Ja ik kan ruimte (hosting) regelen voor de actie , als iemand dan voor desnoods een sponsor wil zoeken voor de domein naam kan ik hiervoor een Onbeperkt Hosting pakketje aanmaken
Hier zouden we juist Solcon voor kunnen benaderen. Wie wordt het vaste pers & sponsor aanspreekpunt? Iets voor Henk055?chrisdrielsma schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:29:
Ja ik kan ruimte (hosting) regelen voor de actie , als iemand dan voor desnoods een sponsor wil zoeken voor de domein naam kan ik hiervoor een Onbeperkt Hosting pakketje aanmaken
Ja bij deze als ambassadeur voor Centrum
[ Voor 9% gewijzigd door Newjersey op 18-09-2011 21:44 ]
Ok dus dan hebben we :Newjersey schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:43:
[...]
Ja bij deze als ambassadeur voor Centrum(Al weet ik niet precies wat die taak ik gaat houden) En voor eventueel een .nl domein, die kan ik eventueel wel regelen. Geen probleem
- Een domein naam - apeldoornopglasvezel.nl
- Hosting
Voor de content van de site zouden we zelf kunnen kijken bij andere projecten, navraag doen bij Reggefiber en navraag doen bij andere projecten.
Wie wil welke taak op zich nemen? En een voorzitter voor de projectgroep cq vast aanspreekpunt voor o.a. Reggefiber en een voor de pers hebben we ook nog niet.
@Newjersey :
Ik heb net even bij de SIDN gecheckt of het domein nog vrij was en deze (apeldoornopglasvezel.nl) is helaas al bezet.
Ik heb net even bij de SIDN gecheckt of het domein nog vrij was en deze (apeldoornopglasvezel.nl) is helaas al bezet.
[ Voor 6% gewijzigd door chrisdrielsma op 19-09-2011 10:18 ]
Ik heb ondertussen richting PCExtreme een mail verzonden of zei ons willen sponsoren met een domein naam ook en eventueel hosting.
Geachte Mensen van PCextreme,
Ik heb jullie even de volgende vraag , ik ben zelf ondertussen vanaf het begin 2004 al klant bij jullie en nu heb ik aan jullie even de volgende vraag.
Ik en de andere van een lopend topic op Tweakers.net , zijn een topic gestart om hier in Apeldoorn aan Glasvezel te krijgen en zijn dus via Tweakers een Bewonersinitiatief per wijk begonnen.
en omdat een forum niet echt een luxe optie is om makkelijk mensen te zoeken , zijn wij dus eigenlijk op zoek na een sponsor die ons een domeinnaam en het mooiste zou zijn met hosting zou willen sponsoren voor onze actie hier in Apeldoorn.
Hierbij doe ik ook even de link na het lopende topic : [Glasvezel] Bewonersinitiatief Apeldoorn, per wijk
Ik hoop op , een leuke reactie van jullie kant terug
mvg
Chris
Geachte Mensen van PCextreme,
Ik heb jullie even de volgende vraag , ik ben zelf ondertussen vanaf het begin 2004 al klant bij jullie en nu heb ik aan jullie even de volgende vraag.
Ik en de andere van een lopend topic op Tweakers.net , zijn een topic gestart om hier in Apeldoorn aan Glasvezel te krijgen en zijn dus via Tweakers een Bewonersinitiatief per wijk begonnen.
en omdat een forum niet echt een luxe optie is om makkelijk mensen te zoeken , zijn wij dus eigenlijk op zoek na een sponsor die ons een domeinnaam en het mooiste zou zijn met hosting zou willen sponsoren voor onze actie hier in Apeldoorn.
Hierbij doe ik ook even de link na het lopende topic : [Glasvezel] Bewonersinitiatief Apeldoorn, per wijk
Ik hoop op , een leuke reactie van jullie kant terug
mvg
Chris
Misschien is apeldoornwilglasvezel.nl ook een idee? Of apeldoornopglas.nl?chrisdrielsma schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:17:
@Newjersey :
Behalve contact met de woningcoörperaties, heb ik ook zakelijk contact met Solcon. (Net een sponsordeal voor een ander project met hun uitgewerkt) Als er dit keer meer mensen willen doorzetten, moeten we er maar werk van gaan maken. Ik zal proberen deze week de TS bij te werken.
Wie kan er een site opzetten?
Oh via Solcon zou wat mij betreft echt de voorkeur genieten, omdat we dan ook gelijk een grote aanbieder op glasvezel meehebben!SkyFlyer schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:06:
Behalve contact met de woningcoörperaties, heb ik ook zakelijk contact met Solcon. (Net een sponsordeal voor een ander project met hun uitgewerkt) Als er dit keer meer mensen willen doorzetten, moeten we er maar werk van gaan maken. Ik zal proberen deze week de TS bij te werken.
Site opzetten ben ik niet ervaren in, maar content schrijven wil ik best doen.
Hoop dat we dit keer echt door kunnen zetten!
[ Voor 3% gewijzigd door B2 op 19-09-2011 12:45 ]
Willen jullie de domeinnaam laten sponseren door PC Extreme of zal ik deze donatie doen? Maakt mij opzich weinig uit.
Het mooiste zou zijn als we een complete sponsor deal via Solcon zouden kunnen krijgen. Wanneer dat niet lukt zou jouw optie met PC Extreme een leuke zijn.
Skyflyer, kun jij wat regelen met Solcon?
Skyflyer, kun jij wat regelen met Solcon?
Kan wel, maar misschien is het handiger eerst klein te beginnen, aangezien het e.a. tijd kost (weken, maanden).
Mijn voorstel: Een kleine site voor "ons". Van waaruit we kunnen coördineren en een eerste opzet presenteren. Als we een verhaal rond hebben, om het project mee op te starten (Alla Prince2 voor de project mensen onder ons), dan een full-blown website, evt. via een Solcon deal.
We kunnen dan exclusiviteit in het eerste jaar aan Solcon en XMS bieden?
Mijn voorstel: Een kleine site voor "ons". Van waaruit we kunnen coördineren en een eerste opzet presenteren. Als we een verhaal rond hebben, om het project mee op te starten (Alla Prince2 voor de project mensen onder ons), dan een full-blown website, evt. via een Solcon deal.
We kunnen dan exclusiviteit in het eerste jaar aan Solcon en XMS bieden?
Ok, Newjersey zou jij het dan met PCExtreme af kunnen stemmen?
Ik was degene die PCextreme een mail had gestuurt over een sponsor deal 
Maar tot op heden heb ik nog niks vernomen van ze , aangezien het ticket openstaat en is doorgestuurd na een andere afdeling zie ik is verzonden.
Maar tot op heden heb ik nog niks vernomen van ze , aangezien het ticket openstaat en is doorgestuurd na een andere afdeling zie ik is verzonden.
B2 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:25:
Ok, Newjersey zou jij het dan met PCExtreme af kunnen stemmen?
chrisdrielsma schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:54:
Ik was degene die PCextreme een mail had gestuurt over een sponsor deal
[...]

[ Voor 11% gewijzigd door B2 op 20-09-2011 13:36 ]
Ik hoor het wel
Als we vrijdag niks gehoord hebben wil ik het domein wel even registreren.
Ik hoopte eigenlijk van henk055 wat te horen of hij het voorzitterschap van de stuurgroep op zich wil nemen, maar ik hoor al een tijdje niks van hem. Heb hem al een DM gestuurd, maar helaas niks gekregen.
Ik wil op zich het contact met de pers wel verzorgen.
Ik wil op zich het contact met de pers wel verzorgen.
Laten we nog maar even afwachten of henk055 reageert. En wat mij betreft mag je het contact met de pers verzorgen!
Verwijderd
Henk055 is er weer. Druk druk druk. In Zuidbroek is men gestart met de ombouw van het netwerk, van koper naar glasvezel. De providers die daar gaan aanbieden zijn: KPN, Lijbrandt, Vodafone en XS4ALL. Waarschijnlijk zullen er nog een paar bijkomen. Vanaf zaterdag 1 oktober gaat Reggefiber een informatiepuntje openen in het infocentrum op Zuidbroek. Iedere zaterdag van 12.00 uur tot 16.00 uur. Als het goed is worden binnenkort de eerste bewoners geactiveerd op glasvezel, is mij verteld.
Gezien de structuur van het netwerk zullen, indien gebouwd gaat worden in Apeldoorn, deze providers meegaan naar de rest van Apeldoorn. Mooie namen of niet dan?
De gemeente heb ik gesproken, Rob Metz en hij is zeer positief. Liever vandaag dan morgen starten. Er zit dus voortgang in. Gezien de ontwikkelingen lijkt het mij goed dat we een keer bij elkaar komen om door te pakken.
Gezien de structuur van het netwerk zullen, indien gebouwd gaat worden in Apeldoorn, deze providers meegaan naar de rest van Apeldoorn. Mooie namen of niet dan?
De gemeente heb ik gesproken, Rob Metz en hij is zeer positief. Liever vandaag dan morgen starten. Er zit dus voortgang in. Gezien de ontwikkelingen lijkt het mij goed dat we een keer bij elkaar komen om door te pakken.
Klinkt goed. Hopelijk komt een XMS of Solcon nog erbij als providers.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:31:
Henk055 is er weer. Druk druk druk. In Zuidbroek is men gestart met de ombouw van het netwerk, van koper naar glasvezel. De providers die daar gaan aanbieden zijn: KPN, Lijbrandt, Vodafone en XS4ALL. Waarschijnlijk zullen er nog een paar bijkomen. Vanaf zaterdag 1 oktober gaat Reggefiber een informatiepuntje openen in het infocentrum op Zuidbroek. Iedere zaterdag van 12.00 uur tot 16.00 uur. Als het goed is worden binnenkort de eerste bewoners geactiveerd op glasvezel, is mij verteld.
Volgens mij moeten we nu een aantal dingen doen. Het vormen van een initiatiefgroep. Wie wil hierin plaatsnemen? Wanneer we een aantal namen hebben is het inderdaad verstandig om een keer bij elkaar te komen. Henk055, wil jij hier het voortouw in nemen? Eventueel via DM mail adressen uitwisselen oid.
Het lijkt me het handigst als er van elke wijk iemand in de groep zit. Verder hebben we wijkambassadeurs nodig.
Ik heb zoals gezegd een contact bij de Stentor en hij wil graag een artikel schrijven. Het lijkt me het handigst als we daar al enige plannen kunnen overleggen.
De site, NewJersey kun jij de domeinnaam regelen? We hebben dan nog wel een informatie pagina nodig, eventueel een simpel CMS of iets dergelijks. Wie kan dit opzetten? Zit er bij de domeinnaam ook hosting? Kunnen we hier ook een centraal mail adres op aanmaken?
Welke ondersteuning, actie of draagvlak kunnen we van de gemeente verwachten? Zijn zij inmiddels bewust van de voordelen van een FTTH netwerk in Apeldoorn? Een flink jaar geleden nog niet namelijk.
[ Voor 34% gewijzigd door B2 op 23-09-2011 20:08 ]
Verwijderd
Middels contact wat er is geweest met wethouder Rob Metz kunnen we zeggen dat er draagvlak is binnen de gemeente, echter betalen zij niets. Dat is in andere gemeenten niet anders. De investering wordt gedaan door Reggefiber. De gemeente is faciliterend, zoals vergunning verstrekking, toezicht en noem maar op. Ik zal contacten leggen met Reggefiber. Ken daar nog wel iemand. Wordt vervolgd. Verder heb ik ook de eigenaar benaderd van de domeinnaam apeldoornopglasvezel.nl iemand uit Amsterdam??? Het ziet er naar uit dat we deze kunnen gebruiken. Als het goed is krijg ik de FTP gegevens. Weet iemand een leuk zaaltje of gezellige kroeg wat we om kunnen dopen in glasvezelcafe Apeldoorn?
Kan de gemeente daar bijvoorbeeld in faciliteren? (ruimte)
Ik heb het telefoonnummer van de reggefiber projectmanager voor deze regio, deze persoon komt ook nog eens uit Apeldoorn. Begin dit jaar bij de vorige poging contact mee gehad. Wanneer komen we bij elkaar voor een plan van aanpak?
Ik heb het telefoonnummer van de reggefiber projectmanager voor deze regio, deze persoon komt ook nog eens uit Apeldoorn. Begin dit jaar bij de vorige poging contact mee gehad. Wanneer komen we bij elkaar voor een plan van aanpak?
Belangrijkste lijkt me om te kijken welke informatie Reggefiber van ons nodig heeft, en wat wij precies moeten doen om een officiële initiatiefgroep op te richten.
Henk055, jij hebt nu apeldoornopglasvezel.nl geregeld? Is dit inclusief email? Want ik denk dat zodra het in de media komt er genoeg vragen zullen komen.
We hebben volgens mij nu 3 groepleden (henk055, SkyFlyer en ondergetekende) Wie volgt?
Locatie maakt mij niet zoveel uit.
Henk055, jij hebt nu apeldoornopglasvezel.nl geregeld? Is dit inclusief email? Want ik denk dat zodra het in de media komt er genoeg vragen zullen komen.
We hebben volgens mij nu 3 groepleden (henk055, SkyFlyer en ondergetekende) Wie volgt?
Ambassadeur Sprengenbos present !
Valt daar de Sprengenparklaan ook onder?
AULXJMHR
Maakt niet uit, we kunnen alle hulp gebruiken!DPhoenix schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:09:
[...]
NeenDPhoenix schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:09:
[...]

JFK is de grens. Dus je mag je aanmelden als ambassadeur van Driehuizen
Wanneer zouden we volgende week een afspraak kunnen maken om bij elkaar te komen als initiatief/stuurgroep? Is het handig hier al iemand van Reggefiber bij uit te nodigen?
In principe kan ik alle avonden, behalve de maandag.
In principe kan ik alle avonden, behalve de maandag.
Ik meld me bij deze dan ook officieel aan! Wat betreft domeinnaam? Laten we even concreet een domeinnaam bedenken en dan registreer ik die vanavond eventjes.B2 schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:49:
Belangrijkste lijkt me om te kijken welke informatie Reggefiber van ons nodig heeft, en wat wij precies moeten doen om een officiële initiatiefgroep op te richten.
m.b.t. het afspreken weet ik nog wel een goede kroeg! De graaf van Vlaanderen op het Caterplein! Ik ben deze week dinsdagavond donderdagavond en vrijdagavond beschikbaar. De week daarop kan ik in principe elke avond.
Misschien een idee dat iedereen zijn beschikbaarheid even invult op http://www.datumprikker.nl/ ?
Klopt het dat de volgende mensen in de initiatief/stuurgroep willen?
Henk055
JerryJerryJerry
NewJersey
SkyFlyer
en niet zeker :
Chrisdrielsma
DPhoenix
Als ik op de site kijk van reggefiber hebben we eerst een stuurgroep nodig met een verzameling van inwoners vanuit een sociale diversiteit uit de wijken. De sociale diversiteit lukt misschien niet omdat het idee op een IT site is ontstaan
Vanuit de stuurgroep moeten straatambassadeurs worden bereikt. Dit moeten er zo'n 100 (!!) zijn. Die 100 man moeten we via de reguliere media zien te bereiken.
Kunnen degenen die in de stuurgroep willen mij hun mail adres via DM sturen? Dan kan ik een lijstje aanmaken op datumprikker.
Henk055
JerryJerryJerry
NewJersey
SkyFlyer
en niet zeker :
Chrisdrielsma
DPhoenix
Als ik op de site kijk van reggefiber hebben we eerst een stuurgroep nodig met een verzameling van inwoners vanuit een sociale diversiteit uit de wijken. De sociale diversiteit lukt misschien niet omdat het idee op een IT site is ontstaan
Vanuit de stuurgroep moeten straatambassadeurs worden bereikt. Dit moeten er zo'n 100 (!!) zijn. Die 100 man moeten we via de reguliere media zien te bereiken.
Kunnen degenen die in de stuurgroep willen mij hun mail adres via DM sturen? Dan kan ik een lijstje aanmaken op datumprikker.
Ja, stuurgroep en vertegenwoordiger voor (een deel van ?) wijk 3 (zie TS). Dm gestuurd.
Ja, stuurgroep en vertegenwoordiger voor wijk 4 (zie TS). Dm gestuurd.
Aangezien Centrum er niet bij staat wil ik dus ook eventueel stuurgroep en vertegenwoordiger zijn voor dit deel van de wijk. DM inmiddels al verstuurd!
Ik wilde hier even laten weten
dat ik voor de hosting wil zorgen door een account beschikbaar te stellen.
Zodra er een domeinnaam actief is kan ik dit account aanmaken
Tevens wil ik wel voor een CMS zorgen en deze bijhouden
Voor de rest heb ik helaast te weinig tijd om buiten Tweakers en dan het bijhouden van eventueel het CMS mee te doen momenteel.
Zodra er een domeinnaam actief is kan ik dit account aanmaken
Tevens wil ik wel voor een CMS zorgen en deze bijhouden
Voor de rest heb ik helaast te weinig tijd om buiten Tweakers en dan het bijhouden van eventueel het CMS mee te doen momenteel.
Aangezien er nu 3 mensen bezig zijn met zaken rondom te website moet er nu even het eerste besluit worden genomen 
De domeinnaam : wordt dit apeldoornopglasvezel.nl of apeldoornwilglasvezel.nl of nog een derde?
Poll: Wat wordt de domeinnaam
• apeldoornopglasvezel.nl
• apeldoornwilglasvezel.nl
• Andere, namelijk
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
En wie regelt de registratie en hosting?
De domeinnaam : wordt dit apeldoornopglasvezel.nl of apeldoornwilglasvezel.nl of nog een derde?
Poll: Wat wordt de domeinnaam
• apeldoornopglasvezel.nl
• apeldoornwilglasvezel.nl
• Andere, namelijk
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
En wie regelt de registratie en hosting?
Keuze wat mij betreft "opglasvezel" aangezien de site dan nog steeds gebruikt kan worden na de uitrol van het netwerk. (kan met "wil" ook, maar minder logisch).
Denk aan provider keuze etc.
Maar is die dan beschikbaar gesteld door Van Gijzel?
[ Voor 12% gewijzigd door SkyFlyer op 26-09-2011 18:15 ]
Henk055 gaf aan dit geregeld te hebben, of te kunnen regelen. Nog geen antwoord gehad of dit ook inclusief hosting en mail was.SkyFlyer schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:12:
Keuze wat mij betreft "opglasvezel" aangezien de site dan nog steeds gebruikt kan worden na de uitrol van het netwerk. (kan met "wil" ook, maar minder logisch).
Wat is wat jullie betreft het verschil tussen ambassadeur en stuurgroeplid. Heeft elke wijk 1 stuurgroeplid en meerdere ambassadeurs (indien grote wijk)?
Ik wil iig me inzetten om de wijk Zonnehoeve op glas te krijgen, met de daarbij horende functies binnen dit initiatief.
Ik wil iig me inzetten om de wijk Zonnehoeve op glas te krijgen, met de daarbij horende functies binnen dit initiatief.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ambassadeur is het aanspreekpunt binnen een wijk/buurt/straat en zorgt dat mensen in zijn gebied enthousiast worden voor glasvezel. Stuurgroep is meer het 'bestuur' van een bewonersinitiatief.GAEvakYD schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:33:
Wat is wat jullie betreft het verschil tussen ambassadeur en stuurgroeplid. Heeft elke wijk 1 stuurgroeplid en meerdere ambassadeurs (indien grote wijk)?
hmmm in dat geval past een rol van ambassadeur mij minder. In mijn dagelijks leven zit ik voor een drietal projecten (IT softwareontwikkeling) in stuurgroepen, maar dat is idd wat anders dan mensen enthousiast maken. Ik ben dan ook meer een projectmanager dan een sales cq verkoper.B2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:48:
[...]
Ambassadeur is het aanspreekpunt binnen een wijk/buurt/straat en zorgt dat mensen in zijn gebied enthousiast worden voor glasvezel. Stuurgroep is meer het 'bestuur' van een bewonersinitiatief.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Als je mee zou willen doen in de stuurgroep zou dat mooi zijn. We zitten dan op zes man, dat zou volgens mij ongeveer voldoende moeten zijn. Het een en ander is nog afhankelijk van hoe Reggfiber het liefst zo'n stuurgroep wil.GAEvakYD schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:13:
[...]
hmmm in dat geval past een rol van ambassadeur mij minder. In mijn dagelijks leven zit ik voor een drietal projecten (IT softwareontwikkeling) in stuurgroepen, maar dat is idd wat anders dan mensen enthousiast maken. Ik ben dan ook meer een projectmanager dan een sales cq verkoper.
Let wel, in de stuurgroep ben je niet helemaal vrij van ambassadeurtje spelen. Het is bijvoorbeeld wel het handigst als je ambassadeur bent van je eigen straat.
Als je mij je mailadres zou willen sturen per DM neem ik je op in de lijst voor de groep en het maken van een afspraak.
[ Voor 0% gewijzigd door B2 op 27-09-2011 07:32 . Reden: Typo ]
Oke goed plan, er is een DM onderweg naar je.
Het wachten is nog op een DM van henk055 met zn mail adres, dan kan ik een afspraak in datumprikker.nl maken.
Verwijderd
ik heb de inloggegevens voor apeldoornopglasvezel.nl, maar ik snap er niets van. Volgens mij kun je met dat programma ook een website maken, maar hoe het werkt weet ik dus niet. Is er iemand handig met Strato? Ik kan inloggen bij livepages, en dan iets maken. Het liefst ga ik met een eigen website aan de gang. Wie is er handig met dit programma? Kijk maar eens op Strato.nl
Is er ondertussen al een domeinnaam actief , zodat ik een CMS kan opzetten met hosting en mail 
Om even terug te vallen over een ander topic en VDSL2 , ik geloof dat ik in een oude reactie uit maart vertelde over dat ik een bedrijf blauwe kabels heb zien trekken na de erasmusstraat nu heb ik in een klein huisje gezien dat daar al een paar keer een KPN Monteur in is bezig geweest ??
Weet iemand hier toevallig meer van , gehoord/gelezen ??
Om even terug te vallen over een ander topic en VDSL2 , ik geloof dat ik in een oude reactie uit maart vertelde over dat ik een bedrijf blauwe kabels heb zien trekken na de erasmusstraat nu heb ik in een klein huisje gezien dat daar al een paar keer een KPN Monteur in is bezig geweest ??
Henk kun je me even je mail adres sturen?Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:00:
ik heb de inloggegevens voor apeldoornopglasvezel.nl, maar ik snap er niets van. Volgens mij kun je met dat programma ook een website maken, maar hoe het werkt weet ik dus niet. Is er iemand handig met Strato? Ik kan inloggen bij livepages, en dan iets maken. Het liefst ga ik met een eigen website aan de gang. Wie is er handig met dit programma? Kijk maar eens op Strato.nl
Waarschijnlijk glasvezel kabels voor FTTC, waar VDSL2 op gebaseerd is.chrisdrielsma schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:02:
Is er ondertussen al een domeinnaam actief , zodat ik een CMS kan opzetten met hosting en mail
Het gebruik van de domeinnaam heeft Henk055 geregeld.
Mooi stukje in de krant over de huidige status van glasvezel! Zoals het er naar uit ziet hoeft er dus geen 30% aan aanmeldingen te zijn voordat Reggefiber gaat graven
.
En zoals ook in het artikel vermeld wordt is dat ze na de aanleg van Zuidbroek beginnen met de aanleg van Glas in het Centrum! Jottem
Zie artikel overigens op: http://www.destentor.nl/r...rrelt-aan-de-voordeur.ece
En zoals ook in het artikel vermeld wordt is dat ze na de aanleg van Zuidbroek beginnen met de aanleg van Glas in het Centrum! Jottem
Ziet er inderdaad goed uit! De schrijver is ook degene waar ik contact mee heb gehad en hem van informatie heb voorzien. Blijkbaar wordt er dus volgend jaar begonnen met een gehele uitrol in Apeldoorn. Moeten we daarom nog door gaan met de initiatiefgroep? Kan iemand met contacten bij Reggefiber dit nagaan? Van Henk055 hoor ik helaas niks meer.Newjersey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:18:
Mooi stukje in de krant over de huidige status van glasvezel! Zoals het er naar uit ziet hoeft er dus geen 30% aan aanmeldingen te zijn voordat Reggefiber gaat graven.
11 okt wordt er glas naar binnen geschoten, daarna wachten tot er een monteur komt om de boel aan te sluiten.. er zit dus schot in.. Kan alleen nu nog kiezen uit KPN, Hopelijk komen ook de andere pakketten online in het overzicht.
Inderdaad B2. Als het er tóch gaat komen..... Eerst maar eens even afwachten wat de plannen nu precies zijn.
Ik zou dit wel graag bevestigd willen zien door iemand van Reggefiber.JerryJerryJerry schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:40:
Inderdaad B2. Als het er tóch gaat komen..... Eerst maar eens even afwachten wat de plannen nu precies zijn.
Na lang wachten toch een positief antwoord terug gehad van PC Extreme 
=======================================================
30-09-11 16:36 Jeroen van Brink - PCextreme B.V.
+
Beste Chris,
Excuus voor de late reactie op je mail op de eerste plaats.
We moedigen een initiatief als het jouwe in principe natuurlijk aan.
Breedband in de vorm van glasvezel is natuurlijk een verrijking voor de
internetgebruiker van Nederland.
Heb je een idee welke domeinnaam je voor het initiatief wilt gebruiken? We
werken er graag aan mee: enerzijds omdat het een goed initiatief is,
anderzijds omdat het voor ons wat positieve publiciteit kan opleveren.
Ik hoor graag van je terug.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Brink
PCextreme B.V.
=====================================================================
Dus nu de vraag , wordt er nog een site opgezet , nu der toch wel bekend is dat er waarschijnlijk
toch binnen een jaar Glasvezel komt ??
=======================================================
30-09-11 16:36 Jeroen van Brink - PCextreme B.V.
+
Beste Chris,
Excuus voor de late reactie op je mail op de eerste plaats.
We moedigen een initiatief als het jouwe in principe natuurlijk aan.
Breedband in de vorm van glasvezel is natuurlijk een verrijking voor de
internetgebruiker van Nederland.
Heb je een idee welke domeinnaam je voor het initiatief wilt gebruiken? We
werken er graag aan mee: enerzijds omdat het een goed initiatief is,
anderzijds omdat het voor ons wat positieve publiciteit kan opleveren.
Ik hoor graag van je terug.
Met vriendelijke groet,
Jeroen van Brink
PCextreme B.V.
=====================================================================
Dus nu de vraag , wordt er nog een site opgezet , nu der toch wel bekend is dat er waarschijnlijk
Nou ja, de positieve reactie van PC Extreme is in ieder geval leuk. Maar inderdaad, wat doen we hiermee? Ik probeer via mijn contact bij de Stentor in contact te komen met Henk Holtrigter van Reggefiber. Wellicht dat hij ons kan vertellen welke stappen we nog wel of niet moeten ondernemen.chrisdrielsma schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:08:
Na lang wachten toch een positief antwoord terug gehad van PC Extreme
Trouwens, Henk055 is toch niet toevallig Henk Holtrigter?
Verwijderd
Henk055 is inderdaad Henk Holtrigter, werkzaam als salesmanager bij Reggefiber. Het is inderdaad zo dat wij aan het werk gaan in Apeldoorn. Eerst Zuidbroek en dan Welgelegen en dan?!! Dat is nog de vraag en heeft te maken met het aantal aanmeldingen in Zuidbroek en Welgelegen. Deze wijken moeten zsm naar de 30%. Wordt dat gehaald, dan wordt wijk voor wijk verder gebouwd. Welgelegen lijkt mij een passende wijk. Hoe nu verder? In november worden de eerste klanten geactiveerd in Zuidbroek. Eind 2011 zou de ombouw van het huidige netwerk gereed zijn. De planning voor Welgelegen is nog niet gemaakt, maar als het goed is zal er in 2012 gestart worden.
Verwijderd
nog een aanvulling, vanaf 1 oktober zal er iedere week op zaterdagmiddag van 12.00 uur tot 16.00 uur iemand van Reggefiber zitten in het Infocentrum van de gemeente Apeldoorn, voor vragen en informatie over de providers. Op termijn zullen we een winkeltje gaan openen in Welgelegen. Nog iemand en idee voor een pandje?
Hoi HenkVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:04:
nog een aanvulling, vanaf 1 oktober zal er iedere week op zaterdagmiddag van 12.00 uur tot 16.00 uur iemand van Reggefiber zitten in het Infocentrum van de gemeente Apeldoorn, voor vragen en informatie over de providers. Op termijn zullen we een winkeltje gaan openen in Welgelegen. Nog iemand en idee voor een pandje?
Zou je een concreet antwoord op mijn/onze vragen kunnen geven?
Is het nog een goed plan om een initiatief/stuurgroep te vormen voor Apeldoorn?
Is het de bedoeling om heel Apeldoorn te verglazen? En zo ja, binnen welke termijn? Is 2012 ook voor de andere wijken haalbaar (met name Zuid dan in mijn geval)
Door andere tweakers is hosting e.d. geregeld voor een site, moeten we hiermee verder gaan of kan Reggefiber of een partner ons hierin voorzien?
Zoals eerder besproken, laten we de koppen eens bij elkaar steken. Via datumprikker oid zouden we een afspraak kunnen maken. Wil je daar aan mee doen? Stuur me dan aub je mail adres per DM.
Verwijderd
Het is altijd goed om een stuurgroep te hebben in een toch wel grote plaats als Apeldoorn. Kan volgens mij geen kwaad. Wellicht als gezicht naar buiten, kan ik zelf misschien een beetje in de luwte blijven. Verder lijkt het mij leuk om inovatieve dingen op te pakken, zoals vereniging oud Apeldoorn on-line, raadsvergaderingen en bv kerktv enz We krijgen de beschikking over lokale video on-demand. Hier zou ik wel eens mee aan de slag willen, voor Apeldoorn, als Apeldoorner. Ik stuur je het mailadres.
De verglazing van Apeldoorn zal sterk afhankelik zijn van de deelname op het netwerk in Zuidbroek en Welgelegen. Als we daar snel op 30% zitten, wordt doorgebouwd. Misschien ook een taak voor de stuurgroep om dit te begeleiden in de media. Dus af en toe een redactioneel stuk over de bouw en de bezetting door de stuurgroep. Op de achtergrond kan ik jullie voeden.
Ten aanzien avn Zuid en de Maten is het zo dat daar FTTC ligt. Deze wijken zullen wellicht omgebouwd worden. Planning van de andere wijken is absoluut nog niet bekend. Zoals ik al aangaf, Zuidbroek en Welgelegen zijn bepalend voor de rest.
Qua website is een stuurgroep natuurlijk vrij om te doen wat ze wil. Misschien leuk. Kijk eens op Oldebroekopglasvezel.nl dat si zo'n website. Deze kunnen we zo kopieren. Beetje ombouwen in de stijl van Apeldoorn en dan berichten van de stuurgroep. misschien is glasvezelinapeldoorn.nl iets? Hebben we websitebouwers hier?
De verglazing van Apeldoorn zal sterk afhankelik zijn van de deelname op het netwerk in Zuidbroek en Welgelegen. Als we daar snel op 30% zitten, wordt doorgebouwd. Misschien ook een taak voor de stuurgroep om dit te begeleiden in de media. Dus af en toe een redactioneel stuk over de bouw en de bezetting door de stuurgroep. Op de achtergrond kan ik jullie voeden.
Ten aanzien avn Zuid en de Maten is het zo dat daar FTTC ligt. Deze wijken zullen wellicht omgebouwd worden. Planning van de andere wijken is absoluut nog niet bekend. Zoals ik al aangaf, Zuidbroek en Welgelegen zijn bepalend voor de rest.
Qua website is een stuurgroep natuurlijk vrij om te doen wat ze wil. Misschien leuk. Kijk eens op Oldebroekopglasvezel.nl dat si zo'n website. Deze kunnen we zo kopieren. Beetje ombouwen in de stijl van Apeldoorn en dan berichten van de stuurgroep. misschien is glasvezelinapeldoorn.nl iets? Hebben we websitebouwers hier?
Ok prima, dan stuur ik een uitnodiging naar de personen die zich inmiddels hebben opgegeven. Ik wil best in de voorgrond treden, de eerste stap is immers inmiddels gezet met het artikel in de Stentor.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:31:
Het is altijd goed om een stuurgroep te hebben in een toch wel grote plaats als Apeldoorn. Kan volgens mij geen kwaad. Wellicht als gezicht naar buiten, kan ik zelf misschien een beetje in de luwte blijven. Verder lijkt het mij leuk om inovatieve dingen op te pakken, zoals vereniging oud Apeldoorn on-line, raadsvergaderingen en bv kerktv enz We krijgen de beschikking over lokale video on-demand. Hier zou ik wel eens mee aan de slag willen, voor Apeldoorn, als Apeldoorner. Ik stuur je het mailadres.
Website gaan we mee bezig. Chris zou jij het af kunnen stemmen met de mensen van PC Extreme?
Dan gaan we ons best doen voor Zuidbroek en Welgelegen
Verwijderd
ik heb de inloggegevens van www.apeldoornopglasvezel.nl, maar snap er niets van. Wie wil?
Eventueel wil ik wel helpen voor de wijk Woudhuis. Maar ik kan niet altijd s'avond dingen doen ivm ploegen dienst die ik draai.
@ henk055
Ik heb aangeboden een CMS en Site te willen verzorgen om toch zo ook mee te werken aan deze Actie om het zo maar even te noemen , ook omdat ik mocht het nodig zijn PC Extreme achter me heb staan voor deze actie.
Als de andere het eens zijn dat ik me bezig hou met de CMS/Site en alles wat der achterhangt zoals Hosting & Mail ...
Ik heb aangeboden een CMS en Site te willen verzorgen om toch zo ook mee te werken aan deze Actie om het zo maar even te noemen , ook omdat ik mocht het nodig zijn PC Extreme achter me heb staan voor deze actie.
Als de andere het eens zijn dat ik me bezig hou met de CMS/Site en alles wat der achterhangt zoals Hosting & Mail ...
Ik heb de beste mensen van PCExtreme al een mail terug gestuurd ,
Moet alleen een idee hebben voor een 2de domein optie die naast het domein kan draaien ..
ik had een idee zoals ,
Moet alleen een idee hebben voor een 2de domein optie die naast het domein kan draaien ..
ik had een idee zoals ,
- wijwillenglasvezel.in - hier kan je dus meerdere plaatsnamen/wijken achter zetten.
- wijwillenglasvezel.nu - zelfde als hierboven alleen met ext.nu
B2 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:47:
[...]
Ok prima, dan stuur ik een uitnodiging naar de personen die zich inmiddels hebben opgegeven. Ik wil best in de voorgrond treden, de eerste stap is immers inmiddels gezet met het artikel in de Stentor.
Website gaan we mee bezig. Chris zou jij het af kunnen stemmen met de mensen van PC Extreme?
Dan gaan we ons best doen voor Zuidbroek en Welgelegen
Mooi, goed geregeld. Waarom moet die tweede domein naam er eigenlijk zijn?chrisdrielsma schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:57:
Ik heb de beste mensen van PCExtreme al een mail terug gestuurd ,
ik had een idee zoals ,[...]
- wijwillenglasvezel.in - hier kan je dus meerdere plaatsnamen/wijken achter zetten.
- wijwillenglasvezel.nu - zelfde als hierboven alleen met ext.nu
Kunnen we er iets van een Wordpress site van maken ofzo? En mail adressen voor de stuurgroep leden zou ook mooi zijn, dan hoeven we niet onze privé mail er voor te gebruiken.
een 2de domein is idd niet noodzakelijk maar dan moeten we het huidig domein verhuizen na PCextreme omdat hun geen domein toelaten aan hun naamservers van buitenaf , en aangezien deze Jongens zowel het domein als hosting willen sponsoren 
Maar Wordpress site zat ik ook aan te denken met een leuk layoutje der omheen
B2 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:05:
[...]
Mooi, goed geregeld. Waarom moet die tweede domein naam er eigenlijk zijn?
Kunnen we er iets van een Wordpress site van maken ofzo? En mail adressen voor de stuurgroep leden zou ook mooi zijn, dan hoeven we niet onze privé mail er voor te gebruiken.
Wat dacht je van glasinapeldoorn.nl of iets dergelijks? Ik zou het wel Apeldoorn specifiek houden.chrisdrielsma schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:10:
een 2de domein is idd niet noodzakelijk maar dan moeten we het huidig domein verhuizen na PCextreme omdat hun geen domein toelaten aan hun naamservers van buitenaf , en aangezien deze Jongens zowel het domein als hosting willen sponsoren
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 01-10-2011 13:16 ]
Oh trouwens, SkyFlyer zou jij de openingspost aan kunnen passen? Of dat je er een topicstart van laat maken wat door meerderen te editten is? Dat we het meer een officieel "groot apeldoorn op glas topic" van kunnen maken zeg maar.
De info die we nu hebben :
Wijken :
1. Zuidbroek
2. Welgelegen
Deze wijken zijn belangrijk voor de rest van Apeldoorn. Als er hier 30% gehaald wordt, gaat Reggefiber verder met waarschijnlijk de volgende wijken (omdat hier FttC al ligt)
3. Zuid
4. De Maten.
5. ?
We hebben dus enthousiaste mensen nodig voor Zuidbroek en Welgelegen. Ik zal weer proberen een artikel in de stentor of de huis aan huis bladen te regelen.
De info die we nu hebben :
Wijken :
1. Zuidbroek
2. Welgelegen
Deze wijken zijn belangrijk voor de rest van Apeldoorn. Als er hier 30% gehaald wordt, gaat Reggefiber verder met waarschijnlijk de volgende wijken (omdat hier FttC al ligt)
3. Zuid
4. De Maten.
5. ?
We hebben dus enthousiaste mensen nodig voor Zuidbroek en Welgelegen. Ik zal weer proberen een artikel in de stentor of de huis aan huis bladen te regelen.
.nu zou ik niet aanraden. Het is te onbekend, vooral voor leken. Als ze glasvezelinapeldoorn.nu zien, zullen ze er al gauw (zonder er bewust van te zijn) .nl van maken. Dat werkt niet ben ik bang voor
Mee eens, een .nl domein wordt vaak ook als professioneler ervarenXaero schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:25:
.nu zou ik niet aanraden. Het is te onbekend, vooral voor leken. Als ze glasvezelinapeldoorn.nu zien, zullen ze er al gauw (zonder er bewust van te zijn) .nl van maken. Dat werkt niet ben ik bang voor
@Henk055, nog een vraag voor jou, die ik anders ook tot de eerste stuurgroep kan laten liggen.
Zou de wijk Zonnehoeve geen goede wijk zijn naast Zuidbroek? Dit is namelijk ook een compleet nieuwe wijk in aanbouw, wat zeker zal schelen in de aanlegkosten. Merendeel van de projecten die hier gebouwd zijn, waren CPOG projecten (particulieren die alles zelf doen zonder projectontwikkelaar). Doordat ik daar zelf in het bestuur heb gezeten van 20 woningen, weet ik dat er geen glas getrokken is, maar wel voorbereidingen getroffen zijn in de vorm van loze leidingen.
Zou de wijk Zonnehoeve geen goede wijk zijn naast Zuidbroek? Dit is namelijk ook een compleet nieuwe wijk in aanbouw, wat zeker zal schelen in de aanlegkosten. Merendeel van de projecten die hier gebouwd zijn, waren CPOG projecten (particulieren die alles zelf doen zonder projectontwikkelaar). Doordat ik daar zelf in het bestuur heb gezeten van 20 woningen, weet ik dat er geen glas getrokken is, maar wel voorbereidingen getroffen zijn in de vorm van loze leidingen.
Verwijderd
Het punt is dat het te weinig woningen zijn. Er moet een technische ruimte worden geplaatst, wat erg veel geld kost. Minimaal 1500 woningen, dan is het te doen. Wellicht dat Zonnehoeve mee kan met het Woudhuis Tzt.
Anders mag je mij de gegevens wel mailen. Kijk ik even wat we ermee kunnen en dan kunnen we tijdens de eerste vergadering besluiten wat we gaan gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:45:
ik heb de domeinnaam www.apeldoornopglasvezel.nl Zal er eens induiken hoe het werkt.
Ik heb even mijn notities nagekeken, maar Henk wij hebben inderdaad dit jaar contact gehad. (Bij de vorige poging).
Ik heb de startpost aangepast zodat B2 er ook bij kan.
Henk, wordt er in Apeldoorn straks gebruik gemaakt van GHM(WBA+)? En is er bewust niet gekozen voor Kerschoten / Loo? (Deze wijken liggen zover van de KPN centrale, dat hier geen fatsoenlijke ADSL snelheid te behalen is)
Henk, wordt er in Apeldoorn straks gebruik gemaakt van GHM(WBA+)? En is er bewust niet gekozen voor Kerschoten / Loo? (Deze wijken liggen zover van de KPN centrale, dat hier geen fatsoenlijke ADSL snelheid te behalen is)
Thx, zal kijken of ik er deze week mee bezig kan. Als ik wat met je wil overleggen stuur ik je wel een DM of een mail.SkyFlyer schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:50:
Zou je mij in de startpost als stuurgroeplid van Zonnehoeve / Woudhuis willen zetten? Dit mede omdat Henk al aangaf dat Zonnehoeve te klein is om als losstaande wijk te worden beschouwd.B2 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:56:
[...]
Thx, zal kijken of ik er deze week mee bezig kan. Als ik wat met je wil overleggen stuur ik je wel een DM of een mail.
Ga ik doen!GAEvakYD schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:56:
[...]
Zou je mij in de startpost als stuurgroeplid van Zonnehoeve / Woudhuis willen zetten? Dit mede omdat Henk al aangaf dat Zonnehoeve te klein is om als losstaande wijk te worden beschouwd.
Verwijderd
Onder het appartementencomplex aan het kanaal (Baron Sloetkade, hoek Deventerstraat, achter de woonmensen) is nog een commerciële ruimte beschikbaar welke volgens mij nog altijd niet verhuurd is. De straat wordt op dit moment aangelegd, dus dit zal binnenkort goed bereikbaar zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:04:
Goed om te horen dat Welgelegen de volgende is trouwens. Kan ik me bij deze alvast aanmelden?
Voor ambassadeur in Welgelegen? Het is echt belangrijk voor Apeldoorn dat Zuidbroek en Welgelegen gaan lopen!Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:29:
[...]
Onder het appartementencomplex aan het kanaal (Baron Sloetkade, hoek Deventerstraat, achter de woonmensen) is nog een commerciële ruimte beschikbaar welke volgens mij nog altijd niet verhuurd is. De straat wordt op dit moment aangelegd, dus dit zal binnenkort goed bereikbaar zijn.
Goed om te horen dat Welgelegen de volgende is trouwens. Kan ik me bij deze alvast aanmelden?
SkyFlyer, aangezien je je DM niet aan hebt staan, zou je even kunnen reageren op de datumprikker mail? Het wachten is alleen nog op jou.
Je mag me ook mailen hoor... ;-)
Nu ingevuld (afgelopen week oplevering, dus hectisch). Maar het is wel handig om Henk erbij te hebben denk ik?
Nu ingevuld (afgelopen week oplevering, dus hectisch). Maar het is wel handig om Henk erbij te hebben denk ik?
Had ik tijdje geleden al gedaanSkyFlyer schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:55:
Je mag me ook mailen hoor... ;-)
Henk is er inderdaad ook bij.
Verwijderd
ben vandaag een beetje aan het prutsen geweest met de website en www.apeldoornopglasvezel.nl is nu in de lucht, zij het beperkt. Ik weet nu hoe het werkt en nu is het enkel vullen en bijhouden. Teksten hebben we genoeg, want ik heb bv ook www.sallandopglasvezel.nl Hier kan ik van alles afhalen en maken.
Dus we gaan vooruit.
Iemand nog een idee voor een mooi logo? WIe is handig met dat soort dingen?
Dus we gaan vooruit.
Henk: Ik zal eens even kijken of ik iets Crea Bea's kan maken voor het logo
Top! Ik ben zelf een techneut, dus geen crea logo makerVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:26:
ben vandaag een beetje aan het prutsen geweest met de website en www.apeldoornopglasvezel.nl is nu in de lucht, zij het beperkt. Ik weet nu hoe het werkt en nu is het enkel vullen en bijhouden. Teksten hebben we genoeg, want ik heb bv ook www.sallandopglasvezel.nl Hier kan ik van alles afhalen en maken.
Dus we gaan vooruit.
Site ziet er goed uit.
Misschien een punt als aanvulling : dat je daar kunt opgeven als je belang bij glasvezel hebt, met persoonlijke gegevens en van welke wijk je woont.
E zo een lijst van bij houden.
Misschien een punt als aanvulling : dat je daar kunt opgeven als je belang bij glasvezel hebt, met persoonlijke gegevens en van welke wijk je woont.
E zo een lijst van bij houden.
zie ook: http://www.telecompaper.c...peldoornse-wijk-zuidbroek
(via google alert service gemeld)
Reggefiber legt glasvezel aan in Apeldoornse wijk Zuidbroek
donderdag 6 oktober 2011 | 09:43 CET
Reggefiber gaat in de Apeldoornse wijk Zuidbroek een FTH-netwerk aanleggen. Reggefiber inventariseert de belangstelling voor glasvezel in andere wijken. Voor de aanleg in Zuidbroek zijn weinig graafwerkzaamheden nodig omdat de gemeente in de wijk al lege buizen onder de grond had laten aanleggen. Providers op het netwerk zijn KPN, XS4ALL, Vodafone, Lijbrandt en Kliksafe (het voormalige RDNet). Na Zuidbroek wordt in Apeldoorn met aanleg van glasvezel begonnen in het centrum. Vervolgens wordt naar buiten gewerkt, richting de wijken Welgelegen, Osseveld-Woudhuis en Zevenhuizen.
Reggefiber gaat in de Apeldoornse wijk Zuidbroek een FTH-netwerk aanleggen. Reggefiber inventariseert de belangstelling voor glasvezel in andere wijken. Voor de aanleg in Zuidbroek zijn weinig graafwerkzaamheden nodig omdat de gemeente in de wijk al lege buizen onder de grond had laten aanleggen. Providers op het netwerk zijn KPN, XS4ALL, Vodafone, Lijbrandt en Kliksafe (het voormalige RDNet). Na Zuidbroek wordt in Apeldoorn met aanleg van glasvezel begonnen in het centrum. Vervolgens wordt naar buiten gewerkt, richting de wijken Welgelegen, Osseveld-Woudhuis en Zevenhuizen.
Dat laatste schijnt nog maar de vraag te zijn. Wanneer in Zuidbroek en Welgelegen daarna geen 30% aansluitingen wordt gehaald gaat de rest ook niet door.fransv schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:16:
zie ook: http://www.telecompaper.c...peldoornse-wijk-zuidbroek
Hoi Henk,
Nogmaals mijn vraag, waarom is er voor het centrum gekozen? Kerschoten/Loo is ook redelijke dichtbevolkt en in deze wijk is geen snel VDSL beschikbaar (zelfs geen ADSL2). In het centrum zitten ze praktisch naast de centrale. Daarnaast weet jij welke TV provider er zal zijn? (Wholesale)
Nogmaals mijn vraag, waarom is er voor het centrum gekozen? Kerschoten/Loo is ook redelijke dichtbevolkt en in deze wijk is geen snel VDSL beschikbaar (zelfs geen ADSL2). In het centrum zitten ze praktisch naast de centrale. Daarnaast weet jij welke TV provider er zal zijn? (Wholesale)
Hoi, kan ik ook ergens mee helpen? Woon zelf in de Eglantier/Maten. Ik wil op zich ook wel aanmoedigen in de startwijken om een hoger percentage aansluitingen te realiseren.
In het centrum is ook geen vdsl beschikbaar, hoogstens ADSL2.SkyFlyer schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:58:
Hoi Henk,
Volgens de postcode check is VDSL2 inderdaad wel beschikbaar rond de KPN Centrale in het Centrum
Waaronder van T-Mobile Online & Tele2 (Uitgeprobeerd met Postcode o.a. van Computerland )
Waaronder van T-Mobile Online & Tele2 (Uitgeprobeerd met Postcode o.a. van Computerland )
Komt omdat de computerand pal naast de KPN centrale ligt
Verwijderd
Het heeft te maken met divers dingen, zoals dichtheid van de bebouwing, beschikbare diensten enz. Op basis hiervan is door de investeerders gekozen voor Welgelegen, na Zuidbroek. Wat daarna komt is nu nog niet bekend.