"Fipo kan aan" omdat het een grap is en dat als eerste in me op kwam? Het was ook geen technisch artikel waar je echt inhoudelijk op zou kunnen reageren.
nee, omdat je de First Poster was, lees de Fipo. en meestal (en dat kan je op de FP zelf ook makkelijk zien) is een Fipo uit op scoren met reacties als ''first!!!''. een Fipo kan ook een gewone reactie zijn, maar dat was die van jou niet. dat was een grap. duidelijker dan dat kan ik het niet uitleggen (en gezien het feit dat je erzelf niet meer op reageert, ben ik bang dat het je ook weinig meer uit maakt.)
Waar staat dat het kwaliteitsgrap
moet zijn?Dat hij volgens jouw "flauw" was is heel erg persoonlijk. Je spreekt voor je zelf. "denken de modjes", jij weet wat modjes denken?
offtopic:
Het komt zeker over, maar waarvoor al die aannames?
een kwaliteitsgrap wordt over het algemeen meer gewaardeerd. je geeft nu zelf toe dat je grap slecht was, want waarom zou de grap er 1 van kwaliteit moeten zijn?
er zijn zat draadjes geweest waar de modjes precies hetzelfde zeggen als ik (tenzij een mod nu nijdig op mij wordt omdat ik het verkeerd verwoord

) even een search doen zal je vast en zeker uitsluitsel geven.
offtopic:
vanwaar al die aannames?
zoek maar op een Apple topic op de FP en je begrijpt waarom. oke, nu is dat een extreem voorbeeld maar ook in normale posts staan ze met enige regelmaat. (en met ''ze'' bedoel ik dus een onzinFipo en mensen die daar op reageren.)
1: Ik probeer niet "mijn" zin door te drukken, maar ik probeer mijn statement te onderbouwen. De aannames vanuit jouw oogpunt zijn is alles 1 kant op en het niet van de andere kant belichten/bekijken.
het enige wat je tot dusverre hebt onderbouwd is te trachten dat je grap grappig was en dat je het er niet mee eens bent dat deze op -1 wordt gezet. ik heb je al herhaaldelijk tot mijn beste doen (want ik ben zelf geen mod) proberen uit te leggen waarom jouw post een -1 krijgt en een andere Fipo niet. maar het wilt blijkbaar niet over komen. dat is dan jammer. misschien vanwege mijn gebrek aan helderheid, misschien omdat je toch je zin doordrukt.
2: Jouw vermoeden in dit opzicht kan ik begrijpen, want dat vermoed ik ook. Tijden/mogelijkheden/techniek enz veranderen en waarvoor daar niet iets voor bedenken?
Ik heb een topic gemaakt:
Grapmod / beste posts eerst grapjes onderaan of andere kleur. Ik zou die van jou er graag bij willen zetten, maar dat kan je denk ik zelf het beste aangezien je hem zelf heb bedacht

.
zoals je ziet is je - leuke - idee ook daar ontkracht door een mod. vervolgens reageer je zelf niet meer,wat betekent dat je oftewel het opgegeven hebt, of je bent op vakantie.
De ziekste/gekste mensen lopen buiten rond

.
hoop ik voor jou dat je 2 Girls 1 Cup al kent. (en gezien hebt) zo niet, dan heeft het ook weinig nut om je die site te geven.
Jouw posts komen op mij over als aannames en spreken voor anderen. Vandaar dat de uitleg die je geeft ik even een paar kernwoorden uitlicht om te laten zien dat je kan zien dat het niet om "alleen" jouw draait. Het draait juist ook om de mensen die een ander gevoel van humor hebben

.
je ideen zijn al merenmalen ontkracht. dat heeft niks meer met een ander gevoel voor humor te maken. en als je nu zelf eens wat had opgezocht dan had je zelf ook wel kunnen weten dat je idee bij voorbaat zou stranden. een grap is namelijk altijd persoonlijk en zal nooit compleet geautomatiseerd kunnen worden. via de Modbot op steekwoorden filteren kan dan weer wel, maar vraag dan af hoeveel mensen je daarmee mee krijgt.
en ja, die reactie is nutteloos.

zal ik even wat redenen opnoemen?
1: het vernachelt de post structuur.
2: zoals al vaker gezegd is een grap altijd persoonlijk. jouw suggestie zegt eigenlijk dat je voor elke user een persoonlijk ''grap'' filter moet hebben om de beste grappen prioriteit te geven. je snapt zelf toch ook wel dat dat niet kan?
3: ook al vaker gezegd, de Modbot zou wel op veel voorkomende woorden die in grappen voorkomen kunnen filteren en daar alvast een -1 voor geven. betekent nog steeds dat een mod deze moet controleren, dus dat betekent dubbel werk. goed geconfigureerd zou het op de lange termijn wel kunnen helpen denk ik zo.
4: jij beweerde toch dat je je zin niet doordreef? wat is dit dan?