Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je dan gevraagd hoe ze hem open hebben gekregen? Of wilden ze dat niet vertellen?
Wellicht interessant om de volgende notebook (nogmaals) hier in dit topic even te noemen: de
Dell Inspiron 14z, welke ondanks alle mindere punten nog steeds wel mijn interesse heeft. Als je naar de (vanaf)prijs kijkt kan het ook niet anders dat er hier en daar concessies zijn genomen. Even de plus en minpunten (naar mijn mening) op een rijtje:
- Muisknoppen zijn "hard/niet prettig" in gebruik en touchpad reageert matig (op te lossen met driver update of drivers direct van Synaptic downloaden?)
- 6 cell steekt uit
- Scherm (maar.... zie pluspunten)
+/- klepjes voor je aansluitingen lijkt me wat onhandig
+/- 100Mbit LAN (geen ramp voor mij maar liever Gbit LAN uiteraard)
+/- Geen dedicated GPU (heb ik niet per se nodig)
+/- Aanwezige optische station (heb ik ook niet per se nodig)
+ Aardige accuduur: 6 cell ~6-7 uur, 4 cell ~4-4,5 uur
+ Aardig Laag gewicht ~1,95 kg met 4 cell en ~2,05 kg met 6 cell
+ Lage prijs v.a. 500 euro
+ Scherm is een 14" waar je een beter paneel met
1600 x 900 resolutie in kan zetten. Ook omdat Dell de service manual wel gewoon
online heeft staan, wat dus eigenlijk ook een pluspunt op zich is, zou dit te doen moeten zijn.
Iemand die de Dell Inspiron 14z in de
winkel (Mycom, Dynabyte, Vobis) heeft gezien? Moet hem toch wel even zien, mocht hem willen aanschaffen. Voor 470 euro voor i3 2330M, 4 GB RAM, 500 GB HDD, 4 cell met daarbij een scherm + SSD (HDD kan in een externe behuizing) is zeg ~ 230 euro. Dus in mijn ogen een aardig lage prijs van ~700 euro heb je een snelle aardig compacte notebook, een externe schijf van 500 GB, een goed scherm met een relatief hoge resolutie van 1600 x 900 voor een 14". Gezien het huidige aanbod wellicht een overweging waard.
Misschien dat de CES 2012 in januari, een groter aanbod (ultrabooks) word aangekondigd, maar voordat die weer in de winkels liggen zijn we toch wel snel 3 maanden verder verwacht ik...