Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-07 19:29
Dan zal de steam overlay er wel overheen staan of idd dat het beeld uitloopt. Moet je ff in de beeldscherminstellingen kijken of je daar wat moet veranderen.
Ga het ook maar weer eens spelen :+
edit:
En dan kan je het spel niet spelen.. fout melding van steam geen idee waarom :S

[ Voor 18% gewijzigd door thvers op 11-07-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thvers schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:32:
Er komt dacht een Play knop rechts onder te staan. heel zeker weten doe ik het niet want is al lang geleden dat ik het gespeeld heb.
KIJK!

de knop was onzichtbaar door een steampopup denk ik

nu doet ie het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hij is nu op steam voor 6,75 voor de komende 22 uur. Voor de geïnteresseerde.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe beginnen jullie altijd met een sandbox game?
Ik vind het toch erg lastig om winst te maken, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie tactieken.
(ik speel gewoon op standaard settings, dus normal en het standaard startbedrag)

@Postius, ik zag het ook ja. Had ik beter kunnen wachten na de summer sale. Hij is nu wel erg goedkoop.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 17:19

Metzie

Nyaano !

Cities in Motion is vandaag en een gedeelte van morgen in de aanbieding op Steam.
75% korting op het spel en bijna alle DLC.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In het kader van de Steam treasure hunt ben ik op zoek naar een snelle manier om deze achievement te halen, iemand een idee?

- Winter Wonder - Vervoer 1000 passagiers in november, december en januari van elk jaar.

EDIT: Opgelost!! http://steamtreasurehunt.wikia.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 28-12-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil Cities in Motion wel kopen en misschien 1 of 2 DLC (ofzo).
Welke DLC zijn een beetje de moeite waard? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Metro stations zijn een must, tokyo is een waardevolle toevoeging. De extra vehicles zijn wel echt een must have aangezien je dan meer opties hebt. Erg leuke game. Ook erg de moeite waard om te spelen het spel is nog wel echt lastig.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mocht iemand interesse in dit spel hebben en hem gratis willen, dan kan je hem als beloning krijgen als je de enquete invult voor de uitgever: https://www.surveymonkey.com/s/ParadoxSurvey
:)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-08 19:28
Goede tip! Gelijk maar eens even invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:08

Koekfabriek

King Billy on the wall

KICK

Ik zat gisteren te kijken op de paradoxsfora en kwam erachter dat CIM 2 al op 2 april uitkomt (volgens Gamersgate). Deze game gaat net als zijn voorganger maar 20 euro kosten bij de launch en vereist een steam account zoals alle nieuwe paradox games. Door de maker worden de volgende game elementen beloofd:
  • Dynamische steden
  • Multiplayer met 3 personenen (co-up en tegen elkaar)
  • Meer vervoersmiddelen
  • mogelijkheid tot map-design
  • invoegen van timetables (dus aanwezigheid van ''rushhour'')
  • dag en nachtritme
  • busbanen
  • En nog veel meer
Voor mij is deze game een no-brainer (ik koop bijna alles van Paradox) maar er is te verwachten dat deze game bij de launch nog wel met wat bugs e.d. te maken gaat krijgen (launchgames van paradox voelen soms aan als een open bèta). Toch kan ik niet wachten om deze game te spelen, nog meer tweakers die enthousiast zijn?

Korte ingame trailer:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2Ny_IScjntY"]YouTube: Cities in Motion 2 Trailer[/video]

Ik vond deze preview ook erg leuk om te kijken:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=DbsGfoIR0nI"]YouTube: Cities in Motion 2 Preview - Interview and Gameplay[/video]

Nog wat extra beelden:

Voor de dev dairies kun je het beste gaan naar de paradoxfora
http://forum.paradoxplaza...hp?740-Cities-in-Motion-2

p.s. Ik vond het onnodig om een nieuwe topic te openen voor deel 2 aangezien de andere paradox games ook binnen 1 topic vallen. Misschien kan de titel veranderd worden naar ''[PC] Cities in Motion 1 & 2''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik ben redelijk teleurgesteld in deel 1 in deze serie, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik nog even afwacht wat de reviews er van gaan maken. Uiteindelijk heb ik maar een uur of 10 (volgens steam) besteed aan CiM 1, en dan vind ik zelfs 20 euro nog een beetje te veel. Zeker aangezien ik nog genoeg andere games moet spelen (cities XL platinum gister voor €5,- gekocht bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
breadje schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:23:
Ik ben redelijk teleurgesteld in deel 1 in deze serie, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik nog even afwacht wat de reviews er van gaan maken. Uiteindelijk heb ik maar een uur of 10 (volgens steam) besteed aan CiM 1, en dan vind ik zelfs 20 euro nog een beetje te veel. Zeker aangezien ik nog genoeg andere games moet spelen (cities XL platinum gister voor €5,- gekocht bijv)
Off-topic: waar heb je die voor 5 euro op de kop kunnen tikken? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik had deel 2011, waardoor ik voor een schappelijk prijsje deze upgrade kon kopen :).

Overigens ziet de dev-diary er weer wel mooi uit! Vooral het feit dat je dienstregelingen kunt maken en de prijs van de zones kan instellen klinkt goed. Ik blijf echter twijfelen of ze nu weer niet teveel hooi op hun vork hebben genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

breadje schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:39:
Ik had deel 2011, waardoor ik voor een schappelijk prijsje deze upgrade kon kopen :).

Overigens ziet de dev-diary er weer wel mooi uit! Vooral het feit dat je dienstregelingen kunt maken en de prijs van de zones kan instellen klinkt goed. Ik blijf echter twijfelen of ze nu weer niet teveel hooi op hun vork hebben genomen...
Ja misschien wel, het is maar een kleine studio. Maar voor 20 euro durf ik het wel te proberen. En ik ben er van overtuigd dat ze met genoeg patches e.d. zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 14:58

Basszje

Reisvaap!]

Ik vond deel 1 de moeite waard, dus deze ga ik ook zeker kopen :) Enige wat mij tegenhoudt is dat ik eigenlijk nuttigere dingen in het leven moet doen, maar goed waarschijnlijk wint het lekker met OV spelen daar toch van :P

-edit Ik begrijp dan weer niet wat men aan Cities XL vind, die heb ik ook geprobeerd maar vond ik juist weer niets. Smaken verschillen dan

Ik hoop iig dat met de timetables je niet langer hebt dat bussen achter elkaar blijven tuffen als je bv op 1 puntje op je lijn een opstopping hebt en dat soort dingen.

[ Voor 41% gewijzigd door Basszje op 26-03-2013 13:45 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 23:23
Hoe zijn de ervaringen met Cities in Motion 2 tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
Ik ben ook erg benieuwd. Op het forum van paradox zijn de reacties op zijn zachts gezegd gemixed. Ik zie prachtige screenshots van vrij realistische wegen en busbanen. Tegelijkertijd ziet de GUI eruit als placeholder en zijn er blijkbaar ook nog een aantal bugs. Al met al wacht ik nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb hem gepre orderd en ondertussen al enkele uurtje gespeeld. De simulatie zit goed in elkaar, op 1 punt na, de tijd gaat te snel in de zin dat een gemiddelde busrit 10 uur duurt waardoor het hele spits uur concept weinig zin heeft.

Wat me echter het meeste stoort is de lelijke steden, ik heb het dan niet over de graphics maar wel over het stads design, het is gewoon random gegenereert met de computer, 1 grote wall of stone (allemaal appartementsblokken en kantoorgebouwen) zonder sfeer. Dit is wel een heel groot verschil met de zeer mooi ontworpen steden uit de eerste versie. Natuurlijk kan de Community dit goed oplossen door zelf maps te maken met de uitstekende map editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Het spel zit ongelovenlijk lekker inelkaar. Alleen merk je direct dat de ontwerpkeuzes door programeurs gemaakt zijn. Geen gemakkelijke overlays op het moment als je een huisje aanklikt of door een route probeert te komen als het verkeer stil staat. Maar hoe meer ik klik op alle popupjes hoe meer ik gewend raak aan de werkwijze van de lijnen. Alleen om even 20 buslijnen te controleren of ze winst maken betekend ook weer 20 keer zoeken naar het kruisje rechtbovenin.

Eerste missie uitgespeeld en ben rustig 7 uur verder met het spel, maar het is wel heerlijk. En als je een tijd hebt als je wacht op je geld en gewoon een bus tram of watertaxi volgt en volledig ingezoomd staat is de stad echt prachtig.

Bugs en ideeen gewoon doorposten op de fora van paradox en hopen dat er na mousescrolling wat nuttig geupdate gaat worden :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 22:37

TommyGun

Stik er maar in!

Dit weekend eens testen, ziet er nu al beter uit (qua werking) dan SC :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 20:47
Gisteren even getest, ziet er goed uit in eerste instantie. Vanavond even verder kijken :) veel uitgebreider van SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15

icecreamfarmer

en het is

disjfa schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 02:12:
Het spel zit ongelovenlijk lekker inelkaar. Alleen merk je direct dat de ontwerpkeuzes door programeurs gemaakt zijn. Geen gemakkelijke overlays op het moment als je een huisje aanklikt of door een route probeert te komen als het verkeer stil staat. Maar hoe meer ik klik op alle popupjes hoe meer ik gewend raak aan de werkwijze van de lijnen. Alleen om even 20 buslijnen te controleren of ze winst maken betekend ook weer 20 keer zoeken naar het kruisje rechtbovenin.

Eerste missie uitgespeeld en ben rustig 7 uur verder met het spel, maar het is wel heerlijk. En als je een tijd hebt als je wacht op je geld en gewoon een bus tram of watertaxi volgt en volledig ingezoomd staat is de stad echt prachtig.

Bugs en ideeen gewoon doorposten op de fora van paradox en hopen dat er na mousescrolling wat nuttig geupdate gaat worden :)
Hoe verkrijg je die update? Want ik wilde hem even demoén maar zag geen officiele en kwam er net achter dat je idd niet met de muis kunt scrollen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:55:
[...]
Hoe verkrijg je die update? Want ik wilde hem even demoén maar zag geen officiele en kwam er net achter dat je idd niet met de muis kunt scrollen.
Die is nog niet uit, maar als je CTRL ingedrukt houd kan je het scherm slepen met je muis...

Ik heb wat handige tutorials gevonden voor wat "geavanceerdere" constructies ;)
Metro bouwen:

Trolleybus/tram:

Timetables:

Underpass voor Tram/bus/etc:

Map editor:
Dit is een hele playlist met onderdelen van de map editor
timofp schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:05:
Dit is wel een heel groot verschil met de zeer mooi ontworpen steden uit de eerste versie. Natuurlijk kan de Community dit goed oplossen door zelf maps te maken met de uitstekende map editor.
Ik heb op cimexchange wat maps gevonden die er best goed uitzien voor een spel wat net een week uit is... Houd ook even paradox forum in de gaten voor maps.
Ikzelf heb deze gedownload en die is leuk om mee te sandboxen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 21:41 . Reden: reactie op timofp ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 14:28

Erikie

www.erikie.nl

Vermakelijk spelletje! nouja, spelletje, meer simulator maar daar hou ik van. Wat ik alleen niet echt begrijp is dat er wanneer je net start, het harstikke rustig is totdat je wat buslijnen neerplempt. 'k Snap niet helemaal waarom. Die scheduler vind ik opzich ook wel tof, desalniettemin, erg leuk spel weer. Jammer dat het zo hard wordt afgekraakt op het internet, waarschijnlijk reviewers die normaal alleen maar met een console controller in hun handen zitten .. Voor ~20 euro zo'n game neerzetten verdient toch alleen maar respect ( tenminste, als je kijkt wat EA flikt ).

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek

Koekfabriek

King Billy on the wall

Erikie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:44:
Vermakelijk spelletje! nouja, spelletje, meer simulator maar daar hou ik van. Wat ik alleen niet echt begrijp is dat er wanneer je net start, het harstikke rustig is totdat je wat buslijnen neerplempt. 'k Snap niet helemaal waarom. Die scheduler vind ik opzich ook wel tof, desalniettemin, erg leuk spel weer. Jammer dat het zo hard wordt afgekraakt op het internet, waarschijnlijk reviewers die normaal alleen maar met een console controller in hun handen zitten .. Voor ~20 euro zo'n game neerzetten verdient toch alleen maar respect ( tenminste, als je kijkt wat EA flikt ).
Dit gebeurd automatisch, ligt aan de game engine. Aan het begin zijn de gebouwen leeg en lopen langzaam vol met bewoners en medewekers die dan weer reageren op je vervoer. Als je eerste kwartier half uur niks zou bouwen zou hetzelfde gebeuren.

Ik kom op en of andere manier niet lekker in de game, ik zat er op te wachten en heb deel 1 erg veel gespeeld. Maar het lukt mij niet om deze lekker weg te spelen, misschien even wachten of de aankomende patch verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Koekfabriek schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:34:
[...]

Dit gebeurd automatisch, ligt aan de game engine. Aan het begin zijn de gebouwen leeg en lopen langzaam vol met bewoners en medewekers die dan weer reageren op je vervoer. Als je eerste kwartier half uur niks zou bouwen zou hetzelfde gebeuren.

Ik kom op en of andere manier niet lekker in de game, ik zat er op te wachten en heb deel 1 erg veel gespeeld. Maar het lukt mij niet om deze lekker weg te spelen, misschien even wachten of de aankomende patch verschil maakt.
Het heeft mij ook wat uren gekost. Heb volgens Steam >120 uur in deel 1 zitten en kon maar moeilijk wennen aan CiM2. Er zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd die de gameplay in grote mate hebben veranderd. Het is geen iets uitgebreidere versie van zijn voorganger, maar echt een andere game. Na een aantal uren ben ik echter ook behoorlijk verslingerd geraakt aan CiM2. Lekker schuiven in time schedules, wegen aanleggen om bottlenecks weg te nemen, je zones precies goed leggen... Je bent enorm gedetailleerd aan het werken in een hele grote stad. De voldoening als alles goed loopt is des te groter :)

Ben benieuwd of jij er al aan hebt kunnen wennen! Het is niet makkelijk om er in te komen, maar ik zou het zeker een kans geven.
Pagina: 1 2 Laatste