Die rode en witte kabel is een analoge stereo kabel. Twee stekkers voor twee kanalen en dus stereo. Een enkele kabel zou een mono-kabel zijn. De connectoren worden veelal RCA, tulp of cinch genoemd.
Het liefst zou ik willen
PS3 --> TV (met HDMI)
TV --> Stereo (Via een Scart kabel in AV1/AV2)
De handleiding spreekt dat je alleen maar analoge signalen door kan geven door deze uitgangen. Nu is HDMI digitaal en niet analoog. Dat zou een reden kunnen zijn waarom het niet werkt op die manier. Maar op zich maakt het geen verschil met hoe het nu aangesloten is.
De site van LG mocht dan niet helemaal goed zitten met het aantal SCART-aansluitingen. Maar op elke site kom ik tegen dat de LG 42PJ250 een HD ready plasma is met een resolutie van 1024 x 768. En dus zeker geen Full HD. Maar dat mag je ook niet verwachten voor een TV van 400 euro.
Hier overigens nog eens dat 1024 x 768 ook HD Ready mag heten terwijl de resolutie van HD Ready veelal 1280 x 720 is:
[q]
HD ready is een toestel als aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan:
[list]
• De resolutie van het beeld is minimaal 720 lijnen hoog
Het toestel aanvaardt HD-signalen via
[list]• Analoge YPbPr ingangen
• Digitale DVI- of HDMI-ingangen
• Het toestel moet volgende HD-signalen ondersteunen:
- 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
- 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")
- De DVI- of HDMI-ingang ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP)
Er wordt dus niets gezegd over het aantal horizontale lijnen. En 1280 x 720 accepteren en dan terug scalen naar 1024 x 768 is voldoende om een TV "HD ready" te mogen noemen.
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:30:
[...]
Maar dat ding heeft dus een native resolutie van 1024x768. Dat is dus 4:3. Dat ding drukt het beeld dus niet lekker naar 16:9. Ik denk dat je aspect ratio dus altijd verrot is. Maar misschien heb ik het wel mis, Fear is onze expert op dit gebied

De pixels zijn met dit soort resoluties veelal langwerpig of driehoekig en daarom kan je met deze 4:3 resolutie gewoon een 16:9 TV vullen. Sterker nog: bij een normale kijkafstand zie je het niet eens. Een beetje goede plasma met deze resolutie kan beter zijn dan een LCD met een hogere resolutie.
[
Voor 13% gewijzigd door
FeaR op 23-12-2010 22:40
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.