Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 05:08
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:11:
En zeg nu zelf, als ik 2 jaar geleden een T9600 (2.93ghz) had gekocht, was dat dan vandaag nog significant? Natuurlijk niet. Dat zouden €180 weggegooide euro's zijn.
maar dan heb je wel 2 jaar lang plezier gehad van je 180 euro? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit wat in ja. Terwijl bij CPUs de situatie redelijk duidelijk is, is de situatie bij schermen onduidelijk.

Het gebeurt bijna nooit dat een fabrikant adverteert met contrast ratio of gamut van een laptop scherm. En als het al gebeurt is het meestal niet de echte waarde. Af en toe zien we nu wel dat de brightness wordt geadverteerd maar dat zegt maar weinig over de kwaliteit.

Zelfs Apple maakt niets bekend over de gamut of contrast van schermen, terwijl dat toch echt een unique selling point is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Ik ben inmiddels in het bezit van een MSI X460DX, en wil er graag een SSD inzetten. Nu lees ik op vorige pagina's van dit topic dat dit niet ten koste gaat van de garantie. Nu staat er op de onderkant van de laptop wel een warrenty void stikker. Weet iemand of je de ''seal'' kapot maakt bij het vervangen van de HDD (of uberhaupt het openen van de laptop), of dat dat alleen gebeurd als je aan andere onderdelen rommelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Odysseus253 schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:54:
Ik ben inmiddels in het bezit van een MSI X460DX, en wil er graag een SSD inzetten. Nu lees ik op vorige pagina's van dit topic dat dit niet ten koste gaat van de garantie. Nu staat er op de onderkant van de laptop wel een warrenty void stikker. Weet iemand of je de ''seal'' kapot maakt bij het vervangen van de HDD (of uberhaupt het openen van de laptop), of dat dat alleen gebeurd als je aan andere onderdelen rommelt? :)
Dat zou volgens de wet niet mogen dat je dan je garantie kwijt raakt. Maar ik heb zelf als ik laptops opstuur naar MSI geen medewerking van hun kant...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die stickertjes zijn onzin. Gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
Ik zit te twijfelen over een notebookje voor mijn moeder. Zij wil graag een formaat tussen de 11 en 13 inch en een bedrag uitgeven van rond de 400-450 euro. Nu had ik zelf eerst de nieuwe HP-dm4000sd op het oog. Echter heeft die jammer genoeg een 5400 rpm schijf, wat zonde is aangezien het oude model nog beschikte over een 7200 rpm schijf.

Toen gingen mijn gedachten naar de Asus 1215B-BLK216M. Deze is € 40 goedkoper en dat biedt mogelijkheden voor een SSD!

Samen met een extern hoesje voor de schijf die er dan uitkomt, betaalt zij dan ongeveer € 70 meer voor een laptop met SSD en 500 GB aan extra opslagruimte.

Waarom twijfel ik dan nog? Nou, het schijnt een absolute ramp te zijn om de harde schijf in de Asus te vervangen. Nu ben ik geen watje wat hardware betreft, maar er bestaat ook nog zoiets als garantie en die zou ik graag willen behouden.

Verder vraag ik mij af of de SSD niet complete overkill is voor het kleine laptopje. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 12-09 16:48
Omabeatle schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:41:
Verder vraag ik mij af of de SSD niet complete overkill is voor het kleine laptopje. Wat vinden jullie?
Een SSD is fijn, maar eerlijk gezegd zijn er niet veel mensen die echt iets geven om de snelheidswinst... Zelfs in mijn klas (allemaal studenten Toegepaste Informatica) ben ik de enige met een SSD.

Als je moeder gewoon een laptopje wilt om wat te surfen etc zal een gewone HDD zeker en vast volstaan, zelfs een 5400RPM-hdd. Zorg er gewoon voor dat je een clean install doet en dan gaat alles vrij vlot draaien. En leer haar dat je je laptop gewoon kan dichtklappen (standby), is nog een stuk sneller dan booten met een SSD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ziet er goed uit, met een IPS display:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/lg-p330.jpg

http://www.engadget.com/2...faces-at-korean-retailer/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omabeatle schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:41:
Ik zit te twijfelen over een notebookje voor mijn moeder. Zij wil graag een formaat tussen de 11 en 13 inch en een bedrag uitgeven van rond de 400-450 euro. Nu had ik zelf eerst de nieuwe HP-dm4000sd op het oog. Echter heeft die jammer genoeg een 5400 rpm schijf, wat zonde is aangezien het oude model nog beschikte over een 7200 rpm schijf.

Toen gingen mijn gedachten naar de Asus 1215B-BLK216M. Deze is € 40 goedkoper en dat biedt mogelijkheden voor een SSD!
De AMD E-350 zijn leuke keuzes voor mensen die gamen. Voor de rest van de gebruikers is de prijs/prestatie verhouding van de CPU zwak.

Nou ken ik jouw moeder niet maar ik ga er vanuit dat ze beter af is met andere notebooks. Zoals die ene Lenovo met Core i3 en cashback actie bijvoorbeeld. Die levert veel meer prestaties dan de E-350 bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 07-11-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er idd top uit. Nu even uitvinden hoe we die in Nederland krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jep en of de resolutie hoger is dan 768p :P Maar zal wel niet mogelijk zijn :(

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 07-11-2011 14:24 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

JT schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:09:
[...]

Damn, dat is veelbelovend!
Hij lijkt mooier dan dat hij is, check bezel:

YouTube: p330_booting_time.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Laatst online: 16:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
B0MBACI schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:50:
[...]

Hmm dat is wel heel misleidend dan, op de volgende website staan ook meerdere afbeeldingen waarbij het lijkt alsof het echt een bijna bezel-loos scherm is:

http://www.innomart.co.kr...product_mst_id=0227_00086

Toch lijkt het me wel een interessant dingetje, jammer van het spiegelend scherm. Maar eigenlijk is het gewoon onzin dat er gewoon geen laptops te krijgen zijn met een goed scherm en een hoge resolutie voor een betaalbare prijs in dit segment. Er zijn zelfs geen onbekende/exclusieve merken die zoiets aanbieden, denken ze dan echt dat er geen markt voor is? Een 13" laptop met een mat, helder, hoge resolutie, en kleur-echt IPS scherm en een leuke accuduur, dat zou toch zeker een hit moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het ook vreemd dat een merk als Dell deze opties niet geeft bij het configureren. Brengen ze een aardige XPS 14z laptop uit, alleen leverbaar met een glimmend 1366x768 scherm van matige kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat ik vooral zo belachelijk vind aan de slechte schermen is dat fabrikanten dus schermen met er is geen doelgroep voor, terwijl het verschil tussen een slecht en goed scherm van dezelfde resolutie misschien een tientje is....
B0MBACI schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:50:
[...]

Ah, het PAckard Bell trucje. Maar toch, wel een IPS scherm :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Tc-Chub schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:58:
[...]

Dat heeft waarschijnlijn te maken met het feit dat de V131 goedkoper is en beter. Ik heb deze laptop in de winkel even geprobeerd en hij is heel zwaar en ook best dik. Geen aanrader dus.
De Samsung heeft wel een dedicated videokaart en een DVD drive, dat heeft de V131 weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meesten hoeven geen dvd drive, en een GT520m... daar heb je ook geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:02:
De meesten hoeven geen dvd drive, en een GT520m... daar heb je ook geen zak aan.
Wat is er dan mis met een GT520m? Daar had ik nog niks over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niets mis mee, maar de kaart is gewoon zodanig traag dat hij nauwelijks sneller is dan de sandy bridge IGP. Als je de grafische kaart echt nodig hebt, neem dan iets met een GT540m of HD6630m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Alleen als je af en toe een spelletje wil spelen dan is de GT520 de betere keuze vanwege de ondersteuning?
Maar als je kan kiezen gewoon lekker voor een GT540/6630 gaan idd!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
JT schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:56:
S13M is niet slecht, maar geen mat scherm en max 4 uur op een accu. Ook oud model, binnenkort heb je de SB serie, de opvolger. Amper duurder, sneller (SB i5), lichter, langere accuduur, meer features zoals 3G en backlit tobo.
Reply op een heel oud postje...

Nadeel van alle nieuwe 13" Vaio's vind ik het ontbreken van aparte Home, PgUp, PgDn en End toetsen. Ik weet nu al dat ik me daar aan ga ergeren. Maar de S13 heeft die toetsen nog wel apart. Zijn er mensen met ervaring met een S135 i5? Het scherm is niet geweldig en hij is met de 2kg aan de zware kant, maar verder lijkt hij wel OK. Andere machines uit de S13 serie hadden nog een Nvidia GPU, maar het ontbreken daarvan vind ik eigenlijk ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 12-09 16:48
Jan-E schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:18:
[...]
Reply op een heel oud postje...

Nadeel van alle nieuwe 13" Vaio's vind ik het ontbreken van aparte Home, PgUp, PgDn en End toetsen. Ik weet nu al dat ik me daar aan ga ergeren. Maar de S13 heeft die toetsen nog wel apart. Zijn er mensen met ervaring met een S135 i5? Het scherm is niet geweldig en hij is met de 2kg aan de zware kant, maar verder lijkt hij wel OK. Andere machines uit de S13 serie hadden nog een Nvidia GPU, maar het ontbreken daarvan vind ik eigenlijk ook geen probleem.
De vorige serie Sony-laptops was erg leuk. Ik heb een Z13, heeft bijna hetzelfde design als de S13, misschien net iets hoekiger, is echt fijn. Heb dezelfde CPU als die die daarin zit, werkt perfect, lekker snel. Leuke computers. Alleen 1080p krijg ik net niet 100% smooth op de Intel GPU, maar dat kan ook aan de 23.976FPS liggen.

Als je 'm goedkoop kan vastkrijgen lijkt die mij wel leuk. Je gaat bij nieuwe modellen wel voor een vergelijkbare prijs beter prestaties krijgen denk ik. Sandy Bridge was een serieuze upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
AmbroosV schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:38:
Als je 'm goedkoop kan vastkrijgen lijkt die mij wel leuk. Je gaat bij nieuwe modellen wel voor een vergelijkbare prijs beter prestaties krijgen denk ik. Sandy Bridge was een serieuze upgrade.
Dat eBay ding is 581 euro, maar ik heb er ook 1 op het oog voor 600 dollar oftewel 435 euro. Daar krijg ik echt geen Sandy Bridge voor met betere prestaties...

Edit: Heeft die Z13 van jou 1600*900?

Edit 2: 1600*900 dus:
AmbroosV in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14""

Edit 3: Ik zie nu dat die een toetsenbord heeft zonder afzonderlijke Home etc. Dan stop ik gelijk met zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techreport Asus UX31 review.

Volgens Digitimes komen er komende lente ultra books voor $600.

Meer info over de LG P330 en bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

AmbroosV schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:38:
[...]

De vorige serie Sony-laptops was erg leuk. Ik heb een Z13, heeft bijna hetzelfde design als de S13, misschien net iets hoekiger, is echt fijn. Heb dezelfde CPU als die die daarin zit, werkt perfect, lekker snel. Leuke computers. Alleen 1080p krijg ik net niet 100% smooth op de Intel GPU, maar dat kan ook aan de 23.976FPS liggen.

Sorry maar de Z13 is op geen enkele manier te vergelijken met een S13 ;) De Z13 ziet er heel anders uit, is veel lichter, heeft SSD, ander schermformaat. Waar de Z13 een uniek apparaat is, is de S13 een erg 13-in-een-dozijn apparaat en nog vrij zwaar ook voor een 13" met maar een uur of 4 accuduur in de praktijk.
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:54:
[...]
Dat eBay ding is 581 euro, maar ik heb er ook 1 op het oog voor 600 dollar oftewel 435 euro. Daar krijg ik echt geen Sandy Bridge voor met betere prestaties...

Edit: Heeft die Z13 van jou 1600*900?

Edit 2: 1600*900 dus:
AmbroosV in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14""

Edit 3: Ik zie nu dat die een toetsenbord heeft zonder afzonderlijke Home etc. Dan stop ik gelijk met zoeken.
De Z13 ligt in een totaal andere prijsrange als de S13 ;) Maar waarom persé een S13? Er zijn genoeg 13" laptops te krijgen voor grofweg dezelfde prijs die lichter zijn, sneller, langere accuduur en die verder op z'n minst niks onder doen voor de Sony. Daarnaast is die S13 een open doos, dat kan betekenen dat hij eruit is geweest om aan iemand te laten zien, maar óók dat het een gerepareerd model is. En daar heb ik vaker wel gezeik mee gezien, 3 keer terug komen voor garantie enzo.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:25:
De Z13 ligt in een totaal andere prijsrange als de S13 ;) Maar waarom persé een S13? Er zijn genoeg 13" laptops te krijgen voor grofweg dezelfde prijs die lichter zijn, sneller, langere accuduur en die verder op z'n minst niks onder doen voor de Sony.
Omdat ik een toetsenbordman ben. Ik doe alles met shortcuts en zo min mogelijk met mijn muis/touchpad. Op al mijn laptops tot nu toe kon ik Home, PgUp, PgDn en End met 1 hand (soms met 1, soms met 2 vingers) bedienen. Toshiba T5100, Sony Z600 serie.

Ga je met dat criterium op zoek, dan kom je alleen maar uit bij sommige Toshiba's, de Samsung Series 7, wat andere Samsungs of de Lenovo U260/U300/U400. Daarnaast hebben sommige Lenovo's die toetsen ook apart, maar dan helemaal bovenaan het toetsenbord. Zo'n rijtje rechts naast het toetsenbord werkt echt ideaal, weet ik nog uit mijn T5100-tijd (1988 tot ver in de 90-er jaren).

Maf criterium, weet ik. Maar ik doe jaren met een laptop (dan heb ik het gauw over 5 jaar) en dan wordt zo'n detail ineens doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet de V131.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:10:
[...]
Omdat ik een toetsenbordman ben. Ik doe alles met shortcuts en zo min mogelijk met mijn muis/touchpad. Op al mijn laptops tot nu toe kon ik Home, PgUp, PgDn en End met 1 hand (soms met 1, soms met 2 vingers) bedienen. Toshiba T5100, Sony Z600 serie.

Ga je met dat criterium op zoek, dan kom je alleen maar uit bij sommige Toshiba's, de Samsung Series 7, wat andere Samsungs of de Lenovo U260/U300/U400. Daarnaast hebben sommige Lenovo's die toetsen ook apart, maar dan helemaal bovenaan het toetsenbord. Zo'n rijtje rechts naast het toetsenbord werkt echt ideaal, weet ik nog uit mijn T5100-tijd (1988 tot ver in de 90-er jaren).

Maf criterium, weet ik. Maar ik doe jaren met een laptop (dan heb ik het gauw over 5 jaar) en dan wordt zo'n detail ineens doorslaggevend.
Ik snap je punt, maar zoals je zelf al aangeeft zijn er de nodige recente alternatieven die gewoon op elk punt beter zijn :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Had ik ook naar zitten kijken, maar het geluid staat me wat tegen. Daarnaast lijkt het scherm ook nog net wat slechter dan dat van de Vaio S13 serie (let op de vertical viewing angles).

Accuduur en gewicht zijn voor mij van minder belang. Ik zit meestal op plekken waar toch wel stroom is. Tegen de tijd dat de accu tekenen van ouderdom gaat vertonen koop ik er wel een tweede bij.
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:17:
Ik snap je punt, maar zoals je zelf al aangeeft zijn er de nodige recente alternatieven die gewoon op elk punt beter zijn :)
Op elk punt? Noem mij die...

De Toshiba Z830 komt het dichtst in de buurt. Alleen is die nog niet te koop en zal de prijs wel heftig zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 12:08 . Reden: viewing angles verschillen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:56:
[...]
Had ik ook naar zitten kijken, maar het geluid staat me wat tegen. Daarnaast lijkt het scherm ook nog net wat slechter dan dat van de Vaio S13 serie (let op de vertical viewing angles).
viewing angles inderdaad. De V131 is onder een veel extremere hoek gefotografeerd. Uit deze plaatjes kan je echt geen conclusie trekken.

Behalve als die conclusie is dat we hier te maken hebben met 2 schermen van dieptrieste kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]
Op elk punt? Noem mij die...

De Toshiba Z830 komt het dichtst in de buurt. Alleen is die nog niet te koop en zal de prijs wel heftig zijn.
Kijk zelf maar even ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ook een matig scherm. Net als de Sony S en Dell V 131.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Plastic Exterior While Functional, Feels Cheap, maar mijn belangstelling is wel weer gewekt.

Edit: hebben de anderen ervaring met die Samsung Series 3 NP300V3A?

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kies je voor een verouderde notebook uit een geopende verpakking van redelijke bouwkwaliteit, of voor een nieuwe met snellere CPU, dedicated GPU, grotere HDD, goedkoper (en volgens mij ook een mat scherm) en gekocht in NL die wat goedkoop aanvoelt? Ik zou het wel weten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Leuk, 899. Totdat je leest dat de SSD ongeveer zo snel is als een reguliere HDD en je die niet kan vervangen, een mager scherm met een reso van 768p en een i3 op 1,4ghz zonder turbo...OpenOffice macrotest duurt ruim 11 minuten ipv de ongeveer 6 minuten van de i5 ultrabooks. En de i5 versie kost vervolgens net zoveel als een UX31 of Air :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:59:
Kies je voor een verouderde notebook uit een geopende verpakking van redelijke bouwkwaliteit, of voor een nieuwe met snellere CPU, dedicated GPU, grotere HDD, goedkoper (en volgens mij ook een mat scherm) en gekocht in NL die wat goedkoop aanvoelt? Ik zou het wel weten.
Dat gekocht in NL maakt me niet zoveel uit. Volgens mij zit in mijn huidige laptop ook vrijwel geen origineel onderdeel meer...

Gelukkig gaat nog steeds de stelling op dat 1$ = 1€

Die geopende doos was trouwens 435 euro
Kwijl. Maar JT zet er wel veel kanttekeningen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:19:
[...]
Dat gekocht in NL maakt me niet zoveel uit. Volgens mij zit in mijn huidige laptop ook vrijwel geen origineel onderdeel meer...
Gaat meer om garantie :) En dan nog de rest.
Die geopende doos was trouwens 435 euro
Nee hoor, die van die link van 799 is ook geopend.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:22:
Gaat meer om garantie :) En dan nog de rest.
Ach, garantie ;)
Nee hoor, die van die link van 799 is ook geopend.
Alleen had ik elders datzelfde ding voor 600 dollar gevonden. En dan stap je wel over die garantie op afstand heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

600 dollar is grofweg 600 euro voor die hier is met verzendkosten, btw en inklaringskosten. En dan zou je die serieus liever kopen dan de Samsung??

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:36:
600 dollar is grofweg 600 euro voor die hier is met verzendkosten, btw en inklaringskosten. En dan zou je die serieus liever kopen dan de Samsung??
Ach, ik zit eind deze maand in New York bij familie (Thanksgiving) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, dat scheelt wel. Dan nog zou ik denk ik de Samsung in de USA halen :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:56:
Ok, dat scheelt wel. Dan nog zou ik denk ik de Samsung in de USA halen :+
Ik zit ze nu te vergelijken. Alleen zijn ze daar nooit aan de 03-versie toegekomen met de aparte GPU. Meer dan de NP300V3A-A01 zit er niet in. Daarna zijn ze doorgegaan naar de NP350 met een fout toetsenbord.

Die Vaio heeft wel meer interfaces (port replicator, expresscard) en een backlit keyboard. Dat is ook wel wat waard.

Een handleiding in PDF-vorm zit er niet in bij Samsung. En voor die .exe moest ik Koreaans installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Backlit kb? Das wel grappig, die hadden ze hier niet :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bezoek aan de USA lijkt mij eigenlijk een uitstekende gelegenheid om een X220 op te pikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:47:
Een bezoek aan de USA lijkt mij eigenlijk een uitstekende gelegenheid om een X220 op te pikken ;)
Wat stellen die 2 toetsen links en rechts van de cursor up voor? Dat is me met googelen niet duidelijk geworden |:(
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:45:
Backlit kb? Das wel grappig, die hadden ze hier niet :)
De Z133GM/B heeft dat overigens ook.

Voor de S135FX/B staat het ook in de marketing specs. En in de deze customer reviews.

[ Voor 42% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 15:35 . Reden: backlit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:16:
En de i5 versie kost vervolgens net zoveel als een UX31 of Air :')
Dat blijft ook mijn conclusie. Geen enkele ultra book kan tippen aan de Air. Als de UX21 of 31 een goed touchpad en goede zwartwaardes zou hebben zou ik hem graag hebben. Voorlopig blijft de Air de enige die alles voor elkaar heeft. Helaas wel OS X, maar goed misschien gaat het ooit wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Of je zet er gewoon Windows op.
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:56:
[...]
[...]

De Z133GM/B heeft dat overigens ook.
Dat weet ik, ik heb zelf een Z van Sony ;)
Voor de S135FX/B staat het ook in de marketing specs. En in de deze customer reviews.
In NL kon je de laptop niet met backlit tobo krijgen.

[ Voor 92% gewijzigd door JT op 09-11-2011 16:46 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
Of je zet er gewoon Windows op.
Vaak gedaan. Nu niet. Reden: Iets minder accu duur en (belangrijker) het start bijzonder langzaam op (op de Mac). Voor mij genoeg reden om OS X een goede kans te geven.

De SSD presteert trouwens ook beter onder OS X. Tenzij je wat aanpassingen doet onder Windows, maar dan werkt de sleep modus niet meer. Eind verhaal blijft dat OS X toch beter werkt op Macs...

[ Voor 65% gewijzigd door Philflow op 09-11-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Windows boot traag? Zit er nog steeds zo een slechte SSD in de Air?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee er zit een snelle Samsung SSD in de mijne. Het ligt echter niet aan de SSD, maar aan een grafische driver die een vertraging veroorzaakt als je Windows boot op een Mac. OS X boot in zo'n 16 seconde. Windows in zo'n 30. Dit was op de Macbook Pro met Vertex 3 hetzelfde.

Verder is het ook vervelend dat je de sleep modus verliest in Windows als je volle prestaties van de SSD wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Wat stellen die 2 toetsen links en rechts van de cursor up voor? Dat is me met googelen niet duidelijk geworden |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/f612c75749.jpg

i dont know. Maar ze zijn ongetwijfeld te remappen naar home/end, er zit ook een setje rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 12:46
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:00:
[...]
i dont know. Maar ze zijn ongetwijfeld te remappen naar home/end, er zit ook een setje rechtsboven.
Back & Forward, en zijn idd te remappen.

[ Voor 42% gewijzigd door Satanic_Surfer op 09-11-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Back als in Alt + Cursor links? Wat in veel browsers werkt als de back-knop. Of werken ze alleen in de Lenovo-specifieke software?

Remappen: http://forum.notebookrevi...boards-5.html#post6356465

[ Voor 45% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 18:27 . Reden: remapvraag al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:12:
[...]
Back als in Alt + Cursor links? Wat in veel browsers werkt als de back-knop. Of werken ze alleen in de Lenovo-specifieke software?
Letterlijk "WWW Back" en "WWW Forward", werken bij mij in alle (gangbare) browsers. Bij sommige andere Lenovo's (X120e bijv.) zijn het standaard PgUp & PgDn toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Daar heb je toch al een (Shift) Backspace toets voor...? :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
z = back en x = forward in Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:21:
Tja die reflex heb ik ook:)
Heb ze zelf dan ook geremapped naar PgUp & PgDn. Al fysiek aanwezig op het tobo, maar ideaal om ze naast de cursortoetsen te hebben bij het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:21:
backspace is veel te ver weg van de trackpad/touchpad... en dat is nog als je geen muis gebruikt.
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:12:
[...]

Remappen: http://forum.notebookrevi...boards-5.html#post6356465
Ik gebruik meestal sharpkeys.

Best handige keys over het algemeen... met firegestures is het echter nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Wat me dan wel interesseert: zou het mogelijk zijn om de Forward key zodanig in te stellen dat
Forward + Up = PgUp
Forward + Down = PgDn
Forward + Left = Home
Forward + Right = End

Zo werkt dat op mijn huidige Vaio. Wil iemand dat eens proberen met
http://www.autohotkey.com ?
Want dan haal ik misschien inderdaad aan X220 uit de US.

@Darkstone: google op multi key remap leverde dit op:
http://superuser.com/ques...uences-to-individual-keys

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-E op 09-11-2011 18:57 . Reden: autohotkey gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

volgens mij alleen ctrl/alt/shift + <een knop>?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:50:
Wat me dan wel interesseert: zou het mogelijk zijn om de Forward key zodanig in te stellen dat
Forward + Up = PgUp
Forward + Down = PgDn
Forward + Left = Home
Forward + Right = End

Zo werkt dat op mijn huidige Vaio. Wil iemand dat eens proberen met
http://www.autohotkey.com ?
[..]
Dit is mogelijk. Het is even uitproberen met het autohotkey scriptje, maar zo lukt ie:
code:
1
2
3
4
Browser_Forward & Up::Send, {PgUp}
Browser_Forward & Down::Send, {PgDn}
Browser_Forward & Left::Send, {Home}
Browser_Forward & Right::Send, {End}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satanic_Surfer
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:50:
[..]
[..]
Kan ik iedereen aanraden (tenzij je wilt gamen), die van mij bevalt ontzettend goed:
Volwaardige SB i5-2520M, IPS scherm, 9-cell accu (tot 12u battery life), erg portable, heerlijk toetsenbord, goede bouwkwaliteit, mogelijkheid tot mSATA SSD + SATA HDD combo, etc. Vooral scherm (mat & IPS) en battery life zijn echt ideaal in gebruik. Met de juiste coupon er zelf $800 voor betaald, omgerekend toen €570 :). Binnenkort nog wat extra geheugen erin en een Intel mSATA SSD en hij is (voor mij) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie nog een leuke ultra portable zoekt:
http://www.amazon.com/Sam...TF8&qid=1320872058&sr=8-3
Volgens mij is dat best interessant, zelfs als er zo'n 20% bij komt.

Ook verkrijgbaar via Amazon.co.uk met een iets mindere CPU:
http://www.amazon.co.uk/e...ef=nosim?m=A3P5ROKL5A1OLE

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 09-11-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dank voor het uitzoeken van dat hotkey scriptje.
Satanic_Surfer schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:56:
Kan ik iedereen aanraden (tenzij je wilt gamen), die van mij bevalt ontzettend goed:
Volwaardige SB i5-2520M, IPS scherm, 9-cell accu (tot 12u battery life), erg portable, heerlijk toetsenbord, goede bouwkwaliteit, mogelijkheid tot mSATA SSD + SATA HDD combo, etc. Vooral scherm (mat & IPS) en battery life zijn echt ideaal in gebruik. Met de juiste coupon er zelf $800 voor betaald, omgerekend toen €570 :). Binnenkort nog wat extra geheugen erin en een Intel mSATA SSD en hij is (voor mij) perfect.
Heeft er iemand ervaring met http://outlet.lenovo.com ? Daar staan nu wel erg aantrekkelijke aanbiedingen. Als mijn (verre) familie zo vriendelijk is hun Amex gegevens beschikbaar te stellen weet ik het wel.

@Satanic_Surfer: wat voor coupon heb jij gebruikt bij welke shop?

• Jan-E
@Satanic_Surfer: ik ben wel jaloers op je. Deze aanbieding ging aan mijn neus voorbij toen ze vannacht de outlet dichtgooiden en de sale beeindigden. $721.59 voor ongeveer jouw config, maar dan met een 6-cell accu, was niet slecht geweest.

Nu beginnen de X220's overal weer voor $900 voor de allerlaagste specs. Of je moet weer naar open boxen zoeken en dergelijke. Misschien ga ik toch maar voor die Vaio. Over 1-1,5 jaar is de X220 net zo achterhaald als de Sony nu. En aangezien ik al mijn laptops toch tot op het bot uitbeen en er vele jaren mee doe, kan ik misschien net zo goed gelijk beginnen met een achterhaald model. Ik tik dit nu op een Vaio met bouwjaar 2000, trouwens. Nee, geen typo.

• pino85

pino85

Helaas kom ik niet in Amerika anders zou ik die X220 wel willen :(!
Niemand die toevallig er heen gaat :P? want het is zo'n top product!

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 10-11-2011 16:01 ]

Liefhebber van Tweakers

• Satanic_Surfer
Jan-E schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:50:
[...]
@Satanic_Surfer: wat voor coupon heb jij gebruikt bij welke shop?
Bij de online shop van Lenovo. Handigste is om een Barnes&Noble account aan te maken (heb je meteen al 10% korting) of via de Mastercard of Amex shops binnen te komen. Coupons zwerven wel rond, hier kun je het beste het Slickdeals forum voor in de gaten houden of hier checken.
Dit was laatst bijv. een mooie offer, maar deze zal al vol zitten.
Houd er trouwens rekening mee dat als je er een via de Outlet of eBay bestelt dat daar dan vaak het IPS scherm ontbreekt....In de normale Lenovo shop selecteer je hiervoor het "Premium HD" scherm (voor +$50 :) ).
Belangrijkste tip voor coupons en goede offers: wacht even tot Black Friday (25 november), dan gaat het los in de VS...

Toevoeging:
Via de Mastercard Marketplace kun je op dit moment via de "Corporate Perks" toegang bij Lenovo naar binnen en krijg je hier bovenop 12% korting met coupon USXEPPPLUS1107. i5-2430+IPS+9cell+webcam komt dan op $792.13. Geldig t/m 11/11/2011....

[ Voor 8% gewijzigd door Satanic_Surfer op 10-11-2011 18:03 . Reden: coupon+link ]

• Satanic_Surfer
pino85 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:00:
Hij is ook te importeren mbv shippers als comGateway (zit in Oregon, dus geen sales tax!), BundleBox, BorderLinx, etc. Betaling wel doen via Amazon Checkout of Amex (enige internationale cc die ze accepteren).

• wsmaal
  • Niet online
pino85 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:00:
Inderdaad, het superieure IPS panel kost slechts $42,50 meer... Met de opties i5 cpu, 720 HD camera, 9 cell battery + IPS panel kost de X220 zonder kortingen $900. Onbegrijpelijk dat de lap-net-sub-notebook fabrikanten van die flut TN beeld schermen monteren.

• Jan-E
wsmaal schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:39:
Inderdaad, het superieure IPS panel kost slechts $42,50 meer... Met de opties i5 cpu, 720 HD camera, 9 cell battery + IPS panel kost de X220 zonder kortingen $900.
Waar haal jij dat vandaan?

Hier kom ik toch echt op $1059. En dan heb ik de schijf op 320GB, 5400rpm laten staan, het OS op Win7 Home en de i5-2430M processor gekozen. Zet je die drie opties 1 tandje hoger dan zit je al op 1254 dollar.

• pino85

pino85

Satanic_Surfer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:25:
[...]

Hij is ook te importeren mbv shippers als comGateway (zit in Oregon, dus geen sales tax!), BundleBox, BorderLinx, etc. Betaling wel doen via Amazon Checkout of Amex (enige internationale cc die ze accepteren).
Importeren heb ik helaas zelf hele slechte ervaringen mee dus dat doe ik niet meer zo snel, het zou wel een optie zijn maar als er toevallig een tweaker naar de USA gaat tja ^^
wsmaal schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:39:
[...]

Inderdaad, het superieure IPS panel kost slechts $42,50 meer... Met de opties i5 cpu, 720 HD camera, 9 cell battery + IPS panel kost de X220 zonder kortingen $900. Onbegrijpelijk dat de lap-net-sub-notebook fabrikanten van die flut TN beeld schermen monteren.
Is inderdaad bizar voor woorden, waarom hebben wij geen enkel product voor dezelfde prijs die dit bezit?

Liefhebber van Tweakers

Verwijderd

Hear, hear... Dat probeer ik nu al 2 jaar aan ieders verstand te peuteren. In de archos €250 tablet zit een beter scherm dan in 99% van de pricewatch... ik heb er geen woorden voor zo bizar vind ik het.

• pino85

pino85

Een beter scherm? you gottah be kiddin me sure? :| dat is iets waar ik een geen woorden voor heb

Liefhebber van Tweakers

• wsmaal
  • Niet online
Jan-E schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:36:
[...]
Waar haal jij dat vandaan?
Uit de bijdrage van Satanic_Surfer (Geplaatst op donderdag 10 november 2011 17:27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Satanic_Surfer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:27:
Via de Mastercard Marketplace kun je op dit moment via de "Corporate Perks" toegang bij Lenovo naar binnen en krijg je hier bovenop 12% korting met coupon USXEPPPLUS1107. i5-2430+IPS+9cell+webcam komt dan op $792.13. Geldig t/m 11/11/2011....
Dank voor deze link. Het leidde tot heel veel goochelen met accounts, nummers en zelfs het saven van mijn cart omdat Amazon checkout niet werkt in Opera, maar uiteindelijk heb ik toch een X220 kunnen bestellen met i5-2430+Win7pro+IPS+9cell+webcam+fingerprintreader voor $844.49. Daar kwam nog een 10-tje bij voor sneller shippen omdat de estimated shipping date 21 november was en ik de 28e al weer terugvlieg. En er kwam nog een toetje bovenop: $59.11 taxes, kennelijk de sales tax voor aflevering in New Jersey. Uiteindelijke schade: $913.60 oftewel 675 euro voor een systeem waarmee ik weer vele jaren vooruit kan.

Ik ga nog wel even kijken of officieel uitvoeren en officieel invoeren in NL leidt tot teruggave van de sales tax. BTW kan ik aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Satanic_Surfer schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:27:
Bij de online shop van Lenovo.
...
Belangrijkste tip voor coupons en goede offers: wacht even tot Black Friday (25 november), dan gaat het los in de VS...
Black Friday zit ik in New York en dat wordt een dagje shoppen. Maar voor mijn laptop wilde ik het er niet van laten afhangen, want ik vlieg maandag al weer terug.

Het is overigens wel een wondere wereld waarin je terecht komt bij het bestellen in de US. Slickdeals was ik al tegen het lijf gelopen en ik had ook al iemand zien verwijzen naar de Barnes & Nobles gold site. Meest maffe vond ik dat Lenovo zelf bij het uitchecken onder de helptekst bij coupon ook nog een paar couponcodes suggereert, zelfs als je gewoon start op shop.lenovo.com. Als je daar niet kijkt ben je dus gewoon te duur uit.Hoe dan ook, die X220 heb ik nu voor 4-500 euro goedkoper dan hier in NL en met een beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:22:
[...]
Hoe dan ook, die X220 heb ik nu voor 4-500 euro goedkoper dan hier in NL en met een beter scherm.
X220 met ips scherm kost in NL ongeveer €1600. Het verschil is dus €900/€1000. Voor dezelfde config als jij minus fingerprint reader, excl. shipping costs van shipper comGateway betaal ik vandaag (11-11) €608, maar ik aarzel om de x220 te bestellen, o.a.:
- hoe is de afhandeling van een eventuele garantie claim?
- geeft de voeding voor de x220 (US/CAN) geen probleem in EUR-NL?

Belangrijker is dat door voortschrijdend inzicht en gewijzigde omstandigheden (ik reis dagelijks geen lange afstanden meer) twijfels zijn ontstaan om mijn netbook te vervangen door een i5 subnotebook. De Dell XPS i5 cpu-15/17" met HD scherm (1920X1080) behoort weliswaar niet tot de thin & light notebook categorie, maar is een afweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wsmaal schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:00:
X220 met ips scherm kost in NL ongeveer €1600. Het verschil is dus €900/€1000.
Dat is wel een prijs inclusief BTW, ex BTW is het 1345. Bovendien gaat het in de pricewatch om een type met 3 jaar carry-in garantie. Scheelt ook een forse slok op een borrel. Ik kijk zelf vaak bij Bluelink voor actuele prijzen. Zitten ook wat IPS en 9-cell modellen bij.
Voor dezelfde config als jij minus fingerprint reader, excl. shipping costs van shipper comGateway betaal ik vandaag (11-11) €608,
Edit: Is dat niet met Win7 Home?
maar ik aarzel om de x220 te bestellen, o.a.:
- hoe is de afhandeling van een eventuele garantie claim?
Lenovo's garantie geldt wereldwijd, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
- geeft de voeding voor de x220 (US/CAN) geen probleem in EUR-NL?
Die voedingen zijn vaak 100-240 Volt ingang, dus een verloopstekkertje of ander netsnoer volstaat. Zou ook wel gek zijn als amerikanen in Europa hun X220 ineens niet meer kunnen gebruiken.
Belangrijker is dat door voortschrijdend inzicht en gewijzigde omstandigheden (ik reis dagelijks geen lange afstanden meer) twijfels zijn ontstaan om mijn netbook te vervangen door een i5 subnotebook. De Dell XPS i5 cpu-15/17" met HD scherm (1920X1080) behoort weliswaar niet tot de thin & light notebook categorie, maar is een afweging waard.
Ik heb ook nog zitten twijfelen over de Lenovo T420s (14", 1600*900), maar dat werd voor me beslist: die zou volgens de shop verzonden worden op 25 november (= Black Friday) en dat was me veel te kantje-boord en vermoedelijk zelfs over de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Jan-E schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:53:
Edit: Is dat niet met Win7 Home?
Genuine Windows 7 Professional 64
Lenovo's garantie geldt wereldwijd, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Dan kan je evt. 2 of 3 jaar er bij kunnen kopen.
Die voedingen zijn vaak 100-240 Volt ingang, dus een verloopstekkertje of ander netsnoer volstaat. Zou ook wel gek zijn als amerikanen in Europa hun X220 ineens niet meer kunnen gebruiken.
OK, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
wsmaal schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:01:
Genuine Windows 7 Professional 64
De koers van de Euro schommelt minder dan de prijs van de X220 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-E op 11-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Jan-E schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:28:
[...]
De koers van de Euro schommelt minder dan de prijs van de X220 ;)
hufter :p, ik heb dankzij jouw limonade op me alienware gespuugt toen ik dit las...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Vinand schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:36:
hufter :p, ik heb dankzij jouw limonade op me alienware gespuugt toen ik dit las...
Is dat een probleem, dan? :S
Afbeeldingslocatie: http://elijst.nl/140.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 14:04
Een X220 met Ivy Bridge, wanneer zouden we die kunnen verwachten? April 2012 zoiets? Ik heb nog geen haast namelijk, en een sterk verbeterde GPU lijkt me wel wat.. Het hopen op een hogere resolutie heb ik al opgegeven (dat zou 'm pas écht interessant maken), maar gelukkig hebben we de optie voor IPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:45
Cyclonist schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:19:
Een X220 met Ivy Bridge, wanneer zouden we die kunnen verwachten? April 2012 zoiets? Ik heb nog geen haast namelijk, en een sterk verbeterde GPU lijkt me wel wat.. Het hopen op een hogere resolutie heb ik al opgegeven (dat zou 'm pas écht interessant maken), maar gelukkig hebben we de optie voor IPS :)
Ivy bridge wordt in mei verwacht volgens oa dit artikel
nieuws: 'Asus en Acer schroeven ultrabook-productie terug met 40 procent'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U31x review:
http://www.notebookcheck....aptop-Review.65718.0.html

...Het scherm is net zo 'goed' als de U21x |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De zwart waarde bij maximale brightness is slecht. Maar ik zie niet hoe de zwarte waarde (of contrast) is bij bij 100 nits. Of zie ik dat over het hoofd.

De zwart waarde bij maximale brightness interesseert me weinig want ik werk zelden buiten.

Edit: bij de UX21 is het contrast bij 100 nits ook zeer matig:
http://www.notebookjourna...x004v-ultrabook-nkmm-1613

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 12-11-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk hetzelfde als bij de U21x, de kijkhoeken van dat scherm waren zeer brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijkhoeken boeien mij persoonlijk weinig. Ik gebruik mijn laptop alleen en af en toe de hoek bijstellen vind ik geen probleem. Slecht contrast en geen details in zwart vind ik wel een probleem. Geen Asus UX serie voor mij dus voorlopig. Erg vreemd dat Asus er een duur panel in zet met brak contrast.
_____
edit

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 12-11-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Review van de Lenovo Ideapad U300S. Ziet er best goed uit:
http://www.engadget.com/2...ovo-ideapad-u300s-review/
LENOVO
Lenovo IdeaPad U300s
$1,095+
PROS
  • Tasteful design, well-made
  • Comfortable keyboard, smooth trackpad
  • Insanely fast boot time, runs cool
CONS
  • No SD slot
  • No backlit keyboard
  • Low-res display
BOTTOMLINE
On tap here: fast performance, a tasteful design and the best keyboard / trackpad we've yet seen on an Ultrabook. It's too bad, then, that at this price it's missing key features like a memory card slot, higher-res display and backlit keyboard.
En wie zocht er ook al weer naar dedicated navigatie toetsen? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/u300s-keyboard-ii.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Fiber schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:03:
http://www.engadget.com/2...ovo-ideapad-u300s-review/

[...]

[afbeelding]
Ik kan aan de foto's alleen al zien dat de kwaliteit van het scherm echt belachelijk slecht is (kijkhoek bijv)
Jammer dat Engadget nooit van die goede uitgebreide technische reviews maakt en nogal "gesponsord" kan zijn... Voor de rest vind ik die lenovo er wel echt heel strak uitzien.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 13-11-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Fiber schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:03:
...
Riep iemand mij? Ze waren me op de U260 ook al opgevallen. En de U300 red ik echt niet meer voor Thanksgiving.

Dat gemis aan een SD-slot lijkt overigens een minor punt. Maar niet als je een applicatie hebt ontwikkeld waarbij software vanaf een SD-kaart wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Acer Aspire S 3 - 951 ? Voor € 799,-- vind ik het een leuke deal, maar nu lees ik in reviews heel tegenstrijdige berichten. Zoals in de winkel werd mij verteld dat hij makkelijk 8 uur zou kunnen draaien, nu lees ik op een site dat je blij mag zijn met 4.. Dat vind ik een nogal groot verschil.

Ben zelf namelijk op zoek naar een werklaptop om op afstand en mobiel te kunnen werken als ik op reis ben. Dus licht, en met een goede accu. Maar hij moet niet al te duur zijn 800 is wel men max zeg maar. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Why he :(
Quezzon schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:19:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Acer Aspire S 3 - 951 ? Voor € 799,-- vind ik het een leuke deal, maar nu lees ik in reviews heel tegenstrijdige berichten. Zoals in de winkel werd mij verteld dat hij makkelijk 8 uur zou kunnen draaien, nu lees ik op een site dat je blij mag zijn met 4.. Dat vind ik een nogal groot verschil.

Ben zelf namelijk op zoek naar een werklaptop om op afstand en mobiel te kunnen werken als ik op reis ben. Dus licht, en met een goede accu. Maar hij moet niet al te duur zijn 800 is wel men max zeg maar. Tips?
In de winkel brengen ze 9 van de 10x alles mooier dan het is, is mijn ervaring dan.
Je kan dan beter op reviews af gaan en op gebruikers ervaringen, zelf heb ik geen ervaringen met dit product maar zoals je al zegt 4 uur of iets meer is een realistischer getal dan 8 uur.
heb je nog meer eisen dan een lange accu duur zoals maakt het je uit hoe het scherm is kwalitatief/ hoe de resolutie is etc?

http://www.engadget.com/2...pire-s3-ultrabook-review/

[ Voor 80% gewijzigd door pino85 op 14-11-2011 12:42 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quezzon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-01-2024
Dank je Pino, maar het ziet er wel naar uit dat het het beste is wat je kan krijgen onder de 800 euro... Anders kan je er meteen 200 euro bij tellen, en dat heb ik er niet voor over. Als ik echt specs wil heb ik men desktop waar ik veel geld aan uitgegeven heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Voor zakelijk portable gebruik zou ik de Acer S3 zeker niet kopen, want:
• 1 jaar carry in garantie. Als je je notebook een paar weken kunt missen prima, voor zakelijk gebruik onvoldoende.
• De accu gaat nu 4 uur mee, maar hoe lang over een jaar? Misschien maar 2 uur.

Er zijn genoeg compacte lichte notebooks in jouw prijssegment. Zien er dan wel een stuk minder hip uit natuurlijk. De Dell Vostro V131 is voor €800 (incl.) te krijgen met 3 jaar NBD on-site garantie en SSD (zelf er in zetten).

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
Voor mijn studie heb ik een nieuwe laptop nodig. Ik ben eerste jaars bouwkunde aan de HvA en zal eind dit jaar al beginnen met autocad. Nu gaat de nieuwste versie niet meer draaien op mn iMac 7.1, evenals niet op mijn kleine netbook.

Nu was mijn vraag of het handig is om een macbook pro aan te schaffen, of dat ik met een windows laptop ook uit de voeten kan? Ik ben helemaal niet meer zo thuis in wat nou beter is dan wat (qua specificaties).

De enige 2 vereisten die ik heb zijn dat de laptop over een jaar of 5 nog steeds goed zn werk doet, en dat ik er autocad op kan draaien.

Iemand die mij een paar goede opties kan voorschotelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Quezzon schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:57:
Dank je Pino, maar het ziet er wel naar uit dat het het beste is wat je kan krijgen onder de 800 euro... Anders kan je er meteen 200 euro bij tellen, en dat heb ik er niet voor over. Als ik echt specs wil heb ik men desktop waar ik veel geld aan uitgegeven heb...
Geen dank!
Hmm ik zou persoonlijk ook even naar de Vostro kijken die word genoemd, zelf vind ik garantie wel erg van belang, maar ik weet niet at jou eisen zijn?
Geef anders even je eisen kort op een rijtje.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 14-11-2011 15:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.