Reden dat dit werkt = console. Op de PC heb ik ook echt een paar keer iedere shotgun geprobeerd. Ja, tot 2/43 kills aan toe. (olympia) Stakeout heb ik nu 150kills mee, maar het ding zuigt, zonder grappen. En de reden is nogal simpel: je moet echt dicht bij je tegenstander komen. Zelfde met Snipers: je hebt een giga nadeel tegenover alle subs, rifles en machineguns. Omdat alles, inclusief crossbow kaarsrecht schiet, heb je op de kleine maps geen shotguns nodig. Ik heb wel eens eerste gestaan met een shotgun FFA, maar dat was op Cracked, waarbij simpelweg alle open veldjes vermeden werden en de randen afgegaan zijn.
Tot zo ver die rant, dan de volgende drie:
- Last stand / second chance: Niets zoveel mis mee, behalve dat die 1 seconde invulnerability echt afgeschaft moet worden op de PC. Als ik mensen deze skil zie gebruiken, blijf ik altijd maar doorschieten op ieder lijk, maar zelfs dan is de kans dat je dood gaat door de gebruiker erg groot.
Crossbow kill voor de explosie? Je gaat dood en de explosie dood de ander niet, want die overleeft ie nog net even.
Iemand close range met sub neergeschoten? Ook al sproei je hem onder op 2m afstand: je clip is leeg voordat hij dood is en je wordt vermoord.
Close range geschoten en daarna geknifed? Werkt zelden, ik heb eens bukkend iemand die nog moest omdraaien driemaal geknifed (2x hit om crosshair) en hij ging niet dood, en besloot het terug te doen.
Shotgun kill? Jammer, je reload is niet snel genoeg.
Sniper kill? Jammer, zie shotgun. CZ en de revolver zijn accuraat genoeg om terug te snipen.
Daarnaast werkt het killsteals in de hand.
Ik dacht dat het niet erger kon dan campen in FFA, tot ik een drietal duitsers tegen kwam dat herhaaldelijk op verschillende mappen met z'n 3e ging liggen / bukken / staan. In de herhaling zag ik dat ze alle drie op één punt mikken (ze maken er dus een sport van!) en ook nog eens pre-aimen! (lees: aimbot / wallhacks gebruiken). Om daar nog maar even op door te gaan: ik kom wel erg veel HC FFA spelers tegen die op belachelijke manier hacken.
Zo lag er iemand op het midden van de map met een M60, met hardened niet te bewegen, 180graden draaien te maken en iedereen neer te halen met 2~3 kogels (30% headshots).
Het is toch niet leuk meer als je in twee uur spelen drie mensen moet aangeven om ronduit duidelijke, lamme hacks? Ik zou ze kunnen gaan recorden en posten hier, maar de Steam mod's hebben me nadrukkelijk gevraagd dit niet te doen. En het kost me ook teveel moeite. Ze mogen wel eens de code van VAC wat oplettender maken, maar de BO aimbot is een driver meen ik...