Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervanh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:00
Hallo tweakers,

Ik wil misschien de Iphone 4 kopen.

Nu zijn er mensen die er problemen mee hebben. Sommige mensen hebben problemen met de antenne, andere hebben gele vlekken in het scherm, en er zijn ook mensen die een iphone hebben waarbij de proximity sensor (die detecteert of je de telefoon tegen je oor houdt) niet goed werkt.

Nu is mijn vraag: Zijn deze problemen al grotendeels de wereld uit geholpen? (Ik heb weinig ervaring met de Apple Iphone)
Zijn er hier Iphonebezitters die last van deze problemen hebben?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Procimity sensor gevoeligheid is aangepast met de laatste update.
Antenne probleem: Veel spook verhalen maar in Nederland zul je er weinig last van hebben. Alleen als je al slecht bereik hebt kan het gebeuren dat je verbinding wegvalt. De makkelijkste oplossing hiervoor is een hoesje om je iPhone doen.
Gele vlekken: Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daar is nooit meer iets van gehoord.

Net als dat de iPhone 4 erg opgehyped werd tijdens de lancering werden de problemen dat ook. Maar in werkelijkheid is er niets aan het handje :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:31
Die gele vlekken kwamen voor doordat de lijm tussen het scherm en de glasplaat nog niet droog genoeg was.

Deze vlekken verdwijnen vanzelf na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Het enige waar ik problemen mee had/heb is het bereik, maar die was al slecht. Dit heb ik opgelost door een hoesje. Deze zou ik sowieso al kopen ivm beschadigen.

Ik heb er veel plezier van, echt een mooie gadget! En telefoon natuurlijk :)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kdhoe schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:54:
Die gele vlekken kwamen voor doordat de lijm tussen het scherm en de glasplaat nog niet droog genoeg was.

Deze vlekken verdwijnen vanzelf na enkele dagen.
Dat is het verhaal inderdaad. Maar ben je ooit iemand tegengekomen die hier daadwerkelijk last van had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik heb geen last van gele vlekken, en geen last (gehad) van de proximity sensor dus niets aan de hand hier.

Het antenneprobleem is er wel een beetje ja, maar buiten dat is deze antenne de allerbeste antenne die ik ooit heb gehad. Eerder kon ik niet bellen in school (gewapend beton gebouw) en nu heb ik zelfs 3g op sommige plekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

fsfikke schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:33:
[...]

Daar is nooit meer iets van gehoord.

Net als dat de iPhone 4 erg opgehyped werd tijdens de lancering werden de problemen dat ook. Maar in werkelijkheid is er niets aan het handje :)
Met het risico dat ik word neergezet als Apple fanboi (emile anyone?).........

Overhyped vind ik hem geenzins, ik heb zelf vanaf de iPhone 3G een iPhone.
Er is geen enkel toestel wat de iPhone maar kan benaderen voor mij, ook niet de laatste android toestellen, ook al ben ik heel erg een linux/open source aanhanger.

Dat laatste is ook waarom ik een hekel aan Apple heb eigenlijk :+
Maar de iPhone doen ze dan weer wel heel goed. :)

@TS

Ik merk bijna niks van de problemen met de antenne, en ik heb geeneens een hoesje erom.
Waarom? ik hou mijn telefoon van nature heel anders vast, en daarom heb ik er geen last van.
Wellicht is dat bij jou ook zo.
Gele vlekken heb ik nooit gezien, ook niet bij andere iPhone4 bezitters, en ik heb er zo 4-5 in mijn directe familie die er 1 hebben.
Waaronder zelfs mijn oude moeder van 65 ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik vind het zo'n onzin dat je een hoesje om je iPhone moet doen om beter bereik te krijgen. Heb je zo'n mooi apparaat, ga je het prachtige design verbergen met een spuuglelijke bumper of hoes. Ik heb nog geen problemen met het bereik ondervonden gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CrankyGamerOG schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:47:
[...]

Met het risico dat ik word neergezet als Apple fanboi (emile anyone?).........
Heb ze zelf ook sinds de 2G dus het was niet negatief bedoeld oid ;) Misschien is media-aandacht een betere term dan hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
bram1984 schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:58:
Ik vind het zo'n onzin dat je een hoesje om je iPhone moet doen om beter bereik te krijgen. Heb je zo'n mooi apparaat, ga je het prachtige design verbergen met een spuuglelijke bumper of hoes. Ik heb nog geen problemen met het bereik ondervonden gelukkig.
mee eensch, ik heb 2 keer een hoesje geprobeerd om mijn 3G weliswaar. 2 keer gefaald! echt vreselijk vind ik het.

maar om ontopic te blijven. van t weekend met een maat van me de iphone 4 gehaald. enige wat ik merk is dat zijn bereik met VF weliswaar bijna altijd minder streepjes geeft dan mijn 3G via TM. las dat het ook te maken heeft met de manier waarop het wordt weergegeven, dus softwarematig. dat we eigenlijk evenveel bereik hebben, mar ik zie 5 streepjes en hij 3

[ Voor 27% gewijzigd door Alekz87 op 21-12-2010 02:31 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Dat zou dan andersom moeten zijn juist, ervanuit gaande dat je vergelijkt met een 3G(s).

Verder kun je natuurlijk moeilijk 2 verschillende providers met elkaar gaan vergelijken. Op sommige plekken heeft TM beter bereik en op veel plekken VF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 13:40
Jaspervanh schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:38:
andere hebben gele vlekken in het scherm, en er zijn ook mensen die een iphone hebben waarbij de proximity sensor (die detecteert of je de telefoon tegen je oor houdt) niet goed werkt.

b.v.d.
De gele vlekken waren inderdaad vanwege de lijm, maar dat was alleen bij de eerste release omdat ze deze te vroeg hadden geleverd. Dus echt alleen bij de allereerste iPhone 4's....

Ik geloof dat IOS 4.1 de proximity sensor had gefixed.

Het "probleem" met de antenne is een probleem wat makkelijk opgelost is met een hoesje(die vrijwel iedereen gebruikt) dit gaat ook niet opgelost worden. Dan moet je op de iPhone 5 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ken genoeg mensen zonder hoesje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Ik ken bijna niemand met hoesje, al heb ik net mn bumper aan mn baas gegeven.

Het antenneprobleem is behoorlijk overtrokken is mijn ervaring. Ja het is een probleem, maar over het algemeen zul je er in Nederland niet of nauwelijks last van hebben, gezien de zeer goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om mijn iPhone ook geen bumper. Het is toch geen gezicht zo'n ding er omheen?

Ik heb mijn iPhone nu 2 weken en ik kom vanaf een HTC desire en tot nu toe ben ik nog niet tegen problemen aangelopen. Ook geen antenneprobleem en vlekkenprobleem.
De HTC liep regelmatig vast....dit fenomeen heb ik met de iPhone nog niet gehad. En ook de accu gaat veel langer mee.
Kortom....tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:47
Het antenne probleem schijt in amerika stukken groter te zijn dan hier. Wij hebben in NL relatief goede dekking.

De problemen zijn volgens mij een beetje gehyped en vielen allemaal reuze mee, zeker hier in Nederland. Je kan imo probleemloos een iphone 4 zonder hoesje gebruiken. Ivm krassen raad ik een invisibleshield aan maar dat heeft verder niets met de ''death grip" te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Ik heb mijn iPhone 4 al een tijdje en ik heb nog geen enkel probleem ervaren met deze geweldige(!) telefoon.
Death Grip valt niet na te bootsen, het Retina scherm is superscherp, wit en helder.

Toestel is supersnel (zelfs het omstreden "swipeje" naar Spotlight gaat soepel :P)

Die spookverhalen zijn denk ik gewoon de wereld ingebracht omdat de iPhone 4 zo supergehyped werd, en de geschiedenis leert dat de meest populaire items de meeste stront over zich heen krijgen :)

[ Voor 27% gewijzigd door fabianspoelman op 22-12-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Het is heel simpel, van die kinderziektes is gewoon geen sprake (mits je een fabrieks-fout tegenkomt). Het antenne-probleem is zwaar overtrokken, iets wat ik toen ook al vermoedde. Uit protest tegen altijd weer dat gezeur om niets (dat gebeurt namelijk bij iedere iPhone launch) nam ik meteen de gok en bestelde ik de iPhone 4, zonder case of wat dan ook. In de praktijk heb ik geen enkel probleem, ik pak de telefoon zowiezo nooit zo laag vast en wanneer ik dat wel doe dan heb ik alleen een mogelijk probleem wanneer de ontvangst zowiezo al slecht is. Iedereen probeert natuurlijk het punt van het niet moeten vastpakken van die plek als iets geweldig groots neer te zetten, maar dat is natuurlijk onzin. Het is 1 klein plekje wat soms een probleem kan geven, that's it. Kom je daar niet dan is de antenne juist gevoeliger dan ooit en daar kies ik graag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Heb zelf nog een iPhone 3G, dus kan geen ervaring met je (TS) delen.

Wat ik je wel kan vertellen is dat het hele verhaal om de antenne heen óók op mijn 3G gebeurd. Als ik mijn 3G op exact dezelfde manier vast hou, zie ik ook een aantal streepjes verdwijnen. Ook op een BlackBerry Pearl 8110 heb ik dit. Dus dat euvel loopt wel los.

Het enige wat mij nog tegen houdt om nog geen iPhone 4 te nemen, is omdat over cá een half jaar de opvolger komt...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Ja maar zo kan je blijven wachten, als we realistisch zijn was alleen de 3G revolutionair in NL net zoals de iPad dat nu is. De kracht v Apple is gebruikersgemak en daar komt ook Android niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
iMars schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:55:
Heb zelf nog een iPhone 3G, dus kan geen ervaring met je (TS) delen.

Wat ik je wel kan vertellen is dat het hele verhaal om de antenne heen óók op mijn 3G gebeurd. Als ik mijn 3G op exact dezelfde manier vast hou, zie ik ook een aantal streepjes verdwijnen. Ook op een BlackBerry Pearl 8110 heb ik dit. Dus dat euvel loopt wel los.

Het enige wat mij nog tegen houdt om nog geen iPhone 4 te nemen, is omdat over cá een half jaar de opvolger komt...
Ja, en als je dan weer 2 x een half jaar wacht, komt er weer een nieuwe. Zo blijf je aan de gang. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antenne probleem is in Amerika vrij groot omdat je daar vergeleken met NL een bar slechte dekking hebt.
Wanneer je dus 1 of 2 streepjes hebt en de vinger over de streep van 1mm plaatst zal het wegvallen ja.

Nu is hebben we in NL zo goed bereik dat je bereik in 9 van de 10 gevallen alleen maar van 5 naar 3 of 2 zal afnemen en je dus gewoon kan bellen nog.
Dat plus je moet de telefoon gewoon niet debiel vasthouden, Steve Jobs zei het ook al ''just hold it in a normal way''. Ik zie wel is mensen hun telefoon compleet omsluiten met de hand dat is de manier waarop je bereik gaat verliezen. Houd je hem vast zoals de meeste mensen (2 vingers op de achterkant en aan de zijkanten 1 vinger) dan kom je nooit in de buurt van de blind spot en zal dus ook je bereik niet wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:31

Jrz

––––––––––––

Ik heb:

*soms werkt flash niet (ook niet mer een flashlight app)
*soms zit de vibrator vast
*soms als ik druk bij het oortje, "pikt" het plastic tegen iets aan de binnenkant

Ik ga telfort bellen voor een nieuwe

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• iMars

iMars

Full time prutser

bram1984 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:20:
[...]

Ja, en als je dan weer 2 x een half jaar wacht, komt er weer een nieuwe. Zo blijf je aan de gang. 8)7
Je hebt wel een goed punt, maar ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik doe meestal 3 a 4 jaar met een telefoon. Hoef niet altijd gelijk het nieuwste model als deze op de markt komt. Aangezien de iPhone 4 al weer een tijdje op de markt is, is het wellicht de moeite waard om te wachten op de opvolger, die binnen een half jaar komt.

Als ik nu de iPhone 4 zou nemen, en daar cá 3 a 4 jaar mee zou doen, heb ik in die periode toch het gevoel 'had ik maar ff gewacht'...

Ik heb nu nog de 3G en sommige apps kan ik niet installeren omdat daar minimaal 3Gs of zelfs 4 voor nodig is.

Kijk, als je elk jaar een andere telefoon neemt, ja, dan hoef je niet te wachten. Dan neem je nu de iPhone 4 en volgend jaar de iPhone 5...

• bram1984
In dat geval kun je nog wel even wachten inderdaad.

Ik vraag me echt ten zeerste af wat de 5 ons voor nieuws gaat brengen. Ik heb de 4 sinds afgelopen zaterdag in gebruik, en ik kan gewoon niets verzinnen wat ik er nog op wil hebben (ja Flash, maar dat gaat op de 5 ook niet gebeuren waarschijnlijk).

- Het scherm is waanzinnig.
- De telefoon is razendsnel.
- De camera is prima.

• iMars

iMars

Full time prutser

bram1984 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:25:
In dat geval kun je nog wel even wachten inderdaad.

Ik vraag me echt ten zeerste af wat de 5 ons voor nieuws gaat brengen. Ik heb de 4 sinds afgelopen zaterdag in gebruik, en ik kan gewoon niets verzinnen wat ik er nog op wil hebben (ja Flash, maar dat gaat op de 5 ook niet gebeuren waarschijnlijk).

- Het scherm is waanzinnig.
- De telefoon is razendsnel.
- De camera is prima.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet 1 2 3 kan bedenken ;) Maar toch, het gaat om het idee ;)

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

Tja, ik heb wel last van het antenneprobleem. Heb er ook een tijdje een hoesje omheen gehad, maar daar wordt ie wel een stuk leleijker van. Wat ik merk, is dat vooral het 3G bereik erg slecht wordt en vaak ook verdwijnt als ik hem "verkeerd" vast houd (wellicht dat de combinatie T-mobile - Groningen - iPhone 4 niet de beste zal zijn). Dropped calls heb ik nooit last van gehad.

waar ik wel benieuwd naar ben: zijn er nog hardware updates geweest in de tussentijd voor dit antenneprobleem, ik heb zelf een modelletje uit september.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr C op 23-12-2010 09:34 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• bram1984
iMars schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:27:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet 1 2 3 kan bedenken ;) Maar toch, het gaat om het idee ;)
Ik vergeet nog één ding: het geweldige design. :9~

• iMars

iMars

Full time prutser

bram1984 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:35:
[...]

Ik vergeet nog één ding: het geweldige design. :9~
Vind de iPhone 4 nu al :9~ Tussen de 3G en 3Gs zat geen verschil,... misschien dat de opvolger hetzelfde design blijft behouden... wie weet :D

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik weet niet wanneer je een iphone 4 wil kopen.
Maar er gaan geruchten dat apple na kerst een nieuwe iPhone gaat aankondigen, die begin januari in de winkels ligt. Misschien dat het de moeite waard is om 1 - 2 weken te wachten daarop.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• iMars

iMars

Full time prutser

aicaramba schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:13:
Maar er gaan geruchten dat apple na kerst een nieuwe iPhone gaat aankondigen, die begin januari in de winkels ligt. Misschien dat het de moeite waard is om 1 - 2 weken te wachten daarop.
Dat is eerder dan ik verwacht... ben je niet in de war met de iPhone 4 met LTE?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:18
aicaramba schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:13:
Van die loze geruchten die, als je logisch nadenkt, nooit werkelijkheid zullen worden.

Alsof Apple na een half jaar een nieuw design eruit pompt. Mensen die net een 1, of 2-jarig contract hebben afgesloten zullen nooit deze phone kunnen kopen. Apple weet zelf ook wel dat een halfjaar na de release van de 4 geen brood zit in een iPhone 4,5 -_-..

kortom. Nieuwe komt geheid pas juni/juli

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
keanu_ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:22:
[...]

Van die loze geruchten die, als je logisch nadenkt, nooit werkelijkheid zullen worden.

Alsof Apple na een half jaar een nieuw design eruit pompt. Mensen die net een 1, of 2-jarig contract hebben afgesloten zullen nooit deze phone kunnen kopen. Apple weet zelf ook wel dat een halfjaar na de release van de 4 geen brood zit in een iPhone 4,5 -_-..

kortom. Nieuwe komt geheid pas juni/juli
Inderdaad altijd om het jaar.

Iphone 2g ( zonder hoesjes gebruikt )
Iphone 3g ( zonder hoesjes gebruikt )
Iphone 3gs ( zonder hoesjes ingebruik )
Iphone 4 ( overgeslagen 3gs voldoet )

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
iMars schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:00:
[...]

Dat is eerder dan ik verwacht... ben je niet in de war met de iPhone 4 met LTE?
o.a. Maar ook van een iPhone met micro usb charger. Die geruchten waren er al eerder.
Loze geruchten of niet. 2 weken wachten is nou niet echt een hel volgens mij.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zijn nu niet echt wereldschokkende toevoegingen die ik ga missen, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
aicaramba schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:13:
[...]

o.a. Maar ook van een iPhone met micro usb charger. Die geruchten waren er al eerder.
Loze geruchten of niet. 2 weken wachten is nou niet echt een hel volgens mij.
Denk maar niet dat Apple over 2 weken een nieuwe telefoon uitbreng. kijk naar de release data van diverse producten. Daar zit vaak een jaar ruimte tussen. Op de computers na natuurlijk. Dat is ook een andere markt.

Maar iPods, apple TV, iPhone e.d. zit vaak een jaar aanvast voordat er een update aankomt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Bosmonster schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:00:
Ik ken bijna niemand met hoesje, al heb ik net mn bumper aan mn baas gegeven.

Het antenneprobleem is behoorlijk overtrokken is mijn ervaring. Ja het is een probleem, maar over het algemeen zul je er in Nederland niet of nauwelijks last van hebben, gezien de zeer goede dekking.
Als ik een vinger expliciet op de brug houdt, valt mijn signaal weg van 1 streepje 3G naar 5 streepjes GMS. En dat is in het midden van de Schermer, met 4 km landbouwgrond in elke richting. Mijn iPhone 3G is het nooit gelukt daadwerkelijk 3G te verbinden waar ik woon, in dat opzicht is de externe antenne een voordeeltje.

Ik merk trouwens dat ik deze telefoon met m'n pink ondersteun (aan de onderkant), en de rest van m'n vingers zitten ver boven het linkerbruggetje. Met mijn handpalm op het rechterbruggetje tijdens het bellen verandert niets aan het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Mijn abbo is ook over een maand afgelopen.
Ik ga waarsch ook de Iphone 4 bestellen (waarsch met T-mobile, dit om contract verlenging en mogelijkheid voor onbeperkt internet) (twijvel nog tussen een Htc HD,samsung galaxy of Iphone)

Is dat antenne probleem op te lossen met een silecone hoesje of ook zo een plastic hardskin?
Zelf ga ik denk ik zo een plastic hardskin hoesje nemen, is het touchscreen nog goed te besturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Er zit uiteraard geen hardskin op het touchscreen, dus ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Tc-Chub op 06-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
AlphaWierie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:34:
Mijn abbo is ook over een maand afgelopen.
Ik ga waarsch ook de Iphone 4 bestellen (waarsch met T-mobile, dit om contract verlenging en mogelijkheid voor onbeperkt internet) (twijvel nog tussen een Htc HD,samsung galaxy of Iphone)

Is dat antenne probleem op te lossen met een silecone hoesje of ook zo een plastic hardskin?
Zelf ga ik denk ik zo een plastic hardskin hoesje nemen, is het touchscreen nog goed te besturen dan?
"Antenne probleem".

Mijn iPhone is gewoon "naakt", en mijn bereik is prima. Grappig hoeveel mensen zich druk kunnen maken over iets wat zo enorm overdreven is in de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Het antenneprobleem is niet overdreven, men heeft er hier in nederland zich alleen veel te druk over gemaakt.

Onze dekking van het 3G netwerk is hier ontzettend goed. Laat juist dit 3G netwerk amper last hebben van de antenneproblemen. Zodra je terug valt op het gewone GSM netwerk, dan is er op de meeste plekken in nederland nog steeds niets aan de hand, omdat we ook daarop geweldige dekking hebben, maar komt het af en toe wel voor dat je door verkeerd vastpakken je signaal wegvalt.

..maar!...

Neem je telefoon mee op vakantie naar Italië, Spanje etc...en je ergert je groen en geel. Ik spreek uit ervaring ... op vakantie was ik mijn gesprek kwijt op het moment dat ik er even niet aan dacht om de telefoon niet op de kruising van de antennes aan te raken.

Evengoed een prima telefoon, maar ik trek het slecht als mensen ontkennen dat er een antenneprobleem zit. De antennes zitten als ruw metaal aan de buitenkant, en dat zorgt er voor dat je twee antennes kan kortsluiten wat in sommige situaties leidt tot ernstige problemen met de ontvangst. Een ontwerpfout.

De poging van Apple om het te gooien op het 'afschermen' van het signaal is inderdaad een bekend fenomeen wat zich bij alle telefoons voordoet, maar het effect is van veel kleinere orde dan het kortsluitingsprobleem. Sterker nog, het kortsluitings probleem treedt in even ernstige mate op als je alleen maar je vingertop op beide antenneuiteinden tegelijk zet (zwarte plastic isolator linksonderin).

Kortom...gebruik je hem alleen in nederland, en heb je thuis 3G dekking, of sterke GSM dekking? Dan is er helemaal niets aan de hand en heb je geen hoesje/bumper nodig. Buitenland en zeker buiten de grote steden? Volg dan de instructievideo van Apple "Hoe houdt ik mijn iPhone4 vast?", of koop een isolerend hoesje. ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik ontkent ook niet dat het probleem er niet is, maar het is wel degelijk opgeblazen in de media. Denk je dat de nieuwe SE of Nokia zo in het nieuws komt, als het bereik daarop ook wegvalt? Nope.

Offtopic:
Nooit -dt- gebruiken als het woordje "ik" er voor of achter staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
bram1984 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:39:
Offtopic:
Nooit -dt- gebruiken als het woordje "ik" er voor of achter staat. ;)
Ok, de cursus "Hoe hout ik mijn iPhone4 vast?" dan...

Als Nokia een toestel maakt waar iedereen op zat te wachten (dus het publiek er uberhaupt is), en hij heeft een antenne die kortgesloten kan worden? Jazeker wel. Jammer alleen dat er niet zulke massa's mensen zitten te wachten op een Nokia tegenwoordig...en daar zit je probleem.

Overigens helpen de InvisibleShields (volledige versie, incl zijkant) ook wel aardig tegen het kortsluitingsprobleem. Ze laten nog een dun randje metaal aan de zijkant open, maar verkleinen het risico op kortsluiting wel degelijk. Daarnaast heb je dan een mooi folietje voor de voor en achterkant.

Overigens, krast de achterkant van de iPhone4 veeeel sneller dan de voorkant. Het is echt aan te raden om er wat op te plakken of hem altijd in een hoesje te bewaren.

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Laatst online: 17:29
Ik heb mijn iPhone 4 sinds afgelopen dinsdag en om concreet antwoord te geven op je vraag; ik heb nog geen enkel probleem kunnen opmerken. Heb hem zowel zonder als met hoesje gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tss68nl

Nokia zet nog steeds het meeste toestellen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Ben ook recent overgestapt van een 3G naar een 4G. Naast dat de 4G natuurlijk stukken sneller en beter is, heeft hij toch een aantal zaken die mijn 3G niet had. Ten eerste nu toch al een aantal keer gehad dat de proximity sensor het niet goed deed (firmware 4.2.1). Meestal gaat het goed, maar soms gewoon niet.
Verder, hij dimt de display te ver als het donker is, waardoor de display slecht leesbaar is bij weinig licht (standaardinstellingen voor helderheid en automatisch dimmen). Bij iets meer licht is het geen probleem. En soms kost het even wat tijd voordat de helderheid van het display zich aanpast. Lijkt ook op een probleem met de lichtmeting. Beide problemen had ik bij mijn 3G nooit last van (maar... ik zou nooit teruggaan!).
Problemen met de ontvangst heb ik niet gehad (maar ook nog niet naar streepjes gekeken).

[ Voor 5% gewijzigd door riddles op 07-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Ik heb een tijdje een iphone4,
maar ik heb helaas regelmatig
"No service", "IMEI: unknown"

Geen idee waar het aan ligt op dit moment.
- brakke simkaart
- brakke iphone4
- vasthouden van de iphone
Pagina: 1