Grapmod / beste posts eerst grapjes onderaan of andere kleur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
offtopic:
of grapjes leuk zijn of niet. Grapjes vind ik wel kunnen en zijn de verschillende meningen over.

Uitleg van de grapmod:
Zodra er een grap wordt geplaatst, wordt deze apart gemod. Dit kan d.m.v. dat de beste posts met de hoogste waarderingen naar boven verschuiven. Zo kunnen de mensen die het een interessant artikel vinden direct inhoudelijk reager. Zo hoeven ze niet alle reacties door te spitten.
Een andere optie is grappen een andere kleur te geven zodat mensen weten dat het een grap is. Dit zou je dan tijdens de reactie kunnen aangeven (vinkje zetten ofzo). Deze staat dan altijd achteraan de reacties aangezien deze geen nuttige inhoud hebben.
D.m.v. de kleur is het misschien makkelijker "devven" om de grap onderaan of als laatste te zetten.

Het hoe en het waarom is hier te vinden: Geen grapjes in de reacties?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zoiets is wel vaker voorgesteld (kan het specifieke topic zo snel niet terugvinden), maar met zo'n soort maatregel loop je grote kan op een 'grap-excuus'; trollen en flames die als grappen worden gepresenteerd en daarom maar moeten kunnen. Nu zie je al dat mensen roepen 'ja maar, het is toch grappig!' als excuus voor een troll of flame en dat zal dan alleen maar meer gebeuren, ben ik bang.

Nog even afgezien van mijn persoonlijke opvatting dat t.net geen site specifiek voor grappen en grollen is en daarom daar ook geen speciale aandacht aan zou moeten besteden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 21:01

Redneckerz

A place to be.

Dirk schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:16:
Zoiets is wel vaker voorgesteld (kan het specifieke topic zo snel niet terugvinden), maar met zo'n soort maatregel loop je grote kan op een 'grap-excuus'; trollen en flames die als grappen worden gepresenteerd en daarom maar moeten kunnen. Nu zie je al dat mensen roepen 'ja maar, het is toch grappig!' als excuus voor een troll of flame en dat zal dan alleen maar meer gebeuren, ben ik bang.

Nog even afgezien van mijn persoonlijke opvatting dat t.net geen site specifiek voor grappen en grollen is en daarom daar ook geen speciale aandacht aan zou moeten besteden.
dat is nu juist hetgene wat ik hem al een tijdje probeer bij te brengen (al dan in sterk gewijzdigde) vorm.

/me Redneckerz is het verhaal rondom ''wat is een grap'' een beetje zat te worden.

eigenlijk kan ik er geen redelijk antwoord op geven (refereer ik dus aan zijn andere topic hierover) want een grap is altijd persoonlijk. je kan alleen maar de grappen negeren die commonsense zijn, zoals ''wat was eerder, het kip of het ei''. de cliches dus.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ventrigo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 12:15:
[...]

Als de focus zo belangrijk is, waarom dan niet de beste posts bovenaan en de grappen apart gemodereerd en onderaan?
Even me zelf quoten uit het andere topic. Verbind er dan een limiet van 10 reacties aan maak er een andere kleur van en zet het onderaan de reacties. Hebben ze toch grappen kunnen maken (als dat mogelijk is) en zien de meeste mensen het toch niet. En als ze dan nog grappen maken een -2 geven met waarschuwing van een mod?

Ongewenste reacties in een topic op het forum worden ook niet getolereerd. Deze worden dan soms schoon "geveegd" en mensen krijgen soms een persoonlijke reactie dat het daar niet voor bedoeld is. Waarom is dat dan wel mogelijk voor het forum en niet voor de reacties? Om dat dat het forum is?

[ Voor 20% gewijzigd door Ventrigo op 18-06-2010 15:12 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ventrigo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:10:
[...]

Even me zelf quoten uit het andere topic. Verbind er dan een limiet van 10 reacties aan maak er een andere kleur van en zet het onderaan de reacties. Hebben ze toch grappen kunnen maken (als dat mogelijk is) en zien de meeste mensen het toch niet. En als ze dan nog grappen maken een -2 geven met waarschuwing van een mod?
Dat doet niets af aan mijn argumenten. Sowieso, reacties plaats je om gezien te worden, ze onderaan plaatsen is dus een straf die voor een goede grap ook weer onterecht is,
Ongewenste reacties in een topic op het forum worden ook niet getolereerd. Deze worden dan soms schoon "geveegd" en mensen krijgen soms een persoonlijke reactie dat het daar niet voor bedoeld is. Waarom is dat dan wel mogelijk voor het forum en niet voor de reacties? Om dat dat het forum is?
Wat heeft dat voor een verband met deze discussie? Op de fp worden reacties ook geëdit wanneer nodig hoor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:11

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ventrigo schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:10:
Dat is zeker ook wel mogelijk op de frontpage. Echter, net zoals op het forum, is dat voorbehouden aan Crew. Op de frontpage hebben users zelfs meer macht. Ik zie verder niet echt wat dit met de discussie van doen heeft.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 21:01

Redneckerz

A place to be.

het lijkt erop dat Ventrigo wat betreft dit draadje de pijp aan Maarten heeft gegeven.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Pagina: 1