Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-03 07:52
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een scherm voor mijn nieuwe PC.
Ik wil graag een 24" scherm en ik ben nog niet overtuigt of ik een goedkoop TN scherm wil kopen of een duurder IPS scherm (ik ga alleen maar games spelen)

Het is me opgevallen dat de Samsung Syncmaster 2443BW erg populair is.
als ik eens verder kijk zie ik ook een Samsung Syncmaster BX2450 die volgens mij beter is (Led, zuiniger, grotere contrastverhouding, 2x HDMI)

Het prijsverschil is minimaal.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 219,90€ 219,90
1Samsung Syncmaster BX2450€ 233,95€ 233,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,85

Weet iemand waarom er dan toch door de meeste gekozen wordt voor de 2443BW?

- Is er een verschil dat niet duidelijk zichtbaar is dat ik zou moeten weten?
- Is het toch verstandiger om een IPS scherm te kopen ipv een TN scherm (+/- 100 euro duurder) of is het verschil bij games te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Het veschil tussen een ISP pannel en een TN pannel is er zeker! Een ISP pannel geeft veel diepere kleuren :) Ik zie het regelmatig op een LAN, als ik naast een vriend zit met ISP panelen. Zijn kleueren zijn gewoon veel mooier en is groen ook echt groen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Naast de verschillende backlight (CCFL vs LED) heeft de 2443 ook een verstelbare voet (pivot + in hoogte verstelbaar) en een VESA mount. De BX2450 heeft dit alles niet en is alleen beperkt voor- of achterover te kantelen.

En wat IPS betreft; een 23' IPS-scherm als de Dell U2311 is even duur als de BX2450. Een mogelijk nadeel bij gamen is de tragere responstijd van IPS-panelen (8 ms voor de Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houd er wel rekening mee dat de U2311H gebruik maakt van Response Time Compensation (RTC) / overdrive. Het paneel wat gebruikt wordt heeft eigenlijk een gtg response time van 14 ms en met RTC weet Dell daar 8 ms van te maken.

TN schermen hebben vaan 5 à 8 ms, maar daarbij wordt nog veel vaker gebruik gemaakt van RTC, waardoor die waarde kan afnemen tot slechts 2 ms in sommige gevallen.

Mocht je de U2311H overwegen, dan zijn dit twee interessante topics voor je:

[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 15
[TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16

En in gefilterde vorm (alleen posts met U2311 in de tekst):

Deel 15
Deel 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
Het verschil is me wel duidelijk.
IPS is mooier maar iets trager voor dezelfde prijs (volgens mij merk je dat niet echt bij gamen, het is nog steeds mooi beeld). (ik koop in de toekomst wel een goed 27" IPS scherm als ik weer wat budget heb).

Wat betreft de 2443BW en de BX2450.
Mijn PC gaat voorzien worden van een HD 6970, dat de 2443BW in hoogte verstelbaar is maakt mij niet zo heel veel uit, is in dat geval de BX2450 een betere koop of is er nog een groot verschil omdat de 2450 een Led is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 27" IPS overweegt kan ik je de U2711 aanraden, die heb ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

Maduth

Probeersel

kid jansen schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:01:
Als je 27" IPS overweegt kan ik je de U2711 aanraden, die heb ik zelf ook.
...check gelijk zijn review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n review van de U2711 kan ook wel interessant zijn als je de U2311 overweegt, want er staan ook bepaalde stukken in die review die op meerdere schermen uit de Dell Ultrasharp serie van toepassing zijn. Maar een groot deel van die stukken heb ik ook in de startpost van [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 16 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zelf 2x U2311 van Dell, het zijn prachtige IPS schermen, en ik merk ook bij gamen niks van de inputlag. Mogelijk dat ik er niet zo kritisch voor ben, maar ik ben in ieder geval erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:14

Maduth

Probeersel

Zou het wel eens in het echt willen zien, de ISP IPS: In-Plane Switching. Maar heb nog geen shop ontdekt met een U2711 in zijn winkel :+

[ Voor 12% gewijzigd door Maduth op 29-12-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
Bedankt allemaal voor de tips.

Ik ga nu in ieder geval niet voor een ISP 27", dan wordt het echt te veel.

De U2311 is interessant, maar deze is 23", zou je dat verschil in grootte merken tov een 24"?

En verder nog een laatste vraag.

Puur qua verbruik en kwaliteit: Is de BX2450 dan een betere keuze dan de 2443BW?
(hooge verstelbaar maakt voor mij namelijk niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

M2M

medicijnman

de resolutie?

De 2443BW heeft 1920 bij 1200
De BX2450 is slechts 1920 bij 1080.

En het scheelt wel. Nu is dat mijn mening en niet per definitie de jouwe, maar wel de rede dat ik voor de 2443 ben gegaan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

thijsdal schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:31:
Het veschil tussen een ISP pannel en een TN pannel is er zeker! Een ISP pannel geeft veel diepere kleuren :) Ik zie het regelmatig op een LAN, als ik naast een vriend zit met ISP panelen. Zijn kleueren zijn gewoon veel mooier en is groen ook echt groen zeg maar.
Maduth schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:39:
Zou het wel eens in het echt willen zien, de ISP. Maar heb nog geen shop ontdekt met een U2711 in zijn winkel :(
reapor schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:41:

Ik ga nu in ieder geval niet voor een ISP 27", dan wordt het echt te veel.
Mensen, gebruik aub geen afkortingen als je niet weet waar je het over hebt... :o

ISP: Internet Service Provider - zoals XS4All en Ziggo enzo
IPS: In-Plane Switching - een kwalitatief hoogwaardige LCD paneeltype

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben blij dat jij het zegt, ik dacht zelf laat ik het maar niet zeggen, want ik heb wel gemerkt dat het hier op GoT (en eigenlijk nog meer bij reacties op artikelen op de frontpage) niet erg wordt gewaardeerd als mensen elkaar gaan verbeteren.
reapor schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:41:

Ik ga nu in ieder geval niet voor een ISP 27", dan wordt het echt te veel...
Waar lees jij dan dat je beter geen 27" scherm kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapor
kid jansen schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:38:
Ik ben blij dat jij het zegt, ik dacht zelf laat ik het maar niet zeggen, want ik heb wel gemerkt dat het hier op GoT (en eigenlijk nog meer bij reacties op artikelen op de frontpage) niet erg wordt gewaardeerd als mensen elkaar gaan verbeteren.

[...]

Waar lees jij dan dat je beter geen 27" scherm kan kopen?
Ik zeg niet dat het beter niet kan, mijn budget laat het niet toe.
Mocht ik toch een groter scherm willen dan doneer ik de 24" aan mijn vriendin en koop ik een goed 27" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reapor schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:09:
Ik zeg niet dat het beter niet kan, mijn budget laat het niet toe.
Mocht ik toch een groter scherm willen dan doneer ik de 24" aan mijn vriendin en koop ik een goed 27" scherm.
Ik begreep eerst niet helemaal waar je besluit vandaag kwam, want ik was het volgende uit een eerdere post van je vergeten:
reapor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:34:
...als ik weer wat budget heb...
Pagina: 1