Help! ik kan mijn ideale Bluetooth headset niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Beste Tweakers ik ben al een tijdje opzoek naar een bluetooth(BT) headset. Nou zou je zegge die zijn er zat... Maar, ik heb hele specifieke eisen. Namelijk
  • Bluetooth(dus niet 2.4 wireless blaat)
  • Over-ear(dus lekker van die grote schelpen over je oren)
  • Stereo(dus aan beide kanten lekker over je oren heen)
  • Microfoon moet aan een steeltje zitten (Zodat er zo weinig mogelijk geluid van anderen om mij heen ook wordt overgebracht)
Die laatste specificatie maakt het erg lastig om een headset te vinden. Op dit moment heb ik 1 headset gevonden die aan mijn eisen voldoet. Aan jullie de vraag of ik misschien nog anderen over het hoofd heb gezien?

De stereo over-ear bt headsets met microfoon steeltje:
Earforce Px5 van Turtle Beach - Link

heel misschien ook nog de plantronics pulsar 590 (Link) maar ik ben bang dat die microfoon steel te kort is.

Een maat van mij vertelde me dat hij zo'n headset heeft gekocht ooit bij de media markt met zelfs een uitschuifbaar microfoon steeltje. Helaas is deze al een tijdje stuk en weet hij niet meer van welk merk dat headset was :|

Alvast bedankt voor de zoek moeite ;)

Charx

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:58
Mag ik je vragen waarom je stereo en een steeltje wil?

Ik heb een vermoeden (callcenter) maar dat scheelt zoeken naar alternatieven.

K to the KillaZ

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
http://www.headsetwinkel....reless-stereo-headset.htm

http://tweakers.net/price...dset-g930.html#tab:prices

Maar die zijn inderdaad allebei radiogestuurd wireless. Alle bluethooth die ik kan vinden hebben geen externe microfoon...

word een lastige denk ik...

edit:

miscshien nog deze... werkt op een andere wireless verbinding(ghz band) als de meeste draadloze headsets en ze zien er heel gaaf uit :)
http://www.astrogaming.co.../116/A30-Wireless-System/

[ Voor 21% gewijzigd door Marmotje op 07-01-2011 10:12 ]

apt-get moo

• Charx
@KillaZ,
Waarom stereo, Omdat als men een shooter speelt hoor je link en rechts erg belangrijk geluid om optimaal te kunnen spelen vandaar stereo. En ik graag geen geluid van buiten af wil horen dus die dikke schelpen over mijn oren moeten daar ook voor helpen.

Waarom Steeltje, Het klinkt heel zeikerig maar omdat als je een ingebouwde mic. hebt zoals de Nokia BH 095 of de Sennheiser mm 550 er veel geluid van buiten af ook mee komt. Dus als bijvoorbeeld mijn vriendin naast me zit te telefooneren horen anderen op skype o.i.d. mij niet meer.

@Marmot84,
Inderdaad van astro zijn erg mooi maar ik zoek echt BT zodat ik er ook mee over straat kan lopen en/of kan gebruik voor meerdere apparaten. Ik ben dan ook bang dat het geen verhaal wordt Maaaar ik heb daarom maar een prodcut idee email gestuurd richting logitech :P en hoop daarmee dat ze hem Direct in de prodcutie stoppen!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als je hem met games wilt gebruiken, zou ik wegblijven van bluetooth... Als iets vertraging in je geluid veroorzaakt, is het bluetooth wel. En aangezien bij gamen er altijd geroepen wordt dat elke vertraging er één teveel is, kan ik mij daar niet echt een markt voor indenken.
Waarschijnlijk is dat dus ook de reden dat je ideale koptelefoon dus niet te vinden is ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

deepbass909 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:57:
Als je hem met games wilt gebruiken, zou ik wegblijven van bluetooth... Als iets vertraging in je geluid veroorzaakt, is het bluetooth wel. En aangezien bij gamen er altijd geroepen wordt dat elke vertraging er één teveel is, kan ik mij daar niet echt een markt voor indenken.
Waarschijnlijk is dat dus ook de reden dat je ideale koptelefoon dus niet te vinden is ;)
Vertraging val tegenwoordig enorm mee. Vroeger in het CS(S) tijdperk was wireless wel een drama door de lag die het opbracht. Maar tegenwoordig is eerder het gebruikte software pakket (Skype, Mumble, TS) die het probleem veroorzaakt dan de (draadloze) hardware.

Anyway, waarom de drang voor BT? Moet het met alle geweld draadloos? En waarom ben je tegen radiogolven tov BT ?

Xbox Live ID:Notna8310

• Charx
@Deepbass909
Zoals Notna al zegt is de lagg met bluetooth 2.1 EDR/A2D2 zo goed als verwijderd.

@Totna
Wireless, omdat ik game op mijn tv en die is 46" dus dan heb ik een kabel van 3m door mijn hiuskamer lopen :P. Waarom BT en niet Wireless. Omdat ik het handig vindt om hem ook te gebruiken voor meerdere apparaten zoals mijn telefoon, mp3 speler, ps3, xbox, pc en om dan elke x die dongel te wisselen is een pain in the ass. Daarnaast kan je ook die dongel niet meer kwijt raken omdat het toch via BT gaat. Daarnaast heb ik het gevoel dat BT beter is dan wireless. Dat gevoel heb ik te wijten aan alle draadloze toestenboarden met dongel die ik de afgelope jaren aangeschaft heb. 20 verschillende usb adapters niet universsel, en 1-en-al kut bereik. Daarom heb ik dan nu ook een Logitech mediaboard Pro (bt dus en dat is IDEAAL).

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
En dan is je BT headset continue leeg. Wil je namelijk een beetje fatsoenlijk geluid / performance, dan vreet dat energie.

Het lijkt mij allemaal nogal onhandig, en ik zou persoonlijk voor een snoer kiezen. Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen dat zouden doen, en de markt voor zulk soort producten er dus nagenoeg niet is. Dat verklaart ook meteen waarom de producten zo lastig te vinden zijn....fabrikanten hebben dat ook door :)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
tss68nl schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:12:
En dan is je BT headset continue leeg. Wil je namelijk een beetje fatsoenlijk geluid / performance, dan vreet dat energie.

Het lijkt mij allemaal nogal onhandig, en ik zou persoonlijk voor een snoer kiezen. Sterker nog, ik denk dat heel veel mensen dat zouden doen, en de markt voor zulk soort producten er dus nagenoeg niet is. Dat verklaart ook meteen waarom de producten zo lastig te vinden zijn....fabrikanten hebben dat ook door :)
Het duurt een half jaartje, maar dan duikt er toch iemand uit die markt weer op...
Je zegt het zelf al: jij PERSOONLIJK zou voor een snoer kiezen. Vervolgens meet je deze houding ook gelijk maar even aan iedereen op. Ik persoonlijk heb een bloedhekel aan snoeren, en ben best bereid om met batterijen te leven als ik dan het snoer mag wegmikken... Bovendien, met BT is je headset aan je telefoon én je telefoon én je laptop gesynched zonder steeds met draden te hannesen.

Ik heb drie jaar lang een plantronics Pulsar 590A gehad, en heb 'm ook 3 jaar lang om mn nek gehad. WAT een topding was dat! Batterylife had ik geen enkel probleem mee, tot het allerlaatst kon ik 11 uur luisteren (ja, HARD) op één charge. Daarbij, het geluid was heerlijk. Kort en goed, ik heb een nieuwe nodig... maar het bestaat niet meer, en er is ook geen opvolger voor zover ik kan vinden. Het énige echte probleem was inderdaad de vertraging. Voor muziek en films niet echt een probleem, maar voor games is het toch funest. Als dat opgelost is... *O*

Dus, in plaats van een nieuw topic beginnen, graaf ik deze oude maar even op.

De microfoon eis van de OP is voor mij niet zo belangrijk, voor de rest is de vraag hetzelfde:

- wie weet een vergelijkbare BT headset met oorschelpen die vooral voor muziek gebruikt kan worden?
- wie weet waar ze me nog een Pulsar 590 kunnen verkopen?

Zie ook: V&A gevraagd: Plantronics 590A
Pagina: 1