Eeuwige kloon discussie

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Geachte Redactie,

Ik begin me langzamerhand enorm te ergeren aan dat constante zeur om producten die kloons zijn van anderen. Als je kijkt naar het Meizu M9 nieuwsbericht van vandaag, de reacties over Galaxy S kloon en alles wat daarop volgt domineert het nieuwsbericht waardoor reageren over de telefoon zelf gewoon totaal niet interessant meer is, terwijl het juist een zeer interessante telefoon is.
Nu is de Meizu M9 niet de enige waar dit bij optreed, dit gebeurt echt veel vaker. Zeker als het om apparaten gaan die iets weg hebben van de iPhone.

Kan dit niet een keer aangepakt worden door zulke reacties permanent te verwijderen? Opzich moet iedereen kunnen zeggen wat ze willen binnen de regels en is het aan de moderaties om reacties te laten 'verdwijnen', maar dat werkt in dit geval gewoon niet, ze blijven elke keer maar reageren. Voor mij verpest het zulke nieuwsberichten echt, dat domme kortzichtige gelul er onder waardoor inhoudelijk reageren gewoon niet meer leuk is.

Kan hier wat aan gedaan worden?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Geachte Redactie => Tweakers.net Moddereter Forum, de redactie gaat niet over de reacties :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik weet niet of je ongeveer dit bedoelt. Ik heb hier ook al een keer een soortgelijk over bericht, maar dan met grappen : Grapmod / beste posts eerst grapjes onderaan of andere kleur?

Self reflection is the school of wisdom

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ah thnx.
Ventrigo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:13:
Ik weet niet of je ongeveer dit bedoelt. Ik heb hier ook al een keer een soortgelijk over bericht, maar dan met grappen : Grapmod / beste posts eerst grapjes onderaan of andere kleur?
Nee, niet zo'n systeem. Ik zie geen nut voor deze reacties, ook niet op een aparte plek of onderaan gegroepeerd, verwijderen lijkt mij gewoon het beste systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:27
Ik wil hier toch even op reageren. Het was helemaal mijn bedoeling niet om het nieuws bericht compleet te laten ontsporen, zoals nu gebeurt is door alle reacties. Wat bij mij als eerste in me opkwam toen ik het bericht las, het toestel is aan de binnenkant precies hetzelfde als de Galaxy S. Als je dan kijkt wat voor producten Meizu nog meer heeft gemaakt, dan zie je dat het gewoon producten kopïeren is. Dus ik dacht, ze zullen wel bang voor rechtszaken zijn, dus laten we er maar een ander jasje omheen gooien.

Het is absoluut een leuk telefoontje en als mijn reactie niet als eerste was geweest, was het waarschijnlijk ook niet zo ontspoord.

edit: Moet er wel bij zeggen dat de Apple-Android flamewar, niet echt mijn schuld is en dat het bericht ook een beetje verziekt heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalua op 16-12-2010 11:20 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik snap dat het niet je bedoeling is en een normale discussie zou er ook prima over moeten kunnen, maar simpele reacties als "In feite is het dus een Samsung Galaxy S kloon, alleen heeft het een ander buitenkant en een ander scherm. Voor de rest is het wel heel erg gelijk." dragen niks bij aan de gehele discussie. Zeker niet als je de argumentatie er pas veel later bij zet en die ook nog nergens op gebaseerd is. Zoals ik ook in mijn blog heb genoemd zijn er gewoon enorm weinig opties voor een telefoon layout en zijn er veel minder hardware fabrikanten dan telefoonfabrikanten waardoor het logisch is dat ze hardware gewijs op elkaar lijken. Je kan daar dan nog een volwassen discussie over starten, maar dat begint met heel wat meer dan in twee regels het als kloon veroordelen, daardoor volgt een enorme discussie op zeer laag niveau zonder inhoudelijke argument die het hele nieuwsbericht niet meer interessant maken om over te discussieren. Dat terwijl deze telefoon gewoon echt interessant is.

En reacties zoals deze:
"Maar ondanks die OPENHEID van je zal het merendeel van Android-phone-bezitters nooit een update naar de laatste versies van Android zien. Het zal met deze best wel fraaie Meizu niet anders zijn.

Ik vind Android pas interessant worden als Meizu mij kan garanderen dat er een update naar Android 3 binnen 2 weken na de release beschikbaar is. Zolang fabrikanten die garantie niet kunnen geven, is een Android phone naar mijn mening niets meer dan een poor man's iPhone; ze proberen allemaal de iPhone kwa looks en gebruikservaring te evenaren, alleen wil het nog niet zo vlotten met de software. Dat de grote ontwikkelaars van spelletjes niks in het Android platform zien, zegt genoeg."

Deze verpesten zulke nieuwsberichten ook direct. Zeker zodra er met termen gesmeten worden zoals 'poor man's iPhone', dan weet je al direct dat het niveau dramatisch laag gaat worden aangezien iedereen gewoon weet dat het twee totaal verschillende systemen zijn met elk een totaal ander uitgangspunt, door zulke statements te maken kan de discussie niks anders dan omlaag duiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 16-12-2010 11:29 ]

• Kalua
Ja klopt heb je helemaal gelijk in, als ik mijn motivatie er meteen bij gezet had was het een stuk duidelijker geweest en had het misschien wat minder reacties uitgelokt. Ik zal er voortaan zeker op letten om mijn reactie te motiveren.

Edit: Ja ik snap ook niet hoe ze het elke weer voor elkaar krijgen om een apple-android discussie uit te lokken.

[ Voor 19% gewijzigd door Kalua op 16-12-2010 11:34 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat je de kwalitatieve reacties eerst wil zien kan ik prima begrijpen, maar waarom zou je zulke discussies compleet willen verwijderen? Dat zulke kloon-reacties jou niet interesseren betekend nog niet dat ze zo storend zijn dat ze maar helemaal weg moeten. Als je een discussie ziet die je niet interesseert dan sla je die gewoon over en ga je naar de volgende draad. Dat het daarbij handig zou zijn om een complete draad in te kunnen klappen is wat anders, daar is ook al wel eens om gevraagd: [Suggestie] Reeks reacties dichtklappen

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie het probleem niet zo? Er zullen altijd wel dingen instaan die je niet zo boeiend vind. Mod ze dan weg of lees er gewoon overheen. Verwijderen lijkt me niet handig, dat moet voorbehouden worden aan flames, warezlinks en andere policyoverschrijdende zaken. Een discussie moet gewoon kunnen.
Als iemand een opmerking maakt die niet discussiewaardig is dan zou er niet verder op ingegaan worden en zou het bij een enkele reactie blijven. Dat er een discussie over ontstaat is gewoon een teken dat mensen het interessant vinden om hierover te praten.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik zou ze compleet verwijderen omdat het bij elk apparaat de eeuwige discussie is die altijd op komt waaien, lijkt me dat zo'n discussie niet bij elk nieuwsbericht weer op moet waaien.
Het gaat er niet om dat zulke discussies niet interessant zijn, het gaat er om dat het altijd dezelfde discussies zijn die nooit echt inhoudelijk op het onderwerp in gaan maar altijd oppervlakkig gezeur blijven. Het is niet voor iets dat al die berichten ook een -1 of 0 als score krijgen, dan lijkt het me dat de bezoekers zelf ook al aangeven dat het offtopic of zelfs ongewenst is?

• Dirk

Dirk

Mja, herhalende discussies heb je bij elk onderwerp dat in verschillende verschijningsvormen regelmatig op de fp terug komt, bij de huidige wikileaksberichten komen ook elke keer dezelfde discussie over vrijheid op het internet en aansprakelijkheid en veel meer terug. Door de huidige opzet van de frontpage is dat gewoon niet te voorkomen en ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee...

En als dergelijke discussies op 0 of -1 worden gezet, dan zal het sorteren op waardering het probleem oplossen, dan houdt je gewoon op wanneer je posts met zo'n lage waardering tegenkomt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als dat zo is dan kun je het leesniveau toch gewoon op 1 zetten, dan zie je ze ook niet.
Jij vind die discussies niet interessant, maar ik misschien wel.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Maar uiteindelijk is Meizu ook een kloonbedrijf om het zo maar te noemen. Zij hebben eerst de iPhone nagemaakt waarna ze nu een hybride maken van een iPhone in combinatie met Galaxy S onderdelen. Je kunt het niet leuk vinden dat het zo is, maar het is wel zo. Dat daarvoor een voor jou eventuele ongewenste discussie op gang wordt gebracht is voor jou jammer, maar misschien voor andere bezoekers wel heel interessant.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat fanboywars nog steeds bij zowat elk artikel over Apple, Microsoft of Google opduiken en dat dit inderdaad nauwelijks bijdraagt aan de kwaliteit van een discussie zoals deze bedoelt is op Tweakers.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dirk schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:46:
Mja, herhalende discussies heb je bij elk onderwerp dat in verschillende verschijningsvormen regelmatig op de fp terug komt, bij de huidige wikileaksberichten komen ook elke keer dezelfde discussie over vrijheid op het internet en aansprakelijkheid en veel meer terug. Door de huidige opzet van de frontpage is dat gewoon niet te voorkomen en ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee...
Herhaaldiscussies zijn niet erg als het over inhoud gaat, dit is gewoon over en weer geblaat.
En als dergelijke discussies op 0 of -1 worden gezet, dan zal het sorteren op waardering het probleem oplossen, dan houdt je gewoon op wanneer je posts met zo'n lage waardering tegenkomt.
Ja maar andere posts die 0 krijgen en wel interessant zijn lees je dan ook niet.
Terw_Dan schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:49:
Als dat zo is dan kun je het leesniveau toch gewoon op 1 zetten, dan zie je ze ook niet.
Jij vind die discussies niet interessant, maar ik misschien wel.
Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand die discussies interessant vind, hoogstens een aantal vervelio's.
alex3305 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:58:
Maar uiteindelijk is Meizu ook een kloonbedrijf om het zo maar te noemen. Zij hebben eerst de iPhone nagemaakt waarna ze nu een hybride maken van een iPhone in combinatie met Galaxy S onderdelen. Je kunt het niet leuk vinden dat het zo is, maar het is wel zo. Dat daarvoor een voor jou eventuele ongewenste discussie op gang wordt gebracht is voor jou jammer, maar misschien voor andere bezoekers wel heel interessant.
En dat is dus zo jammer, van die posts zonder enige inhoud. Galaxy S onderdelen? Je bedoeld gewoon onderdelen die elke fabrikant kan kopen. Het is te zien aan de gehele interface en het uiterlijk dat het een eigen ontwerp is die dit keer juist niet als clone bedoeld is. En dat is nu net het punt, een telefoon heeft een paar overeenkomsten en het is direct een kloon, dat soort gezeur zit toch echt niemand op te wachten?
Overigens ben ik het er wel mee eens dat fanboywars nog steeds bij zowat elk artikel over Apple, Microsoft of Google opduiken en dat dit inderdaad nauwelijks bijdraagt aan de kwaliteit van een discussie zoals deze bedoelt is op Tweakers.
Dat is het grootste probleem, zulke discussies zijn gewoon enorm kansloos aangezien het altijd oppervlakkig geneuzel is, ik snap niet dat Tweakers zulke discussies interessant vind om op de site te hebben. Het niveau daalt gewoon zo sterk.

• Kalua
Het is nu wel duidelijk dat veel mensen het met mij eens zijn, nadat ik mijn moivatie erbij heb gezet. En zoals alex3305 al opmerkt is Meizu een kloonbedrijf, dus logisch dat veel mensen meteen daar aan denken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Tsurany schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:08:
Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand die discussies interessant vind, hoogstens een aantal vervelio's.
Als niemand die discussies interessant vond zouden ze er ook niet staan.
Die discussie wordt gehouden, blijkbaar omdat mensen er iets over kwijt willen. Dat jij het niet interessant vind wil niet zeggen dat anderen ze ook niet interessant hoeven te vinden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat bedoel ik, vervelio's, mensen die niks beters te doen hebben.

@ Kalula: Ik blijf mezelf niet herhalen. Het gaat niet om de discussie, het gaat om de inhoudsloze argumenten waardoor het een nikszeggende discussie is.

[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 16-12-2010 13:53 ]

• Dirk

Dirk

Tja, je hebt toch echt pech gehad, deze reacties zijn op geen enkele manier in strijd met onze AV, dus die gaan we echt niet verwijderen. Het beste wat je (op termijn) kunt krijgen is sortering op waardering, zodat deze discussies naar onderen wegzakken.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Dirk schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:50:
Tja, je hebt toch echt pech gehad, deze reacties zijn op geen enkele manier in strijd met onze AV, dus die gaan we echt niet verwijderen. Het beste wat je (op termijn) kunt krijgen is sortering op waardering, zodat deze discussies naar onderen wegzakken.
Niet verwijderen ok, maar ik vind het wel een beetje vreemd als ik een topic aanmaak over wat voor pc moet ik kopen, dat krijg ik te horen dat er hier op tweaker een hoger niveau verwacht wordt (dat je zelf onderzoek moet gaan doen e.d.) Maar als het om reageren op een nieuws item gaat kan er wel op laag niveau vanalles gezegt mag worden.
Als je toch dat hoge niveau op je forum wilt hanteren moet je dat toch ook op de frontpage doen?
Bedenk me net dat ik nu auteurs en reacties met elkaar loop te vergelijken. nevermind.

Wat me dan wel opvalt is bij een sortering op waardering, moeten er dus eerst mensen gaan waarderen zodat ik kan sorteren. Daar krijg ik een beetje het: "als het kalf verdronken is dempt men de put" gevoel bij. Er moet dan dus eerst een hoop onzin geplaatst worden waarna het systeem pas kan werken, je kunt het dan toch beter bij de wortel aanpakken?

Daarnaast snap ik niet wat een kloon/fanboy tussen merk x y en z met de introductie van een nieuw product te maken hebben, op het forum wordt dit toch ook als offtopic bestempelt, waarna je een waarschuwing krijgt of reacties worden verwijdert?

• Dirk

Dirk

Op de fp gaan dergelijke discussies op -1, effectief bijna hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 16-12-2010 20:34 ]

Pagina: 1