1 Maart, kan niet wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:26:
Dus Vrijdag laatste Beta? Wanneer komt het spel officieel uit?
Overigens is de volgende beta een open beta en begint pas over een week (dinsdag) en eindigt op maandag. Weekje wachten nog dus.
http://www.riftgame.com/en/beta/index.php
http://www.riftgame.com/en/beta/index.php
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Open beta, duurt 6 dagen en start @ de 15e... dan de 24e headstart voor de pre-ordersVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:26:
Dus Vrijdag laatste Beta? Wanneer komt het spel officieel uit?
edit: zucht, eerst refreshen... xD
[ Voor 6% gewijzigd door Viggen op 08-02-2011 21:29 ]
YouTube: Rift - Tripple B - The other side
Op de Amerikaanse Seastone server zijn de Defiant al bij Sanctum geweest.
Ik zit ook in deze guild, maar heb dit gemist jammergenoeg.
Ik denk er over om toch even een paar maanden te gaan spelen na release maar ik hoef geen fancy collector's editions. Iemand een tip voor de goedkoopste mogelijkheid om te pre-orderen?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Verwijderd
Ben benieuwd. Heb hem pas 2 daagjes kunnen spelen nu en moet zeggen dat ik over te spreken ben. Heb al heeeeeel wat mmorpg's gespeeld maar waren er weinig die me konden boeien. Even de laatste beta afwachten.Viggen schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:28:
[...]
Open beta, duurt 6 dagen en start @ de 15e... dan de 24e headstart voor de pre-orders
edit: zucht, eerst refreshen... xD
Verwijderd
http://www.amazon.co.uk/R...TF8&qid=1297199753&sr=8-2SnoeiKoei schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:02:
Ik denk er over om toch even een paar maanden te gaan spelen na release maar ik hoef geen fancy collector's editions. Iemand een tip voor de goedkoopste mogelijkheid om te pre-orderen?
Dat is duidelijk niet de bedoeling, zoals eerder dit topic ook al een aantal keer door mij is gemeld.
[ Voor 109% gewijzigd door psychoclown op 09-02-2011 09:45 ]
Die korting werkt bij mij niet op D2D uk site. Noch voor de gewone, noch voor de digitale CE (geprobeerd ja)
Edit: je moet dus naar de US-site om die korting te krijgen. Komt nog wel bijna 8 dollar aan belasting achteraan.
Edit: je moet dus naar de US-site om die korting te krijgen. Komt nog wel bijna 8 dollar aan belasting achteraan.
[ Voor 45% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-02-2011 23:31 ]
Als je van simpel houdt: verander je land op de Trion site in USA en je betaald slechts $49,99 (E37,20) ipv E49,99. Verder betaal je dan ook per maand in dollars ipv euros wat bij het founders 3 maanden pakket uitkomt op iets meer dan 9 euro per maandSnoeiKoei schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:02:
Voor het spel maakt het verder niet uit welk land er staat, je kunt in de launcher switchen tussen USA en Europa.
[ Voor 9% gewijzigd door ResuCigam op 09-02-2011 07:54 ]
We do what we must because we can.
Ik heb de Rift standard edition nu gekocht via D2D USA, dan betaal je sowieso in dollars:ResuCigam schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:53:
[...]
Als je van simpel houdt: verander je land op de Trion site in USA en je betaald slechts $49,99 (E37,20) ipv E49,99. Verder betaal je dan ook per maand in dollars ipv euros wat bij het founders 3 maanden pakket uitkomt op iets meer dan 9 euro per maand
Voor het spel maakt het verder niet uit welk land er staat, je kunt in de launcher switchen tussen USA en Europa.
RIFT Standard Edition $39.96 (dat is na aftrek van korting door die code die hierboven gepost is)
Tax $7.59
Total $47.55
Daarvoor hoef je nog niks op de Trion site te wijzigen.
Alleen moet je wel meteen een subscription regelen en dat staat denk ik wel in euro's nu.
Toen ik daar keek, keek ik op van dat er tax wordt gerekend. Ik heb ook vanuit Amerika gekeken, maar daar wordt belasting ook bijgeteld, terwijl er staten zijn die dat niet rekenenSnoeiKoei schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:16:
[...]
Ik heb de Rift standard edition nu gekocht via D2D USA, dan betaal je sowieso in dollars:
RIFT Standard Edition $39.96 (dat is na aftrek van korting door die code die hierboven gepost is)
Tax $7.59
Total $47.55
Daarvoor hoef je nog niks op de Trion site te wijzigen.
Alleen moet je wel meteen een subscription regelen en dat staat denk ik wel in euro's nu.

en Chaos, ik wijs je alleen erop, ik heb niet de intentie om modjes erop te laten duiken
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
In de video hoor ik ze met elkaar babbelen. Zit er in-game voice chat in?Jegorex schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:53:
YouTube: Rift - Tripple B - The other side
Euh, ik betaal toch echt gewoon 49E, kennelijk mijn fout voor het aangeven dat ik uit NL komResuCigam schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:53:
[...]
Als je van simpel houdt: verander je land op de Trion site in USA en je betaald slechts $49,99 (E37,20) ipv E49,99. Verder betaal je dan ook per maand in dollars ipv euros wat bij het founders 3 maanden pakket uitkomt op iets meer dan 9 euro per maand
https://niels.nu
Ik heb het niet gevonden, lijkt me gewoon teamspeak/skype/mumble/ventriloBertus15 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:59:
[...]
In de video hoor ik ze met elkaar babbelen. Zit er in-game voice chat in?
Bij Shopto.net 31 euro
http://www.shopto.net/PC/...20Standard%20Edition.html
http://www.shopto.net/PC/...20Standard%20Edition.html
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Even een vraag.
Terwijl ik even snel terrein in Rift gaat exploren aan zijde "Handschoen", merk ik op dat er meer zones zijn die dezelfde level bereik hebben. En daar ontdek ik dus nog meer andere rifts: water, earth, death, enz... Speel nog in Silverwood en zie ik alleen groene en rode rifts. Verderop in andere zones zag ik blauwe en paarse rifts. Het varieert dus.
Wat voor zones zijn het? Is hele map onder knopje M alleen maar zijde "Handschoen" ?

Zoals zone Freemarch, zie map boven. Voor welke kant?

Leuk detail is dat elders ook rifts actief zijn, ook al is er nog nooit iemand daar geweest. In beta 7 ga ik verder alle zones exploren.
Ik merk ook dat de mobs dat daaruit komen ook anders zal zijn. Je spells moet je daarom breed houden, want het kan zijn dat ze b.v. fire gaan resisten, dan moet je andere spell pakken. Je kan dus niet overal fire spell gebruiken.
En over healen betreft in combat, ik weet ook dat je kunt healen tijdens dps, met chloro. Dit is voordelig voor spelers omheen die meteen wat heal krijgen.
Hier nog een mooie lijst zodat je zien wat de souls kunnen.

Dit is veel duidelijker wat je precies wil hebben in soul keuze.
Terwijl ik even snel terrein in Rift gaat exploren aan zijde "Handschoen", merk ik op dat er meer zones zijn die dezelfde level bereik hebben. En daar ontdek ik dus nog meer andere rifts: water, earth, death, enz... Speel nog in Silverwood en zie ik alleen groene en rode rifts. Verderop in andere zones zag ik blauwe en paarse rifts. Het varieert dus.
Wat voor zones zijn het? Is hele map onder knopje M alleen maar zijde "Handschoen" ?

Leuk detail is dat elders ook rifts actief zijn, ook al is er nog nooit iemand daar geweest. In beta 7 ga ik verder alle zones exploren.
Ik merk ook dat de mobs dat daaruit komen ook anders zal zijn. Je spells moet je daarom breed houden, want het kan zijn dat ze b.v. fire gaan resisten, dan moet je andere spell pakken. Je kan dus niet overal fire spell gebruiken.
En over healen betreft in combat, ik weet ook dat je kunt healen tijdens dps, met chloro. Dit is voordelig voor spelers omheen die meteen wat heal krijgen.

Freemarch is zeg maar het Silverwood van de andere faction. De map die je ziet onder M is de hele wereldkaart, niet alleen die van jouw faction.MrDummy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:06:
Even een vraag.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze gebruiken ventrillo.Bertus15 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:59:
[...]
In de video hoor ik ze met elkaar babbelen. Zit er in-game voice chat in?
Er is dus geen in-game voice chat.
Dat betekent dat in PvP mode, de spelers van beide factions, elkaar kunnen ontmoeten ergens midden in de map zoals Sarlet Gorge zone, of via de zelfgemaakte rifts opeens verschijnen in de andere zones en hun slag gaan.SnoeiKoei schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:10:
[...]
Freemarch is zeg maar het Silverwood van de andere faction. De map die je ziet onder M is de hele wereldkaart, niet alleen die van jouw faction.
Maar als dit zelf de world map is, dan voelt het wel wat kleiner aan en bovendien geen aparte werelden zoals Aion of minder samengevoegd zoals World of Warcraft.
Net als Wow zijn de zones ook alleen te bereiken via de smalle overgangen, hoewel ik kan bijna via de bergen van zone Silverwood naar Moonshade Highlands lopen zonder via smalle toegangweg te gaan.
In Beta 7 weet ik straks meer.
Zonegrenzen zijn vaak over te steken buiten de smalle toegangen om maar wat ik tot nu toe ontdekt heb is dat dat vaak eenrichtingsverkeer is. Zo heb ik wel plekken gevonden waar ik van Stonefield naar Freemarch kon maar andersom niet (buiten de normale route dan he). Maar helemaal dicht zijn de grenzen idd niet.MrDummy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:12:
[...]
Dat betekent dat in PvP mode, de spelers van beide factions, elkaar kunnen ontmoeten ergens midden in de map zoals Sarlet Gorge zone, of via de zelfgemaakte rifts opeens verschijnen in de andere zones en hun slag gaan.
Maar als dit zelf de world map is, dan voelt het wel wat kleiner aan en bovendien geen aparte werelden zoals Aion of minder samengevoegd zoals World of Warcraft.
Net als Wow zijn de zones ook alleen te bereiken via de smalle overgangen, hoewel ik kan bijna via de bergen van zone Silverwood naar Moonshade Highlands lopen zonder via smalle toegangweg te gaan.
In Beta 7 weet ik straks meer.
De wereld lijkt me voorlopig groot genoeg trouwens, die zones zijn zo klein nog niet en de hoeveelheid quests per zone is groot. Mijn beta-toon is nou level 26 en ik heb pas 2 complete zones leeggequest (zit nu in Scarlet Gorge, Freemarch en Stonefield zijn leeggequest.)
Ik zit zelf op een PvE server, PvP is daar ook aanwezig, maar dan alleen in neutrale zones zoals scarwood reach en scarlet gorge.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:07:
Weten jullie al wat het word PvE of PvP ben zelf nog aan het twijfelen.
Was ook een vaag iets toen ik bij een bepaalde rift met mijn tabtoets ineens spelers target.
Wat ik wel jammer vind, dat sommige plekken niet te bereiken zijn door Guardian NPC's. Ook kan je niet naar droughtlands, zit een barriere over de brug, en een quest stuurt me daar juist naartoe
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Je bedoelt guardian spelers neem ik aan?[b][message=35510044,noline]kKaltUu schreef op woensdag 09 februari 2011 @
Wat ik wel jammer vind, dat sommige plekken niet te bereiken zijn door Guardian NPC's. Ook kan je niet naar droughtlands, zit een barriere over de brug, en een quest stuurt me daar juist naartoe
Ik heb RIFT wel gezien, en heb spijt van mijn pre-order.
Heb D2D net aangeschreven om te kijken of ik een refund kan krijgen, maar ik verwacht niet veel goeds.
Eventueel probeer ik hem via Tweakers te verkopen. Het gaat om Digital purchase van Rift Collectors Edition.
30 tot 35 euro zal dit gaan bedragen als het via D2D niet lukt. Als iemand nog interesse heeft, DM mij even en dan kunnen we wat regelen misschien.
Heb D2D net aangeschreven om te kijken of ik een refund kan krijgen, maar ik verwacht niet veel goeds.
Eventueel probeer ik hem via Tweakers te verkopen. Het gaat om Digital purchase van Rift Collectors Edition.
30 tot 35 euro zal dit gaan bedragen als het via D2D niet lukt. Als iemand nog interesse heeft, DM mij even en dan kunnen we wat regelen misschien.
Voor 30 euro wil ik hem wel van je overnemen, zie geen mogelijkheid tot DM sturen vandaar zo maar even.Remzz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:09:
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Jep
FF FYI: NPC's zijn Non Player Characters. Oftewel alles wat NIET een speler is
Guardian NPC's lopen in dat gebied (kampjes), als je ergens naartoe wilt vallen die je aan, en ze doen pijn.Hydra schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:25:
[...]
FF FYI: NPC's zijn Non Player Characters. Oftewel alles wat NIET een speler is
Guardian players zijn niet zo moeilijk te verslaan.
En Guard NPCs die onderweg op paden naar een of andere invaders groep rennen? Deze groepen laten dan shield-icoon zien op de worldmap. Die vallen ook aan als tegenstander langs huppelt?kKaltUu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:47:
[...]
Guardian NPC's lopen in dat gebied (kampjes), als je ergens naartoe wilt vallen die je aan, en ze doen pijn.
Ach so, ik dacht dat je termen doorelkaar haalde, my bad.kKaltUu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:47:
[...]
Guardian NPC's lopen in dat gebied (kampjes), als je ergens naartoe wilt vallen die je aan, en ze doen pijn.
Dacht het wel, als je in aggro range komt. Staat als het goed is als guardian/defiant invasion (not to be mistaken by guardian/defiant foothold).MrDummy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:20:
[...]
En Guard NPCs die onderweg op paden naar een of andere invaders groep rennen? Deze groepen laten dan shield-icoon zien op de worldmap. Die vallen ook aan als tegenstander langs huppelt?
Ook wel een beetje flauw: invasion van 1 mannetje
Kan niet wachten op deze game.
Speel al een aantal beta's mee en spel blijft me boeien.
Ga in retail voor een cleric ( in de headstart ) en later ook een warrior DPS char.
Wacht nog even op de laatste updates qua talents etc want er zal wel weer veel veranderen ( helaas ook weer nerfs)
Nu nog op zoek naar een leuke "adult" gilde , hehe
Speel al een aantal beta's mee en spel blijft me boeien.
Ga in retail voor een cleric ( in de headstart ) en later ook een warrior DPS char.
Wacht nog even op de laatste updates qua talents etc want er zal wel weer veel veranderen ( helaas ook weer nerfs)
Nu nog op zoek naar een leuke "adult" gilde , hehe
FUMES et CARNES
Maar natuurlijk ook een paar buffsIusedto schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:15:
Verwijderd
Ik had de CE gepre-ordered en aan mijn account al toegevoegd, nu besloot ik tot die tijd Eve Online uit te proberen, helaas heeft Eve me nu wel te pakken gekregen hehe. Meerdere MMO's onderhouden is onmogelijk ^^Remzz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:09:
Hmm,, mijn WoW account loopt af op de dag dat de open beta van Rift begint 
Lucky sign , hehe
Lucky sign , hehe
FUMES et CARNES
Als Rift gereleased wordt ben ik precies een jaar "clean" van WoW.Iusedto schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:54:
Hmm,, mijn WoW account loopt af op de dag dat de open beta van Rift begint
Lucky sign , hehe
Wow is net Heroine, je bent nooit 100% 'clean'SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:08:
Als Rift gereleased wordt ben ik precies een jaar "clean" van WoW.
Mwah, ik ben tamelijk "cold turkey" gegaan met WoW, had toen simpelweg geen tijd om te spelen en daarna had ik er eigenlijk gewoon geen zin meer in. Zelfs met de release van Cata heb ik er geen seconde meer naar verlangd om WoW te spelen. Die hele aantrekkingskracht, waardoor ik 4 avonden per week alleen maar WoW speelde, voel ik niet meer.Hydra schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:00:
[...]
Wow is net Heroine, je bent nooit 100% 'clean'
Raar is dat he, hoe dat om kan slaan. Ik had dat ook na een paar weken na de release van Cata. Voor de release nog heel druk m'n shaman aan 't levellen geweest. Tijdens Cata 3 classes naar 85 gelevelled. Maar opeens was het "meh" gevoel d'r weer en werd inloggen iets wat je doet omdat je het iedere avond doet.SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:07:
Mwah, ik ben tamelijk "cold turkey" gegaan met WoW, had toen simpelweg geen tijd om te spelen en daarna had ik er eigenlijk gewoon geen zin meer in. Zelfs met de release van Cata heb ik er geen seconde meer naar verlangd om WoW te spelen. Die hele aantrekkingskracht, waardoor ik 4 avonden per week alleen maar WoW speelde, voel ik niet meer.
Vroeger was ik een liefhebber van PVP door de extra uitdaging die het bood (DAOC), maar vanaf Wow is de hoeveelheid zieke geesten een beetje de overhand gaan nemen; corpse camping, low level quest givers killen etc etc. Persoonlijk heb ik de tijd en het geduld er niet meer voor om met dit soort trieste types om te gaan.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:07:
Weten jullie al wat het word PvE of PvP ben zelf nog aan het twijfelen.
Wij beginnen gewoon lekker rustig PvE en tegen de tijd dat we daar omkomen in de lvl 50's en het spel goed kennen gaan we misschien nog eens een full PvP server proberen.
Slechts PvE voor mij, ben nooit dol geweest op PvP.
Binnen PvE ook geen raids of guildverplichtingen meer voor mij trouwens. Daarmee wordt voor mij de druk om te gaan spelen terwijl ik het eigenlijk niet moet doen te groot. Mijn toon wordt een 'lone ranger'.
Binnen PvE ook geen raids of guildverplichtingen meer voor mij trouwens. Daarmee wordt voor mij de druk om te gaan spelen terwijl ik het eigenlijk niet moet doen te groot. Mijn toon wordt een 'lone ranger'.
Same here.. met m'n kersverse dochter heb ik echt geen tijd voor die onzin.SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:49:
Slechts PvE voor mij, ben nooit dol geweest op PvP.
Misschien een lone ranger guild oprichten?
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
zelfde waar ik aan dacht (wou het ook net zeggen), hoef al dat serieuze gezanik ook niet, dat je minimaal zoveel online moet zijn en dat je een hele verklaring moet afleggen als je een week op vakantie gaatOxiMoron schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:30:
[...]
Same here.. met m'n kersverse dochter heb ik echt geen tijd voor die onzin.
Misschien een lone ranger guild oprichten?

always bring a towel
ik speel sowieso meestal in een casual guild. heb eigenlijk nog nooit in een "pro" guild gespeeld waar ik verplichtingen heb
en zo te zien wil ik dat ook helemaal niet
Vorige beta ook even Rift uitgeprobeerd, ziet er goed uit. Was alleen een beetje overdonderd door het aantal skills dat je krijgt van de 3 souls die je kan equippen.
Bijvoorbeeld een heleboel skills uit druid en shaman lijken op elkaar. Ze sharen dezelfde cooldown en hebben dezelfde damage. Ik zag hetzelfde tussen skills van ranger en marksman.
Is het dan nu de bedoeling dat je maar 1 van die skills hoeft te gebruiken of heeft het nut om alle skills die je krijgt op je skillbar te houden?
Bijvoorbeeld een heleboel skills uit druid en shaman lijken op elkaar. Ze sharen dezelfde cooldown en hebben dezelfde damage. Ik zag hetzelfde tussen skills van ranger en marksman.
Is het dan nu de bedoeling dat je maar 1 van die skills hoeft te gebruiken of heeft het nut om alle skills die je krijgt op je skillbar te houden?
dat ligt er maar net aan. ik heb de skills die ik van marksman heb bij mn bijna volledig ranger only gehouden omdat ik nu soms wel wat extra speed kan gebruiken.(zeker in pvp handig als je met wat attacks 30% sneller kan wandelen). terwijl de bleed attack in pvp ook erg handig zijn (krijgt zo vaker killing blow point) swift shot van marksman bijvoorbeeld heeft direct een hogere damage dan de quick shot, maar de quick shot doet met de juiste upgrades ook nog een lading bleed damage. dus het is maar net wat je het beste uitkomt. ookal is het verschil heel subtielmarcrenzo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:39:
Vorige beta ook even Rift uitgeprobeerd, ziet er goed uit. Was alleen een beetje overdonderd door het aantal skills dat je krijgt van de 3 souls die je kan equippen.
always bring a towel
Er zit redelijk wat overlap in de lagere skills omdat iedere soul een 'damage' skill nodig heeft. Als je 2 DPS souls hebt zul je in het geval van een mage vaak 2 keer dezelfde nuke hebben. En daarvan gebruik je die het meeste damage doet.marcrenzo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:39:
Ik zoek ook nog een guild, dus als iemand hier wat gaat starten dan hoor ik dat graag! Momenteel ben ik een Ranger en dat bevalt prima. Rain of Arrows is echt een super chille skill!
ben niet zon guild mannetje, maar rain of arrows is echt prachtigq-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:09:
Ik zoek ook nog een guild, dus als iemand hier wat gaat starten dan hoor ik dat graag! Momenteel ben ik een Ranger en dat bevalt prima. Rain of Arrows is echt een super chille skill!
trouwens iemand hier die ook geïrriteerd is dat ze die bom van de saboteur (1 van de eerste die met area attack) een cooldown hebben gegeven?? dat was echt handig om er als ranger bij te hebben. nu is het niets meer dan een kleine toevoeging...
[ Voor 19% gewijzigd door koudepinda op 11-02-2011 23:04 ]
always bring a towel
Klopt, ik heb al een paar keer gehad dat ik me sneaky achter een muurtje of onder aan een berg kon verstoppen en lekker mijn Rain of Arrows kon spammen in de party van de tegenstander die druk zat te vechten met mijn party. Tikt zo hard aan dankoudepinda schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:15:
[...]
ben niet zon guild mannetje, maar rain of arrows is echt prachtigwas 1 van de eerste die t in de warfronts gebruikte, echt wat een effect!! de favor sleur je gewoon letterlijk naar binnen als je echt goed als groep aanvalt.
trouwens iemand hier die ook geïrriteerd is dat ze die bom van de saboteur (1 van de eerste die met area attack) een cooldown hebben gegeven?? dat was echt handig om er als ranger bij te hebben. nu is het niets meer dan een kleine toevoeging...
Wat is dat Favor? is dat iets om gear van te kopen in pvp?
yep.patrickos85 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:05:
Wat is dat Favor? is dat iets om gear van te kopen in pvp?
maar zo als ik al eerder aan gaf is de keuze vrijheid in gear nog al beperkt op lagere levels. en op lvl 50 werk je met prestige punten voordat je een gear vrij speelt op hoger niveau.
iemand enig idee hoe je die punten krijgt??
always bring a towel
Net mijn invite gekregen voor het open beta event, jammer dat hij nu a.s. Dinsdag pas begint...
Moet zeggen dat ik nog steeds wat twijfel tussen wel of niet kopen. De monthly fee staat mij niet zo aan. Temeer omdat ik géén creditcard heb en de game dan waarschijnlijk via Steam koop of daarin activeer (als die mogelijkheid er is). In Steam zit ook een mooi portemonnee systeem, zou die dan ook bruikbaar zijn?The RIFT beta concludes with a final, glorious event – Telara the Merciless – a six-day open beta set to begin Tuesday, Feb. 15, 2011 at 10:00 AM PST (18:00 GMT), and run through 10:00 AM PST (18:00 GMT) on Monday, Feb. 21, 2011.
[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2011 11:16 ]
precies waar ik ook tegen aan zit. en daarbij heb ik niet eens een steam account. wil niet gebonden zitten aan talloze verschillende systemen. helemaal omdat er zoveel games steam gebonden zijnCptChaos schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:14:
Net mijn invite gekregen voor het open beta event, jammer dat hij nu a.s. Dinsdag pas begint...
[...]
Moet zeggen dat ik nog steeds wat twijfel tussen wel of niet kopen. De monthly fee staat mij niet zo aan. Temeer omdat ik géén creditcard heb en de game dan waarschijnlijk via Steam koop of daarin activeer (als die mogelijkheid er is). In Steam zit ook een mooi portemonnee systeem, zou die dan ook bruikbaar zijn?
always bring a towel
Daarom dat ik alléén Steam daarin dan maar "toe sta".koudepinda schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:23:
precies waar ik ook tegen aan zit. en daarbij heb ik niet eens een steam account. wil niet gebonden zitten aan talloze verschillende systemen. helemaal omdat er zoveel games steam gebonden zijn
Als je via Steam pre-ordered moet je alsnog een creditcard aan je account gebonden hebben voor je je 30 dagen krijgt, dit mag echter ook een "test creditcard" zijn, waarna je verder gewoon via paypal/iDeal/maandkaarten zou moeten kunnen betalen.
Verwijderd
Heb een Nederlandse guild opgericht met de naam 'Undutchables'.
Stuur maar even een pm'tje voor de website link
Kan toch alleen maar in een guild zitten in je eigen server, of is dat ook tussen servers te regelen?Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:39:
Heb een Nederlandse guild opgericht met de naam 'Undutchables'.
blijkbaar komt er van 15 feb tot 21 feb nog weer een beta event, alleen zit ik nu te twijfelen of ik rift zal pre orderen via steam. of gewoon los te halen
Ik heb nu de laatste beta goed kunnen spelen en dan heeft me erg aan het twijfelen gemaakt of ik deze zal kopen of niet. Heb lang andere mmo's gespeeld, maar ben een tijdje geleden gestopt omdat ik wat anders wilde en het teveel tijd kost. Nooit gedacht dat er een serieuze kandidaat zou komen, maar die is er nu denk ik toch wel.
De vorige beta beviel me heel goed. Het idee met souls vind ik goed werken en bied veel mogelijkheden om een class te maken zonder daar meteen aan vast te zitten. Het questen en de rifts vind ik leuk om te doen, maar de eerste dungeon vond ik als tank toch wat lastig. Het overzicht was snel weg en het pullen ging ook niet altijd even makkelijk. Ben tot level 21 gekomen en dat waren 21 leuke levels
Gelukkig duurt de volgende beta zes dagen, dan heb we nog goed de tijd om een keuze te maken.
De vorige beta beviel me heel goed. Het idee met souls vind ik goed werken en bied veel mogelijkheden om een class te maken zonder daar meteen aan vast te zitten. Het questen en de rifts vind ik leuk om te doen, maar de eerste dungeon vond ik als tank toch wat lastig. Het overzicht was snel weg en het pullen ging ook niet altijd even makkelijk. Ben tot level 21 gekomen en dat waren 21 leuke levels
Gelukkig duurt de volgende beta zes dagen, dan heb we nog goed de tijd om een keuze te maken.
Dat klopt en sterker nog, je moet ook in het zelfde kamp zitten. Dus heeft reclame maken voor je guild weinig zin als je de server en de kant niet vermeldt.kKaltUu schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:53:
[...]
Kan toch alleen maar in een guild zitten in je eigen server, of is dat ook tussen servers te regelen?
P.s. Dutch N00bs recruiten op Illumation aan de Defiant kant. Meer info kan je hier vinden.
kan ik straks ook via steam ook gamecards halen voor rift, want voor de maandelijkse payment heb je weer eens credit card nog.
Verwijderd
Je raakt wel gewend aan alles, ook de soul/skills.marcrenzo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:39:
Dat klopt, de basis is soms hetzelfde, maar hoe dieper je gaat hoe meer het verschilt van elkaar. Als ze op elkaar lijken in het begin maakt het niet uit welke je gebruikt, uiteindelijk gebruik je de degene waar je meer punten in stopt.
Beta 6: zelf gespeeld, Dwarf Cleric, ugghh wat een saaie class, healen is gewoon saai in Rift, Kan ook aan character models liggen, die zijn gewoon niet cool. Ik zal toch voor warrior gaan @ headstart, lekker meleeen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 18:29 ]
Verwijderd
Klopt, helaas is de lijst met alle server namen op het moment nog niet bekend.ResuCigam schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:35:
[...]
Dat klopt en sterker nog, je moet ook in het zelfde kamp zitten. Dus heeft reclame maken voor je guild weinig zin als je de server en de kant niet vermeldt.
Daar zijn websites voor he :-)
bedoel je niet dinsdag?Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:47:
Vanaf maandag kan ik weer verslaafd RIFTEN!
always bring a towel
wat valt onder een test creditcard ?hugoy schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:59:
Als je via Steam pre-ordered moet je alsnog een creditcard aan je account gebonden hebben voor je je 30 dagen krijgt, dit mag echter ook een "test creditcard" zijn, waarna je verder gewoon via paypal/iDeal/maandkaarten zou moeten kunnen betalen.
Anders doorzoek je het topic even, ik had dit ook al gevraagd.remcio schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:42:
kan ik straks ook via steam ook gamecards halen voor rift, want voor de maandelijkse payment heb je weer eens credit card nog.
Concreet: Je kan je account activeren middels een test creditcard, dan krijg je de eerste 30 dagen.
Daarna schijn je middels iDeal, PayPal en nog eentje gewoon te kunnen betalen. Zeker weten doe ik dit alleen niet, geen bevestiging gekregen, maar ook niet gevraagd.
Ik besluit ook denk ik pas in of na de open beta of ik het spel koop of niet.
[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2011 10:32 ]
Verwijderd
Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat dit wordt aangepast. Dit was namelijk ook zo in b.v. lotro, hunters konden lekker makkelijk op afstand pijltjes schieten en punten binnenhalen terwijl de rest het zware werk doet. Dat werd dus snel aangepast. FYI.q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:18:
Klopt, ik heb al een paar keer gehad dat ik me sneaky achter een muurtje of onder aan een berg kon verstoppen en lekker mijn Rain of Arrows kon spammen in de party van de tegenstander die druk zat te vechten met mijn party. Tikt zo hard aan dan
Voor de rest speelt rift lekker weg (misschien een beetje te makkelijk, maar ben nog niet hoger dan lvl 19 gekomen), en het enige nadeel dat ik kan noemen op dit moment is dat wanneer je zelf voor ogen hebt wat voor type class je wilt spelen, het nog best lastig is om deze class te maken, doordat er zoveel keuze is. Waarschijnlijk een hoop trial/error en veel lezen op diverse forums.
waarom zouden ze?? elke enemy die nog geen target heeft heeft jou automatisch als target als je ze hit. je wil werkelijk waar niet weten hoe snel je dood bent als ze allemaal op je af komen en de healer in jouw team de damage niet aan kan.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat dit wordt aangepast. Dit was namelijk ook zo in b.v. lotro, hunters konden lekker makkelijk op afstand pijltjes schieten en punten binnenhalen terwijl de rest het zware werk doet. Dat werd dus snel aangepast. FYI.
Voor de rest speelt rift lekker weg (misschien een beetje te makkelijk, maar ben nog niet hoger dan lvl 19 gekomen), en het enige nadeel dat ik kan noemen op dit moment is dat wanneer je zelf voor ogen hebt wat voor type class je wilt spelen, het nog best lastig is om deze class te maken, doordat er zoveel keuze is. Waarschijnlijk een hoop trial/error en veel lezen op diverse forums.
always bring a towel
Ik denk dat hij vooral op PvP doelde. Dat zal altijd het probleem blijven bij MMO's. Hoe balanceer je PvE met PvP. Immers, zo'n AoE skill kan heel handig zijn bij PvE, maar compleet overpowered voor PvP. Zo ziet het er hier wel naar uit, in ieder geval.koudepinda schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:52:
[...]
waarom zouden ze?? elke enemy die nog geen target heeft heeft jou automatisch als target als je ze hit. je wil werkelijk waar niet weten hoe snel je dood bent als ze allemaal op je af komen en de healer in jouw team de damage niet aan kan.
Niet dat mij dat verder uitmaakt, ik geef helemaal niks om PvP.
ik had het ook over pvp. en de uiteindelijke damage die je vijanden geeft valt heel erg mee. in de tijd dat ik nu mischien 4/5 keer 120 damage doe per target kan ik meer dan 1000 damage doen op een single target in de zelfde tijdHuntard schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:21:
[...]
Ik denk dat hij vooral op PvP doelde. Dat zal altijd het probleem blijven bij MMO's. Hoe balanceer je PvE met PvP. Immers, zo'n AoE skill kan heel handig zijn bij PvE, maar compleet overpowered voor PvP. Zo ziet het er hier wel naar uit, in ieder geval.
Niet dat mij dat verder uitmaakt, ik geef helemaal niks om PvP.
daardoor kan ik ook enigszins begrijpen dat ze de AoE bom van de saboteur een cooldown hebben gegeven, want die was pas echt wreed meer dan 200 damage per target tot 10(of 6, weet niet meer precies) targets tegelijk.
maar in PVE was die eigenlijk wel onmisbaar. want hoe vaak gebeurt het wel niet dat je meerdere vijanden hebt die je anvallen. als ranger ben je dan kansloos. omdat je geen enkele ranged attack tot je beschikking hebt in melee combat.
[ Voor 25% gewijzigd door koudepinda op 13-02-2011 15:41 ]
always bring a towel
Ik zou het heel vreemd vinden als ze nu van de huidige naamgeving afgaan, waarschijnlijk krijg je in de release ook een server met Icewatch te zienVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Klopt, helaas is de lijst met alle server namen op het moment nog niet bekend.
Daar zijn websites voor he :-)
Vorige week aangemeld om op de open beta mee te mogen doen en zowaar 1 dag later respons dat ik mee mag doen morgen! Tijdje geleden dat ik een MMO heb gespeeld. Tot zover heb ik alleen kleine irritaties gehoord/gelezen, niet echt grote problemen.
Ik heb er zin in!
Ik heb er zin in!
Kweetniet. Ik hoop dat ze de RP-PvE server in ieder geval niet Argent blijven noemen. Ten eerste is dat raar omdat zowel in de EU als de US de eerste RP servers Argent Dawn en Earthen Ring heetten, en daarnaast is het de eerste in de lijst en rollen d'r echt te veel mensen die denken dat RP voor Rapid Progression ofzo staat (ja echtkKaltUu schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:37:
Ik zou het heel vreemd vinden als ze nu van de huidige naamgeving afgaan, waarschijnlijk krijg je in de release ook een server met Icewatch te zien
Even een vraagje voor de niet CC eigenaren onder ons, voor WoW kan ik gewoon gamecards krijgen bij de Dixons of via iDeal betalen maar voor Rift is er alleen een CC mogelijkheid....
Ik hoop dat er snel een andere betaal vorm bijkomt zodat de niet CC eigenaren wel mogelijkheid tot 'betalen' hebben. En nee Steam is geen optie voor mij ik wil gewoon geen Steam.
Ik hoop dat er snel een andere betaal vorm bijkomt zodat de niet CC eigenaren wel mogelijkheid tot 'betalen' hebben. En nee Steam is geen optie voor mij ik wil gewoon geen Steam.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik heb in het verleden WoW per kwartaal van mijn rekening laten halen. Geen creditcard gehad nodig oid. Hoe het precies zit met Rift weet ik niet, maar het lijkt me dat ze niet alleen met CC zullen werkenprutser001 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:49:
Even een vraagje voor de niet CC eigenaren onder ons, voor WoW kan ik gewoon gamecards krijgen bij de Dixons of via iDeal betalen maar voor Rift is er alleen een CC mogelijkheid....
En volgens mij zijn er winkels die je een gamecard code mailen ipv doosje versturen.
En hier meer info over betalingen:
http://forums.riftgame.co...0-No-Creditcard-No-RIFT-!
[ Voor 6% gewijzigd door patrickos85 op 14-02-2011 10:00 ]
In de hoofdstad kun je quests doen om alle andere souls te unlocken en bij de class trainer kun je je skills resetten waarna je een andere soul kunt kiezen.
Ik kan die quest in Sanctum (Guardian) nergens vinden, en ga morgenavond een nieuwe poging wagen. Ik wil Riftblade omzetten naar een Beastmaster op mijn Warrior (volgens mij ben ik lvl 16). Enig idee waar ik in Sanctum (naam/locatie) moet zijn ?
Ik kan die quest in Sanctum (Guardian) nergens vinden, en ga morgenavond een nieuwe poging wagen. Ik wil Riftblade omzetten naar een Beastmaster op mijn Warrior (volgens mij ben ik lvl 16). Enig idee waar ik in Sanctum (naam/locatie) moet zijn ?
Voor Guardian moet je niet in Sanctum zijn, maar in dat college ding midden in het bos. Als je al in Sanctum bent kun je het beste de portal daarnaartoe nemen. Dan even zoeken naar de juiste questgiver, die is op de minimap te zien. Maar let wel op, je kan maar 1 quest per soul per keer doen, dus als je 1 quest accepteert zullen de andere questgivers je geen quest geven totdat je die eerste gecomplete hebt of abandoned.StarWolf schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:37:
In de hoofdstad kun je quests doen om alle andere souls te unlocken en bij de class trainer kun je je skills resetten waarna je een andere soul kunt kiezen.
Ik heb dus door tips hier een test CC gebruikt om het te activeren, daarna kan je deze eruit gooien.prutser001 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:49:
Ze hebben dan nog 30 dagen na release om een andere betaalmogelijkheid in te voeren, anders is er niets aan het handje, gewoon even niet kunnen spelen.
Het hangt van de class af. Voor de mage souls moet je inderdaad bij the College zijn, maar voor de Cleric bv zijn ze toch echt in Sanctum te krijgen. Voor de warrior weet ik ze niet zo 1 2 3 te vinden. Dacht dat ik enkele in Sanctum gezien heb (sommige rond the PvP Warfront questgivers) maar weet het niet zeker meer.Huntard schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:42:
[...]Voor Guardian moet je niet in Sanctum zijn, maar in dat college ding midden in het bos. Als je al in Sanctum bent kun je het beste de portal daarnaartoe nemen. Dan even zoeken naar de juiste questgiver, die is op de minimap te zien. Maar let wel op, je kan maar 1 quest per soul per keer doen, dus als je 1 quest accepteert zullen de andere questgivers je geen quest geven totdat je die eerste gecomplete hebt of abandoned.
Be careful what you wish for; You just might get it!
klopt en in de main hall van Sanctum, of in het portaal door voor tenminste, maar beastmaster weet ik zo 1-2-3 nietFrond0r schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:23:
[...]
Het hangt van de class af. Voor de mage souls moet je inderdaad bij the College zijn, maar voor de Cleric bv zijn ze toch echt in Sanctum te krijgen. Voor de warrior weet ik ze niet zo 1 2 3 te vinden. Dacht dat ik enkele in Sanctum gezien heb (sommige rond the PvP Warfront questgivers) maar weet het niet zeker meer.
Om het je iets gemakkelijker te maken: http://rift.ign.com/wiki/Locations_of_Soul_QuestsStarWolf schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:37:
Geen idee of deze nog klopt. Kan dat helaas morgen pas bekijken
Be careful what you wish for; You just might get it!
hoelaat gaat de beta eigenlijk van start morgen?
10.00 AM. amerikaanse tijd volgens mij?? dus hier rond 5 a 6 uur in de avond ofzo
always bring a towel
Het is 7 uur sávonds onze tijd
en voor de mensen zonder credit card (zoals mij) probeer wirecard bank duitse pre-paid bedrijf werkt prima duurt werkdagje 2 a 3 over te schrijven en kost je 1 euro per overdracht naar je wire card bank zo heb ik me eerste founders pricing geactiveerd waarna je op 1 maart (na headstart) met paypal verder kan gaan
Ik heb WoW anderhalf jaar gespeeld en was het toen wel beu. Door Rift begint het weer een beetje te kriebelen. Heb ook een open beta plek, dus ik ben erg benieuwd of het me over de streep kan trekken om tenminste 1 poppetje tot de cap te levellen.
Ook erg benieuwd naar hoe het draait en er uit ziet op mijn laptoppie!
Ook erg benieuwd naar hoe het draait en er uit ziet op mijn laptoppie!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
Ik wil zeker zijn dat we het over hetzelfde hebben.kKaltUu schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:42:
Ik heb dus door tips hier een test CC gebruikt om het te activeren, daarna kan je deze eruit gooien.
Ze hebben dan nog 30 dagen na release om een andere betaalmogelijkheid in te voeren, anders is er niets aan het handje, gewoon even niet kunnen spelen.
Toen ik googlde, vond ik vele paginas als deze: http://www.infomerchant.n...it_card_test_numbers.html
Is dat was je bedoelt ?
Ik kon zo'n test nr aan mijn Trion account hangen.
En volgens jou, als dat lukt, kun je daarna een pre-order code en game-code aan je account hangen zonder problemen ?
Natuurlijk kun je daar je maandelijkse abonnement niet mee betalen. Maar het is genoeg om de eerste (gratis) maand door te komen. Daarna zien we wel verder. Dan heeft Trion tenminste 4 extra weken om iDeal, direct-transfer of gamecards te implementeren. Of desnoods PayPal.
Kun mensen dit bevestigen ?
Aangezien ik voor het eerst dit spel zal gaan spelen, welke class is het beste/makkelijkst om mee te beginnen?
Van paar pagina terug
http://www.eq2flames.com/...lection-chart-idiots.html
let op idt niet 100% correct maar geeft een snel goed beeld, missed 1 of 2 classes
-

-
Talent trees
-
rond level 13 krijg je quests welke je de rest van alle souls geeft.
dus voor de start kies je combo souls met meeste DPS/Surviablity
weet niet voor elke class 100% zeker:
Mage: Necro + Warlock
Warrior: BM + Champ
Rogue: MM + Ranger + Bard
Cleric: Shaman + Druid + Warden
Maar zoals hier onder aangeven, kies wat je leuk lijk ipv wat het beste is.
het is de beta dus gewoon lekker uitproberen
http://www.eq2flames.com/...lection-chart-idiots.html
let op idt niet 100% correct maar geeft een snel goed beeld, missed 1 of 2 classes
-

-
Talent trees
-
rond level 13 krijg je quests welke je de rest van alle souls geeft.
dus voor de start kies je combo souls met meeste DPS/Surviablity
weet niet voor elke class 100% zeker:
Mage: Necro + Warlock
Warrior: BM + Champ
Rogue: MM + Ranger + Bard
Cleric: Shaman + Druid + Warden
Maar zoals hier onder aangeven, kies wat je leuk lijk ipv wat het beste is.
het is de beta dus gewoon lekker uitproberen
[ Voor 39% gewijzigd door Teunis op 15-02-2011 08:46 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Dat is nogal persoonlijk.patrickos85 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:22:
Aangezien ik voor het eerst dit spel zal gaan spelen, welke class is het beste/makkelijkst om mee te beginnen?
Heb van alles wat geprobeerd maar ben er ook nog niet helemaal uit.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Da's weer een beste change list!
Er wordt echt flink getimmerd om te zorgen dat zoveel mogelijk bugs eruit zijn. Klasse, Trion!
Ben benieuwd hoe m'n huidige spec het gaat doen vanavond, Necro/Warlock, aangezien de bread 'n butter spell van de Necromancer minder dmg doet maar de pets allemaal wel wat opgeplust worden adhv m'n spellpowe/crit. Volgens mij merk je die bonus op pet dmg pas goed als je hogere kwaliteit gear krijgt en niet voornamelijk in quest greens rondloopt. We zullen zien
Ben benieuwd hoe m'n huidige spec het gaat doen vanavond, Necro/Warlock, aangezien de bread 'n butter spell van de Necromancer minder dmg doet maar de pets allemaal wel wat opgeplust worden adhv m'n spellpowe/crit. Volgens mij merk je die bonus op pet dmg pas goed als je hogere kwaliteit gear krijgt en niet voornamelijk in quest greens rondloopt. We zullen zien
Hmm ok, dat worden een paar lange avonden. Hopelijk kan mijn vriend het mij vergeven
Pet classes doen het altijd goed , Beastmaster, necro etc.patrickos85 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:22:
Bard is ook verbazingwekkend goede solo char.
Paladin/warlord combo ( evt met reaver of voidknight)ook , hehe
Vind de cleric classes ook goed maar hun damage niveau lag in de vorige beta iets lager dan de "echte" DPS chars.
FUMES et CARNES
ik kan mn marksman soul ook wel weg gooien, juist de attacks die ik gebruik hebben ze een damage decrease gegeven... nu zullen ze waarschijnlijk direct net zoveel damage doen als mn standaard ranged attacks van de ranger. enige voordeel is dan nog het sneller rennen voor een korte tijd
Iemand trouwens enig idee hoe je een prestige level kan bereiken??
Iemand trouwens enig idee hoe je een prestige level kan bereiken??
[ Voor 10% gewijzigd door koudepinda op 15-02-2011 09:29 ]
always bring a towel
Dit topic is gesloten.