Toon posts:

Nieuwe Receiver of compleet systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een JVC 5.1 systeem (zonder subwoofer)

Het gaat om de volgende specificaties:

De boxen:
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/5711/screenshot20101211at103.png

Afbeeldingslocatie: http://www.jeff-young-design.com/JVC/SX-F7TH_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jeff-young-design.com/JVC/Misc/SP-X5TH.jpg

Receiver:
Specificaties Receiver
Model: RX-774RBK

Uitvoervermogen bij Surround-werking: 5.1
Kanalen voor: 70 watt per kanaal, 4 ohm bij 1Khz
Kanalen midden: 70 watt per kanaal, 4 ohm bij 1Khz
Kanalen achter: 70 watt per kanaal, 4 ohm bij 1 Khz.

Uitvoervermogen bij Stereo-werking
100 Watt per kanaal.

Dit systeem is nu al enige jaren oud.

Nu is het geval dat wij niet tevreden zijn met het geluid.
We willen meer power en meer bass(subwoofer)

We hebben al enige subwoofers aangesloten, maar geen van alle werken hierop.
(zowel passief als actieve subwoofer)

Zelf denk ik dat de boxen wel sterk genoeg zijn, maar dat de receiver te zwak is.
Dus ik heb zitten zoeken in de pricewatch, maar wat mij opviel is dat bijna alle receivers tot zo'n 100w per kanaal gaan. Is dit niet te zwak?

Als we gaan voor zo'n Onkyo receiver gaan, zouden we de huidige boxen kunnen behouden en er een subwoofer bij kopen. Of is het beter om voor een compleet systeem te gaan. Dus inclusief boxen.

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

raar verhaal van de subwoofer,
wat voor een aansluitmogelijkheden voor de subs zitten er op de reciever?
een tulpje of echt die draaiertjes/klemmejes? of allebei?

[ Voor 21% gewijzigd door klaasje11 op 11-12-2010 11:39 ]

Nieuwkoop is duurkoop

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een tulp aansluiting voor de sub.
Is zeker een raar verhaal. Het geluid is verder best prima. Voor een (5.0) set. Maar gaat lang niet zwaar genoeg voor een mooie beleving van een film.

We hebben verscheidene subs geprobeerd. Zo rond de 120 watt.
De subs kregen signaal... De woofer trilde, maar we moesten met het oor tegen de sub om wat te horen.
Daarom denk ik dat de subuitgang niet werkt.

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 09:06
Lijkt me dat je een aktieve sub nodig hebt, met ingebouwde versterker. Heb je de gebruiksaanwijzing nog? Daarin staat wat voor sub je eventueel op je reciever moet aansluiten. Anders stuur even een mailtje naar JVC.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de gebruiksaanwijzing nog. Echter staat hier niet in welke sub hier op aan kan gesloten worden.
We hebben ook een actieve subwoofer geprobeerd... Alleen moest deze op max gedraaid worden en dan nog moest je je oor er tegen aan te houden om wat te horen. Dat lijkt mij niet de bedoeling van 120 watt. Ik denk namelijk dat de subwoofer uitgang niet werkt. Daarom zat ik te denken aan een andere receiver.
Alleen zie ik alleen maar 100watt max staan in de pricewatch... en aangezien de twee linkerboxen 120 watt zijn. Lijkt mij dat de receivers dan te zwak zijn??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2010 13:25 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met [FAQ] Audio door te lezen. De speakers kunnen 120 Watt aan, maar dat ga jij nooit van je leven gebruiken. En overigens moet je wel wat dieper in de buidel tasten als jij een receiver wilt die echt 100 Watt per kanaal levert. Zo'n Onkyo, Pioneer, Sony, Yamaha, etc. waar je naar refereert is opgegeven 100 Watt bij 6 Ohm, 1000 Hz en één kanaal. In meerkanaals blijft daar zo'n 40 Watt van over. En dat is overigens nog steeds meer dan voldoende om doof van te worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:49
Waarschijnlijk moet je de frontspeakers als 'small' instellen, of anders werkt de sub enkel met de multichannel input.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• klaasje11
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03-2023

klaasje11

''Weniger, aber Besser''

natuurlijk heb je een actieve sub nodig!
de tulp is niet versterkt!
kijk hier mee uit!
ik heb ook een reciever gehad met een tulp sub uitgang waar ik een passieve sub op aangesloten heb!
je hoort bijna niets en je uitgang gaat naar de kl*ten!
pas op!

Nieuwkoop is duurkoop

Pagina: 1