Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Niks bijzonders dus, maar zeker geen tegenvaller (zoals gespeculeerd werd).

Ik heb zin om hem te ontvangen! Die widgets zien er echt super uit, beter dan sense. Nouja, persoonlijk vind ik tenminste dat sense wel aan grote vernieuwing toe is. Het was eerst erg mooi maar het is nou vreselijk niet-orgineel meer.

[ Voor 61% gewijzigd door justin_ti op 28-01-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:03
Unboxing van android and me :)

Youtube: LG Optimus 2X (Tegra 2) unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
Het lijkt er inderdaad op dat ieder redelijk bekend Android blog (Engadget, Phandroid, UberGizmo, etc.) een review exemplaar heeft gekregen in de laatste 2 dagen. Hopelijk krijgen we wat interessante reviews te zien volgende week.

[ Voor 9% gewijzigd door Mottebelke op 28-01-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wel wat dingetjes wat me opvallen zeg. Vooral het keyboard wat niet meedraait in landschapsmodus is erg raar, en apps die geforceerd doen sluiten.....beloofd nog niet veel goeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:38
alwaysleft schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:57:
Wel wat dingetjes wat me opvallen zeg. Vooral het keyboard wat niet meedraait in landschapsmodus is erg raar, en apps die geforceerd doen sluiten.....beloofd nog niet veel goeds...
Misschien, maar dat de Tegra Zone app niet werkt hoeft natuurlijk niet persé aan LG te liggen en dat het keyboard wel of niet meedraait zal ook wel een instelling zijn.

Wat ik uit het filmpje begrijp is dit nog steeds niet de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Polster schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:50:
[...]

Quote van een Noorse website via Google translate

"Menu-wijs, Optimus 2X nogal afgelegen uit pure Android menu's. LG heeft een aantal grafische wijzigingen dat de fabrikant de S-Class menu's of Samsung Touch Wiz lijken. Men moet echter wel in staat zijn om schoon te Android menu's kiezen als u dat wenst."

Hier ZOU je uit kunnen afleiden dat de LG skin is uit te schakelen.
Allemaal nog speculatie maar vanilla android is mogelijk toch niet beschikbaar blijkt uit een post op XDA nav een Rom dump van de Koreaanse versie.
Originally Posted by ezangrando
Can you check if the stock google Launcher2.apk is included in this firmware? i hate the customized one of LG & all the other launcher like ADW and LauncherPro that don't work well with live wallpapers anyway i hope someone will port the Honeycomb UI or the complete firmware, that interface should work great on a 4'' display
Originally Posted bypass23
LGLauncher.apk

no Launcher2.apk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931114

Edit: wat dan weer wel positief is dat de bootloader te unlocken is. Wat we van de Moto Atrix nog moeten afwachten.
considering it was my first android phone, I would say getting root was not too difficult. Installed the android sdk and LG phone USB drivers. Used super one click to root the phone. Apparently I did something wrong during the process but after messing around w/ some help from Bypass, I got a full root. I imagine with a little refinement, rooting will be quite easy.

[ Voor 19% gewijzigd door Polster op 29-01-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09
De eerst echte review van de Optimus 2x is verschenen bij UberGizmo.
The LG Optimus 2X is a great phone and it is noticeably faster: whether it is at web browsing, video encoding/decoding, Flash or video games – the important thing is that the extra horsepower can actually be felt by the end user during ordinary usage.

I think that LG has built a very nice device, but there is more work to be done on the design side. The device looks and feels solid, but this might not be enough to win the “good looks” contest against the iPhone 4 and the Nexus S. It is true that the LG Optimus 2X surpasses both phones on technical merits, but this is not a “PC”. People also choose phones based on good looks.

Does the LG Optimus LG 2X provide an “out of this world” experience? Not really, but it does provide a great experience, one of the best on Android in fact – but we’re still mostly on an “evolutionary” path, and you won’t be “floored” by the improved speed. This makes your life a little better, and things are nicer to use. If anything, this is probably an inflexion point at which things will evolve faster than they used to.

LG has done a bold move by jumping on the Tegra 2 wagon, and this is paying off: LG did not have such a leading device for a long time. We all know that glory doesn’t last long on planet Android, but today LG can enjoy it – they just made history with the first real dual-core smartphone.
En GSMArena heeft al wat testjes gepubliceerd over de camerakwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Mottebelke op 01-02-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 13:45
Dit is wat de Noorse website schrijft over de Optimus 2X.

Stijlvol ontwerp
Vanuit het design gezien is de Optimus 2X, in gelijkheid met vele andere Android telefoons die te koop zijn vandaag de dag, een groot kunststof blok. We hebben echter niet speciaal bezorgdheid over het ontwerp dat als strak en mooi overkomt. LG's mobiele verleden wordt gekenmerkt door talrijke design telefoons, dus dit is iets dat Zuid-Koreanen kunnen.

Kleurrijke menu's

Deze telefoon is Android gebaseerd, en op het moment dat die in de verkoop gaat zal het Android 2.2 Froyo zijn die er op draait. LG belooft dat het een update naar Android 2.3 Gingerbread zal geven zodra die klaar is

Over het menu gesproken: is de Optimus 2X vrij ver weg van schone Android menu's. LG heeft enkele grafische veranderingen gedaan die herinneren aan de S-Class-menu's en de Samsungs Touch Wiz. Je kunt echter kiezen voor schone Android-menu's als je dat wenst.

LG's aanpassingen houden in dat het meeste hier kleurrijk, lekker en relatief snel is. Het is alleen niet die snelheid van de menu's dat ons werkelijk imponeerd. De menu's zijn snel, maar niet dramatisch sneller dan wat we in de andere topmodellen hebben gezien de laatste tijd.

Hemels scherm

In deze dagen met AMOLED- en Super-AMOLED krijgen niet de gewone LCD-schermer de grote headlines. Dit is naar onze mening een ongerechtigheid jegens de Optimus 2X. Het scherm is namelijk extreem goed. Zijde aan zijde met Super-AMOLED is het erg moeilijk om het verschil tussen de beide te scheiden. De witte kleuren hebben niet de karaktistieke blauwe waas die we kennen van vele AMOLED schermen, en we zien geen aanwijzing naar doorschijnende of grijze plekken daar waar het scherm zwart zou moeten zijn. Wanneer het scherm dat zowel zeer helder is en een warmte in de kleuren heeft die we anders alleen kennen uit de wereld van AMOLED, is het scherm bijna net zo een groot hoogtepunt voor Optimus 2X als de snelheid is.

Ik ben verder wel benieuwt of dat scherm werkelijk zo goed is als ze hier doen geloven. Ik heb nog nooit een scherm mooier als mijn Galaxy S gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Lange Hands-on over gamen met de Optimus 2X

http://androidandme.com/2...g-with-the-lg-optimus-2x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
:o
:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Ik denk niet dat het scherm persé beter is dan de Samsung SAMOLED schermen omdat die gewoon superieur contrast en kleur hebben. Wel schijnt het een IPS LCD scherm te zijn wat erg goed beoordeeld wordt (vergelijkbaar met het Iphone 4 scherm). Dit scherm heeft ook wel een paar voordelen; iets scherper en beter bij fel zonlicht tov SAMOLED. In de dagelijkse praktijk zal je denk ik niet veel verschil zien, alleen als je ze naast elkaar legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:32
Alhoewel ik zelf een Galaxy S bezit en verlieft ben op het super amoled-scherm, moet ik bekennen dat de kleur inferieur is aan het ips scherm van de Iphone.
Dat de kleuren beter zijn op de Galaxy S is een mythe, een marketingtruc. Ips panelen zijn al jaren bekend om hun goede kleurweergave en veel beeldbewerkers gebruiken daarom een monitor met een ips paneel. De kleuren van de Galaxy S zijn oververzadigd en is wit niet wit.
Zwart is wel echt zwart op de Galaxy S en dat is de reden dat alle GS gebruikers, inc. ik, verliefd zijn op hun scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polster schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:07:
Ik denk niet dat het scherm persé beter is dan de Samsung SAMOLED schermen omdat die gewoon superieur contrast en kleur hebben. Wel schijnt het een IPS LCD scherm te zijn wat erg goed beoordeeld wordt (vergelijkbaar met het Iphone 4 scherm). Dit scherm heeft ook wel een paar voordelen; iets scherper en beter bij fel zonlicht tov SAMOLED. In de dagelijkse praktijk zal je denk ik niet veel verschil zien, alleen als je ze naast elkaar legt.
Ik denk dat dit scherm ongeveer gelijk is aan die van de iphones. Alle IPS schermen van apple worden gemaakt door LG. (behalve de iPod.. niet zeker want dat is geen ips) Maar iMac en hun schermen, iPad en iPhone 4 wel..

IPS heeft zijn voordelen, en Super Amoled heeft zijn voordelen.. Maar ik gaat dus na mijn super amoled display nooit en nooit weer terug naar gewone LCD technieken. Daar erger je dan gewoon aan omdat je dit gewend bent.
Daarnaast komt samsung weer met de Super Amoled Plus! Welke weer vele verbeteringen heeft tegenover de gewone Super Amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Wat ook belangrijk is en een punt waar veel fabrikanten geen aandacht aan besteden is de de touchscreentechniek. De Optimus2X kan meer dan 10 punten registreren! In de hands-on van AndroidAndMe wordt het scherm het gevoeligste scherm dat de reviewer ooit in handen heeft gehad genoemd. Ik denk dat dit mijn nieuwe telefoon wordt :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
LG komt met VIP Service voor haar Optimus 2X Speed

Dit noem ik goede service! Ik moet eerlijk zeggen dat ik met LG geen goede ervaringen heb gehad vroeger. Maar deze LG lijkt me een mooi ding te worden. En als ze dan ook nog eens zo'n service gaan leveren, dat geeft mij toch wel extra vertrouwen in het toestel.

LG heeft met mij een potentiële klant gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
LG Speed wordt voor mij toch ook steeds een betere optie hoewel de reputatie mij nog steeds weerhoudt. Ik wil rond maart/april een nieuwe smartphone aanschaffen en dan zijn er een paar concurenten:

Motorola Atrix: Beste specs maar waarschijnlijk hier niet officieel te krijgen, zeer waarschijnlijk locked, duur?
Nexus S: Lastig te krijgen, 'gedateerde' hardware, in mijn ogen lelijk design. Natuurlijk wel vanilla Android!
Samsung Galaxy 2: Nog even afwachten wat de specs precies worden maar het gelekte 4,5'' scherm lijkt mij toch te groot.
HTC: ???????? Als merk heeft het mijn voorkeur maar hun dual-core snapdragon gaat waarschijnlijk te laat voor mij komen.

Blijft dus over de Speed 2x. Werkgeheugen is niet ruim bemeten maar wel voldoende. Dus verder qua specificaties voldoet het perfect, design vind ik ok, reviews tot nu toe zijn goed......maar de LG reputatie...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Heb exact dezelfde afwegingen hier Polster, alleen wil ik in maart toch zeker een nieuwe telefoon (heb nu nog steeds een G1). Ik twijfel dus aan de LG Optimus 2x of de Atrix. Nog even afwachten wat er over een maand makkelijk in NL te verkrijgen is. Waarschijnlijk dus de Optimus 2x!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De review is verschenen @ Mobile-review.com

http://mobile-review.com/review/lg-optimus-2x.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Misschien is de engelse link iets handiger voor de niet russen onder ons :)
http://mobile-review.com/review/lg-optimus-2x-en.shtml

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Inmiddels beginnen de reviews overal naar boven te komen:

Review
http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=12769

Optimus 2x vs Galaxy S
http://www.phonearena.com...mark-test-results_id16437

Review van CNET:
http://reviews.cnet.co.uk...timus-2x-review-50002111/

pocket-lint
http://www.pocket-lint.co...lg-optimus-2x-full-review

Review van de camera
http://www.gsmarena.com/l...ideo_camera-news-2279.php

Positieve review v/d camera:
http://androidandme.com/2...the-lg-optimus-2x-camera/

Vergelijking camera optimus 2x - camera iPhone 4: minder positief
http://www.phonearena.com...-video-comparison_id16297

Wat wordt gezegd:
- Camera: meningen erg verdeeld: de ene review is positief, de andere minder positief.
- Video: Goed, kleuren minder levendig dan iPhone4. fps bij 1080p niet optimaal.
- Low light: bij weinig licht opvallend goede foto/video prestaties
- Batterij: Bij intensief gebruik haal je het eind v/d dag mogelijk niet.
- Scherm: Erg goed, maar minder dan iPhone4
- Snelheid: Zoals viel te verwachten: snelste phone op dit moment

Wat betreft de camera:
De negatieve reviews vinden de beelden gelig/flets.
Lijkt mij op te lossen dmv software. De vraag is natuurlijk: hoe snel is LG met updates ?

[ Voor 18% gewijzigd door jan100 op 05-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 11:28
Vind de camera (foto, voornamelijk video) wel een zwak punt van het toestel. LG kan wel opscheppen met een 8MP 1080P camera, maar uiteindelijk doe je het toch als gebruiker met de werkelijke output, die niet heel spectaculair is. Ze hadden beter de focus meer op het scherm kunnen leggen, want die lijkt weer mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Ik denk dat de LG reputatie hierbij niet veel uitmaakt, wij tweakers zoeken de laatste firmware er zelf wel bij. Daarom is het ook zo fijn dat ie een open bootloader heeft. Voor de rest denk ik dat we niet teveel van de camera hoeven te verwachten. maar als die goed 720P kan vind ik dat al ruim voldoende om een keertje vuurwerk te filmen ofzo. 1080P kan mn pc toch niet afspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Ik ben gelukkig ook niet iemand die veel met een telefooncamera doet. Maar als de Optimus 2X geen grote afzetmarkt krijgt dan zullen nieuwe firmwares wellicht ook niet zo spectaculair zijn. Maargoed, dat blijven voorlopig speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik moet eerlijk zeggen dat de camera mij niet zo heel erg boeit.

Ik wil gewoon zsm een snelle telefoon hebben. Het zal nog een paar maanden duren voordat andere dualcores beschikbaar zijn, en ik wil eind deze maand verlengen. ( De 2x is al besteld) De Atrix was misschien nog een optie geweest, maar gezien de ervaringen met de gesloten bootloader van Motorola is dat een no-no.

En bevalt hij niet ? ( Erg onwaarschijnlijk gezien ik nog met een Hero werk ) dan verleng ik over 9 maanden weer met een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
oooskar schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:09:
...
1080P kan mn pc toch niet afspelen ;)
Maar de Optimus zelf wel. HDMI kabeltje en gaan!
Maareh, PC die geen 1080p kan afspelen???
Wat ben jij voor Tweaker? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Is het zo dat je never nooit custom ROM's gaat krijgen op een locked bootloader (Atrix)?
En de custom ROM's die uit gaan komen, moet ik dan denken aan 'met deze ROM is hij 1,4x zo snel alleen werkt de camera nog niet' etc. etc. etc. (Optimus 2X)? Heb geen ervaring met custom ROM's dus weet ook niet hoe zwaar ik een un/locked bootloader moet laten wegen.

xda forumsectie Optimus 2X
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=999

Zeer uitgebreide review, maak een uurtje vrij
http://www.anandtech.com/...irst-dual-core-smartphone

[ Voor 25% gewijzigd door Smi3l op 07-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Youtube heeft Motorola een eigen kanaal waar ze zo nu en dan commentaar geven op dergelijke uitspraken. Volgens mij las ik laatst dat ze het wel degelijk meenemen in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:09:
Op Youtube heeft Motorola een eigen kanaal waar ze zo nu en dan commentaar geven op dergelijke uitspraken. Volgens mij las ik laatst dat ze het wel degelijk meenemen in overleg.
erm, ik zou toch zweren dat dit het LG topic is?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ouch.. Engadget review is online: score 6/10
The Good
The best smartphone hardware yet
Camera picks up great amount of detail
High quality LCD screen plus HDMI mirroring
The Bad
Sluggish UI
Buggy software
Dual-core CPU doesn't add much value (yet!)

Linkje: http://www.engadget.com/2011/02/07/lg-optimus-2x-review/

Hmm dit is wel pijnlijk voor mij als geïnteresseerde, weet nu ook echt niet meer of ik hem nog wel ga nemen. Sowieso ga ik nu wachten met verlengen en Barcelona afwachten.

Edit: voor Tweakers een interessante quote en opmerking bij de review:
Neat little tweaks to Android's default interface failed to obscure the fact that the Optimus 2X is neither as responsive nor as stable as it should be. You might be able to rectify those flaws by installing one of the inevitable avalanche of custom ROMs that this device will benefit from, but we're here to review LG's own performance and we find the failure to deliver a reliable platform inexcusable.

[ Voor 45% gewijzigd door Tweaqer op 07-02-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is eigenlijk vooral de software waar ze niet over te spreken zijn. Het kan bijna niet anders, zoals Engadget ook al opmerkt, dat het mogelijk wordt om dat eruit te slopen. Voor de Tweakers onder ons zou de software dus ook niet echt een probleem hoeven zijn.

Je kan je nog afvragen in hoeverre devs in staat zijn om een AOSP-ROM te bouwen voor de Tegra 2, het is toch een nieuwe soc voor de scene, en daardoor kan het wel eens langer duren dan gebruikelijk, denk ik. Maargoed, dat is afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Wat ik opvallend vind aan de review van engadget is dat ze het touch-screen niet echt lekker vinden werken, omdat deze relatief ongevoelig is afgesteld. Dat aspect heb ik nog niet echt in andere reviews gezien.

Zou wel echt een minpunt zijn.

Zou gevoeiligheid van een touchscreen door software geregeld zijn?
Met andere woorden zou zoiets met een custom rom zijn op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
RoD schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:53:
Het is eigenlijk vooral de software waar ze niet over te spreken zijn. Het kan bijna niet anders, zoals Engadget ook al opmerkt, dat het mogelijk wordt om dat eruit te slopen. Voor de Tweakers onder ons zou de software dus ook niet echt een probleem hoeven zijn.

Je kan je nog afvragen in hoeverre devs in staat zijn om een AOSP-ROM te bouwen voor de Tegra 2, het is toch een nieuwe soc voor de scene, en daardoor kan het wel eens langer duren dan gebruikelijk, denk ik. Maargoed, dat is afwachten.
Ja precies, daarom had ik ook de quote nog even toegevoegd :) Maar die AOSP-ROM is inderdaad een DEV-aandachtspuntje. Time wil tell, maar een uitdaging is voor dev's altijd leuk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
En nog een goede review: het altijd kritische Gsmarena.com is toch positief in zijn conclusie;

Final words
Year 2010 wasn’t particularly good for the LG mobile department. The Korean company entered it as one of the fastest growing in business and the announcements of the GT540 Optimus and GW990 in January made things seem rosy, but it was mostly downhill from there. A series of devices that failed to achieve their sales targets and the cancellation of the GW990 almost got us worried that LG will be relegated to the role of a runner up in the mobile phone industry.
And yet here comes the Optimus 2X to prove that the company still has it. The device is definitely the smartphone to get right now and will most certainly remain so for at least another month or two. Of course, when the slew of dual-core droids that will imminently be announced at the MWC in a week hits the shelves, things might change, but the Optimus 2X is the benchmark against which they will all be measured.
That is unless LG forgets that it has done half the required work so far. Getting a really potent smartphone to the market is all great, but you need to provide adequate tech support and regular updates or it will never manage to live up to its full potential.
Especially given the fact that Android 2.2 Froyo is hardly the best polished operating system as far as dual-core CPU management is concerned.
Past record is somewhat controversial - the GT540 Optimus eventually did get updated to 2.1 Eclair, but the GW620 remained stuck on v.1.6 Cupcake and the Optimus One upgrade slip-up was hardly too good for LG’s reputation. Which makes the need to get things right this time all the greater.
The Optimus 2X is a really high-end device, which means that it will get way with more sins than any other LG droids.

Bron: http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x-review-564.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
jan100 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:15:
Wat ik opvallend vind aan de review van engadget is dat ze het touch-screen niet echt lekker vinden werken, omdat deze relatief ongevoelig is afgesteld. Dat aspect heb ik nog niet echt in andere reviews gezien.

Zou wel echt een minpunt zijn.

Zou gevoeiligheid van een touchscreen door software geregeld zijn?
Met andere woorden zou zoiets met een custom rom zijn op te lossen?
In dit filmpje (reeds genoemd): klik is de reviewer juist erg te spreken over de touch van het scherm en noemt dit het beste scherm wat hij tot nu toe heeft aangevoeld. Nou weet ik niet wat hij gewend is, dus dat is dan maar een gok. Toch zie je dat hij al zn 10 vingers tegelijk over het scherm kan laten bewegen zonder dat die bolletjes knipperen / half wegvallen. Daar lijkt het dus wel mee te vallen, en dat hoop ik natuurlijk ook. Gevoeligheid is vast wel af te stellen met de software, maar bij mijn huidige foon (Samsung Galaxy Spica) is het capacitieve scherm dusdanig ongevoelig dat het niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Engadgets review wijkt wel erg af van de rest. Laggy UI, matige touchscreen dingen die ik alleen daar lees.
Anandtech's review heb ik meer vertrouwen in. En ook hij wijst op serieuze problemen in de software. En verontrustend is dat LG zich er niet van bewust is.
We pinged NVIDIA and LG about the aformentioned instability issues, NVIDIA confirmed that they saw the same stability issues, but LG told us they haven’t seen or are aware of any crashing or instability. Getting these fixed before launch should be priority one - I’d be using the 2X right now were it not for the constant liability of losing another couple of hours of messages randomly.
Dit is nu net waar ik bang voor ben met LG. Als XDA op dit toestel springt is er niets aan de hand, doen ze dat niet dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Toch raar dat als ik de video bekijk van de onderste site, dat alles lekker vloeiend loopt, scherm reageert goed, geen haperingen ofzo...

Ik heb nog even, maar deze phone blijf ik volgen. Ben benieuwd naar reviews van tweakers hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review engadget.

http://www.engadget.com/2011/02/07/lg-optimus-2x-review/

Normaal gesproken neem ik reviews van Engadget niet serieus vanwege het Amerikaanse en het "niet zo goed als de iPhone" sentiment maar deze reviewer is Europeaan en de review is best goed.

Het is goed om te lezen dat de 2x 24 uur meegaat met normaal gebruik, iets waar veel telefoons problemen mee hebben tegenwoordig. Verder lijkt het alsof de software niet echt optimaal werkt omdat de reviewer het heeft over crashes en lag. Een vanilla ROM zal wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:38:
Review engadget.

http://www.engadget.com/2011/02/07/lg-optimus-2x-review/

Normaal gesproken neem ik reviews van Engadget niet serieus vanwege het Amerikaanse en het "niet zo goed als de iPhone" sentiment maar deze reviewer is Europeaan en de review is best goed.

Het is goed om te lezen dat de 2x 24 uur meegaat met normaal gebruik, iets waar veel telefoons problemen mee hebben tegenwoordig. Verder lijkt het alsof de software niet echt optimaal werkt omdat de reviewer het heeft over crashes en lag. Een vanilla ROM zal wonderen doen.
ahum..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Ik weet et, sommige mensen kijken niet verder dan... :+

Verder is er wel veel positief nieuws over dit toestel, echter verwacht ik dat deze LG niet meer dan 2 a 3 maanden de enige in de nederlandse markt is met zulke specs. Samsung en HTC zullen snel volgen (MWC?)
Ik wacht nog even geduldig af. Ook over het scherm bestaat wat verdeeldheid in de reviews.
Wat Engadget betreft, tja, de iphone review van verizon zegt genoeg, geen apple, geen + punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Ik weet et, sommige mensen kijken niet verder dan... :+

Verder is er wel veel positief nieuws over dit toestel, echter verwacht ik dat deze LG niet meer dan 2 a 3 maanden de enige in de nederlandse markt is met zulke specs. Samsung en HTC zullen snel volgen (MWC?)
Ik wacht nog even geduldig af. Ook over het scherm bestaat wat verdeeldheid in de reviews.
Wat Engadget betreft, tja, de iphone review van verizon zegt genoeg, geen apple, geen + punt :)
ja inderdaad een hele review voor dezelfde telefoon van een andere provider?
ik wacht nog op de nederlandse user-reviews, en anders neem ik gewoon de atrix of ik wacht op de toekomstige vlaggenschip van samsung en htc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Heeft iemand al iets kunnen vinden over de gps-prestaties? Gek genoeg wordt door in reviews nooit veel aandacht aan besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:43:
[...]

ja inderdaad een hele review voor dezelfde telefoon van een andere provider?
ik wacht nog op de nederlandse user-reviews, en anders neem ik gewoon de atrix of ik wacht op de toekomstige vlaggenschip van samsung en htc....
Off-topic: bijna dezelfde telefoon. Er zit bijvoorbeeld al een andere chipset in die verizon iPhone, maargoed.

Dave op XDA heeft zijn (pre production) LG 2x gebricked, voorlopig nog maar even rustig aan doen met Root-fiedelen op je nieuwe telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelgamer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:32:
[...]

Off-topic: bijna dezelfde telefoon. Er zit bijvoorbeeld al een andere chipset in die verizon iPhone, maargoed.

Dave op XDA heeft zijn (pre production) LG 2x gebricked, voorlopig nog maar even rustig aan doen met Root-fiedelen op je nieuwe telefoon ;)
Het probleem wat Dave heeft is, omdat er een preproductie bootloader inzit, hij geen opties in het menu kan selecteren. Iets wat in de productie modellen, hopelijk, niet aan orde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Voor de geinteresseerden onder ons, heeft Phandroid een erg positieve en uitgebreide review geplaats over de Optimus 2x.

Conclusie:
Welcome to Android, LG. Although the Optimus One and a couple other mid-range LG Android Phones have graced the shelves, none of them come close to reaching the class of the Optimus 2X. It will forever live in history as the first smartphone and first Android phone equipped with a dual-core processor, but more importantly the Optimus 2X marks the start of LG’s march into high-end Android territory. If the Optimus 2X is any indication, LG will be a rock solid Android competitor pumping out high-end Androids for the foreseeable future.
The LG Optimus 2X runs incredibly smooth atop the Tegra 2 processor and Android 2.2, zipping in and out of a full set of multimedia features. Multimedia and gaming are excellent, HDMI mirroring is awesome, and the the 8MP camera and HD camcorder are more than adequate. It’s hard to find something to dislike about this phone, but the obvious objection is it only runs Android 2.2. That’s a complaint I’d mostly dismiss as the Optimus 2X runs quite beautifully on 2.2, not to mention it’ll only get better if upgraded to 2.3… and keep in mind with a dual-core processor the Optimus 2X is future proof to some degree – this phone should age well.
I’d highly recommend the LG Optimus 2X – it’s a solid, overall powerful phone and won’t disappoint. Head on over to our Optimus 2X Forum to continue the discussion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De LG Optimus 2X Speed is ook besproken in de Engadget Mobile Podcast

http://mobile.engadget.com/podcast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Een stukje uit de review van phandroid:
and while there seemed to be some random pops, clicks and fizz on the receiving end, that could have also been due to the other caller’s outgoing signal/clarity.
8)7

Zo maak je je er wel heel gemakkelijk vanaf als reviewer.
Ik zou zeggen, onderzoek dat dan verder! Nu weet je als lezer nog niks over de gesprekskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Wat de software betreft,

I did hit a couple small speedbumps. On rare occasion the notification bar stuttered for a second and on one occasion my device actually rebooted without notice. I’ve been playing with the phone a couple weeks and they are definitely the exception to an otherwise awesome experience, but I thought I should make this mention. There is also a teal color seen throughout the UI which some people might not be overly fond of… and to those people I point to Android Market.

http://www.androidphoner.com/news/lg-optimus-2x-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smi3l schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 06:50:
Wat de software betreft,

I did hit a couple small speedbumps. On rare occasion the notification bar stuttered for a second and on one occasion my device actually rebooted without notice. I’ve been playing with the phone a couple weeks and they are definitely the exception to an otherwise awesome experience, but I thought I should make this mention. There is also a teal color seen throughout the UI which some people might not be overly fond of… and to those people I point to Android Market.

http://www.androidphoner.com/news/lg-optimus-2x-review/
Dat is grappig. Dat is exact (zelfs de woorden zijn hetzelfde) wat deze reviewer zegt in zijn video over de software. Zelfs de domeinnamen lijken op elkaar.
http://phandroid.com/2011/02/08/lg-optimus-2x-review/

/edit:

Net even die link bekeken en het is gewoon een rip van de phandroid review.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
Hopelijk is dit wel een review zonder copy-paste gedrag
http://www.t3.com/reviews...ones/lg-optimus-2x-review

Twitter
tmobile_webcare‎ @Mike_2301 We gaan in ieder geval de LG Optimus 2x Speed aanbieden. Ik kan helaas nog geen andere toestellen bevestigen op dit moment.

[ Voor 42% gewijzigd door Smi3l op 09-02-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smi3l schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:11:
Hopelijk is dit wel een review zonder copy-paste gedrag
http://www.t3.com/reviews...ones/lg-optimus-2x-review

Twitter
tmobile_webcare‎ @Mike_2301 We gaan in ieder geval de LG Optimus 2x Speed aanbieden. Ik kan helaas nog geen andere toestellen bevestigen op dit moment.
Die browsing video is, zoals het altijd is, niet eerlijk. Android telefoons ondersteunen flash en de pagina dij hij laadt zit flash content op wat langer duurt met downloaden. De LG is sneller klaar met het laden van de content op de pagina maar de extra flash objecten duren wat langer.

Het is ook opmerkelijk dat de iPhone aangeeft dat het klaar is met laden maar ondertussen zie je de pagina toch verspringen en er komt wat content bij. Dan ben je toch niet klaar met laden?

Tevens lijkt het erop dat de iPhone een mobile versie heeft en de LG een volledige versie van de site. De twee pagina's zijn iig niet gelijk.

Afgezien van dat is dit nog een review welke bevestigt dat de LG 2x een super telefoon is. Wat bugs hier en daar maar daar ben ik niet bang voor. Vanilla ROMS zullen als padenstoelen de kop op doen, probleem opgelost.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 17:25 ]

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Die browsing video is, zoals het altijd is, niet eerlijk. Android telefoons ondersteunen flash en de pagina dij hij laadt zit flash content op wat langer duurt met downloaden. De LG is sneller klaar met het laden van de content op de pagina maar de extra flash objecten duren wat langer.

...
Even iets anders, ik hoop wel dat Flash op de LG een "on demand" modus heeft. Heb het nu op mijn Archos 70 en ben er wel blij mee dat ik dan alleen de Flash objecten laad die ik ook echt wil. Scheelt inderdaad met het inladen van pagina's.

• Polster
@ Supremo, ik heb dit in een aantal filmpjes teruggezien. Je kan de flash content standaard blocken en je ziet dan een placeholder. Klik je daarop dan wordt de flash content geladen.

• Occy74
Ja dat is gewoon een onderdeel van de browser/android en is toestel onafhankelijk.. Dat moet dus ook gewoon zo op de LG werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Occy74 op 10-02-2011 14:24 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:18
Toestel gaat bij de Belcompany zoals ik hoorde rond de 550 euro kosten los!

eerste leveringen eind februari/begin maart!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
LG maakt haast, i like it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Henkie schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:52:
Toestel gaat bij de Belcompany zoals ik hoorde rond de 550 euro kosten los!

eerste leveringen eind februari/begin maart!
Bij studentmobiel gaat ie voor €458 de deur uit. Levering "eind februari".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Laatst online: 17-05-2024
Dat is zeker goed om te horen :) !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelgamer had hierboven al bericht over Dave van XDA welke zijn preproductie model had geroot met z4root. Nou is er iemand anders die zegt dat hij een sample heeft (dus geen preproductie) en hij kan zijn toestel niet rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het ziet er een heerlijk toestel uit. Alleen is root ook voor mij een absolute voorwaarde om dit ding te kopen. Ik lees teveel slechts over de standaard firmware.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:12

robertwebbe

Robert Webbe

Wellicht ten overvloede: [ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- en abonnementen topic.

@RoD; Misschien kun je de betreffende berichten even verplaatsen?

Ik heb van de week de beroemde Bird scene van de BBC Planet Earth serie gezien op de Optimus 2x Speed. Het was in 1080p gecodeerd en met open mond heb ik gekeken, zo vloeiend werd het weergegeven. Daarnaast viel het me ook op dat als ik in de tijdbalk even een stukje terug of verder ging dat er geen tijd nodig was om te bufferen, het startte direct weer. Vervolgens heb ik hem via HDMI even op de 48" TV aangesloten en wederom open mond! Op het grotere scherm zag je wel dat de video iets minder vloeiend was (kleine stapjes in het beeld) maar dat was zo weinig dat je er echt op moet letten wil je het zien.
Voor degenen die de bird scene niet kennen: YouTube: Planet Earth - Birds Scene. Het is de killer sample, ongeveer een miljoen vliegende volgels, veel pc's kunnen het niet eens afspelen op 1080p en deze telefoon wel :)

Tot nu toe was ik niet zo'n enorme fan van Android maar de Optimus 2x speed wist me wel te boeien. Een belangrijke reden voor mij was hoe het hoofdmenu wordt weergegeven. Bij andere merken wordt het menu naar mijn gevoel al snel rommelig als je flink wat apps hebt gedownload. De Optimus 2x speed trekt onder de standaard apps een lijn en daar onder vind je je eigen gedownloade apps. Gewoon simpel en duidelijk.

[ Voor 114% gewijzigd door robertwebbe op 12-02-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
robertwebbe schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:24:
Wellicht ten overvloede: [ABO] LG Optimus 2X Speed levertijden- en abonnementen topic.

@RoD; Misschien kun je de betreffende berichten even verplaatsen?

Ik heb van de week de beroemde Bird scene van de BBC Planet Earth serie gezien op de Optimus 2x Speed. Het was in 1080p gecodeerd en met open mond heb ik gekeken, zo vloeiend werd het weergegeven. Daarnaast viel het me ook op dat als ik in de tijdbalk even een stukje terug of verder ging dat er geen tijd nodig was om te bufferen, het startte direct weer. Vervolgens heb ik hem via HDMI even op de 48" TV aangesloten en wederom open mond! Op het grotere scherm zag je wel dat de video iets minder vloeiend was (kleine stapjes in het beeld) maar dat was zo weinig dat je er echt op moet letten wil je het zien.
Voor degenen die de bird scene niet kennen: YouTube: Planet Earth - Birds Scene. Het is de killer sample, ongeveer een miljoen vliegende volgels, veel pc's kunnen het niet eens afspelen op 1080p en deze telefoon wel :)

Tot nu toe was ik niet zo'n enorme fan van Android maar de Optimus 2x speed wist me wel te boeien. Een belangrijke reden voor mij was hoe het hoofdmenu wordt weergegeven. Bij andere merken wordt het menu naar mijn gevoel al snel rommelig als je flink wat apps hebt gedownload. De Optimus 2x speed trekt onder de standaard apps een lijn en daar onder vind je je eigen gedownloade apps. Gewoon simpel en duidelijk.
Als ik je berichtje zo lees, dan geef je aan dat je de 2x al in je handen hebt gehad? Nog steeds een preview exemplaar? En wat zijn verder je bevindingen? En de Killa Sample bestaat in heel veel verschillende versies (bitrates en codecs) kun je wat mee informatie geven over de file die je hebt gebruikt?

Even persoonlijk, Als ik mijn 2X binnen heb dan gaat er eigenlijk meteen ADW Launcher EX op.. Dan hoef ik de standaard bloatware iig al niet meer te zien, dat ruimt pas op!!! ;)

Op mijn Hero heb ik 7 schermpjes vol met apps staan, maar de appdrawer die ik gebruik beslaat maar 2 pagina's, en dan nog niet eens vol. 2 Homescreens maken het dan af voor mij.

En de volgende stap zal het rooten zijn en alle LG rommel eruitslopen.. heh.. ik kan mij er nu al op verheugen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Even persoonlijk, Als ik mijn 2X binnen heb dan gaat er eigenlijk meteen ADW Launcher EX op.. Dan hoef ik de standaard bloatware iig al niet meer te zien, dat ruimt pas op!!!
Ze niet meer zien is 1 ding: Ik wil ze ook uit mijn geheugen! Ik las in 1 van de reviews dat de muziekspeler bijvoorbeeld permanent actief is, zelfs als je ze nog nooit gebruikt hebt. Doordat ze verweven zit in de GUI van LG krijg je ze ook niet zomaar verwijderd. Om die reden wil ik dus root :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:12

robertwebbe

Robert Webbe

Koriel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:50:
[...]
Als ik je berichtje zo lees, dan geef je aan dat je de 2x al in je handen hebt gehad? Nog steeds een preview exemplaar? En wat zijn verder je bevindingen? En de Killa Sample bestaat in heel veel verschillende versies (bitrates en codecs) kun je wat mee informatie geven over de file die je hebt gebruikt?
[...]
Ja. Zover ik weet nog een pre-productiemodel. De tijd was te kort om allerlei tests te doen dus echt veel meer dan een korte gebruikservaring kan ik niet melden. Helaas heb ik de bitrate en codec niet gecontroleerd (shame on me), daar dacht ik later pas aan dat ik dat zeker had moeten doen. De file stond als testfile op de geheugenkaart.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 12-02-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Laatst online: 08:18
zal wel een geoptimaliseerde testfile zijn dan ;). maar alsnog wel zeer netjes dat het streamen op een tv ook goed gaat!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Boeboe schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:50:
[...]

Ze niet meer zien is 1 ding: Ik wil ze ook uit mijn geheugen! Ik las in 1 van de reviews dat de muziekspeler bijvoorbeeld permanent actief is, zelfs als je ze nog nooit gebruikt hebt. Doordat ze verweven zit in de GUI van LG krijg je ze ook niet zomaar verwijderd. Om die reden wil ik dus root :|
Als je een andere launcher gebruikt zit de muziekspeler dus niet meer in de taskbar geïntegreerd en zal het ook geen geheugen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:49
Polster schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:53:
Als je een andere launcher gebruikt zit de muziekspeler dus niet meer in de taskbar geïntegreerd en zal het ook geen geheugen gebruiken.
Waarom denk je dat de music controls niet worden ingeladen onafhankelijk van de Launcher? Zoals je op deze screenshot kunt zien zitten ze in de status bar en zijn dus helemaal niet zeker gelinkt aan een Launcher.
Na installatie van een andere Launcher hoeft dit helemaal niet zomaar "op zeker" weg te zijn c.q. geen geheugen meer in te nemen. Een nogal voorbarige uitspraak IMHO.

Afbeeldingslocatie: http://estb.msn.com/i/9D/AEB69B2582EDCF93B72DB4F467D8.jpg

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Werd in een review besproken (ik geloof Engadget). Launcher Pro geïnstalleerd waarna de player niet meer werd geladen en er meer geheugen beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik las in de reviews dat ze het proces NIET verwijderd kregen. Nogal een simplistische redenering ook: "Ik zie het niet meer, dus het is er ook niet meer"

Dat is het grote nadeel: Ik geloof dat het endgadget was die zei dat het OS standaard 300 vd 512 MB geheugen gebruikte, en dat terwijl de meeste telefoons tot nu toe met 256 MB uitgerust werden.

[ Voor 40% gewijzigd door boe2 op 13-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
hmm, was eigenlijk al om voor de optimus 2x, maar de Galaxy S2 heeft me toch aan het twijfelen gebracht.
Zie: YouTube: Samsung Galaxy S II - live first look (FIXED AUDIO) voor een hands on.

Ben benieuwd naar de eerste vergelijking tussen de Samsung en de LG.

[ Voor 7% gewijzigd door jan100 op 14-02-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
LG voelt hele hete adem in haar nek van Samsung met haar Galaxy S II en ook ik voel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige twee dingen die de LG nu nog kunnen redden zijn.

1. De SGS2 heeft een absurd hoge prijs.
2. Samsung doet er te lang over om hem te releasen.

Anders is de 2x verdoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 17:24
De Galaxy S2 inderdaad, auw voor LG. Alleen wat ont-zet-tend jammer dat daar geen hdmi uit op zit! Echt zonde, anders was die helemaal goed. Op dit moment vind ik dat toch nog steeds een pluspunt voor de LG.

De SGS2 heeft een adviesprijs van 700 euro terwijl de 2X inmiddels voor een stuk minder te pre-orderen is. Alleen, adviesprijzen, zijn die echt interessant? In het topic behorende bij de SGS2 ordt al aangegeven dat de prijs van de 1 ook hoog begon en snel lager werd.

Beide merken hebben voor mij nu niet echt een positieve connotatie, as opposed to HTC, maar dat zal me echt worst wezen als HTC totaal achterblijft in het smartphonegeweld. Dus, het gaat nu tussen LG en Samsung. Ik heb alleen geen idee of het me lukt om de eerste side-by-side handson comparison af te wachten, of dat er gewoon rucksichtlos gepre-ordered gaat worden in huize Ahuis. Spannend :P

PS: stel je voor: XBMC wordt ook gepoort naar android, en er komt een beetje een redelijke touch-skin voor. 1 keer inrichten voor thuis (shares etc), hdmi kabel van een meter of 3, en in bed liggen TV kijken op je grote scherm vanuit een XBMC die draait op je Android. De 2X zou snel genoeg moeten zijn om veel soorten media af te spelen, dus dat zou best eens een dealmaker kunnen zijn voor mij (heb nu vaak 's avonds de PC aanstaan om de TV van media te voorzien, terwijl dat een best-wel-veel-watt-vretend-apparaat is).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Boeboe schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:07:
Ik las in de reviews dat ze het proces NIET verwijderd kregen. Nogal een simplistische redenering ook: "Ik zie het niet meer, dus het is er ook niet meer"

Dat is het grote nadeel: Ik geloof dat het endgadget was die zei dat het OS standaard 300 vd 512 MB geheugen gebruikte, en dat terwijl de meeste telefoons tot nu toe met 256 MB uitgerust werden.
Onder linux kernels werkt het allemaal (net als vanaf windows vista) anders dan de meeste mensen denken. Het is juist van hoe meer geheugen het toestel voorzien is, hoe meer geheugen er in gebruik wordt genomen. Het toestel is daardoor sneller. Vaak wordt er zo'n 25 tot 50 procent van het geheugen gebruikt voor het systeem.

Overigens vind ik zelf die 'bloatware' er wel gaaf uit zien. De enige reden dat ik launcherpro erop heb gezet bij mijn huidige phone is vanwege de snelheid: samsung touchwiz draait erg traag op een goedkope budget phone. Ik vind persoonlijk niks spannends aan LauncherPro / ADW. Erg saai juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Goed nieuws uit Barca voor LG; HTC heeft bij de aankondiging van zijn nieuwe devices (Incredible, Desire en Wildfire S) voorlopig dual-core aangekondigd. Game on LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Zo, de topicstart een flinke update gegeven. LG, als je meeleest, DM me even, dan geef ik mijn adres om het beloofde gratis toestel in ontvangst te nemen.
/wishfullthinking :P

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 21:33
Hmz ik zit dit toestel even te bekijken, maar heb het toch niet zo op de hardware vergeleken met de Arc bijvoorbeeld. Ik krijg toch weer zo'n el cheapo gevoel bij dingen als video opname, foto's nemen, speakerkwaliteit, uitwerking van het menu etc. Daarnaast gaat dat dualcore gebeuren over een jaar pas echt iets worden.

Ik weet het niet bij dit ding. Wat vinden anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Tsja, de Arc. Een mooi toestel om te zien, maar technisch loopt het natuurlijk een beetje achter bij de 2X, Atrix, SGS2 van deze wereld. Persoonlijk, als ik iets crap vindt, is het wel SonyEricssons behandeling van Android. De 2X is vrij standaard, dus hoe de menu's slecht uitgewerkt zijn snap ik niet helemaal :) tot nog toe zijn de reviews juist vrij lovend over de 2X, en elcheapo gevoel... heb je wel eens een X10 in je hand gehad, en dan proberen om iets gedaan te krijgen met dat scherm? Nee, na een K850i en een X1 die allebei uit elkaar vielen van ellende heb ik het niet meer zo op SE. Design over substance, dat zeker.

Mag ik vragen hoezo dual core pas over een jaar iets uit zou maken? Vziw knalt de 2X de Arc aan alle kanten voorbij, ook in real-life tests met bijvoorbeeld de browser (flash/javascript). Dus ook op dit moment is dual core zeker een prettige aanvulling op een telefoon.

Dit is juist de eerste LG sinds tijden waar ik blij van wordt, en SE heeft gewoon een dunnere versie van de X10 gemaakt voor mijn gevoel.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Dat dual-core zin heeft tonen de benchmarks al aan. Verder heeft Google al aangekondigd in 2.4 meer aandacht Te geven aan dual core ondersteuning. Wat dat betreft gaat het allemaal heel erg snel wat betrteft dual core.

Maar goed hoe snel en of 2.4 op de optimus beschikbaar komt, dat is altijd weer afwachten.

Zoals al veel besproken is de afhankelijkheid van de fabrikant van de phone met betrekking tot android updates een groot nadeel van android. Ikzelf verwacht dat Google dat ook snapt en dat ze om die reden daar op termijn of een ander beleid in gaan voeren, of het os zo maken dat bepaalde updates geinstaleerd kunnen worden, zonder dat de changes die de fabrikant aan het os heeft gedaan gaan omvallen.

Vind je een camera erg belangrijk en snelheid en games minder, dan is de optimus misschien niet de beste keuze.

De huidige reviews zijn allemaal nog op basis van pre-productie modellen; dus qua firmware zouden er nog verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Of dat ook gaat gebeuren is afwachten.

Voordeel is dat lg hoog inzet op smartphones. Nu is de kans voor lg om zich als merk te vestigen.
De concurrentie is nu groter dan ooit.

Ik ben ervan overtuigd dat merken die hun users qua updates het komende jaar in de kou laten staan,
Marktaandeel zullen verliezen.

De huidige marktomstandigheden dwingen fabrikanten beter naar de user te luisteren dan ooit.
Hopelijk beseffen ze dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet dat 2 cores welke lager geclockt zijn evenveel werk kunnen doen als 1 core welke hoger geclockt is. Door de lagere clock zullen de verliezen van 2 cores lager zijn dan 1 vore met de hogere clock. Als je kijkt naar transistoren en de vergelijkingen daarvan dan gaat dan is dat inderdaad wiskundig te verklaren dus het klopt wel wat ze beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Verder gaande op de prestaties van de processor, is dit wel een interessant benchmarkplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4179/35418.png
Meer vergelijkingen: http://www.anandtech.com/...-and-lg-optimus-3d-tested

Wel leuk om te zien hoe de verhoudingen met bijv. de Atrix, de SGS II en de LG O3D zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Laatst online: 01-09 19:24
Angelgamer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:15:
Verder gaande op de prestaties van de processor, is dit wel een interessant benchmarkplaatje:
[afbeelding]
Meer vergelijkingen: http://www.anandtech.com/...-and-lg-optimus-3d-tested

Wel leuk om te zien hoe de verhoudingen met bijv. de Atrix, de SGS II en de LG O3D zijn.
Is er nog een reden om toch nog voor de Optimus 2x te gaan ivp Optimus 3d na het zien van deze benchmarks en specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:32
mingooski schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:23:
[...]
Is er nog een reden om toch nog voor de Optimus 2x te gaan ivp Optimus 3d na het zien van deze benchmarks en specs?
Prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
[...]

ja en dat is dat de 3d voorlopig nog niet uit is. en volgens mij zijn bijv. de camera op de x2 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ook qua omvang moet je bij de Optimus 3D rekening houden met een wat dikkere unit :)
Hij is namelijk zowel 5mm langer als breder en 1mm dikker. Het gewicht wordt dan 29 gram zwaarder (totaal 168 gram). Voor wat betreft de camera: er zit 2x 5mp camera's in ipv 1x 8mp zoals bij de Optimus 2x. Ohja en wachten tot (waarschijnlijk) juni.

[ Voor 60% gewijzigd door Tweaqer op 16-02-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
buzzert_nl schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:49:
[...]

ja en dat is dat de 3d voorlopig nog niet uit is. en volgens mij zijn bijv. de camera op de x2 beter.
Angelgamer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:06:
Ook qua omvang moet je bij de Optimus 3D rekening houden met een wat dikkere unit :)
Persoonlijk voor mij geen echte dealbreakers als daar een betere cpu/gpu voor tegenover staat. Tenzij het verschil in games en video niet merkbaar is.
Voeg hem in elk geval toe aan mij smartphone wishlist 2011 :P (samen met SG2 en 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Laatst online: 03-09 21:56
[...]
Ik weet niet of je al conclusies mag trekken uit Preliminary testen, een paar driver versies verder en het plaatje ziet er weer anders uit denk ik.
De CPU is alleen iets krachtiger als er specifieke instructies gebruikt worden, wat nu nog niet gebeurd.

• Tweaqer
Oké wel een klein beetje off-topic, maar lees net de review van de Atrix op Engadget en die krijgt een 9. Punt van aandacht van de Optimus 2x was volgens Engadget de software (en bloatware) die er standaard op staat. En nu zeggen ze bij de Atrix (samengevat):
"The Atrix 4G might be our favorite Android device that we've tested. [..] We're not saying the phone doesn't have its issues -- and we're really not big fans of Motorola's skinning -- but this is a powerhouse of a device in a sleek package, and Android's openness to customizing means you'll be able to turn it into a phone that feels like your own. So yes, yes to the Atrix 4G, because it is an awesome phone."
Voelt toch een beetje raar zo'n conclusie na de 2x compleet te hebben afgebrand :')

• Roytoch
Tsja.. inderdaad. Engadget, ik kom er elke dag maar de 2X review was niet zo heel erg sterk. Wel is het verschil een beetje denk ik dat hoewel motoblur imho nog 10x crapper is dan het kleine beetje skinning wat LG doet, de Moto iig geen instabiliteits issues heeft. Wel raar dat ze hier aangeven 'ach, gooi er een nieuwe rom op', en dat dat bij de LG inderdaad nog niet in ze opgekomen was :P

Die benchmarks zijn heel interessant trouwens, WANT: in het Samsung galaxy s2 topic lees ik dat niet zozeer de processor als wel de GPU veel sneller zou moeten zijn dan de ingebouwde van de Tegra chip (let op, Samsung maakt geen gebruik van de Tegra maar van een eigen SOC, Orion blabla). De benchmark 3 posts boven de mijne is een OpenGL benchmark, waar de Samsung dan theoretisch gezien zou moeten knallen. Dat doet hij niet, apart toch?

Welles

Verwijderd

Angelgamer schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:37:
Oké wel een klein beetje off-topic, maar lees net de review van de Atrix op Engadget en die krijgt een 9. Punt van aandacht van de Optimus 2x was volgens Engadget de software (en bloatware) die er standaard op staat. En nu zeggen ze bij de Atrix (samengevat):

[...]

Voelt toch een beetje raar zo'n conclusie na de 2x compleet te hebben afgebrand :')
Ach jah... die reviews van Engadget moet je met een korreltje zou nemen. Commercieel belang ligt daar hoog, de Atrix krijgt al maanden uitgebreid aandacht van hun.

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
volgens mij is de lg o3d DE specsfoon van het moment. Of je 3d nu iets vindt of niet. Ik vind het iig wel geslaagd. Nog niet ontwikkeld maar wel geslaagd

• mingooski
roy.ahuis schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:44:
Tsja.. inderdaad. Engadget, ik kom er elke dag maar de 2X review was niet zo heel erg sterk. Wel is het verschil een beetje denk ik dat hoewel motoblur imho nog 10x crapper is dan het kleine beetje skinning wat LG doet, de Moto iig geen instabiliteits issues heeft. Wel raar dat ze hier aangeven 'ach, gooi er een nieuwe rom op', en dat dat bij de LG inderdaad nog niet in ze opgekomen was :P
Volgens mij geven ze juist aan dat je niet kan flashen met een custom rom op de Atrix.
En als ik zo op XDA kijk schijnt dat ook het geval te worden voor de 2x?

Edit: Vraagteken toegevoegd achter 2x.

Ben pas sinds afgelopen weekend me aan het inlezen over smartphone's omdat ik in de lente me eerste smartphone wil aanschaffen.
En had begrepen dat met een gelockte bootloader je geen custom rom kon flashen, en op de XDA forums las ik wat reacties dat de optimus 2x waarschijnlijk een gelockte bootloader had. Dus was mijn laatste zin eigenlijk een vraag.

[ Voor 23% gewijzigd door mingooski op 17-02-2011 13:23 ]

Verwijderd

mingooski schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:43:
[...]

Volgens mij geven ze juist aan dat je niet kan flashen met een custom rom op de Atrix.
En als ik zo op XDA kijk schijnt dat ook het geval te worden voor de 2x.
Ik zie zo even niet waar jij dat op baseert, kan je een linkje geven? De enige discussie over de bootloader is een speculatie over fastboot. Met vorige LG toestellen kon je gewoon custom firmwares erop zetten alleen de fastboot optie is verwijderd waardoor je niet makkelijk in een ander OS kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Laatst online: 17-05-2024
Waarom hebben we tijdens het MWC eigenlijk weinig tot helemaal niets gehoord over de optimus 2X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
Drumstick3 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:05:
Waarom hebben we tijdens het MWC eigenlijk weinig tot helemaal niets gehoord over de optimus 2X?
Voor een deel omdat de 2X al aangekondigd was ver voor MWC. Al sinds eind 2010 is duidelijk dat deze tel er aan komt, en er zijn al reviews verschenen etc. Dus het nieuwsgehalte is gewoon niet zo hoog meer, ondanks dat we er nog op wachten.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippe Ziepe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 13:57

Ippe Ziepe

@ippeziepe

Zeg niet dat ik stom ben, maar ik heb er een besteld bij gsmwijzer.nl. Vodafone 200 (2 jaar) was voor mij de goedkoopste optie. 150/2 had ook gekund, maar dat scheelde maar een paar euro, over 2 jaar uitgesmeerd. Dan maar het gemak van dat ik niet hoef na te denken over hoeveel ik bel.

Nu zit ik bij T-Mobile. Is wel goedkoop, maar een prutsnetwerk. Daarvoor had ik ook Vodafone, en dat netwerk is goed *en* snel.

Waarom geen Atrix? Duurt te lang, en docks zijn veel te duur.
Waarom geen SGS2? 700 euro en geen HDMI. Are you kidding me?
Waarom niet op een dual core HTC wachten? Haha, wachten?
Waarom geen LG Optimus 3D? Ding is duurder. Hij is maar ietsje sneller en die 3D-optie lijkt me meer een gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-08 16:17
De SGS2 heeft, las ik laatst, HDMI via micro USB. Dat had ik gelezen op het topic van de SGS2 op Tweakers. Was ook bevestigd door iemand van Samsung zelf, als ik me niet vergis.

Verder vind ik je absoluut niet stom, ik zou hem zo kunnen bestellen maar kan pas vanaf de 26ste verlengen :) Ik ben wel een tevreden klant bij T-Mobile en de aanbiedingen daar zijn via GSMwijzer.nl prima. Ik betaal 650 euro over 2 jaar verspreid, inclusief het snelle internet abonnement en 130 minuten (niet meer nodig).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:50
Zeer interessante telefoon, al lees ik op xda wel dat hij bootlocked zou zijn (in Korea en waarschijnlijk volgens italiaanse LG).

Support van LG is wel heel belangrijk, in geval van issues en gewoon het optimaliseren van de software. Is de software crap dan helpt de hardware nooit alles oplossen. Mocht hij open zijn dan is het geen punt en zal er genoeg support komen vanuit XDA, maar toch even afwachten.

Dat is ook 'de ellende' met de SGS II. Deze lijkt ook allemaal specifieke samsung zut (net als de SGS, wat de reden is voor de moeizame CM7 poort bijvo orbeeld) te hebben waardoor porten en dergelijke alleen maar lastiger is. Codeworx, mede-developer van CM7 voor de Galaxy S, loopt een hoop te klagen over de SGS en heeft soortgelijk commentaar op de SGS II.

Nog maar even afwachten dus, tot de 2x uit is en er meer reviews van komen met up to date software en er ook wat meer vergelijkingsmateriaal is :)
Pagina: 1 2 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.