Sinds zaterdag een lenovo thinkpad e325(amd e450) aangeschaft. Was het slepen van mijn dell studio 1555 naar de uni elke dag meer dan zat. Ik zocht dus iets wat licht was, lange accu duur had, niet te groot en niet te duur. Prestaties hoefde niet verder te komen dan een webbrowser, spreadsheets en word documenten(voor spelletjes heb ik een desktop staan waar ik regelmatig aan sleutel).
Eerst naar de netbooks gekeken maar zo'n 10 inch scherm is gewoon echt te klein gezien ik vaak met wat flinke spreadsheets moet werken en de toetsenborden van die netbooks tikken niet fijn(te klein). Ik kwam toch al snel op een 13 inch uit maar helaas viel ik met mijn budget(max 500) steeds net buiten de boot. De meeste fatsoenlijk 13inch laptops beginnen rond de 800 euro en hebben vaan dingen als een i5 processor wat voor mijn doeleinde overkill is. De wat goedkopere modellen waren vaak weer zwaar of hadden een slechte accu duur. De lenovo was eigenlijk precies goed, lange accu duur, 13 inch, licht en met de AMD fusion e450 processor goed genoeg voor wat ik er mee ga doen.
Vandaag de hele dag(9 tot 5) mee in de weer geweest zonder ook maar 1 keer te hoeven opladen(en ik heb nu nog 2 uur over)! Heb de laptop voor een flink deel van de dag aangehad(en niet met power savings op max). Ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben en voor 460 euro heb ik echt een hele mooie laptop voor er bij.
Pro's en con's op een rij
pro's:
-lange accuduur
-13 inch
-amd fusion e450 is sterk genoeg voor mijn doeleinden
-toetsenbord tik heerlijk
-licht
-prima geprijst
-gewoon windows 7 home premium meegeleverd
-thinkvanage tools zijn echt handig
-geen onnodige bloatware zoals op veel laptops
con's:
-2gb ram is gewoon echt weinig(er is 4 gb onderweg)
-helderheid van het scherm stelt wat teleur
-trackpad voelt wat wiebelig aan door de geïntegreerde linker en rechter muisknop
-geen cd speler
-tweakers gaf 3 usb poorten aan maar er zitten er maar 2 op
review die voor mij de doorslag gaf:
http://www.notebookcheck....2FG-Notebook.60227.0.html
Over de stevigheid van de case kan ik alleen maar zeggen dat hij prima stevig aan voelt. In deze prijsklasse kan je natuurlijk geen aluminium of magnesiumlegering case's verwachten.
Iedereen die een laptop zoekt voor er bij die verder gaat dan een netbook maar zonder al te veel uit te moeten geven aan overbodige prestaties: de lenovo e325 is zeker een aanrader. Mensen die toch wat meer prestaties zoeken kunnen beter kijken naar de e320 met de i3 core(kost rond de 620 euro)