Caiway gaat de internetsnelheden gratis met 50 % verhogen.
( miv Jan 2011)
Verwijderd
leuk, maar KPN gaat de snelheid met 500% verhogen
bron? aan dit soort berichten zonder onderbouwing hebben we natuurlijk niets.
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:10:
leuk, maar KPN gaat de snelheid met 500% verhogen![]()

Ja, dat willen wij.ewf2003 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:16:
[...]
Sorry hoor maar waar slaat dat op? Wil je een kopie van de mail die ik heb gekregen ofzo?
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Alsjeblieft jongens, uit de mail van Caiway. Tevreden?
Cadeau van Caiway: voortaan hogere internetsnelheden!
Goed nieuws! Caiway verhoogt gratis de internetsnelheden. Vanaf januari 2011 wordt de downloadsnelheid van uw abonnement met 50% verhoogd. Met internet van Caiway bent u altijd klaar voor morgen. Wij wensen u alvast veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.
Alle internetabonnees van Caiway ontvangen nog een persoonlijke e-mail met meer informatie.
Het leuke is, er staat dat de downloadsnelheid van UW abonnement met 50% wordt verhoogd. Wat voor abonnement heb je? Standaard/Premium/Super/Ultra?
Zou wel mooi zijn, zeker ook als de upload ook verhoogd wordt (wat niet wordt gesuggereerd, er staat immers downloadsnelheid). Ik zit hier over een Ziggo 44/6 (2x Ai1+ loadbalanced) lijntje en heb een off-site backup van al mijn gegevens op een Caiway locatie staan. Het verkeer de andere kant op zou dan een stuk vlotter gaan!
Het valt me overigens wel op dat de snelheden hoger zijn dan geadverteerd. Ik haal met het Super abbo vaak rond de 17-18 mbit terwijl het een 16 mbit abbo is. Upload idem dito. Goed bezig dus! Al zal het voor het Super abbo wel de laatste verlenging zonder nieuw modem zijn, Docsis2 gaat toch maar tot 32mbit ofzo?
Zou wel mooi zijn, zeker ook als de upload ook verhoogd wordt (wat niet wordt gesuggereerd, er staat immers downloadsnelheid). Ik zit hier over een Ziggo 44/6 (2x Ai1+ loadbalanced) lijntje en heb een off-site backup van al mijn gegevens op een Caiway locatie staan. Het verkeer de andere kant op zou dan een stuk vlotter gaan!
Het valt me overigens wel op dat de snelheden hoger zijn dan geadverteerd. Ik haal met het Super abbo vaak rond de 17-18 mbit terwijl het een 16 mbit abbo is. Upload idem dito. Goed bezig dus! Al zal het voor het Super abbo wel de laatste verlenging zonder nieuw modem zijn, Docsis2 gaat toch maar tot 32mbit ofzo?
Er staat ook:
"Alle internetabonnees van Caiway ontvangen nog een persoonlijke e-mail met meer informatie."
Het komt uit een algemene mail van Caiway die aan iedereen is gestuurd.
Ik ben net overgestapt van KPN naar Caiway vwb internet en bellen, ik heb nu een ultra abonnement en ga dus in korte tijd van 11 Mbit van KPN ASDL (bij een 40 Mbit abonnement) naar ongeveer 50 Mbit met het verschil dat ik die snelheid bij Caiway wel haal, je hoort mij niet klagen
"Alle internetabonnees van Caiway ontvangen nog een persoonlijke e-mail met meer informatie."
Het komt uit een algemene mail van Caiway die aan iedereen is gestuurd.
Ik ben net overgestapt van KPN naar Caiway vwb internet en bellen, ik heb nu een ultra abonnement en ga dus in korte tijd van 11 Mbit van KPN ASDL (bij een 40 Mbit abonnement) naar ongeveer 50 Mbit met het verschil dat ik die snelheid bij Caiway wel haal, je hoort mij niet klagen
Verwijderd
Zag net de email in mijn inbox, dus dat wordt dan 48Mbit met mijn Ultra vanaf 1 januari. Vraag me af of de FUP ook met 50% omhoog gaat naar 900GB p/m.
Gaan ze ook de internet snelheden op hun glasvezel netwerk verhogen?
Of alleen op het kabel net?
Of alleen op het kabel net?
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Ahh, dat werd tijd. De verhoging was natuurlijk vorig jaar december al aangekondigd, maar sindsdien is het eng stil gebleven. Al kijk je ook naar andere providers begonnen ze wel een beetje achter te lopen dus moesten ze wel, maar met 48Mbit kan ik voorlopig wel vooruit
Ben benieuwd of dit voor alle regio's geld, immers worden 2 HD zenders in Gouda nog niet geleverd vanwege capaciteit problemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Grappig dat dit soort informatie mij weer eerst bereikt via GoT...ik heb de mail nog niet mogen ontvangen.
Maar, is inderdaad goed nieuws!
Maar, is inderdaad goed nieuws!
Eerst het probleem, dan de oplossing
Mooi maar ik kan hier nog niets over vinden op de Caiway site. Doen ze dan ook FUP afschaffen??
Als het zo is zeg ik KPN vaarwel.
Als het zo is zeg ik KPN vaarwel.
Heb zelf inderdaad ook het e-mailtje ontvangen van Caiway.
Mag hopen dat ze er gewoon 50Mb/s van maken en niet 48Mb/s. Wellicht dat ze in deze algemene nieuwsbrief niet hebben aangegeven wat de toename in upload zal zijn omdat deze niet met 50% voor alle abonnee's zal toenemen.
50/5 zou keurig zijn. FUP is behoorlijk ouderwets en mag van mij wel eens aangepast (afgeschaft) worden.
Los hiervan ben ik erg te spreken over Caiway dit jaar, als TV en Internet abonnee geen storing meegemaakt, van een stabiele verbinding mogen genieten en het (HD) zenderaanbod is ook niet onaardig.
Mag hopen dat ze er gewoon 50Mb/s van maken en niet 48Mb/s. Wellicht dat ze in deze algemene nieuwsbrief niet hebben aangegeven wat de toename in upload zal zijn omdat deze niet met 50% voor alle abonnee's zal toenemen.
50/5 zou keurig zijn. FUP is behoorlijk ouderwets en mag van mij wel eens aangepast (afgeschaft) worden.
Los hiervan ben ik erg te spreken over Caiway dit jaar, als TV en Internet abonnee geen storing meegemaakt, van een stabiele verbinding mogen genieten en het (HD) zenderaanbod is ook niet onaardig.
Ik hoop dat snel bekend wat de nieuwe snelheden wordt. Ik hoop dat FUP dan afgeschafd wordt.
Maar Caiway kan dit makkelijk omdat er nu meer ruimte is wegens afschaffing van de analoge tv.
Maar Caiway kan dit makkelijk omdat er nu meer ruimte is wegens afschaffing van de analoge tv.
Ik moet zeggen dat ik ook nog steeds geen spoor van deze nieuwsbrief in mijn mailbox heb gezien, maar ik wacht rustig de 'persoonlijke' email/brief afVerwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:39:
[...]
Inderdaad. Want ik, als mede-CAIWAY klant heb deze niet ontvangen.
Ik heb een mail terug gehad van Caiway. Wat hun snelheden wordt per 1 jan 2011.
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:
In uw e-mail informeert u naar de nieuwe internetsnelheden, die voor de Caiway abonnementen gelden per 1 januari 2011.
Er gelden dan de volgende snelheden, voor de abonnementssoorten. (download/upload, in Mb);
Standaard; 6/1
Premium; 12/1
Super; 24/3
Ultra; 48/4
Raadpleegt u voor de prijzen en de beschikbaarheid van de verschillende abonnementen de website.
Het modem dat u ontvangt, is een Arris Touchstone. Dit is een enkel modem, zonder router functionaliteiten. Het modem heeft één ethernetaansluiting. indien u dit wenst, kunt u hierachter een 'losse' router gebruiken. Deze wordt niet standaard meegeleverd.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt:
In uw e-mail informeert u naar de nieuwe internetsnelheden, die voor de Caiway abonnementen gelden per 1 januari 2011.
Er gelden dan de volgende snelheden, voor de abonnementssoorten. (download/upload, in Mb);
Standaard; 6/1
Premium; 12/1
Super; 24/3
Ultra; 48/4
Raadpleegt u voor de prijzen en de beschikbaarheid van de verschillende abonnementen de website.
Het modem dat u ontvangt, is een Arris Touchstone. Dit is een enkel modem, zonder router functionaliteiten. Het modem heeft één ethernetaansluiting. indien u dit wenst, kunt u hierachter een 'losse' router gebruiken. Deze wordt niet standaard meegeleverd.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Laat maar gewoon weg dit.
[ Voor 129% gewijzigd door IEF op 22-12-2010 00:17 ]
En laat kabel nu net nog steeds zijn eigen regio mogen houden?babbi schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:47:
Domme provider caiway, vergelijk het met Ziggo eens en ook kwa prijs, achterlijk bedrijf. ZIggo geeft 120/10 voor 64euro alles 1 in. En dan willen 48/4 geven voor 50 euro en dan nog eens kosten voor tv kijken tel dan eens op. Crap bedrijf bahhhh.
Als ik het dan wegzet tegen de beschikbare ADSL (of VDSL, ADSL2, whatever) en daadwerkelijke snelheden, is Caiway nog steeds ruim goedkoper dan welke ADSL provider dan ook.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Daar gaat het niet om die slome lui daar pompen de snelheid niet op naar 120/10 of desnoods 80/5, en waarom anderen wel? Caiway is gewoon traag met dat soort dingen, maar ik neem geen vergelijking met DSL.
Waarom stel je deze vraag hier en en stel je hem niet (veronderstel ik) aan Caiw?babbi schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:48:
Daar gaat het niet om die slome lui daar pompen de snelheid niet op naar 120/10 of desnoods 80/5, en waarom anderen wel? Caiway is gewoon traag met dat soort dingen, maar ik neem geen vergelijking met DSL.
In plaats van dit soort reacties te plaatsen zou je dan namelijk wel een bijdrage kunnen leveren.
En waarom mag niet vergeleken worden met xDSL?
Hoeveel kabelleveranciers heb jij in jouw regio?
En hoeveel internet providers?
Tot slot, snelheid is maar één aspect van een ISP...Caiw doet het wat mij betreft (misschien op de communicatie na) erg goed.
Zo goed doen ze het niet, anders komen ze ook met 120/10 over de brug. Hier is alleen Caiway beschikbaar buiten alle Adsl om. Ikzelf heb ook dsl voor 25 p/m, want ik ga geen 50E betalen voor 48/4. Als caiw mee ging met de concurentie dan had ik overgestapt
En wat is jouw definitie van concurrentie dan?babbi schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:51:
Zo goed doen ze het niet, anders komen ze ook met 120/10 over de brug. Hier is alleen Caiway beschikbaar buiten alle Adsl om. Ikzelf heb ook dsl voor 25 p/m, want ik ga geen 50E betalen voor 48/4. Als caiw mee ging met de concurentie dan had ik overgestapt
Een aanbieder die niet op jouw adres levert???
Snelheid/prijs is 1, maar stabiliteit is ook wat waard. En op dat punt is er volgens mij over het algemeen weinig te klagen over Caiway.
Caiway zal toch wel mee moeten gaan ergens kwa prijs/snelheid. Er zullen ongetwijfeld mensen een meerprijs voor over hebben, maar het verschil wordt erg groot, ook na de verhogingen. 6Mbit voor 22 eur... gemiddeld is 20-25 eur voor 20Mbit.
Er zijn inmiddels meerdere gebieden waar, naast Caiway, andere kabelaanbieders actief zijn. Met de huidige prijsstelling zullen er dus veel mensen overstappen naar andere aanbieders (of dsl)
Caiway zal toch wel mee moeten gaan ergens kwa prijs/snelheid. Er zullen ongetwijfeld mensen een meerprijs voor over hebben, maar het verschil wordt erg groot, ook na de verhogingen. 6Mbit voor 22 eur... gemiddeld is 20-25 eur voor 20Mbit.
Er zijn inmiddels meerdere gebieden waar, naast Caiway, andere kabelaanbieders actief zijn. Met de huidige prijsstelling zullen er dus veel mensen overstappen naar andere aanbieders (of dsl)
Caiway verhoogt per 1 januari 2011 de maximum snelheid voor onderstaande kabelinternetabonnementen*.
Abonnement
Standaard
4/0,5--> 6/1
€ 22,40
Super
16/2--> 25/3
€ 37,40
Ultra
32/4--> 50/4
€ 49,90
Iedere kabelinternetklant ontvangt begin 2011 een persoonlijke email op het door Caiway uitgegeven e-mailadres over zijn of haar abonnement. Het kabelinternetabonnement Premium komt op termijn te vervallen. Alle klanten met Premium ontvangen begin 2011 een aanbieding op maat.
*Uitgezonderd abonnees in Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht.
http://www.caiway.nl/site...etsnelhedentotmax.50mbits
Lekker is dat weer. Ik heb zelf Premium €29,90 voor 8Mbit. Ik wil minimaal deze snelheid behouden, dan zouden we dus €7,50 meer moeten gaan betalen. 8Mbit bevalt goed en is genoeg, maar langzamer moet het niet worden.
Het is dus maar even afwachten wat de aanbieding op maat gaat zijn.
Abonnement
Standaard
4/0,5--> 6/1
€ 22,40
Super
16/2--> 25/3
€ 37,40
Ultra
32/4--> 50/4
€ 49,90
Iedere kabelinternetklant ontvangt begin 2011 een persoonlijke email op het door Caiway uitgegeven e-mailadres over zijn of haar abonnement. Het kabelinternetabonnement Premium komt op termijn te vervallen. Alle klanten met Premium ontvangen begin 2011 een aanbieding op maat.
*Uitgezonderd abonnees in Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht.
http://www.caiway.nl/site...etsnelhedentotmax.50mbits
Lekker is dat weer. Ik heb zelf Premium €29,90 voor 8Mbit. Ik wil minimaal deze snelheid behouden, dan zouden we dus €7,50 meer moeten gaan betalen. 8Mbit bevalt goed en is genoeg, maar langzamer moet het niet worden.
Het is dus maar even afwachten wat de aanbieding op maat gaat zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door P!m op 25-12-2010 10:52 ]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Rare actie eigenlijk.
Het gat tussen standaard en super qua kosten wordt zo ook wel erg groot...
Het gat tussen standaard en super qua kosten wordt zo ook wel erg groot...
Hier stond een dode link.
Dat doen ze al jaren zo bij Caiway; men schuift gebruikers zo door naar hogere abonnementen (=duurder). Schuiven ze vervolgens weer een nieuw, iets duurder abonnement ertussen en dan gaan ze gebruikers een jaartje later weer upgraden naar het snellere iets duurdere abonnement. Verbetering heet dat.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Heb het met Premium nog niet mee gemaakt eigenlijk, en dat pakket hebben we volgens mij al 12 jaar. Dit is de eerste keer dat we met Premium verplicht worden om bij te betalen om dezelfde snelheid te behalen. Dit hebben ze eerder wel met super/ultra gedaan volgens mij.
ADSL is geen optie hier ivm grote afstand tot de centrale (2km+), en op de kabel is alleen Caiway te krijgen. Glasvezel is hier nog niet.
Caiway mag ook weleens met een voordelig All-in-one pakket komen zoals Ziggo en UPC doen. Wij betalen nu iets van 59 euro per maand voor 8Mbit internet, Tv, TV Delight pakket en voip first (Exclusief telefoniekosten van ongeveer 10 euro per maand volgens mij)
De snelheidsverhoging is trouwens al doorgevoerd bij een aantal mensen las ik op Caiway.gebruikers.eu vanochtend.
ADSL is geen optie hier ivm grote afstand tot de centrale (2km+), en op de kabel is alleen Caiway te krijgen. Glasvezel is hier nog niet.
Caiway mag ook weleens met een voordelig All-in-one pakket komen zoals Ziggo en UPC doen. Wij betalen nu iets van 59 euro per maand voor 8Mbit internet, Tv, TV Delight pakket en voip first (Exclusief telefoniekosten van ongeveer 10 euro per maand volgens mij)
De snelheidsverhoging is trouwens al doorgevoerd bij een aantal mensen las ik op Caiway.gebruikers.eu vanochtend.
Pff, ik vind dat die glasvezel snelheden ook gewoon omhoog moeten!*Uitgezonderd abonnees in Krimpen aan den IJssel en Loenen aan de Vecht.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Ik ben ook hoogtelijk verbaasd dat er geen snelheidsverhoging inzit voor de glasvezelklanten van Caiway.
Ik vind dat je dat niet kan maken naar je glasvezelklanten!!
Ik vind dat je dat niet kan maken naar je glasvezelklanten!!
Ik ben benieuwd hoeveel FUP is. Daar hoor je hun niet over.
Verwijderd
Voip en dan nog +- 10 euro p/m extra? Waarom neem je dan geen Budgetphone? Heb al jaren voip via Budgetphone en nooit problemen.... en kost een tientjeP!m schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:50:
Telefonie van Caiway werkt echter ook prima, alles bij een aanbieder is makkelijk, en wij hebben er geen problemen mee.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:51:
[...]
Voip en dan nog +- 10 euro p/m extra? Waarom neem je dan geen Budgetphone? Heb al jaren voip via Budgetphone en nooit problemen.... en kost een tientje
[ Voor 17% gewijzigd door P!m op 26-12-2010 12:22 ]
Ik ben ook heel benieuwd wat Caiway hanteert voor FUP.Evertt schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:28:
Ik ben benieuwd hoeveel FUP is. Daar hoor je hun niet over.
Ik zit er aan te denken om over te stappen van ADSL naar Caiway maar wil wel graag weten wat de diverse FUP is.
Kan iemand daar wat meer over vertellen??
Klantservice kan je bereiken op: 088-2249 111 (bron).Buzzie schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:35:
Ik ben ook heel benieuwd wat Caiway hanteert voor FUP.
Ik zit er aan te denken om over te stappen van ADSL naar Caiway maar wil wel graag weten wat de diverse FUP is.
Kan iemand daar wat meer over vertellen??
Verder denk ik dat als je binnen GoT zoekt naar FUP icm Caiw je ook al een redelijk idee moet kunnen krijgen.
Caiway blijft erg duur naast andere kabelproviders, ze kunnen die 120/10 niet eens leveren.
Blijf je lekker bij Ziggo met je 120MB internet. Ik ben benieuwd of je dat wel haalt.babbi schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:04:
Caiway blijft erg duur naast andere kabelproviders, ze kunnen die 120/10 niet eens leveren.
Daarin tegen hebben we wel 16 HD zenders in de plaats de meeste HD zenders van Nederland. Daarvoor moet wel plaats voor gemaakt worden. En ik weet niet of mensen zitten te wachten op een 120 lijn.
Leuk dat het met 50% omhoog gaat wat betreft de snelheid, maar ik heb de laatste tijd een 2,4x zo hoge snelheid hier. Ik heb een Caiway Premium abonnement (8M/1M) maar haal momenteel 2,4MByte/s, dus een 19,2Mbit.s. Geen idee wat momenteel de upload is maar ik vind dit best wel vreemd. Met een 50% verhoging had ik 12Mbit/s verwacht (en dus hooguit 1,5MByte/s). Iemand die hier een verklaring voor heeft (voordat ik de klantenservice ga bellen)?
Hier heb ik ook al mijn snelheidsverhoging binnen. moest wel even mijn modem een resetje geven
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom Caiway de snelheden niet op het niveau van bijvoorbeeld ZeelandNet, UPC of Ziggo brengt? Zijn er bijvoorbeeld hogere kosten voor Caiway wanneer het hogere bandbreedtes moet faciliteren? Kan het netwerk waar Caiway gebruik van maakt deze snelheden niet aan i.c.m. met andere diensten als (HD)TV en telefonie?
Zoals ik het heb begrepen is dankzij de voortschrijdende verglazing van het kabel netwerk momenteel mogelijk om die 50 Mbit/s te ontvangen. Is het dan niet zo dat Caiway op dit moment al 120 Mbit/s of meer zou kunnen aanbieden? Ben zo benieuwd waarom Caiway qua snelheid t.o.v. andere kabel internet providers 'achterloopt'. Verder snap ik niet waarom Caiway een snelheid van 50/4 Mbps hanteert i.p.v. 50/5 Mbps het mag een 'internet provider' toch niet ontgaan dat de 'upload capaciteit' steeds belangrijker word.
Overzicht actuele snelheden:
UPC
5 Mbps 25 Mbps 30 Mbps 60 Mbps 90 Mbps 120 Mbps
0.5 Mbps 1.5 Mbps 3 Mbps 6 Mbps 6 Mbps 10 Mbps
Ziggo
5 Mbps 15 Mbps 50 Mbps 120 Mbps
0.5 Mbps 2.5 Mbps 5 Mbps 10 Mbps
ZeelandNet
2 Mbps 5 Mbps 20 Mbps 50 Mbps 80 Mbps
0.5 Mbps 1 Mbps 2 Mbps 5 Mbps 6 Mbps
Caiway
6 Mbps 25 Mbps 50 Mbps
1 Mbps 3 Mbps 4 Mbps
Zoals ik het heb begrepen is dankzij de voortschrijdende verglazing van het kabel netwerk momenteel mogelijk om die 50 Mbit/s te ontvangen. Is het dan niet zo dat Caiway op dit moment al 120 Mbit/s of meer zou kunnen aanbieden? Ben zo benieuwd waarom Caiway qua snelheid t.o.v. andere kabel internet providers 'achterloopt'. Verder snap ik niet waarom Caiway een snelheid van 50/4 Mbps hanteert i.p.v. 50/5 Mbps het mag een 'internet provider' toch niet ontgaan dat de 'upload capaciteit' steeds belangrijker word.
UPC
Ziggo
ZeelandNet
Caiway
6 Mbps 25 Mbps 50 Mbps
1 Mbps 3 Mbps 4 Mbps
[ Voor 49% gewijzigd door WitteKoffieMok op 27-12-2010 03:47 ]
Volgens mij zit CaiWay nog volledig op Docsis2 ipv Docsis3, wat nodig is voor de hogere snelheden.
Van het weekend eens stroom van het modem af in Harderwijk, kijken hoe ver ze daar zijn
Van het weekend eens stroom van het modem af in Harderwijk, kijken hoe ver ze daar zijn
Verwijderd
Diegene met Ultra zit al op docsis 3, want voor Ultra moet je gebruik maken van een ander modem.
Hou het wel bij me docsis 2 en Super. Heb er niet over te klagen, want werkt bijna altijd.
Hou het wel bij me docsis 2 en Super. Heb er niet over te klagen, want werkt bijna altijd.
Ultra abbonement is Docsis3, ook in Harderwijk. Maar goed, daar zijn/komen meerdere aanbieders via de kabel, dus als Caiway daar niet op inspeelt zullen ze toch klanten gaan verliezen.tha_bulldog schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:01:
Volgens mij zit CaiWay nog volledig op Docsis2 ipv Docsis3, wat nodig is voor de hogere snelheden.
Ook hier met het standaard abo is de verhoging al binnen, heel wat anders als met de andere aankondigingen die vaak veel later pas werden doorgevoerd.
Vooral de verbeterde upload is erg handig.
Over de kwaliteit, dit jaar voor het eerst een paar storingen de jaren daarvoor echt nooit. Dan de FUP tja . . . voor mij geen probleem en en ik gok voor het grootste deel van de gebruikers niet.
Vooral de verbeterde upload is erg handig.
Over de kwaliteit, dit jaar voor het eerst een paar storingen de jaren daarvoor echt nooit. Dan de FUP tja . . . voor mij geen probleem en en ik gok voor het grootste deel van de gebruikers niet.
Ik denk omdat Caiway meer ruimte nodig heeft voor HDTV we hebben de meeste HD zenders van Nederland.WitteKoffieMok schreef op maandag 27 december 2010 @ 02:49:
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom Caiway de snelheden niet op het niveau van bijvoorbeeld ZeelandNet, UPC of Ziggo brengt? Zijn er bijvoorbeeld hogere kosten voor Caiway wanneer het hogere bandbreedtes moet faciliteren? Kan het netwerk waar Caiway gebruik van maakt deze snelheden niet aan i.c.m. met andere diensten als (HD)TV en telefonie?
UPC
Ziggo
ZeelandNet
Caiway
6 Mbps 25 Mbps 50 Mbps
1 Mbps 3 Mbps 4 Mbps
Ik heb ook gehoord dat Caiway binnenkort komt met interactieve tv daar zal ruimte op de kabel vrij gemaakt moeten worden.
Ik vrij me af of de consumenten wel zitten te wachten op een 120 MB lijn.
Het zal niet verkeerd zijn als ze ook die 120MB lijn gaven en dan gelijk blijven met de concurentie en niet achter blijven want dat doen ze zeker wel!
Maasbommel is inmiddels ook overgezet. Tegen mijn verwachting in haal ik netjes de volle 50Mbps
En dat is dus 1 vd regio's waar concurrentie op de kabel is. Dus op zich logisch dat ze meegaan, nu is hun extreme abbonement interessant tov de concurrentie. (met het 8/1 zijn ze dan wel weer duur, anderen leveren voor dat bedrag 20mbit)Local Host schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:39:
Maasbommel is inmiddels ook overgezet. Tegen mijn verwachting in haal ik netjes de volle 50Mbps
Maar upgraden aan de klantkant is 1, de infrastructuur zelf moet verderop natuurlijk ook voldoende capaciteit hebben. Het zou niet de eerste provider zijn waarbij na een upgrade de backbone het niet meer trekt. Ik verwacht echter bij Caiway daar minder problemen mee. Ze zijn niet de goedkoopste, maar over het algemeen genomen wel stabiel en goede snelheden.
Ik ga vanavond eens m'n modem resetten, want dit weekend zat ik nog op 4/0,5 Mbit (ja, ik heb maar een standaard abbo en vind dat snel zat).
De FUP voor het standaard abbo is/was overigen 80GB/maand. Normaal genoeg, maar ik heb in 3 jaar al 3 keer een waarschuwing gehad
Wat ik alleen niet begrijp is, waarom wordt er zo geheimzinnig over de FUP gedaan... Als je met de klantenservice belt krijg je het direct te horen (maar wel met de opmerking dat het een "richtlijn" is). Meestal blijf ik er redelijk ruim onder, maar het is toch wel prettig om te weten wat nou je bovengrens is bij verschillen de abbo's. Ik weet dat voor mij 80GB geldt, dus hou ik daar rekening mee met downloaden van series en films. Het zou handig zijn als ze dat dan ook gewoon vermelden bij de abonnement gegevens.
Overigens merk ik regelmatig dat Caiway meer snelheid biedt dan het abbo formeel kan. Ik download regelmatig met snelheden van tegen de 500kB/s, wat dus eerder 5Mbit is.
Die topsnelheden zijn trouwens leuk voor een klein groepje, maar veruit de meeste mensen zullen een standaard abbo hebben (goh, waarom hij toch standaard heten?) en die is in z'n prijs/snelheid/stabiliteit gewoon concurrerend met aDSL. In mijn ervaring kan je Caiway internet niet vergelijken met een goedkope aanbieder, maar eerder met een aanbieder in middensegment of zelfs één van de top-aanbieders (zoals XS4ALL). Verschillen in de prijsklassen komen namelijk uit of de helpdesk een betaalnummer heeft (bij Caiway betaal je alleen lokaal tarief) en hoe stabiel de verbinding is (en dus of je altijd wel je snelheid haalt). En hoewel ik in de binnenstad van Gouda woon (hoge dichtheid aan aansluitingen), haal ik altijd de te verwachten snelheid.
@DJSmiley
Welke aanbieders leveren 20Mbit voor €30 dan? En dan bedoel ik inc. de kosten (€10) voor een telefoonlijn.
De FUP voor het standaard abbo is/was overigen 80GB/maand. Normaal genoeg, maar ik heb in 3 jaar al 3 keer een waarschuwing gehad
Overigens merk ik regelmatig dat Caiway meer snelheid biedt dan het abbo formeel kan. Ik download regelmatig met snelheden van tegen de 500kB/s, wat dus eerder 5Mbit is.
Die topsnelheden zijn trouwens leuk voor een klein groepje, maar veruit de meeste mensen zullen een standaard abbo hebben (goh, waarom hij toch standaard heten?) en die is in z'n prijs/snelheid/stabiliteit gewoon concurrerend met aDSL. In mijn ervaring kan je Caiway internet niet vergelijken met een goedkope aanbieder, maar eerder met een aanbieder in middensegment of zelfs één van de top-aanbieders (zoals XS4ALL). Verschillen in de prijsklassen komen namelijk uit of de helpdesk een betaalnummer heeft (bij Caiway betaal je alleen lokaal tarief) en hoe stabiel de verbinding is (en dus of je altijd wel je snelheid haalt). En hoewel ik in de binnenstad van Gouda woon (hoge dichtheid aan aansluitingen), haal ik altijd de te verwachten snelheid.
@DJSmiley
Welke aanbieders leveren 20Mbit voor €30 dan? En dan bedoel ik inc. de kosten (€10) voor een telefoonlijn.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Heerlijk zo'n verhoging!!!
Ik zal onze ervaring van Caiway even toelichten:
we hebben vorig jaar mei het pakket met 16mbit (incl bellen) genomen.
We halen op een doordeweekse dag overdag en begin van de avond wel een verbinding van maximaal 0,66mbps!! Pas na tien uur 's avonds hebben we rond de 1,5mbps.
's nachts halen we een respectabele snelheid van rond de 12 a 13mbps max.
dit hebben we meerdere malen gemeten op: Speedtest.nl, speedtest.net en de speedtest op de upc site.
En dan bel je naar Caiway, en licht je het probleem toe. Wat krijg je als antwoord...
Ja we hebben een capaciteitsprobleem in Harderwijk en die wordt pas in het 2e kwartaal van 2011 opgelost.
Hier kunnen we op dit moment helemaal niks aan doen.
Beetje rare manier van zaken doen vind ik dat.
Laten ze i.p.v. die verhoging eerst dan dat capaciteitsprobleem oplossen.
Voor ons is de irritatiegrens ruim gepasseerd met deze standaard trage downloadsnelheden.
We gaan ze een brief schrijven met daarin onze 'eisen'. Op een nette manier een deel van het abonnementsgeld terugvragen, aangezien onze 'beloofde' downloadsnelheid niet gehaald word.
We halen op een doordeweekse dag overdag en begin van de avond wel een verbinding van maximaal 0,66mbps!! Pas na tien uur 's avonds hebben we rond de 1,5mbps.
dit hebben we meerdere malen gemeten op: Speedtest.nl, speedtest.net en de speedtest op de upc site.
En dan bel je naar Caiway, en licht je het probleem toe. Wat krijg je als antwoord...
Ja we hebben een capaciteitsprobleem in Harderwijk en die wordt pas in het 2e kwartaal van 2011 opgelost.
Voor ons is de irritatiegrens ruim gepasseerd met deze standaard trage downloadsnelheden.
We gaan ze een brief schrijven met daarin onze 'eisen'. Op een nette manier een deel van het abonnementsgeld terugvragen, aangezien onze 'beloofde' downloadsnelheid niet gehaald word.
[ Voor 49% gewijzigd door securitymayo op 05-01-2011 13:30 ]
Er word ook totaal niet gesproken van een beloofde snelheid!securitymayo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:43:
Als je goed leest word er duidelijk vermeld snelheid TOT 16mbit (of welk abonnement je ook hebt).
En waarom zouden zij niet mogen verhogen? Ik denk niet dat 1 partij bezig is met snelheid upgrade(s), capiteiten, lijnen, centrales en andere zaken. Daarnaast levert Caiway niet alleen in Harderwijk, maar ook in andere gebieden waar wellicht capiciteit wel voldoende is voor de verhoging
Gelukkig hier in H.I.Ambacht geen problemen haal de volle 49mbit. In het begin schommelde dit nog wel, maar goed niet elke server was in staat om de 50mbit te bereiken. Gelukkig geld dit niet voor nieuwsgroepen, dat gaat rap :-)
En dat de Caiway klantenservice niet goed wordt bevonden kan ik begrijpen is heel anders als je dit met Xs4all vergelijkt, maar voor een beetje snelheid moest ik wel overstappen naar caiway :-)
[ Voor 12% gewijzigd door Darkstylo op 05-01-2011 17:29 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
In Harderwijk (en andere gebieden waar ze leveren op andere netwerken) zijn ze afhankelijk van de beschikbare frequenties. Als de betreffende kabelaar relatief weinig vrije ruimte heeft op zn kabel zul je tegen de limieten aanlopen. Caiway zelf heeft voldoende bandbreedte op z'n eigen netwerk en (oa) naar Harderwijk. Alleen zijn er een aantal wijken met problemen doordat er te weinig frequentieruimte is (was). (Uit mn hoofd oa een deel van stadsweiden / drielanden en wittenhagen). Gevolg is dus dat je op de drukkere momenten te weinig bandbreedte in de downstreamkanalen hebt.securitymayo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:43:
Als het netwerk niet volledig in je eigen beheer is, kun je niet zomaar even kanalen bijschakelen. En dan is het niet in 1 mnd geregeld. In het geval van Harderwijk was er gewoon geen vrije capaciteit meer. Door een hoop oude/diverse technieken uit te faseren is er een hoop vrijgekomen inmiddels. En 2e kwartaal 2011, daar zit je dan zo op.
Binnenkort kan Caiway dus (technisch iig) upgraden. En ze zullen wel moeten, want in Harderwijk krijgen ze concurrentie van 2 andere kabelproviders.
Maar in alle gevallen is er nooit een beloofde snelheid. Je zal toch de downstream kanalen moeten delen met gebruikers. Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn, alleen moet je op die momenten niet ook nog eens een upgrade erdoor willen drukken (want dan vererger je het probleem alleen maar)
Ik woon ook in H.I. Ambacht ( nieuwbouwwijk ).
We hebben nu tele2 maar ik wil graag naar een snellere verbinding en Caiway is de enige die 50 mbit levert.
Jammer genoeg is er geen concurrentie.
Ik durf niet over te stappen naar een duurdere abonnement als ik daar geen volle snelheid haal.
We hebben nu tele2 maar ik wil graag naar een snellere verbinding en Caiway is de enige die 50 mbit levert.
Jammer genoeg is er geen concurrentie.
Ik durf niet over te stappen naar een duurdere abonnement als ik daar geen volle snelheid haal.
Darkstylo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:24:
[...]
Er word ook totaal niet gesproken van een beloofde snelheid!
Als je goed leest word er duidelijk vermeld snelheid TOT 16mbit (of welk abonnement je ook hebt).
En waarom zouden zij niet mogen verhogen? Ik denk niet dat 1 partij bezig is met snelheid upgrade(s), capiteiten, lijnen, centrales en andere zaken. Daarnaast levert Caiway niet alleen in Harderwijk, maar ook in andere gebieden waar wellicht capiciteit wel voldoende is voor de verhoging
Gelukkig hier in H.I.Ambacht geen problemen haal de volle 49mbit. In het begin schommelde dit nog wel, maar goed niet elke server was in staat om de 50mbit te bereiken. Gelukkig geld dit niet voor nieuwsgroepen, dat gaat rap :-)
En dat de Caiway klantenservice niet goed wordt bevonden kan ik begrijpen is heel anders als je dit met Xs4all vergelijkt, maar voor een beetje snelheid moest ik wel overstappen naar caiway :-)
Hoi,
ik wil nog ff reageren op die 16mbit.
Ik weet dat het TOT 16mbit is. Over die 12mbit max zou je mij niet snel horen klagen...
Alleen het feit dat dit alleen 's nachts bereikt wordt, op tijdstippen dat in principe 95% van NL op 1 oor ligt (lees: tussen 2 en half 5). Maar ja, dan heb je iig een aardige verbinding.
Het stoort mij gewoon enorm dat je overdag nog niet eens een verbinding van 1mbit hebt (vaak rond de 0,66mbit), en dit gaat al langer aan dan een paar weken.
Vervolgens haal je 's avonds maar max. rond de 1,5 of met geluk 2mbit.
Als je dan gaat klagen krijg je te horen dat ze een capaciteitsprobleem hebben.
Waarom bieden ze ons tijdens een van de gesprekken dan niet aan, om dan voor het goedkopere pakket te gaan betalen. Maar als we daar om vragen, dan is het moeilijk om ons daarin tegemoet te komen.
En buiten dat, 1mbit snelheden zijn standaard snelheden van 3 a 4 jaar terug.
Je zou toch verwachten dat als je een abbo afsluit, tot max 16mbit, dat je niet al bijna een half jaar zit te klooien met snelheden van max 1mbit overdag.
ik wil nog ff reageren op die 16mbit.
Ik weet dat het TOT 16mbit is. Over die 12mbit max zou je mij niet snel horen klagen...
Alleen het feit dat dit alleen 's nachts bereikt wordt, op tijdstippen dat in principe 95% van NL op 1 oor ligt (lees: tussen 2 en half 5). Maar ja, dan heb je iig een aardige verbinding.
Het stoort mij gewoon enorm dat je overdag nog niet eens een verbinding van 1mbit hebt (vaak rond de 0,66mbit), en dit gaat al langer aan dan een paar weken.
Vervolgens haal je 's avonds maar max. rond de 1,5 of met geluk 2mbit.
Als je dan gaat klagen krijg je te horen dat ze een capaciteitsprobleem hebben.
Waarom bieden ze ons tijdens een van de gesprekken dan niet aan, om dan voor het goedkopere pakket te gaan betalen. Maar als we daar om vragen, dan is het moeilijk om ons daarin tegemoet te komen.
En buiten dat, 1mbit snelheden zijn standaard snelheden van 3 a 4 jaar terug.
Je zou toch verwachten dat als je een abbo afsluit, tot max 16mbit, dat je niet al bijna een half jaar zit te klooien met snelheden van max 1mbit overdag.
Zojuist weer mijn modem reset, upgrade heb ik nu ook gekregen
4976KB/sec downloadtest
Mijn broer is ook wel eens afgesloten geweest omdat hij over die FUP zat, en dan hebben we 't echt niet over extreem veel data (misschien 100 Gb). In die tijd heb ik wel eens >1 Tb via UPC in een maandje binnengejast. Volgens mij is Caiway een van de weinige kabelaanbieders met (voor Nederlandse begrippen) hele lage FUP. Tsja monopolie op de kabel he.deepbass909 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:50:
Ik ga vanavond eens m'n modem resetten, want dit weekend zat ik nog op 4/0,5 Mbit (ja, ik heb maar een standaard abbo en vind dat snel zat).
De FUP voor het standaard abbo is/was overigen 80GB/maand. Normaal genoeg, maar ik heb in 3 jaar al 3 keer een waarschuwing gehadWat ik alleen niet begrijp is, waarom wordt er zo geheimzinnig over de FUP gedaan... Als je met de klantenservice belt krijg je het direct te horen (maar wel met de opmerking dat het een "richtlijn" is). Meestal blijf ik er redelijk ruim onder, maar het is toch wel prettig om te weten wat nou je bovengrens is bij verschillen de abbo's. Ik weet dat voor mij 80GB geldt, dus hou ik daar rekening mee met downloaden van series en films. Het zou handig zijn als ze dat dan ook gewoon vermelden bij de abonnement gegevens.
Dat FUP is echt niet meer van deze tijd. Ik snap echt niet dat Caiway die flauwekul nog heeft!
Dat moet dan echt een lokaal probleem zijn in jouw wijk, want in Hierden wordt nagenoeg altijd de volledige snelheid behaald van het Super abbo. Vaak zelfs met overboeking, snelheden van 17-18 mbit bij speedtesten zijn eerder regel dan uitzondering. Van 't weekend eens kijken of dit nu richting de 25 mbit gaatsecuritymayo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:43:
@ hierboven, 80GB/maand als richtlijn is toch helemaal niet zo gek voor een 4/1 abbo? Bij de grotere abbo's is de FUP een stuk redelijker hoor. Heb vaak zat elk weekend een stuk of 10 720p rips gedownload met Super en nooit klachten gehad over een eventuele FUP overschrijding
[ Voor 13% gewijzigd door RadioAir op 07-01-2011 08:40 . Reden: toevoeging ]
Verwijderd
Hier in Krimpen aan den IJssel op de glasvezel hebben we helemaal geen snelheidsverhoging gehad.
Alleen de coaxklanten worden dus verwend door Caiway.
En op de coax bij ons zit geen internet, alleen op de glasvezel. Caiway is hier de coax een beetje aan het verwaarlozen zodat ze veel mensen naar het glas proberen te trekken.
Alleen de coaxklanten worden dus verwend door Caiway.
En op de coax bij ons zit geen internet, alleen op de glasvezel. Caiway is hier de coax een beetje aan het verwaarlozen zodat ze veel mensen naar het glas proberen te trekken.
Klopt, in de marketing van Caiway is het basis abbo ook bedoeld voor mensen die een beetje surfen en soms wat downloaden. Op die manier kom je ook nooit aan de 80GB/maand. Sterker nog, ik download al vrij veel, maar ik haal het ook niet. Maar ik ga wel selectief met mijn downloads om. Films zijn vrijwel altijd de 800MB-versies en niet full-HD blueray rips. Dat scheelt al behoorlijk.tha_bulldog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:38:
[...]
@ hierboven, 80GB/maand als richtlijn is toch helemaal niet zo gek voor een 4/1 abbo? Bij de grotere abbo's is de FUP een stuk redelijker hoor. Heb vaak zat elk weekend een stuk of 10 720p rips gedownload met Super en nooit klachten gehad over een eventuele FUP overschrijding
Overigens heb ik nog geen officieel bericht gehad van Caiway dat bij mij de snelheid verhoogd is, maar speedtest.net en .nl laten toch wat anders zien:
Speedtest.net: Up: 0.97Mbit/s Down: 6.75Mbit/s
Speedtest.nl: Up: 0,88Mbit/s Down: 6,75Mbit/s
Dat is dus inderdaad een stuk hoger dan 4/0,5 van basis. Dit is echt net gemeten. Verder merk ik hier (binnenstad Gouda) eigenlijk nooit verschil tussen dag, avond of nacht in snelheid, het is altijd even snel.
Op wat onstabiliteit van de kabel zelf na (overigens, de laatste tijd is dat niet meer voorgekomen), ben ik bijzonder tevreden. En de problemen met de fysieke kabel kan ik Caiway niet aanrekenen, aangezien zij de kabel zelf niet beheren, maar slechts ruimte erop huren.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Enige info over vorige snelheids verhogingen de afgelopen jaren bij Caiway:
Caiway Verhoogt snelheid per 1 jan 2009
[CAIWAY] Ultra abonnement haalt snelheid niet
Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan
Let op, toen was Caiway nog van de gemeente Westland, nu is Caiway van de Rabobank
Ik heb nog geen Email gehad trouwens.
Caiway Verhoogt snelheid per 1 jan 2009
[CAIWAY] Ultra abonnement haalt snelheid niet
Caiway probeert klant te misleiden met webstar modem aan
Let op, toen was Caiway nog van de gemeente Westland, nu is Caiway van de Rabobank
Ik heb nog geen Email gehad trouwens.
Ik heb ook nog geen bericht ontvangen, en zit dus nog gewoon op de oude snelheid (standaard abo). Dus die 1 januari klopt niet echt

Heb je je modem al eens reset? Ik heb ook nooit bericht gekregen (athans, weet mijn wachtwoord niet eens meer van Caiway email
), maar heb wel de nieuwe snelheid.
Super abonnement hoeveel is daar ongeveer de FUP??
Ik ga hem gebruiken voor te downloaden en voor online game.
Ik ga hem gebruiken voor te downloaden en voor online game.
Had ik de afgelopen paar weken al gedaan, en net ook nog even maar helpt niets.SinergyX schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:20:
Heb je je modem al eens reset? Ik heb ook nooit bericht gekregen (athans, weet mijn wachtwoord niet eens meer van Caiway email), maar heb wel de nieuwe snelheid.

UPDATE: in mijn deel is de upgrade al gedaan had gisteren 50/4, nog geen email gehad en op "mijncaiway" kan ik van Ultra alleen upgraden naar lagere abbo's LOL !!!
wat dat betreft blijft het lachen bij Caiway
wat dat betreft blijft het lachen bij Caiway
Bij mijn caiway staat ook nog steeds 4/0,5Mb/s als snelheid, maar ik heb al 2 weken dat ik ruim de 6Mb/s haal en vaak zelfs 8Mb/s aantik. Maar ook nog steeds geen persoonlijk bericht ontvangen. Maar dat laatste boeit mij eigenlijk ook niet, als het maar werkt.
Ik weet trouwens nog wel dat vorig jaar de snelheid omhoog ging, het bij mij ook lang heeft geduurd voor het ook echt werkte. Caiway is wat dat betreft geen held in het halen van de deadlines.
Ik weet trouwens nog wel dat vorig jaar de snelheid omhoog ging, het bij mij ook lang heeft geduurd voor het ook echt werkte. Caiway is wat dat betreft geen held in het halen van de deadlines.
Sinds vanmiddag het nieuwe modem binnen en werkt perfect.
Ben tevreden! Ik woon in Kudelstaart, en de kabel kwaliteit is behoorlijk goed bij ons.
Ben tevreden! Ik woon in Kudelstaart, en de kabel kwaliteit is behoorlijk goed bij ons.

Kan iemand mij vertellen hoeveel men verstaat onder FUP is bij het Ultra Abbo?
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Tot 100 GB/mnd hebben ze totaal geen last van je bij caiw.Zondagskindje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:14:
Kan iemand mij vertellen hoeveel men verstaat onder FUP is bij het Ultra Abbo?
Field Service Engineer Mobile
Ik heb zelf een paar keer tegen de 160GB gezeten (leuk om MMO's te spelen, maar die client-omvang gaat nergens meer over), heb er nooit iets over gehoord. De FUP op de website zegt:
Abonnement/dienst Inbegrepen verkeer tot 1-1-2006
(in Gbyte per maand)
Standaard 10
Premium 25
Super 50
Ultra 100
(in Gbyte per maand)
Standaard 10
Premium 25
Super 50
Ultra 100
Dat is 10 films op 1080p. Zou wat zijn als dat een probleem is...ktkaas schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:43:
[...]
Tot 100 GB/mnd hebben ze totaal geen last van je bij caiw.
Verwijderd
*router uitlezen doet*
August 2010 (Incoming: 1.222.472 MB / Outgoing: 423.164 MB)
September 2010 (Incoming: 3.945.394 MB / Outgoing: 797.507 MB)
October 2010 (Incoming: 1.344.232 MB / Outgoing: 303.909 MB)
November 2010 (Incoming: 695.848 MB / Outgoing: 111.193 MB)
December 2010 (Incoming: 212.260 MB / Outgoing: 18.489 MB)
January 2011 (Incoming: 2.561.414 MB / Outgoing: 143.828 MB)
February 2011 (Incoming: 3.152.071 MB / Outgoing: 280.188 MB)
Ultra abonnement, nog nooit klachten van Caiway gekregen over dataverkeer.
Meer , meer , ga zo door caiway.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Helaas welVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:42:
Ik kan me ook niet voorstellen dat Caiway in deze tijd daar nog wat van zegt.
Hmm misschien dan toch het overwegen waard.
Bedankt voor de info
Bedankt voor de info
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dit is inmiddels wel verouderd, aangezien het gold tot 1 januari 2006, ik ben wel benieuwd wat het nu is... Deze maand zit ik bijv. een beetje in spanning aangezien ik een standaard abbo heb, maar al sinds vorige week op 10GB totaal (up en down samen) zitSinergyX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:58:
Ik heb zelf een paar keer tegen de 160GB gezeten (leuk om MMO's te spelen, maar die client-omvang gaat nergens meer over), heb er nooit iets over gehoord. De FUP op de website zegt:
(in Gbyte per maand)
Standaard 10
Premium 25
Super 50
Ultra 100

Ga eens wat downloaden man...Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:07:
*router uitlezen doet*
Oeps... foutje, factor 1000 ernaast...
3 terabyte? Ben je Linux distro testerVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:07:
*router uitlezen doet*

Nu nog steeds geen persoonlijk bericht ontvangen, maar ook nog geen snelheidsverhoging (Standaard abbo van 4Mbits/s naar 6Mbits/s, IJsselstein). Modem al meerdere malen gereset.deepbass909 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:42:
Bij mijn caiway staat ook nog steeds 4/0,5Mb/s als snelheid, maar ik heb al 2 weken dat ik ruim de 6Mb/s haal en vaak zelfs 8Mb/s aantik. Maar ook nog steeds geen persoonlijk bericht ontvangen. Maar dat laatste boeit mij eigenlijk ook niet, als het maar werkt.
Paar weken terug contact opgenomen, gister een standaard reactie waar je niets mee kan.
Vanochtend nieuwe reactie, waarin aangegeven wordt dat:
- de snelheidsverhoging hoort doorgevoerd te zijn
- oude modem CXC 150 hoort geschikt te zijn tot 20Mbits/s.
Kwam ik net een pagina tegen op de Caiway site waarin het volgende staat:
Wijzigingen internetabonnementen per 1-5-2011
Modems van het merk Motorola Surfboard en modems met Model no.: CXC150 met CM MAC beginnend met 003054 (Castlenet) zijn verouderd en hierdoor niet langer geschikt voor snelheden boven 5 Mbit/s
Ik heb nog geen nieuwe mail gestuurd naar de klantenservice. Maar weet iemand er meer van (snelheidsmogelijkheid?)
Ja als je 1 jaar klant blijft wel.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:13:
Krijg je dan van Caiway gratis een nieuwe modem?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Dat coax kabel die je erbij geleverd krijgt is wel van slechte kwaliteit.
Ik heb er 1 bij geleverd gekregen en daarmee kreeg ik geen verbinding.
Toen daarna een nieuwe kabel opgehaald bij een Caiway winkel, waarmee ik wel een verbinding tot stand kreeg alleen was de snelheid max 40mbit bij een ultra abonnement.
Nu heb ik zelf een wat duurdere coax kabel gekocht met betere aansluitingen en dan haal ik dik 60mbit.
Verder heb ik het nu 1 maand goed draaien en ben er erg tevreden mee.
Ik heb er 1 bij geleverd gekregen en daarmee kreeg ik geen verbinding.
Toen daarna een nieuwe kabel opgehaald bij een Caiway winkel, waarmee ik wel een verbinding tot stand kreeg alleen was de snelheid max 40mbit bij een ultra abonnement.
Nu heb ik zelf een wat duurdere coax kabel gekocht met betere aansluitingen en dan haal ik dik 60mbit.
Verder heb ik het nu 1 maand goed draaien en ben er erg tevreden mee.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
?
Ik heb een brief gekregen dat ik een nieuw modem moet kopen.
Erg stom aangezien ik altijd een leenmodem had en toen Caiway aan zag komen dat deze ging verouderen hebben ze gezegd "u houdt het modem en wij de borg"..
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ik heb Caiway Super en tot op heden nog geen bericht van Caiway gehad over de snelheidsverhoging. Ik heb het Castlenet CXC150 modem, met de computer direct op het modem aangesloten geeft speedtest.net een downloadsnelheid van zo'n 16,5 Mbit/s. Up is ~2,3 Mbit/s.
Het lijkt erop dat het modem de beperkende factor is (MAC begint met 003054).
Volgens MijnCaiway heeft mijn abo max 25 Mbit/s.
Weet iemand wat de max snelheden zijn van dat modem?
Zojuist maar even een berichtje naar Caiway gestuurd dat ik nog niets gehoord heb van ze.
Het lijkt erop dat het modem de beperkende factor is (MAC begint met 003054).
Volgens MijnCaiway heeft mijn abo max 25 Mbit/s.
Weet iemand wat de max snelheden zijn van dat modem?
Zojuist maar even een berichtje naar Caiway gestuurd dat ik nog niets gehoord heb van ze.
Je moet helemaal geen nieuw modem kopen, dit mag.bombadil schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:09:
[...]
?
Ik heb een brief gekregen dat ik een nieuw modem moet kopen.
Erg stom aangezien ik altijd een leenmodem had en toen Caiway aan zag komen dat deze ging verouderen hebben ze gezegd "u houdt het modem en wij de borg"..
Citerend van de ciaway website:
"Ik heb een verouderd modem, maar accepteer dat deze geen optimaal gebruik kan maken van de nieuwste snelheid. Moet ik iets doen?
Nee. Uw huidige modem kan dan weliswaar de nieuwe snelheid niet aan, maar vooralsnog is er geen reden om het om te ruilen. Mogelijk loopt u wel interessante aanbiedingen mis."
Ik doe het lekker niet, en neem voor lief dat ik voor 2,50 extra p/m naar 25/3MBit ga;) ik heb namelijk een EPC2203 modem en na een kleine zoektocht vond ik dat deze 20MBit aankan. tevens geld het aanbod van de 'korting' tot 1 juli dus je kunt eerst kijken of het ook met je huidige modem werkt!
[ Voor 16% gewijzigd door renbull op 03-04-2011 13:18 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Mmz interessant, jij zegt dat het EPC2203 modem maar 20MBit aankan? Zou je kunnen toelichten hoe je aan die informatie komt? Ik haal momenteel 'maar' 20.4MBit met mijn super abonnement (25MBit), dit is natuurlijk wel significant meer dan de 16Mbit die ik hiervoor had, maar niet wat het zou moeten (kunnen) zijn! En toevallig heb ik een Webstar EPC2203.renbull schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:15:
[...]
Je moet helemaal geen nieuw modem kopen, dit mag.
Citerend van de ciaway website:
"Ik heb een verouderd modem, maar accepteer dat deze geen optimaal gebruik kan maken van de nieuwste snelheid. Moet ik iets doen?
Nee. Uw huidige modem kan dan weliswaar de nieuwe snelheid niet aan, maar vooralsnog is er geen reden om het om te ruilen. Mogelijk loopt u wel interessante aanbiedingen mis."
Ik doe het lekker niet, en neem voor lief dat ik voor 2,50 extra p/m naar 25/3MBit ga;) ik heb namelijk een EPC2203 modem en na een kleine zoektocht vond ik dat deze 20MBit aankan. tevens geld het aanbod van de 'korting' tot 1 juli dus je kunt eerst kijken of het ook met je huidige modem werkt!
Het vreemde vind ik zelf dat voordat ik terug gezet werd naar super, het oude ultra 24mbit abonnement had.. Die snelheid heb ik ooit gehaald met dit zelfde modem, uiteraard wel in het PPPoE tijdperk..
Voor mijn gevoel ben ik eigenlijk ook helemaal niet geupgrade
Ik heb er eentje van Scientific Atlanta, maar ik denk dat ze allemaal van cisco komenMasterM schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:09:
[...]
Mmz interessant, jij zegt dat het EPC2203 modem maar 20MBit aankan? Zou je kunnen toelichten hoe je aan die informatie komt? Ik haal momenteel 'maar' 20.4MBit met mijn super abonnement (25MBit), dit is natuurlijk wel significant meer dan de 16Mbit die ik hiervoor had, maar niet wat het zou moeten (kunnen) zijn! En toevallig heb ik een Webstar EPC2203.![]()
Het vreemde vind ik zelf dat voordat ik terug gezet werd naar super, het oude ultra 24mbit abonnement had.. Die snelheid heb ik ooit gehaald met dit zelfde modem, uiteraard wel in het PPPoE tijdperk..
Voor mijn gevoel ben ik eigenlijk ook helemaal niet geupgrade, volgens mij ben ik van 16MBit naar 20MBit gegaan toen ik verplicht de switch moest maken naar DHCP.. Maar 4MBit is niet af te schrijven op de overhead van PPPoE voor zover ik weet..
jij hebt 24Mbit gehaald met dit modem, goed nieuws voor mij!
Waar ik de 20Mbit vandaan had kan ik even niet meer vinden maar
Hier staat dat hij zelfs maximaal Downstream "41.4 Mbps for 64 QAM and 55.2 Mbps for 256 QAM, 8 MHz channel" kan, geen idee wat het inhoud
Gevonden:
""Modems van het merk Scientific-Atlanta zijn geschikt tot een snelheid van 20 Mbit/s."
Bron Caiway
[ Voor 7% gewijzigd door renbull op 03-04-2011 21:08 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ik heb maar een tweedehands Arris 702B aangeschaft, is nu onderweg. Dit om toch nog de extra 5Mbit te kunnen benutten.
Dus ik heb mijn 'oude' Scientific AtlantaEPC2203 modem over, dus mensen met Modems van het merk Motorola Surfboard en modems met Model no.: CXC150 met CM MAC beginnend met 003054 (Castlenet) die graag meer dan 5Mbit willen kunnen hem van me overnemen als de Arris goed werk.
Ik heb hier het Castlenet modem CXC150 (MAC beginnend met 003054) i.c.m. het Super abonnement.
Via Speedtest.net haal ik 16,5 Mbit/sec download en 2,4 Mbit/sec upload.
De in de FAQ vermelde 5 Mbit/sec kan ik nog niet helemaal plaatsen, of gaat Caiway die modems vanaf mei actief knijpen tot 5 Mbps ?
Via Speedtest.net haal ik 16,5 Mbit/sec download en 2,4 Mbit/sec upload.
De in de FAQ vermelde 5 Mbit/sec kan ik nog niet helemaal plaatsen, of gaat Caiway die modems vanaf mei actief knijpen tot 5 Mbps ?
Mmzz nou ik ben benieuwd of je daarmee de juiste snelheid gaat halen!!renbull schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:29:
Ik heb maar een tweedehands Arris 702B aangeschaft, is nu onderweg. Dit om toch nog de extra 5Mbit te kunnen benutten.Dus ik heb mijn 'oude' Scientific AtlantaEPC2203 modem over, dus mensen met Modems van het merk Motorola Surfboard en modems met Model no.: CXC150 met CM MAC beginnend met 003054 (Castlenet) die graag meer dan 5Mbit willen kunnen hem van me overnemen als de Arris goed werk.
Ik neem aan dat je modem afkomstig is van een Ziggo klant, aangezien Caiway zelf de Arris TM722 verkoopt dacht ik? Maar een beetje behulpzame helpdesk medewerker maakt wel een melding voor je aan om je CM Mac te wijzigen.. Hopelijk gaan ze dan niet b*tch'n over het type

Waar woon je eigenlijk? En wat is de snelheid die je nu haalt? Als ik thuis ben zal ik een een speedtest.net resultaat posten..
zowel de 722 al de 702 zijn uit de zelfde categorie, http://www.arrisi.com/products/touchstone/docsis3.asp. Ik wist dat het een ander type was, maar ik kon het toch niet laten om het gewoon te proberen.MasterM schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:20:
[...]
Mmzz nou ik ben benieuwd of je daarmee de juiste snelheid gaat halen!!
Ik neem aan dat je modem afkomstig is van een Ziggo klant, aangezien Caiway zelf de Arris TM722 verkoopt dacht ik? Maar een beetje behulpzame helpdesk medewerker maakt wel een melding voor je aan om je CM Mac te wijzigen.. Hopelijk gaan ze dan niet b*tch'n over het type![]()
Waar woon je eigenlijk? En wat is de snelheid die je nu haalt? Als ik thuis ben zal ik een een speedtest.net resultaat posten..
Ik heb nu nog "premium", maar dat word dus per 1 mei "super"(voor maar €2,50 meer
Je kunt volgens mij gewoon online je modem wijzigen: http://www.caiway.nl/site/documents/2431/omruilenultra_modemV0901.pdf.
Ik zou het een beetje raar vinden dat je provider moet bepalen welk type modem je gebruik. Ik weet dat zij vanaf afstand je modem op de juiste wijze configureren, dat zou misschien toch pleiten voor het feit dat ze maar een beperkt aantal type modems ondersteunen.
Daarentegen zijn ze zelf zo vaag door alleen maar te melden dat ze een Arris touchstone als nieuwe modem vereisen voor de volledige snelheid. Laat het modem wat ik heb gekocht nou ook gewoon een touchstone zijn
Ow oke ik begrijp het, premium klant.. Wel lekker hoor die aanbieding voor jullie, goeie actie datrenbull schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:01:
[...]
zowel de 722 al de 702 zijn uit de zelfde categorie, http://www.arrisi.com/products/touchstone/docsis3.asp. Ik wist dat het een ander type was, maar ik kon het toch niet laten om het gewoon te proberen.
Ik heb nu nog "premium", maar dat word dus per 1 mei "super"(voor maar €2,50 meer). Haal nu gewoon de max van premium, 8.6/0.99. Maasland ZH
Je kunt volgens mij gewoon online je modem wijzigen: http://www.caiway.nl/site/documents/2431/omruilenultra_modemV0901.pdf.
Ik zou het een beetje raar vinden dat je provider moet bepalen welk type modem je gebruik. Ik weet dat zij vanaf afstand je modem op de juiste wijze configureren, dat zou misschien toch pleiten voor het feit dat ze maar een beperkt aantal type modems ondersteunen.
Daarentegen zijn ze zelf zo vaag door alleen maar te melden dat ze een Arris touchstone als nieuwe modem vereisen voor de volledige snelheid. Laat het modem wat ik heb gekocht nou ook gewoon een touchstone zijndoen alsof mijn neus bloed kan ik wel...
Met betrekking tot het modem, en het omruilen daarvan.. Ik heb allen ervaringen modemruil van Caiway uit het verleden, maar dat was nog uit het Scientific Atlanta Webstar tijdperk dus wellicht is dat nu heel anders is. Vroeggahh was het zo:
Het omruilen op de online modem ruilpagina's kan alleen met een 'caiway modem' omdat alleen die mac adressen bij hun bekend zijn. En ook alleen die worden geaccepteerd (misschien slikt het systeem tegenwoordig wel alles? Ik hoop het :D:)
Mocht dat niet zo zijn, dan moet het helaas via de technische dienst (het NOC) en die kan je alleen bereiken door een ticket van een helpdeskdesk medewerker. Maar inderdaad dan gewoon doen alsof je neus bloed
Hier mijn snelheid trouwens:
DH (Wateringse Veld), super abbo:

[ Voor 0% gewijzigd door MasterM op 09-04-2011 23:17 . Reden: typo ]
Helaas krijg ik het modem toch niet werkend. Ik heb al een uur met de Caiway technische diens aan de lijn gezeten maar ze kunne het modem niet/nauwelijks uitlezen. Hij bod me aan om iemand langs te sturen, dan zou het misschien alleen maar de kabel vervangen zijn, (à €37,50). Dat kan het natuurlijk niet zijn, wand met het oude modem was het signaal perfect(heeft hij wel kunnen meten).MasterM schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:13:
[...]
Ow oke ik begrijp het, premium klant.. Wel lekker hoor die aanbieding voor jullie, goeie actie dat.
Met betrekking tot het modem, en het omruilen daarvan.. Ik heb allen ervaringen modemruil van Caiway uit het verleden, maar dat was nog uit het Scientific Atlanta Webstar tijdperk dus wellicht is dat nu heel anders is. Vroeggahh was het zo:
Het omruilen op de online modem ruilpagina's kan alleen met een 'caiway modem' omdat alleen die mac adressen bij hun bekend zijn. En ook alleen die worden geaccepteerd (misschien slikt het systeem tegenwoordig wel alles? Ik hoop het :D:)
Mocht dat niet zo zijn, dan moet het helaas via de technische dienst (het NOC) en die kan je alleen bereiken door een ticket van een helpdeskdesk medewerker. Maar inderdaad dan gewoon doen alsof je neus bloed.. Ik zou gewoon zeggen dat je een tweedehands modem heb overgekocht van een (ex) Caiway klant.. En dan alleen vermelden dat het een Arris betreft en het type nummer ontwijken
.. Moet haast wel goed komen dan
..
Iemand nog een Arris touchstone kopen????
Ja dat is wel jammer om te horenrenbull schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:46:
[...]
Helaas krijg ik het modem toch niet werkend. Ik heb al een uur met de Caiway technische diens aan de lijn gezeten maar ze kunne het modem niet/nauwelijks uitlezen. Hij bod me aan om iemand langs te sturen, dan zou het misschien alleen maar de kabel vervangen zijn, (à €37,50). Dat kan het natuurlijk niet zijn, wand met het oude modem was het signaal perfect(heeft hij wel kunnen meten).
Iemand nog een Arris touchstone kopen????
Ik hou het voorlopig gewoon bij mijn webstar.. Die 4 a 5 Mbit minder is wel overbrugbaar..
Ze gaan hier dit jaar glasvezel aanleggen dus ik richt mijn pijlen daarop..
Maar stel nou dat je vanaf 1 mei ook maar 20 Mbit/s haalt dan is het verhaal van Caiway (dat deze webstars maar 20 Mbit/s aankunnen) wel erg aannemelijk. Je zou dan naar de afdeling Sales kunnen bellen, even je ontevreden uiten met de gang van zaken.. En of ze je niet een jaarcontract met een modem willen aanbieden
Kan idd nog even sales proberen. Ze wouden ook niet alvast nu al mijn abbo omzetten naar super zodat ik de snelheid van mijn huidige modem kon testen..MasterM schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:29:
[...]
Ja dat is wel jammer om te horen...
Ik hou het voorlopig gewoon bij mijn webstar.. Die 4 a 5 Mbit minder is wel overbrugbaar..
Ze gaan hier dit jaar glasvezel aanleggen dus ik richt mijn pijlen daarop..
Maar stel nou dat je vanaf 1 mei ook maar 20 Mbit/s haalt dan is het verhaal van Caiway (dat deze webstars maar 20 Mbit/s aankunnen) wel erg aannemelijk. Je zou dan naar de afdeling Sales kunnen bellen, even je ontevreden uiten met de gang van zaken.. En of ze je niet een jaarcontract met een modem willen aanbieden? Daar zijn ze bij Sales immers voor..

Kan vast wel een modem krijgen bij een jaarcontract, dan moet je wel de volle mep(€37 p/m) betalen ipv. €32,40. Je krijgt hem ook gratis als je een jaar lang telefonie neemt, à €5,- p/m = €60,-, dan vind ik eenmalig €37,- zo gek nog niet.
Vind het eigenlijk maar stom dat je dus alleen maar een modem kan gebruiken wat je bij je Kabelleverancier hebt gekocht.... De 'techneut' die ik aan de lijn had vond het best normaal dat je elke 2 jaar een nieuw modem moet kopen

Verwijderd
Onlangs kon ik van een kennis (ook uit caiway gebied, zelfde gemeente) zijn webstar docsis 2 modem overnemen. Omdat ik gelezen had over de CXC150 modems en hun snelheidsbeperkingen leek me dit een goede investering. Echter als ik het modem aansluit blijft het cable lampje knipperen. Eerst snel en daarna langzaam. Een werkende verbinding heeft dit nog niet opgeleverd.
Mijn vraag is, heeft caiway iets in het netwerk dat nieuwe modems moet detecteren en op mac adres moet koppelen of zou dit zo uit de doos moeten werken?
Mijn vraag is, heeft caiway iets in het netwerk dat nieuwe modems moet detecteren en op mac adres moet koppelen of zou dit zo uit de doos moeten werken?