[SC2 Toernooi] GoT Open #1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:45
Mede-auteur:
  • Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023

Douw3rd

GoT Open #1

Tijd voor een nieuw starcraft 2 toernooi
Het toernooi staat gepland voor 28-30 januari.

Registratie is nu open! Klik hier of ga naar: http://douw3rd.nl/projects/got/?page=home

Klik hier voor het overzicht en regels

Que?
De GoT Open is een Starcraft 2 toernooi voor SC2 spelende tweakers. Naar aanleiding van de twee vorige toernooien die vrij succesvol zijn verlopen hebben we besloten een nieuw toernooi te organiseren, zij het met een iets andere opzet. De woorden kort en krachtig staan deze keer centraal en het toernooi zal daarom slechts drie dagen duren.

Wanneer?
Het toernooi zal drie dagen duren, beginnend op vrijdagavond 19:00 uur, vervolgt worden zaterdagavond 19:00 uur en eindigen op zondag. De bedoeling is dat de eerste 4 ronden gespeeld worden op vrijdag, de volgende 4 op zaterdag en de rest komt zondag. Finales worden in principe gespeeld op zondag vanaf 14:00 uur.

Het toernooi loopt het hele weekend, dus als beide spelers daartoe de mogelijkheid hebben kan de match ook eerder gepland worden.

Het weekend dat gepland staat voor het toernooi is 28-30 januari.

Hoe werkt het?
Elk GoT lid dat in het bezit is van Starcraft 2 kan zich opgeven. Er zullen afhankelijk van het aantal deelnemers 4 of 5 divisies gecreëerd worden. In principe komt elke speler dus terecht in een groep die overeenkomt met zijn spelniveau.

De opzet van het toernooi is double elimination. Spelers liggen daarom niet in één keer uit het toernooi zodra ze verliezen, maar komen in de losers bracket terecht. Er worden tot de finales Best Of 3s gespeeld, de finale van de winner- en loserbracket plus de final finale bestaan uit een Best Of 5. Finales worden gespeeld op de laatste dag van het toernooi. De starttijden staan vooralsnog vast (het is nog even afwachten op datum en verdere verloop) zodat spectators zich tijdig kunnen melden.

Vrijdagavond 19:00 uur begint het toernooi. De bedoeling is dat vrijdagavond ook de eerste 4 ronden worden gespeeld. Zaterdagavond 19:00 uur gaat het toernooi verder en worden de overige ronden voor de finale gespeeld. Matches zijn Best of 3, startmap staat vast, de verliezer van de eerste game kiest de volgende map. Zie voor de mappool het overzicht. Elke ronde mogen beide spelers twee maps uitsluiten van de mappool.

Rondes worden achter elkaar gespeeld, zorg daarom dat je aanwezig blijft want zodra je volgende tegenstander klaar is met zijn match is het de bedoeling dat je de volgende match speelt. Als jouw tegenstander zonder reden meer dan 15 minuten op je moet wachten krijg jij een autoloss en gaat je tegenstander door naar de volgende ronde. Let er dus op dat je aanwezig bent of doorgeeft dat je tijdelijk afwezig bent.

Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan GoT Open #1 moet je geregistreerd staan bij tweakers.net (zorg dat je DM aanstaat!) en in het bezit zijn van Starcraft 2. Aanmelden voor het toernooi kan hier: http://douw3rd.nl/projects/got/?page=home. Check even of alle velden kloppen voordat je op register klikt. Zorg dat je zeker weet dat je aanwezig kunt zijn voordat je je aanmeld!

Zorg dat je placement matches gespeeld zijn. Als je dit niet gedaan hebt is het voor ons lastig je in te delen in een goede divisie wat het voor jezelf en anderen misschien een stuk minder leuk maakt. Probeer daarom in ieder geval ingedeeld te zijn in een battle.net league.

De bracket komt online zodra de deadline om in te schrijven verstreken is.

Tijdens het toernooi moet je aanwezig zijn op irc om zodat wij je snel kunnen bereiken of vice versa. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is naar irc.tweakers.net/sc2 te gaan.

Wat moet ik verder doen?
Na de match geeft de verliezer de uitslag door aan zsm.

De winnaar stuurt de replays door naar gotopen@gmail.com. Zorg dat in de titel het volgende vermeld staat: divisie, spelers, winnaar.
Gebruik het volgende format voor de bestandsnaam van de replays:

code:
1
Speler1 vs Speler2 RvR GX

Dus bijvoorbeeld: Fivt vs Sneek PvT G1.sc2replay

Verder is het belangrijk dat deelnemers plezier hebben in het toernooi. We doen er alles aan om er voor iedereen iets leuks van te maken. Ben je geëlimineerd? Niet getreurd, spectaten is altijd toegestaan, dus schiet iemand aan op irc en het wordt geregeld. Finales staan sowieso open voor spectators en starttijd wordt tijdig aangekondigd.

Er zijn nog geen plannen voor een livecast (al dan niet met commentaar), maar vrijwilligers zijn welkom.

Verder
Voor vragen en/of opmerkingen kun je ons een DM sturen. Feedback is altijd welkom.

GL en HF

Dit topic is geopend met toestemming van psychoclown

[ Voor 13% gewijzigd door Morphix op 23-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Overzicht
Vereisten
- Je bent geregistreerd op GoT
- Je hebt een geldig exemplaar van Starcraft 2

Het Toernooi
Datum: Vrijdag 28 tot en met zondag 30 januari.

Start: Vrijdag 19:00 uur, zaterdag 19:00 uur, zondag 14:00 uur finales

- 3 daags
- 4 (of 5) divisies
- Double elimination
- BO3, finales BO5
- Loser picks next map

Opgeven: http://douw3rd.nl/projects/got/?page=home

Mappool
Blizzard maps:

Xel’Naga Caverns
Lost Temple
Metalopolis
Steppes of War
Shakuras Plateau
Desert Oasis
Crossfire

Andere maps:

ICCup Pawn Re
ICCup Neo Enigma
GSL Biohazard II

Regels
Let op, als je de regels niet navolgt riskeer je een disqualificatie.

- Op tijd aanwezig
- Aanwezig op irc.tweakers.net/sc2
- Verliezer geeft uitslag door
- Winnaar stuurt replays naar gotopen@gmail.com
- Autoloss na 15 minuten afwezigheid zonder reden

Het gebruiken van cheats of misbruiken van exploits is NIET toegestaan en resulteert in een gegarandeerde disqualificatie.

[ Voor 255% gewijzigd door Morphix op 27-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
FUERST!

imo za avond is wel minder, maar ga wel proberen mee te doen: )

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

./facepalm.

Ik heb mijn design wel beschikbaar gesteld, zie maar wat jullie ermee doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.no-illusions.nl/random/starcraft%20V2_4.png

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 20-12-2010 20:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Ty vegeta voor het design, ik ben momenteel de site aan het bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Nounee danku. We hopen er dit keer vooral iets leuks van te maken. Offtopic geneuzel hoeft van mij niet. Ik vond de afgelopen toernooien best leuk om te doen, maar ik heb me dan ook niet teveel bezig gehouden met die hele discussie over niks. Het zou in ieder geval mooi zijn als we dergelijke zaken kunnen voorkomen deze (en komende) keren.

@vegeta
Ziet er erg goed uit. Ik weet niet hoeveel je wist van dit toernooi, maar omdat je aangegeven had er echt geen zin meer in te hebben heb ik je niet meer gecontact. Dus vandaar, als daar uberhaubt vragen over waren.

[ Voor 24% gewijzigd door Morphix op 21-12-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Morphix schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:54:
@vegeta
Ziet er erg goed uit. Ik weet niet hoeveel je wist van dit toernooi, maar omdat je aangegeven had er echt geen zin meer in te hebben heb ik je niet meer gecontact. Dus vandaar, als daar uberhaubt vragen over waren.
Aye, ik speel zelf ook al maanden geen SCII meer :), Douwe vroeg op MSN of die het ontwerp kon gebruiken dat ik aan het maken voor de nieuwe BlizzBoy site (die niet van de grond is gekomen) en dat kan wel. Maar ik wil er alleen even mee patsen ;) Ik vind het casten nog altijd wel een leuke bezigheid en wil best met Sneek wat doen (mocht het nog wederzijds zijn ;) )

Ik zie zo niet staan of dit toernooi leagues door elkaar gooit of dat het per league gaat :)

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 21-12-2010 03:30 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Nice, kijk er naar uit. Hoop dat het 28 t/m 30 wordt want dan zijn m'n tentamens net afgelopen :P

Er zal waarschijnlijk niet gecast worden of wel? Misschien dat er (een) fanatieke tweaker(s) de finales wil(len) casten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

dtech schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:30:
Nice, kijk er naar uit. Hoop dat het 28 t/m 30 wordt want dan zijn m'n tentamens net afgelopen :P

Er zal waarschijnlijk niet gecast worden of wel? Misschien dat er (een) fanatieke tweaker(s) de finales wil(len) casten :)
TUD? Voor mij precies zelfde reden namelijk

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ow btw, als het uitkomt wil ik misschien wel livestream verzorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awesome!

Douwerd, ben je nog bezig met een automated tournament systeem in PHP? Misschien kan ik dan ook meehelpen of Wmm misschien (die had al wat gebrouwd in cakePHP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Had deze tijdje geleden geopend: http://www.livestream.com/iskasc dus afgezien van optimale settings zoeken moet dit gewoon lkkr werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Yup yup, ik zal binnenkort kijken of ik denk dat het nodig is om hulp in te schaken (al lijkt cakePHP me niet zo handig, aangezien we dan alles wat ik al heb moeten overzetten naar dat framework)

Iig bedankt voor het aanbod, ik laat het binnenkort weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samoht21
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 10:42
ik kijk er naar uit!

Was vorige keer wel tof om mee te doen.
Mij maakt het niet uit wanneer het is als er maar weer een leuk toernooi is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

? Ik d8 dat dit de eerste keer zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooof
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Klinkt goed! Als ik tijd heb ga ik me zeker inschrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Iska schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:49:
[...]

TUD? Voor mij precies zelfde reden namelijk
Jep. Maar alle 3 de TU's hebben tegenwoordig de jaarindeling gesynchroniseerd dus het zou voor alle TU's gelden.
Iska schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:13:
? Ik d8 dat dit de eerste keer zou zijn :P
Het is het eerste GoT open die zo genoemd wordt, maar er zijn al wel 1 of 2 toernooien geweest door GoT'ers waar mensen uit het SC2 topic aan meededen, kijk maar in de archives van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Cool :D, welke faculteit?

@vorige tourny's; got it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Als je goed had gekeken wat er fout ging met HWH, dan weet je dat verdelen onder verschillende divisies negatief effect had op het sfeer. Zeker al er gecast werd. Mensen hadden geen zin meer.

Je kan misschien beter niet verdelen in divisies. Want er is dan al een loser-bracket.

Als ik het goed lees, staat er dat je 4 rondes BO3 wilt spelen op vrijdag om 19.00. Dus minimaal 8 games om 19.00 op een vrijdag? En dan zaterdag en zondag. hetzelfde verhaaltje? Sommige mensen hebben een sociaal uitgaansleven of een vriendin met benen over elkaar heen en zweepje erbij....

Euh niet alle mensen spelen sc2 weekends die-hard + die de hele weekend kunnen.
het goede van HWH, dat het erg levendig was, tot op gegeven moment erg negatief werd.

De "duur" van het tournooi is heel belangerijk. Je kan netals de "ESL" doen, BO1 en dan in 1 stuk door of tot RO8 BO1 doen en daarna Bo3 en bij finales BO5. en dat smeren over een langere periode.

Daarbij kan je halvewege de tournooi ,de volgende laten beginnen en de "winnaars" van RO8 ofzo later instromen in het toernooi. Zodat iedereen blijft spelen. (GSL-achtige methode).

Kijk wat er goed en fout ging met BMT-toernooi, HWH-toernooi en de "sinterklaas"-toernooi.

Het is handig dat je aantal mensen aanstelt als scheidsrechter/livestreamer. Zodat mensen kunnen meekijken en incidenten (zoals met jou fivt, eerst mij zwart maken en daarna weghalen) worden opgelost door de scheids, zonder daarbij een complete discussie opgang te laten gaan. Gewoon lekker dictaturisch beleid, geen gezeik, geen geflame ipv democratisch beleid wat HWH deden (althans dat zag ernatoe uit). Als men iets willen weten van de mensen, doe gewoon lekker een polletje en meeste stemmen gelden. Geen discussie, geen geflame.

Tip aan Blizzboys gebruik Ustream voor casten. Dat gaat vlotter... En stel een donatie-fonds op, voor de blizzboys zodat ze bier en chips kunnen kopen tijdens het casten.

Probeer alles op 1 plek te houden. En gewoon lekker simpel houden.

En als je denkt, de beste stuurlui staan aan wal, Jah klopt! Daarom heb ik al meerdere kleine toernooien georganiseerd "vroegah" hier in NL en het buitenland. Oldskool krijtjes en schoolbord erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Kon niet stemmen :P maar count me in kunnen we ff kijken wie er recht van spreken heeft als het om strategie gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@zonglew00

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om het juist in één weekend te doen. Ik ga zelf op zaterdag meestal niet uit maar wel eigenlijk altijd op vrijdag. Ik vind het echter geen probleem om er een weekendje op te offeren voor een paar lekkere potjes SC2, uitgaan kan elke week. (vriendin overtuigen wordt mss wat moeilijker :P)

Nee, dan een toernooi over langere tijd: "nee ik ga vanavond geen biertje met je drinken want ik heb een StarCraft 2 wedstrijd..." _O-

offtopic:
GoT needs a facepalm smiley

[ Voor 5% gewijzigd door dtech op 22-12-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

dtech schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:46:
@zonglew00

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee om het juist in één weekend te doen. Ik ga zelf op zaterdag meestal niet uit maar wel eigenlijk altijd op vrijdag. Ik vind het echter geen probleem om er een weekendje op te offeren voor een paar lekkere potjes SC2, uitgaan kan elke week. (vriendin overtuigen wordt mss wat moeilijker :P)

Nee, dan een toernooi over langere tijd: "nee ik ga vanavond geen biertje met je drinken want ik heb een StarCraft 2 wedstrijd..." _O-

offtopic:
GoT needs a facepalm smiley
:F
Om één of andere manier heb ik opeens al geen zin meer om hier wat mee te doen :/. Het klinkt allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment loop je toch weer tegen dezelfde dingen aan, spelers die zich niet aan de regels/afspraken houden. Mensen (die niet eens meedoen) het beter weten en kritiek gaan hebben waardoor er flames ontstaan, maar goed.

[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 22-12-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@dtech, zoals je zelf al zegt je vriendin overtuigen :P maar je weet wat ik ermee bedoel

@mrvegeta dankzij HWH weten wat er fout kunnen gaan. Fouten kun je, omzeilen (kortere tijdsbestek) of voorkomen (strak beleid). Oplossen doen we niet eraan :P. Ik doe me best om je beetje betrokken te behouden aan toernooitjes (casten?). Jij weet hoe het onder gekotst worden :P (beetje cynisme)...

Maar vergeet niet 4 rondes op een vrijdag, dat is veel... als het nou BO1. Is het nog te doen zie: ESL

• Iska

Iska

Het gaat 90% om de manier waarop je het brengt zonglew00. Sowieso kunnen forumposts al snel anders geïnterpreteerd worden, maar je komt wel heer negatief over in je post

• Morphix
Feedback en suggesties kunnen via de DM.

• djfrankel
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ik volg het Sc2 topic altijd beetje op de achtergrond, maar dit lijkt me wel erg leuk. Heb voor 7-9 januari gestemd, maar zal proberen of ik de andere op de andere datums ook kan.

@ zonglew00 en eventuele anderen, houdt het nou alstublieft leuk. Dit is een leuk initiatief en in plaats van dat het de grond in geboord wordt moet je blij mee zijn :)

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Morphix schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:15:
Feedback en suggesties kunnen via de DM.
Om maar even meer kracht bij te geven:

Feedback en suggesties kun je sturen via DM naar Morphix. Houdt het hier aub ontopic en nuttig, dat wil zeggen het gaat hier over het komende toernooi.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• dtech
Ik dacht al dat GoT er een had maar kon hem ff niet vinden :P
[...]

Om één of andere manier heb ik opeens al geen zin meer om hier wat mee te doen :/. Het klinkt allemaal leuk en aardig maar op een gegeven moment loop je toch weer tegen dezelfde dingen aan, spelers die zich niet aan de regels/afspraken houden. Mensen (die niet eens meedoen) het beter weten en kritiek gaan hebben waardoor er flames ontstaan, maar goed.
Eensch, als je het absoluut niet eens bent met de opzet... je hoeft niet mee te doen. Persoonlijk heb ik niks tegen opbouwende kritiek natuurlijk.

Verwijderd

I´m in.

als ik dan niks belangrijkers te doen heb tenminste..

edit:
Alle oficiële Blizzard melee maps? Dus ook alle non-ladder maps van blizzard (bijv kulas ravine, inciniration zone)?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Lijkt me wel gaaf om eens een paar goede potjes te spelen op niet-ladder maps. Zou wel fijn zijn als die bekent werden gemaakt van te voren zodat ik/we kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Het idee is inderdaad om alle Blizzard maps open te stellen voor het toernooi. Uitgezonderd hiervan zijn dedicated team-maps (dus geen 2v2, 3v3 etc.). Oorspronkelijk was het plan zelfs om ook de ICCup maps toe te voegen aan de mappool, maar aangezien vrijwel niemand die maps kent viel die optie af. Op zich staat dit alles nog open voor discussie, want het is inderdaad lastig om te spelen op maps die onbekend zijn.

Ik zal een dezer dagen is kijken of ik een lijstje kan opstellen welke maps speelbaar zijn. Waarschijnlijk is dat beter. Verwacht daar ook een aantal ICCup maps op te zien.

En om toch nog even duidelijkheid te verstrekken over de geplande tijden; vrijdagavond 19:00 uur staat vast. Desondanks valt het voor de zaterdag nog te bezien. We hebben voor de avond gekozen omdat er waarschijnlijk ook een (heel) aantal mensen zijn die een zaterdagbaan hebben en daarom s' avonds simpelweg de meeste mensen kunnen. Dat er ook mensen tussen zitten die een sociaal leven hebben is te begrijpen. Wellicht is het mogelijk om zaterdag bijvoorbeeld 2 of 3 rondes te spelen en ervoor te kiezen zondag iets meer te doen. Een uur per ronde is mijns inziens meer dan genoeg; een 1v1 duurt (ruim genomen) gemiddeld 15 minuten. Voor TvT en ZvX zal dit waarschijnlijk iets hoger uitvallen, maar dan nog moet het binnen een uur goed te doen zijn. Uiteindelijk moeten er gewoon harde tijden staan om de vaart er een beetje in te houden.

Stuur vooral een aantal goede argumenten via de DM en ik ga kijken wat uiteindelijk het beste is. Daarnaast wil ik even vergelijken met bijvoorbeeld een Craftcup of Zotac cup, dit zijn toernooien met 512 man die op één dag gespeeld worden. Ik snap dat het in dit geval vooral om de lol van de spelers gaat, maar je moet er ook wat voor over hebben en uiteindelijk ben je met veel rondes snel spelen gewoon minder tijd kwijt dan per dag/2dagen een ronde plannen. We willen dit binnen één weekend gedaan krijgen, dat betekent helaas dat er meer mensen buiten de boot gaan vallen dan wanneer het toernooi over een langere periode gespreid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eensh met Morphix, het moet kort en krachting worden.. kan je niet meespelen? Np, dan doe je de volgende keer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

I agree. Denk dat er alleen wel binnenkort een datum geprikt moet gaan worden want anders zal het erg kortdag worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@iska euh klopt :) ik breng het een beetje negatief neer, maar bedoel het anders. Dat is het nadeel van chat...
@djfrankel euh... ik wil juist dat er een tour komt! Ik zeg alleen kijk ff naar het verleden en naar andere tours
Zoals morphix als eerder zei, zotac/craftcup (ik ken ze niet heel goed) / ESL opzet. Ik waarschuw hem alleen zorg dat het niet te lang duurt. Elk initiatief wordt momenteel de grond ingeboord, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
De voorlopige Mappool:

Blizzard

Xel’Naga Caverns
Lost Temple
Metalopolis
Steppes of War
Shakuras Plateau
Desert Oasis

ICCup

Sanshorn mists
Fury
Europa
sungsu crossing
Pawn

De ICCup maps zijn onder voorbehoud. Ik ben er eerlijk gezegd niet zo bekend mee en ik heb er nog niet genoeg mee getest.

Daarnaast voor de duidelijkheid en omdat het kan, spelers kunnen elk per ronde 2 maps vetoën (en dus uitsluiten van de mappool voor die ronde).

Datum wordt spoedig geprikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Morphix op 29-12-2010 23:42 ]

• dtech
Waar kan je die ICCup maps downloaden?

Verwijderd

Je kan ze oa vinden bij de custom games, dan download je ze vanzelf als je een lobby joint.

• Morphix
Inderdaad, custom game createn en in het zoekvak zoeken op ICCup. Daar staan ze tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Over de maps: moeten het echt die ICCup maps? Ik heb echt nog nooit op een van de ICCup maps gespeeld. :+

Overigens wou ik even vermelden dat als er organisatorische activiteiten zijn waar nog wat hulp bij gebruikt kan worden dan wil ik graag helpen. In dat geval stuur me gerust een dm/mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Is de datum al bekend? Want als het vrijdag al is (en aan het aantal stemmen te zien is het dat of de 28ste) is het wel handig om dat te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Er komt morgen een update. Ik moest nog even peilen of alles ging lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
De poll maakt het duidelijk, het toernooi gaat worden gehouden in het weekend van 28 t/m 30 januari. Registratie gaat zo spoedig mogelijk open.

OP is inmiddels geupdate.

[ Voor 8% gewijzigd door Morphix op 05-01-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Goed bezig Morphix, lijkt me tof om mee te doen.

Een vraag mbt de mappool: misschien een idee om een poll te houden om te zien wat mensen prettig vinden om op te spelen? Ik ladder eigenlijk alleen en heb zelf geen ervaring met de non-ladder maps/ICCup maps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
De definitieve mappool:

Blizzard maps:

Xel’Naga Caverns
Lost Temple
Metalopolis
Steppes of War
Shakuras Plateau
Desert Oasis
Crossfire

Andere maps:

ICCup Fury
ICCup Enigma
GSL Biohazard II

@Morphs
Er zijn uiteindelijk maar 3 maps die niet in de ladder zitten. Je kunt twee maps uitsluiten en daarnaast heeft waarschijnlijk bijna niemand al eerde op die maps gespeeld. Ze zitten ertussen als optie, je heoft er niet voor te kiezen. Ik denk dat uiteindelijk iedereen hetzelfde 'nadeel' heeft. En nogmaals er moet ergens een begin gemaakt worden. De ladder maps hebben een heel aantal mensen inmiddels wel gezien. Na het testen kan ik zeggen dat het inderdaad even wennen is aan hoe de map eruit ziet, maar de maps lenen zich uitstekend voor moooie games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Goed bezig Morphix! Ik wacht op de registratie :)

Misschien een idee om regels over spectaten op te stellen? Ik kan me voorstellen dat mensen bijv. naar de finales willen kijken. Als niemand anders plannen heeft ga ik misschien zorgen dat het spel te bekijken is via ustream o.i.d. Heb het echter nog nooit gedaan dus geen beloftes. (en mocht ik zelf tegen al mijn verwachtingen in in de finale zitten dan wordt het ook lastig :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Hmm ja :p De registratie kan als het goed is open tegen het weekend, dan zijn er twee weken om te registreren. Spectate regels gaan denk ik niet heel ingewikkeld worden? First come first served. Het is jammer dat Blizzard maar een bepaald aantal mensen laat kijken, maar daar kan ik helaas niet veel aan doen.
Mensen die willen streamen kunnen wel voorrang krijgen lijkt me :)

Als je wilt gaan streamen btw zou ik wel eerst even kijken hoe en wat. Je kunt bijvoorbeeld hier heen: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=124256

En zorg dat je een quadcore hebt, ik zit hier met een redelijk snelle dualcore en streamen gaat maar net. Het is mij overigens niet gelukt om met flash media encoder iets fatsoenlijks te serveren, dus ik heb uiteindelijk m'n heil gevonden in xsplit.

Als alles lukt, laat het dan vooral weten :) Hoe meer zielen (die kunnen spectaten) hoe meer vreugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Die had ik inderdaad al gevonden. Zit helaas wel met een dualcore hier. Maar ik ga het gewoon eens testen. Als het niet lukt jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Voor videostream moet je een _behoorlijke_ upload hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Zit zelf hier met een i7 860 en een redelijke verbinding, dus ik zou het wel eens willen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Zit met een 10 Mbit upload (Ziggo 100Mbit) waar ik ook echt 9,6 van haal dus dat is zeker niet het probleem. Hoop 1000 Kbps te halen maar dat gaat misschien niet lukken met mijn hardware. Anyway, het lijkt me handig als iedereen die het eventueel zou willen doen het test om te kijken of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Laatst online: 03-09 21:58
Aaight weer een sc2 tourny, niet te missen dus I'm in! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Hmm, dit is wel weer leuk. Zit te twijfelen of ik me ook nog eens zou inschrijven.. Vorig tornooi ging goed maar toen ben ik ook gestopt met sc2 :P

Nu sinds gister weer 2 wedstrijdjes gespeeld en vandaag kom ik deze tegen ^^ Er eens over nadenken :)

In elk geval al veel succes/plezier toegewenst aan iedereen die mee gaat doen en natuurlijk aan de mensen die alles organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
tis wel stil hier, gaat het nog door? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Kleine vertraging in de site door persoonlijke omstandigheden aan mijn kant, vooralsnog is woensdag avond de geplande tijd om de inschrijvingen te openen

[ Voor 4% gewijzigd door Douw3rd op 18-01-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
Ik doe verder niet mee, maar ik wil er even op wijzen dat de naamgeving van het toernooi niet klopt. Het heet GOT Open, maar je moet wel lid zijn van tweakers/GOT. Dan is het dus geen open toernooi, maar een besloten toernooi...

Het idee van een open toernooi is dat er ook mensen van buiten de organiserende club, in dit geval GOT, mee kunnen doen. (Wimbledon Open, Australian Open etc.)

[ Voor 26% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 18-01-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar teamliquid had ook een open, en daar moest je wel een account voor aanmaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je hebt een open een een invitational toernooi, open doet iedereen aan mee, invite is alleen voor mensen die zijn uitgenodigd. Niet zo lastig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
jongens niet zo zanikken.. Het is een SC2 Tour voor de Got-nerdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Ach moeten we moeilijk doen over de naam van onze kleine cupje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
bah, gaat toch donderdag online zetten worden -.- meeste functies af, maar geen tijd nu om de layout op te zetten! Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Douw3rd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 02:38:
bah, gaat toch donderdag online zetten worden -.- meeste functies af, maar geen tijd nu om de layout op te zetten! Excuses
Ach je doet het toch voor de lol, dus als het later wordt moeten mensen dat toch maar accepteren vind ik. Je doet tenminste moeite ergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Ergens wel, maar het is ook een beetje falend plannen geweest van mijn kant.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
1 week om aan te melden is ook voldoende, als het meer is gaan mensen het vergeten. ik iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Douw3rd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:11:
Ergens wel, maar het is ook een beetje falend plannen geweest van mijn kant.. :p
indien hulp nodig, moet je ff melden. De ego van de die-hards programmeurs is :P netals de mijnes XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Beetje laat om je nu nog helemaal in te lezen in andermans source code en dan ook nog eens iets bij te dragen.

Ach ja, als het vrijdag nog niet gelukt is ofzo kun je altijd nog met de hand registreren + een schema maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door dtech op 19-01-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 08-09 20:22
Precies het weekend waarin ik jarig ben, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
dtech schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:12:
Beetje laat om je nu nog helemaal in te lezen in andermans source code en dan ook nog eens iets bij te dragen.

Ach ja, als het vrijdag nog niet gelukt is ofzo kun je altijd nog met de hand registreren + een schema maken :P
Echt inleven in de source code is niet eens echt nodig, alleen maar het overzetten van het design dat praktisch klaar is naar css/html code. Het is voor mij dan een kleine moeite om die over te zetten naar mijn templates en backend :)

Ik ben vandaag (donderdag) naar schatting rond half 5 in de middag thuis, dan zal ik een goede poging wagen om hem in de avond online te hebben. Mocht er toevallig een front end'r rond lopen hier, het design (hoef ik nog maar een kleine aanpassing aan toe te brengen, credits naar vegeta voor het design :) ) is praktisch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
En, gaat het lukken vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Site is online en open voor registratie.

De layout en functies zullen in een van de komende dagen online gezet worden, dit dient momenteel dus alleen ter registratie.

Link:

http://douw3rd.nl/projects/got/?page=home

Als je een bug tegenkomt, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Top!

Ik heb me aangemeld ;)

OP is ook geupdate.

Inmiddels heeft sneek aangegeven zich niet bezig te zullen houden met de verdere organisatie, dus ik ben op zoek naar een paar mensen die willen adminnen tijdens het toernooi. Dit houdt in dat je zorgt dat de regels worden nagevolgd en dat je de voortgang van de matches in stand houdt voor zover spelers dat zelf niet doen/kunnen. Als je interesse hebt, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 87% gewijzigd door Morphix op 21-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ben erbij hoor. Ben alleen net van ras geswitcht naar Z dus heb 'gelogen' over mijn league. Heb sinds ik geswitcht ben niet meer geladderd dus geen idee waar ik thuishoor, maar in plat is het zeker niet. Als dit een probleem is hoor ik het wel, maar anders was ik sowieso kansloos. 300 games ervaring maak je in een week niet goed.

[ Voor 23% gewijzigd door EQJim op 21-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ingeschreven :)

Misschien een opmerkingen veldje voor dingen zoals EQJim aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Ik denk dat er maar heel weinig 'uitzonderingen' zullen zijn en zolang deze hier gewoon netjes zoals hierboven vermeld worden, is het denk ik overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Euh... :p

Ik heb zelf via je mail confirmed gekregen dat ik in de master league zit. Dit is al een aantal dagen niet meer zo O-) maar ik dacht dan ook dat ik diamond had opgegeven. Zal mijn fout wel zijn en maakt uiteindelijk waarschijnlijk niet zo veel uit, misschien wilde ik wel te graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
No worries, je kan binnenkort inloggen, waarbij je gewoon in je profiel pagina gegevens kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
@Fivt alsof GoT veel ml spelers heeft doh. Het zal toch echt en diamond bracket worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen is toch bij elkaar? Er is maar 1 bracket.. bronze t/m ml

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:19:
Iedereen is toch bij elkaar? Er is maar 1 bracket.. bronze t/m ml
nee, staat in de ts. 4 of 5 divisions worden er gemaakt.

Is ook niet heel erg leuk voor de spelers als bronze tegen diamond wordt gezet natuurlijk... voor geen van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraag, wil me graag opgeven maar ben benieuwd tot hoelaat het ongeveer duurt op vrijdag+zaterdag ivm uitgaan/vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Het hangt af van het aantal mensen dat meedoet en hoeveel je wint natuurlijk.

Als je er vanuit gaat dat je i.i.g. vrijdag en zaterdag moet spelen en dat je per tegenstander een uur kwijt bent + dat er ongeveer 10 spelers per poule zijn kom ik uit op 3 uur vrijdag en zaterdag. Dat zou beteken dat je 10 uur vrij bent om uit te gaan :)

Te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Zekers, hopelijk melden veel mensen zich aan. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:56:
Ik had nog een vraag, wil me graag opgeven maar ben benieuwd tot hoelaat het ongeveer duurt op vrijdag+zaterdag ivm uitgaan/vrienden.
Een goede vraag :) Om eerst maar even antwoord te geven: het doel is 4 rondes per avond te spelen. Er zijn maximaal 3 matches per ronde (want BO3) en gemiddeld duurt een match tussen de 14-18 minuten. Tot dusver verwacht ik dat een gemiddelde ronde 40 minuten duurt. In dat geval dus 40*4=160 minuten. Je moet dus naar alle waarschijnlijkheid in ieder geval 3 uur vrijhouden. Met andere woorden, het is mogelijk dat je om 22:00 klaar bent.

Vanaf het begin is het lastig geweest tijden te plannen. Er had gekozen kunnen worden om bijvoorbeeld de hele zaterdag te plannen. Daarin voorzie ik echter vooral chaos, want dan gaan er weer mensen zijn die vooral alles op zaterdagmiddag willen doen en verder niet kunnen etc. Ik heb daarom geprobeerd redelijk strakke tijden te plannen. Gevolg; minder mensen kunnen, maar hopelijk verloopt het toernooi daardoor beter. Na 10en kun je voor zover ik weet nog van alles doen ;)

edit: min of meer wat dtech zegt dus :p

edit2: Divisies.
Hangt van het aantal spelers af. Er komen, zo even uit m'n hoofd, niet meer dan 20 mensen in een divisie. Bij een te weinig aan spelers voor een divisie, het moet immers ook niet in 3 ronden gebeurd zijn, gaat er gemengd worden.

edit3: @soulizer
true dat. Ik zei ook al dat ik er niet van uit ging dat het veel uit ging maken :p

[ Voor 13% gewijzigd door Morphix op 23-01-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fivt, hoe doe je het met de TSL #4 aangezien jij ook al eerder hebt meegedaan?
Voor mezelf maakt het niet uit aangezien ik toch niet ga meedoen maar misschien voor anderen?

Jan 29 - TeamSpeak TL SC2 Open #11 / TSL3 Qualifier #4 - EU Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Aangemeld (Bugenhagen.440, silver league).
Zijn er al mensen die het gaan casten?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 02:13:
Fivt, hoe doe je het met de TSL #4 aangezien jij ook al eerder hebt meegedaan?
Voor mezelf maakt het niet uit aangezien ik toch niet ga meedoen maar misschien voor anderen?

Jan 29 - TeamSpeak TL SC2 Open #11 / TSL3 Qualifier #4 - EU Server
Tried once, failed hard :')

Er is helemaal geen rekening gehouden met andere toernooien. Ik weet zo uit m'n hoofd dat het in ieder geval tegelijk loopt met de craftcup, zotac cup en go4sc2. Evenals de TLopen dus. Het gaat om de lol bij de GoT open, ik weet in ieder geval dat ik er om die reden aan mee doe. Als ik een serieuze kans zou hebben om iets te bereiken in één van die andere toernooien dan zou ik waarschijnlijk dat verkiezen boven dit toernooi, maar dit is niet zo. Daarnaast, die bovengenoemde toernooien zijn er elke week. Het enige wat jammer is, is dat het bij de TLopen om een TSL qualificatie gaat. Maar gotters die daar kans op maken zijn er niet in overvloed geloof ik.

Voor een volgende keer is het waarschijnlijk een goed plan om daar iets beter rekening mee te houden, maar het is sowieso even afwachten op hoe het gaat lopen. Als achteraf blijkt dat het op deze manier echt niet lekker liep, dan kun je verwachten dat voor een GoT Open #2 het anders gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol gotters die zich kunnen qualificeren voor de TSL kunnen dit toernooi met 4 handen in de neus winnen :P Het gaat om de lol :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nou ik zou het sowieso knap vinden als iemand 4 handen is z'n neus zou kunnen krijgen, lijkt me pijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hoe loopt het met de aanmeldingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Wanneer kunnen we onze aanmelding aanpassen? Want ik ben toch weer terug gekropen naar het Protoss kamp. Zerg was te lastig. Heb iets van 100 potten gedaan maar ik vond dat ik niet snel genoeg vooruit ging. Helaas, want ik blijf het het vetste ras vinden....

Terug als plat Protoss dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
daanteb schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:12:
hoe loopt het met de aanmeldingen? :)
Net even een kijkje genomen; bagger, 15 in totaal zo ver.
EQJim schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:22:
Wanneer kunnen we onze aanmelding aanpassen? Want ik ben toch weer terug gekropen naar het Protoss kamp. Zerg was te lastig. Heb iets van 100 potten gedaan maar ik vond dat ik niet snel genoeg vooruit ging. Helaas, want ik blijf het het vetste ras vinden....

Terug als plat Protoss dus..
In principe morgen avond, als ik na het sporten vanavond genoeg tijd over heb, vanavond 23.00~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net aangemeld, denk dat de aanmeldingen voroal tegenvallen omdat er veel mensen zijn die niet op de hoogte zijn van het toernooi. Misschien moet er iets meer "reclame" gemaakt worden op het SC2 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik denk dat een man of 25 ook niet onrealistisch is als je zo een beetje kijkt hoe het staat met het SC2 topic, dit topic en het #got channel in SC2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Met ^

Ach, dan gooien we lekker alles in één divisie. Waarschijnlijk net zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Morphix schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:54:
Met ^

Ach, dan gooien we lekker alles in één divisie. Waarschijnlijk net zo leuk.
Precies, ik wilde net zeggen dan gooien we alles in een pot, ff grabbelen en dan komen er vast wel leuke matches uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met boven eens.. ik dacht al dat het zo was :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Het enigste waar ik eigenlijk op gehoopt had is dat de Blizzboys wat matches ervan casten. Maar gezien hun status en interesse (en het feit dat ze zich er niet mee bezig houden) zal dat niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Heb mijzelf aangemeld ben benieuwd.

Ben benieuwd wat het gaat worden, hopelijk niet teveel zvz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Wat leuk dat het nog een keer georganiseerd wordt! Jammer dat het de vorige keer niet lekker liep (geen offence naar niemand!). Zou wel graag hebben mee gedaan maar ik kan niet. Dat en ik ben natuurlijk erg bang voor jullie :9
Worden de replays uberhaupt na het spelen ergens aangeboden? Met óf zonder commentaar is het toch leuk om mensen te zien spelen. Mss een accountje voor een filesharing-ding aanmaken waar de GoTters hun replays kunnen droppen?
Lijkt me leuk om te zien wat voor vleesch in den cuyp zit om de volgende keer mee te doen!

Veel succes met de games iig allemaal en ik ga dit topic volgen!

This is the Way.

Pagina: 1 2 3 Laatste