Ik wist niet goed hoe ik de titel moet beschijven, maar hopelijk krijg ik het geheel goed uitgelegd.
Ik maak in een excel sheet gebruik van het IF/ALS statement om velden met 1 terug te laten komende met een tekst. Mocht er een 2e waarde achteraan komen, dan word er een - toegevoegt met Text.samenvoegen/concatenate. Echter zodra ik de eerste waarde niet heb, dan staat er momenteel een loze "-". Ben nu al een hele tijd bezig om dit op te lossen, maar ik kom er geen steek mee verder.
Ook op google lijk ik weinig geluk te hebben.....
Nu hoopte ik dat iemand mij hierbij kon helpen.
De huidige formule die ik gebruik is:
Het probleem doet zich dus voort als er in D5 geen waarde staat. De tekst waarde word dan niet weer gegeven echter het "- " teken wel, van de opeenvolgende cellen.
Hopelijk kan iemand mij hier een oplossing op geven.
Ik maak in een excel sheet gebruik van het IF/ALS statement om velden met 1 terug te laten komende met een tekst. Mocht er een 2e waarde achteraan komen, dan word er een - toegevoegt met Text.samenvoegen/concatenate. Echter zodra ik de eerste waarde niet heb, dan staat er momenteel een loze "-". Ben nu al een hele tijd bezig om dit op te lossen, maar ik kom er geen steek mee verder.
Ook op google lijk ik weinig geluk te hebben.....
Nu hoopte ik dat iemand mij hierbij kon helpen.
De huidige formule die ik gebruik is:
hier word dus gekeken in cellen D5 t/m M5 of er een waarde 1 (of hoger) aanwezig is zoja, dan word uit cellen D4 t/m M4 de tekst waarde gehaald.=ALS(D5;$D$4;"")&ALS(E5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$E$4);"")&ALS(F5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$F$4);"")&ALS(G5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$G$4);"")&ALS(H5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$H$4);"")&ALS(I5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$I$4);"")&ALS(J5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$J$4);"")&ALS(K5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$K$4);"")&ALS(L5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$L$4);"")&ALS(M5;TEKST.SAMENVOEGEN(" - ";$M$4);"")
Het probleem doet zich dus voort als er in D5 geen waarde staat. De tekst waarde word dan niet weer gegeven echter het "- " teken wel, van de opeenvolgende cellen.
Hopelijk kan iemand mij hier een oplossing op geven.
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.