Anoniem: 384763 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:35:
Zozo.
Gisteren mijn doel bereikt door 83 te dingen. Kon dit veel sneller gedaan hebben maar wilde me mining on par krijgen met de omgeving waar ik ben, hetgeen wilde zeggen dat ik nog een 15tal veins moest vinden in Hyjal en dan kon beginnen minen naar Elementium.
Het minen in Hyjal was echt tergend traag, ik denk dat ik zo'n klein uurtje bezig geweest ben om van 460 naar 475 te gaan, hetgeen de prijs wel aardig de lucht in jaagt. Verkocht al mijn bars aan 40g / stuk (zo'n 40tal). Nu beginnen minen in Deepholme tijdens het questen door en het vliegt voorbij. Was 510 in no time zonder er expliciet voor te farmen. Lekkere spawnrate daar dus, met als gevolg 200g voor 20 ores bij ons op de server, maal 6 stacks = 1200 g.
Het questen bracht me natuurlijk ook mooi veel gold op, hetgeen resulteerde in 300g (quests+greens) + 1600g bars + 1200g ores = 3100g na een avondje levelen. Niet slecht ja
Als instances stonden gisteren stonecore (opnieuw) en de vortex pinnacle op het menu .
Stonecore blijft leuk maar je merkt toch een groot verschil naar mate je gear krijgt uit quests/dungeons. Ging veel vlotter dan de vorige run, het feit dat we het al es gezien hadden, droeg hier natuurlijk aan bij maar toch.
Daarna Vortex Pinnacle.. Mooie instance, mooie graphix .. maareuu ... saai ? easy ? Vind er eerlijk gezegd niet zo heel veel speciaals aan, denk niet dat ik er nog vaak zal terugkeren.
Hoop vanavond een mooie stap richting 84 te kunnen zetten. Vond 80-82 vrij vlot gaan, 82-83 ietsje minder. Hopelijk gaat 83-84 snel want ik heb gehoord dat Twilight Highlands vrij episch is om in te questen en wou dat ik er nu al was.
Vortex pinnacle is volgens mij vooral healer intensief op een beperkt aantal punten. Zitten geen bijzondere tictacs in, maar soms is er veel AoE damage (bij die vervelende bolletjes tussendoor, hoe dat precies werkt is me nog niet duidelijk, al lijkt stacken in 't midden te werken) en soms ineens vrij veel spike damage (waardoor een 85k HP tank vlot neergaat).
Het begint overigens vrij irritant te worden dat je om de 3 pulls moet drinken

. Probeer al wel wat meer spirit te stacken, maar ik zit nog lang niet aan voldoende hoeveelheden om 't een beetje effectief te laten zijn. En het lijkt er ook een beetje op dat de verhoudingen tussen mana cost, healing done en de damage die ontvangen wordt zoek zijn. Als ik heal (disc) dan zou ik graag (ivm mana) zoveel mogelijk heal gebruiken, of healen via smite. Echter, heal heeft vaak een veel te lange casttime om de prutshoeveelheid HP die 't healed (crit voor 12-13k oid) te rechtvaardigen. Het is dus wel mana-efficient, maar het healed niets uit (haha woordgrap.).
Smite is een ander verhaal natuurlijk, bij kleine hoeveelheden damage ontvangen kan het vaak nog best wel, maar het kan vaker niet dan wel. Ik blijf dus een beetje steken op shields, renew PoM en greater heal (met penance erbij natuurlijk). Waarbij shields en ook greater heal mij wat underpowered aanvoelen. Ik probeer zo veel als mogelijk flash heal te vermijden (als je graag snel oom bent gebruik je die veel

), en dat lukt nog wel aardig, maar soms ontkom je er niet aan (daar heb ik overigens wel vrede mee, da's een logische mechanic).
Kortom; ik zie nu nog niet hoe ik in een raid-situatie zou kunnen healen. Fights die langer duren dan 2 minuten worden héél problematisch als er veel incoming damage is, wat overigens vooral met mana return te maken heeft. Fiend lijkt nogal generfed te zijn (kan iemand dat bevestigen?

), en zoals ik zei; heel veel spritz heb ik nog niet. Maar eens zien hoe het gaat uitpakken over 2 leveltjes

.