Https://www.it-freak.nl
Dat idee heb ik ook, alleen volgens de klantenservice is dat niet zo, ik heb het vanmiddag laten activeren en volgens de vriendelijke man was de HDD niet meer bruikbaar voor opnemen of pauzeren. Ik denk dat hij twee dingen door elkaar haalde want hij wist mij ook te vertellen dat er gewerkt wordt aan een USB stick die ingezet kan worden voor pauzeren.WilbertW schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:47:
Het live TV pauzeren kan wel nog steeds met een M530/M540 HD recorder!
Ook meteen mijn abbo verlengd, nu wel leuke aanbieding:
- 6 maanden 10 euro korting
- 12 maanden gratis bellen naar vast en mobiel
- gratis extra Amino
Ben van plan binnenkort wat extra tv's te voorzien van netwerkkabel, zodat we op de andere tv's meer kunnen zien dan de standaard zenders. Echter heb ik nu alleen een M540 en zie nog meer type's voorbij komen op MP.
Ik meen me te herinneren, dat decoders van andere providers wel werken, maar niet die van Tele2 af komen, is dat nog steeds zo?
Thanks!
Edit:
abbo verlengen? Wordt toch altijd stilzwijgend verlengd?db I Delirium schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:57:
- gratis extra Amino
* pinda powerrr wil ook wel een gratis Amino
[ Voor 33% gewijzigd door pinda powerrr op 29-09-2014 17:01 ]
Waiting on the world to change
Niet via de router, en ook niet als het modem direct aangesloten is op m'n computer. Zou 192.168.1.254 moeten zijn, maar krijg de melding dat de webpagina niet beschikbaar is. Heb ook al een factory reset gedaan, maar het lukt me niet.
Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?
In principe zouden alle Amino's die eerder op glasvezel gebruikt zijn moeten werken geloof ik... Niet de amino's die op DSL gebruikt zijn.pinda powerrr schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:59:
Welk type Amino kan ik op MP zoeken die werken met OBN?
Ben van plan binnenkort wat extra tv's te voorzien van netwerkkabel, zodat we op de andere tv's meer kunnen zien dan de standaard zenders. Echter heb ik nu alleen een M540 en zie nog meer type's voorbij komen op MP.
Ik meen me te herinneren, dat decoders van andere providers wel werken, maar niet die van Tele2 af komen, is dat nog steeds zo?
Thanks!
Je doet niks fout. Het kan gewoon niet. De Hybrid is van de provider/operator en kan alleen van daaruit bewerkt worden. Heeft ook geen nut voor je. Je router kan alles overnemen wat je nodig hebt en daar kan je wel zelf in.Tommert38 schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:59:
Ik heb nu al alles geprobeerd, maar ik kan niet inloggen op de Genexis Hybrid Live! Titanium.
Niet via de router, en ook niet als het modem direct aangesloten is op m'n computer. Zou 192.168.1.254 moeten zijn, maar krijg de melding dat de webpagina niet beschikbaar is. Heb ook al een factory reset gedaan, maar het lukt me niet.
Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?
En mocht je erin willen om SIP gegevens te wijzigen, dat is dus ook niet mogelijk.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb mijn abonnement vorige week laten omzetten naar de cloud versie, en het live tv terugkijken gaat wel met mijn M540 recorder, maar natuurlijk niet met mijn M130 en M140 decoder.db I Delirium schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:57:
[...]
Dat idee heb ik ook, alleen volgens de klantenservice is dat niet zo, ik heb het vanmiddag laten activeren en volgens de vriendelijke man was de HDD niet meer bruikbaar voor opnemen of pauzeren. Ik denk dat hij twee dingen door elkaar haalde want hij wist mij ook te vertellen dat er gewerkt wordt aan een USB stick die ingezet kan worden voor pauzeren.
- gratis extra Amino
Het cloud opnemen en afspelen gaat op alle 3 de decoders, en dit is wel terug en vooruit te spoelen.
Oh, kijk. Daar heb ik wat aan. Goed om te weten in ieder geval, dan hou ik op met proberenBarre73 schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:30:
[...]
Je doet niks fout. Het kan gewoon niet. De Hybrid is van de provider/operator en kan alleen van daaruit bewerkt worden. Heeft ook geen nut voor je. Je router kan alles overnemen wat je nodig hebt en daar kan je wel zelf in.
En mocht je erin willen om SIP gegevens te wijzigen, dat is dus ook niet mogelijk.
Hoeveel Amino's kunnen er actief zijn binnen 1 huishouden trouwens?
[ Voor 23% gewijzigd door VonFoX op 30-09-2014 14:13 ]
Yo.
Als ik het goed onthouden heb; maximaal 5.VonFoX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:13:
Gisteren kreeg ik een paar keer de melding dat opnames niet geladen konden worden. Na 2-3x proberen lukte dat wel.
Hoeveel Amino's kunnen er actief zijn binnen 1 huishouden trouwens?
Noteer aub tijdstip poging, naam opname, zender opname, oorspronkelijke uitzenddatum/tijd.. Dan kunnen we dit onderzoeken.VonFoX schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:13:
Gisteren kreeg ik een paar keer de melding dat opnames niet geladen konden worden. Na 2-3x proberen lukte dat wel.
Hoe kan ik dit oplossen?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
De hele opnamelijst werd niet geladen. Gisteren werkte het overigens prima.denan schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:54:
[...]
Noteer aub tijdstip poging, naam opname, zender opname, oorspronkelijke uitzenddatum/tijd.. Dan kunnen we dit onderzoeken.
Yo.
Heb ik geprobeerd, maar heeft helaas niks geholpendenan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:33:
dolby uitzetten in de box?
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Ondanks dat we de TV eigenlijk niet gebruiken (hebben maar weer Ziggo gepakt).
We betalen nu 64,26 euro per maand voor Flex Goed, Interactieve TV (kon ik nu pas opzeggen maar had de 12 maanden kortingsactie nog) en Bellen Onbeperkt Vast.
Gaan nu dus om naar hetzelfde voor 55 euro (eerste 6 maanden 45) en met de bonus dat we bellen Onbeperkt Mobiel erbij krijgen.
Verwijderd
Ze raden daarvoor een switch aan en de benodigde bekabeling.
Persoonlijk zou ik het je afraden, maar het is wel gewoon mogelijk.
Al Ethernet over Power overwogen ofwel Powerline?Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:47:
Ik zou gaarne mijn 2e animo aansluiten met een wireless bridge met accespoints. OBN schrijft dat het mogelijk is, maar wil niet vertellen wat ik het beste kan aanschaffen. Iemand hier ervaring of suggestie ?
Gebruik ik zelf ook en gaat prima.
Let wel op dat dit ook erg afhankelijk is van je stroomkabels in je woning en de afstand...
[ Voor 10% gewijzigd door Alpha89 op 04-10-2014 19:45 ]
Verwijderd
Alpha89 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:45:
[...]
Al Ethernet over Power overwogen ofwel Powerline?
Gebruik ik zelf ook en gaat prima.
Let wel op dat dit ook erg afhankelijk is van je stroomkabels in je woning en de afstand...
Yo.
Tot je wasmachine/magnetron/lamp/whatever storing begint te veroorzaken.VonFoX schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:42:
Zelf heb ik IPTV gehad via Devolo DLAN adapters, en dat werkte prima.
Devolo's: Leuk als het werkt.. 0 garantie dat het blijft werken. Daarvoor zijn er teveel storingsfactoren
Maar het kan heel goed werken, en dat doet het vaak ook. Had 2 gescheiden DLAN netwerken tegelijk lopen, 1 voor IPtv, 1 voor Xbox360, en dat werkte allemaal tegelijk. Nu overal gbit kabelsdenan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Tot je wasmachine/magnetron/lamp/whatever storing begint te veroorzaken.
Devolo's: Leuk als het werkt.. 0 garantie dat het blijft werken. Daarvoor zijn er teveel storingsfactoren
Yo.
Bij ons ook: Het heeft ons een maand geduurd eer dat we erachter waren dat de led-lampen op de wc de storing veroorzaakten. Ben toen maar op een vaste utp-kabel overgestapt. .denan schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:03:
[...]
Tot je wasmachine/magnetron/lamp/whatever storing begint te veroorzaken.
Iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Volgens de techneuten van OBN die vandaag in Best waren is dat een bekend probleem waarvoor ze nog naar een oplossing aan het zoeken zijn maar ik dacht probeer het toch hier maar eens.
Overigens gebruik ik zelf heel die afstandsbediening niet meer, heb zelf nu al een hele tijd een Harmony en zou niet meer anders willen
[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 11-10-2014 16:44 ]
Inderdaad zoals hierboven. Ik heb een Philips en kan door snel achter elkaar op de Source knop te drukken de juiste input selecteren.scubamichel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:34:
Gisteren een nieuwe Amino (140) ontvangen bij overstap naar een ander pakket. De nieuwe afstandbediening heeft een knop om de input van de TV te kunnen kiezen. Erg handig zou je zeggen maar ik heb een Philips TV (32pfl9613) en dan kom je na het indrukken van die knop in een menu met een lijst. Krijg het geen mogelijkheid voor elkaar om door die lijst te scrollen om iets te selecteren. De pijltjes up en down en OK knop werken namelijk altijd op de Amino.
Iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Volgens de techneuten van OBN die vandaag in Best waren is dat een bekend probleem waarvoor ze nog naar een oplossing aan het zoeken zijn maar ik dacht probeer het toch hier maar eens.
Dit biedt geen oplossing?scubamichel schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:34:
Gisteren een nieuwe Amino (140) ontvangen bij overstap naar een ander pakket. De nieuwe afstandbediening heeft een knop om de input van de TV te kunnen kiezen. Erg handig zou je zeggen maar ik heb een Philips TV (32pfl9613) en dan kom je na het indrukken van die knop in een menu met een lijst. Krijg het geen mogelijkheid voor elkaar om door die lijst te scrollen om iets te selecteren. De pijltjes up en down en OK knop werken namelijk altijd op de Amino.
http://www.onsbrabantnet....e%20Afstandsbediening.pdf
Misschien moet ik ook de andere codes nog eens proberen. Ik had er een aantal geprobeerd en die gaven allemaal hetzelfde resultaat.
Update 14-10
Ik heb gisteravond alle codes uit het lijstje voor de Philips TV geprobeerd maar helaas geen ervan die doet wat ik wil. Of ik nou langzaam of snel op de Source knop druk het lijstje met de inputs wordt alleen maar geopend en weer gesloten.
Bedankt voor de tips in ieder geval!
[ Voor 31% gewijzigd door scubamichel op 14-10-2014 13:16 . Reden: Test uitgevoerd met alle codes ]
Verwijderd
scubamichel schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:52:
Ga de suggesties vanavond eens proberen. Misschien is de oplossing idd sneller op de Source knoppen drukken. Bij langzaam drukken wordt het lijstje op de TV alleen geopend en weer gesloten.
Misschien moet ik ook de andere codes nog eens proberen. Ik had er een aantal geprobeerd en die gaven allemaal hetzelfde resultaat.
Misschien heb je er niks aan, misschien ook wel....
Verwijderd
Wij zijn er in getrapt en gaan het contract snel ontbinden.
Reggefiber heeft ook een winkel in Tilburg. Je kan je klacht daar ook kwijt. Zij zullen zeker actie ondernemen richting deze provider/verkopers.
Heyhoefpromenade 9
5043RA Tilburg
T (0548) 72 81 08
Niet zo netjes. Het is wel zo, als je de glasvezel aansluiting niet tot binnen laat leggen (is meestal gratis als je het tijdens de aansluitperiode doet, je hoeft dan ook nog geen abbo of iets af te sluiten!!), je later meestal wel aansluitkosten moet betalen voor het naar binnen leggen van de glasvezel. Hier was dat volgens mij 250 euro, als je dat later wilde doen.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:03:
Onsbrabantnet kwam hier langs de deur, (reeshof Tilburg) voor de glasvezel. Wij als nieuwe bewoneners wisten niet hoe of wat. De verkoper kwam met een zeer agressief verkopers praatje. Nu beslissen of je moet de aansluiting ZELF betalen.
Wij zijn er in getrapt en gaan het contract snel ontbinden.
Dus mijn advies, gewoon tot binnen laten aanleggen en geen abbo afsluiten. Kan later ook nog, maar dan betaal je in elk geval die 250 euro niet!!
[ Voor 5% gewijzigd door harrytasker op 24-10-2014 22:25 ]
of eventueel het Telfort glaswerk (wat hetzelfde is)?
We horen al heel lang niets meer over
- Nieuwe of reeds bestaande zenders (RTL Crime, Disney, FOX HD, MGM etc.etc.) die niet op ons netwerk zitten.
- De nog niet beschikbare HD zenders (BBC, Duitse zenders, Travel Channel, Fox, Brava, etc.etc.)
- Fox sports go dat wel bij andere providers beschikbaar is.
- De Android / iPhone of zelfs de Windows app. Hoe staat het daarmee? Er zou een nieuwe komen?
- De uitbreiding naar 500mbps in oudere gebieden?
- De slechte kwaliteit (door beperking in de bitrate), met name van de regionale en lokale zenders.
We hebben de laatste tijd héél weinig nieuws gekregen. Zit er nog iets voor ons in de pijp?
Kan misschien iemand die dichter bij het vuur zit hier antwoord op geven?
Het opnemen via Cloud werkt trouwens perfect!
En idd snelheid mag wel omhoog. Op mijn adres is 500/500 te krijgen via andere providers, alleen niet via OBN?
Nu hebben we al een week last van erg wisselende downloadsnelheden. Soms is het gewoon normaal, soms slechts 15 mbit en nu wisselt het tussen de 30 en 70 mbit op speedtest. Maar als ik ga downloaden haal ik het bij lange na niet.
Zijn er meer mensen met deze problemen? Mijn broer woont ook in gemert en zit bij lijbrand, binnekort telfort, hij heeft dezelfde problemen. Het lijkt dus een probleem hier in het dorp.
Intussen ook al contact gehad met de klantenservice en allerlei tests(direct op modem) opgestuurd naar ze. Het ligt nu bij de technische dienst en zodra ze iets weten krijg ik terugkoppeling...
Verwijderd
Heb een abo van 60/60 bij ON. Ook nu meet ik met speedtest.net een download van 6-7 mbit terwijl dat normaal rond de 40 mbit ligt. (gemeten met mijn iPad, dus wel draadloos). Het uploaden gaat goed met ook ca. 40 mbit.
Bij het downloaden slaat de wijzer bij het opstarten in eerste instantie uit naar 30 mbit om vandaar onmiddellijk binnen 3 a 4 sec. langzaam terug te zakken naar die 6-7 mbit.
Dus er is weldegelijk iets fout in hun netwerk.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Ik heb er eens monitoring opgegooid. Zie dit: http://vm01.tengig.amsix.rubenkrauth.nl/chart_1414956586.png
Edit: Chart geeft de downstream in Mbit/s neer over een tijdspanne van 7 dagen
[ Voor 16% gewijzigd door ShadowAS1 op 04-11-2014 00:28 ]
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Ze zijn nog wat anders aan het uitrollen naast het cloud opnemen.. maar daar moeten ze zelf maar over communicerenWilbertW schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:55:
We hebben de laatste tijd héél weinig nieuws gekregen. Zit er nog iets voor ons in de pijp?
* db I Delirium is nieuwsgierig gewordendenan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:18:
[...]
Ze zijn nog wat anders aan het uitrollen naast het cloud opnemen.. maar daar moeten ze zelf maar over communiceren
edit:
Zie nu op de website:
Internet incl. gratis wifi-router
1 jaar gratis onbeperkt bellen
Ik hoop dat je iets spannenders bedoeld...
[ Voor 20% gewijzigd door db I Delirium op 04-11-2014 10:09 ]
Natuurlijk.. maar ik zal je een hint geven: welke nieuwe dienst heeft telfort recentelijk geïntroduceerd na de cloud opnamesdb I Delirium schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:07:
[...]
* db I Delirium is nieuwsgierig geworden
edit:
Zie nu op de website:
Internet incl. gratis wifi-router
1 jaar gratis onbeperkt bellen
Ik hoop dat je iets spannenders bedoeld...
Aha, ik volg het Telfort topic niet zo maar denk dat ik het wel weet, handig als je de tijd vergeet...denan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:18:
[...]
Natuurlijk.. maar ik zal je een hint geven: welke nieuwe dienst heeft telfort recentelijk geïntroduceerd na de cloud opnames
Weet jij trouwens of de cloud-opnames die OBN gebruikt dezelfde zijn als die KPN & co gebruiken? Mijn cloud opnames hebben namelijk nooit Dolby geluid terwijl de live- en gepauzeerde uitzendingen dat wel hebben...
Ben benieuwd of je voor deze nieuwe dienst moet gaan betalen, bij OBN zijn de meeste programma's via Kijk bijvoorbeeld gratis terug te kijken waar dat bij Telfort volgens mij niet is... RTL moet je bij OBN ook veelal betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door db I Delirium op 04-11-2014 15:40 ]
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:06:
Heb hier (in Eindhoven noord) de laatste tijd ook vaak last van wisselende download snelheid.
Heb een abo van 60/60 bij ON. Ook nu meet ik met speedtest.net een download van 6-7 mbit terwijl dat normaal rond de 40 mbit ligt. (gemeten met mijn iPad, dus wel draadloos). Het uploaden gaat goed met ook ca. 40 mbit.
Bij het downloaden slaat de wijzer bij het opstarten in eerste instantie uit naar 30 mbit om vandaar onmiddellijk binnen 3 a 4 sec. langzaam terug te zakken naar die 6-7 mbit.
Dus er is weldegelijk iets fout in hun netwerk.
JeeVee schreef op maandag 03 november 2014 @ 23:10:
Heb dezelfde ervaring in Eindhoven Noord (Blixembosch). Normaal down 60+ mbps en up 53+ mbps. Nu opeens DL/UL 30- /53 mbps. Vreemd. Maanden heel stabiel, nu opeens problemen.
Het blijkt dus wel dat er meer mensen problemen hebben met de download snelheid. Die chart laat duidelijk zien dat er iets niet klopt.ShadowAS1 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:28:
Wij hebben dezelfde problemen, Eindhoven Noord bij ON, normaal 500/500, nu tussen de 10-50 mbit.
Ik heb er eens monitoring opgegooid. Zie dit: http://vm01.tengig.amsix.rubenkrauth.nl/chart_1414956586.png
Edit: Chart geeft de downstream in Mbit/s neer over een tijdspanne van 7 dagen
Ik ben sinds half 4 thuis en het lijkt nu goed te zijn. Speedtest normaal en echt downloaden ook... we wachten maar weer af. Heb nog geen verdere reactie per mail of telefonisch.
RTL is overal betaald voor de uitzending gemist dienst. Dat geldt niet alleen voor glasvezel maar voor elke TV aanbieder. Ook bij UPC bijvoorbeeld.db I Delirium schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:37:
[...]
Aha, ik volg het Telfort topic niet zo maar denk dat ik het wel weet, handig als je de tijd vergeet...
Weet jij trouwens of de cloud-opnames die OBN gebruikt dezelfde zijn als die KPN & co gebruiken? Mijn cloud opnames hebben namelijk nooit Dolby geluid terwijl de live- en gepauzeerde uitzendingen dat wel hebben...
Ben benieuwd of je voor deze nieuwe dienst moet gaan betalen, bij OBN zijn de meeste programma's via Kijk bijvoorbeeld gratis terug te kijken waar dat bij Telfort volgens mij niet is... RTL moet je bij OBN ook veelal betalen.
Tv aanbieders wel, smart tv of iets dergelijks is weer een ander verhaalBarre73 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:06:
[...]
RTL is overal betaald voor de uitzending gemist dienst. Dat geldt niet alleen voor glasvezel maar voor elke TV aanbieder. Ook bij UPC bijvoorbeeld.
Misschien als we met zijn allen klagen gebeurt er eens wat ?
Edit:
Speedtest komt gemiddeld op 25 mbit download snelheid. Écht wat downloaden komt weer op gemiddeld 500 kb per seconde. Heb wederom OBN gebelt en vanwege mijn eerdere contact was het telefoontje snel afgehandelt, wordt weer doorgegeven aan de technische dienst (alsof er de vorige keren niks gebeurt is?).
Reggefiber zegt dat het toch vaak intern aan de provider ligt. Zijn dan nu toevallig alle eindhovense providers de lul, wat doen ze daar bij dat glasvezelcentrum mis
Ik ben bang dat er op deze manier nog wel een paar dagen overheen gaan...
[ Voor 52% gewijzigd door Plenkske op 04-11-2014 20:36 ]
Begin gemist? Gaaf!denan schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:18:
[...]
Natuurlijk.. maar ik zal je een hint geven: welke nieuwe dienst heeft telfort recentelijk geïntroduceerd na de cloud opnames
Verwijderd
Datum test: 4 nov. 2014 22:23
Downloaden: 6.07 Mbps
Uploaden: 46.73 Mbps
Ping: 18 ms
Soort verbinding: Wifi
Server: Amsterdam
Grappig, wij hebben in de gemeente sinds 1,5 jaar glasvezel en je zou toch zeggen dat het een nieuw gebied is en daar hebben we zelfs nog geen 500mbps, dus ik zou niet al te veel verwachten voor de oudere gebieden!WilbertW schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:55:
Ooops ik zie dat OBN sinds deze week als enige provider hier ook 500/500 heeft...netjes!
[ Voor 10% gewijzigd door harrytasker op 04-11-2014 22:57 . Reden: Toch van 500/500 ]
Hmm, dat wil ik ook! Wij hebben hier al 10 jaar glasvezel, maar niet sneller dan 100mbps. .harrytasker schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:46:
[...]
Grappig, wij hebben in de gemeente sinds 1,5 jaar glasvezel en je zou toch zeggen dat het een nieuw gebied is en daar hebben we zelfs nog geen 500mbps, dus ik zou niet al te veel verwachten voor de oudere gebieden!
Ooops ik zie dat OBN sinds deze week als enige provider hier ook 500/500 heeft...netjes!
Even off the topic: Discovery Science is nu eindelijk ook in breedbeeld ipv 4:3!
Ik heb nog een oud 100 mbit abonnement incl tv (dvb-c) en telefoon. Ik ben per maand ongeveer 55 euro kwijt. Ik zit nu dus te kijken naar het abonnement incl. interactieve tv voor 55 euro (eerste 6 maanden 45). Echter, dat is maar 60 mbit.
Twijfel ernstig of ik dat wel moet doen. Is die router een vertragende factor, dus als 100 mbit gemiddeld 15 mbit wordt, wordt 60 mbit dan gemiddeld 9 mbit, of werkt dat zo niet?
En klopt het nog steeds dat het interactieve tv signaal niet van de 60 mbit af gaat?
Het enige wat we doen is wat surfen, maar ook Netflix kijken via Chromecast.
Ander platform, maar wel dezelfde streams (bron).db I Delirium schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 15:37:
HD dingen bekijken met Netflix moet met 60 mbit wel lukken, maar dan moet het niet (zoals nu) vertragen naar 10-30 mbit...
Ja, en dat is ook nooit zo geweest/zal nooit gebeuren. Het TV signaal gaat van de modem capaciteit af. DIe kan 100Mbit, 500Mbit of 1000Mbit zijn. Als je op een 100Mbit glasvezel-link een 100Mbit internet verbinding neemt gaat het TV signaal van je internet verbinding af. Neem je een 50Mbit internet verbinding dan valt je TV signaal in de vrije 50Mbit.Jeter schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:51:
En klopt het nog steeds dat het interactieve tv signaal niet van de 60 mbit af gaat?
En hier als enige provider niet! Het is dat ik perse geen KPN/telfort wil, maar OBN is letterlijk de enige provider die geen 500/500 aanbiedt.harrytasker schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:46:
[...]
Wellicht dat Vodafone nog een optie voor me is...
(Gemeente Lansingerland, Zuid-Holland)
Uit nieuwsgierigheid: weet iemand merk en type? Dat staat nergens vermeld op de site.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeter op 05-11-2014 10:23 ]
Wij hebben laatst ons abonnement gewijzigd. Als je een beetje doorvraagd krijg je een nieuwe wifi router en nieuwe interactieve hd kastje. Wel telefonisch doen!Jeter schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:23:
Mijn router is nu denk ik een jaar of 4 oud. Als nieuwe abonnee krijg je een gratis router. Zo jammer dat dat niet voor bestaande klanten geldt bij overstap naar Alles-in-één Totaal 60 Mb/s. Ik heb vanaf het begin een abonnement bij Onsbrabantnet.
Uit nieuwsgierigheid: weet iemand merk en type? Dat staat nergens vermeld op de site.
500 Mbit? Die modemcapaciteit ken ik niet. Bij mijn weten is het 100 of 1000. Een tussenweg is er volgens mij niet.denan schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:06:
[...]
Ja, en dat is ook nooit zo geweest/zal nooit gebeuren. Het TV signaal gaat van de modem capaciteit af. DIe kan 100Mbit, 500Mbit of 1000Mbit zijn. Als je op een 100Mbit glasvezel-link een 100Mbit internet verbinding neemt gaat het TV signaal van je internet verbinding af. Neem je een 50Mbit internet verbinding dan valt je TV signaal in de vrije 50Mbit.
Ik dacht dat er wel gebieden waren met een lijncapaciteit van 500Mbit? Dat de interface 1GB is wil natuurlijk niet zeggen dat het netwerk dat ook trekt.Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:16:
[...]
500 Mbit? Die modemcapaciteit ken ik niet. Bij mijn weten is het 100 of 1000. Een tussenweg is er volgens mij niet.
Het is een Netgear N300 die we gekregen hebben.Jeter schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:55:
Daar zat ik ook aan te denken als mijn wifi router echt zoveel vertragend werkt. Wat voor merk/type is het?
De vertraging lijkt voor te komen op het ons Brabant.net netwerk, meestal in de avond uren.
1 <1 ms <1 ms <1 ms router.asus.com [192.168.1.1]
2 15 ms 14 ms 15 ms 5.199.144.1
3 14 ms 14 ms 15 ms 88.159.2.125
4 15 ms 16 ms 15 ms te0-0-1-2.cr01-asd-tc1.edutel.nl [88.159.2.193]
5 14 ms 15 ms 15 ms be1.cr01-asd-nkh.edutel.nl [88.159.0.166]
6 15 ms 15 ms 15 ms peering.evo.leaseweb.net [80.249.209.215]
7 19 ms 23 ms 22 ms 31.31.32.5
8 14 ms 14 ms 15 ms po100.sr1.evo.leaseweb.net [85.17.100.226]
9 16 ms 38 ms 15 ms te5-1.sr5.evo.leaseweb.net [85.17.129.210]
10 15 ms 15 ms 14 ms elitegameservers.net [85.17.189.118]
Trace complete.
Dus, morgen bellen ze voor afspraak. Ga alleen akkoord als ze savonds komen en het liefst morgenavond dus al. Mocht hij iets vinden in het modem kan hij die vervangen. Maar omdat er dus meer problemen zijn geloof ik daar niet in. Dan komt Reggefiber er bij. Die zullen het wel in een dag komen oplossen, omdat ze toch niets te doen hebben... Gezien de providers er een jaar over doen voor ze die inschakelen.
Dit klinkt als een probleem van de leverancier/operator. In het geval van OBN dus KPN-ITNS.
Ja dat zou zomaar kunnen. Wanneer worden die dan ingeschakeld? Door de monteur, door reggefiber ??Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:38:
Bereid je maar vast op voor dat Reggefiber ook niets kan doen. Dit soort problemen liggen niet in de vezels o.i.d. En Reggefiber beheert alleen de vezels, en alles wat passief is (dus niet de diensten).
Dit klinkt als een probleem van de leverancier/operator. In het geval van OBN dus KPN-ITNS.
Wellicht dat je de OBn monteur ervan kan overtuigen dat inschakelen van de vezelbeheerder (Reggefiber) waarschijnlijk geen zin heeft en dat het bij meerdere adressen plaats vindt en daarom eigenlijk 99% zeker bij de operator moet liggen.
Zodat hij tegen OBN kan zeggen dat ze het ticket doorzetten naar KPN-ITNS.
Bedankt voor de tip.Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:44:
OBN. Na terugmelding van Reggefiber als die na de OBN monteur zijn geweest.
Wellicht dat je de OBn monteur ervan kan overtuigen dat inschakelen van de vezelbeheerder (Reggefiber) waarschijnlijk geen zin heeft en dat het bij meerdere adressen plaats vindt en daarom eigenlijk 99% zeker bij de operator moet liggen.
Zodat hij tegen OBN kan zeggen dat ze het ticket doorzetten naar KPN-ITNS.
Ik heb dat van meerdere adressen ook al tegen de klantenservice gezegt maar die volgen denk ik een protocol ofzo. Dus moeten het nu wel op deze manier doen...
Oke, dus dan klopt het dat de dolby streams niet meer aanwezig zijn, jammer maar voor opnames nog te overzien...denan schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:02:
[...]
Ander platform, maar wel dezelfde streams (bron).
Vanmiddag werd ik gebelt door degene die monteur afspraken regelt. Maandagavond kon het pas. Nou, vooruit dan maar... hij zei nog doodleuk: 'maar je hebt toch internet'.
Nou rijd ik om een uur of 5 naar huis, belt mijn moeder dat het modem helemaal niets meer doet. Geen tv, geen internet en geen telefonie. Dus had ze naar OBN gebelt en die komen nu zo snel mogelijk, monteur belt zodra er tijd is. Modem zal dan vervangen worden.
Ik heb een uur geleden nog eens gebelt naar de klantenservice... die gaven aan dat het nogal druk is (goh, worden er meer mensen wakker), en dat er een monteur belt zo snel mogelijk. Omdat het gaat om een kapot modem gaat dit wel voor de rest, maar niet voor de afspraken die al staan. Nou, ze komen dus blijkbaar ook nog monteurs te kort.
Nu op internet via wifi hotspot... 3g op mobiel gelukkig nog wel werkend!
Ik heb ook een beetje het gevoel alsof OBN de laatste tijd wat stil staat. Het afgelopen jaar is er praktisch niks veranderd. Ik kan nog steeds geen opnames instellen via mijn iPhone en mis nog steeds veel tv-zenders (zowel SD als HD) die bij UPC al heel lang te zien zijn. En leuk dat het cloud opnemen er is, maar ook daar wordt door OBN eigenlijk heel geheimzinnig gedaan. Er wordt weinig over bekend gemaakt op de website. En als ik het aan wil zetten, moet ik bellen. Dat vind ik best raar.WilbertW schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:55:
Is er misschien iemand die weet wat er te gebeuren staat in het OnsBrabant/ON netwerk?
of eventueel het Telfort glaswerk (wat hetzelfde is)?
We horen al heel lang niets meer over
- Nieuwe of reeds bestaande zenders (RTL Crime, Disney, FOX HD, MGM etc.etc.) die niet op ons netwerk zitten.
- De nog niet beschikbare HD zenders (BBC, Duitse zenders, Travel Channel, Fox, Brava, etc.etc.)
- Fox sports go dat wel bij andere providers beschikbaar is.
- De Android / iPhone of zelfs de Windows app. Hoe staat het daarmee? Er zou een nieuwe komen?
- De slechte kwaliteit (door beperking in de bitrate), met name van de regionale en lokale zenders.
Ik hoop dat ze ons binnenkort toch wat nieuwe features (iPhone-app, cloudopnemen, begin gemist) en zenders (BBC2 HD, ARD HD, ZDF HD, FOX HD etc.) kunnen aanbieden.
De cloudopnames heb ik van de klantenservice begrepen omdat ze nog bezig zijn met het defintief uitrollen en ze echt 100% zeker willen weten dat het goed werkt voordat het ruim beschikbaar komt. Hoewel het nu toch wel al even duurt weer.

Ik was zelf overigens niet thuis, en mijn moeder had geeneens tijd om mij te bellen.
Dus, het probleem met de downloadsnelheid zal niet opgelost zijn ben ik bang. Maar weer even bellen.
Edit:
De afspraak die al stond voor aanstaande maandagavond staat nog steeds, dus dan pas zal de monteur langskomen om te testen hoe het zit met de snelheid.
FYI: wat werken er toch veel verschillende mensen op zo'n klantenservice. Van mensen die bijna slapen

[ Voor 34% gewijzigd door Plenkske op 07-11-2014 14:45 ]
Ik zou toch een andere router overwegen.tuppes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:40:
Sinds kort overgestapt van Ziggo naar OnsBrabantNet "Alles-in-één Totaal 60 Mb/s". De TV-beelden zijn goed, telefoonverbinding is na enkele problemen nu ook acceptabel, download snelheid is zonder meer goed mits mijn computer rechtstreeks is aangesloten aan het Genexis Hybride modem van Reggefiber. Wil ik meer lan-verbindingen maken met mijn oude Belkin F5D7230-4 router dan is mijn wan/lan snelheid nog maar 18 mbit/s (Down) en 31 mbit/s (Up)? Nu kun je zeggen dit ligt aan die oude router maar in het verleden was hij aangesloten achter een Ziggo kabelmodem en toen haalde hij wel de volledige internet-snelheid. Ik heb de firewall van Windows en in mijn router uitgeschakeld alsook de virusscanner! Geen snelheid winst, zijn er nog meer opties die ik kan gebruiken?
Yo.
Je kunt nog even kijken of alles van QoS in de router uitgeschakeld is.tuppes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 18:40:
Sinds kort overgestapt van Ziggo naar OnsBrabantNet "Alles-in-één Totaal 60 Mb/s". De TV-beelden zijn goed, telefoonverbinding is na enkele problemen nu ook acceptabel, download snelheid is zonder meer goed mits mijn computer rechtstreeks is aangesloten aan het Genexis Hybride modem van Reggefiber. Wil ik meer lan-verbindingen maken met mijn oude Belkin F5D7230-4 router dan is mijn wan/lan snelheid nog maar 18 mbit/s (Down) en 31 mbit/s (Up)? Nu kun je zeggen dit ligt aan die oude router maar in het verleden was hij aangesloten achter een Ziggo kabelmodem en toen haalde hij wel de volledige internet-snelheid. Ik heb de firewall van Windows en in mijn router uitgeschakeld alsook de virusscanner! Geen snelheid winst, zijn er nog meer opties die ik kan gebruiken?
Dus het antwoord is nee. Blijkbaar niet actueel. FOX zit op 70 en 24 kitchen op 45
Hier ook al meerdere dagen 's avonds belabberde downloadsnelheid. Nu 20/58 (abo 60/60) rechtstreeks op Genexis.Plenkske schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:27:
Dus, het probleem met de downloadsnelheid zal niet opgelost zijn ben ik bang. Maar weer even bellen.
Verwijderd
Datum test: 9 nov. 2014 21:53
Downloaden: 3.68 Mbps
Uploaden: 45.90 Mbps
Ping: 20 ms
Soort verbinding: Wifi
Server: Amsterdam
Weet niet waar ze bij ON of andere (toeleveranciers) mee bezig zijn maar dit begint nu wel erg irritant te worden.
Betaal immers voor een 60/60 ABO. Op deze manier had ik beter bij UPC kunnen blijven.
Die was ook niet foutloos maar zo bont als ON nu hebben ze het nooit gemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 23:31 ]
Het gros van de abonnees is nu natuurlijk offline...
Verwijderd
De argumentatie waarom ik op glasvezel ben over gestapt is om dat je je bandbreedte niet met je buurtgenoten (anderen ) hoeft te delen.
Dat verhaal zou dus niet waar zijn. Blijft allemaal toch vreemd. In het begin ( nu 14 maanden geleden) was het allemaal perfect tot onlangs het gedonder duidelijk begon. Wordt er ergens in de keten bandbreedte geknepen???????
Overdag lijkt alles goed te werken, maar 's-avonds krijgen we regelmatig een hangend beeld. Na zo'n 10 seconden zie je dan de melding "deze zender is op dit moment niet beschikaar" en direct erna gaat de uitzending weer verder. Ook duurt zappen soms erg lang, ook tot zo'n 10 seconden.
Gisterernavond eens wat zitten experimenteren:
- als een zender op blijft staan, treedt dat hangen elke 2 minuten op
- het bljven hangen lijkt niet bij elke zender op te treden, maar in ieder geval bij de dievrse Nederlandse zenders
- als een zender hangt en je even naar een andere zender gaat en direct weer teruggaat, gaat de hangende zender direct weer verder.
Het lijkt dus alsof ie de synchronsiatie kwijt is. Dat lost zich na zo'n 10 seconden vanzelf op, maar ook als je even snel heen en weer zapt. Modem etc. heb ik al gereset, maar dat hielp niets.
Ik ga vanmiddag maar eens bellen, want dit is niet fijn.
Heb je dit ook al gemeld bij de klantenservice? Alleen als die voldoende meldingen krijgen kunnen ze namelijk een goed onderzoek doen en mogelijk het probleem oplossen.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:28:
Als het een capaciteit probleem is ben ik feitelijk belazerd.
De argumentatie waarom ik op glasvezel ben over gestapt is om dat je je bandbreedte niet met je buurtgenoten (anderen ) hoeft te delen.
Dat verhaal zou dus niet waar zijn. Blijft allemaal toch vreemd. In het begin ( nu 14 maanden geleden) was het allemaal perfect tot onlangs het gedonder duidelijk begon. Wordt er ergens in de keten bandbreedte geknepen???????
Verwijderd
Nee nog niet. Ik wacht daar even mee tot ik een duidelijk beeld ( wanneer en hoe beroerd de verbindinding is) van het probleem heb.ik222 schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:10:
[...]
Heb je dit ook al gemeld bij de klantenservice? Alleen als die voldoende meldingen krijgen kunnen ze namelijk een goed onderzoek doen en mogelijk het probleem oplossen.
Bovendien meet ik meestal via wifi en dan krijg je vast weer de discussie, nee meneer u moet bedraad meten. Waar ze op zich gelijk in hebben, echter als de verbinding normaal ca. 40mb is maar vlak er na terug gezakt is naar 6mb dan weet ik genoeg. Storing van omliggende zenders zijn er niet/nauwelijks omdat er maar enkele zenders op mijn kanaal zitten en dan nog heel zwak.
Je deelt je bandbreedte nog steeds niet met buurtgenoten. Tot al jullie bandbreedte doorgevoerd moet worden op de ring. In theorie zou het zo kunnen zijn dat de doorvoeren van (inderdaad) de switch het niet meer aankunnen. Dat is inmiddels ook landelijk onderkend en is ook een aanleiding geweest voor de operator om PoPs te upgraden naar gigabit apparatuur (waarbij dus ook meer doorvoer mogelijk is).'Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:28:
Als het een capaciteit probleem is ben ik feitelijk belazerd.
Nooit.. maar dan ook *nooit* een wireless verbinding gebruiken om de snelheid te testen. Dat er weinig zenders op "jouw" kanaal zitten wil niet zeggen dat de buurman geen goedkope kijkshop/gamma router heeft die op frequentie x+1 zit maar "bleed" naar jouw frequentie X.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:09:
[...]
Nee nog niet. Ik wacht daar even mee tot ik een duidelijk beeld ( wanneer en hoe beroerd de verbindinding is) van het probleem heb.
Bovendien meet ik meestal via wifi en dan krijg je vast weer de discussie, nee meneer u moet bedraad meten. Waar ze op zich gelijk in hebben, echter als de verbinding normaal ca. 40mb is maar vlak er na terug gezakt is naar 6mb dan weet ik genoeg. Storing van omliggende zenders zijn er niet/nauwelijks omdat er maar enkele zenders op mijn kanaal zitten en dan nog heel zwak.
En het hoeft niet eens aan andere wireless routers te liggen. Ik heb thuis een TP-link staan die gegarandeerd de wireless verbinding kwijtraakt zodra mijn nieuwe bauknecht wasmachine begint te centrifugeren. Net zoals mijn D-link 655 60% packetloss kreeg zodra ik een staande metalen ventilator aanzette tussen de router en mijn computer. Of de buurman met zijn nieuwe chinese ledlampjes ontzettende problemen had met zijn wireless zyxel adsl router.
Wireless=onbetrouwbaar en niet geschikt als snelheids test. Sluit gewoon dat kabeltje aan en test het zoals het hoort.
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens. Dat is ook de reden dat ik ON nog niet gebeld heb.
Bedraad meten is hier wat onpraktisch ( aansluiting zit nl. boven) en steeds de trap oplopen gaat ivm mijn gezondheid niet zo goed meer. Toch ga ik dat een dezer dagen doen, dan maar wat minder metingen.
@Barre. Het woord buurtgenoten is door mij wat ongelukkig gekozen. Het is mij bekend dat de aansluiting rechtstreeks naar de POP loopt en dat er onderweg niets wordt gedeeld.
Wat er verder met mijn vezel in de POP gebeurt is mij helaas niet bekend. Of en hoe daar wordt gedeeld ?????
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Dat mag niet mogelijk zijn... en als je problemen ervaart -> goed testen en melden bij de servicedesk.ginod schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:50:
Wellicht dat diensten als Netflix e.d. toch misschien voor wat capaciteits- problemen zorgen. Ikzelf ben overigens overgestapt van OBN naar KPN, omdat en meer zenders in HD en hogere snelheid voor minder euri's. Ik moet zeggen dat internet en tv nooit een problemen hebben gehad. Alleen in het begin, maar toen waren er veel meer problemen met glasvezel bij alle aanbieders.
(was nog even op zoek naar mijn handleiding snelheidstesten.. maar schijnbaar heeft mijn vorige werkgever die ondertussen al weer gewist).
In het kort:
- Schakel firewall en antivirus uit
- Schakel wireless op je router uit (ivm devices die connecten tijdens de test)
- sluit alles bedraad aan
- Sluit alle processen die je niet kent (en draai crapcleaner om alle startup processen eens op te ruimen)
- Draai een spyware scanner (malwarebytes en adaware.. deze twee samen sluiten de meesten wel uit)
- Controleer of windows update draait of actief is
- Sluit alle torrent/news clients
- Test door het downloaden van een aantal grote bestanden binnen het netwerk
http://speedtest.operator.nl/speedtest/
- Test door het downloaden van een aantal grote bestanden van buiten het netwerk
http://download.xs4all.nl/test/
Maak screenshots van de tests en lever deze aan bij de helpdesk.
Met als extra een tracert en ping naar google.nl (voorbeeld), opvallend is de melding van hogere latency de laatste tijd, hier zullen ze daarom ook om vragen.denan schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:13:
[...]
Dat mag niet mogelijk zijn... en als je problemen ervaart -> goed testen en melden bij de servicedesk.
(was nog even op zoek naar mijn handleiding snelheidstesten.. maar schijnbaar heeft mijn vorige werkgever die ondertussen al weer gewist).
In het kort:
- Schakel firewall en antivirus uit
- Schakel wireless op je router uit (ivm devices die connecten tijdens de test)
- sluit alles bedraad aan
- Sluit alle processen die je niet kent (en draai crapcleaner om alle startup processen eens op te ruimen)
- Draai een spyware scanner (malwarebytes en adaware.. deze twee samen sluiten de meesten wel uit)
- Controleer of windows update draait of actief is
- Sluit alle torrent/news clients
- Test door het downloaden van een aantal grote bestanden binnen het netwerk
http://speedtest.operator.nl/speedtest/
- Test door het downloaden van een aantal grote bestanden van buiten het netwerk
http://download.xs4all.nl/test/
Maak screenshots van de tests en lever deze aan bij de helpdesk.
Beter dan nix... Wagij...
Daar wordt inderdaad gedeeld. Het signaal van alle abonnees wordt gemultiplext (bij elkaar gegooid dus) en op die manier via de "switch" naar de ring gestuurd richting de hoofdcentrale (meestal de eerste geplaatste PoP) en vanaf daar de buitenwereld in. En vice versa uiteraard.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:46:
@ Denan
Ben het helemaal met je eens. Dat is ook de reden dat ik ON nog niet gebeld heb.
Bedraad meten is hier wat onpraktisch ( aansluiting zit nl. boven) en steeds de trap oplopen gaat ivm mijn gezondheid niet zo goed meer. Toch ga ik dat een dezer dagen doen, dan maar wat minder metingen.
@Barre. Het woord buurtgenoten is door mij wat ongelukkig gekozen. Het is mij bekend dat de aansluiting rechtstreeks naar de POP loopt en dat er onderweg niets wordt gedeeld.
Wat er verder met mijn vezel in de POP gebeurt is mij helaas niet bekend. Of en hoe daar wordt gedeeld ?????
Die doorvoer van de switch kan dus het zwakke punt zijn omdat daar inderdaad een grote overboekfactor op zit.Wat meestal geen punt is. Je ondervindt hooguit heel kort een lagere snelheid, niet structureel.
Totdat het aantal abonnementen gewoon te groot wordt. Of de gebruikte bandbreedte. Dan zal die switch vervangen moeten worden voor eentje met een hogere doorvoer.
@ de experts: ik weet dat ik het wat versimpel maar het klopt wel aardig zo volgens mij.
Hoe meer mensen het melden, des te eerder gaan ze kijken naar het echte probleem. Het echte probleem ligt duidelijk verder dan thuis/wijk... waarschijnlijk dus bij de operator kpn itns.
[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 10-11-2014 17:33 ]
Hij gaf aan dat IEDEREEN de klantenservice moet mailen/bellen en daarnaast ook de twitter webcare van de providers bericht(en) moet sturen. Zodat men eerder het probleem herkend en opschaalt.
De monteur heeft gelukkig ook direct aan de operator kpn itns een melding gemaakt. Hij zei ook nog managers etc te mailen met het verhaal en bovenstaande berichten.
Het is dus wel duidelijk dat het probleem bij kpn ligt en samen kunnen we er voor zorgen dat er vlug actie ondernomen word!