Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20kop.jpg

Paradox Interactive heeft City in Motion aangekondigd, een tycoongame waarin de speler het openbaar vervoer binnen een stad beheert. Het spel verschijnt begin 2011 voor de PC.

Cities in Motion biedt vier gigantische steden waarin de speler verschillende soorten openbaar vervoer kan aanbieden, zoals bussen, treinen, trams en zelfs vliegtuigen.

De beschikbare steden zijn Helsinki, Berlijn, Wenen en Amsterdam. Spelers kunnen dus hun eigen Noord-Zuidlijn uit de grond stampen om Mokumers te vervoeren.

Het spel belooft een geloofwaardig verkeerssysteem en verschillende sociale groepen met elk hun eigen vervoersbehoeften. Naarmate de stad groeit zal de speler zich continu aan moeten passen aan de nieuwe behoeften van de inwoners.

Features

■Advanced economy simulation including contractor deals, banking, insurance and fluctuating economic trends
■Play through 100 years of transportation history across four eras between 1920 and 2020
■Choose between over 30 different vehicles based on real-life models including buses, trams, water buses, helicopters and a subway system with underground view
■Three difficulty levels – easy, medium and hard
■Explore four different cities: Vienna, Helsinki, Berlin, and Amsterdam
■Engage in a campaign with 12 scenarios, as well as a sandbox mode where all campaign cities are playable
■Experience realistic 3D graphics with more than 100 unique, highly detailed buildings
■Use the advanced map editor to create your own cities
■Immerse yourself in an advanced economic simulator as you struggle with banks and shifting economic trends
■Meet residents’ travel needs as 7 different social groups exhibit different passenger behaviors
■Experience a real-time city and traffic simulator as each location's bustling population commutes between their homes, jobs, and leisure sites

Trailers

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Cities in Motion Metro Trailer

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/robertkuipers/cities%20in%20motion%20ss6.jpg

Links

Overige

De informatie over deze game is nog wat karig. Er is nog geen officiele website op dit moment. Zodra er wat meer info is zal ik de TS aan gaan passen. De closed beta is helaas al weer gesloten.

Releasedatum: 25 februari 2011

[ Voor 14% gewijzigd door Distortion op 23-01-2011 11:20 ]

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

ziet er leuk uit. als ze het goed doen eindelijk een vervanging voor ottd ^_^... Alleen paradox, ik hoop dat het niet weer zo'n game wordt die pas speelbaar is na een mega-patch of 3 a 4.

Maar eerlijk gezegt ben ik al blij dat het er goed uitziet en niet al te cartoony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Awesome als het paradox is vertrouw ik er wel op dat het hopelijk redelijk hardcore wordt, nu idd hopen dat ze geen 3 patches nodig hebben. Maar transport games zijn Yaaaaay!

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

ik kan er inderdaad niet op wachten.
Kan wel een leuke transportgame naast mijn dwarf fortress gebruiken d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 14:24
Ben benieuwd hoe dit spel gaat worden. Ingeschreven voor de beta maar helaas niet geselect ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gaaf! Naar zoiets als dit kijk ik nou echt uit hé! Alleen wel jammer dat het maar in vier steden is. Daardoor is het niet echt een alternatief imo voor (O)TT(D), aangezien je daar door een fictief land kan en dit slechts een stad is.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben benieuwd of het dezelfde charmes heeft als openTTD. Als ik lees dat ze slechts 30 voertuigen hebben lijkt het me wat weinig (of zouden ze 30 types bedoelen?) om een divers netwerk te kunnen bouwen zoals in openTTD mogelijk is met alle GRFs die je daar hebt.

Maar het ziet er op zich wel tof uit, ondergronds bouwen is een must voor een transportgame die zich in steden afspeelt. Ik ben benieuwd naar de demo in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:27:
Ik ben benieuwd of het dezelfde charmes heeft als openTTD. Als ik lees dat ze slechts 30 voertuigen hebben lijkt het me wat weinig (of zouden ze 30 types bedoelen?) om een divers netwerk te kunnen bouwen zoals in openTTD mogelijk is met alle GRFs die je daar hebt.

Maar het ziet er op zich wel tof uit, ondergronds bouwen is een must voor een transportgame die zich in steden afspeelt. Ik ben benieuwd naar de demo in elk geval :)
Nee, er zijn 5 types van transportatie [volgens het filmpje] dus ik ben bang dat er maar 30 verschillende voertuigen zijn.
De steden spreken me eerlijk gezegd ook niet zo aan, ik had liever gezien dat ze metropolen als New-York en Tokyo b.v. hadden gebruikt.
Het doet me iig vermoeden dat het om niet al te grote speelvelden gaat.
Mijn interesse is wel gewekt maar ik heb niet al te hoge verwachtingen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

LoneRanger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Nee, er zijn 5 types van transportatie [volgens het filmpje] dus ik ben bang dat er maar 30 verschillende voertuigen zijn.
De steden spreken me eerlijk gezegd ook niet zo aan, ik had liever gezien dat ze metropolen als New-York en Tokyo b.v. hadden gebruikt.
Het doet me iig vermoeden dat het om niet al te grote speelvelden gaat.
Mijn interesse is wel gewekt maar ik heb niet al te hoge verwachtingen.
achja zoals de meeste games maar wachten op de mods dan d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

LoneRanger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Hmm, dat zou wel jammer zijn. Want 30 is echt niet veel (dat is 6 vliegtuigen, 6 treinen, 6 bussen, 6 schepen en 6 vrachtwagens ofzo). Dan denk ik niet dat we een timeline hebben zoals in transporttycoon, waarbij je begint met een eenvoudig stoomtreintje, daarna een stuk of 3 flinkere stoomtreinen en langzaam overgaat naar diesel en electrics, voordat je de monorail en magleves krijgt. Maar dat het dus gewoon 1 vehiclepool wordt. Dat zou wel jammer zijn en een deel van de fun eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kick.

Ik kwam net hier een AAR (After Action Report) van de beta tegen.

Interessant spul! Moet het zelf ook nog even goed doorlezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 21-12-2010 22:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:52:
Kick.

Ik kwam net hier een AAR (After Action Report) van de beta tegen.

Interessant spul! Moet het zelf ook nog even goed doorlezen :)
Dank voor de link. Erg leuk om te zien en lezen. Moet wel zeggen dat het zo op het eerste gezicht erg traffic giant achtig aandoet. Nu is dat an sich geen probleem, aangezien dat ook een leuk spel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Zie dat men de spellen SimCity en Transport Tycoon noemt in vergelijking. Ik denk dat Traffic Giant toch een betere vergelijker is. In dat spel draait het immers ook om het openbaar vervoer binnen een stad.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Laatst online: 05-08-2021
Lijkt me wel een tof spel! Vond Traffic Giant altijd een mooi spel en CIM is mooi in een nieuw jasje :)
Jammer dat het spel pas eind februari uit komt, of heb ik dat mis?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:18
Het lijkt mij (zover ik uit de AAR kan begrijpen) zelfs een 1 op 1 kloon van traffic giant. Het enige dat nieuw is is dat de stad zich gedurende de jaren kan uitbreiden. Maar goed, ik zal er niet om klagen TG was een leuk spel om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 16:06
Op deze website staat nog wat extra informatie:
- Engage in a campaign with 12 scenarios, as well as a sandbox mode where all campaign cities are playable
- Use the advanced map editor to create your own cities
- Immerse yourself in an advanced economic simulator as you struggle with banks and shifting economic trends
- [...] buses, trams, water buses, helicopters, and subways, complete with an underground view
- Meet residents’ travel needs as 7 different social groups exhibit different passenger behaviors
- Experience a real-time city and traffic simulator as each location's bustling population commutes between their homes, jobs, and leisure sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat van die map editor is goed nieuws, zeg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 16:06
Inderdaad, alleen 4 steden vind ik toch wat beperkt, maar met zo'n editor heb je niet alleen zelf veel meer mogelijkheden, maar hopelijk levert dat ook een actieve community op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik heb dan veel hoop in de Duitse gemeenschap, voor Traffic Giant zijn ook tientallen extra mappen gemaakt, en dat terwijl er geen officiele editor voor was. Zaten een paar echt leuke (grote) mappen bij waar je wel even zoet mee was. Ik ga het bijna jammer vinden dat ik TG niet aan de praat krijg op win7 (64bit).

Ik ben benieuwd of je ook met meerdere bedrijven op een map kan werken (AI of Multiplayer) lijkt me wel leuk om een beetje te concureren in een stad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291970

Dus nog geen definitieve release datum bekend ? Begin 2011 en nog geen website , belooft eerder september 2011 te worden dan ... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Releasedatum is bekend. 25 februari 2011.

Zie de website van de uitgever: Paradox Interactive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291970

spacemouse schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:39:
Releasedatum is bekend. 25 februari 2011.

Zie de website van de uitgever: Paradox Interactive
Had ik zelf moeten uitzoeken maar de webfilter hier op t werk blokkeerde de site :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 20:35

Distortion

Bottle to Throttle

Topicstarter
TS aangepast met nieuw info.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Maar nog steeds geen pics van Amsterdam, hè? Ik ben wel nieuwsgierig!

Edit:
Oh, hier:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WmyXl2n9Or8]

De minimap belooft niet veel goeds :X
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/106cx8i.png

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 23-01-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Inmiddels is er een paar uur geleden een open beta client beschikbaar gekomen! Op te halen bij Fileplanet: http://www.fileplanet.com...n-Motion-Open-Beta-Client :)

Verder zijn er al vele previews voor wie meer van lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bomin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:11:
Inmiddels is er een paar uur geleden een open beta client beschikbaar gekomen! Op te halen bij Fileplanet: http://www.fileplanet.com...n-Motion-Open-Beta-Client :)

Verder zijn er al vele previews voor wie meer van lezen is.
Bedankt voor de tip, zit al druk de tutorial door te nemen maar e.e.a. went vrij snel.
Als eerste een buslijn gekozen om studenten te vervoeren van en naar de universiteit.
Per toeval loopt die lijn langs die bibliotheek waar ik wederom per toeval ook een bushalte heb geplaatst en die lijn is dus erg druk.
Inmiddels voldoen 2 bussen a 29 passagiers al niet meer en een extra lijn aangelegd in de omgekeerde richting.
Op beide lijnen rijden nu 2 bussen en dat lijkt prima te gaan, weinig passagiers die niet mee kunnen, totdat er oponthoud is vanwege een demonstratie.
Alvast een tip, als het kan vermijd dan de straat waar het gemeentehuis staat want als er geen demonstratie is dan is er wel een militaire parade, oponthoud is wachtende passagiers wat weer leidt tot negatieve reclame/reputatie wat leidt tot minder passagiers wat minder inkomsten betekend.
Grappig gezicht trouwens als er meer dan 100 poppetjes staan te wachten op hun bus, buslijn 3 lag plat vanwege een fikse brand en het aantal passagiers dat stond te wachten groeide en groeide.

De graphics zijn leuk maar niet heel speciaal.
De interface is simpel maar niet altijd even overzichtelijk, zo is het mij nog niet gelukt om te zien welke lijn veel geld opleverd maar wellicht kijk ik er overheen.
Leuk spelletje maar ik ben bang dat het toch wel redelijk snel gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ook even mijn eerste indrukken, er zijn m.i. wat kleine verbeteringen mogelijk/wenselijk, maar ik denk dat het wel een vermakelijk spel wordt.

+ Loopt zeer soepel, nooit enige vertraging opgemerkt.
+ Verkeer ziet er vrij realistisch uit.
+ Lijnen maken, voertuigen toewijzen, voertuigen tussen lijnen heen en weer schuiven, allemaal super makkelijk!

- Uitzoomen gaat mij niet ver genoeg, ik wil de hele map kunnen zien wanneer ik een overlay gebruik, i.p.v. op de minimap te moeten vertrouwen.
- Haltes zijn, voor zover ik heb kunnen ontdekken, niet makkelijk up te graden naar een luxere halte.

Moet zeggen dat ik zelf op Medium al moeite heb om geld te verdienen, dat kan aan mij liggen, of het is heel strak afgesteld.

Wat ik graag nog toegevoegd zou willen zien: In het Roster window (waar je kunt zien welke lijn veel geld opleverd trouwens), per vehicle de profit i.p.v. alleen income. Ook dat wanneer je op een gebouw of halte klikt, dat je kunt zien waar mensen vandaan gaan en naartoe willen a la Cities XL.

Ik ga nog geen eindoordeel geven, denk dat het er ook een beetje aan ligt dat je na de tutorial echt in het diepe wordt gegooid in deze Beta, en dat in de final je met de campaign wat meer de fijne kneepjes doorkrijgt omdat je geleid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is idd strak afgesteld, met 12 bussen [capaciteit 12] die continue vol zitten maakte ik een nettowinst van 100.00 per maand.
Als ik me niet vergis is de aanschaf van 1 bus 1200.00 dus duurt het in mijn geval 12 jaar voordat ik de aanschaf van mijn bussen eruit heb.
Wat tevens een groot minpunt is is dat je geen grip hebt op de interval waarmee de bussen langs de haltes komen.
Zo kan het dus zijn dat dat er 5 bussen binnen enkele minuten langskomen en dan een hele tijd niets met het gevolg dat die halte compleet is overlopen met volk wat rood aangelopen is, mijn reputatie een deuk krijgt, 2 van de 5 bussen dan leeg blijven en een penalty aan mijn broek omdat de wachttijd te lang is.
Je kunt wel timen wanneer je een nieuwe bus op de lijn zet maar door verkeersdrukte, pech en andere gebeurtenissen gebeurd het vanzelf dat alles vlak achter elkaar rijdt en daar kun je helemaal niks aan doen.
Lijkt me niet zo moeilijk te implementeren om alles met een bepaalde tussenpoze te laten rijden of in ieder geval de mogelijkheid te hebben om dat zelf af en toe aan te kunnen passen.
Het aanpassen van loon en de prijs van kaartjes mag ook wel wat minder, ipv van om de 5 minuten fluctuaties zou dat ook gewoon voor een 1/2 jaar ofzo vast kunnen staan.

Verder wel positief hoor :) maar metname die bussen die niet te regelen zijn dat ze een bepaalde afstand houden zodat er regelmatig 1 bij de halte komt ipv 5 tegelijk is wat mij betreft een ergernis.

Oja, als je in dat menu waar je lijnen aanlegt een bestaande lijn aanklikt en dan naar "manage vehicles" gaat kun je de "running costs" zien [kraantje] en de opbrengsten per bus.
Gek genoeg kun je de kosten itt de opbrengsten niet zien in het roster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Ja ik ben over het algemeen ook positief gestemd, veel leuke kleine details, alleen voor mij nog veel dingen onduidelijk, maar dat zal wel opgehelderd worden in full version hopelijk. Bedankt voor de tip over de running costs ;)

Dat de vehicle spacing continu naar z'n grootje gaat is een beetje jammer inderdaad, één breakdown (die mij iets te vaak voor komen zelfs met 95% vehic. maint.) en de spacing die ontstaan was is weer weg. Je hebt het over dat je dan een penalty krijgt, dat ben ik nog niet tegengekomen. Bedoel je het kopje Penalty Fees op je budget? Dit staat onder income, is volgens mij boetes die uitgedeeld zijn aan zwartrijders (bij personeel heb je ook Inspectors staan).

Wat me ook is opgevallen is dat je reputation nooit hoger wordt dan minimaal geel, als je je personeel niet minstens zo goed betaald dat ze hier "groen gezichtje" blij mee zijn. Ik heb ruim in groene reputation gestaan met groene fares/personeelskosten, maar met maar 5% station maintenance en de goedkoopste stops dus wat dat nou voor invloed heeft.

Verder lekker veel vrijdom als het op bouwen aankomt, beetje met metro bezig geweest ook, werkt goed. Lijkt me zeer leuk na een kleine patch of twee die wat kleine irritaties wegneemt en features toevoegt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Greebs op 03-02-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Lijkt me een hele leuke titel mits ze het economische systeem wel wat uitgebreid maken. Zo'n game draait voor mij toch om een systeem op te zetten wat goed werkt en ook nog eens rendabel is.
Doet me denken aan een oude titel, traffic giant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Traffic Giant heb ik indertijd ook wel eens gespeeld ja, het is vrij vergelijkbaar :) Wat bedoel je qua economisch uitgebreid? Je kan vrij veel aardig instellen en het is strak afgesteld. Met meerdere goedlopende lijnen moet je alsnog aardig doorsparen voor je er weer een bij kan aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Grappig, je kunt speculeren want de aanschafprijs van een vervoermiddel fluctueert.
Net een behoorlijke economische dip gehad maar toen kon ik wel vrij goedkoop wat bussen aanschaffen en in de garage planten, wachtend op betere tijden en/of uitbreiding van lijnen.
Niet rendabele bussen trek je van de lijn ook zo de garage in om kosten te besparen, een bus in de garage hoeft immers niet bestuurd te worden en gebruikt geen brandstof.
Die truc van de garage kun je ook gebruiken om weer ruimte tussen de bussen op een lijn te krijgen maar is wel wat omslachtig, helemaal als je zo'n grote kaart als Wenen speelt en 40 buslijnen hebt ofzo. :P
Om maximale winst te halen zul je elke 5 minuten e.e.a moeten checken en eventueel aanpassen zoals lonen en de prijs van een kaartje, de economie in de gaten te houden om op het juiste moment je bussen/treinen te kopen.
Geen idee of het in de full mogelijk gaat zijn maar een optie om de economie "stil" te zetten zou wel prettig zijn voor diegene[n] die zich alleen bezig willen houden met het aanleggen van een goedlopend OV-systeem.

Er zit trouwens ook een map-editor in dus Anandus kan gelijk een betere versie van Amsterdam gaan maken. :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Bomin schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:09:
Traffic Giant heb ik indertijd ook wel eens gespeeld ja, het is vrij vergelijkbaar :) Wat bedoel je qua economisch uitgebreid? Je kan vrij veel aardig instellen en het is strak afgesteld. Met meerdere goedlopende lijnen moet je alsnog aardig doorsparen voor je er weer een bij kan aanleggen.
Ik bedoel eigenlijk dat je flink gedetailleerde overzichten hebt en precies kunt zien waar wat uitgaat en wat je precieze inkomsten zijn. Dus per voertuig, per lijn, per maand, per dag noem het maar op.
LoneRanger schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:21:
Grappig, je kunt speculeren want de aanschafprijs van een vervoermiddel fluctueert.
Net een behoorlijke economische dip gehad maar toen kon ik wel vrij goedkoop wat bussen aanschaffen en in de garage planten, wachtend op betere tijden en/of uitbreiding van lijnen.
Niet rendabele bussen trek je van de lijn ook zo de garage in om kosten te besparen, een bus in de garage hoeft immers niet bestuurd te worden en gebruikt geen brandstof.
Die truc van de garage kun je ook gebruiken om weer ruimte tussen de bussen op een lijn te krijgen maar is wel wat omslachtig, helemaal als je zo'n grote kaart als Wenen speelt en 40 buslijnen hebt ofzo. :P
Om maximale winst te halen zul je elke 5 minuten e.e.a moeten checken en eventueel aanpassen zoals lonen en de prijs van een kaartje, de economie in de gaten te houden om op het juiste moment je bussen/treinen te kopen.
Geen idee of het in de full mogelijk gaat zijn maar een optie om de economie "stil" te zetten zou wel prettig zijn voor diegene[n] die zich alleen bezig willen houden met het aanleggen van een goedlopend OV-systeem.

Er zit trouwens ook een map-editor in dus Anandus kan gelijk een betere versie van Amsterdam gaan maken. :+ ;)
Dat vind ik zelf wat minder, dat je een bus binnen kunt zetten. Want waar is de chauffeur? Zijn salaris zou gewoon betaald moeten worden, dus die kosten zouden moeten blijven doorlopen. Ook het zogenaamde speculeren ben ik niet zo heel weg van. Het lijkt er dus op dat de aanschafprijs van bussen in slechte tijden kan dalen en in goede tijden kan stijgen. Ook houd je afschrijving van de bus en lopen bepaalde kosten natuurlijk door.

Is de game voor ieder systeem te spelen? Anders probeer ik het straks eens even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is al jaren geleden dat ik TTD heb gespeeld maar volgens mij is het wel zo'n beetje vergelijkbaar wat diepgang betreft.
De titel van het spel is dubbel uitlegbaar, beweging als in OV maar ook beweging als in verandering van omstandigheden waar je je op aan moet passen.
Kleine economische verschuivingen waarin er meer werkeloosheid is en brandstof kan duur worden door een oliecrisis waarbij bussen b.v. niet rendabel meer zijn en je over moet naar iets anders.
Zo kan het dus zijn dat je overvolle bussen richting de industrie ineens nog maar halfvol zit en je dus moet anticiperen.
Het heeft iig niet de diepgang van capitalism mocht je dat kennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229864

Hoeveel bussen hebben jullie op 1 lijn?
Ik had een vrij grote lijn en daar had ik wel meer dan 30 bussen op. Bij 1 stop kwamen er daardoor continu bussen aanrijden, maar dan nog kreeg ik alle mensen daar niet weg. Er kunnen maar 8 mensen in zo'n bus dus het schiet natuurlijk ook niet echt op.
Hoe doen jullie dat? Want dit is toch erg onrealistisch.. 30 bussen op 1 lijn en dan nog steeds lange wachtrijen omdat niet iedereen meekan..

Edit: Verder vind ik het wel redelijk leuk, maar ik vind bovenstaande wel nogal apart. Ik denk dat dit soort dingen nog wel beter uitgebalanceerd moeten worden. Bijv. meer mensen in 1 bus? Verder zijn er ook continu files waardoor mijn bussen vast komen te staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 03-02-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Probeer het eens met trams, evt. metro als je geld hebt, of (enkele) korte lijnen op dat deel van de route waar de grootste vervoersvraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk spel voorlopig. even de tuut doorgespeeld en kan me er redelijk snel in vinden. Alleen jammer dat trams perse een rondje moeten rijden (clockwise or counterclockwise) en niet gewoon zoals bij ons kunnen keren door een halve circel. of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Aan het eind van je lijn kun je een keerlus aanleggen, hoeft helemaal niet groot te zijn, of om een blok huizen heen of zo. Als je dan ook haltes in de andere richting hebt kun je je trams als het ware gewoon heen en weer laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:13:
Aan het eind van je lijn kun je een keerlus aanleggen, hoeft helemaal niet groot te zijn, of om een blok huizen heen of zo. Als je dan ook haltes in de andere richting hebt kun je je trams als het ware gewoon heen en weer laten rijden.
jah, maar die is dan dubbelspoors toch, of heb ik een optie over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Nee dat klopt, je kan helemaal geen enkelspoors tramrails aanleggen. Zelf kan ik er niet echt mee zitten (dubbelspoors keerlussen zijn ook niet echt ongewoon, wel in iets andere vorm), maar ik heb de opmerking ook van andere mensen gezien dat ze graag enkelspoors zouden zien, dus wie weet :)

Op Facebook lijken ze op het moment aardig wat feedback aan te nemen dus misschien kun je het daar ook nog even aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 229864 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:03:
Hoeveel bussen hebben jullie op 1 lijn?
Ik had een vrij grote lijn en daar had ik wel meer dan 30 bussen op. Bij 1 stop kwamen er daardoor continu bussen aanrijden, maar dan nog kreeg ik alle mensen daar niet weg. Er kunnen maar 8 mensen in zo'n bus dus het schiet natuurlijk ook niet echt op.
Hoe doen jullie dat? Want dit is toch erg onrealistisch.. 30 bussen op 1 lijn en dan nog steeds lange wachtrijen omdat niet iedereen meekan..

Edit: Verder vind ik het wel redelijk leuk, maar ik vind bovenstaande wel nogal apart. Ik denk dat dit soort dingen nog wel beter uitgebalanceerd moeten worden. Bijv. meer mensen in 1 bus? Verder zijn er ook continu files waardoor mijn bussen vast komen te staan.
Wat bedoel je met die 8 mensen per bus, bij mij passen er 24 mensen in een grote bus o.i.d....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kleinste bus is 12 geloof ik maar als daar 4 van in blijven zitten kunnen er maar 8 bij natuurlijk. :P
Hoe dan ook, het probleem wat beschreven wordt heeft gewoon te maken met gebrek aan de mogelijkheid tot spreiding en dat maakt het voor mij praktisch onspeelbaar en moet echt verholpen worden wil ik het spel aanschaffen.
Bus naar de remise sturen en op het juiste moment weer activeren vind ik geen optie aangezien dat het probleem maar tijdelijk oplost en onmogelijk veel werk is als je meerdere lijnen hebt verdeelt over een grote kaart zoals Wenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Preddie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:22:
[...]

Wat bedoel je met die 8 mensen per bus, bij mij passen er 24 mensen in een grote bus o.i.d....
Maar in het beginjaar (1920 denk ik?) heb je maar keuze uit 1 bus en daar kunnen maar 8 mensen in. Waarschijnlijk speel jij verder in de toekomst waar je die grotere bussen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 229864 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:27:
[...]

Maar in het beginjaar (1920 denk ik?) heb je maar keuze uit 1 bus en daar kunnen maar 8 mensen in. Waarschijnlijk speel jij verder in de toekomst waar je die grotere bussen hebt?
Klopt inderdaad... kwam daar gisteravond ook achter... Staan er per halte 30 -+ mensen te wachten, had ik uiteindelijk 60+ bussen rijden, maar dat zorgt voor enorme verkeerschaos.
Een tram is ook niet alles, behalve dat ze wat sneller rijden, maarja..., 10 mensen ipv 8, en ze staan ook vaak stil
Metro is erg duur, kunnen wel veel mensen vervoeren, iemand deze al eens neergelegd? Kan me voorstellen dat de problemen dan iets minder worden

Had gisteren ook een situatie dat mensen niet in de bussen stapten, geen idee waarom, maar het was de enige lijn die daar kwam en ze werden bozer en bozer. Bussen stopten er wel, mensen stapten er zelfs uit...

Opzich leuk spel, maar het voelt nog niet lekker aan, alsof je geen grip hebt op wat er gebeurd o.i.d. meer in overzichten. Je kan hier en daar wat getallen vinden, maar ik zocht bijvoorbeeld iets waarin ik terug kon zien waar mensen over het algemeen heenreisden / uitstapten, maar vond ik nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmz, heb de tuut map in sandbox mode gespeeld. Is eigelijk vrij simpel :(. Gewoon een kwestie van lenen en een metrolijn bouwen en die alsmaar uitbreiden zodra je weer een beetje doekoe heb. Bussen gebruiken om vanuit de outskirts de mensen naar de metro te geleiden en kassa. In het centrum wil je geen bussen hebben, want die draaien alleen maar verlies (vast komen te staan etc.) Helaas op het forum van paradox gelezen dat dit voor de grotere stad die erbij ziet hetzelfde laken en pak is :s.

Tevens irriteer ik me mateloos aan de breakdowns, zelfs met een goed salaris (smilie) voor de mechanics en 95% (hoogste) maintanance word je er nog mee dood gegooit. Beetje jammer imho.

Ik denk dat deze titel helaas aan mij voorbij moet gaan tot de community en evt de uitgever er nog wat fatsoenlijks van hebben gemaakt. Het concept is leuk, de graphics zijn prima alleen de gameplay is helaas om te janken imo. Traffic giant was wat dat betreft zijn tijd al flink vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Anoniem: 325725 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:36:
hmz, heb de tuut map in sandbox mode gespeeld. Is eigelijk vrij simpel :(. Gewoon een kwestie van lenen en een metrolijn bouwen en die alsmaar uitbreiden zodra je weer een beetje doekoe heb. Bussen gebruiken om vanuit de outskirts de mensen naar de metro te geleiden en kassa. In het centrum wil je geen bussen hebben, want die draaien alleen maar verlies (vast komen te staan etc.) Helaas op het forum van paradox gelezen dat dit voor de grotere stad die erbij ziet hetzelfde laken en pak is :s.

Tevens irriteer ik me mateloos aan de breakdowns, zelfs met een goed salaris (smilie) voor de mechanics en 95% (hoogste) maintanance word je er nog mee dood gegooit. Beetje jammer imho.

Ik denk dat deze titel helaas aan mij voorbij moet gaan tot de community en evt de uitgever er nog wat fatsoenlijks van hebben gemaakt. Het concept is leuk, de graphics zijn prima alleen de gameplay is helaas om te janken imo. Traffic giant was wat dat betreft zijn tijd al flink vooruit...
Ja, deze tactiek is ook in wenen de oplossing. Veel geld lenen, simpele metrolijn maken met max 3 haltes, wat bussen die naar buitenste lijnen rijden oid. En langzaam uitbreiden en klaar. Tuurlijk zijn er soms wat uitdagingen als veel mensen bij bepaalde haltes... maar diepgang is er verder niet echt vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Laatst online: 08:47
Tsja, in (Open)TTD kon je ook heel simpel winst maken als je een beetje wist hoe je het moest doen. Het is ook gedeeltelijk wat je er zelf van maakt (vind je het leuk om een mooi netwerk aan te leggen waar je over na hebt gedacht) en een kwestie van ervaring voordat je diepere lagen opmerkt. Misschien zitten die er hier wel niet in hoor, daarvoor heb ik het ook te weinig gespeeld. Dat zou hem in de verschillende typen passagiers kunnen zitten. Ik durf nu zelf in ieder geval nog niet te oordelen ook al had ik het scenario zonder moeite op normal uitgespeeld.

Maar goed, om wat toe te voegen: zie http://www.citiesinmotion...p?page=Thread&threadID=80 om save/load toe te voegen aan de open beta!

[ Voor 4% gewijzigd door Bokkiej op 13-02-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Demo is beschikbaar:
NEW YORK – 17th February 2011 – Paradox Interactive and Colossal Order Ltd has today released a playable demo for their eagerly anticipated mass transportation simulator for the PC Cities in Motion, releasing on February 22nd. Containing the tutorial mode from the game, the Cities in Motion playable demo covers one in-game year and gives players a tantalizing taste of the fun and addictive gameplay they can expect from the full release.
http://www.fileplanet.com/files/210000/218762.shtml
http://www.fileshack.com/...ties+in+Motion+Demo+1.0.8
http://www.gamershell.com/download_69784.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik had ergens de open beta gevonden, maar ik kan niet zeggen dat ik het spel echt lekker vond spelen. Het opzetten van buslijnen is leuk, maar ik vond het veel te beperkt in voertuigen en grootte van de stad. Ik had gehoopt dat het meer iets zou worden in de richting van Transport Tycoon, maar dat valt helaas wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 17:09
Aan de economie moet zoiezo nog gesleuteld worden. De enige manier waarop ik kan overleven is om direct alles te lenen, 2 metro lijnen te bouwen en vervolgens tig jaar te wachten totdat ik alles terug betaald heb.

Als ik tramlijnen bouw dan zit alles altijd vol (tig wachtenden op de perrons), maar ik draai alsnog geen winst :/

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:05
Heeft iemand hem al binnen? Is er nog geluisterd naar de kritiek/feedback van de fans/betatesters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ben ik ook wel benieuwd naar idd, opzich 20 euro is wel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik heb hem via steam (voor €20,- kon ik het niet laten), maar helaas is de bug waar ik in de open beta ook last van had nog niet gefixed. Ik kan een minuut of 5 spelen en dan hangt mijn gehele systeem. De enigste wijze om weer wat te kunnen doen is een hard reset van mijn PC. Helaas levert CiM ook geen crashreport, dus de tech-suport schiet ook niet echt op zo.
Overigens is er wel geluisterd naar opmerkingen van de testers (zie ook het Paradox forum, daar waren de developers vrij actief gedurende de beta test). Bussen zijn nu wat groter, (geloof 10% groter) en kaartjes verhogen naar de hoogste prijs om geld binnen te harken werkt ook niet meer. Daarnaast hebben ze nog wat bugjes eruit gewerkt (maar helaas dus niet 'mijn' bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Kan je bij bussen de intervallen instellen nu? Dit was toch wel de grootste issue, hier op dit forum en bij paradox forum. Dit verpestte je je lijnen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
vinpower schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:47:
Kan je bij bussen de intervallen instellen nu? Dit was toch wel de grootste issue, hier op dit forum en bij paradox forum. Dit verpestte je je lijnen wel!
De intervals kun je niet instellen. Wel is de afstand tussen de bussen/trams op een lijn wat vergroot waardoor ze niet als een treintje achter elkaar aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 14:41
messi schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:14:
Aan de economie moet zoiezo nog gesleuteld worden. De enige manier waarop ik kan overleven is om direct alles te lenen, 2 metro lijnen te bouwen en vervolgens tig jaar te wachten totdat ik alles terug betaald heb.

Als ik tramlijnen bouw dan zit alles altijd vol (tig wachtenden op de perrons), maar ik draai alsnog geen winst :/
Dat lijkt me wel best realistisch dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik heb hem toch maar even aangeschaft maar helaas. Valt toch enigzins tegen. Een skirmisch gestart met de stad Amsterdam. Er is gewoon geen doorgang mogelijk voor je bussen of trams :') alles staat vast en om meteen veel te gaan lenen en een metro aanleggen is ook weer niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Net even zitten spelen en hij valt mij ook wat tegen. Mijn eerste indruk is niet dat je heel veel mogelijkheden hebt. Het viel me op dat het ook niet zo groot is 0,5-1 gb. Maar goed. Ook A'dam geprobeerd, wel erg moeilijk voor easy mode :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
vinpower schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:22:
Ik heb hem toch maar even aangeschaft maar helaas. Valt toch enigzins tegen. Een skirmisch gestart met de stad Amsterdam. Er is gewoon geen doorgang mogelijk voor je bussen of trams :') alles staat vast en om meteen veel te gaan lenen en een metro aanleggen is ook weer niet de bedoeling.
Is momenteel ook een van de discussiepunten op het forum.
Volgens de makers zijn bussen ook meer geschikt voor de buitenwijken omdat daar het verkeer minder druk is.
Verder zou de drukte moeten afnemen als je goed lopende lijnen hebt maar dat is een beetje het kip en het ei verhaal waar het om bussen en trams gaat.
Je lijnen kunnen niet efficiënt zijn als het verkeer vast staat.
Je zult dus echt met metro moeten beginnen om de verkeersdrukte af te laten nemen om zo wat ruimte te krijgen voor je bussen en metro's.
Overigens kunnen ook overstekende passagiers, als hun overstaphalte aan de overkant is, zorgen voor opstoppingen dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Bovenstaande is puur gebaseerd op wat leeswerk, moet het zelf nog even doen met de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
LoneRanger schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:39:
[...]

Is momenteel ook een van de discussiepunten op het forum.
Volgens de makers zijn bussen ook meer geschikt voor de buitenwijken omdat daar het verkeer minder druk is.
Verder zou de drukte moeten afnemen als je goed lopende lijnen hebt maar dat is een beetje het kip en het ei verhaal waar het om bussen en trams gaat.
Je lijnen kunnen niet efficiënt zijn als het verkeer vast staat.
Je zult dus echt met metro moeten beginnen om de verkeersdrukte af te laten nemen om zo wat ruimte te krijgen voor je bussen en metro's.
Overigens kunnen ook overstekende passagiers, als hun overstaphalte aan de overkant is, zorgen voor opstoppingen dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Bovenstaande is puur gebaseerd op wat leeswerk, moet het zelf nog even doen met de demo.
Klinkt logisch. Ik heb echter wel problemen om mijn stations in de buitenwijken goed vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik volg het topic op het paradox forum ook (http://forum.paradoxplaza...p?522783-Traffic-too-busy), de diehards hebben geen problemen met het vele verkeer. In de beta was dit gewoon vele male minder waardoor na geklaag meer verkeerd toegevoegd is. Hierdoor is de game uit balans geraakt vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Yes! Ik heb een winstgevende lijn in A'dam! ...met een bootje over de binnenste gracht en 5 stops. Ruim 300 dollars de maand winst! woohoo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 17:16

Kwastie

Awesomeness

Vandag ook deze game gekocht :) (nadat ik de demo had gespeelt :))

Vind het erg vermakelijk, heb alleen nog maar de tutorial gespeeld ;-) maar toch

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ze komen gelukkig snel met een patch waarbij je per moeilijkheidsgraad kan instellen hoeveel verkeer je wilt in de stad:)

Ik had net een paar goed lopende lijnen in Berlijn. Was er een brand waardoor de brandweer het verkeer ophield waardoor de hele stad vast liep :+ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
vinpower schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:07:
Ze komen gelukkig snel met een patch waarbij je per moeilijkheidsgraad kan instellen hoeveel verkeer je wilt in de stad:)

Ik had net een paar goed lopende lijnen in Berlijn. Was er een brand waardoor de brandweer het verkeer ophield waardoor de hele stad vast liep :+ :'(
Lolz, of er komen plots uit een grachtenpand 10 auto's achter elkaar de weg op. Direct heel A'dam ontregeld :D

• Vincitore
Heb sinds kort ook dit spel omdat ik Traffic Giant echt geweldig vond :D

Ben met de campaign begonnen in Berlijn, en heb de lijnen aan elkaar gekoppeld. Alleen sommige lijnen zijn nu vet druk! :O Er staan soms wel 150 mensen te wachten, terwijl bussen maar 10 passagiers kunnen vervoeren. Heb nu al 5 bussen op elke lijn, en een tram aangelegd maar deze kan de stroom niet aan.

Iemand tips voor het begin?

Stats

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
Ook maar even gekocht, voor 20euro kon ik het niet laten liggen (Volgens mij hebben ze zo veel meer afzet/omzet omdat als die voor >30eu werdt aangeboden ik dit spel via iets anders had "gekocht")

Maar wat ik begrijp is dus maximaal lenen en een metrolijn in de binnenstad bouwen en buslijnen in de buitenwijken naar de metrolijnen toe?

• vinpower
thvers schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:42:
Ook maar even gekocht, voor 20euro kon ik het niet laten liggen (Volgens mij hebben ze zo veel meer afzet/omzet omdat als die voor >30eu werdt aangeboden ik dit spel via iets anders had "gekocht")

Maar wat ik begrijp is dus maximaal lenen en een metrolijn in de binnenstad bouwen en buslijnen in de buitenwijken naar de metrolijnen toe?
Zo kan je in principe elke stad gaan doen, dan ben je met een half uur (beetje overdreven) klaar met de game. Toch melden veel gamers dat je vooral met korte buslijnen en veel overstapmogelijkheden goeie en vloeiend bus/tram lijnen kan creëren.

• LoneRanger
  • Niet online
vinpower schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:39:
[...]

Zo kan je in principe elke stad gaan doen, dan ben je met een half uur (beetje overdreven) klaar met de game. Toch melden veel gamers dat je vooral met korte buslijnen en veel overstapmogelijkheden goeie en vloeiend bus/tram lijnen kan creëren.
Doe ik in principe ook alleen heeft dat vaak grote effecten als je ergens aan de buitenkant weer een buslijn verbindt met het grote geheel.
Je voorkomt er iig mee dat teveel bussen op dezelfde lijn zich gaan ophopen wat een grote ergernis is en blijft.
Wel ontzettend spijtig ook dat je amper tot geen winst kunt maken met bussen en trams, continue bussen aanschaffen die je nauwelijks kunt terugverdienen drukken zwaar op het kleine beetje winst dat je kunt maken.
Tuurlijk is het prettig dat het niveau een stuk hoger ligt dan goud verdienen met 2 bushaltes alleen maar als het kennelijk zo makkelijk gaat met een metro dan is er wat mis met de balans.
Zo moest ik economie-technisch in korte tijd 5 bussen en 3 extra trams inzetten om de reizigers te kunnen laten doorstromen en een paar maandjes later kan de boel weer de garage in omdat ze praktisch leeg rondrijden.
Die investering heb ik dus nooit terug kunnen verdienen, de enige manier is dan om extra lijnen te bouwen om het materieel weer in te zetten maar dat heeft dan weer effect op andere lijnen waardoor ik weer genoodzaakt ben extra materieel te kopen waardoor ik dus geen winst maak.
Als de economie slecht gaat gaat de werkeloosheid omhoog [minder passagiers] en gaat het goed met de economie dan pakt men uiteindelijk liever de auto.
Dan hebben we het nog maar niet over de prijzen van energie/brandstof en de fluctuerende loonkosten.
Jammer dat het schijnbaar zo makkelijk is met een metrolijntje bij elkaar lenen, weinig strategisch imho.

Verder wel een tof spel, heb me prima vermaakt met het observeren van 2 overstaphaltes.
Via de ene halte kwamen er steeds passagiers bij die dan moesten overstappen op de halte aan de andere kant van de straat wat sneller groeide dan mijn bussen, van de andere lijn, konden afvoeren. :)

[edit]

Verkeersproblemen had ik overigens niet echt in Berlijn.
Ik heb in de binnenstad wat tramlijnen en dan de rivier over per bus richting de industrie.
De snelwegen rondom de stad zaten wel tjokvol maar daar had ik verder geen last van.
Die tramlijnen had ik dan vooral over die tussenbermen lopen zodat die weinig last hadden van het verkeer.

[edit 2]

Pfff, lees ik net op het forum dat de prijzen van de kaartjes nauwelijks invloed heeft en ik maar braaf de prijzen groen houden.
Is overigens niet de tip waar ik naar opzoek was want het onderstreept nog maar eens dat er niet echt sprake is van balans in het spel.
Lonen hebben wel direct invloed maar prijzen van kaartjes dus nauwelijks.
Als je overvolle haltes hebt kun je dus better de prijzen op maximaal zetten ipv investeren in extra vervoer.

[ Voor 15% gewijzigd door LoneRanger op 24-02-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Misschien een leuk topic

http://forum.paradoxplaza...-Fix-A-Step-by-Step-Guide

Hierbij kan je instellen hoeveel verkeer in de stad rondrijd EN hoevaak een reiziger zich verplaats in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Bomin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:13:
Hoe krijg je die keerlus in je tramlijn? Heb al wat geprobeerd om de tram een rondje te laten rijden, maar kan alleen als ik hem om een blok huizen heen laat rijden. Die manier is soms omslachtig, omdat dat veel meer tijd in beslag neemt.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs

Greebs

inert

Misschien was het woord keerlus een beetje ongelukkig gekozen, want ik bedoelde niet echt keerlus zoals we die hier in NL zien. Moet inderdaad on een blok huizen heen, of als je toevallig een grid van 2x2 beschikbaar hebt ergens kun je wel een vrij kleine maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Oh ok, dat is jammer want soms is het wel handig als die op dezelfde weg meteen kan draaien en terugrijden :)
Zoals in Helsinki voor stadion langs, dan over de middenberm van de avenue naar het zuiden toe en weer terug, want dat is druk stukje:P

/edit: Btw de nieuwe patch (1.0.12) is nu beschikbaar op de officiële forums van paradox en gamershell.

/edit2: Geweldig die patch! Verkeer kan je nu zelf instellen en werkt echt prima :D
Bussen zijn nu rendabel en maak zelfs alweer 300-500 dollar per maand winst totaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Vincitore op 04-03-2011 20:20 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 21:59
had gedacht dat dit spel beter aan zou slaan ...
1.0.13 is ook uit

[ Voor 16% gewijzigd door dantheman94 op 09-03-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17
dantheman94 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:28:
had gedacht dat dit spel beter aan zou slaan ...
1.0.13 is ook uit
Dat het niet tot leven komt zeg toch wat over het spel ? Door de weinige ervaringen heb ik hem nog maar niet gekocht eigenlijk. Wat ervaringen graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Ik vind dat de patches het spel al aardig verbeterd hebben. Toch is Amsterdam een irritante stad. Je moet de oplossing daar zoeken in boten maar die zijn ook relatief duur:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook aan de game begonnen.
Ik draai hem op de MAC via een WineSkin waardoor ik helaas de patches niet kan uitvoeren.

Zitten er in de Patches ook mogelijkheden tot het laten staan van passagiers? Het is een beetje onzin dat in een ENORME bus maar 34 man kunnen. Volgens mij gaan er in het echt makkelijk 75 man in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:22:
Het is een beetje onzin dat in een ENORME bus maar 34 man kunnen. Volgens mij gaan er in het echt makkelijk 75 man in.
Het is ook onzin dat er in Berlijn maar 30.000 mensen wonen of dat een bus er een maand over doet om zijn route te rijden.
Het is een spel en het gaat om de ballans, niet persé om realiteit.
De prijs van zo'n bus b.v. staat totaal niet in verhouding met de prijs van een kaartje, het loon van personeel en de brandstofkosten.
Als je dat allemaal realistisch wilt dan moet de kaart groter en de tijd langzamer etc etc etc.
Hoeveel mensen ken je die er een week of 3 over doen om op hun werk te komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven. Ho ho het is een simulator he geen spelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:13:
@Hierboven. Ho ho het is een simulator he geen spelletje ;)
Helaas, het is een strategisch spelletje, een simulator poogt juist realisme te benaderen. ;)
Maar goed, da's een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 15:59
Het jammere aan dit spel is dat er zoveel meer potentie in zat. De graphics zijn mooi en het lijnensysteem werkt goed.

Maar simpele "basis" elementen die een dergelijke sim boeiend en aantrekkelijk houden hebben ze achterwege gelaten.

Ik wil mooie grote custom stations kunnen bouwen waarbij de verschillende transportvoertuigen allen hun eigen secties hebben...meerdere bushokjes en lanen per eindhalte zodat je echt een hub kan creeeren. Dat soort dingen houden je ook vast...daar kan je echt van genieten.

Het voelt allemaal te beperkt aan.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
ongelooflijk dat een spel uit de jaren 90 nog steeds beter voor elkaar heeft dan een spel met 'dezelfde' bedoelingen in 2011...

leef je uit met OpenTTD :)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:28

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dit is echt een kopie van Traffic Giant, maar dan met wat betere graphics :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:03:
En leukere gameplay, althans wat ik mij nog van TG kan herinneren. :P

Met traffic op 50% is het prima te doen, geen dikke opstoppingen tenzij je zelf te veel bussen door een bepaalde straat/gedeelte in de stad laat rijden natuurlijk.
Het jammer van dit spel is dan ook dat het volume van het verkeer niet verwand is met de dekking, tijdigheid etc. van je ov, opstopping krijg je eigenlijk alleen door bussen/trams te laten rijden.
Iig blijft het een leuke game voor als je een uurtje overhebt of gewoon heel creatief wilt wezen.
Ik vervoer nu 25K passagiers op jaarbasis in een stad met 11K aan inwoners, niet verkeerd dacht ik zo.
Het leuke aan dit spel is dat een stad helemaal tot leven komt wanneer je massa's mensen verplaatst en laat overstappen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
citiesinmotion.wmv

Een timelaps van een stukje "perfecte" doorstroming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ik heb problemen met tramstracks leggen. Soms wil een stukje gewoon niet aansluiten al heeft het daar geen enkele reden toe :S.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Ondanks dat het bouwen van rails soms niet helemaal lekker gaat, is het best wel een verslavend spelletje :). Ben er letterlijk een hele nacht door verloren :X ( en dan wel netjes om 8:15 werken :')).

Als je het eenmaal een beetje doorhebt dan si het geweldig om dingen te optimaliseren. erg OCD gevoelig spelletje dit :9

[ Voor 35% gewijzigd door Tripp op 12-04-2011 19:39 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn ervaringen:

Pro:
Ik vind het er grafisch erg goed uitzien, mooie details, schaduws etc
Het spel start erg snel op op mijn systeem

Con:
Je kan alleen maar dubbele tramlijnen aanleggen.
En het grootste minpunt van het spel vind ik hoe weinig controle je hebt over de tramlijnen, bijvoorbeeld, als er 1 stuk gaat, wat nogal eens gebeurd, heb je echt een probleem want dan is hele efficientie die probeert voor elkaar te krijgen eraan. Ik zou het super vinden als je bijvoorbeeld een tram ff kan laten stoppen of sneller kan laten rijden, iig meer controle dan nu
Als je een nieuwe tram koopt dan verschijnt ie gewoon op het spoor, ik zou het leuker vinden als het wat realistischer zou zijn mbv een depot (ook voor bussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Iemand de native Mac port al geprobeerd? Ben wel benieuwd naar de performance, met name met wat ouderen systemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:59
Nee ik heb geen Mac. Heb wel de Mac versie gratis gekregen op gamersgate en kan hem giften.
Als er iemand is die die gratis wil hebben moet je even een account aanmaken op Gamersgate en mij jouw accountnaam via een DM doorgeven.

Edit: weggegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bazvv op 23-05-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan iemand mij opheldering geven? Ik kan niet helemaal opmaken uit de gameplay of mensen automatisch overstappen als de halte in de buurt is? (bv aan de overkant van de straat).

Ook kan ik soms de drukte van een halte moeilijk begrijpen. Een tram lijn heeft dan bv 2 haltes die alle 2 het marktplein "dekken". Halte 1 is dan onwijs druk (100+ mensen) en halte 2 is dan volledig leeg.
ronwiel schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:55:
Iemand de native Mac port al geprobeerd? Ben wel benieuwd naar de performance, met name met wat ouderen systemen :).
Ik heb de Mac versie gister via Steam (wat een rommel is dat trouwens) aangeschaft.
Ik draaide eerst een minder legale Crossover versie van de PC editie maar die was nogal zwaar voor mijn systeem raar genoeg.

Ik heb een MacbookPro 17" / 2,66ghz / 8gb / 128gb SSD / 9600GT en toch draaide de game bagger. Nu ik de game heb aangeschaft en het dus een native mac versie is draait hij super. Alles op high en 1920x1200 is ineens geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Dat valt me dan erg mee, want de systeemeisen die worden opgeven zijn redelijk hoog.
NVIDIA GeForce 8800/ATI Radeon HD 3850 or higher with 512 MB RAM.
Maar goed om te weten dat hij het dus doet met oudere hardware, veilige koop dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Bart ® schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:03:
Zou kwam ik op dit topic 0omdat ik traffic giant niet meer kan draaien op win 7 x64.
Al lijkt die wel grotere maps te hebben.
Zijn er al custom dingen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223636

Moge,
vorige week heb ik deze game op steam gekocht, maar krijg het met geeen mogelijkheid aan de praat.
Niet op mijn laptop en niet om mijn gaming-rig.
De game start op, ik kies tutorial of campaign, dan zie ik een straat met een statusbalk.
Die balk loopt vol en dan is het wachten wachten wachten.......

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
Er komt dacht een Play knop rechts onder te staan. heel zeker weten doe ik het niet want is al lang geleden dat ik het gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is aardig stil in dit topic. Niemand die het meer speelt?
Ik overweeg het te kopen, aangezien het in sale is op steam.

Hoe is het het met de herspeelbaarheid na de campaign?

En hoe is de realiteit? Ik lees op internet dat sommige mensen enorm veel wachtrijen hebben bij de bushaltes doordat de bussen zo'n lage capaciteit hebben. Is dit al opgelost?

En hoe draait het spel onder mac? Ook daar lees je wat problemen, maar ja, meestal wordt er natuurlijk ook alleen maar over problemen gepost op fora...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Cyphax

Moderator LNX
Ik ga het spel binnenkort eens uitproberen, ben toch wel benieuwd. Bij play.com kost ie maar 11,50 dus om je daar een buil aan te vallen moet ie wel heel slecht zijn. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Heb m ook gekocht op Steam, daar was ie maar 7,50 geloof ik, heb net de tutorials gedaan en het werkt vrij lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
speel het nog af en toe,
Maar in het begin kan het best ff lastig zijn om een mooie winst te maken.

en wat betreft die wacht tijden, dit komt meestal omdat er verkeers opstoppingen/ files zijn en met name in Amsterdam. Ik bouw als ik genoeg geld heb vaak metro's en gebruik voor de buiten wijken bussen. De trams laat ik over wel een beetje rijden maar het hangt er net vanaf hoe veel ik over grasvelden kan.
Maar als je zorgt dat de bussen/trams/metro's vaak bij de halte komen dan kan de wachtrij wel groot zijn maar de happiness wel nog steeds op blij/normaal.

Het klopt trouwens wel dat de bussen een best lage capaciteit hebben, tenmiste ze rekenen waarschijnlijk alleen zitplaatsen want in rl worden er natuurlijk zoveel mogelijk mensen in gepropt waarbij 3/4 moet staan. Dit is hier niet zo denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223636

thvers schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:32:
Er komt dacht een Play knop rechts onder te staan. heel zeker weten doe ik het niet want is al lang geleden dat ik het gespeeld heb.
Hmmmm,

die krijg ik niet te zien! Maar het lijkt wel of de statusbalk mijn scherm uitloopt. Vanaaf maar even proberen!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223636 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Hmmmm,

die krijg ik niet te zien! Maar het lijkt wel of de statusbalk mijn scherm uitloopt. Vanaaf maar even proberen!

Greetz
Met shift-tab kun je switchen tussen de Steam overlay en het normale scherm.

Klopt het dat Steam rechts onder een code laat zien? Dat schermpje verbergt de "play" knop want die zit dus rechts onderaan.

Ik heb zelf het spel gisteren ook via Steam gekocht en ik ben er dus tamelijk zeker van dat die "play" knop rechtsonderaan zit. En bij mij werd die knop verbergd door een soort van Steam overlay die een code liet zien.
Pagina: 1 2 Laatste