Toon posts:

vreemd probleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem met mn computer. Enkele uren geleden zat ik nog in Windows 7 een spel te spelen (Magic the gathering) en moest daarbij rebooten omdat het videobeeld was vastgelopen (strepen, vegen en blokken die helemaal geen pixelvalue hebben). Bij een herstart wou windows het helaas niet meer goed doen en ging het beeld steeds aan en uit. Bij de logboeken werd iets vermeld van videodrivers, maar helaas loste een fresh install van mijn drivers (videokaart: GTS 8800 512MB) het probleem niet op. Ik heb vervolgens Windows 7 meerdere malen herinstalleerd, maar telkens wanneer ik in het stadium kwam van 'finishing install' werd mijn scherm zwart en deed die niets meer. Bij rebooten kreeg ik soms een blauw windowsfoutmeldingsschem te zien, helaas van zeer korte duur zodat ik de foutmelding niet kon lezen. Ik heb vervolgens Ubuntu Live cd gerund. Deze laadt wel perfect in de grafische modus en heb daarom een fresh install van ubuntu gedaan. Echter, bij het booten van de geinstalleerde Ubuntu loopt het opnieuw fout, en blijft het scherm haperen (flikkerende tekst) in tekstmode bij een loginscherm. Ik heb MemTest en checkdisk uitgevoerd maar die vonden geen problemen.

Hoewel ik vermoed dat er iets fout is met mn grafische kaart, lijkt het toch vreemd dat ik dan alsnog de live cd van Ubuntu in grafische mode kan draaien (maar geen enkel OS zodra het geinstalleerd is op mn HD). Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn??

Verwijderd

Topicstarter
Update: na ubuntu live een halfuurtje open te hebben staan verschijnen er ook gele strepen op mijn scherm. Waarschijnlijk deels dus toch een probleem van de grafische kaart {mss oververhitting}. Rest het probleem van het booten nog...

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:04
Heb je enig idee van de temperatuur? En de fan van de grafische kaart draait nog? Al zou het me verwonderen dat de kaart in 2D te heet wordt.

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 22:12
Toen ik zo'n probleem had was een blik op m'n grafische kaart genoeg, ik zag een bruinige brandvlek op de kaart zitten :P Heb je onboard video of een andere kaart? Dan even daarmee proberen om te testen.

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Dit is een bekend probleem met de 8800 kaarten, misschien kun je overwegen om hem in de oven te leggen en te bakken zodat hij het misschien weer een paar maandjes uithoud. er is ook een tropic over te vinden waar er meerdere mensen zijn met zulke problemen.

Succes!

Verwijderd

waarschijnlijk zijn het inderdaad de tempraturen, probeer deze eens ergens te meten of uit te lezen via een programma ofzo. Een ander probleem, heel veel kaarten van Nvidia uit de 8xxx reeks gaan dood.. misschien jou kaart ook?

Lees jezelf daar even over in!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Verwijderd

Topicstarter
die beschreven 8xxx problemen lijken inderdaad erg overeen te komen met wat ik hier voorheb. Jammer van mijn bestede euros, want het waren er best veel. Althans bedankt voor de info, hier kan ik mee verder! Ik denk dat mn volgende kaart toch terug een Ati wordt...

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Ik denk dat mn volgende kaart toch terug een Ati wordt...
ATI HD5xxx Strepen probleem??. Ieder merk heeft zo zijn zwakke series. Mijn 8800GTX gaf op een gegeven moment de geest, overgestapt op een HD5870 met de gedachte "voorlopig geen nVidia voor mij meer". Het duurde een half jaar voor ik eindelijk mijn HD5870 stabiel kon laten draaien, dus ach.. Ervaringen in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst.

Verwijderd

Dat was een driver probleem is al maanden terug opgelost.

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:18:
[...]

Dat was een driver probleem is al maanden terug opgelost.
Niet helemaal, voor veel mensen werd het probleem inderdaad op een gegeven moment opgelost door een nieuwe driverversie. Voor diverse gebruikers bleef het probleem echter daarna gewoon bestaan en was het noodzakelijk om de bios te updaten, wat voor videokaarten nog steeds vrij bewerkelijk is.

Punt was in ieder geval dat beide merken hun ups en downs hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De oventruck lijkt gewerkt te hebben, thanks!!
Pagina: 1