Verwijderd

Topicstarter
L.S,

Op dit moment draai ik een WD Caviar in Raid 0 op mijn PC mijn configuratie is als volgt.

520W Coolermaster
E6750 @ default 1.25V
4GB Ram Corsair Dominator met Triple fan @ 933 mhz 4 4 4 15 T2 / 2.1 V
EVGA 680i SLi mobo laatste versie Bios
8800 GTS 640MB default
Windows 7 Gamers edition

Nu speel ik alleen maar UT3, geen andere games en ik merk dat sinds kort de map laden langer duurt dan andere spelers, ik kom altijd als laatste in de server. Daarnaast heb ik ook random BSOD tijdens de boot waarvan ik de code niet kan zien.

Ik vraag me af of het voor mij nut heeft om 110 te spenderen aan een SSD met deze config, ook weet ik niet zeker of dit de oplossing is voor mijn problemen.

Zijn er goede freeware tooltjes voor HDD testen?!

Bedankt! |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 22:14
Je kan ook eens proberen je ram te testen of ander geheugen te steken aangezien je blue screens krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
Ik zou eerst is beginnen met checken waar die bsod vandaan komt. Daar hebben we de hangen en opstarten troubleshooter voor. Ik zou overigens geen ssd meer in deze config gooien. Dat is hij niet meer echt waard.

Windows 7 gamers edition bestaat niet. Dus ik zou ook is beginnen een minder illegale versie van windows erop te zetten.

edit @ hieronder: tsja, van alles is mee te nemen. Zo ook graka en psu. Het heeft gewoon weinig meerwaarde in deze build. En het probleem waar hij mee zit heeft er misschien niks mee te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Craven op 24-12-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Craven schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:39:
Ik zou eerst is beginnen met checken waar die bsod vandaan komt. Daar hebben we de hangen en opstarten troubleshooter voor. Ik zou overigens geen ssd meer in deze config gooien. Dat is hij niet meer echt waard.

Windows 7 gamers edition bestaat niet. Dus ik zou ook is beginnen een minder illegale versie van windows erop te zetten.
Ben ik het niet geheel mee eens. Een SSD is nog gemakkelijk mee te nemen naar een volgende installatie.

De rest van jouw punten kan ik mijzelf wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gamers Edition van Windows 7 heeft wat van die index zooi e.d. al disabled by default. Daarbij heb ik het zelfde probleem met Vista 32Bits legaal. PSU betreft een 520 Coolermaster. Ram heb ik al getest op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
Craven schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:39:
Ik zou eerst is beginnen met checken waar die bsod vandaan komt. Daar hebben we de hangen en opstarten troubleshooter voor.
Link

Makkelijker kan ik het niet voor je maken, leuker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vraag mij werkelijk af of de TS ook eerst eens zelf is gaan kijken of hij antwoorden kan vinden op zijn vragen, want de topic start bestaat voornamelijk uit known isseus of zaken die hier veel vaker behandeld zijn.

1. Laad tijden Game: aangezien je BSOD's krijgt is jouw Systeem soieso niet in orde dus dat zal eerst opgelost moeten worden, voodat je de daadwerkelijk oorzaak hier kunt achterhalen. Aangezien ik niet kan geloven dat alle andere spelers met supersnelle SSD's werken.

2. De BSOD code kun je zien door in Windows "automatisch herstarten na een fout" uit te schakelen.

3. Een SSD zal zeker snelheid brengen en vaak voor oudere systemen nog weer een leuke performance winst opleveren, simpel weg om dat in veel gevallen de HDD de meest vertragende factor is. Dat ligt ook aan wat je met het systeem wilt doen natuurlijk. :)

4. Zoals opgemerkt Windows 7 Gamers edition bestaat niet dit is vermoedelijk gewoon een illegale versie welke door iemand getweaked is, wat wil zeggen dat het niet gegarandeerd goed werkt op elk systeem. Dus in dit geval garantie tot aan de deur. :)

Wat je nu het beste als eerste kunt doen is achterhalen wat die BSOD precies inhoud. Ook het geheugen testen met Memtest86 is aan te raden. Hoe je dit doet is makkelijk hier op het forum terug te vinden.

Of en welke SSD voor jouw interessant is hebben we een heel mooi topic voor waar je heel veel informatie uit kunt halen en ook de nodige vragen kunt stellen: Het grote SSD topic ~ Deel 6 en [BBG aanschaf] SSD.

Met andere woorden er is nog genoeg wat je eerst zelf eens kunt uitzoeken, aangezien we hier op GoT er vanuit gaan dat een ieder ook enige eigen initiatief neemt en wij het allemaal niet voor gaan kauwen :), gaat dit topic op slot.

Wanneer je er echt niet uitkomt, open dan gerust een nieuw topic, maar geef wel duidelijk aan wat je zelf hebt gevonden en geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.