Het is maar een beetje zoeken om te zien wat je koopt. De Sandforce gebruikt nu eenmaal compressie om een hoge snelheid te halen. Waarom is dat een probleem als je gebruikerservaring, en de verschillende realworld tests, gewoon uitstekend zijn?
Het is inderdaad gedeeltelijk marketing, wat zowat elke fabrikant doet. Je doet de Sandforce ook tekort als je puur naar HDTune kijkt. Net zoals ATTO, is het gewoon niet reëel. Maar met ATTO zie je wel heel snel of er problemen zijn met de controller en de driver, die de meeste problemen veroorzaken. Als de SSD zelf brak is, wat veel minder vaak voorkomt, dan lees je uit ervaringen ook vaak problemen in de gebruikservaring: extreem traag, haperingen en spontaan uitvallen.
Daarom concludeer ik, o.a. met ATTO, dat de SSD van TS gewoon goed is, en deze zal ook vast supersnel aanvoelen. Als jij met het HDTune resultaat tot een andere conclusie komt, dan lees ik het graag

Zonder goede referentie (als dat al mogelijk is door de verscheidenheid aan firmwares) kan ik er niks uit opmaken.
@Marc: ga eens wat meer lezen voordat je een dergelijke conclusie trekt. Een vertex2 is gewoon een van de betere 60GB consumenten SSDs, zo niet de beste, en je hoeft je geen zorgen te maken. Ik wil hem best ruilen met een vertex1 hoor

Haast de dubbele sequentiële HDTune write van jouw vertex2, maar is toch echt langzamer in de gebruikerservaring.