Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

PauseBreak schreef op zondag 16 maart 2014 @ 19:33:
[...]

Hecht je echt waarde aan een interview dan? Ik vind die dingen normaliter echt tenenkrommend ...
Ik hecht er geen waarde aan, maar omdat de finale zo snel voorbij was had een interview een mooie opvulling geweest. sOs loopt naar de beker, RedEye roept een paar keer zijn naam en de show is voorbij en de stream staat op zwart. :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

:') Speelt een potje SCII en de map was heavy rain and tegen een toss.
Nou je raad het al proxy gate maar die kwam nooit van de grond met me scv :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 21:22

.Frank

Frank.

Vanavond verzorgen we weer 'n uitzending van de qualifier voor de DSCL Open - om 19:00h gaat 't van start! We hebben al een flinke lijst spelers van naam (Harstem, GoOdy, Golden!) die zich gekwalificeerd hebben dit jaar, ben benieuwd wie er vanavond bij komen.

Mochten er hier nog mensen zijn die 'n keer een kans willen wagen: er zijn nog niet zoveel inschrijvingen voor vanavond, dus grijp je kans :).

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Tof ! ga ik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Net tweede game van Grubby ging echt slecht. Na zijn eerste loss was hij duidelijk niet meer in goede vorm, ene na de andere fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Jammer van Grubby gisteren inderdaad. Zijn games tegen Dayshi waren gaaf om te kijken, Dayshi was echt origineel bezig!

Hopelijk kan Grubby vandaag trouwens betere zaken doen: hij staat ingeschreven voor de LAATSTE qualifier van de DSCL Open 2014. Laatste kans dus om binnen te komen, en behalve hem staan ook Socke, SwitchBack en nog veel andere goede spelers ingeschreven. Ik zou zeggen: join the gang of kijk mee vanaf 19:00u!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik vond het vooral jammer dat Daishi het net niet haalde. Hoe jammer het ook is voor Grubby, hij was echt duidelijk de zwakste van de groep, ik heb hem heel veel beter zien spelen. Eerste game tegen Daishi was cool vanuit Daishi, maar het werkte enkel vanwege de fouten die Grubby maakte, zoals maar door blijven gaan met stalker colossi maken tegen tank-viking, ipv gewoon immortal, archon zealot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 11:48
season 1 finale nu: 1-1
http://www.twitch.tv/wcs_europe

laatste game: MMA ziet alles incl. inkomende aanval. Alles op verdediging en verliest nog bijna.. Hopelijk is de rest ook zo close :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het was wel een coole finale uiteindelijk ja. Moest de helft in de auto kijken, want had een toneel uitvoering :P

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Op deze prachtige paaszondag gaan we bij de DSCL binnen zitten om de tweede uitzending van games uit de DSCL Open te verzorgen! *O* Om 14h vanmiddag starten we, en de groep voor vandaag is Group C. Daarin zitten JackO (Luxemburg), Sjaak (NL), HaNfy (Duitsland) en Daz (Zweden), en maar 2 van hen zullen doorgaan naar de volgende groepsronde.

I'm rootin' for Sjaak, die gast heeft al veel moois laten zien op de Spring Invitational eerder dit jaar.

De stream komt straks hier, en zie hier voor alle info over 't toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Vandaag gaan we weer los! De uitzending van Group G is zojuist begonnen, vandaag uThermal, PbNoRe (beiden Nederlanders) en daarnaast HyDrA en Snovski. Benieuwd wie er door gaan naar de tweede groepsronde? Tune dan in :) Hier is de stream. Go go NederStarCraft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-01-2020
Vanavond 7 uur is er weer een :)F Dutch StarCraft League live uitzending op Twitch. Protoss, Terran & Zerg!

Check dit nieuwsbericht voor meer info!

[ Voor 40% gewijzigd door Craftsman op 01-05-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
DSCL Groep B is nu LIVE! http://www.twitch.tv/dscleague

En check de brackets op de liquipedia pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Good times met de DSCL - we gaan vandaag weer live :). Groep A staat op het programma met WCS Challenger League-deelnemer Lambo (Zerg), en daarnaast Ignite (Protoss van Fnatic), aGaham (Nederlandse Zerg van LowLandLions) en StrinterN (Protoss van Karnage E-sports).

Om 14h starten we op Twitch, pak de popcorn en kom kijken!

Fun fact: maar liefst vier van onze deelnemers spelen nu ook in WCS Premier League (Golden, Harstem, Grubby en uThermal). Ik denk dat de finales de beste potjes StarCraft worden die ooit op Nederlandse bodem zijn gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zal straks ook meekijken :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Leuk dat je vorige week meekeek, Fietsbel :). Het was gezellig in de chat.

Vanavond om 19u hebben we weer een uitzending, ditmaal Groep E met 'defending champion' Harstem! Eens kijken hoe scherp hij is. Dat hij (als enige Premier League speler in de groep) door zal gaan naar de volgende ronde lijkt een redelijk uitgemaakte zaak, maar zijn tegenstanders zijn ook niet te onderschatten: RainMan (Nederlandse Zerg, ervaren speler), TomikuS (Tjechische Zerg) en XeLiatH (Tjechische Protoss). Zij hebben elk in de qualifiers ook mooie potjes laten zien.

Adam 'Madals' Simmons (bekend van WCS) en Jeroen 'Weiman' Weimar (Nederlandse e-sportsfanaat, ook hier actief) casten vanavond - schuif aan als je zin en tijd hebt! De stream is hier te vinden vanaf 19u. De brackets staan hier.

Bring on the games! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Laatste groep van de DSCL Open Ro32 is nu live! Leuke dag vandaag: Koreaanse Terran Revenge en grandmaster Protoss GraVe uit Polen tegen twee heel dappere Nederlanders: Fmtc & NEEK :). Time for upsets maybe?

Kijk mee op onze stream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
De DSCL is weer live! *O*
De round of 16 start nu met Harstem, GenjiTakiya, HaNfy en JayPower! 8)

Tune in at: http://www.twitch.tv/dscleague

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchstarcraftleague.nl/wp-content/uploads/2014/05/ro16-groupA-e1400600110205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:14
Zometeen komt Grubby in actie bij de WCS Europe : http://www.twitch.tv/wcs_europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 22:17
Leuke games 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
Zeker, was echt tof om te zien hoe goed grubby het deed :)
Nou hopen dat ie het in de ro16 ook goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
.Frank schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:55:
I'm rootin' for Sjaak, die gast heeft al veel moois laten zien op de Spring Invitational eerder dit jaar.
Hoor net dat ie in DreamHack van Hyun gewonnen heeft. Games niet gezien helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
_H_G_ schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 21:58:
[...]

Hoor net dat ie in DreamHack van Hyun gewonnen heeft. Games niet gezien helaas :(
Ja hij doet het erg goed momenteel :) hopelijk doet hij het morgen ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Die games werden helaas niet gestreamed, evenals zijn games tegen HuK (hij won 2-0!). Super gaaf om te zien dat iedereen in de chat maar ook op stream (InControl, Apollo, etc.) het er over had. "Who is this Sjack-guy, and why is he 15?!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haantje_de_v
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-03 13:08
Rematch Sjaak vsGolden voor ro16 :D

Edit: jaja 2-1 _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Haantje_de_v op 15-06-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ook mooi om te zien, op de frontpage van liquipedia, staat sjaak als #5 bij popular pages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sjaak :') Die naam.. en de buitenlanders hebben geen idee....

[ Voor 72% gewijzigd door Il 2 op 15-06-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het is geen schande tegen Taeja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Go sjek!, shark!, sjok! Sjeak!,

[ Voor 14% gewijzigd door Fietsbel op 15-06-2014 18:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het mocht niet zo zijn helaas! Maar GG WP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Sjaak is 'n held! :) Hij komt trouwens potentieel in beeld vanavond bij de laatste uitzending van de Dutch StarCraft League vóór de finales bij EpiCon (die zijn al over 1,5 week in Den Bosch!), want zijn team - ECVisualize zit nog in de Team League bracket!

Vanavond om 19u gaan we live op onze Twitch-channel met de laatste drie matches van de Team League totdat duidelijk is welke teams de Grand Finals komen spelen op EpiCon. Kijk mee! Jeroen Weiman zal vanavond streamen en ik ben co-caster :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wie is er zondag allemaal bij Epicon in Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
De 2e en laatste dag van de Dutch StarCraft League finals is nu gaande hier op EpiCon in Den Bosch! Kom langs of kijk mee: www.twitch.tv/dscleague/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Grubby vs. uThermal zou een schitterende finale zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Grubby vs. Ignite was echt mindblowing. Ik hoop dat er snel een replay van beschikbaar komt.

De finale waarbij Ignite uThermal weer tegenkwam (na eerst door hem verslagen te zijn) was ook erg spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Hallo gamers,

Ik ben totaal niet bekend met Starcraft, maar heb geinvesteerd dat ook met oa. starcraft te maken heeft.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Bekend met cryptocurrencies?
Iedereen heeft vast wel eens gehoord over Bitcoin....daar zijn vele alternatieven op die allemaal hun weg proberen te vinden in de financiële markt. Een van die alternatieve Crypto's is Minerals.
Deze "coin" is/wordt ontwikkeld met als doel e-betting en online gamen.
De bedoeling is dat spelers geld (Minerals) kunnen inzetten tegen elkaar of op hun favoriete spelers.
Zo kun je iemand volgen op Twitch en op hem wedden (werkt al)
Tijdens toernooien worden er prijzen uitgereikt in Minerals.

Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden, als je geinteresseerd bent, kijk eens op volgende link voor meer info. http://www.esl.eu/eu/sc2/forum/1275/9433/1170888/

Zoals gezegd heb ik zelf geen kennis van Starcraft, maar zie grote mogelijkheden hiermee.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat de gamers hier van vinden.

Disclaimer: Deze post is niet bedoeld om Minerals te promoten, maar om te kijken wat de gamers zelf er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Anoniem: 110209 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:05:
Disclaimer: Deze post is niet bedoeld om Minerals te promoten, maar om te kijken wat de gamers zelf er van vinden.
Weet je het zeker? Zo klinkt het anders wel ;) Je geeft niet eens je eigen mening. Daarbij lijkt het me een nutteloze discussie: Dat het werkt op Twitch, betekent niet automatisch dat het legaal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_H_G_ schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:51:
[...]

Weet je het zeker? Zo klinkt het anders wel ;) Je geeft niet eens je eigen mening. Daarbij lijkt het me een nutteloze discussie: Dat het werkt op Twitch, betekent niet automatisch dat het legaal is ;)
Mijn mening is toch dat ik grote mogelijkheden zie?
Echter is dat meer vanuit een technisch standpunt van de coin zelf en dat ik graag feedback hoor van de gamers zelf ipv alleen de ontwikkelaars van Minerals.

En ja, ik heb geïnvesteerd hierin (geen wereldschokkende bedragen) dus ben gebaat bij een koersstijging maar als ik het echt zou willen promoten, zou ik het wel groter aanpakken. Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik door hier iets te posten, iedereen niet ineens mega enthousiast is en dat zorgt voor een enorme stijging van de koers.
Ik laat dat over aan de ontwikkelaars en ben gewoon benieuwd naar jullie mening over deze ontwikkelingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 110209 op 09-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Zag net Sjaak in ATC playoffs (Khaldor stream). Geen angst :) Hop, ff stim cancellen met een paar oracles en Ryung in de pan hakken. Chat natuurlijk weer "Protoss OP", maar ik vond het erg goed gespeeld.

edit: ik zie grote mogelijkheden in Sjaak.

[ Voor 13% gewijzigd door _H_G_ op 09-07-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hij is opgepikt door Mouse. Nice going..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:17

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Anoniem: 110209 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:05:
Hallo gamers,

Ik ben totaal niet bekend met Starcraft, maar heb geinvesteerd dat ook met oa. starcraft te maken heeft.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Bekend met cryptocurrencies?
Iedereen heeft vast wel eens gehoord over Bitcoin....daar zijn vele alternatieven op die allemaal hun weg proberen te vinden in de financiële markt. Een van die alternatieve Crypto's is Minerals.
Deze "coin" is/wordt ontwikkeld met als doel e-betting en online gamen.
De bedoeling is dat spelers geld (Minerals) kunnen inzetten tegen elkaar of op hun favoriete spelers.
Zo kun je iemand volgen op Twitch en op hem wedden (werkt al)
Tijdens toernooien worden er prijzen uitgereikt in Minerals.

Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden, als je geinteresseerd bent, kijk eens op volgende link voor meer info. http://www.esl.eu/eu/sc2/forum/1275/9433/1170888/

Zoals gezegd heb ik zelf geen kennis van Starcraft, maar zie grote mogelijkheden hiermee.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat de gamers hier van vinden.

"Minerals" biedt geen protocol-specifieke features die het een voordeel geven boven Bitcoin en de hele reeks alt-coins, dus alle features die het mogelijk extra biedt kunnen met dezelfde hoeveelheid werk worden toegevoegd aan een bestaande cryptocurrency. In plaats van alt-coin #28381 te maken, hadden de mensen achter Minerals hun tijd en energie beter kunnen steken in het bruikbaar maken van Bitcoin binnen hun doelgroep.

Maar ja, dat levert de ontwikkelaars minder geld op wanneer ze hun eigen coins op de markt dumpen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rannasha schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:33:
[...]

"Minerals" biedt geen protocol-specifieke features die het een voordeel geven boven Bitcoin en de hele reeks alt-coins, dus alle features die het mogelijk extra biedt kunnen met dezelfde hoeveelheid werk worden toegevoegd aan een bestaande cryptocurrency. In plaats van alt-coin #28381 te maken, hadden de mensen achter Minerals hun tijd en energie beter kunnen steken in het bruikbaar maken van Bitcoin binnen hun doelgroep.

Maar ja, dat levert de ontwikkelaars minder geld op wanneer ze hun eigen coins op de markt dumpen.
Begrijp ik hieruit dat je wel een toekomst ziet voor een cryptocurrency in de wereld van online gaming en e-betting?
Ik snap je punt mbt integreren in Bitcoin, anderzijds snap ik ook de evt gedachtengang van de ontwikkelaars dat ze er aan willen verdienen. Los van het feit of ze gaan dumpen of niet (want dat is een aanname).
De vraag was of gamers enthousiast worden van iets als Minerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In WCS 2014 premier league seizoen 3 zijn wederom 3 Nederlanders te bewonderen, maakt het toch net wat spannender om te kijken :)

RO32:
26 augustus uThermal
3 september Harstem
9 september Grubby

http://wiki.teamliquid.ne...S_Season_3_Europe/Premier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:50
Nice das vanavond ik kijk er naar uit altijd leuk om naast mijn werk een scherm met sc2 open te hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Owh kijk is aan dik in orde, ik stream altijd wel iets in huis ergens op een scherm.

Weer iets om aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:50
Jammer dat die niet door was :(
Heb ook het idee dat SC2 beetje dood aan het bloeden is in esports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 11:06
MrHarry schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:10:
Jammer dat die niet door was :(
Heb ook het idee dat SC2 beetje dood aan het bloeden is in esports.
Dat valt allemaal best mee, als je de lijst met events bekijkt van de voorbije jaren, en de bijhorende prijzenpotten:

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Premier_Tournaments

Dit is een vergelijking van 2012 & 2013:

http://tortedelini.wordpr...d-growth-of-starcraft-ii/

Ik heb wel het gevoel dat er minder SC2 gespeeld wordt, echter wat e-sports betreft blijft het aanbod erg ruim en de viewers (streams) blijven redelijk stabiel. Sterker nog, ik heb het gevoel dat er zoveel te zien is dat het aantal viewers gestegen is, alleen meer verdeeld over de verschillende events.

Het is wel zo dat LoL de heerschappij heeft overgenomen in e-sports-land. Ik begrijp niet waarom dit zo populair is maar goed, het lijkt alleen maar meer mensen te bereiken dus al bij al positief voor e-sports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:52
Mogelijk dat binnen kort op Blizzcon LoV word aangekondigt en wachten wat Blizz ermee van plan is.
Mogelijk ook dat Blizz het achteraf op E-sports gebied het slecht heeft aangepakt met SCII wegens de Triologie model.

Ze hadden ook nooit kunnen zien hoe groot LoL uiteindelijk aansloeg (Ook al was de Dota Mod WC3 heel populair) Waren misschien wel hints daar niet van.

Kan ook zijn dat de Learning Curve te intens is, met een Blizz RTS. Je moet het wel religieus spelen wil je er goed in zijn/worden.

Snap best dat men graag LoL speelt over SC2. Maar vanuit een spectators perspectief -> sport vind ik SCII weer interssanter dat is wat mij gewoon verbaasd dat LoL daar groter in is terwijl ik het een stuk saaier vind om te kijken.

Maar al je kijkt naar andere sporten Team sporten zijn altijd al Populairder geweest dan 1v1 sport (Voetbal over Tennis )

Misschien toch tijd voor een E-sports topic betreft meningen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Zelf speel ik veel Dota 2 tegenwoordig, niet zo leuk om te kijken als StarCraft 2, maar het spelen is wel even andere koek.

We spelen met een groepje vrienden Dota 2, die hebben ook wel StarCraft 2 geprobeerd. Helaas, StarCraft 2 vinden ze veel moeilijker om te leren en daar verzand je dan gauw in hele verhalen en veel kijken. Dota 2 heeft enkele mechanics die je moet leren, maar verder kun je gaanderweg makkelijk veel bijleren. StarCraft 2 is echt gewoon nog een stuk moeilijker en online word je als beginner gewoon keihard ingemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

20 september houd de nederlandse E-Sportbond in samenwerking met Dutch Starcraft League een kwalificatietoernooi voor het IeSF World Championship in Baku

Ik ben echt net klaar met de regelementen voor dat evenement en je kan deze hier vinden ;)

klik hier voor informatie over inschrijven en het bezoeken van het evenement

[ Voor 6% gewijzigd door Mortum op 06-09-2014 16:03 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 07:22
Altijd vervelend om een landgenoot zo te zien: YouTube: Harstem - When dreams are shattered

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 09:44
Als foreigner kom je toch nooit echt hoog in de ranking. Om het enigszins fair te houden zouden ze het uit elkaar moeten trekken. T

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
matty___ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:35:
[...]

Als foreigner kom je toch nooit echt hoog in de ranking. Om het enigszins fair te houden zouden ze het uit elkaar moeten trekken. T
Harstem speelde in een groep zonder Koreanen deze keer ^^

Overigens worden voor volgend jaar de WCS regels aangescherpt. Waar het nu nog mogelijk is om in een regio waar je niet woont deel te nemen, moet je vanaf volgend jaar inwoner zijn van een land in de regio waar je mee wil doen. Dat betekent dat Koreanen die met WCS Europe mee willen doen, ook in Europa moeten wonen.

• matty___
Rannasha schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:37:

Maar goed zolang je niet in de top 8 ofzo eindigt is het allemaal voor niets (lees no cash)

• Chief
Nou ja, niets. Je hebt mooie ervaringen :). Dat is ook heel wat waard.

• Chief
Rannasha schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:37:
[...]

Overigens worden voor volgend jaar de WCS regels aangescherpt. Waar het nu nog mogelijk is om in een regio waar je niet woont deel te nemen, moet je vanaf volgend jaar inwoner zijn van een land in de regio waar je mee wil doen. Dat betekent dat Koreanen die met WCS Europe mee willen doen, ook in Europa moeten wonen.
Ik ben benieuwd of er dan meer foreigners in de top 16 komen. Ik dacht dat op dit moment 15/16 van de Global WCS ranking Koreanen zijn...... :P. SC2 is voor Koreanen zo'n beetje het lange baanschaatsen voor NL :D

• matty___
Chief-XL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:39:
Nou ja, niets. Je hebt mooie ervaringen :). Dat is ook heel wat waard.
Ja leuk maar je noemt je zelf pro gamer. Maw je wilt er van kunnen leven: Sponsor geld of in de prijzen vallen.

Of je pak het zo aan als die Frans man die Zerg speelde (ben echt de naam kwijt) maar die gast was gewoon echt goed (ZK niveau) maar nadat die paar keer gewonnen had stopte hij en ging studeren.

• Castor385
  • Laatst online: 11:09
Stephano bedoel je denk ik. Harstem was echt op t randje vaar doorgaan. Hij had iig genoeg skills om de winst te pakken gisteren

Study everything, You'll find something you can use

• Chief
Ik weet niet wat zo'n progamer verdient zonder toernooi inkomsten maar natuurlijk wil je als professional zoveel mogelijk winnen. Toch wil ik zijn efforts niet "voor niets" noemen :)

• matty___
Castor385 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:45:
Stephano bedoel je denk ik. Harstem was echt op t randje vaar doorgaan. Hij had iig genoeg skills om de winst te pakken gisteren
Hij ja.

• matty___
Chief-XL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:46:
Ik weet niet wat zo'n progamer verdient zonder toernooi inkomsten maar natuurlijk wil je als professional zoveel mogelijk winnen. Toch wil ik zijn efforts niet "voor niets" noemen :)
Je leert er altijd van en ik heb ook veel respect voor de spelers maar wetende dat er een glazen plafon is lijkt me zo kut.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Chief-XL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:46:
Er wordt vrij geheimzinnig gedaan over salarissen, maar de top-spelers (buiten Korea) kunnen zeker rondkomen van het salaris van hun team. Daar komt prijzengeld nog bovenop. Sponsoringen gaan normaal gesproken via het team, dus dat zie je enkel terug in je salaris.

Maar veel progamers wonen in een team-huis, waar vaak ook voor eten wordt gezorgd, waardoor ze dus geen of weinig kosten aan levensonderhoud hebben. En dan redt je het wel met een klein salaris. Dus is er een redelijke groep die zich fulltime met het spel bezig kan houden.

Maar zelfs al ben je een hele goede speler, de lange termijn vooruitzichten zijn op z'n best matig te noemen. Je verdient niet zoveel als top-speler dat je direct na het einde van je game-carriere met pensioen kunt en je loopt toch een aantal jaar achter op anderen als je later het bedrijfsleven in wil gaan. Wat je daarom veel ziet is dat spelers slechts 2-3 jaar fulltime spelen (bijvoorbeeld Stephano) en daarna verder gaan met hun oorspronkelijke doel. Of dat spelers overstappen naar andere rollen binnen de esports, zoals commentator of dergelijke rollen binnen de toernooiorganisatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 17-09-2014 16:53 ]

• matty___
Echt ben al jaren niet meer met SC2 bezig en ik dacht echt dat Stephano gestopt was maar blijkbaar doet hij nog wel mee:
YouTube: Stephano vs. Welmu - Group A Ro32 - WCS Europe 2014 Season 2 - StarCraft 2

[ Voor 12% gewijzigd door matty___ op 17-09-2014 16:53 ]

• Chief
Dat was min of meer zijn laatste toernooi. Hij is officieel retired

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
matty___ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:51:
Echt ben al jaren niet meer met SC2 bezig en ik dacht echt dat Stephano gestopt was maar blijkbaar doet hij nog wel mee:
YouTube: Stephano vs. Welmu - Group A Ro32 - WCS Europe 2014 Season 2 - StarCraft 2
Hij doet nu meer voor de lol mee (en niet fulltime). Je ziet dat hij lang niet zo goed is als dat hij vroeger was, maar dat hij nog steeds een gevaarlijke speler is die zich voor de grote toernooien kan plaatsen en niet onderschat moet worden. Dat laat wel zien dat hij behoorlijk wat talent heeft voor het spelletje.
Chief-XL schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:54:
Dat was min of meer zijn laatste toernooi. Hij is officieel retired
Dat is ie wel eens eerder geweest :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rannasha op 17-09-2014 16:55 ]

• matty___
NaNiwa is ook gestopt :-(

• Castor385
  • Laatst online: 11:09
Naniwa was ook wel de grootst mogelijke eikel die er was in SC2. Weglopen midden in een match is echt het laagste van t laagste

Study everything, You'll find something you can use

• matty___
Castor385 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:02:
Naniwa was ook wel de grootst mogelijke eikel die er was in SC2. Weglopen midden in een match is echt het laagste van t laagste
Misschien (temperament had hij wel) maar hij was wel een van de weinig die in Code S speelde als ik het goed heb.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat was ook wel raar om die Happy zo te zien spelen. Er leek totaal geen coordinatie tussen wat zijn handen deden en wat zijn ogen volgden. Het leek totaal op gevoel te gaan. Magoed, dat onderscheidt de pro's van de amateurs denk ik. Ik zit toch nog wel vaak te turen op mijn keyboard. :$

Wel cool van ReDeYe dat-ie ff komt buurten. Wat een baas!

[ Voor 9% gewijzigd door ElCondor op 17-09-2014 17:05 ]

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

matty___ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:35:
[...]

* kaluro2 mompelt iets over snute.
En in WCS 2015 ben je gebonden aan je region en moet je een visa/paspoort hebben in dat region wil je mee mogen doen met WCS europe/america/korea.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik dacht dat je in de regio een permanente verblijftplaats moest hebben? Dus je kan als koreaan mee doen aan WCS europe, mits je maar een permanent visa hebt.
Residency Requirements
Starting in 2015, all WCS players must be legal residents of the region they choose to play in. This means that players must obtain necessary visas if they decide to reside and play in non-native regions
van: TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Dit verdient hier ook wel 'n vermelding denk ik: niemand minder dan GRUBBY komt naar DSCL Bootcamp! :D Daar zijn we echt super happy mee :)

Voor wie 't nog niet gehoord heeft: op DSCL Bootcamp zullen 6 spelers een weekend lang gecoached worden door twee pro's: Grubby en Jona. Je kan je kwalificeren via één van de zes qualifiers, en alleen Nederlandstalige spelers van maximaal Diamond League mogen zich inschrijven. We hopen de sub-master toernooispirit flink aan te wakkeren!

En natuurlijk wordt 't event uitgezonden, we mikken erop om het voor de kijkers net zo leerzaam te maken als voor de deelnemers. Kijk mee hoe Grubby en Jona een weekend lang hun beste tips delen! All info staat hier: bootcamp.dscl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Vet ! :D ( short comment intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftsman
De derde qualifier voor DSCL Bootcamp is nu LIVE guys! http://www.twitch.tv/dscleague/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
De een-na-laatste qualifier voor het DSCL Bootcamp gaat nu live @ http://www.twitch.tv/dscleague/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
Blizzcon ziet er weer goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
Die stage is echt heel erg tof gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
If only they had lan mode...
Hebben vandaag zo'n beetje meer moeten wachten dan dat we games hebben kunnen zien dankzij de vele lagissues, disconnects en andere vage problemen -_-

Zitten de commentators zelf zo'n beetje elke 2 mintuen te herhalen dat het de "world championship is" maar daar is in de productie zo weinig van terug te zien... Dacht trouwens dat sc2 al lang een speciale lan mode had voor de grote tournaments,maar blijkbaar toch niet het geval..

Afgang voor Blizz, maar mooi om te zien dat bnet 0.2 weer eens faalt... Zouden gewoon al het personeel moeten ontslaan dat na Broodwar en Diablo 2 ook maar iets heeft gedaan want het is echt huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
Ze hebben een server configuratie op de locatie staan waarmee ze effectief een LAN versie hebben van de game. Door een stroomstoring waren er problemen.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/15140654420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
bertjuuhh schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:04:
Ze hebben een server configuratie op de locatie staan waarmee ze effectief een LAN versie hebben van de game. Door een stroomstoring waren er problemen.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/15140654420
ah ik las vandaag idd dat er een lokale server is.
Vreemd als het echt stroom probs zouden zijn, aangezien er random computers uit leken te vallen en er volgens mij gisteren ook lag issues waren.

Verder gaat vandaag lekker verder net als gisteren, paar uur problemen en een paar minuten gameplay...
Go Blizzard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 15:35
Het is jammer dat Starcraft 2 geen LAN heeft, maar ik vind Battle.net een van de beste online services die er is. Eigenlijk nooit problemen mee in Starcraft.

Life was trouwens erg goed en zeer terecht de winnaar van de WSC 2014 Global Finals. Ik heb nog het meest genoten van de halve finale Life vs TaeJa. Wat een potjes waren dat zeg!
Ze mogen van mij wel de prijzenpot omhoog gooien. Bij Dota had je dat The International toernooi waar de winnaars 5 miljoen dollar kregen en nummer 2 ook nog 1,5 miljoen (prijzenpot van 10 miljoen!). Ik zie nergens sponsors bij WCS. Geen merken zoals Intel, Nvidia, Corsair. Daar zal je toch het geld vandaan moeten halen.

Btw: 'Starcraft Alive Geam!' ;)
Tijdens de finale volgens mij tegen de 150k viewers. Natuurlijk niet zo hoog als League en Dota soms hebben. Maar League en Dota zijn geen vervangers van SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Tja the international is één toernooi per jaar van Valve en dat prijzengeld bestaat voor het grootste gedeelte uit geld wat door spelers is bijgelegd voor het toernooi. Blizzard betaald het hele WCS gebeuren, en ondersteunt dus het hele jaar door, en het geld wordt dus ook verdeeld over een grotere groep. Lijkt me een gezondere aanpak, wat heb je aan 1 iemand die miljonair wordt. Meer sponsors zou wel fijn zijn ja.

Life vs Taeja was geniaal inderdaad :D. Die map die begon met een 8/8/8 tegen een proxy hatch en nog heel lang doorging was de beste game die ik in tijden gezien heb, wat een spanning. MMA was niet klaar voor Life's killer instinct helaas maar toch ook een zeer goed resultaat voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:33
Partings blink micro is echt ongelooflijk zeg..

Edit: Ik vond de HSC finale echt leuk om te kijken. Er zat geen enkele 'normale' game bij. Leuk om eens wat afwisseling te zien.

[ Voor 58% gewijzigd door aicaramba op 16-11-2014 21:58 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Dat zwembad achteraf ook bij HSC - ze hebben er weer 'n groot feest van gemaakt :)

Also, beste mede-GoTters: jullie zijn allemaal van harte welkom om komende zaterdag een borreltje mee te pikken bij de DSCL Bootcamp Borrel in Nijmegen! Grubby en Jona gaan 't hele weekend 6 spelers coachen, en zaterdag, na de uitzending, lopen we met z'n allen de stad in voor een drankje bij Café Van Ouds. Iedereen is daar welkom om een drankje mee te drinken (wel op eigen kosten helaas :P), en we hebben ook Blizzard Goodies en een Blizzard-biertje :).

Je kan je hier inschrijven (gratis): https://www.facebook.com/events/412194562264220/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Vandaag gaan we LIVE met Grubby en Jona! Het is dag 1 van DSCL Bootcamp, en we gaan met twee pro's vijf aspecten van het spel bespreken. Build orders, scouting, positioning, etc. Elk thema komt een uur aan bod, en het volledige programma staat op de DSCL Bootcamp-pagina.

Je kan ook vragen aan de coaches stellen door te tweeten naar @DSCLeague. De beste worden in de stream behandeld en enkelen zelfs beloond met hardware/goodies! :)

Hopelijk tot zo in de chat van ons Twitch-channel, we starten om 14u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank

.Frank

Frank.

Gisteren was enorm leerzaam! Grubby en Jona hebben echt goede toelichting op veel aspecten van StarCraft gegeven. Ze zijn nu alweer begonnen om dat vandaag weer te doen, en om 14u gaat de stream live en kan iedereen weer meekijken.

Vandaag hebben we (naast 'n boel goodies om weg te geven aan de kijkers) eerst een Q&A-session tussen de spelers en de coaches, waarin ze specifieke problemen aan de coaches kunnen voorleggen. Daarna tijd voor lol in de Team Battle! Team Jona gaat tegen Team Grubby en wellicht dat de coaches zelf ook nog even in actie komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 15:35
Laatste reactie alweer van ruim een jaar geleden. Misschien eens tijd dit topic te bumpen?

Frankrijk (MarineLord in zijn eentje) wint net in de Nation Wars van Korea. Zeer indrukwekkend. En de Engelse en Franse stream met beide 30k kijkers, dus totaal 60k. Dat is erg veel voor Starcraft. Vooral voor een niet Dreamhack/IEM/WCS toernooi. Al zou dat getal wel zo'n 20k lager liggen als het een ander land dan Frankrijk in de finale was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 11:16
Ja ik heb net ook gekeken wel ziek. Wist ook niet dat in Frankrijk de SC2 scene zo groot was (normaal gesproken zie ik op twitch niet bar veel franse streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Zo, even oude topic oprakelen: de Nederlander uThermal heeft zojuist de IEM Shanghai binnengesleept!! En dan te bedenken dat hij zich eigenlijk niet gekwalificeerd had ;)

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste