Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasEck
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Ik heb een LG 42PJ250 plasma scherm. Op deze tv zit alleen een Optical Digital audio output als mogelijkheid om externe speakers aan te sluiten.
Nu is mijn vraag of er misschien een kabel is waarmee ik deze ingang kan converteren waardoor ik mijn stereo set er op aan kan sluiten.
Ik heb een Philips SPA5300 2.1 met 1X 3,5mm aansluiting , deze is officieel bedoeld voor de PC maar ik dacht eigenlijk dat ik wel een koptelefoon aansluiting op mijn tv had zitten maar dat bleek niet zo te zijn.

Misschien dat iemand dus weet of het mogelijk is en waar ik het eventueel voor welke prijs kan kopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Met een kabel kom je er niet, je zal van het digitale S/PDIF van de LG naar analoog moeten. En dat betekent dus converteren. Wat je dus nodig hebt is een DAC.

Maar ik zie dat die Philips SPA5300 maar een euro of vijftig kost. Voor een goede DAC betaal je zeker dat bedrag al dan niet meer. Dus weet eigenlijk niet of het waard is om in een DAC te investeren.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Koop een scart blokje met in/out schakelaar, dan ben je er ook, kost 4 euro ofzo. Met een kabeltje stereo tulp naar minijack.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

ShittyOldMan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:12:
Koop een scart blokje met in/out schakelaar, dan ben je er ook, kost 4 euro ofzo. Met een kabeltje stereo tulp naar minijack.
Dat idee was in dit topic ook naar voren gekomen. Echter is het daar niet gelukt om audio via SCART uit te sturen, alhoewel het volgens de manual wel zou moeten kunnen. Maar proberen kan altijd, goedkoper dan een DAC :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.