[PC] Industrie/Logistieke games?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Omdat ik niet wist waar het anders moet hier neer gezet.

Hoi iedereen,
Lang lang geleden, toen er nog rare apparaten als Voodoo's, en matrox kaarten voor particulieren waren was er ook 1 populair genre dat tegenwoordig dood is. De zogeheten Tycoon games.
Nu kunnen we vrij rustig stellen dat alles wat ongeveer de afgelopen 5 jaar is uitgekomen met Tycoon in de naam extreme rotzooi was van 1 of ander goedkoop bedrijf.
Ik heb me vroeger echt uren vermaakt, om perfecte productie ketens en dergelijke op te zetten met voor mij legendarische spellen als Transport Tycoon(iemand die die niet heeft gespeeld?) en industry giant(brilliant spel).
Nu ben ik al heel lang opzoek naar een goed bouw spel of industrie spel. De anno reeks vind ik persoonlijk voor mij te simplistisch en weinig diepgang. De eyecandy is wel mooi. En alle andere bouwgames atm zijn slappe aftreksels van of hun voorlopers(sim city hoeveel verder kan je in de stront zakken die casual gaming is) of een slap aftreksel van Anno(glory of Rome, rise of rome, nog meer van die haflgare B titels).

Dus nu is de grote vraag, heb ik wat over het hoofd gezien? Voor zover ik weet zijn er geen games als Transport Tycoon of Industry Giant uitgekomen(games die gaan over productie opzetten van begin tot eind) en alle bouwgames worden steeds meer uitgeholt. Vroeger was sim city juist zo gaaf omdat ze probeerden een simulatie te maken en geen spelletje. Ik mis in alle bouwgames uitdaging en/of diepgang. In veel bouwspellen moet je alleen maar hetzelfde truukje doen en is er geen afwisseling, en alle tycoon games zuigen.
Iemand die iets weet?
Meer mensen die dit ervaren?

Op het moment zat ik naar de volgende games te kijken: Railroad Tycoon 3, Railroad Pioneer en Chris Sawyer's Locomotion maar ik heb met alleen geen ervaring eigelijk.

Edit: Wat me net te binnen schiet: Airline Tycoon 1 was echt nog prima te pruimen!

@hieronder: Nou ik heb heel veel RTS games gespeeld en vooral online. Ik zoek echt een singleplayer spel, online RTS vindt ik echt heel gaaf maar is voor mij een compleet ander soort spel(dan ben ik bezig om een ander mens eruit te denken, meer als schaak). Terwijl ik meer een relaxtere titel zoek die gaat om maximaliseren(kort door de bocht) ala TTD.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 01-12-2010 18:06 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Ik speel zelf af-en-toe nog Airline Tycoon Deluxe, maar is helaas al aardig oud. Ik wacht af tot de release van de nieuwe versie begin 2011.

Age of Empires is niks? Soldaatjes op tijd op de juiste plek hebben staan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54

Proximus

100% OC

CitiesXL is opzich wel erg leuk om te doen. En OpenTTD blijft een zeer goede topper op dit gebied!

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
settlers 4 is een van de laatste spellen die in je straatje past, op openttd na. sindsdien zijn er geen goeie meer uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien zou je Anno 1404 kunnen proberen maar ik weet niet of het is wat je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:27
Als je echt een tycoon zoekt wat betreft productie van producten, ik weet dat er eind jaren 90 een soort van fabriek tycoon is geweest waar je een fabriek moest opzetten en productie moest draaien (zelf ook machines kopen/plaatsen en werknemers aannemen), zou alleen de naam echt niet meer weten..

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe game die eraan komt: Cities in motion ([PC] Cities in Motion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd naar soortgelijke spellen :)
mattttt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:36:
Als je echt een tycoon zoekt wat betreft productie van producten, ik weet dat er eind jaren 90 een soort van fabriek tycoon is geweest waar je een fabriek moest opzetten en productie moest draaien (zelf ook machines kopen/plaatsen en werknemers aannemen), zou alleen de naam echt niet meer weten..
Waarschijnlijk bedoel je Industry Giant (welke ook in de TS genoemd wordt)?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uzBpgBaBIDsnCy0toZhZsSd0/full.jpg

Of echt binnen in 1 fabriek? Die ken ik dan niet, maakt me nieuwsgierig :)

Edit:
Factory Mogul misschien?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 17-09 10:27
anandus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:05:
Ik ben ook wel benieuwd naar soortgelijke spellen :)

[...]
Waarschijnlijk bedoel je Industry Giant (welke ook in de TS genoemd wordt)?
[afbeelding]

Of echt binnen in 1 fabriek? Die ken ik dan niet, maakt me nieuwsgierig :)

Edit:
Factory Mogul misschien?
Nope, dit was echt een fabriekshal die je kon kopen en daar machines in plaatsen, en is echt ouder dan 2002, ik gok zo rond 96/97

[ Voor 3% gewijzigd door bakakaizoku op 01-12-2010 23:49 ]

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proximus schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:53:
CitiesXL is opzich wel erg leuk om te doen.
Dat dus, al ben ik er nog niet echt in gedoken. Verder kan je Minecraft eens proberen; hoewel een heel ander soort type spel is het toch ook weer management en bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Capitalism?

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.download-free-games.com/imgs/prod/screens/capitalism_ii_2_m.jpg
Plaatje is van deeltje twee, Capitalism deel 1 komt ergens uit de jaren 90

In dit spel kan je fabrieken bouwen en deze fabrieken op een macro niveau inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Laatst online: 18-09 14:20
railroad tycoon 1,2,3 is mischien wel wat? (vond 2 de beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
!GN!T!ON schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:56:
railroad tycoon 1,2,3 is mischien wel wat? (vond 2 de beste)
Nou ik hebheeeeel vroeger deel 2 kapot gespeeld. Deel 3 even gekeken, maar ik herinnerde het me allemaal weer. Heb die al helemaal kapot gespeeld destijds!
Er zijn gewoon geen nieuwe goede tycoon games meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
mattttt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:48:
[...]

Nope, dit was echt een fabriekshal die je kon kopen en daar machines in plaatsen, en is echt ouder dan 2002, ik gok zo rond 96/97
Crazy Factory
Deze misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Postius schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:05:
[...]

Nou ik hebheeeeel vroeger deel 2 kapot gespeeld. Deel 3 even gekeken, maar ik herinnerde het me allemaal weer. Heb die al helemaal kapot gespeeld destijds!
Er zijn gewoon geen nieuwe goede tycoon games meer?
Reageer je ook nog op de andere posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Patrician IV misschien?
Draait om het opzetten van scheepvaartroutes en het verhandelen en produceren van goederen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domdo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 20:29
Theme Hospital van Bullfrog (1997) vond ik ook erg goed. Het is dan geen fabriek wat je moet runnen maar het principe komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
RocketKoen schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:12:
Patrician IV misschien?
Draait om het opzetten van scheepvaartroutes en het verhandelen en produceren van goederen.
Mischien is kijken ja dankje wel helemaal vergeten, meen me wel te herinneren dat het laatste deel(delen?) niet heel goed ontvangen werden? Maar zeker het proberen waard.

@Onbekend: De rest van de titels is vrij voor de hand liggend. Iemand zegt anno, dan heb je niet eens echt de start post gelezen of wel? Die fabriek game was aardig idd maar dat spel is vrij slecht en echt al antiek, was eigelijk opzoek naar iets nieuwers.

Theme hospital heb ik 2 jaar geleden voor de lol(en uit vervelend had toen al wat ik nu nog steeds heb) er zijn zat andere games die me wel vermaken hoor :). Maar het tycoon genre lijkt zo dood en enige industrie games naast Open TTD of capatalism(ook alweer een goeie 15 jaar oud) is het compleet dood lijkt het?

Zeker die heel oude spellen al meerdere keren uitgespeeld omdat idd Capatalism(maar dit is een aparte game) en theme hospital redelijk on overtroffen zijn binnen het hele genre. Open TTD is er nog zo 1. Een moderne remake van OTTD of industry giant zou ik zo kopen, interface's wat beter maken. Graphics oppoetsen en gaan. Maar het hele genre lijkt onder een dikke laag moeras te liggen rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:54

Proximus

100% OC

Postius schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:42:
[...]

Mischien is kijken ja dankje wel helemaal vergeten, meen me wel te herinneren dat het laatste deel(delen?) niet heel goed ontvangen werden? Maar zeker het proberen waard.

@Onbekend: De rest van de titels is vrij voor de hand liggend. Iemand zegt anno, dan heb je niet eens echt de start post gelezen of wel? Die fabriek game was aardig idd maar dat spel is vrij slecht en echt al antiek, was eigelijk opzoek naar iets nieuwers.

Theme hospital heb ik 2 jaar geleden voor de lol(en uit vervelend had toen al wat ik nu nog steeds heb) er zijn zat andere games die me wel vermaken hoor :). Maar het tycoon genre lijkt zo dood en enige industrie games naast Open TTD of capatalism(ook alweer een goeie 15 jaar oud) is het compleet dood lijkt het?

Zeker die heel oude spellen al meerdere keren uitgespeeld omdat idd Capatalism(maar dit is een aparte game) en theme hospital redelijk on overtroffen zijn binnen het hele genre. Open TTD is er nog zo 1. Een moderne remake van OTTD of industry giant zou ik zo kopen, interface's wat beter maken. Graphics oppoetsen en gaan. Maar het hele genre lijkt onder een dikke laag moeras te liggen rotten.
Dat is met meer games het geval. 'Ik zou een moord doen' voor een remake van C&C Generals, OpenTTD enzovoort.
Maar is je vraag nu beantwoord, ben je al aan het gamen geslagen :9

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Proximus schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:42:
[...]

Dat is met meer games het geval. 'Ik zou een moord doen' voor een remake van C&C Generals, OpenTTD enzovoort.
Maar is je vraag nu beantwoord, ben je al aan het gamen geslagen :9
Gamen wel maar geen leuke tycoon game oid. Ga mischien cities XL kopen als er ergens een gunstige aanbieding is. Maar ik vindt het gewoon jammer dat er niet meer van die old skool tycoon games zijn. Want eigenlijk alle titels die hier voorbij komen zou ouder dan 5-6 jaar en de beste spellen die worden genoemd 10 jaar, ik had gehoopt dat er misschien ergens nog een verborgen pareltje was, alleen die patrician was me ontschoten maar die krijgt in de pers ook maar matige reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als je toch nog een ouder spel wil proberen, Traffic Giant van JoWooD uit 2001
Afbeeldingslocatie: http://games.softpedia.com/screenshots/Traffic-Giant_3.jpg

Lijkt volgens mij heel erg op ttd(nooit gespeeld zelf) waarbij je zelf haltes op zet/spoor bouwt/voertuigen koopt/onderzoekt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:25:
Tja als je toch nog een ouder spel wil proberen, Traffic Giant van JoWooD uit 2001

Lijkt volgens mij heel erg op ttd(nooit gespeeld zelf) waarbij je zelf haltes op zet/spoor bouwt/voertuigen koopt/onderzoekt.
vind deze eigenlijk helemaal niet lijken op TTD. Maar het was wel een vergelijkbaar idee, de game was echter totaal anders.

wel vermakelijk overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 17-09 14:16
Ja daar moest ik ook aan denken. Crazy Factory was best lachen, vooral de apparaten die je moest maken (volledig geautomatiseerde wc's enzo :p) en de karakters van je personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Een hele simpele doch vermakelijke sim is SimTower.
Opbouw van een hoge flat met alle bijbehorende problemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.maxissimgames.com/resources/Simtower.gif
Moeilijkste is de inrichting van je systeem met liften (files rondom kantoortijden = boze mensen)
Is Abandonware dus gratis te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
frickY schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:02:
Een hele simpele doch vermakelijke sim is SimTower.
Opbouw van een hoge flat met alle bijbehorende problemen.
[afbeelding]
Moeilijkste is de inrichting van je systeem met liften (files rondom kantoortijden = boze mensen)
In ieder geval iedereen bedankt voor alle suggesties, maar we kunnen denk ik concluderen dat het Tycoon genre ongeveer net zo levend is als het point&click adventure genre?

Simtower jaar geleden ook nog is gedaan, toen nog een post gemaakt in het probleem topic. Het probleem is dat al die tycoon games al zo ontzettend oud zijn dat ze al lang en breed uitgespeeld zijn(of 3x). Maar het lijkt erop dat het weer terug vallen wordt op dezelfde games van de afgelopen 15 jaar. Tot zo ver vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Postius schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:06:
Simtower jaar geleden ook nog is gedaan, toen nog een post gemaakt in het probleem topic. Het probleem is dat al die tycoon games al zo ontzettend oud zijn dat ze al lang en breed uitgespeeld zijn(of 3x). Maar het lijkt erop dat het weer terug vallen wordt op dezelfde games van de afgelopen 15 jaar. Tot zo ver vooruitgang?
Ik heb eergisteren n.a.v. dit topic recentere spellen gezocht (max. 3 jaar oud) en kwam op het spel Hotel Giant 2 uit. Ik heb hem even geïnstalleerd, en na totaal 4 uur spelen heb ik hem weer van mijn computer afgegooid.
De graphics waren fantastisch, het idee achter het spel is goed, en de mogelijkheden in het spel waren groot. Eigenlijk veel te groot. Je komt om in de instellingen, mogelijkheden en opties. Opslaanmogelijkheden zijn er niet tussen verschillende levels, dus je moet bij elk spel weer bijvoorbeeld opnieuw zelf een menukaart samenstellen, opnieuw kamers inrichten.

Dit probleem zie ik bij veel games tegenwoordig. Het duurt lang voordat je de basis van een spel kent, en vervolgens loop je tegen de beperkingen van het spel aan, waarna het spel minder leuk wordt.
Nog een paar voorbeelden:
Sims 1 (en 2?): Je kan wel een mooi huis bouwen met schuine muren, maar daar kon je geen meubels tegenaan plaatsen. Werken moet 7 dagen in de week, en als je het spel sneller laat lopen, lopen die personen een stuk langzamer. En trap opklimmen duurt 15 minuten, maar als je het spel sneller laat draaien, kost het ineens 30 minuten.
Car Tycoon: Ook hier mooie graphics, maar met het spelen kom je snel een paar irritante bugs tegen waarna normaal spelen van het spel onmogelijk wordt. Één van die bugs is dat je een winstpercentage alleen omhoog kon aanpassen en nooit meer naar beneden. :)

Een beter spel is bijvoorbeeld OpenTTD. Steeds worden beperkingen aangepakt die de gameplay verbeteren, zoals het bouwen op hellingen, tegelijkertijd vervangen van oude voertuigen en nieuwe typen seinen die het treinverkeer efficiënter kunnen laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Je hebt nog niet gereageerd op de CitiesXL en Minecraft suggesties, wat hele recente games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:02:

Abandonware is niet gratis ook nooit geweest.
Is al jaren een discussie over.

Maargoed.
Simtower is wel een erg goede en vermakelijke sim. Helas zijn spellen zoals dat en simant nooit met een moderner jasje uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Ik eisen Theme Hospital 2!

Nu nieuwe ziektjes :o

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De originele "Pizza Tycoon" was ook nog leuk, heeft ook al ettelijke jaren op de teller staan natuurlijk.

En "rollercoaster tycoon 2", de laatste in 2d, heb ik maanden voor nodig gehad om het perfecte park mee op te bouwen, enorm veel mogelijkheden qua attracties uitvinden, eetkraampjes, extra zout op de frietjes en dan overal drinkstandjes zetten met dure cola, eigen thema's ontwerpen voor je coaster'omgevingen, enz.

Ik herinner me ook nog "beach life tycoon" of zoiets, vakantieeiland ontwerpen, was wel nog leuk voor even en iets jonger van spel denk ik, leuk om de poppetjes op het strand bezig te zien alleszins.

En één van de recentste die nog te doen was, zeker niet slecht en net geen topper, "the movies", eigen filmstudio uit de grond stampen, zelf acteurs opleiden, sets bouwen, films maken, ben daar toch ook tijdje mee zoet geweest!

Ah en ook "golf resort tycoon", leuk voor enkele dagen, golfbanen ontwerpen + alles wat er bij hoort, en je kon ze ook zelf bespelen ;-)

En was ik bijna nog deze topper vergeten, "startopia", zie link: Wikipedia: Startopia

Idd heel jammer dat het genre op een bepaalde manier dood is, de balans tussen moeilijkheidsgraad en plezier kon je uren, wat zeg ik dagen/weken aan het scherm gekluisterd houden. Maar zo een games maken ze niet meer jammergenoeg, alleszins toch niet op dezelfde graad van verslaving/perfectie, enkel flauwe afkooksels.

mvg. CX

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 17:03

4bit

Onward, to futility!

Ja het is 1 van de meest dode genres op dit moment.
Nu misschien is Tropico 3 nog wel wat voor je, een bananenrepubliek opstarten. Dit spel heeft mij toch enkele avonden plezier gegeven.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:35:
De originele "Pizza Tycoon" was ook nog leuk, heeft ook al ettelijke jaren op de teller staan natuurlijk.

En "rollercoaster tycoon 2", de laatste in 2d, heb ik maanden voor nodig gehad om het perfecte park mee op te bouwen, enorm veel mogelijkheden qua attracties uitvinden, eetkraampjes, extra zout op de frietjes en dan overal drinkstandjes zetten met dure cola, eigen thema's ontwerpen voor je coaster'omgevingen, enz.

Ik herinner me ook nog "beach life tycoon" of zoiets, vakantieeiland ontwerpen, was wel nog leuk voor even en iets jonger van spel denk ik, leuk om de poppetjes op het strand bezig te zien alleszins.

En één van de recentste die nog te doen was, zeker niet slecht en net geen topper, "the movies", eigen filmstudio uit de grond stampen, zelf acteurs opleiden, sets bouwen, films maken, ben daar toch ook tijdje mee zoet geweest!

Ah en ook "golf resort tycoon", leuk voor enkele dagen, golfbanen ontwerpen + alles wat er bij hoort, en je kon ze ook zelf bespelen ;-)

En was ik bijna nog deze topper vergeten, "startopia", zie link: Wikipedia: Startopia

Idd heel jammer dat het genre op een bepaalde manier dood is, de balans tussen moeilijkheidsgraad en plezier kon je uren, wat zeg ik dagen/weken aan het scherm gekluisterd houden. Maar zo een games maken ze niet meer jammergenoeg, alleszins toch niet op dezelfde graad van verslaving/perfectie, enkel flauwe afkooksels.

mvg. CX
Haha je post bracht heel wat verborgen herinneringen terug! Startopia was echt heel brilliant O+ de sfeer, de uitvoering en het idee waren gewoon zo goed. Daarnaast ben ik sucker voor leuke Sci-Fi uiteraard.

ook beach life heb ik destijds met veel plezier gespeeld! Ook een hele goeie idd. Erg leuk en ook nog verrassend goed.
Eigelijk zit ik te wachten op:
-Transport Tycoon 2
-Theme Hospital 2
-Industry Giant 3
-Railroad tycoon 4
-Capitalism 3

Want al die voorgangers en andere games heb ik al gespeeld maar ik dacht altijd van er komt OOIT wel een opvolger, maar 10 jaar later is er niks! Nogtans zou de populairiteit van OTTD toch wel een developer enigzins moeten aansporen om zo'n game te maken. Het is volgens financieel best reeel, en je moet gewoon goed in wiskunde zijn en variable programeren(ja ok dit doe je altijd maar ik denk dat hier het minder complex is dan bv een shooter met hitboxes e.d.). Anders als ik over 10 jaar binnen ben ga ik zelf wel een opvolger ontwikkelen! :9

@hierboven: Tropico 3 was heel erg...meh

[ Voor 18% gewijzigd door Postius op 06-12-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:35:
Je hebt nog niet gereageerd op de CitiesXL en Minecraft suggesties, wat hele recente games zijn.
Daar wil ik nog Settlers 7 aan toevoegen. Ik heb 'm zelf niet gespeeld omdat ik 'm boycot vanwege de DRM, maar het schijnt een heel aardige opvolger te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:35:
[...]
[...]
Bedoel je Holiday Island?
http://www.mobygames.com/game/holiday-island

Overigens; http://www.mobygames.com/browse/games/managerial/list-games/
Lijst met zeer veel spellen met management gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door NitroX infinity op 06-12-2010 20:29 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Overigens even een vreemd zijspoor, maar ik heb me aardig wat uren vermaakt met Baggersimulator
Besturing is waardeloos, maar des te leuker als je het eindelijk werkend hebt :)

Heb gewoon ~3uur zitten kijken hoe een berg werd afgegraven. Idem voor bijv Construction Destruction, en bijv. vroeger The Incredible Machine.
Niet wat je zoekt, maar denk ik wel wat je ook leuk vind :)

[ Voor 17% gewijzigd door PromoX op 06-12-2010 21:43 . Reden: ziet eruit als warez, dus linkje weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
http://www.beachlife.eidos.co.uk/

:D! Nee beach life ;) ook een tycoon game, maar wel een goeie!

@hierboven volgens mij heb ik TiM nog helemaal uitgespeeld op een 486 :o . Zijn nog wel wat nieuwe delen van gekomen idd maar niks wat echt aan TiM 1.0 kon tippen! Ach ik heb geduld en er zijn genoeg andere games en ik heb genoeg te doen daar niet van. Maar ik vind het zo jammer tycoon games kon ik me uren mee vermaken, en zelfs nu nog in een verloren uurtje even snel Rollercoaster Tycoon 2 doen is altijd leuk.

[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 07-12-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Farming simulator 2011 - http://store.steampowered.com/app/90200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Ik heb nog steeds goede herinneringen aan Gaaaaaaaaaaazillionaire Deluxe 8) _/-\o_
http://www.lavamind.com/download.html

Vroeger speelden we dit met vrinden om beurten, eerst snapte ik er geen hol van. Naderhand heb ik er uren aan gespendeerd. Tis in principe grondstoffen laag inkopen en transporteren naar een planeet waar vraag is naar de grondstoffen en zo over en weer cruisen met je ruimteschip. Man man man, wat was dat vet.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Niet superdiepgaand maar wel erg leuk: Zeus: Master Of Olympus
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/7304/screenshot24an3.jpg

Ben in mijn jongere jaren verslaafd geweest aan dat spel. Ik start het nu af en toe ook nog op, en het blijft leuk.

Gaat voor weinig: http://cgi.ebay.com/Maste...Games&hash=item27afbc4286

Ik zou mijn spaarrekening leegmaken voor een remake van deze game met online multiplayer...

[ Voor 9% gewijzigd door Sefyu op 17-12-2010 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Don't be such a doric :+

Maar dat is een leuke reeks spelletjes, inderdaad.
Caesar 3, Pharaoh/Cleopatra, Zeus, Empire of the Middle Kingdom en wat moderner Children of the Nile en Caesar 4.

[ Voor 74% gewijzigd door anandus op 17-12-2010 08:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Postius schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:50:
-Transport Tycoon 2
-Theme Hospital 2
-Industry Giant 3
-Railroad tycoon 4
-Capitalism 3
Maar Railroad Tycoon 4 is er al. Heet alleen Railroads, maar dit is eigenlijk de opvolger.
http://www.2kgames.com/railroads/railroads.html

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Qua rechten misschien wel maar Sid Meier had niets te maken met RRT 2 en 3. Railroads is ook compleet anders.

RRT 2 en 3 blinken uit in het financiële gedeelte van de series. Railroads is een Rollercoaster Tycoon met treinen. Een vervolg op RRT 2 en 3 zou ik geweldig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Postius schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:50:
[...]

-Transport Tycoon 2
-Theme Hospital 2
-Industry Giant 3
-Railroad tycoon 4
-Capitalism 3
De spirituele opvolger van Theme Hospital is in 2007 uitgekomen:
https://secure.wikimedia....a/en/wiki/Hospital_Tycoon

Was wel een stuk minder fun.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

IStealYourGun schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:54:
[...]

De spirituele opvolger van Theme Hospital is in 2007 uitgekomen:
https://secure.wikimedia....a/en/wiki/Hospital_Tycoon

Was wel een stuk minder fun.
Sorry maar Hospital Tycoon is een aanfluiting van een spel. 25 profiles ofzo voor staff. Tientallen bugs di evanaf dag 1 gewoon genegeerd werden door Codemasters ze hebben destijds zelfs gewoon glashard gezegd dat ze er geen tijd in zouden gaan stoppen om het te maken, maarja Codemasters en service zijn toch al 2 tegenpolen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Laatst online: 05-08-2021
Onbekend schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:42:
Ik speel zelf af-en-toe nog Airline Tycoon Deluxe, maar is helaas al aardig oud. Ik wacht af tot de release van de nieuwe versie begin 2011.

Age of Empires is niks? Soldaatjes op tijd op de juiste plek hebben staan?
Airline Tycoon Deluxe, hoe geweldig spel is dat zeg! Heb ik me uren mee vermaakt vroeger en een jaartje geleden. Hoopte altijd al dat er snel een nieuwe versie uitkwam, maar die komt dus begin 2011?
Zou echt zo tof zijn! _/-\o_

/edit: Van wikipedia: Airline Tycoon 2
Op 24 mei 2006 kondigde Spellbound aan Airline Tycoon 2 te zullen uitbrengen in de tweede helft van 2007, maar dat werd niet gehaald. Spellbound zei geen uitgever te kunnen vinden. Een nieuwe datum werd niet genoemd. Vermoed werd dat Airline Tycoon 2 vapourware zou worden en dat het spel niet zou uitkomen. Eind oktober 2009 werd echter bekendgemaakt dat er een nieuwe uitgever gevonden was: Kalypso. Ook werd een nieuwe verschijningsdatum aangekondigd. Het spel moet begin 2011 uitkomen.

Zie nu ook berichten dat het eind 2011 kan worden :(

[ Voor 36% gewijzigd door Vincitore op 09-01-2011 13:41 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb nog nergens over SimFarm gelezen, een redelijk verslavend spelletje uit de prehistorie. Lekker je eigen Farm uit de grond stampen waarbij je rekening moet houden met klimaat, wanneer crops te verkopen, onderhouden van je materieel, uitbereiden op een effectieve manier, etc, etc.

Niet super lastig, maar wel vermakelijk.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
marijnhak schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:11:
Ik heb nog nergens over SimFarm gelezen, een redelijk verslavend spelletje uit de prehistorie. Lekker je eigen Farm uit de grond stampen waarbij je rekening moet houden met klimaat, wanneer crops te verkopen, onderhouden van je materieel, uitbereiden op een effectieve manier, etc, etc.

Niet super lastig, maar wel vermakelijk.
Dat was precies 10 minuten leuk tot je genoeg geld had om overal aardbeien te laten groeien en die met het vliegtuigje te besproeien. Daarna was er eigenlijk geen variatie meer in het spel.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Misschien zijn Dwarf Fortress of Patrician IV interessant voor je?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
0rbit schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:20:
[...]

Dat was precies 10 minuten leuk tot je genoeg geld had om overal aardbeien te laten groeien en die met het vliegtuigje te besproeien. Daarna was er eigenlijk geen variatie meer in het spel.
Nu ik nog eens probeer terug te denken aan die tijd...inderdaad, de Aardbeien waren een echte cash cow! :). Inderdaad was het niet echt een heel diepgaand spel.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Maar wel leuk als je gewoon zo doet alsof je neus bloedt :+

Als ze iets van een onderliggend model voor vraag en aanbod hadden gemaakt was het nog een heel stuk leuker geweest. Het lijkt er echter op alsof men nog steeds weinig geleerd heeft sindsdien; Zie FarmVille bijvoorbeeld. Daar heb je wel nog de factor tijd; Wanneer kan ik weer inloggen om te harvesten? etc.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja, dit type game kan mij dagen bezig houden. Voor mij veel interessanter en leuker dan alle andere type games. Maarja, er is weinig meer van het genre over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Tegenwoordig veel tycoongames voor de Ipad beschikbaar. Niet heel diepgaand helemaal (zacht uitgedrukt) maar wel een markt waarin wellicht weer potentie is voor tycoongames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indostylo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 11:53
Pagina: 1