Om te beginnen heb ik LPP op 10 columns en 10 rows staan. Dan plaats ik uiteraard eerst SimiClock op m'n homescreen.
Ik plaats eerst een Minimalistic Text-widget van 3x1 (hor), en volg dan de volgende stappen:
- Aangepaste lay-out maken met de dag van de week op de bovenste regel, stijl 'non-accented'
- Op de tweede regel van boven plaats je een 'Static text' (onder 'misc'), met alleen 1 spatie in het tekstveld, deze geef je als stijl 'normal'
- Verticaal blok zet je op 'onderaan'
- 'Non-accented' tekststijl op lettertype 'Serif', lettergrootte 10
- 'Normal' tekststijl op lettergrootte 5
Ik vind het zelf alleen niet mooi als die letters helemaal onderop SimiClock staan, daarom plaats ik onder de dag van de week bij de aangepaste layout een tweede regel, met daarop alleen een 'Static text' (te vinden onder de optie misc). Deze geef ik als stijl 'normal' mee, want die stijl gebruik ik verder niet in de widget.
daarna doe ik exact hetzelfde qua opmaak voor de datum-widget (3x1), en plaatsnaam+ laatste weerupdate tijdstip-widget (4x1).
Vervolgens de weer-widget op 4x1. De weer-widget laat ik qua verticaal blok in het midden staan, echter plaats ik hier wel weer op de derde regel onder de getoonde informatie een Static text met wat spaties, dit keer op lettergrote 12. Dan trek ik de weer-widget over de plaatsnaam-widget heen, zodat 'ie 4x2 wordt. En als laatste trek ik dat de SimiClock overal overheen. Dan nog even de divider (die verticale lijn) van SimiClock mooi in het midden tussen de teksten plaatsen (staat bij mij op 120), en de lettergrote naar 54.
Dat geeft bij mij dit resultaat. Het uitlijnen van m'n widget door het plaatsen van een Static text met slechts spaties gebruik ik veel, daardoor kun je teksten exact op de juiste positie krijgen. Want uiteraard kun je dit boven, onder, links en rechts naar je text doen. Ik gebruik altijd een stijlen non-accented en accented voor teksten, waardoor ik de stijl normal voor de uitlijning kan gebruiken.
Hoop dat dit verhaal het je een beetje duidelijk maakt.... Kan me voorstellen dat als je Minimalistic Text niet vaak gebruikt, dit lastig is. In dat geval moet je nog maar wat sturen, dan zal ik je er bij proberen te helpen.