Ik vertrouw serieus alleen anandtech voor beeldscherm reviews van laptops. Notebookcheck levert af en toe prutswerk af door cruciale details achterwege te laten, en die domme ranking van hun..
Bijvoorbeeld
http://www.notebookcheck....-BJ-Notebook.27201.0.html scoort een 62% op display gebied. Gisteren was de lan party op school, en de enige sony die daar stond had
by far het slechtste scherm wat ik ooit heb gezien. 62%? Really?
Maar dat waren vast allemaal low-end notebooks? Niet echt. Er stonden 2 K53's, een eMachines en compaq < €300 en een aantal HP en acers. Die hadden allemaal een beter scherm. Nog steeds een bedroevend scherm naast die van mij.. maar dat was te verwachten.
Voor display reviews: vertrouw altijd op anandtech. Bij notebookcheck scroll ik praktisch meteen door om een snelle interprentatie te krijgen van het contrast, golor gamut, temperatuur van de notebook, en de accuduur. De rest is mijn tijd niet waard.
pino85 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:16:
Dat is iets wat ik ook nog nooit eerder heb vernomen of beter gezegd niet wist!
Dus welke site kunnen we op dit vlak dan het beste aanhouden als serieus? want op deze manier krijg je wel verdraaide uitkomsten.
[...]
Beetje tegenovergestelde van wat Notebookcheck aangeeft.

Je quote daar wel erg selectief. Als je die hele pagina leest weet je ongeveer wat je kan verwachten: een scherm met een heel hoge helderheid en bovengemiddelde zwartwaarden, maar dezelfde brakke kijkhoeken als je in andere notebooks aantreft.
Bovengemiddeld zegt echter niet zoveel.. en persoonlijk vind ik de kijkhoeken veel belangrijker dan de helderheid. Voor mij zou dit een vrij matig scherm zijn: niet op SB / V131 niveau. Maar als je een goed scherm eist, zoek dan verder. Je kan dan meteen stoppen met zoeken aangezien er maar 1 alternatief is.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 03-11-2011 18:34
]