Misschien al leuk om over na te denken. Wat kunnen we nu specifiek op het netwerk zetten wat de toegevoegde waarde van glasvezel aantoont? Het lijkt mij wel leuk om bv in Apeldoorn een aantal webcams te plaatsen en die op een bepaald televisie kanaal te zetten. Verder het centrum, de terrassen, te voorzien van draadloos internet. Een aplicatie ontwikkelen, een soort www.hartvoordeventer.nl en dan voor Apeldoorn. Deze zit dan gekoppeld aan de televisie. De filpjes kun je dan op tv bekijken. Lokale youtube. Verder het uitzenden van raadsvergaderingen? hangen we een aantal camera's in de raadszaal. Zal de wethouder eens mailen. Hebben jullie nog ideeen?
Wie wil er nou een asynchrone lijn als met een beetje moeite een synchrone 100/100 of zelfs 200/200 Mbit verbinding mogelijk wordtchrisdrielsma schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:38:
Volgens de postcode check is VDSL2 inderdaad wel beschikbaar rond de KPN Centrale in het Centrum
Waaronder van T-Mobile Online & Tele2 (Uitgeprobeerd met Postcode o.a. van Computerland )
Verwijderd
Dan las ik nog een opmerking dat bewoners via de website belangstelling kunnen tonen voor deelname. Op zich kan dat, maar het doel is dat de bewoners zich aanmelden bij een provider. Ze gaan dus een contract aan met een provider. Kenbaar maken dat ze mee doen is niet genoeg. Ik zal op de website de logo's van de deelnemende providers zetten, met een doorklik naar hun website.
Webcams zijn nou niet echt een toegevoegde waarde van glasvezel toch? Het volgen van vergaderingen van de gemeenteraad? Hmz tja, denk niet dat daar echt animo voor is.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:43:
Misschien al leuk om over na te denken. Wat kunnen we nu specifiek op het netwerk zetten wat de toegevoegde waarde van glasvezel aantoont? Het lijkt mij wel leuk om bv in Apeldoorn een aantal webcams te plaatsen en die op een bepaald televisie kanaal te zetten. Verder het centrum, de terrassen, te voorzien van draadloos internet. Een aplicatie ontwikkelen, een soort www.hartvoordeventer.nl en dan voor Apeldoorn. Deze zit dan gekoppeld aan de televisie. De filpjes kun je dan op tv bekijken. Lokale youtube. Verder het uitzenden van raadsvergaderingen? hangen we een aantal camera's in de raadszaal. Zal de wethouder eens mailen. Hebben jullie nog ideeen?
Het gaat de mensen toch echt vooral wat ze er zelf mee kunnen. Dus hoe snel zet je een youtube filmpje online, hoe snel mail je je foto's. Lokale omroep daarentegen heeft volgens mij wel potentie.
Ik vind overigens dat de website nog wel wat aangepast mag worden qua styling. Maak het Apeldoorn specifiek, kleuren, foto's, verhalen e.d.
[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 07-10-2011 14:52 ]
Hoe ga je om met mensen die wel belangstelling hebben maar nog vast zitten bij hun huidige provider? Veel mensen in Apeldoorn zitten met een jaarcontract bij UPC of KPN. Die gaan geen dubbel contract aan. Daarom lijkt het mij juist wel verstandig om te kunnen aangeven dat je belangstelling hebt en van plan bent om een glasvezel aansluiting te nemen. Met name in bestaande wijken als Welgelegen speelt dit.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:47:
Dan las ik nog een opmerking dat bewoners via de website belangstelling kunnen tonen voor deelname. Op zich kan dat, maar het doel is dat de bewoners zich aanmelden bij een provider. Ze gaan dus een contract aan met een provider. Kenbaar maken dat ze mee doen is niet genoeg. Ik zal op de website de logo's van de deelnemende providers zetten, met een doorklik naar hun website.
Ik hoor ook geluiden van onder andere collega's die in Zuidbroek zijn gaan wonen. Ze zijn net of gaan nu een jaarcontract aan bij een andere provider omdat glasvezel nu nog niet leverbaar is, ook al zouden ze graag willen. Die mis je dus op die manier zo ie zo.
Wanneer je dit niet meeneemt mis je echt een groot potentieel aan toekomstige gebruikers. (En zo wordt het ook moeilijker wanneer je het benodigde aantal wil halen)
Verder vind het ook verstandiger als er in ieder geval aan de stuurgroep wordt duidelijk gemaakt wat het plan na Welgelegen is. Zodat we ook actief al ambassadeurs kunnen gaan werven en benaderen.
[ Voor 9% gewijzigd door B2 op 07-10-2011 15:00 ]
In Lelystad hebben ze ook een bewoners initiatief gehad (http://www.lelystadwilglasvezel.nl) en dat is goed uitgepakt , moet hier dan ook lukken toch? Ik hoop het wel, ik woon in de wijk Zevenhuizen en zal zeker aanmelden als het zover is.....
[ Voor 8% gewijzigd door joecks op 07-10-2011 16:19 ]
Leuk om te zien dat dit topic toch nog actief word!B2 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:50:
[...]
Webcams zijn nou niet echt een toegevoegde waarde van glasvezel toch? Het volgen van vergaderingen van de gemeenteraad? Hmz tja, denk niet dat daar echt animo voor is.
Het gaat de mensen toch echt vooral wat ze er zelf mee kunnen. Dus hoe snel zet je een youtube filmpje online, hoe snel mail je je foto's. Lokale omroep daarentegen heeft volgens mij wel potentie.
Ik vind overigens dat de website nog wel wat aangepast mag worden qua styling. Maak het Apeldoorn specifiek, kleuren, foto's, verhalen e.d.
Ik wil me daar wel voor opwerpen, als fotografie student om wat journalistiek werk te verrichten voor de website... Als daar vraag naar is natuurlijk!
De grote vraag nu natuurlijk is, zou je je er ook voor in willen zetten dat glasvezel naar Zevenhuizen gaat komen? Met andere woorden, wil je wijk/straat ambassadeur worden? We hebben echt de op voorhand al enthousiaste mensen nodig om andere mensen in jouw wijk/straat nieuwsgierig te maken!joecks schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:18:
In Lelystad hebben ze ook een bewoners initiatief gehad (http://www.lelystadwilglasvezel.nl) en dat is goed uitgepakt , moet hier dan ook lukken toch? Ik hoop het wel, ik woon in de wijk Zevenhuizen en zal zeker aanmelden als het zover is.....
Graag, zoals ik eerder vandaag zei, volgens mij kunnen we wel wat foto's van Apeldoorn gebruiken voor op de site. De site moet meer "Apeldoorns" aan gaan voelen wat mij betreft.Zandpad schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:25:
[...]
Leuk om te zien dat dit topic toch nog actief word!
Ik wil me daar wel voor opwerpen, als fotografie student om wat journalistiek werk te verrichten voor de website... Als daar vraag naar is natuurlijk!
En idem als hierboven, enthousiaste ambassadeurs voor in de straat waar je woont hebben we altijd nodig. (Jij woont toch ook in Zuid?)
[ Voor 11% gewijzigd door B2 op 07-10-2011 18:42 ]
Oke, neem even contact op via DM voor eventuele inloggegevens voor de site. Daarnaast moeten we even afspreken wat voor materiaal jullie graag willen zien. Daarnaast kan ik ook aanwezig bij lokale acties voor verslaggeving.B2 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:41:
[...]
Graag, zoals ik eerder vandaag zei, volgens mij kunnen we wel wat foto's van Apeldoorn gebruiken voor op de site. De site moet meer "Apeldoorns" aan gaan voelen wat mij betreft.
En idem als hierboven, enthousiaste ambassadeurs voor in de straat waar je woont hebben we altijd nodig. (Jij woont toch ook in Zuid?)
Soerenseweg/Kwikstraat, dus kijk maar...
Tot nog toe doet Henk de site, we zoeken nog wel iemand die zich hier actief mee wil bezig houden. Als je dat wil, neem dan even contact met hem op. Hij heeft ook de inloggegevens.Zandpad schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Oke, neem even contact op via DM voor eventuele inloggegevens voor de site. Daarnaast moeten we even afspreken wat voor materiaal jullie graag willen zien. Daarnaast kan ik ook aanwezig bij lokale acties voor verslaggeving.
Soerenseweg/Kwikstraat, dus kijk maar...
Verwijderd
Ten eerste over de contracten. Mensen schrijven in bij een provider en kunnen geactiveerd worden op het moment dat zij willen. Hebben ze nu een contract bij een andere provider dan kunnen ze daarna over op glasvezel. Wij willen ten aller tijden voorkomen dat mensen met extra kosten komen te zitten. Dus dat gaat niet gebeuren. Als ze zich nu wel aanmelden, tellen ze wel mee bij die 30%, dus laat maar komen.
Dan het vervolg van het traject na Welgelegen? daar kan ik niets over zeggen, omdat ik het niet weet. Afhankelijk van de investeerder. Als er in een wijk een sterke initiatiefgroep opstaat, die echt mee wil gaan trekken, dan is de kans groter dat we komen. Zevenhuizen zou een goed alternatief zijn omdat deze wijk ligt tussen Zuidbroek en Welgelegen. Dus er zal een route doorheen komen.
Zuid en de Maten hebben nu een FTTC netwerk, Fiber To The Curb. Dus tot aan de kast. Dit netwerk zal pas als laatste omgebouwd worden. Genoemde wijken zullen dan ook als laatste over gezet worden, is mijn verwachting. Als ze overgezet worden. Als initiatiefgroep kunnen we daar op termijn wellicht druk op uit oefenen.
Qua website ben ik wat voorzichtig met het geven van de inlogcodes omdat ik dan wellicht problemen krijg met de eigenaar van de domeinnaam. Zal hem eens vragen.
Dan het vervolg van het traject na Welgelegen? daar kan ik niets over zeggen, omdat ik het niet weet. Afhankelijk van de investeerder. Als er in een wijk een sterke initiatiefgroep opstaat, die echt mee wil gaan trekken, dan is de kans groter dat we komen. Zevenhuizen zou een goed alternatief zijn omdat deze wijk ligt tussen Zuidbroek en Welgelegen. Dus er zal een route doorheen komen.
Zuid en de Maten hebben nu een FTTC netwerk, Fiber To The Curb. Dus tot aan de kast. Dit netwerk zal pas als laatste omgebouwd worden. Genoemde wijken zullen dan ook als laatste over gezet worden, is mijn verwachting. Als ze overgezet worden. Als initiatiefgroep kunnen we daar op termijn wellicht druk op uit oefenen.
Qua website ben ik wat voorzichtig met het geven van de inlogcodes omdat ik dan wellicht problemen krijg met de eigenaar van de domeinnaam. Zal hem eens vragen.
Verwijderd
www.apeldoornwilglasvezel.nl is ook nog vrij. Kunnen we ook nog doen. Iemand handig met websites?
De raadvergaderingen worden al opgenomen, dus deze doorzetten naar een hoge kwaliteits uitzending is realitief envoudig. ( er zijn a en toe al webuitzendingen). Daarnaast is er een lokale tv omroep, 055tv die ook goed gebruik kan maken van een dergelijk distributie kanaal.
Tenslotte zijn er dus wooncoorperaties die warm lopen voor het uitrollen in hun woningbestand.
Tenslotte zijn er dus wooncoorperaties die warm lopen voor het uitrollen in hun woningbestand.
Met name de verglazing van Zuid is voor mij een reden om mee te doen met het initiatief. Wanneer ik het zo hoor dat doordat er een brak FTTC netwerk is Zuid pas als laatste zou gaan (en misschien wel helemaal niet) loop ik niet meer zo warm. Eigen belang voorop misschien, maar hier is het mij wel om begonnen.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:47:
Tegenover mijn inzet en de nodige uren die ik er in zal steken mag best wat tegen overstaan van de uiteindelijke belanghebbende. En dat is de investeerder. Met andere woorden, voor wat hoort wat.
Verwijderd
Waar gaat dit over? heel simpel, dan gaat de stekker er uit. Ook eigenbelang. Als we daar nu al mee gaan beginnen stop ik er per direct mee.
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Nou nou, iets minder geprikkeld op de vrijdagavond mag wel, het is immers weekend toch?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:04:
Waar gaat dit over? heel simpel, dan gaat de stekker er uit. Ook eigenbelang. Als we daar nu al mee gaan beginnen stop ik er per direct mee.
Ik geef alleen aan dat gezien ik tot nu toe aardig de kar getrokken heb (aanslingeren initiatiefgroep, aanslingeren Stentor artikel, bijeenbrengen initiatiefgroep leden, etc etc) en wanneer ik hier mee door ga voor heel Apeldoorn ik wel wat terug mag verwachten van Reggefiber cq Reggeborgh. Wanneer er dan gesproken wordt over dat Zuid waarschijnlijk helemaal niet aangesloten wordt doordat KPN een brak product als FTTC ons hier als "Glasvezel" heeft aangesmeerd, wat is dan puur voor mijzelf nog de toegevoegde waarde Henk?
Volgens mij is het juist doordat het FTTC netwerk al in Zuid en De Maten ligt veel goedkoper om "the last mile" ook door te trekken. Zoals hierboven staat, voor onze inzet mogen wij best iets terug verwachten. Zeker wanneer je het hele boeltje zo'n beetje in gang hebt gezet en wil blijven zetten.
Uiteindelijk doet iedereen het gecombineerd voor eigen belang. Wij voor onze aansluiting, jij voor je baas. Bedenk wel dat er uiteindelijk door onze gratis inzet grof geld aan ons verdiend door jouw bedrijf en de providers!
[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 07-10-2011 22:29 ]
Let wel, ik bedoel hier dus geen financiele vergoeding mee, maar de garantie dat mijn wijk wordt voorzien van FTTH. Reggeborgh en KPN kunnen ons goed en gratis gebruiken, laat daar dan wat tegen overstaan in de vorm van een garantie of duidelijk afgesproken aansluit fasering.
Ik vind het eigenlijk een non issue, als bewoners initiatief, probeer je glasvezel uitgerold te krijgen. momenteel gaat dat het makkelijkst via reggefiber. Maar dat staat los van hoe we het uiteindelijk doen. (zie Leusden, Lunetten en Arnhem).
Wat bedoel je hier precies mee?SkyFlyer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:28:
Ik vind het eigenlijk een non issue, als bewoners initiatief, probeer je glasvezel uitgerold te krijgen. momenteel gaat dat het makkelijkst via reggefiber. Maar dat staat los van hoe we het uiteindelijk doen. (zie Leusden, Lunetten en Arnhem).
Kom op dames, even iedereen in zijn eigen waarde laten !
Ik kan me voorstellen dat als Zuid wordt overgeslagen B2 liever zijn energie in iets anders steekt. Laten we nou gewoon als doelstelling hebben geheel Apeldoorn FttH, inclusief de wijken ónder het spoor. Hoe het verder loopt zien we dan wel. Als de trein nou maar eenmaal op gang is...... 1 november koppen bij mekaar en het liefst zo veel mogelijk..
Ik kan me voorstellen dat als Zuid wordt overgeslagen B2 liever zijn energie in iets anders steekt. Laten we nou gewoon als doelstelling hebben geheel Apeldoorn FttH, inclusief de wijken ónder het spoor. Hoe het verder loopt zien we dan wel. Als de trein nou maar eenmaal op gang is...... 1 november koppen bij mekaar en het liefst zo veel mogelijk..
Het is niet alleen Zuid he, maar alle wijken waar nu FTTC cq VDSL ligt.JerryJerryJerry schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:42:
Kom op dames, even iedereen in zijn eigen waarde laten !
Ik vind dat Reggefiber zich in ieder geval duidelijk moet uitspreken wat de bedoeling is en welke wijken in aanmerking komen. Vooralsnog hoor ik van Reggefiber/Henk tegenspekende geluiden en krijg ik het idee dat Reggefiber denkt dat voor niks de zon op gaat en zij makkelijk gebruik van ons kunnen maken.
Dat is niet erg als ik er mijn aansluiting mee kan regelen, maar nu valt het nog maar te bezien. Sterker nog, dit lijkt het geval te zijn voor het centrum en alle wijken beneden het spoor. De fase dat we Reggefiber moeten overtuigen FTTH aan te leggen in Apeldoorn is voorbij, zij hebben immers in de media aangegeven dit te willen doen. Laat Reggefiber dan ook duidelijk zijn en een faseringsplan kenbaar maken, dan weet iedereen die zijn tijd erin zou willen steken waar hij of zij aan toe is.
[ Voor 28% gewijzigd door B2 op 08-10-2011 13:00 ]
Verwijderd
ik heb al honderd keer aangegeven dat er geen faseringsplan is!! is afhankelijk van hoe zuidbroek en welgelegen gaan lopen. Als dat niet goed gaat, dan gaan we helemaal niet door in Apeldoorn. Ik wordt een beetje moe van die eindeloze discussie.
Dan ten aanzien van de vergoedingen waar over gesproken wordt. Dat gaan wij niet doen. Dus de mensen in deze groep, die het leuk vinden deel te nemen in dit initiatief, mogen mee. Degene die betaald willen krijgen, gaan wat mij betreft dan niet mee, want wij gaan niet betalen. Verder zal ik af en toe even op dit forum kijken of er nog iets positiefs op staat, anders doe ik niet meer mee en gaan wij als Reggefiber alleen, zonder initiatiefgroep. Hopelijk ben ik nu duidelijk. Succes met het verder berichten sturen aan elkaar die geen hout snijden!!
Dan ten aanzien van de vergoedingen waar over gesproken wordt. Dat gaan wij niet doen. Dus de mensen in deze groep, die het leuk vinden deel te nemen in dit initiatief, mogen mee. Degene die betaald willen krijgen, gaan wat mij betreft dan niet mee, want wij gaan niet betalen. Verder zal ik af en toe even op dit forum kijken of er nog iets positiefs op staat, anders doe ik niet meer mee en gaan wij als Reggefiber alleen, zonder initiatiefgroep. Hopelijk ben ik nu duidelijk. Succes met het verder berichten sturen aan elkaar die geen hout snijden!!
Zucht, waarom reageer je zo primair Henk?Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:07:
ik heb al honderd keer aangegeven dat er geen faseringsplan is!! is afhankelijk van hoe zuidbroek en welgelegen gaan lopen. Als dat niet goed gaat, dan gaan we helemaal niet door in Apeldoorn. Ik wordt een beetje moe van die eindeloze discussie.
Lees nou eens eerst goed voordat je conclusies trekt. Zeg ik ergens dat ik betaald wil hebben? Nee. Juist het tegenovergestelde. Ik geef alleen aan dat je geen duidelijk berichtgeving hebt. (Zuid/Maten wel, Zuid/Maten nog maar te bezien e.d.) Wanneer het volgens je laatste berichtgeving van gisteravond blijkt dat alles waar nu FTTC ligt geen FTTH krijgt, dan heeft het doorgaan met de initiatiefgroep in de huidige vorm geen duidelijke meerwaarde voor mij. En dat is wat ik er voor terug wil zien. De uitspraak van Reggefiber dat de FTTC gebieden en met name dan Zuid wel voorzien zal gaan worden van FTTH wanneer Zuidbroek en Welgelegen 30% halen. Niks meer en niks minder.
Anders kunnen we het net zo goed 'half Apeldoorn op glasvezel' gaan noemen.
Dus ik, en met mij denk ik ook andere mensen die nu actief zijn, willen gewoon duidelijkheid. Dat er geen faseringsplan is prima, daar kan ik in komen. Maar laat het dan tenminste zo zijn dat elke wijk in Apeldoorn een kans krijgt en de initiatiefgroepleden loon (in spreekwoordelijke zin, dus absoluut niet in geld) naar werken krijgen.
Ik ben enorm enthousiast om FTTH naar Apeldoorn te krijgen, wil belangeloos de kartrekkers rol vervullen en wil mij er samen met de andere enthousiaste Apeldoorners er enorm voor in zetten, maar dan wel graag dat onze opmerkingen en vragen goed worden gelezen, en er niet direct primair op gereageerd wordt.
[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 08-10-2011 14:42 ]
Henk, ik hoop toch echt niet dat dit de toon gaat worden waarop wij dit van de grond gaan (proberen te) krijgen !!
B2, garantie zal je dus niet krijgen. Als straks blijkt dat jouw wijk niet door gaat zal je neem ik aan jouw participatie verdwijnen, wat jouw goedrecht is. Tot die tijd zal je je, netzo als iedereen hard maken voor de komst van oranje kabels in de straat.
Laten we nu de koppen gewoon bij mekaar steken 1 november..einde discussie !
B2, garantie zal je dus niet krijgen. Als straks blijkt dat jouw wijk niet door gaat zal je neem ik aan jouw participatie verdwijnen, wat jouw goedrecht is. Tot die tijd zal je je, netzo als iedereen hard maken voor de komst van oranje kabels in de straat.
Laten we nu de koppen gewoon bij mekaar steken 1 november..einde discussie !
Simpel, de bedoeling van de initiatief groep is om in Apeldoorn glasvezel te krijgen. Hoe we dat doen, kunnen we onderling nog over hebben. In Arnhem en Lombok (ik zei Lunetten, maar bedoelde Lombok), is een initiatief zelf gaan graven. In Leusden is een stichting opgericht die onderhandeld heeft met 2 (voor het eerste jaar) exclusieve providers en reggefiber.
In principe is er in Apeldoorn nu een voorsprong, omdat een glasvezelnetwerk provider al zelf initiatief neemt om bepaalde wijken uit te rollen. Voor die wijken zie ik geen toegevoegde waarde van het bewonersinitiatief (Dit is immers een commerciële beslissing geweest van reggefiber zelf, niet van een bewonersinitiatief). Wel kunnen we als initiatief groep hierop aanhaken om andere wijken mee te krijgen, of anders via een "Leusden constructie" of "Lombok constructie" wijken of delen van wijken te verglazen.
Zelf geef ik welgelegen niet veel kans van slagen omdat de concurentie met UPC en VDSL heftig is, zuidbroek geef ik wel veel kans (relatief lage kosten en alleen concurrentie van UPC). Ik denk dat we als initiatief ons eigen plan moeten trekken en daarbij zoveel mogelijk samenwerken met Reggefiber, omdat die al een POP heeft.
Verder sluit ik me bij Jerry aan, relax, neem een goed glas wijn, leen achterover en we zien elkaar op 1 november om ideeën uit te wisselen.
Ok, helder verhaal. Voor Welgelegen ben ik ook bang inderdaad, de prijs zal volgens mij echt zwaar concurrerend met UPC moeten zijn, mensen zijn toch geneigd om bij het oude te blijven of te zeggen "Nou ik kijk wel waar UPC mee komt" (Dat ze met een prijs en media offensief gaan komen lijkt me duidelijk). Het lijkt me handig als Henk aangeeft wanneer de 30% voor Zuidbroek gehaald moet zijn en wat de status van de hoeveelheid aanmeldingen nu is, en wanneer Reggefiber denkt in Welgelegen te beginnen.SkyFlyer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:53:
[...]
In principe is er in Apeldoorn nu een voorsprong, omdat een glasvezelnetwerk provider al zelf initiatief neemt om bepaalde wijken uit te rollen. Voor die wijken zie ik geen toegevoegde waarde van het bewonersinitiatief (Dit is immers een commerciële beslissing geweest van reggefiber zelf, niet van een bewonersinitiatief). Wel kunnen we als initiatief groep hierop aanhaken om andere wijken mee te krijgen, of anders via een "Leusden constructie" of "Lombok constructie" wijken of delen van wijken te verglazen.
Zelf geef ik welgelegen niet veel kans van slagen omdat de concurentie met UPC en VDSL heftig is, zuidbroek geef ik wel veel kans (relatief lage kosten en alleen concurrentie van UPC). Ik denk dat we als initiatief ons eigen plan moeten trekken en daarbij zoveel mogelijk samenwerken met Reggefiber, omdat die al een POP heeft.
Inderdaad, laat Reggefiber ons ook aangeven in welke mate wij ons nog moeten inspannen voor Zuidbroek en Welgelegen. Als er nu bijvoorbeeld al (bijna) 30% in Zuidbroek gehaald is, dan heeft het weinig zin om daar nog energie en tijd in te gaan steken en kunnen we ons beter richten op de andere wijken.
Tevens heb ik ondertussen de deal met PCExtreme al sponsor ook helemaal rond 
Zij hebben voor dit "Project" om het zomaar even te noemen het domein apeldoornglasvezel.com registeert of gaan dit in korte tijd voor dit Project doen.
Ik weet niet of dit nog nodig is anders zal ik een van deze dagen even een belletje doen na ze mocht dit niet meer noodzakelijk zijn.
Zij hebben voor dit "Project" om het zomaar even te noemen het domein apeldoornglasvezel.com registeert of gaan dit in korte tijd voor dit Project doen.
Ik weet niet of dit nog nodig is anders zal ik een van deze dagen even een belletje doen na ze mocht dit niet meer noodzakelijk zijn.
Verwijderd
Welgelegen zit voor ADSL niet op de centrale in het centrum, maar op de centrale in Zevenhuizen. De snelheid is bedroevend te noemen (max 11Mbit en dit is nagemeten door een technicus van KPN, sneller kan dus gewoon niet). Ik woon sinds april vorig jaar in een nieuw appartementencomplex en had dus verwacht dat de snelheid beter zou zijn dan waar ik eerst woonde (Osseveld). Nu blijkt dat ik op dezelfde centrale zit en er nog verder af woon en dus in snelheid achteruit ben gegaan. Concurrentie van het zogenoemde VDSL is er dus niet aangezien dat gewoon niet beschikbaar is. Ik woon aan het kanaal en het dichtst bij het centrum dus ik ga er even vanuit dat de rest van Welgelegen daarom ook niet op de centrales in het centrum zitten. Bij de internet postcode check van een vergelijkingssite zie ik in ieder geval geen premium pakketten in de vergelijking staan.B2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 06:51:
[...]
Ok, helder verhaal. Voor Welgelegen ben ik ook bang inderdaad, de prijs zal volgens mij echt zwaar concurrerend met UPC moeten zijn, mensen zijn toch geneigd om bij het oude te blijven of te zeggen "Nou ik kijk wel waar UPC mee komt" (Dat ze met een prijs en media offensief gaan komen lijkt me duidelijk). Het lijkt me handig als Henk aangeeft wanneer de 30% voor Zuidbroek gehaald moet zijn en wat de status van de hoeveelheid aanmeldingen nu is, en wanneer Reggefiber denkt in Welgelegen te beginnen.
Inderdaad, laat Reggefiber ons ook aangeven in welke mate wij ons nog moeten inspannen voor Zuidbroek en Welgelegen. Als er nu bijvoorbeeld al (bijna) 30% in Zuidbroek gehaald is, dan heeft het weinig zin om daar nog energie en tijd in te gaan steken en kunnen we ons beter richten op de andere wijken.
Als dit voor heel Welgelegen zo is zou FTTH hier wel kunnen slagen. Alleen valt voor Reggefiber Osseveld ook onder Welgelegen?Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:52:
[...]
Welgelegen zit voor ADSL niet op de centrale in het centrum, maar op de centrale in Zevenhuizen. De snelheid is bedroevend te noemen (max 11Mbit en dit is nagemeten door een technicus van KPN, sneller kan dus gewoon niet). Ik woon sinds april vorig jaar in een nieuw appartementencomplex en had dus verwacht dat de snelheid beter zou zijn dan waar ik eerst woonde (Osseveld). Nu blijkt dat ik op dezelfde centrale zit en er nog verder af woon en dus in snelheid achteruit ben gegaan. Concurrentie van het zogenoemde VDSL is er dus niet aangezien dat gewoon niet beschikbaar is. Ik woon aan het kanaal en het dichtst bij het centrum dus ik ga er even vanuit dat de rest van Welgelegen daarom ook niet op de centrales in het centrum zitten. Bij de internet postcode check van een vergelijkingssite zie ik in ieder geval geen premium pakketten in de vergelijking staan.
Kan Henk hier antwoord op geven?
Verwijderd
Op de website van de wijkraad Welgelegen staat een kaartje waarop is aangegeven wat het werkgebied is van de wijkraad. Ik ga er ook even van uit dat Reggefiber dezelfde grenzen aanhoudt.B2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:28:
[...]
Als dit voor heel Welgelegen zo is zou FTTH hier wel kunnen slagen. Alleen valt voor Reggefiber Osseveld ook onder Welgelegen?
Kan Henk hier antwoord op geven?
Zie daarvoor: Kaart wijk Welgelegen
Daarnaast heb ik nog even verschillende postcodes uit dit gebied getest in de postcodechecker van BBned, maar iedereen valt onder de centrale Apeldoorn-Zevenhuizen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 13:21 ]
Dat maakt mij weer behoorlijk optimistisch... Achterlijk dat KPN trouwens woning practisch naast een grote (!) KPN centrale niet op die centrale aanstuurt... hopenlijk worden ze daar nu voor gestraftVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:20:
[...]
Op de website van de wijkraad Welgelegen staat een kaartje waarop is aangegeven wat het werkgebied is van de wijkraad. Ik ga er ook even van uit dat Reggefiber dezelfde grenzen aanhoudt.
Zie daarvoor: Kaart wijk Welgelegen
Daarnaast heb ik nog even verschillende postcodes uit dit gebied getest in de postcodechecker van BBned, maar iedereen valt onder de centrale Apeldoorn-Zevenhuizen.
Ik hoop dat Reggefiber cq de providers dan vooral in Welgelegen promoten dat het netwerk en de snelheid beter zijn dan het huidige aanbod.SkyFlyer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:09:
[...]
Dat maakt mij weer behoorlijk optimistisch... Achterlijk dat KPN trouwens woning practisch naast een grote (!) KPN centrale niet op die centrale aanstuurt... hopenlijk worden ze daar nu voor gestraft
Helaas nog geen bericht van Henk. Op een mail krijg ik ook geen reactie.
Ik moet ook maar eens een reactie doen als semi-bewoner van Welgelegen, aan de Heliosstraat wel te verstaan. (Woon voor studie in Ede, maar ben in de weekenden nog wel in Apeldoorn te vinden)
Ten eerste, leuk en vooral goed dat dit weer wordt opgepakt! Las een tijdje terug al het stukje in de krant waar ook in dit topic al naar verwezen werd en moest gelijk aan dit topic denken.
Ik ben groot voorstander van glasvezel en ik las hier en daar dat de wijken Welgelegen en Zuidbroek 30% interesse moet hebben wil dit hele project gaan lopen. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: Hoe kunnen mensen zich aanmelden? Via de website? Bij providers?
Ik wil me eventueel wel inzetten voor glasvezel, maar aangezien ik in Ede woon en alleen de weekenden in Apeldoorn ben kan ik me niet 100% inzetten.
Ten eerste, leuk en vooral goed dat dit weer wordt opgepakt! Las een tijdje terug al het stukje in de krant waar ook in dit topic al naar verwezen werd en moest gelijk aan dit topic denken.
Ik ben groot voorstander van glasvezel en ik las hier en daar dat de wijken Welgelegen en Zuidbroek 30% interesse moet hebben wil dit hele project gaan lopen. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: Hoe kunnen mensen zich aanmelden? Via de website? Bij providers?
Ik wil me eventueel wel inzetten voor glasvezel, maar aangezien ik in Ede woon en alleen de weekenden in Apeldoorn ben kan ik me niet 100% inzetten.
Huidige aanbod bij mij in de wijk is opzich prima, maar het kan altijd sneller. En de prijs van UPC is niet bizar hoog, dus mijn grootste angst is dat mensen het wel best vinden en het gewoon willen houden zoals het nu is.B2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:14:
[...]
Ik hoop dat Reggefiber cq de providers dan vooral in Welgelegen promoten dat het netwerk en de snelheid beter zijn dan het huidige aanbod.
Helaas nog geen bericht van Henk. Op een mail krijg ik ook geen reactie.
Ja, heb het inderdaad maar eens via de krant proberen aan te slingeren :-) Blijkbaar met succes.Jorian29 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:27:
Alle hulp is welkom, zeker voor Welgelegen. Misschien kun je in de weekenden wat doen? Wat er precies moet gebeuren is ook nog niet helemaal duidelijk, deze info hebben wij ook nog niet gekregen van ons contact bij Reggefiber (Henk055).Ik ben groot voorstander van glasvezel en ik las hier en daar dat de wijken Welgelegen en Zuidbroek 30% interesse moet hebben wil dit hele project gaan lopen. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: Hoe kunnen mensen zich aanmelden? Via de website? Bij providers?
Het overhalen van de grosso modo zal volgens mij ook het grootste probleem worden. Dus de klanten van UPC met een hooguit 20Mbit abonnementje. Reggefiber zal hier vast ervaring mee hebben van eerdere projecten, hoe is dit toen verlopen e.d.?Huidige aanbod bij mij in de wijk is opzich prima, maar het kan altijd sneller. En de prijs van UPC is niet bizar hoog, dus mijn grootste angst is dat mensen het wel best vinden en het gewoon willen houden zoals het nu is.
Zo te lezen zal henk055 er zich niet veel meer mee bemoeien. Erg jammer als dit zo moet. Stel dat henk055 er echt helemaal mee stopt, zijn er dan geen alternatieven? Heeft Reggefiber alleenrecht?Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:07:
Misschien kan ik in de weekenden wel wat betekenen, maar ik wacht eerst even het vervolg af van dit akkefietje.
Graag zou ik i.v.m. mijn planning rekening mee willen houden of 1 november nu doorgaat (ik ga er nog steeds vanuit). Daarnaast of ik een leslokaal in Teuge moet regelen, of dat er betere locaties zijn.
@Henk055
Als je nu de reacties van dit weekend terugleest, ik lees er niets anders in dat als B2 geen of weinig uitzicht op FTTH heeft, er voor hem persoonlijk weinig of geen belang is zich voor een bewonersinitiatief in te zetten. Dat lijkt mij niet meer dan logisch (niemand is zó filantropisch... ;-) ).
Tenslotte, ben ik nog steeds benieuwd wie de wholesale provider wordt voor de TV dienst, het lijkt, gezien het aanbod van Vodafone, WBA+/Glashart Media, maar mis dan XMS en Solcon in het rijtje van providers. (er zijn natuurlijk meer redenen voor providers om wel of niet aan te bieden)
@B2
Aangezien voor de wijken met FTTC de wet van de remende voorsprong geld, lijkt het mij ook niet meer dan logisch dan deze wijken als laatste aan de beurt zullen zijn. Zoals eerder aangegeven lijkt me de inzet van een bewonersinitiatief verglazing van GEHEEL Apeldoorn. (en wat mijn betreft ook Teuge... ;-) (ligt zo mooi tussen Twello en Apeldoorn).
@Henk055
Als je nu de reacties van dit weekend terugleest, ik lees er niets anders in dat als B2 geen of weinig uitzicht op FTTH heeft, er voor hem persoonlijk weinig of geen belang is zich voor een bewonersinitiatief in te zetten. Dat lijkt mij niet meer dan logisch (niemand is zó filantropisch... ;-) ).
Tenslotte, ben ik nog steeds benieuwd wie de wholesale provider wordt voor de TV dienst, het lijkt, gezien het aanbod van Vodafone, WBA+/Glashart Media, maar mis dan XMS en Solcon in het rijtje van providers. (er zijn natuurlijk meer redenen voor providers om wel of niet aan te bieden)
@B2
Aangezien voor de wijken met FTTC de wet van de remende voorsprong geld, lijkt het mij ook niet meer dan logisch dan deze wijken als laatste aan de beurt zullen zijn. Zoals eerder aangegeven lijkt me de inzet van een bewonersinitiatief verglazing van GEHEEL Apeldoorn. (en wat mijn betreft ook Teuge... ;-) (ligt zo mooi tussen Twello en Apeldoorn).
SkyFlyer, in ieder geval hebben we een lokatie. Ik zal eens informeren of ik evt een schoollokaal hier in 055 kan regelen. (mijn buurvrouw staat voor de klas) En als we met zn 5en zijn, misschien heeft iemand thuis wel voldoende ruimte
Ik zou het niet erg vinden als de wijken beneden het spoor als laatste aan de beurt komen, als ik maar een aan zekerheid grenzende garantie heb dat deze wijken wel verglaasd worden (dan bedoel ik dus dat er gekeken wordt of er 30% gehaald kan worden). En dan bedoel ik dat niet alleen voor Zuid, maar ook voor bijvoorbeeld de Maten, waar toch een grote groep Apeldoorners wonen. Zoals ik eerder heb aangegeven, ik kan er nu in komen dat er nog geen faseringsplan is omdat er eerst gekeken wordt of Zuidbroek en Welgelegen het gaan halen. Vraag blijft nog steeds staan, wat kunnen en willen wij hierin betekenen?SkyFlyer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:30:
Graag zou ik i.v.m. mijn planning rekening mee willen houden of 1 november nu doorgaat (ik ga er nog steeds vanuit). Daarnaast of ik een leslokaal in Teuge moet regelen, of dat er betere locaties zijn.
@Henk055
@B2
Vervolgens: volgens mij ga je niet met een dartpijltje op de kaart van Apeldoorn gooien om te bepalen welke wijk dan aan de beurt is.
Henk heeft na zijn afwijzende post van vrijdagavond nog niet gereageerd hier in het topic of op mijn mail. Dus Henk, mocht je dit lezen (en ik weet bijna zeker van wel) laat ons dan in ieder geval weten of Reggefiber nog met de initiatiefgroep samen op wil trekken. Kunnen wij jou nog verwachten op 1 november?
Iets in Apeldoorn zelf lijkt me handig ja. Dat is sneller te bereiken dan iets in Teuge.JerryJerryJerry schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:11:
SkyFlyer, in ieder geval hebben we een lokatie. Ik zal eens informeren of ik evt een schoollokaal hier in 055 kan regelen. (mijn buurvrouw staat voor de klas) En als we met zn 5en zijn, misschien heeft iemand thuis wel voldoende ruimte
Vandaag kreeg ik een mail van Henk, hij gaf aan bezig te zijn informatie binnen Reggefiber los te krijgen over een eventuele planning. Wanneer er meer bekend is horen we het.
Positief dus dat we weer een reactie van Henk hebben.
Overigens zag ik vandaag het bericht in de krant staan dat er gestart kan worden met de bouw van 250 woningen in het gebied KanaalZone Zuid. Wordt er tegenwoordig bij nieuwbouw ook rekening gehouden met eventueel glasvezel in de wijk zoals dat ook bij Zuidbroek is gedaan?
Positief dus dat we weer een reactie van Henk hebben.
Overigens zag ik vandaag het bericht in de krant staan dat er gestart kan worden met de bouw van 250 woningen in het gebied KanaalZone Zuid. Wordt er tegenwoordig bij nieuwbouw ook rekening gehouden met eventueel glasvezel in de wijk zoals dat ook bij Zuidbroek is gedaan?
[ Voor 36% gewijzigd door B2 op 11-10-2011 17:08 ]
Verwijderd
Beste allemaal, ik ben er weer en heb een glas wijn genomen zoals voorgesteld door iemand. 1 november ben ik er bij en hoop ik informatie te hebben over hoe en wat in Apeldoorn. Mijn informatie is nu, dat het in eerste instantie gaat om Zuidbroek en Welgelegen. Welgelegen gaan we vraagbundelen, dat betekent dat er eerst 30% aanmeldingen moeten zijn, voordat we gaan bouwen. Wordt lastig, maar haalbaar lijkt mij.
Ik zal 1 november een beamer en een scherm meenemen voor een presentatie, over hoe we dat gaan aanpakken. Nu de locatie nog en de vraag, met hoeveel zijn we nu?
Ik zal 1 november een beamer en een scherm meenemen voor een presentatie, over hoe we dat gaan aanpakken. Nu de locatie nog en de vraag, met hoeveel zijn we nu?
Verwijderd
Kanaalzone is volgens mij Welgelegen. Als het inderdaad 250 woningen zijn, dan komt er standaard glasvezel in. Dat zou mooi zijn, past in het plan.
Zoals je misschien al hebt gelezen woon ikzelf in de wijk Welgelegen en zou graag willen weten hoe je je hiervoor kan aanmelden?Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:39:
Beste allemaal, ik ben er weer en heb een glas wijn genomen zoals voorgesteld door iemand. 1 november ben ik er bij en hoop ik informatie te hebben over hoe en wat in Apeldoorn. Mijn informatie is nu, dat het in eerste instantie gaat om Zuidbroek en Welgelegen. Welgelegen gaan we vraagbundelen, dat betekent dat er eerst 30% aanmeldingen moeten zijn, voordat we gaan bouwen. Wordt lastig, maar haalbaar lijkt mij.
En wordt er nog iets van reclame gemaakt voor dit project? Iets van een folder door de deur of dat er een stuk staat in het mooie blauwe boekje die we krijgen van de wijkraad? Of zie ik dat verkeerd?
1 november valt niet in een weekend dus ik kan er niet bij zijn. Zou het wel fijn vinden als de bevindingen aldaar even in de topicstart worden toegevoegd?
Uh nee, das Zuid. Tenminste dit stukje heVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:41:
Kanaalzone is volgens mij Welgelegen. Als het inderdaad 250 woningen zijn, dan komt er standaard glasvezel in. Dat zou mooi zijn, past in het plan.
Wordt uiteraard gedaan.Jorian29 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:23:
[...]
1 november valt niet in een weekend dus ik kan er niet bij zijn. Zou het wel fijn vinden als de bevindingen aldaar even in de topicstart worden toegevoegd?
Ik zal morgen even een mail rondsturen met info over de status.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:39:
ik loop morgen even bij de buurvrouw naar binnen of we lokaal in apeldoorn kunnen krijgen (Basisschool Korenaar)
Ik hoorde net van mijn buurvrouw dat de Korenaar alleen lokalen verhuurt. Ik kan eventueel met de directeur om de tafel om desnoods iets te regelen maar als de Stolp zonder kosten is zou ik zeggen doen!
Edit: laat maar
Thnx Henk!
Edit: laat maar
[ Voor 11% gewijzigd door JerryJerryJerry op 13-10-2011 09:40 ]
Prima. Erg blij om te horen dat het een WBA+ gebied wordt. Daarnaast zie ik dat Lijbrandt ook het alleen TV (€ 16,50) (inclusief ongecodeerd DVB-C) en een concurrend triple play bod (25 start en 25 compleet) heeft, welke in mijn omgeving altijd erg belangrijk zijn geweest om mensen richting glasvezel te krijgen.
PS
Voor evt. later overleg blijft het aanbod voor de locatie in Teuge ook staan (inclusief bar... ;-) )
PS
Voor evt. later overleg blijft het aanbod voor de locatie in Teuge ook staan (inclusief bar... ;-) )
[ Voor 14% gewijzigd door SkyFlyer op 13-10-2011 09:48 ]
Top!Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:38:
Ik heb een zaaltje gereserveerd in de Stolp. 1 november om half 8 's avonds. Kosten voor Reggefiber.
Dankje voor het initiatief henk055!Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:38:
Ik heb een zaaltje gereserveerd in de Stolp. 1 november om half 8 's avonds. Kosten voor Reggefiber.
Top. Goed geregeld Henk. Ik ben erbij.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:38:
Was even een paar dagen/weken minder actief in dit topic i.v.m. afwezigheid voor het werk. Voordeel is wel dat ik hierdoor de commotie gemist heb, en nu weer vol frisse moed aan de gang kunnen gaan.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Verwijderd
volgens mij kom ik aan 4 man voor 1 november? Wellicht goed om een foto te maken en die in de krant te zetten, alszijnde de inititiefgroep Apeldoorn op Glasvezel?
Nee, we zitten inmiddels al aan een paar man meer. Door omstandigheden lukte het gisteravond niet om de mail te sturen. Gaat dit weekend wel lukken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:39:
volgens mij kom ik aan 4 man voor 1 november? Wellicht goed om een foto te maken en die in de krant te zetten, alszijnde de inititiefgroep Apeldoorn op Glasvezel?
@henk055
Komt Solcon inderdaad beschikbaar op de glasvezel in A'doorn? Ikzelf ben 1 van de gelukkigen welke in Zuidbroek woont, maar vind het aanbod van KPN bij lange na niet concurerend tov UPC. Solcon biedt wél concurerende triple play pakketten aan. Enig idee wanneer Solcon gaat aanbieden, als ze dit gaan doen?
Komt Solcon inderdaad beschikbaar op de glasvezel in A'doorn? Ikzelf ben 1 van de gelukkigen welke in Zuidbroek woont, maar vind het aanbod van KPN bij lange na niet concurerend tov UPC. Solcon biedt wél concurerende triple play pakketten aan. Enig idee wanneer Solcon gaat aanbieden, als ze dit gaan doen?
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Vodafone is vergelijkbaar en Lijbrandt is goedkoper in vergelijking met UPC. Daarnaast hoop ik dat Solcon inderdaad ook mee gaat doen, omdat voor de "bible belt" een wat meer gematigde optie is (t.o.v. kliksafe) en erg goede klantenservice heeft.
Goh ik had Concepts ook nog wel verwacht eerlijk gezegd, aangezien ze wel in buurgemeente Voorst (Twello) en Deventer actief zijn. Naja.. wie weet kan Henk op 1 november wel wat meer vertellen hier over.
Solcon zou ik ook een mooie optie vinden inderdaad, goede service en goede prijzen!SkyFlyer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:00:
Vodafone is vergelijkbaar en Lijbrandt is goedkoper in vergelijking met UPC. Daarnaast hoop ik dat Solcon inderdaad ook mee gaat doen, omdat voor de "bible belt" een wat meer gematigde optie is (t.o.v. kliksafe) en erg goede klantenservice heeft.
Of het wel of geen bible belt provider is interesseert mij helemaal niets. Het gaat mij om een concurrerend pakket tegen een scherpe prijs. Lijbrandt is ook duurder als UPC (50mb i-net, uitgebreid digitaal + hdtv, telefonie) Alleen Solcon heeft een betere prijs voor een vergelijkbaar pakket. Maar we wachten rustig af.SkyFlyer schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:00:
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Verwijderd
Het mooiste pakket is natuurlijk Lijbrandt. Dit pakket kost in de vraagbundeling € 44,95 per maand. Daar zit in: analoge radio/televisie, digitale tv met een aantal HD zenders, een HDsettopbox en telefonie. Echt een mooi pakket. Solcon is op zich ook wel aardig ., maar iets duurder. Wel een kwalitatief goede provider met een sterke helpdesk. Ook wat waard.
Of Solcon naar Apeldoorn komt is aan hen, maar ik denk het wel. Provider Kliksafe heeft wel aangegeven naar Apeldoorn te willen komen. Zij bieden echter alleen internet en telefonie. Als ik even voor mij zelf alles optel, dan heb ik Internet en bellen en onbeperkt bellen bij KPN voor € 50,- permaand en dan nog UPC radio en digitale tv voor € 26,50. Totaal 76,50 per maand. Zou ik naar Lijbrandt, dan heb ik meer voor slechts € 49,95. De ervaring is dat 80% er op vooruit gaat op zowel diensten als prijs.
Of Solcon naar Apeldoorn komt is aan hen, maar ik denk het wel. Provider Kliksafe heeft wel aangegeven naar Apeldoorn te willen komen. Zij bieden echter alleen internet en telefonie. Als ik even voor mij zelf alles optel, dan heb ik Internet en bellen en onbeperkt bellen bij KPN voor € 50,- permaand en dan nog UPC radio en digitale tv voor € 26,50. Totaal 76,50 per maand. Zou ik naar Lijbrandt, dan heb ik meer voor slechts € 49,95. De ervaring is dat 80% er op vooruit gaat op zowel diensten als prijs.
Ik had Concepts gemaild hier over en gevraagd of ze hier ook komen als provider. Maar ze gaven te kennen dat het voorlopig nog niet doen.
Je bent van harte uitgenodigd penkie 1 november !
In Zuidbroek (iig in mijn projectbuurt) wordt ook elk huis uitgerust met glas, of er nou keuze gemaakt is voor een aanbieder of niet. Als dat bij de 30% wordt gerekend dan moet het niet moelijk zijn om dat te halen.penkie48 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:01:
in Twello werd gewoon de kabel in huis geblazen aangesloten of niet , waarom dit gedoe met 30+ aansluitingen.
Niet waar. Toevallig is vandaag bij mij het kabeltje naar binnen geblazen en even een praatje gemaakt met de jongen van Reggefiber. Ze blazen alleen glas naar binnen bij de mensen die zich voor kosteloze installatie hebben aangemeld. Op dit moment was dat ongeveer 50% terwijl ze op 98% gerekend haddenEdVe schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 23:12:
[...]
In Zuidbroek (iig in mijn projectbuurt) wordt ook elk huis uitgerust met glas, of er nou keuze gemaakt is voor een aanbieder of niet. Als dat bij de 30% wordt gerekend dan moet het niet moelijk zijn om dat te halen.

Vreem, mij zeiden ze wat anders; eerst gingen ze alle huizen langs om de kabel binnen te blazen, bij de mensen die niet thuis waren stuurden ze een brief. Ze moesten nog 10 huizen doen van het project waar ze nog geen reactie van hebben gehad. Waren mensen van Volkers Wessel Telecom.f4stf0rw4rd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:16:
[...]
Niet waar. Toevallig is vandaag bij mij het kabeltje naar binnen geblazen en even een praatje gemaakt met de jongen van Reggefiber. Ze blazen alleen glas naar binnen bij de mensen die zich voor kosteloze installatie hebben aangemeld. Op dit moment was dat ongeveer 50% terwijl ze op 98% gerekend hadden
Volkers Wessel heeft hier ook het glas naar binnen geblazen. Vreemd dat ze verschillende verhalen vertellen... Ik weet in ieder geval wel dat het niet van een leien dakje ging. Bij een aantal woningen kregen ze het glas niet naar binnen.EdVe schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:54:
[...]
Vreem, mij zeiden ze wat anders; eerst gingen ze alle huizen langs om de kabel binnen te blazen, bij de mensen die niet thuis waren stuurden ze een brief. Ze moesten nog 10 huizen doen van het project waar ze nog geen reactie van hebben gehad. Waren mensen van Volkers Wessel Telecom.
Ach ja, het is nu wachten op een interessante provider, en dat is dus niet KPN
Precies, maar 50% is ook meer dan 30% :-). Ben benieuwd wanneer modem aangesloten wordt en dat ik kan kiezen welke provider ik wil.f4stf0rw4rd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Volkers Wessel heeft hier ook het glas naar binnen geblazen. Vreemd dat ze verschillende verhalen vertellen... Ik weet in ieder geval wel dat het niet van een leien dakje ging. Bij een aantal woningen kregen ze het glas niet naar binnen.
Ach ja, het is nu wachten op een interessante provider, en dat is dus niet KPN
Verwijderd
je moet even onderscheid maken tussen nieuwbouw wijken en bestaande bouw. In nieuwbouwwijken, groter dan 250 woningen komt standaard glasvezel. Aangezien KPN leverplicht heeft, geldt in nieuwbouw wijken die 30% niet.
In bestaande wijken zitten diensten en ligt de investering om glasvezel aan te leggen een stuk hoger. Op basis van deze kennis en ervaring stelt de investeerder, dat er eerst 30% deelname moet zijn, voordat de investering voor de aanleg wordt gedaan. Het is net een hypotheek.
De bouwer van het netwerk in Zuidbroek is Volker Wessels. Zij bouwen het bestande netwerk om naar glasvezel en dat wil wel eens lastig zijn. Verstopte buisjes, verkeerde koppelingen en noem maar op. Uiteindelijk komt het wel goed. Uitgangspunt in Zuidbroek is zoveel mogelijk modems plaatsen, met of zonder diensten, want klaar is klaar.
In bestaande wijken zitten diensten en ligt de investering om glasvezel aan te leggen een stuk hoger. Op basis van deze kennis en ervaring stelt de investeerder, dat er eerst 30% deelname moet zijn, voordat de investering voor de aanleg wordt gedaan. Het is net een hypotheek.
De bouwer van het netwerk in Zuidbroek is Volker Wessels. Zij bouwen het bestande netwerk om naar glasvezel en dat wil wel eens lastig zijn. Verstopte buisjes, verkeerde koppelingen en noem maar op. Uiteindelijk komt het wel goed. Uitgangspunt in Zuidbroek is zoveel mogelijk modems plaatsen, met of zonder diensten, want klaar is klaar.
Begrijp ik uit jouw woorden Henk dat de leveringsverplichting van KPN niet zozeer een koper aansluiting is, maar een telefonie aansluiting, of dat nu via koper of glasvezel is, dat maakt niet uit?
En impliceer je nu ook dat KPN bij nieuwbouw wijken (alleen in Apeldoorn?) nu standaard een glasvezel aansluit i.p.v. koper?
En impliceer je nu ook dat KPN bij nieuwbouw wijken (alleen in Apeldoorn?) nu standaard een glasvezel aansluit i.p.v. koper?
Solcon heeft nota bene een datacenter in Apeldoorn staan. Het zou wat raar zijn als ze dan geen glas pakketen aan gaan bieden hier. Maar zoals je al zei, we merken het wel.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:03:
Ik heb zowel koper als nu een glasvezel (in een nieuwbouw woning)SkyFlyer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:00:
Dat was ook mijn idee. Hemelsbreed staat dat datacenter nog geen kilometer van Zuidbroek afJeebeekje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:07:
[...]
Solcon heeft nota bene een datacenter in Apeldoorn staan. Het zou wat raar zijn als ze dan geen glas pakketen aan gaan bieden hier. Maar zoals je al zei, we merken het wel.
Zou je aub je mail adres kunnen sturen? Dan kan ik de uitnodiging de deur uit doen.DMT schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:03:
Hoi, kan ik ook ergens mee helpen? Woon zelf in de Eglantier/Maten. Ik wil op zich ook wel aanmoedigen in de startwijken om een hoger percentage aansluitingen te realiseren.
Dat heeft er niet zoveel mee te maken. Volgens mij zit in het Solcon datacenter in Apeldoorn alleen een hosting deel van Solcon.f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:03:
[...]
Dat was ook mijn idee. Hemelsbreed staat dat datacenter nog geen kilometer van Zuidbroek af
Ik denk dat je het een beetje te simpel voorstelt Penkie.penkie48 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:54:
Mischien snap ik het niet.
30+ aansluiting geld voor de hele gemeente Apeldoorn , dan zijn we er toch al aan .
Twello heeft helemaal glasvezel gekregen zelfs al sluit je het niet aan, er werd aan de deur gebeld wilt u een glasvezel kabel in huis hebben zo ja dan doen we dat.
Zo kan het toch ook in Apeldoorn,
Er liggen in de wijk Zevenhuizen/ de mheen al kokers in de grond tot aan de wijk kasten, verbeter me als dat niet zo is .
Alleen al in onze complete straat lopen de huisnummers van 1 tot 1000 , laat staan compleet apeldoorn.
Snap ook niet waarom we op de knieen moeten voor de glasvezel blazers en de netwerk mensen .
Er word je niet de kans gegeven op enige manier het aan te vragen via je postcode en huisnummer.
We zijn toch de klant , dan moet het toch niet zo moeilijk zijn allemaal.
Vraag is de centrale zevenhuizen al aangepast voor het glasvezel verhaal .
adsl 2+ was al zo traag en het Vdsl verhaal gaat ook niet als een speer .of gaat het toch uitkomen dat het via De straatkast geregeld gaat worden , zag in zuidbroek mooie nieuwe straatkasten staan met de aansluitingen er in voor glasvezel.
Kwa kosten zal het een beste inverstering zijn , zie het als een win win situatie ik doe wat voor jou jij doet wat voor mij,.
Het kost eerst wat maar word ook weer terug verdiend op de lange duur.
Is het ook niet verstandig om de wethouder die met naam in de stentor stond op 1 nov uit te nodigen en zijn kant van het verhaal uit te leggen ..
Als deze man zegt ik sta garant voor geheel Apeldoor dan zijn we al een heel eind.
Verwijderd
Klopt, wij leggen een compleet nieuw netwerk, dus gebruiken geen kabels die naar straatkasten lopen enz. Het enige wat wij gebruiken zijn vezels van externe leveranciers voor de aanvoer van het signaal vanuit bv Amsterdam, waar bijna alle providers hun signaal vandaan halen. Dus de route van Amsterdam naar Apeldoorn. In Apeldoorn leggen we alles nieuw.
We kunnen nog geen vergunning aanvragen, want er heeft nog geen engineering plaatsgevonden. Er staat nog niets op tekening. Dit moet eerst gebeuren, en dan gaan de tekeningen naar de gemeente voor een Instemming.
We kunnen nog geen vergunning aanvragen, want er heeft nog geen engineering plaatsgevonden. Er staat nog niets op tekening. Dit moet eerst gebeuren, en dan gaan de tekeningen naar de gemeente voor een Instemming.
Verwijderd
ik kan mij voorstellen dat het lastig is, maar reageer gewoon, want zo krijgen we duidelijkheid.
De kokers waar je het over hebt, zijn niet voor glasvezel. Niet dat ik weet en niet van ons.
Ik zal proberen op 1 november iets duidelijk te hebben over de planning van Welgelegen, maar dat wordt al moeilijk. We zullen zien.
De kokers waar je het over hebt, zijn niet voor glasvezel. Niet dat ik weet en niet van ons.
Ik zal proberen op 1 november iets duidelijk te hebben over de planning van Welgelegen, maar dat wordt al moeilijk. We zullen zien.
Penkie, GoT is een discussiesite. Als je dan een reactie krijgt op je verhaal dat ik je plan/gedachtes/oid een beetje te simpel vind voorgesteld gezien de complexheid zoals je in het topic hebt kunnen lezen moet je daar mee om kunnen gaan.penkie48 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:05:
Goed ik denk te simpel , en zal vanaf vandaag geen commentaar meer geven.
In mijn ogen denk je dat het zo allemaal "ff te regeluh" valt maar niets is minder waar. Het aanleggen van een compleet nieuwe infrastructuur vergt veel planning, afstemming e.d. Daarbij ook nog eens dat Reggefiber Apeldoorn gefaseerd en vraaggestuurd wil aanpakken. Dat regel je niet zomaar even op een regenachtige maandagmiddag.
[ Voor 18% gewijzigd door B2 op 21-10-2011 00:56 ]
Penkie, het verhaal in de stentor was mijn bedoeling om lezers te attenderen op glasvezel. Wat mij betreft heeft het de juiste uitkomst gehad, 'ergens' een groep mensen bij elkaar krijgen om er mee aan de slag te gaan. Via GoT hebben we ook gelijk contact gelegd met Henk van Reggefiber. Neem van mij aan dat er achter de schermen hard wordt gewerkt aan meer activiteiten om glasvezel in Apeldoorn onder de aandacht te brengen.penkie48 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:31:
Na het verhaal in de stentor blijft het ijzig stil omtrent het glasvezel gebeuren .
Er zal toch echt aktie moeten worden ondernomen om de toekomstige klanten te gaan winnen .
Het bij elkaar krijgen van mensen gaat door drukke agenda's tegenwoordig niet zo heel snel. Vandaar dat we ook pas 1 november voor het eerst bij elkaar kunnen komen. Dan zullen we het o.a. hebben over de nu te nemen stappen en een informatieve site e.d.
Graag zouden we jouw enthousiasme willen benutten om je buurt/straat ambassadeur te laten zijn voor jouw buurt. Waar woon je precies (stuur me evt een DM), dan zet ik je op de ambassadeurs lijst.
Verwijderd
Op het moment dat we gaan als Reggefiber, dan gaan we ook echt. Als wij de planning duidelijk hebben, gaat er een heel marketing circus lopen met allerlei informatie, voordelen van glasvezel en langzamerhand komen dan ook de providers in beeld en zullen ook flink aan de slag gaan met: huis aan huis lopen, telemarketing, folders en noem maar op. De brievenbussen krijgen het druk, ga daar maar van uit.
Verder is er contact geweest met Solcon, en ik denk dat ze mee gaan. Als het allemaal mee zit, hebben we KPN, Vodafone, XS4ALL, Lijbrandt, Kliksafe en Solcon. Leuke lijst om mee te beginnen denk ik?
Verder is er contact geweest met Solcon, en ik denk dat ze mee gaan. Als het allemaal mee zit, hebben we KPN, Vodafone, XS4ALL, Lijbrandt, Kliksafe en Solcon. Leuke lijst om mee te beginnen denk ik?
Hoop het ook ben onderhands zat met 3mb verbinding in het woudhuis. Sneller niet te leveren volgens de heren.
Meld meteen aan als het kan.
Meld meteen aan als het kan.
[verwijderd]
[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Dat Zonnehoeve glasvezel moet krijgen, net zoals Zuidbroek ben ik je met je eens. Toch heeft Henk een terecht punt gemaakt dat Zonnehoeve te klein is om een eigen centrale te rechtvaardigen. Het idee is daarom om te kijken of Zonnehoeve en de Woudhuis kunnen samenvoegen.Mar.tin schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 01:21:
Hier in de "Zonnehoeve" ook animo voor Glas tot aan de deur. Die 120 Mbit lijn is me niet snel genoeg!
Ik woon zelf ook in Zonnehoeve en heb me daarom aangemeld als stuurgroeplid. Mogelijk zouden we op den duur gezamenlijk wat ambassadeurstaken kunnen oppakken in onze wijk.
@Henk, zeker goede namen. Hiermee kunnen we de bewoners volgens mij een ruim aanbod providers aanbieden. Ben zeer benieuwd naar onze bijeenkomst van 1 november.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Wonen jullie in die zandbak? Zijn er al plannen om weer verder te bouwen? De helft van de huizen daar staat nog leeg toch? De plannen waren veelbelovend, de uitvoering laat nog wachten....
verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode
[ Voor 161% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 18:39 . Reden: verwijderd dankzij b2 in de sarcasme mode ]
Verwijderd
Reggefiber is eigenaar van het netwerk en verhuurt het aan providers. Bewoners gaan een contract aan met een provider en niet met Reggefiber. Wij bouwen alleen netwerken.
Of ik beloften waar kan maken? Nee, niet. Ik doe mijn best om glasvezel naar Apeldoorn te krijgen, maar kan niets beloven. De betaler bepaald, en die komt nog niet echt met een planning voor Apeldoorn.
We zijn bezig in Zuidbroek en Welgelegen staat op de planning als volgende wijk. Wat en wanneer is nog niet bekend. Ik probeer voor 1 november nog wat meer duidelijkheid te krijgen. Zo niet, dan nemen we de techniek enz door. Ook wel leuk.
Of ik beloften waar kan maken? Nee, niet. Ik doe mijn best om glasvezel naar Apeldoorn te krijgen, maar kan niets beloven. De betaler bepaald, en die komt nog niet echt met een planning voor Apeldoorn.
We zijn bezig in Zuidbroek en Welgelegen staat op de planning als volgende wijk. Wat en wanneer is nog niet bekend. Ik probeer voor 1 november nog wat meer duidelijkheid te krijgen. Zo niet, dan nemen we de techniek enz door. Ook wel leuk.
penkie, Apeldoorn wijkt af van de 'standaard'procedure. Ik zou zeggen wacht dinsdag a.s. gewoon af
Ja klopt. Die vierkante zwarte blokken tegen het spoor aan. Deze dus: www.courage.nl/nl/projecten/wonen/cpog_zonne_entree/Jeebeekje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:58:
Wonen jullie in die zandbak? Zijn er al plannen om weer verder te bouwen? De helft van de huizen daar staat nog leeg toch? De plannen waren veelbelovend, de uitvoering laat nog wachten....
De plannen zijn nog steeds ambiteus. De gemeente probeert het bestemmingsplan daar op orde te krijgen, maar stuit telkens op bewoners die daar al 30 jaar met een hutje op de hei wonen. Zo lang dat plan er niet doorkomt, heb ik nog een paar jaar een landelijk gelegen woonhuis.
Hallo en goedenavond beste mensen,
Ik had een vraag voor jullie.
Heeft iemand hier überhaupt een glasvezel pakket?
Ik vraag dit omdat wij bij mij thuis (7328) technisch gesproken een glasvezel pakket hebben van KPN.
KPN was ongeveer 2 jaar geleden bezig met glasvezel aan te leggen tot de kast en bood daarbij "glasvezel"pakketten aan in bepaalde gebieden in Apeldoorn.
Maar zoals jullie waarschijnlijk wel weten is dat geen glasvezel te noemen vanwege het enorme bandbreedte verlies tot aan huis.
Wij betalen hier natuurlijk wel de volle mep voor en kpn zegt gewoon dood leuk dat zei er niks aan kunnen doen en dat we alles zelf moeten regelen. Dit klopt natuurlijk niet en zullen wij verder nog wel werk van maken. Maar in dit soort gevallen waar er dus al deels glasvezel ligt zijn wij dan nog steeds afhankelijk van de in het topic genoemde 30% interesse? Of is er in dit geval een uitzondering?
Persoonlijk zitten wij hier niet te wachten op papieren rompslomp om iets te regelen waar wij eigenlijk al voor betalen.
Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen dan de gemiddelde google search of klantenservice.
Vriendelijke groet,
Ik had een vraag voor jullie.
Heeft iemand hier überhaupt een glasvezel pakket?
Ik vraag dit omdat wij bij mij thuis (7328) technisch gesproken een glasvezel pakket hebben van KPN.
KPN was ongeveer 2 jaar geleden bezig met glasvezel aan te leggen tot de kast en bood daarbij "glasvezel"pakketten aan in bepaalde gebieden in Apeldoorn.
Maar zoals jullie waarschijnlijk wel weten is dat geen glasvezel te noemen vanwege het enorme bandbreedte verlies tot aan huis.
Wij betalen hier natuurlijk wel de volle mep voor en kpn zegt gewoon dood leuk dat zei er niks aan kunnen doen en dat we alles zelf moeten regelen. Dit klopt natuurlijk niet en zullen wij verder nog wel werk van maken. Maar in dit soort gevallen waar er dus al deels glasvezel ligt zijn wij dan nog steeds afhankelijk van de in het topic genoemde 30% interesse? Of is er in dit geval een uitzondering?
Persoonlijk zitten wij hier niet te wachten op papieren rompslomp om iets te regelen waar wij eigenlijk al voor betalen.
Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen dan de gemiddelde google search of klantenservice.
Vriendelijke groet,
Bij ons is er op dit moment ook zo'n 30% aanmeldings-initiatief. Hoe werkt dit precies? Als 30% van de hele gemeente er voor kiest of als 30% per dorp of stad er voor kiest?
En worden de mensen die geen abonnement hebben afgesloten, ook gewoon aangesloten?
En worden de mensen die geen abonnement hebben afgesloten, ook gewoon aangesloten?
Verwijderd
Ik woon ook in de Maten, gaat het om gehele maten of om delen (velden/horsten/gaarde e.d.) Het is in elk geval interessant. ik zag dat xs4all al ging aanbieden in Zuidbroek...B2 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:17:
[...]
Zou je aub je mail adres kunnen sturen? Dan kan ik de uitnodiging de deur uit doen.