• Mrsrd13
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 23:31
Hallo,

Ik heb laatst een Full HD LG tv gekocht en ik had al een ps3 en een stereosetje
Nou heb ik dat stereosetje verbonden met de audio output van mij tv
De tv staat met HDMI verbonden met de PS3
Nu heb ik bij geluidsinstellingen audio output op scart staan, alleen nu krijg ik geen geluid wel maar nog wel beeld via de HDMI kabel

Hoe kan ik dit oplossen??

Alvast bedankt

Mrsrd13

[ Voor 4% gewijzigd door Mrsrd13 op 23-12-2010 21:39 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Als je stereo aan de "Audio output" hangt, waarom zet je de instellingen dan op "Scart" ?
Of heb je het niet over geluid van je PS3 op je stereo?

• Mrsrd13
Ja ik wil het geluid van de PS3 over mijn setje hebben

• Mrsrd13
Maar ik heb die scartkabel van dat setje op AV1, ik denk dat daar mijn fout zit

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heeft je TV niet gewoon een audio-out die je kan gebruiken?

Mijn TV heeft de audio-out na de eindtrap zitten, waardoor er een kleine vertraging optreed waardoor alles niet meer in sync is. Daarom tak ik ook het TV signaal af vanaf de decoder, en vanaf de TV.

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Als je de stereoset met de audio-output van de TV verbonden heeft zal de audio eerst de TV moeten bereiken. En aangezien je de PS3 met HDMI met de TV verbonden hebt moet je zowel beeld als audio via HDMI naar de TV sturen. Je moet alleen audio via de Multi AV-Out selecteren als je de stereoset rechtstreeks op de PS3 hebt aangesloten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mrsrd13
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:42:
Heeft je TV niet gewoon een audio-out die je kan gebruiken?

Mijn TV heeft de audio-out na de eindtrap zitten, waardoor er een kleine vertraging optreed waardoor alles niet meer in sync is. Daarom tak ik ook het TV signaal af vanaf de decoder, en vanaf de TV.
Mijn Tv heeft alleen een digital optic out, geen audi out, wel audio input, maar dat zoeken we niet

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:42:
Maar ik heb die scartkabel van dat setje op AV1, ik denk dat daar mijn fout zit
Doorgaans wordt inderdaad AV2 als output gebruikt, bijvoorbeeld voor videorecorders.

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:44:
[...]
Mijn Tv heeft alleen een digital optic out, geen audi out, wel audio input, maar dat zoeken we niet
En nu snap ik er niets meer van... in de TS heb je het stereosetje aangesloten op de audio output van de TV en nu heeft de TV opeens alleen nog een digitale audio out? Sowieso is de zin "digital optic out, geen audi out" niet mogelijk aangezien de digitale optische uitgang ook een audio uitgang is.

Wellicht is het handig om ook even het type van de TV en wellicht het stereosetje te noemen?
Nu heb ik bij geluidsinstellingen audio output op scart staan...
Audio output van welk apparaat? De TV of de PS3?

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 21:48 ]

• Mrsrd13
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:44:
Als je de stereoset met de audio-output van de TV verbonden heeft zal de audio eerst de TV moeten bereiken. En aangezien je de PS3 met HDMI met de TV verbonden hebt moet je zowel beeld als audio via HDMI naar de TV sturen. Je moet alleen audio via de Multi AV-Out selecteren als je de stereoset rechtstreeks op de PS3 hebt aangesloten.
Ok dus als ik bij de PS3 de audioouput op HDMI doe en dat ik via de instellingen op mijn tv de audio output op scart doe, zeg je dan dat het werkt, ik kan alleen bij mijn instellingen dat niet vinden

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:47:
[...]
Ok dus als ik bij de PS3 de audioouput op HDMI doe en dat ik via de instellingen op mijn tv de audio output op scart doe, zeg je dan dat het werkt, ik kan alleen bij mijn instellingen dat niet vinden
Nee, want ik snap er nu niets meer van aangezien je diverse dingen door elkaar loopt te halen.
Nogmaals: wat zijn de types van de TV en de stereoset?

Heeft de stereoset wel een analoge ingang? Want dan kan je daar de PS3 op aansluiten via de Multi AV-Out.
Nadeel is altijd wel dat je lip sync kan krijgen doordat de TV veel software draait om het beeld te verbeteren. Maar met games moet je die software toch eigenlijk uitzetten...

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 21:50 ]

• Mrsrd13
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:47:
[...]

En nu snap ik er niets meer van... in de TS heb je het stereosetje aangesloten op de audio output van de TV en nu heeft de TV opeens alleen nog een digitale audio out? Sowieso is de zin "digital optic out, geen audi out" niet mogelijk aangezien de digitale optische uitgang ook een audio uitgang is.

Wellicht is het handig om ook even het type van de TV en wellicht het stereosetje te noemen?
42PL250 is het modelnummer

en het sterosetje is een TOM-TEC LSS1005.1

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:49:
[...]

Nee, want ik snap er nu niets meer van aangezien je diverse dingen door elkaar loopt te halen.
Nee, hij heeft dat op de scart aangesloten. Maar niet alle scart aansluitingen van TV's zijn 2 richtingsverkeer.

Ik kan opnemen wat ik kijk, als ik een VCR aan scart 1 hang (dat ik de ingebouwde tuner gebruik). Op scart2 is het alleen een ingang. Maar dat moet ie in de manual van de TV maar even lezen.

Z'n setup is nu:
PS3 -> HDMI -> TV -> scart -> stereo

En niet alle TV's kunnen signalen die binnen komen op input via andere aansluitingen uitsturen.

[ Voor 23% gewijzigd door RaZ op 23-12-2010 21:52 ]

Ey!! Macarena \o/

• Mrsrd13
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:49:
[...]

Heeft de stereoset wel een analoge ingang? Want dan kan je daar de PS3 op aansluiten via de Multi AV-Out.
Nadeel is altijd wel dat je lip sync kan krijgen doordat de TV veel software draait om het beeld te verbeteren. Maar met games moet je die software toch eigenlijk uitzetten...
voordat ik deze Full hd tv had, had ik zon oude breedbeeldtv met alleen scart aansluiting, daarop stond achter de tv gewoon audio output waarin ik die rode en witte stekker in kan doen, dat heb ik dus nu niet, maar ik had het in de winkel gevraagd en die gaf mij een audi-output scart mee en zei dat het zo ging werken

• Mrsrd13
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:51:
[...]

Nee, hij heeft dat op de scart aangesloten. Maar niet alle scart aansluitingen van TV's zijn 2 richtingsverkeer.

Ik kan opnemen wat ik kijk, als ik een VCR aan scart 1 hang (dat ik de ingebouwde tuner gebruik). Op scart2 is het alleen een ingang. Maar dat moet ie in de manual van de TV maar even lezen.

Z'n setup is nu:
PS3 -> HDMI -> TV -> scart -> stereo

En niet alle TV's kunnen signalen die binnen komen op input via andere aansluitingen uitsturen.
Die Setup heb ik inderdaad, ik had in de winkel nog gevraagd wat ik moest doen, en die man heeft het keurig voor mij uitgelegd en ook gratis zon scart blokje erbij gegeven, maar nu ik gedaan heb wat hij zegt werkt het niet

• FeaR
  • Nu online
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:51:
[...]Nee, hij heeft dat op de scart aangesloten. Maar niet alle scart aansluitingen van TV's zijn 2 richtingsverkeer.
Dat is inderdaad het probleem met de huidige TV's: aangezien veel TV's al een S/PDIF Out hebben werkt de functie om audio over SCART naar buiten te brengen al vaker niet meer dan wel.
Dat is nieuw voor mij: alle TV's sturen de audio van alle inputs (mits er audio aanwezig is) over de S/PDIF of de analoge audio out.
Google en heel de site van LG kunnen niet echt heel veel vinden op een LG 42PL250.
en het sterosetje is een TOM-TEC LSS1005.1
Is het geen "Tom-Tec LSS 10 5.1"? Dat kent Google wel, in tegenstelling tot een LSS1005.1. Maar daar is ook niet veel over te vinden.

Enige oplossing - als SCART niet werkt - is gewoon de Multi AV-Out van de PS3 gebruiken (de stekker met de rode, gele en witte RCA stekkers) en dan de rode en witte stekker rechtstreeks op de Tom-Tec aansluiten. In het menu van de PS3 dan wel instellen dat beeld over HDMI moet gaan en geluid over de Mulit AV-Out.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 22:03 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan idd eens proberen om hem om de 2de scart te zetten. Op mijn TV staat achterop bij de aansluiting Of het input-only of output is, weer gegeven met een icoontje:
->O is dus input-only.
->O-> is input & output.

Kan me trouwens prima voorstellen dat dat enkel werkt als je op je PS3 insteld (als dat kan, dat weet ik niet) dat ie niet 5.1/DTS/DD uitstuurt en de TV niet kan downmixen (logisch ook) en als je de PS3 op stereo zet, het gewoon werkt.

Edit: nouja, logisch.. Mijn TV kan het niet, maar dat ding is ook alweer 3 jaar oud

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 23-12-2010 22:04 ]

Ey!! Macarena \o/

• Mrsrd13
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:59:
Je kan idd eens proberen om hem om de 2de scart te zetten. Op mijn TV staat achterop bij de aansluiting Of het input-only of output is, weer gegeven met een icoontje:
->O is dus input-only.
->O-> is input & output.
Dat heeft mijn tv niet en scart 2 werkt ook niet
Kan me trouwens prima voorstellen dat dat enkel werkt als je op je PS3 insteld (als dat kan, dat weet ik niet) dat ie niet 5.1/DTS/DD uitstuurt en de TV niet kan downmixen (logisch ook) en als je de PS3 op stereo zet, het gewoon werkt.
ook geprobeert, geen succes

Even een samenvatting, De audio output van de PS3 moet zowiezo op HDMI als het beeld ook via HDMI moet gaan, en licht het dus aan mijn tv instellingen dat het niet via de stereo gaat?

• Mrsrd13
42PJ250 is het modelnummer, mijn excuuses voor deze typfout

Tom tec is het goede modelnummer

ik zal jou oplossing es proberen

• Mrsrd13
Misschien is het handig om te weten dat ik op deze tv geen normale kabel voor tv heb aangeslotenm, Deze tv is alleen voor Gamen en verder niks

[ Voor 4% gewijzigd door Mrsrd13 op 23-12-2010 22:09 ]

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:06:
42PJ250 is het modelnummer, mijn excuuses voor deze typfout

Tom tec is het goede modelnummer

ik zal jou oplossing es proberen
Kan gebeuren van de LG, maar die 42PJ250 is geen Full HD maar een HD Ready (1024 x 768 resolutie) volgens de site van LG. Maar weet niet of die info klopt, want volgens de site heeft deze TV maar één maal SCART en jij hebt het er over twee.
Van de Tom Tec kan ik echt niets vinden. Maar die stereo analoge ingang zal er wel opzitten, dus dat zal het probleem niet zijn.

Vanaf de PS3 gesplitst naar de LG en de Tom-Tec gaat zeker werken, want dat is al (veel) vaker gedaan. Je zou eventueel nog een DAC voor de TV kunnen kopen zodat je het optische signaal vanuit de TV kan omzetten naar analoog. Maar met deze hardware zou ik het geld daar niet voor over hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 22:11 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op de product pagina van dat ding, word ik ook niet echt veel wijzer van. Handleiding kan ik ook niet vinden daar. Heb je die al geraadpleegd eigenlijk?
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:09:
[...]

Kan gebeuren van de LG, maar die 42PJ250 is geen Full HD maar een HD Ready (1024 x 768 resolutie) volgens de site van LG.
[..]
HD-Ready? 1280x720 dan gaat dat ding dus gewoon het beeld vernaggelen.. Dat ding had ik dus mooi niet gekocht.

[ Voor 54% gewijzigd door RaZ op 23-12-2010 22:13 ]

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Nu online
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:10:
Op de product pagina van dat ding, word ik ook niet echt veel wijzer van. Handleiding kan ik ook niet vinden daar. Heb je die al geraadpleegd eigenlijk?
Staat wel dat de TV maar één maal SCART heeft, wel full-wired dus dan zou audio in en out wel moeten kunnen. Ben nu de manual aan het downloaden, eens zien wat daar allemaal in staat. Staat onder Service en dan aan de rechterkant.

LG is lekker bezig. In de manual staan wel twee SCART-aansluitingen met deze tekst:
Euro-scartaansluiting (AV1/AV2)
Sluit scartingang of -uitgang van een extern apparaat
aan op deze aansluitingen.
Dus het zou wel een in- en uitgang moeten zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 22:14 ]

• Mrsrd13
Enige oplossing - als SCART niet werkt - is gewoon de Multi AV-Out van de PS3 gebruiken (de stekker met de rode, gele en witte RCA stekkers) en dan de rode en witte stekker rechtstreeks op de Tom-Tec aansluiten. In het menu van de PS3 dan wel instellen dat beeld over HDMI moet gaan en geluid over de Mulit AV-Out.
Deze oplossing werkt. Hartelijk bedankt, Maar gaat het nou problemen opleveren voor het gamen waar je het zonet even over had?

• Mrsrd13
ik zal die nog even doorkijken

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:04:
[...]

ook geprobeertd, geen succes

Even een samenvatting, De audio output van de PS3 moet zowiezosowieso op HDMI als het beeld ook via HDMI moet gaan, en lichgt het dus aan mijn tv instellingen dat het niet via de stereo gaat?
Nee, de PS3 kan probleemloos audio via een andere manier dan de video laten lopen. Sterker nog, de PS3 kan ook op álle uitgangen tegelijk audio outputten.

Het is al vaker gezegd, maar misschien heb ik over jouw antwoord heengekeken: waarom niet gewoon:

Audio: PS3 -> audio-setje
Video: PS3 -> TV.?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:13:
[...]

Deze oplossing werkt. Hartelijk bedankt, Maar gaat het nou problemen opleveren voor het gamen waar je het zonet even over had?
Daar kom je snel genoeg achter. Zet voor de gein eens een DVD op, en je weet het

[ Voor 61% gewijzigd door RaZ op 23-12-2010 22:15 ]

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:13:
[...]
Oké het werkt, dat is dan één probleem opgelost. Blijft vaag dat het niet via de TV kan, want dat zou volgens de manual wel moeten werken. Maar volgens de site van LG weer niet.

Over dat delay kan je denk ik vergeten. Want zo te zien is de LG die je hebt een plasma en die hebben geen last van inputlag.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gebruik aub de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) in plaats van double of triple posts te maken.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• FeaR
  • Nu online
Heb net de hele manual eens "doorgelezen" en zowel AV1 als AV2 (dus SCART 1 en SCART 2) kunnen audio uitvoeren. AV1 alleen analoog, maar AV2 kan een hele berg aan soorten audio en video uitvoeren. Apart dat het dus niet werkt...
Osiris schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:14:
[...]Nee, de PS3 kan probleemloos audio via een andere manier dan de video laten lopen. Sterker nog, de PS3 kan ook op álle uitgangen tegelijk audio outputten.
Owja? Bij de PS3 moet je toch kiezen voor analoog, optisch of HDMI? Dat het bij de XBox wel tegelijk over HDMI en optisch gaat wist ik, maar bij de PS3 niet. Of het moet bij een nieuwe update gezeten hebben...
HD-Ready? 1280x720 dan gaat dat ding dus gewoon het beeld vernaggelen.. Dat ding had ik dus mooi niet gekocht.
HD Ready zegt alleen dat er minstens 720 verticale lijnen aanwezig moeten zijn en dat is met 1024 x 768 gewoon het geval. Het aantal horizontale lijnen wordt niet meegenomen. Vandaar dat deze resoluties ook gewoon HD Ready mogen heten. Overigens is het een zeer normale resolutie voor oudere (en ook goedkopere) plasma TV's.

Maar goed, die productpagina klopt dus voor geen meter, dus wellicht die informatie ook niet...

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 22:21 ]

• Mrsrd13
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:19:
Heb net de hele manual eens "doorgelezen" en zowel AV1 als AV2 (dus SCART 1 en SCART 2) kunnen audio uitvoeren. AV1 alleen analoog, maar AV2 kan een hele berg aan soorten audio en video uitvoeren. Apart dat het dus niet werkt...

[...]

Owja? Bij de PS3 moet je toch kiezen voor analoog, optisch of HDMI? Dat het bij de XBox wel tegelijk over HDMI en optisch gaat wist ik, maar bij de PS3 niet. Of het moet bij een nieuwe update gezeten hebben...
je kunt kiezen uit:

- HDMI
- Optisch Digitaal
- Connector voor audio-invoer/ SCART/ AV multi

Ok mijn kabel lopen nu zo

PS3 --> TV (met HDMI)
PS3 --> Stereo ( Met rode en witte kabel) (Sorry ik weet die namen allemaal niet)

Met Beelduitvoer in HDMI
En Audio uitvoer via Connector voor audio-invoer/ SCART/ AV multi

Het liefst zou ik willen

PS3 --> TV (met HDMI)
TV --> Stereo (Via een Scart kabel in AV1/AV2)

Met Beelduitvoer in HDMI
En Audiouitvoer via (Ik weet nu niet welke ik moet selecteren

[ Voor 24% gewijzigd door Mrsrd13 op 23-12-2010 22:24 ]

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:21:
[...]je kunt kiezen uit:

- HDMI
- Optisch Digitaal
- Connector voor audio-invoer/ SCART/ AV multi
Dus inderdaad "of, of, of" en niet "en, en, en". Dat is wat anders dan eerst gezegd werd...

Maar goed, jij hebt beeld op je LG en geluid over je Tom Tec. Dus dat maakt niet echt meer uit :)

• Mrsrd13
HD Ready zegt alleen dat er minstens 720 verticale lijnen aanwezig moeten zijn en dat is met 1024 x 768 gewoon het geval. Het aantal horizontale lijnen wordt niet meegenomen. Vandaar dat deze resoluties ook gewoon HD Ready mogen heten. Overigens is het een zeer normale resolutie voor oudere (en ook goedkopere) plasma TV's.

Maar goed, die productpagina klopt dus voor geen meter, dus wellicht die informatie ook niet...
Volgens de Verkoper was het een Full-HD

In ieder geval:

Hartelijk bedankt voor de hulp en tijd die jullie erin hebben gestoken. Ga zo door

[ Voor 11% gewijzigd door Mrsrd13 op 23-12-2010 22:30 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:19:
[...]

Of digitaal (as in, LPCM 5.1/7.1 of DD/DTS/AAC e.d.) ook over zowel optisch als HDMI gaat weet ik niet, daar ik geen gebruik maak van die mogelijkheden, maar het is wél mogelijk om één output als "main" aan te geven, zoals je normaliter altijd zou doen en vervolgens éénmalig de optie die in het menu staat eronder aan te klikken ("multi AV-out" ofzo heet dat geloof ik). Dat zorgt er voor dat er twee-kanaals 'simpele' audio geloof ik over de rest gaat.
Aangezien mijn 5.1-setje geen headphone-uitgang heeft, maar mijn TV wel, gebruik ik deze feature om PS3 -> TV -> headphone te gebruiken zonder dat ik de audio, die normaliter via optisch naar m'n receiver gaat, hoef te wisselen.

Overigens draai ik nog 3.15 :+

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:26:
[...]

Volgens de Verkoper was het een Full-HD
Zeker alleen de prijs :P

Maar dat ding heeft dus een native resolutie van 1024x768. Dat is dus 4:3. Dat ding drukt het beeld dus niet lekker naar 16:9. Ik denk dat je aspect ratio dus altijd verrot is. Maar misschien heb ik het wel mis, Fear is onze expert op dit gebied ;)

Ey!! Macarena \o/

• Mrsrd13
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:30:
[...]

Zeker alleen de prijs :P

Maar dat ding heeft dus een native resolutie van 1024x768. Dat is dus 4:3. Dat ding drukt het beeld dus niet lekker naar 16:9. Ik denk dat je aspect ratio dus altijd verrot is. Maar misschien heb ik het wel mis, Fear is onze expert op dit gebied ;)
Ik vindt mijn beeld er echt geweldig uit zien. Mijn Tv is diagonaal 106cm en is Scherper dan de Panasonic tv die bij ons beneden staat met Hd-ready en 94cm. Die ook nog eens 2 keer zoveel gekost heeft. Dit kan aan mij liggen maaja

• FeaR
  • Nu online
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:21:
[...]
Ok mijn kabel lopen nu zo

PS3 --> TV (met HDMI)
PS3 --> Stereo ( Met rode en witte kabel) (Sorry ik weet die namen allemaal niet)
Die rode en witte kabel is een analoge stereo kabel. Twee stekkers voor twee kanalen en dus stereo. Een enkele kabel zou een mono-kabel zijn. De connectoren worden veelal RCA, tulp of cinch genoemd.
Het liefst zou ik willen

PS3 --> TV (met HDMI)
TV --> Stereo (Via een Scart kabel in AV1/AV2)
De handleiding spreekt dat je alleen maar analoge signalen door kan geven door deze uitgangen. Nu is HDMI digitaal en niet analoog. Dat zou een reden kunnen zijn waarom het niet werkt op die manier. Maar op zich maakt het geen verschil met hoe het nu aangesloten is.
Mrsrd13 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:26:
[...]
Volgens de Verkoper was het een Full-HD.
De site van LG mocht dan niet helemaal goed zitten met het aantal SCART-aansluitingen. Maar op elke site kom ik tegen dat de LG 42PJ250 een HD ready plasma is met een resolutie van 1024 x 768. En dus zeker geen Full HD. Maar dat mag je ook niet verwachten voor een TV van 400 euro.

Hier overigens nog eens dat 1024 x 768 ook HD Ready mag heten terwijl de resolutie van HD Ready veelal 1280 x 720 is:

[q]HD ready is een toestel als aan de volgende voorwaarden moet zijn voldaan:
[list]
• De resolutie van het beeld is minimaal 720 lijnen hoog
Het toestel aanvaardt HD-signalen via
[list]• Analoge YPbPr ingangen
• Digitale DVI- of HDMI-ingangen
• Het toestel moet volgende HD-signalen ondersteunen:
  • 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p")
  • 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlaced ("1080i")
  • De DVI- of HDMI-ingang ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP)

Er wordt dus niets gezegd over het aantal horizontale lijnen. En 1280 x 720 accepteren en dan terug scalen naar 1024 x 768 is voldoende om een TV "HD ready" te mogen noemen.
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:30:
[...]
De pixels zijn met dit soort resoluties veelal langwerpig of driehoekig en daarom kan je met deze 4:3 resolutie gewoon een 16:9 TV vullen. Sterker nog: bij een normale kijkafstand zie je het niet eens. Een beetje goede plasma met deze resolutie kan beter zijn dan een LCD met een hogere resolutie.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 23-12-2010 22:40 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie duidelijk het verschil als ik ga vergelijken.

2 PC's aan de TV:
1x VGA 1024x768 met zoom aan rekt ie op naar 1366
1 x HDMI 1280 x 720, rekt wel iets op, maar de verhouding kloppen.

Als ik een 100x100 pixel plaatje op het scherm zet, klopt dat via HDMI prima, terwijl het via de VGA een rechthoek wordt.

Ok, misschien moet ik geen 2 stills vergelijken, maar ik heb persoonlijk liever dat het klopt, ipv bijna. Ik gooi m'n afval IN de prullenbak, en er niet naast, al ligt het wel bij elkaar in de buurt ;)

Ey!! Macarena \o/

• FeaR
  • Nu online
RaZ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:54:
Ik zie duidelijk het verschil als ik ga vergelijken.

2 PC's aan de TV:
1x VGA 1024x768 met zoom aan rekt ie op naar 1366
1 x HDMI 1280 x 720, rekt wel iets op, maar de verhouding kloppen.
Maar nu ben je een HD Ready van 1366 x 768 aan het vergelijken met een andere HD Ready van 1024 x 768, dus dat vergelijk gaat ook al niet op. Je bent immers een 16:9 resolutie met "normale" pixels aan het vergelijken met een 4:3 resolutie met andere soort pixels.

Maar hoe dan ook: de LG van de TS is alles behalve Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393685

Dit topic is nog van vorig jaar, maar ik wil hier toch nog even op reageren

Ik heb hetzelfde probleem en na lang zoeken vond ik informatie over een HDMI converter kabel ( zie streacom.com ) waarmee je ook de beschikking hebt over een analoog audio signaal.

Ik heb de distributeur (fabacom) gebeld en die vertelde dat je aan een kant van de kabel een HDMI stekker hebt waar een chip in zit die een analoog audio signaal maakt uit het HDMI signaal. Die stekker steek je in de HDMI uitgang van je PS3.

De HDMI stekker aan de andere kant van de kabel plug je in je TV of Monitor

Uit de stekker aan de kant van de PS3 komt ook een audio kabeltje met 2 tulp stekkers, die gaat naar je analoge stereo ingang van je versterker.
Aan dezelfde stekker zit ook zit ook een snoertje met een usb stekker voor de voeding van de chip.

Voor mij klinkt het als een prima oplossing. Wellicht heeft iemand anders er ook wat aan.

Volgens fabcom wordt de kabel binnenkort in Nederland geleverd.
Pagina: 1