik snap wel waarom ze niet meteen een monteur sturen, maar nadat ik goede tests had gestuurd duurde het nog een week, wat ik te lang vind.
net hier verschillende punten in speedtest.net gedaan maar hoger dan 58 komt die niet. dus de 100 is hier nog ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Paulus07: Op speedtest.net zijn lang niet alle servers geschikt maar server Amsterdam is over het algemeen wel prima bijvoorbeeld. Let sowieso ook op dat je eventuele IPTV ontvangers uit hebt staan tijdens de test, in gebieden zoals Best gaat de bandbreedte van de openstaande streams namelijk van je internetsnelheid af bij een 100Mbit abonnement omdat de verbinding tussen CPE en wijkcentrale daar maximaal 100Mbit aan kan.

Anders betrouwbaar testen via speedtest.onsbrabantnet.nl of speedtest.operator.nl. En in tegenstelling tot wat ik hier eerder las staat die laatste gewoon buiten het OBN / Edutel netwerk (doe maar eens een tracert, de route naar speedtest.operator.nl gaat gewoon via AMS-IX)

Als laatste als ik het draadje terug lees zit jij sowieso in een heel ander netwerk, dus al zou jij je snelheid niet halen bij een goede test dan nog is dat een ander probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 14-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:21:
[...]

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Maar dat had ook bovengronds kunnen zijn. En dan was het een straatkast geweest. Er zitten toch wel vaak storingen in zo'n DP hoor. Dus de route FTU-DP-PoP die Denan noemde is zo gek niet. Heeft alleen andere naam.
Oké duidelijk Barre. Had hier nog niet van gehoord.
Komen de meeste storingen bij ondergrondse of in de straatkasten voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:01:
@Paulus07: Op speedtest.net zijn lang niet alle servers geschikt maar server Amsterdam is over het algemeen wel prima bijvoorbeeld. Let sowieso ook op dat je eventuele IPTV ontvangers uit hebt staan tijdens de test, in gebieden zoals Best gaat de bandbreedte van de openstaande streams namelijk van je internetsnelheid af bij een 100Mbit abonnement omdat de verbinding tussen CPE en wijkcentrale daar maximaal 100Mbit aan kan.

Anders betrouwbaar testen via speedtest.onsbrabantnet.nl of speedtest.operator.nl. En in tegenstelling tot wat ik hier eerder las staat die laatste gewoon buiten het OBN / Edutel netwerk (doe maar eens een tracert, de route naar speedtest.operator.nl gaat gewoon via AMS-IX)

Als laatste als ik het draadje terug lees zit jij sowieso in een heel ander netwerk, dus al zou jij je snelheid niet halen bij een goede test dan nog is dat een ander probleem.
Het is nu in iedergeval niks qua download:

Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Public/OnsBrabantNet%20Speedtest.jpeg?_subject_uid=6335643&w=AACh_YlMMyD1_ewO3tYG5iUuFH9dnQH72FiRGDKNQeX7qw

|:(

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 14-11-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier (ON Eindhoven AB) gelukkig nog sinds gisteren {avond} zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3909799067.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
Plenkske schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:16:
[...]

@denan ik had al een vermoeden dat je iets met kpn had...
Dat ze nu geen apparatuur vervangen hebben wil niet zeggen dat het eigenlijk wel nodig is. Maar dat ze dus software matig fout zaten is wel duidelijk.

Edit: daarbij mogen bedrijven(de werknemers ervan) best melden dat er een fout zit bij de leverancier. Geeft alleen maar een meer open relatie met de klant vind ik. Als ze gaan zeggen dat ze er niets over mogen melden gaat het vertrouwen achteruit.
Helemaal mee eens!! @denan: je zou gerust jezelf op mogen stellen als iemand die graag t probleem mee wil oplossen. Je reagereert dat alles via klantenservice moet lopen terwijl al lang duidelijk is dat het probleem groter is dan dat t specifiek bij 1 provider zit.
Door open kaart te spelen ( en dan bedoel ik alle betrokken bedrijven) zorg je ervoor dat de consument je ook de tijd geeft om iets op te lossen..
Door ons in het ongewisse te laten krijg je alleen maar meer speculatie en worden er dingen geroepen die inderdaad misschien niet altijd kloppen.
Hopelijk leert iedereen ervan. Amen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter verdediging van Denan: Het is echt dat het essentieel via klantenservice loopt. En dat heeft hij nu al een paar keer uitgelegd. Ook al zou het al lang duidelijk zijn (hoe kom je daar eigenlijk bij?) dat het probleem bij de leverancier zit.
Als je wil dat storingen e.d. snel worden opgelost moet je vooral niet achterlangs proberen om iets geregeld te krijgen bij de leverancier. In dit soort gecompliceerde ketens moet je echt proberen om de processen te blijven volgen anders ben je vaak nog veel verder van huis.
Ter info: ik werk niet bij KPN ITNS maar wel in diezelfde keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
Now comes the monkey out of the sleeve:)
Ik heb t ook via de klantenservice laten lopen, dat is ook al vaker gezegd....
Lees mijn bericht eens goed, ik zeg niet dat t bij de leverancier zit.
En hoe ik erbij kom dat t niet bij 1 provider zit? Ik zit zelf nog bij Lijbrandt, ga naar Telfort, maar heb t probleem ook (gehad?). Dus vandaar.
Het is overigens inderdaad een gecompliceerde keten. Des te meer reden om eerlijk en open te communiceren. En dat een monteur dan niets zou mogen zeggen over de mogelijke oorzaak, helpt daar dan niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
We hebben het sowieso via de klantenservice laten lopen, de hele tijd.
Het is alleen jammer dat, vanwege alle berichten hier, we zelf eerder weten dat het probleem regionaal zit. Eerder dan de provider.
En ook jij, @Barre73, hielp daarbij. Jij gaf ook al eerder aan dat waarschijnlijk de fout bij de operator lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mea Culpa. Je hebt gelijk. Dat had ik niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
Juist wel. Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net nog even overdag getest via http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ en kom nu uit rond de 60. zelfde apparatuur, processen etc als savonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dat ik bij itns zit staat in mijn disclaimer. .al die jaren dat ik op tweakers actief ben heb ik hier nooit een geheim van gemaakt. .al ben ik wel voornamelijk actief geweest in andere threads. Dus ik kan me voorstellen dat jullie me niet kennen :)

Juist omdat ik al sinds de begintijd van xms en onsnet erbij betrokken ben weet ik dat dingen oplossen via de achterdeur niet de beste route is. dat heb ik te vaak gedaan...en dat is op de korte termijn handig, maar op de lange termijn voorkom je daarmee dat de serviceproviders en operators hun verantwoordelijkheid (kunnen) nemen.

ik roep niet voor niets op om tickets aan te maken :)

en ja..ik snap best dat niet iedereen het eens is met kpn.. maar om dan met vage theorieën aan te komen als "men knijpt de concurrentie" of "ze geven zichzelf voorrang" is natuurlijk grote onzin.

ik zie de volgende miljoenen claim al klaar liggen bij kpn legal :p daar komt nog bovenop dat (op een drietal na) #alle# itns providers nu eigendom zijn van kpn.

eigenlijk de korte samenvatting:
- volg de assurance processen. . die zijn er met een goede reden
- roep alleen iets tegen een eindgebruiker als het gevalideerd is en klopt. geen geruchten. .geen aannames..en geen onzin.

mensen die me al langer kennen weten dat ik persoonlijk een enorm voorstander ven van transparantie richting de eindgebruiker. .ook een van de redenen om hier actief te zijn .

Maar. .Vanuit mijn huidige rol heb ik ook inzicht in een aantal zaken die ik niet zomaar ongevalideerd hier ga melden. dat het geen bandbreedte probleem was wisten we na de eerste posts al. ivm de uitrol van cloud opnemen bekijken we continu het verbruik en de capaciteit. .en jullie doen aardig je best daar, maar er is nog ruimte zat :)

dat sluit echter geen problemen op straat of netwerkconfiguratieniveau uit... en daarom is onderzoek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:10

WilbertW

IT Freak website

denan schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:47:
dat ik bij itns zit staat in mijn disclaimer. .al die jaren dat ik op tweakers actief ben heb ik hier nooit een geheim van gemaakt. .al ben ik wel voornamelijk actief geweest in andere threads. Dus ik kan me voorstellen dat jullie me niet kennen :)

Juist omdat ik al sinds de begintijd van xms en onsnet erbij betrokken ben weet ik dat dingen oplossen via de achterdeur niet de beste route is. dat heb ik te vaak gedaan...en dat is op de korte termijn handig, maar op de lange termijn voorkom je daarmee dat de serviceproviders en operators hun verantwoordelijkheid (kunnen) nemen.

ik roep niet voor niets op om tickets aan te maken :)

en ja..ik snap best dat niet iedereen het eens is met kpn.. maar om dan met vage theorieën aan te komen als "men knijpt de concurrentie" of "ze geven zichzelf voorrang" is natuurlijk grote onzin.

ik zie de volgende miljoenen claim al klaar liggen bij kpn legal :p daar komt nog bovenop dat (op een drietal na) #alle# itns providers nu eigendom zijn van kpn.

eigenlijk de korte samenvatting:
- volg de assurance processen. . die zijn er met een goede reden
- roep alleen iets tegen een eindgebruiker als het gevalideerd is en klopt. geen geruchten. .geen aannames..en geen onzin.

mensen die me al langer kennen weten dat ik persoonlijk een enorm voorstander ven van transparantie richting de eindgebruiker. .ook een van de redenen om hier actief te zijn .

Maar. .Vanuit mijn huidige rol heb ik ook inzicht in een aantal zaken die ik niet zomaar ongevalideerd hier ga melden. dat het geen bandbreedte probleem was wisten we na de eerste posts al. ivm de uitrol van cloud opnemen bekijken we continu het verbruik en de capaciteit. .en jullie doen aardig je best daar, maar er is nog ruimte zat :)

dat sluit echter geen problemen op straat of netwerkconfiguratieniveau uit... en daarom is onderzoek nodig.
Goed gesproken denan, dat je nog maar lang op dit topic actief blijft! Wat jij zegt is altijd betrouwbaar en geeft ons net wat meer informatie!

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Eindhovenaren onder ons, de laatste planning die OnsNetEindhoven loslaat (na lang telefoneren) is als volgt):

- Stratum (gereed mei 2015, zie http://www.onsneteindhove...n+Stratum/Planning+aanleg)
- Woensel-Zuid (gereed juni 2015, zie http://www.onsneteindhove...nsel+Zuid/Planning+aanleg)
- Daarna Gestel
- Dan Strijp
- Als laatste Centrum (de binnenstad en Woensel-Stad)

Alles zou half 2016 gereed moeten zijn.

Iemand toevallig meer info vanuit Reggefiber?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info:
Iedereen met een netwerk PVR (cloudopnemen) bij Edutel zou sinds gisteren BeginGemist moeten hebben.

- Programma's herstarten door op de "play" knop te drukken (in het programma dat je wil herstarten)
- Alleen mogelijk op zenders/programma's waarvoor we toestemming hebben gekregen om te herstarten
- Op de meeste zenders gratis, alleen op de nl commerciele zenders voor een geldbedrag (bepaald door zender)
- Herstarten mogelijk tot de laatste seconde van het programma
- Programma's herstarten altijd een aantal minuten voor de start tijd in de gids en hebben een uitloop van 20 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hoe zit dat eigenlijk met die Cloud PVR? Ik heb bijvoorbeeld 2x Amino A140 en 1x A540. Is cloud opnemen de eerste 2 te gebruiken en lokaal opnemen op de laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Klopt, begin gemist werkt prima :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
denan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:38:
Ter info:
Iedereen met een netwerk PVR (cloudopnemen) bij Edutel zou sinds gisteren BeginGemist moeten hebben.

- Programma's herstarten door op de "play" knop te drukken (in het programma dat je wil herstarten)
- Alleen mogelijk op zenders/programma's waarvoor we toestemming hebben gekregen om te herstarten
- Op de meeste zenders gratis, alleen op de nl commerciele zenders voor een geldbedrag (bepaald door zender)
- Herstarten mogelijk tot de laatste seconde van het programma
- Programma's herstarten altijd een aantal minuten voor de start tijd in de gids en hebben een uitloop van 20 minuten
Zou dat voor iedereen beschikbaar moeten zijn? Ik vind OBN wel laks in hun communicatie, van die cloud opnames had ik ook nog niet gehoord.

Overigens wordt het tijd dat ze met wat uitbreidingen komen. Een fatsoenlijke iPhone app waarmee je opnames kunt instellen en zenders kunt kijken bijvoorbeeld. En waarom kan ik mijn opnames niet terugkijken via mijn iPad, alleen maar starten op mijn TV? Tenslotte moet het m.i. ook gewoon mogelijk zijn om mij waar dan ook TV te laten kijken via mijn devices, zelfs als ik niet in mijn eigen netwerk hang. Bij KPN hebben ze volgens mij ook zo'n TV anywhere app.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rukapul schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:48:
Hoe zit dat eigenlijk met die Cloud PVR? Ik heb bijvoorbeeld 2x Amino A140 en 1x A540. Is cloud opnemen de eerste 2 te gebruiken en lokaal opnemen op de laatste?
Nee, zodra je cloudopnemen in een woning aanzet gaan alle devices voortaan in de cloud opnemen. Maar je kunt dus wel vanuit elk device bij alle opnames.

We zijn nog aan het kijken of we de harddisk beschikbaar kunnen maken.. alleen veroorzaakt dat aardig wat complexe scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
En wat als het onbewolkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het gegarandeerd droog buiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjappiey2k
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:42

pinda powerrr

Slow down...

denan schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:14:
[...]

Nee, zodra je cloudopnemen in een woning aanzet gaan alle devices voortaan in de cloud opnemen. Maar je kunt dus wel vanuit elk device bij alle opnames.

We zijn nog aan het kijken of we de harddisk beschikbaar kunnen maken.. alleen veroorzaakt dat aardig wat complexe scenario's.
Dilemma dus... ook aan de klantzijde.
Heb ik een godsvermogen neergelegd voor die fantastische M540 (die regelmatig vastloopt :X ) met 250 Gb geheugen, staat het ding binnen een jaar als een dummy naast de tv...
Aan de andere zijde dus het voordeel dat dan de cloudopnames op alle decoders te zien zijn.

Lastig nog dus...

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik vind het dilemma niet zo moeilijk. Ik houd zaken graag onder eigen controle.

Daarnaast is de M540 een stuk sneller in mijn beleving met name bij het opstarten. En hij loopt niet vast. Dat kan ik van de veel nieuwere A140 niet zeggen. Die M540 heb ik gewoon van Marktplaats afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:42

pinda powerrr

Slow down...

Het gebeurt regelmatig (een tot twee keer per week, soms vaker) dat de M540 op zwart blijft staan. Achterop zie je dan het oranje ledje van de ethernetpoort heftig knipperen. Ik herken het patroon van knipperen al en de enige remedie is de stekker er uit trekken, daarna start hij weer normaal op.

Ik heb al een A140 op de slaapkamer en er komt er binnenkort (als ik weer een leuke spot op MP) weer eentje bij voor de kids op de slaapkamer.
Heb ook gewoon coax signaal van OBN, maar je went toch aan dat volledige iptv pakket, dus ben ik maar utp gaan trekken door het huis.

Waiting on the world to change

• Plenkske
Na het lezen van cloud opnemen heb ik gisteren de A140 bij ons aangesloten. Na een telefoontje is het cloud opnemen ingeschakeld. Maar dat BeginGemist , door op de play knop te drukken, doet niks ?

Dat is wel een handige feature denk ik. Bij de recorder kan je ten alle tijde op pauze drukken en terugspoelen. Dat zou dan met BeginGemist ook kunnen ? Vooruit en teruguit spoelen ?

Zou overigens door deze voorwarde kunnen komen:
"- Alleen mogelijk op zenders/programma's waarvoor we toestemming hebben gekregen om te herstarten"
Is het ergens zichtbaar welke zenders/programma's het kan ?

En ook bij deze voorwaarde een vraag:
"- Op de meeste zenders gratis, alleen op de nl commerciele zenders voor een geldbedrag (bepaald door zender) "
Als je toch op play drukt, komt er dan een melding dat je er voor moet betalen?

[ Voor 36% gewijzigd door Plenkske op 20-11-2014 14:07 ]

Verwijderd

Plenkske schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:04:
Na het lezen van cloud opnemen heb ik gisteren de A140 bij ons aangesloten. Na een telefoontje is het cloud opnemen ingeschakeld. Maar dat BeginGemist , door op de play knop te drukken, doet niks ?

Dat is wel een handige feature denk ik. Bij de recorder kan je ten alle tijde op pauze drukken en terugspoelen. Dat zou dan met BeginGemist ook kunnen ? Vooruit en teruguit spoelen ?

Zou overigens door deze voorwarde kunnen komen:
"- Alleen mogelijk op zenders/programma's waarvoor we toestemming hebben gekregen om te herstarten"
Is het ergens zichtbaar welke zenders/programma's het kan ?

En ook bij deze voorwaarde een vraag:
"- Op de meeste zenders gratis, alleen op de nl commerciele zenders voor een geldbedrag (bepaald door zender) "
Als je toch op play drukt, komt er dan een melding dat je er voor moet betalen?
Bij BeginGemist kun je gewoon vooruit,.achteruit spoelen en pauzeren in het programma waarvan je BeginGemist hebt gestart. Het is eigelijk gelijk aan een opname in de cloud.

Is gratis op alle NPO zenders, BBC, Discovery HD en nog een paar zenders waar ik niet na kijk.

Bij o.a RTL krijg je gewoon een melding dat je moet betalen met de pincode.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 14:13 ]

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:09:
[...]

Bij BeginGemist kun je gewoon vooruit,.achteruit spoelen en pauzeren in het programma waarvan je BeginGemist hebt gestart. Het is eigelijk gelijk aan een opname in de cloud.

Is gratis op alle NPO zenders, BBC, Discovery HD en nog een paar zenders waar ik niet na kijk.

Bij o.a RTL krijg je gewoon een melding dat je moet betalen met de pincode.
Programma's die herstart mogen worden krijgen een begingemist icoontje.. en de tekst "BeginGemist? Druk Play".

Betaalde items hebben een wit icoon, gratis items (en reeds betaalde items) hebben een groen icoon.

• Plenkske
Oké duidelijk, dan zal het hier nog niet werken.
Onsbrabantnet met zoals gezegt net nieuw A140 en cloud opnemen...
Pagina: 1 ... 35 ... 50 Laatste