Toon posts:

systeem compatible met ssd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer pc met amd athlon II x4 processor, 4gb werkgeheugen..
Ik wil een SSD PCIe hier in bouwenn.. ik beschik over een pcie x4 poort.
Dan wil ik W7 64 bit op de SSD installeren.

Daarnaast wil ik nog eens 4gb werkgeheugen erbij plaatsen.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

Sosabowski

nerd

Wat heb je zelf al gevonden?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe heb ik nergens gelezen dat het niet kan.. maar er zijn zoveel topics hierover ....
ik weet dat je een paar opties in de bios om moet zetten om hem te laten werken.
Maar dan nog weet ik niet of die met mijn moederbord en processor wel (optimaal) werkt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:44:
ik weet dat je een paar opties in de bios om moet zetten om hem te laten werken.
Oh, welke dan?
SSD's werken gewoon zonder wat in te stellen. Wel moet je soms wat veranderen om het maximale uit je ssd te krijgen.

Waar je op moet letten is issues welke afhankelijk zijn de gebruikte chipset op je moederbord.
Zoek dus uit welke chipset jij op je moederbord hebt zitten.
En kijk of er issues worden gemeldt met jouw chipset/moederbord in deze topicreeks: Het grote SSD topic ~ Deel 6

[ Voor 10% gewijzigd door job op 02-01-2011 20:52 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
job schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:51:
[...]

Oh, welke dan?
SSD's werken gewoon zonder wat in te stellen. Wel moet je soms wat veranderen om het maximale uit je ssd te krijgen.
Misschien dat 'ie wat opgevangen heeft over het inschakelen van AHCI, maar dat is in feite alleen van belang bij normale ssd's terwijl ts het ook over pci-e ssd's (revodrive?) heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door Nielson op 02-01-2011 20:55 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

Sosabowski

nerd

Is het dan misschien handig om te vermelden wel moederbord je hebt?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Nielson schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:53:
Misschien dat 'ie wat opgevangen heeft over het inschakelen van AHCI, maar dat is in feite alleen van belang bij normale ssd's terwijl ts het ook over pci-e ssd's (revodrive?) heeft.
Ja daarom ben ik ook benieuwd wat hij heeft opgevangen.
De bootvolgorde moet even goed ingesteld worden, maar daar buiten ben ik erg benieuwd wat er nog meer nodig is om de SSD te laten werken.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien is dit ook een interessant topic voor je: OCZ Revodrive PCI-e SSD ervaringen ! In iedergeval vermoed ik dat je nog niet erg veel gebruik hebt gemaakt van de GoT search. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En mede daarom (plus de redenen in Best Buy Guide overzichtstopic) ga ik je topic sluiten. Er zijn topics over SSD's en zelfs BBG aanschaf topics om te bepalen wat je zou moeten kopen en dat lijkt me ruim voldoende om aan jouw vraag te voldoen. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad.

Om te beginnen zijn SSD's opslagmedia, dus horen vragen erover in Opslagmedia & I/O Controllers, niet in Processors, Moederborden & Geheugen.

Move PMG -> OM

Maar waar dan ook op GoT geldt dat je eerst zelf moet doen wat je kunt, en als je er niet uitkomt, dat je de moeite doet om duidelijk aan te geven waar en hoe (zoektermen!) je gezocht hebt, wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is. Die inzet heb je hier overduidelijk niet getoond, dus gaat dit topic dicht.

Ik zou zeggen, gebruik de search om de vele topics over SSDs in Opslagmedia & I/O Controllers te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beat you to it :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.