PS3 hack mag niet bediscussieerd worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
Ten eerste, staat dit in de juiste sectie? Zo nee, dan sorry daarvoor!

Tot mijn grote verbazing is vanavond in het PS3 ervaringen topic besloten door de mods dat er niet meer over het uitlekken van de rootkey en daarbij behorende hack (die eigenlijk geen hack is ivm signeren software, maar dat is lullen in de ruimte) gepraat mag worden.

Nu ben ik natuurlijk niet de beroerdste en wil best in een apart topic beginnen als dat nodig is omdat er veel tegenstand is. Dat kan natuurlijk net als het Jailbreak topic van de iPhone, maar tot nu toe was de discussie in het oude ervaringentopic redelijk netjes (excessen, zoals ook bij andere onderwerpen, daar buiten gelaten) en werd er ook door users die er geen voorstander van zijn netjes meegediscussieerd.

Er is niks illegaals aan en de hele hack heeft tot nu toe nog geen piraterij ten gevolg. Dat is sinds augustus ofzo (en nog steeds) tot het conto van die PS3 Jailbreak usb-sticks te rekenen. Het ging vooral over de hack, hoe die gedaan was, hoe de beveiliging in elkaar steekt en wat de gevolgen voor de toekomst waren. Piraterij kwam nauwelijks aan bod.

Dan kijk ik vanavond weer en is er ineens een nieuw topic geopend met de melding dat het huidige topic niet meer gebruikt mag worden om het te discussiëren, maar ook dat het helemaal niet meer mag in het hele forum.
Dat vind ik natuurlijk niet kunnen, het is hier immers China niet toch ;) (bedoel ik grappig:) ). Zolang het over techniek gaat, op een nette manier en niet over illegale dingen is, is het toch ook oke om te posten?

Wat is de mening van anderen hierover?

De vorige versie van het PS3 ervaringen topic: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 52
Vanaf hier werd de hack besproken: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 52
Het nieuwe topic: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 53

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-01-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je was niet de enige. Mijn DM aan PromoX
Hoi PromoX,

Ik lurk nog best vaak mee in het PS3 topic. Zoals je wellicht zult weten ben ik de maker van het oude Jailbreak-topic geweest, die ten onder ging aan zinloze discussies van de voor- en tegenstanders.

Toch vind ik het ergens niet helemaal 'eerlijk'. Tweakers.net staat voor innovatie in techniek; nu is er bij de Playstation een hoop innovatie en wordt er een stuk techniek opengelegd. Het is dan ook bijzonder vervelend dat de 'Core' van Tweakers.net dus niet meer mogelijk is op Tweakers.net (Immers; als de discussie te vaak de andere kant op gaat gooien we de boel op slot).

Ik snap natuurlijk alle redenaties en overwegingen daarachter, toch wringt het ontzettend. Dat zou betekenen dat ik met een paar vrienden het intel topic dicht kan krijgen, er niet meer gepraat mag worden over iPhones e.d. (Om maar even van het extreme uit te gaan).

In zulke topics moet je gewoon een user één keer waarschuwen en dan een waarschuwing geven of topicban. Het slaat natuurlijk nergens op dat er bij hacking-topics elke keer weer tere zieltjes boeh roepen omdat er misschien ooit kopies gespeeld kunnen worden. Als dat in het binaries en payservers topic gebeurd wordt hij ook niet op slot gegooid; en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Het is geen aanval naar de crew, ik vind het net zo vreselijk als jullie. Maar is hier geen betere oplossing voor te vinden? Want ik vind niet mogen praten over zaken die een paar mensen verknallen een rare gang van zaken, je geeft uiteindelijk de touwtjes aan de mensen die daar niet voor aangesteld zijn.

Met vriendelijke groeten,

RedHat
Zijn reactie:
Een discussie toestaan over een bepaald onderwerp is één, het beheersbaar houden is een ander verhaal. We zitten wat modbezetting even wat minder op dit moment wat mede de reden is dat het wat uit de hand gelopen is. Het is uiteindelijk ook niet te doen voor ons om een dergelijke discussie goed te modereren in een groot topic waar ook nog 's allerlei andere besproken worden. Die andere onderwerpen sneeuwden nu ook nog 's onder door de vele reacties omtrent de hack. Daar stoorden diverse mensen zich aan (+ uiteraard aan het feit dat het een gevoeling onderwerp is voor sommige en dat dat vervelende reacties met zich meebrengt). Dit zijn onder meer de redenen om de discussie niet meer toe te staan in het ervaringentopic.
quote:
[...]
Extreem, maar ook niet helemaal vergelijkbaar. In aanvulling op bovenstaande: in dit geval betreft het een onderwerp dat op zich past binnen het topic, maar tegelijkertijd ook grijs gebied is. Iets dat moeilijk te modden is en uiteindelijk kun je het eigenlijk ook nog 's nooit goed doen. Er is altijd wel iemand die vindt dat een bepaalde reactie wel kan, terwijl een ander vindt van niet.

De hack is groot nieuws en ik snap dat mensen daarover willen discussiëren en dat het ook zeker een onderwerp is dat tweakers aanspreekt. Het is ook niet ondenkbaar dat we discussie erover in de (nabije) toekomst weer toestaan, maar dan moeten de randvoorwaarden wel goed zijn, iets waar op dit moment geen sprake van was en ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt .

[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 07-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Beetje raar. Je hebt ook topic voor het Jailbreaken van je iPhone/iPad, het rooten van androids en er is zelfs een nieuwsbericht geweest over de gelekte root key.

Bovendien heeft een Amerikaanse rechten laatst gezegt dat jailbreaken van je device (al is dit natuurlijk iets anders, maar je kunt het zien als het recht op het draaien van de software die je wilt) legaal is (vandaar dat het iphone dev team ook zoiets brutaals als jailbreakme.com aandurfte). Imho moet het kunnen van discussiëren hoe je homebrew of linux op je PS3 kunt draaien gewoon kunnen, of dat nou met een usb-stick of gesigned met de root key is.

Natuurlijk kan (en wordt) het ook gebruikt worden voor illegale software, maar daar vinden mensen toch wel manieren op. Bovendien wordt dat ook gedaan met gejailbreakte iPhones en gerootte androids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat een rechter in Amerika uitspreekt staat er een los van want er zullen altijd mensen zijn die de illegale zaken willen bespreken of zich flink in het grijze gebied begeven. Daarnaast is de grens van wat mag en wat niet nogal moeilijk te leggen.

Zoals in de reactie van PromoX, op de DM van Redhat, te lezen is is het ook niet ondenkbaar dat we de discussie erover in de (nabije) toekomst weer toestaan maar dan moeten de randvoorwaarden dus wel goed zijn.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
psychoclown schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:25:
Wat een rechter in Amerika uitspreekt staat er een los van want er zullen altijd mensen zijn die de illegale zaken willen bespreken of zich flink in het grijze gebied begeven. .
Natuurlijk, maar dat is ook zo bij andere grijze onderwerpen. Mijn punt is dat ik niet vind dat een topic niet toegestaan moet worden alleen maar omdat er een (redelijke) kans dat de kennis opgedaan in het topic voor illegale zaken wordt gebruikt. Dan kan je alles over bittorrent, het recoveren van wachtwoorden, Tor naast de al andere gegeven voorbeelden ook wel dichtgooien.

Maar mijn post was ook van voordat ik de DM zag, ik kan me voorstellen dat je het vanwege moderatie-onderbezetting even niet aankan. Dat vind ik wat anders dan het gewoon pertinent niet toestaan.

M.i. zou zo'n topic niet gecensureerd moeten worden; strenge moderatie en een topicwarning zoals in '[iOS] Jailbreaken - Deel 6'.

Margoed, ik ben dan ook geen GoT mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

dtech schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:14:
Beetje raar. Je hebt ook topic voor het Jailbreaken van je iPhone/iPad
Ik ken die topics niet, maar de hoeveelheid (gratis) applicaties die je kunt gebruiken na een jailbreak zal zeker meegespeeld hebben in het besluit om zulke topics toe te staan. In het geval van de PS3 is het voor zover ik weet toch wel een heel andere situatie. Ik denk dat mensen bij de PS3 toch eerder geïnteresseerd zijn in het draaien van illegale games, waarbij Linux en homebrew ze niet zo heel veel interesseert. De redenen waarom een eerder topic erover gesloten is zegt ook wel iets wat dat betreft.
en er is zelfs een nieuwsbericht geweest over de gelekte root key.
De redactie maakt z'n eigen keuzes voor wat betreft het nieuws dat ze brengen en het hoeft dan niet meteen te betekenen dat discussie erover op het forum toegestaan is.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
PromoX schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:00:
[...]

Ik ken die topics niet, maar de hoeveelheid (gratis) applicaties die je kunt gebruiken na een jailbreak zal zeker meegespeeld hebben in het besluit om zulke topics toe te staan.
Absoluut niet bedoelt om steeds te 1-uppen, maar er was natuurlijk ook geen rijk gevuld repository net nadat de iPhone geJB'ed was. Als je naar bijv. de Xbox kijkt dan zie je dat er ook legitieme redenen voor zijn gekomen.

Bovendien is er onmiddellijk al een redelijk legitieme reden om de PS3 te JB'en: OtherOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

k denk dat mensen bij de PS3 toch eerder geïnteresseerd zijn in het draaien van illegale games, waarbij Linux en homebrew ze niet zo heel veel interesseert. De redenen waarom een eerder topic erover gesloten is zegt ook wel iets wat dat betreft.
Ik spreek voor mezelf, maar ik ben erg geinteresseerd in parallel computing activiteiten op mijn PS3 (ik heb er een). Illegale spelletjes kan ik prima op de PC spelen, maar de hoeveelheid hardware voor 250E is bij een PS3 *way* beter dan voor een PC.

Er zijn ook diverse bedrijven en zelfs de NASA die productie-draaien met een PS3 datacenter (Denk niet dat die een datacenter hebben om illegale copietjes te spelen :+.). Dat is wel een andere schaal dan de thuisgebruiker... maar niet veel extremer. Het is immers leuk om aan software te prutsen (tweaken?) en het dus op dit soort hardware draaiend te krijgen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik ken die topics niet, maar de hoeveelheid (gratis) applicaties die je kunt gebruiken na een jailbreak zal zeker meegespeeld hebben in het besluit om zulke topics toe te staan. In het geval van de PS3 is het voor zover ik weet toch wel een heel andere situatie.
Ik vind van niet, er wordt juist alleen nog maar gespeculeerd over de gratis toepassingen die het kan brengen zoals Other OS en XBMC. Daarnaast ging het over de hack zelf, hoe de beveiling in elkaar steekt, wat de fouten waren die Sony had gemaakt en wat de gevolgen voor de toekomst van het platform incl PSN kunnen zijn.
Ik denk dat mensen bij de PS3 toch eerder geïnteresseerd zijn in het draaien van illegale games, waarbij Linux en homebrew ze niet zo heel veel interesseert. De redenen waarom een eerder topic erover gesloten is zegt ook wel iets wat dat betreft.
Sorry hoor, maar dat jij denkt dat meer mensen in illegale games geïnteresseerd zijn is toch nog steeds geen reden voor het uitbannen van de legale aspecten van een hack. Daar zijn toch juist mods voor, om duidelijk te maken dat dat niet besproken mag worden en het andere wel.
Het eerdere topic is gesloten, omdat er met het nieuws van destijds juist alleen maar illegale games gespeeld konden worden, dat was het enige nieuws er aan. Nu is dat precies omgekeerd, het kan juist (nog) niet erdoor (alleen nog steeds die vorige hack met zo'n speciale usb stick) en het wordt al afgekapt.

Die randvoorwaarden zijn niet anders lijkt me, niet over illegale kopieën ed hebben, maar alleen over de legale dingen. Zo ging het er in het oude topic btw ook aan toe. Enkele uitschieters in het midden gelaten, die dan gecorrigeerd zouden moeten worden door een mod, zoals ik hierboven ook al zei

[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-01-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik denk dat mensen bij de PS3 toch eerder geïnteresseerd zijn in het draaien van illegale games, waarbij Linux en homebrew ze niet zo heel veel interesseert. De redenen waarom een eerder topic erover gesloten is zegt ook wel iets wat dat betreft.
Ik kon me vooralsnog wel goed vinden in jullie besluit, alleen ben ik het met deze zin absoluut niet eens. Wij zijn Tweakers en willen de techniek achter iets weten, mogelijkheden benutten en apparaten veelzijdig maken. De PS3 heeft gewoon véél bang for buck en is daarom uitermate geschikt om buiten de muren proberen te treden.

Dit is zo met alle apparaten geweest (Hacking topics voor routers, etc, etc). Alleen op de PS3 kun je games spelen en is het misschien mogelijk om een illegale kopie te draaien. Dat is bij de PC precies hetzelfde. Daar wordt ook een hoop gekopieerd en daar worden de mensen die buiten het boekje gaan ook gewoon netjes aangesproken.

Ik vind dat het kwa beleid een drogreden is om niet toe te staan omdat je links- en rechtsom van alles toestaat (Binaries topics wordt denk ik procentueel nóg meer gebruikt om illegale activiteiten te huisvesten dan dat nu het geval is op de PS3; de JB community en nu met de signed key is dermate klein dat de meeste mensen op dit moment nog voor de technick/OtherOS/Homebrew gaan, puur omdat het in de kinderschoenen staat! Dit zal later natuurlijk veranderen).

Ik ga niemand wat opleggen (in de zin van; als dat wel mag dan moet het andere ook mogen) maar iets wat recht is is recht en wat krom is is krom. De enige valide reden voor mij is dan ook modforce en dat er gewoon wat meer mensen zijn die té enthousiast reageren. De enthousiaste reacties zijn het moeilijkst te modereren omdat het vaak mensen zijn die een bericht submitten voordat ze er over nagedacht hebben en je ook geen zero tolerance beleid op die bezoeker wilt toepassen die in zijn of haar enthousiasme reageert en bijvoorbeeld al 10 jaar lid is en altijd behulpzaam is geweest, die verlies je dan op ten duur.

Onderbezetting kan ik mij prima in vinden. Maar mochten jullie ooit eens op het punt komen dat de modbezetting weer op goed niveau is en jullie je willen wagen aan een soortgelijk topic (als de JB-topic) dan wil ik best een mooie Topicstart maken, net zoals ik dat bij het JB-topic had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Waar moet ik nu mijn ervaringen gaan delen over het toekomstige XBMC voor de PS3 of een ander mooi stukje homebrew wat vast in de pipeline zit. Natuurlijk zijn er ook randverschijnselen en zou er een waarschuwing moeten zijn als je openlijk methodes promoot om je PS3 te jailbreaken, maar ik krijg nu het idee dat het topic gesloten is omdat een paar deelnemers het niet konden verkroppen dat hun geliefde PS3 open lag en daar gretig over gediscussierd werd in hun topic. De PS3 kan zoveel meer dan games en dat aspect mag niet uit het oog worden verloren. Zet er van mij part een topicwarning in, maar vermoord de discussie niet door een slotje, zeker niet als de reden daarvoor een tekort aan moderators is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
KICK.

Er zijn op dit moment een heleboel super interessante ontwikkelingen, rechtzaken etc. Ik wil hier toch nog even aandacht aan schenken / vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hotzenwalder schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:56:
Waar moet ik nu mijn ervaringen gaan delen over het toekomstige XBMC voor de PS3 of een ander mooi stukje homebrew wat vast in de pipeline zit. Natuurlijk zijn er ook randverschijnselen en zou er een waarschuwing moeten zijn als je openlijk methodes promoot om je PS3 te jailbreaken, maar ik krijg nu het idee dat het topic gesloten is omdat een paar deelnemers het niet konden verkroppen dat hun geliefde PS3 open lag en daar gretig over gediscussierd werd in hun topic. De PS3 kan zoveel meer dan games en dat aspect mag niet uit het oog worden verloren. Zet er van mij part een topicwarning in, maar vermoord de discussie niet door een slotje, zeker niet als de reden daarvoor een tekort aan moderators is.
Dat aspect verliezen we zeker niet uit het oog maar je moet wel beseffen dat het voor velen een verleiding zal zijn (illegale games spelen) die ze niet kunnen weerstaan. Een topicwaarschuwing helpt maar weinig in Spielerij want 90% ziet of leest het niet eens.
RedHat schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:07:
KICK.

Er zijn op dit moment een heleboel super interessante ontwikkelingen, rechtzaken etc. Ik wil hier toch nog even aandacht aan schenken / vragen!
We zijn nog in beraad en sinds we een extra moderator hebben zal onze aandacht weer verplaatsten naar dit onderwerp. Heb nog even geduld dan hoor je zo snel mogelijk hoe of wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op zondag 09 januari 2011 @ 10:56:
Het bovenstaande komt niet helemaal over met de werkelijkheid beste kerel ;) Even een aantal PS3 pro warez posts van jouw kant:

Hotzenwalder in "Het Playstation 3 ervaringen topic - Dee..."

Persoonlijk blijf ik er tegen om over PS3 hacks te praten in het grote PS3 topic. Als je het huidige topic vergelijkt met het voorgaande dan werd het vorige topic totaal overspoelt door het praten over PS3 hacks compleet met links waarom piracy de games industrie niet schaadt.

Ten slotte, in het XBox360 topic is het praten over soortgelijke onderwerpen ook niet toegestaan:

Je kunt hier in principe posten wat je wilt, maar hou wel in ogenschouw dat ook hier de Algemene FAQ geldt naast de Spielerij policies. Met nadruk willen we nog even verduidelijken dat handel en discussies over mod-chips, het illegaal downloaden van games of het ombouwen van ook de Xbox 360 uit den boze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Zelf ben ik voor een PS3 Jailbreak topic, maar we weten nog steeds hoe dat de vorige keer is gegaan met het vorige topic. Dit liep volledig uit de hand en was niet te moddereren. In mijn optiek komt dat vooral de het relatief lage niveau wat in de Spielerij ligt. Daarom denk ik dat het beleid onder andere hierdoor niet goed te handhaven is en dat een topic hierover dus ontoereikend wordt voor de mod-capaciteiten van de vrijwilligers van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben het ook wel eens met de meeste aangedragen moeilijkheden. Het is alleen zo verdomd jammer dat een dergelijke discussie blijkbaar niet mogelijk is op GoT. Het is nieuwswaarde; op elk forum/site wordt er over gepraat, op de frontpage van Tweakers.net wordt er over gepraat maar op GoT kan dat helaas niet. Het is een gemis, doch begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:11
Wat zouden we moeten doen om zo'n discussie wel mogelijk te maken? Een java pop-up ipv de topic waarschuwing? Zero tolerance beleid? Hebben jullie een voorstel of idee om te voorkomen dat het een puinhoop gaat worden? We zeggen geen nee om te pesten, we zeggen nee omdat we slechte ervaringen uit het verleden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er mis met zero tolerance? :)

Gewoon waarschuwen dat een maatregel volgt bij overtreding (tempban ofzo, verzin maar wat) en structureel handhaven?
Uiteraard moet je dan wel de mensen hebben om politie-agentje te spelen... aan de andere kant lijden nu de goeden (de *echte* tweakers) onder de slechten en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

[ Voor 101% gewijzigd door Boudewijn op 16-01-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
zeef schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:44:
Wat zouden we moeten doen om zo'n discussie wel mogelijk te maken? Een java pop-up ipv de topic waarschuwing? Zero tolerance beleid? Hebben jullie een voorstel of idee om te voorkomen dat het een puinhoop gaat worden? We zeggen geen nee om te pesten, we zeggen nee omdat we slechte ervaringen uit het verleden hebben.
Een zero-tolerance beleid lijkt mij goed, maar de vraag lijkt mij eerder of zoiets wel haalbaar is met de tijd en middelen die de vrijwilligers van GoT tot hun beschikking hebben.

Daarnaast lijkt mij de grens op sommige punten nogal vaag. Zijn backup managers homebrew of illegaal? Hetzelfde geldt voor emulatoren of zoiets als een Blu-ray emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Boudewijn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:55:
Wat is er mis met zero tolerance? :)

Gewoon waarschuwen dat een maatregel volgt bij overtreding (tempban ofzo, verzin maar wat) en structureel handhaven?
Uiteraard moet je dan wel de mensen hebben om politie-agentje te spelen... aan de andere kant lijden nu de goeden (de *echte* tweakers) onder de slechten en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
alex3305 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:48:
[...]

Een zero-tolerance beleid lijkt mij goed, maar de vraag lijkt mij eerder of zoiets wel haalbaar is met de tijd en middelen die de vrijwilligers van GoT tot hun beschikking hebben.

Daarnaast lijkt mij de grens op sommige punten nogal vaag. Zijn backup managers homebrew of illegaal? Hetzelfde geldt voor emulatoren of zoiets als een Blu-ray emulator.
Dat zijn inderdaad de problemen waar we mee zitten. Er is geen 24/7 mod capaciteit beschikbaar en de 'wat mag wel en wat mag niet' discussie kost ook bergen tijd & energie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar moet je dan realtime modden (wat je 24/7 impliceert)? Waarom niet gewoon normale modcapaciteit voor een topic en de TRs goed in de gaten houden/afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat laatste wat je zegt, alex3305, is juist een van de hoofdredenen waarom het zo moeilijkt maakt om een dergelijk topic in goede banen te houden en als gevolg daarvan kost dat juist veel tijd. Zero tolerance was ook de eerste optie die wij bekeken hebben en wat meteen voor handen is op een andte manier gaat het gewoon niet werken. Maar nogmaals de grijze gebieden maken het lastig evenals voor het bepalen van het te voeren beleid, wat staan we toe en wat is op het randje/not done. Zoals gezegd zullen wij zo snel mogelijk met een conclusie komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Boudewijn schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:57:
Maar moet je dan realtime modden (wat je 24/7 impliceert)? Waarom niet gewoon normale modcapaciteit voor een topic en de TRs goed in de gaten houden/afhandelen.
Dit soort topics vraagt om meer dan gemiddelde aandacht. Ook omdat het als een magneet werkt op mensen met minder goede bedoelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Om het engiszins in de hand te houden moet je dat soort topics inderdaad 24/7 kunnen modden ja, is mijn ervaring. Een middagje waarop alle mods afwezig zijn gaat zeker niet altijd goed.

We zijn nu aan het bekijken hoe we de hacks-discussie in een los topic toe kunnen staan, in het 'gewone' PS3 topic zal het waarschijnlijk niet terugkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Daarnaast maakt lang niet iedereen TR's aan of doen er geen links bij wat in snel lopende topics nogal eens de nodige tijd kost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het ook niet een beetje zo dat doordat de hacks gesproken werden in een algemeen topic er juist veel frictie was tussen mensen die doorgaans alleen in het algemene topic lezen en posten ook in de hack discussie werden meegetrokken?
Mensen die niks met die hacks te maken willen hebben kijken toch ook minder snel in een JB PS3 topic? hierdoor ontstaan er minder legaal/illegaal discussies en kunnen mensen die de hack wel interessant vinden gewoon lekker discussieren.

Het boeit mij echt helemaal niks dat er (later misschien ook) illegale games gespeeld kunnen worden aangezien het mij vooral om Linux en misschien XBMC op linux gedraait kan worden. En ik ben heel erg benieuwd of er in Linux nu wel gebruik gemaakt kan worden van de volledige hardware, maar ik kan deze vraag nu niet eens ergens stellen.

Je zou het misschien zo kunnen maken dat er niet over illegale games gepraat mag worden en als dit wel gebeurt die mensen eruit pikken/aanspeken/temp bannen.
Dat er mensen zijn topic warnings negeren of domweg niet lezen kan toch geen leidraad zijn om dan maar helemaal geen topic te beginnen? In het begin misschien even wat meer werk met moderaten maar is dat niet in elk topic zo waar een groot grijs gebied aan vast kleeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Het topic is gestart: [PS3] Jailbreak-discussie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Zero Tolerance beleid in een 'grijs-gebied'-topic is natuurlijk érg lastig omdat sommige nét over het randje zullen gaan echter niet bewust.

Maar in ieder geval bedankt dat jullie als crew meedenken / meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even wat kleine op- en aanmerkingen:
- discussies over alternatieve manieren om online te gaan ivm psn/store
Dit misschien verduidelijken naar "discussies om met een niet officiële, van Sony afkomstige systeemsoftware te verbinden naar Playstation Network". Als je namelijk kijkt naar bijvoorbeeld de eerste Xbox waar op een bepaald moment Xlink Kai als alternatief in beeld komt, of naar Cydia en Homebrew Channel (Wii).

Het zou ook fijn zijn als er bij zou staan wat de straf / consequentie is voor het schenden van deze regels.

Ook zou er een verwijzing gemaakt kunnen worden naar het algemeen beleid / FAQ van Tweakers. Alhoewel elke Tweaker deze hoort te kennen wil dit nog weleens zaken verduidelijken.

In hoeverre is zoiets toegestaan?
GS2K1 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:01:
Waninkoko (bekend van de Wii homebrew) heeft net een custom PS3 firmware uitgebracht welke het mogelijk maakt zowel homebrew als piracy te gebruiken.

Waninkoko's twitter

Vraag me af hoe snel sony nu met update is...

waarschuwing
Er blijkt een grote brick kans te zijn. Waninkoko heeft dit toegegeven op zijn twitter. Houd die dus in de gaten en installeer voorlopig geen CFW package tot zeker is dat dit zonder problemen gaat werken.
Het is informatief, maar zou kunnen aanzetten tot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bedankt voor het meedenken, we hebben het beleid ietwat aangepast en iets toegevoegd om de discussie zo clean mogelijk te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

alex3305 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:57:
Het zou ook fijn zijn als er bij zou staan wat de straf / consequentie is voor het schenden van deze regels.
Dat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed idee. Het beleid (en ook het beleid dat geldt binnen dat specifieke topic) is en blijft toch een handvat en je moet als crew toch enige vrijheid kunnen hebben bij het uitvoeren ervan. Niet dat je een ban op zou moeten leggen omdat het nu eenmaal in de regels zou staan, terwijl een bepaald geval er niet ernstig genoeg voor is. Of dat je geen ban op zou mogen leggen omdat iets toevallig niet tegen de regels zou zijn. Elk geval zal op zich beoordeeld moeten worden en daar zal vervolgens naar gehandeld moeten worden. Zolang de keuze voor een bepaalde modactie redelijkerwijs uit te leggen is, is er ook niet zoveel aan de hand.

Sowieso kan het gehanteerde beleid gaandeweg nog wijzigen en zijn ook niet alle regels in detail vast te leggen. En dat geldt dan uiteraard ook voor de consequenties als iemand naar ons idee over de grens gaat. Modereren blijft hoe dan ook maatwerk. Neemt niet weg dat de regels wat strakker gehanteerd zullen worden in het topic en het zeker niet handig is om (bewust) de grens op te zoeken of er overheen te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door PromoX op 17-01-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik beoogde ook niet direct een 1-op-1 relatie met consequentie bij overtreding, maar eerder een soort van richtlijn, zodat gebruikers weten waar ze aan toe zijn. Echter snap ik jouw beredenatie dan ook weer, en heb je inderdaad dan mensen die grenzen gaan opzoeken. Iets wat niet wenselijk is.

[zeikmodus]
- discussies om met een onofficiële manier, van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
Het is niet toegestaan om te discussiëren over het verbinden naar PSN met onofficiële, maar wel van Sony afkomstige systeemsoftware :). Zou moeten zijn: "- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network"
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

alex3305 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:48:
Ik beoogde ook niet direct een 1-op-1 relatie met consequentie bij overtreding, maar eerder een soort van richtlijn, zodat gebruikers weten waar ze aan toe zijn.
Een richtlijn hebben we zeker, maar om onder meer de reden die je zelf al geeft is het naar mijn idee niet verstandig om die te delen met iedereen.
Het is niet toegestaan om te discussiëren over het verbinden naar PSN met onofficiële, maar wel van Sony afkomstige systeemsoftware :). Zou moeten zijn: "- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network"
[/zeikmodus]
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je het met het PSN netwerk verbinden dmv onofficiele software wil verbieden?
Als je die analogie doortrekt naar webbrowsers ben je in 1998 beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Boudewijn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 01:08:
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom je het met het PSN netwerk verbinden dmv onofficiele software wil verbieden?
Als je die analogie doortrekt naar webbrowsers ben je in 1998 beland.
Ik denk omdat het in de hand werkt van het illegaal downloaden van games van PSN. Daarnaast voorkom je zo ook dat er discussies ontstaan over cheaten en het niet eerlijk halen van Trophies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland is het volstrekt legaal om een reservekopie (backup) te maken van je software...Waarom het dan verboden wordt hierover te praten ? En stel ik ben m'n originele CD kwijt...dan mag ik toch best praten over hoe ik m'n backup werkend kan krijgen..

http://www.iusmentis.com/auteursrecht/software/reservekopie/
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de eerdere argumenten daarover nooit gezien hebt: wij hebben alle vrijheid striktere regels te voeren dan de wetgeving. Andersom sowieso uiteraard niet, en we kiezen dan ook regelmatig voor een veilige / beheersbare afstand als het gaat om zaken die onder een grijs gebied te scharen vallen. Een backup maken is misschien een ding, maar het doorbreken van een beveiliging is bijvoorbeeld iets totaal anders.

Hoe dan ook: de discussie wat wettelijk is toegestaan is is weinig relevant. Volgens de wet mag je ook vloeken en tieren wat je wil, terwijl we hier fatsoensnormen eventueel met sancties afdwingen, savvy?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Even een vraag over het topic. Er wordt nu gesproken over het spelen van PSP games op de PS3. Het lijkt mij dat dit ook op het randje is? Het lijkt mij namelijk technisch (bijna) niet haalbaar om PSP games te streamen naar de PS3 om die zo op je tv af te kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik vind de vraag er behoorlijk lichtgrijs staan. "Zou het mogelijk zijn om <onmogelijk> te doen? Dat vraag ik me al een tijdje af.." is nu niet echt je typische warez-request of discussie omtrent het werkend krijgen van je warez. Ik laat het lekker zo. Op dit moment zie ik een groter probleem in de posts die over 'piratenpraat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Daar wordt inderdaad flink op de man gespeeld, helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al fel tegen het jailbreak topic. Maar inmiddels is duidelijk dat het pro-warez volk ook het topic heeft gevonden :(

YMGV4LIFE in "[PS3] Jailbreak discussie"

YMGV4LIFE in "[PS3] Jailbreak discussie"

Punkbuster in "[PS3] Jailbreak discussie"

Punkbuster in "[PS3] Jailbreak discussie"

/me heeft het gevoel dat de eerlijk betalende gamer steeds meer een minderheid in de samenleving wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Een TR was makkelijker geweest maar evenzogoed bedankt!
Tis dat ik niet meer zoveel tijd heb maar toch even wat mensen aanspreken.

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 28-01-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd het een en ander wel een beetje in de gaten voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:45:
[... tr ...]

/me heeft het gevoel dat de eerlijk betalende gamer steeds meer een minderheid in de samenleving wordt :(
Alhoewel ik het met je eens ben, moet je zelf natuurlijk ook toegeven dat demo's steeds minder worden. Vroegah kon je bijvoorbeeld een heel eerste gedeelte van een spel spelen voordat je het kocht; voorbeelden hiervan zijn onder andere Commander Keen en Wolfenstein 3D.

Daarnaast zijn de spellen op mobiele platformen natuurlijk veel te duur! Ik vind 40 euro neerleggen voor Nintendo DS (of PSP for that matter) spel wat vaak niet eens van al te hoge kwaliteit is (uitzonderingen nagelaten) qua speelbaarheid niet helemaal eerlijk. Sony en Nintendo zouden hierin kunnen innoveren door bijvoorbeeld voor speeltijd te betalen of een maximumprijs in te stellen voor (in ieder geval 3rd party) games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik denk dat je dan toch echt overdrijft Stacheldraht, volgens mij zijn wel wel over de hausse aan illegaliteit heen (check het nu met een paar jaar terug). Er worden juist steeds meer degelijke alternatieven gevonden om dat tegen te gaan (prijstechnisch, technologisch, you name it)

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Neemt niet weg dat discussies over warez etc niet toegestaan zijn in het topic (of uberhaupt op tweakers) en dat is met name hetgeen waar Stacheldraht over valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik dacht dat hij het niet over discussies over warez had, maar meer als opmerking in het algemeen. Samenleving heeft ie het over nml enzo

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:06:
Neemt niet weg dat discussies over warez etc niet toegestaan zijn in het topic (of uberhaupt op tweakers) en dat is met name hetgeen waar Stacheldraht over valt.
Inderdaad :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat mijn post (weer) een mod-edit krijg, ik kan me er niet zo bijzonder druk om maken.

Maar dat daarna DM richting mij wordt gebruikt om deze discusie blijkbaar door te willen voeren, om zo de 'modjes te ontlopen', moet ik weer de moeite gaan nemen om zo'n persoon te reporten.

Maak dan gewoon in de waarschuwing een lap tekst wat dan allemaal wél is toegestaan, dit komt weer op een erg zielig niveau terecht.

Oorzaak en gevolg, je zit nu aan de verkeerde kant.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2011 18:19 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:18:
Maar dat daarna DM richting mij wordt gebruikt om deze discusie blijkbaar door te willen voeren, om zo de 'modjes te ontlopen', moet ik weer de moeite gaan nemen om zo'n persoon te reporten.
Beetje lullig van je of niet om mensen te verklikken die via DM zaakjes regelen.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

SinergyX schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:18:
Dat mijn post (weer) een mod-edit krijg, ik kan me er niet zo bijzonder druk om maken.

Maak dan gewoon in de waarschuwing een lap tekst wat dan allemaal wél is toegestaan, dit komt weer op een erg zielig niveau terecht.

Oorzaak en gevolg, je zit nu aan de verkeerde kant.
Dat je DM's krijgt kan in ieder geval ik niks aan doen en zou ik ook niks aan doen omdat je denk ik mans genoeg bent dit zelf op te lossen.

In het topic is duidelijk aangegeven wat niet mag evenals onder de TS. In de topicwaarschuwing is het niet nodig om neer te zetten dat offtopic discussies of provocerende reacties niet welkom zijn, dat lijkt me duidelijk.

Verwijderd

Ik heb dit topic met stijgende verbazing zitten lezen. Laten we voorop stellen: ik ken de regels op GoT, dat is niet het punt. Daarbij heb ik ook opgemerkt dat het besproken 'hack' topic uiteindelijk is toegestaan, en dat is prima. Maar wat ik het voltallige moderatieteam over het algemeen, en zeer duidelijk naar voren gebracht in dit specifieke geval, zie doen, is de kracht en het nut van het vrije, misschien wat rebelse internet, stelselmatig bij de lurven grijpen om het vervolgens vakkundig dood te knuppelen.

Lezen de mods wel eens terug wat ze schrijven? Een paar dingen die mij opvielen:
psychoclown schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:25:
Wat een rechter in Amerika uitspreekt staat er een los van want er zullen altijd mensen zijn die de illegale zaken willen bespreken of zich flink in het grijze gebied begeven. Daarnaast is de grens van wat mag en wat niet nogal moeilijk te leggen.
Een grijs gebied? Hou eens op zeg, wil je modereren, zorg dan dat je een helder handvat hebt waarmee je kunt modereren, maar de discussie doodslaan om te voorkomen dat je in gebieden terecht komt waar je geen antwoord op hebt? My lord...
Zoals in de reactie van PromoX, op de DM van Redhat, te lezen is is het ook niet ondenkbaar dat we de discussie erover in de (nabije) toekomst weer toestaan maar dan moeten de randvoorwaarden dus wel goed zijn.
De randvoorwaarden? Are you kidding me? Hebben we het hier over een of ander middelmatig gemeentebestuur waar kaders, randvoorwaarden, inspraakprocedures en stemrondes vastgelegd resp. gevolgd moeten worden?
Mijn god, het is dus inderdaad een gemeentebestuur. Acht dagen, en we zijn nog "in beraad"...

Is het misschien niet zo dat het moment hier is om eens even terug naar de basis te gaan, en te bedenken: wat zijn we ook alweer aan het doen? Ik zou denken iets als: een forum voor en door semi-gevorderde technofreaks, om informatie uit te wisselen die misschien niet zo makkelijk te vinden is, ten behoeve van technologische vooruitgang, op welk gebied dan ook... Ik zou zeggen, organiseer een vergadering en stel een mission statement op of zo, dat klinkt goed in het taalgebruik dat hier gebezigd lijkt te worden.

Want dat is niet echt meer waar het om draait hier, of wel? De regels, dat blijkt uit alles, zijn de kern van dit forum geworden. Kijk eens naar deze briljante bijdrage:
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:32:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je de eerdere argumenten daarover nooit gezien hebt: wij hebben alle vrijheid striktere regels te voeren dan de wetgeving. Andersom sowieso uiteraard niet, en we kiezen dan ook regelmatig voor een veilige / beheersbare afstand als het gaat om zaken die onder een grijs gebied te scharen vallen. Een backup maken is misschien een ding, maar het doorbreken van een beveiliging is bijvoorbeeld iets totaal anders.

Hoe dan ook: de discussie wat wettelijk is toegestaan is is weinig relevant. Volgens de wet mag je ook vloeken en tieren wat je wil, terwijl we hier fatsoensnormen eventueel met sancties afdwingen, savvy?
Natuurlijk heb je de vrijheid om de regels zo strikt te maken als je maar wilt! Maar met welk doel ook alweer? Dit is typisch een reactie die zegt: rules are rules, zonder ook naar de betekenis en het doel van die regels te kijken. De vergelijking met fatsoensnormen slaat natuurlijk nergens op, want dat is vorm, en hier gaat het om inhoud: mag je hacks wel of niet bespreken. De vraag is dus: wat is de reden dat Tweakers geen discussie toestaat over hacks? Als dat gaat om illegale zaken, dan is het logisch: het forum wil voortbestaan, en ook een reputatie hooghouden. Maar als het gaat om zaken die niet illegaal zijn, wat is dan het doel? Beste jongetje van de klas? Regels belangrijker dan de inhoud?

En dit is natuurlijk de mooiste:
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:45:
Waar we volgens mij zeker geen behoefte aan hebben op GoT is een zelfverklaard moraal geweten, die zijn/haar etiquette vervolgens loslaat op de rest van de users. En ja, ik weet dat ik nu meen namens de community te kunnen spreken, en nee, dat is niet hetzelfde.

Misschien is het tijd om wat minder krampachtig te doen over dit soort zaken, en te accepteren dat je niet alles waar je het misschien niet mee eens bent kunt uitroeien op het internet, ook niet op je 'eigen' forum? Ooit gehoord van de term "throwing the baby out with the bath water"?

De post hieronder is gereserveerd voor de eerste mod die meent te moeten vertellen wat ik allemaal wel niet weet over hoe er gemodereerd wordt en hoe strikt of juist niet strikt ze allemaal wel niet zijn. Ik ben ontzettend geinteresseerd in je mening!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:25:
Beetje lullig van je of niet om mensen te verklikken die via DM zaakjes regelen.
Lullig? Ik vind mensen die bang zijn voor modjes om hun reactie, dit maar via DM te gaan versturen gewoon zielig, vind ik 0,0 lullig aan. Als je de ballen niet hebt om gewoon in openbaar zo'n discussie aan te gaan (met termen als : ga gewoon lekker iemand anders pesten of buiten spelen ofzo...), maar het zielig via DM gaat doen.. vooralsnog gelden nog steeds dezelfde regels op het forum als in DM.
psychoclown schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:29:
In het topic is duidelijk aangegeven wat niet mag evenals onder de TS. In de topicwaarschuwing is het niet nodig om neer te zetten dat offtopic discussies of provocerende reacties niet welkom zijn, dat lijkt me duidelijk.
Grappig dat de 'uitlokking' gewoon nog in het topic staat, maatstaven in 10voud zeker?

Het is het mijn eerste modbreak, zeker niet mijn eerst modedit, en zeker niet mijn laatste reactie.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 10-02-2011 19:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:25:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan. :>
Er werd een vraag gesteld in het topic en daarop heb ik geantwoord.
Vervolgens kreeg ik een (dom) DM-berichtje van een voorstander van het topic dat ik mijn hersens 2 seconden zou moeten gebruiken voordat ik iets in het topic zou plaatsen wat hij/zij en "een aantal anderen" wellicht niet op prijs zouden kunnen stellen.
Dan vraag ik me toch ernstig af waarom in de titel het woord discussie zit verwerkt ...
Ook zit het topic vol met onfeitelijke argumenten.
Dat dat tot conflicten leidt is wel duidelijk in het topic, maar deze argumenten worden helaas bijna niet weggemod. De eventuele reacties daarop wel.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[quote]OPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:58:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan. :>
Er werd een vraag gesteld in het topic en daarop heb ik geantwoord.
Vervolgens kreeg ik een (dom) DM-berichtje van een voorstander van het topic dat ik mijn hersens 2 seconden zou moeten gebruiken voordat ik iets in het topic zou plaatsen wat hij/zij en "een aantal anderen" wellicht niet op prijs zouden kunnen stellen.
Dan vraag ik me toch ernstig af waarom in de titel het woord discussie zit verwerkt ...
Ook zit het topic vol met onfeitelijke argumenten.
Dat dat tot conflicten leidt is wel duidelijk in het topic, maar deze argumenten worden helaas bijna niet weggemod. De eventuele reacties daarop wel.
[/quote]
Ja dat was ik.
Dat ging dus over het feit dat Sony alle gegevens wou hebben van mensen die een youtube filmpje hebben gezien of daarop hebben gereageerd, en dan krijg je zo'n reactie...
[quote]Ik vind dit nog steeds niet ver genoeg gaan.
Zolang ik gewoon mijn Blu-Ray's kan kijken en games kan spelen mogen ze van mij nog veel verder gaan.
Als ze willen mogen ze zelfs lekker naast me komen zitten, ik deel alleen niet zo graag mijn popcorn ...
Hup Sony!![/quote]
En ja dan stuur ik een DM omdat dat de rest van het forum niks aangaat en het dan alleen maar offtopic gerant wordt. En daar sta ik nogsteeds 100% achter. Zulke dingen post je maar in de HK. Als je even na denkt snap je zelf ook wel dat mensen die nieuwschierig zijn naar nieuws omtrent de PSjailbreak op zijn zachtst gezegd niet zitten te wachten op zulke reacties. (ik vraag me persoonlijk af; wie wel)

@TheZeroorez: ok.
Als jij en je tegenstanders zo graag willen discussieren over hoe slecht het jailbreaken wel niet is en hoeveel schade het jou wel niet toe doet, dan open je toch een eigen topic.
Ik snap niet waarom jullie zo graag je mening door wil drukken over hoe fout het wel niet is. Een groot aantal anderen heeft daar een hele andere mening over en nu moeten wij boeten omdat ik niet verwacht dat het topic nog lang open blijft als jullie zo door gaan.
Ik wil nieuws en feitjes horen en lezen in het topic met betrekking tot de jailbreak, ik hoef niet te horen wat jou mening van de jailbreak is, ik heb namelijk niet het gevoel dat het topic daar voor bedoelt was. Wil je zo graag de confrontatie aangaan? nogmaals open dan je eigen topic, desnoods wil ik er wel 1 openen voor jou zodat we die zinloze ja nee discussies daar lekker kunnen gaan voeren.

Wat een gezeur zeg, was dit ook zo bij het jailbreaken van de iphone? het rooten van je windows mobile phone, het rooten van je android toestel? het overclocken van je cpu? het opvoeren van je brommer/auto? en het tweaken aan al je apparatuur voorbij specificaties en prestaties die de fabrikant heeft opgegeven?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-02-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Laten we het even centraal houden ipv om persoonlijke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:30

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Kryz, ik wil je allereerst vermelden dat ik post helemaal geweldig vindt. De passie en emotie druipen ervan af en ik ben het helemaal met je eens.

Er is een heel simpel antwoord achter dit alles: €'s ! Tweakers.net is een commercieel bedrijf en dit alles kan zeer nadelig werken. In tegenstelling tot een XS4ALL wat zich inzet voor vrijheid op het net en daar juist prfijt van heeft commercieel kan het tweakers.net veel adverteerders kosten zoals Sony.

Ik volg veel topics en reageer niet zo snel maar dit topic haalt wel een essentieel punt naar voren. Hoe kan je onafhankelijk blijven als je afhankelijk bent? waar ligt het evenwichtspunt tussen onafhankelijke en commercie?

ik ben ook benieuwd in hoeverre mijn reactie eventueel weggemod wordt.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Nu kun je er van alles bijhalen over vermeende afhankelijkheid en de jacht naar bergen euro's of babies en badwater maar die vlieger gaat niet op. Over de jailbreak heeft ons nog geen enkel bericht bereikt van Sony. Sinds het begin is Tweakers de plek geweest waar je kan praten over het verleggen van grenzen qua mogelijkheden van je hardware. Daar is niets aan veranderd en ik zal me altijd hard blijven maken om dat mogelijk te maken en houden.

Vroeger, toen de jaartelling nog met 19 begon zijn we ooit met dit forum begonnen. Sindsdien hebben we een paar simpele regels in ere gehouden. De belangrijkste daarvan : Geen porno, geen warez en hou je aan de netiquette. De eerste en derde, daar zullen we het verder niet over hebben, de tweede is veel belangrijker in deze discussie. We hebben altijd en heel principieel nee gezegd tegen topics over het verkrijgen, kraken en het specifiek gebruiken van warez.

De PS3 en de hack daarvan leent zich bij uitstek voor een interessante discussie over de mogelijkheden en toepassingen van homebrew en andere mogelijkheden die niets te maken hebben met warez. Die discussie willen we graag ondersteunen en daar is ook alle ruimte voor. Het is even zoeken naar een modus om dat te doen, volgens mij zijn we daar mede door dit topic aardig in geslaagd. Dat wil niet zeggen dat het denken daarmee stopt.

Praten over de jailbreak en de toepassingen is dus geen probleem. Helaas is er een veel grotere groep die niet zozeer is geinteresseerd in de technische kant of het gebruik van homebrew maar graag wil weten waar gekopieerd spel X te krijgen is en hoed dat werkend gekregen kan worden met de jailbreak. Die groep willen we uitdrukkelijk niet faciliteren. We hebben in het verleden nooit discussie over warez en de directe werking. hack of toepassing daarvan toegelaten en we zijn niet voornemens om dat nu wel te doen.

De topicstart is wat mij betreft duidelijk genoeg. Over de jailbreak praten, over toepassingen praten : geen probleem. Die firmware regel gaat wat mij betreft ook uit de TS, ik zie er het probleem niet van in om daarover te kunnen beschikken. Elke link naar warez zal worden verwijderd.

Mijn voorstel zou zijn om het huidige topic te beperken tot de inhoudelijke discussie over de jailbreak en daarnaast een topic te openen over de 'strijd' er omheen. Sony die IP's wil van kijkers van een YT filmpje, de jacht op de jailbreakers zelf, de morele discussie. Het lijkt me voor beide onderwerpen handiger en beter om dat apart te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik begreep net dat het aparte 'opinie' topic over de jailbreak morgen door de mods gestart zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:51:
Nu kun je er van alles bijhalen over vermeende afhankelijkheid en de jacht naar bergen euro's of babies en badwater maar die vlieger gaat niet op.
Wacht even, je scheert nu alles wel heel makkelijk over een kam, of niet? Als je dit topic leest, is het overduidelijk dat jullie aan het overreguleren zijn, en een beslisorgaan hebben gecreeerd wat overstroomt van ambtelijke stroperigheid en pseudo-juridisch taalgebruik, waarbij blijkbaar weken nodig zijn om te beslissen of een bepaald topic open mag of niet. Jullie zeggen dat jullie het druk hebben; ik zeg: vind je het gek, als je dit soort non-discussies tot in het oneindige blijft voeren! Na 13 jaar zou je toch mogen verwachten dat jullie een duidelijke en hanteerbare moderatiemethode hebben, ook voor dit soort onderwerpen, waar niet keer op keer opnieuw over gediscussieerd hoeft te worden? En door die ambtelijke stroperigheid, en omdat het allemaal zo moeilijk is, gooi je het topic maar dicht. Dat is nou precies waar de term 'throwing the baby out with the bath water' voor verzonnen is. Die vlieger gaat wel op, en als je dat niet wilt zien, wordt het dan niet eens tijd dat je wat anders gaat doen? Want dan ben je duidelijk het zicht op de werkelijkheid verloren, en moet je je misschien weer eens in de echte wereld gaan begeven.

Dat het niets te maken heeft met de VNU-situatie, dat geloof ik zo. Het moderatieteam staat veel te ver van dat soort dingen af, en ambtelijke stroperigheid is typisch iets wat afkomt van (pseudo-)techneuten die altijd maar denken overal verstand van te hebben (heb ik zelf ook last van ;)), en daarom eindeloze discussies willen voeren, en dus niet van een nieuwe eigenaar.
Het is even zoeken naar een modus om dat te doen, volgens mij zijn we daar mede door dit topic aardig in geslaagd. Dat wil niet zeggen dat het denken daarmee stopt.
Zoeken naar een modus? Je bedoelt: open een topic, en modereer op ongewenste posts? Dat klinkt wel als iets waar je weken over moet debatteren ja.
Praten over de jailbreak en de toepassingen is dus geen probleem. Helaas is er een veel grotere groep die niet zozeer is geinteresseerd in de technische kant of het gebruik van homebrew maar graag wil weten waar gekopieerd spel X te krijgen is en hoed dat werkend gekregen kan worden met de jailbreak.
Ten eerste: is dat een veel grotere groep? Of zuig je dat stiekem uit je duim om je argument kracht bij te zetten? Ten tweede: dat soort types zijn zo simpel te spotten, dat zijn altijd de nieuwe accountjes van kids die er geen reet van snappen, en die worden sowieso van tweakers geweerd (of eerst netjes opgevoed), daarmee behoeft dit onderwerp geen speciale behandeling.

Disclaimer: ik wil geen mod zijn, en ben ook niet geinteresseerd in hoeveel werk het is, en wat er allemaal achter de schermen gebeurt, en wat voor fan-tas-tisch werk er toch weer geleverd wordt dag in dag uit. Ik zie iets totaal buitenproportioneels gebeuren, en hoop dat mijn commentaar misschien de betrokken mods een spiegel voor kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ook wij zijn mensen en we leren (ook na 12 jaar) nog dagelijks bij. Het getrashde posts topic van het jailbreak draadje is wel drukker dan normaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:12:
Ook wij zijn mensen en we leren (ook na 12 jaar) nog dagelijks bij.
Natuurlijk, en het is ook geen exacte wetenschap.
Het getrashde posts topic van het jailbreak draadje is wel drukker dan normaal. ;)
Dat geloof ik wel, maar de beslissing om een onderwerp helemaal niet bespreekbaar te laten zijn op dit forum moet veel meer beweegredenen hebben dan een verhoogd risico op niet-toegestane reacties en de daaruit volgende verhoogde hoeveelheid mod-activiteiten die noodzakelijk zijn om het te laten werken. En mij bevreemdde het vooral dat dit nog ter discussie gesteld moest worden, en in beraad moest zijn voor enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Daar heb je ook gelijk in, dat kan veel sneller en dat gaan we voortaan ook sneller/anders doen. :)
Pagina: 1