Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:39

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Odie20XX
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 15:25

Odie20XX

• Pfuhlie
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

Pfuhlie

• Ramper
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 10:59

Ramper

Anoniem: 582229

Anoniem: 582232

Naar beneden
Afbeeldingslocatie: http://www.mortum.nl/wp-content/uploads/2014/06/logo_ESB_Color_RGB_text.png
De e-Sportbond... “de watte”?

De Nederlandse Electronic Sport Bond, oftewel de bond voor “gamers”.
Er is een bond voor Schaken, dammen, vissen, voetbal, tennis en ga nog maar even door!
In totaal zijn er meer dan 70 bonden erkend door het NOC*NSF (hierover straks meer) http://www.nocnsf.nl/cms/showpage.aspx?id=181

Waarom een bond voor gamers? (het volk dat “digitale spelletjes speelt”)
Al een aantal jaar is het fenomeen “gaming” iets wat als een taboe werd gezien. Voor sommige mensen heerst nog steeds het beeld dat een gamer in een donkere zolderkamer verstopt zit aan een infuus van digitale gewelddadigheid en dit wordt dus ook vaak onterecht als een “asociale” activiteit bestempeld.

Wat voor een taken nemen wij op ons als bond zijnde:
• Informatiepunt over gaming
• Organiseren van een Nederlands Kampioenschap
• Tips en begeleiding bij gameverslaving
• Uitgifte van erkende regelementen voor competities
• Leveren van erkende Admins (Scheidsrechters)
• Assistentie voor het opzetten van zogenoemde e-sportclubs
e-sportclubs: fysieke locaties waar een aantal game-systemen staan opgesteld om hier in teamverband te trainen of overdag te gebruiken voor cursus doeleinden voor bijvoorbeeld ouderen.

Momenteel zijn er wel nog wat uitdagingen die wij moeten aanpakken.

- Het “team” (10 man) zit door heel Nederland verspreid en van overleg is hierdoor nog lastig, structuur komt gaandeweg op gang maar nog niet perfect.

- Het organiseren van een NK kost ongeveer €20.000,- (dit is inclusief de kosten voor het uitzenden van de winnaars naar het EK of WK) hiervoor zijn we nog altijd druk op zoek naar sponsoren en gemeentes die ons willen helpen.
voorheen was gemeente Eindhoven thuisbasis van NK 2005 t/m 2013, alleen ook daar is de crisis toegeslagen, dus zoeken we een nieuwe basis.

- We hebben nationale “erkenning” nodig om de eerdergenoemde taboe-stempel uit te wissen. Hiervoor zijn wij nog altijd in overleg met het NOC*NSF die al 180 graden is gedraaid van zeer sceptisch naar razend enthousiast. Onlangs (3 februari) was ik nog op hun hoofdkantoor.
We zijn hiervoor nog stappen aan het ondernemen en volgens planning zijn we mei volgend jaar zo ver om officieel onze aanvraag in te kunnen dienen !

- Onze site is al flink verouderd, deze moet vernieuwd worden waardoor deze aantrekkelijker word dan de huidige (www.e-sportbond.nl) website.

TL;DR

Wij willen met de bond transparanter te werk gaan, een soort van versie 2.0 beginnen, daarom hebben wij contact gelegd met de heren van Tweakers of wij ons zelf op het forum mochten presenteren en ook af en toe jullie mening vragen over verschillende standpunten. Dit alles om iedereen betrokken te krijgen bij deze organisatie!

En gewoon willen we laten zien dat wij allen vrijwilligers zijn die het beste voor de community voor hebben

We zijn nog deze startpost aan het aanvullen ;)

Gelijk een eerste vraag: wat voor dienst zou jij graag willen zien die wij als bond zijnde aan jullie kunnen verlenen?

[ Voor 65% gewijzigd door Mortum op 01-09-2014 15:39 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Ik denk dat de doelen nog steeds goed zijn, maar dat die wellicht even opgefrist kunnen worden. Daarnaast denk ik aan het geven van lezingen bij bijvoorbeeld Gamelab te Amsterdam en verder denk ik dat er wellicht nog speciale doelgroepen zijn om je op te richten zoals lichamelijk of verstandelijk gehandicapten in het kader van gamen met een beperking. In algemene zin kan de bond denk ik ook wel wat meer naamsbekendheid gebruiken. Ik ken persoonlijk de bond al langer omdat ik Jasper en Rutger (is die nog actief?) in het 'wereldje' ben tegengekomen toen ik daar zelf nog actief aan deelnam. Een actie voor het goede doel of een (video)-item bij een van de grotere websites kan wonderen doen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Allereerst een paar stapjes terugzetten. Wat is het doel op de lange termijn en waar beginnen we mee op de korte termijn. Voor daartussen ga je een roadmap opstellen.

Waarom? Ik denk dat teveel hooi op je vork nemen een punt is waar het als eerste mis zal gaan. Je moet een goede basis hebben voor een bond als deze en met alle verschillende aspecten doe je te snel overal een beetje van.
  • Een mooie maar simpele website om je doelstelling uit te leggen, nieuws te delen en om nieuwe leden te werven.
  • NOC*NSF erkenning is denk ik een goed begin. Dan kom je namelijk ook in aanmerking voor subsidies en heb je een goede basis om ook daadwerkelijk wat te gaan doen.
  • Het NK organiseren klinkt leuk, maar dat lijkt meer op een Olympische Spelen gezien alle verschillende games. Ik heb zelf nog nooit van jullie NK's gehoord, dus er gaat ergens toch iets mis.
  • Reglementen zijn natuurlijk van belang als je wat organiseert en een standaard wil opzetten. Het moet immers niet zo zijn dat verschillende mini-wedstrijden allemaal andere regels gebruiken. Dus dat jullie daar één lijn in willen hebben is een goed idee.
  • Kleine evenementen organiseren is denk ik een groot instrument als je wat wil bereiken op landelijk niveau. Ga Nederland opdelen in kleinere onderdelen en organiseer daar 'kringkampioenschappen' of iets dergelijks. Dat zou er ook voor moeten zorgen dat kleinere groepen, binnen die 'onderdelen', zelf weer iets organiseren.
Goed, voor alle duidelijkheid; het zijn zo even wat hersenspinsels die ik hier voor jullie uitgetypt heb. Er zal nog heel wat gebrainstormd moeten worden wil je echt voeten aan de grond krijgen.

Het grote (!) probleem is denk ik de verscheidenheid in games. Als de KNVB een wedstrijd organiseert, heb je alle neuzen in één richting. Als je dat zelfde met de E-Sport Bond gaat doen, dan rijst er meteen de vraag; "Welke game word er gespeeld?". Dat is je grote verdeler, want een (pro) StarCraft 2 speler loopt niet warm voor een potje FIFA en een Battlefield 4 speler zal geen interesse hebben in Dota 2.

Meteen mijn vraag aan jullie: Wat gaan jullie doen met de grote verscheidenheid qua games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:01
TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:12:
Allereerst een paar stapjes terugzetten. Wat is het doel op de lange termijn en waar beginnen we mee op de korte termijn. Voor daartussen ga je een roadmap opstellen.

Waarom? Ik denk dat teveel hooi op je vork nemen een punt is waar het als eerste mis zal gaan. Je moet een goede basis hebben voor een bond als deze en met alle verschillende aspecten doe je te snel overal een beetje van.
  • Een mooie maar simpele website om je doelstelling uit te leggen, nieuws te delen en om nieuwe leden te werven.
  • NOC*NSF erkenning is denk ik een goed begin. Dan kom je namelijk ook in aanmerking voor subsidies en heb je een goede basis om ook daadwerkelijk wat te gaan doen.
  • Het NK organiseren klinkt leuk, maar dat lijkt meer op een Olympische Spelen gezien alle verschillende games. Ik heb zelf nog nooit van jullie NK's gehoord, dus er gaat ergens toch iets mis.
  • Reglementen zijn natuurlijk van belang als je wat organiseert en een standaard wil opzetten. Het moet immers niet zo zijn dat verschillende mini-wedstrijden allemaal andere regels gebruiken. Dus dat jullie daar één lijn in willen hebben is een goed idee.
  • Kleine evenementen organiseren is denk ik een groot instrument als je wat wil bereiken op landelijk niveau. Ga Nederland opdelen in kleinere onderdelen en organiseer daar 'kringkampioenschappen' of iets dergelijks. Dat zou er ook voor moeten zorgen dat kleinere groepen, binnen die 'onderdelen', zelf weer iets organiseren.
Goed, voor alle duidelijkheid; het zijn zo even wat hersenspinsels die ik hier voor jullie uitgetypt heb. Er zal nog heel wat gebrainstormd moeten worden wil je echt voeten aan de grond krijgen.

Het grote (!) probleem is denk ik de verscheidenheid in games. Als de KNVB een wedstrijd organiseert, heb je alle neuzen in één richting. Als je dat zelfde met de E-Sport Bond gaat doen, dan rijst er meteen de vraag; "Welke game word er gespeeld?". Dat is je grote verdeler, want een (pro) StarCraft 2 speler loopt niet warm voor een potje FIFA en een Battlefield 4 speler zal geen interesse hebben in Dota 2.

Meteen mijn vraag aan jullie: Wat gaan jullie doen met de grote verscheidenheid qua games?
Nuttig stuk tekst!

Denk dat de bond het best gewoon een aantal games kan aanwijzen/nomineren waarin men dan mee kan doen aan toernooien/esports.

Denk aan FIFA, Starcraft 2, COD etc.

Je kan onmogelijk voor alle games een NK voor gaan houden :)

Ga dit topic met interesse volgen!

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:45

Niellie41

[object Object]

Persoonlijk zou ik graag willen zien dat sim racing ook de aandacht krijgt, die het (in mijn ogen) verdient. Sim racing wordt steeds groter en je ziet dat wanneer iemand echt goed is, door zou kunnen stromen naar het echt werk. Een goed voorbeeld daarvan is GT Academy. De mensen die GT Academy gewonnen hebben, doen het ook echt goed in de echte wereld.

Sim racen kan je ook heel goed aan het publiek laten zien door middel van streaming en commentaar. Hier is een voorbeeld van zo'n stream (van een race die ik heb georganiseerd): http://youtu.be/JALvJIpdZ2A?t=7m17s
Het liefst zou ik dan ook zien dat iRacing gebruikt wordt, dat is een heel goede titel op het moment.
Als er gekozen wordt voor sim racing, wil ik best helpen organiseren. Ik heb er inmiddels wel het een en ander aan ervaring opgebouwd (NEO endurance en JSF). Beide competities waren zeer succesvol.

En met een beetje steun vanuit de echt autosport, kan dit zeer leuk worden!

[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 13-03-2014 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
@Butch_NL, Dank voor de input. dit zijn ook zeker ideeën die we gaan meenemen naar onze overleg (en dan natuurlijk bekijken hoe we dit kunnen aanpakken)
Rutger is helaas niet meer actief, maar wie weet wat de toekomst brengt ;)

@TheNephilim:
TheNephilim schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:12:

Roadmap is in de maak, dit is ook precies een struikelblok wat je krijgt als iedereen heel enthousiast is. dan crosse we alle kanten op maar het "doel" (het structureel in orde krijgen van de bond) blijft dan nog ver weg.
[list]
Site is in de maak ;) alleen wilde we jullie nog laten proeven hoe het nu is voor alles er gelikt uitziet en wij overkomen als een stelletje stropdasjes die alleen maar geld aan het hengelen zijn
Precies, ook kunnen lokale (door ons erkende) partijen zelf ook beroep doen op die middelen
Dat is ook de rede dat wij naar tweakers zijn gestapt. we moeten een naam opbouwen en we willen onze diensten natuurlijk ook laten keuren door de doelgroep.

Nu kan ik zeggen dat een forum met 500.000 leden volgens mij een mooie benchmark is :D
Hey! een puntje wat mijn pakkie aan is! :D

Ik ben inderdaad in mijn vrije uurtjes de meest populaire games aan het voorzien van een regelement.
( HIER kan je de CSGO versie downloaden (let op is een concept))
[/list]
de kleine evenementen/seizoen matches worden door onze leden georganiseerd, waarna de finales naar ons NK komen.

net als de grotere LAN evenementen worden de populaire titels door ons ondersteund.
Maar aangezien wij Console spelers ook willen supporten moeten we keuzes maken..

bv. FIFA op Playstation (is een keuze die door leden is gemaakt) en andere titels weer op Xbox
(het is daarmee heel lastig om iedereen tevreden te houden maar anders worden de splintergroepen te veel)

@HertogJack: volgens mij heb ik je puntjes hierboven ook meegenomen :)

@Niellie41, eens! alleen moeten we kijken naar welke apparatuur daarvoor nodig is en hoe we dat gaan betalen ;) we kunnen moeilijk aan deelnemers vragen hun complete setup mee te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ken wel iemand die misschien mee wilt helpen met de hardware. Hij zet vaker race rigs op beurzen etc voor bedrijven. De eigenaar is in ieder geval heel enthousiast als het gaat om sim racen (vooral iRacing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:42:
Ik ken wel iemand die misschien mee wilt helpen met de hardware. Hij zet vaker race rigs op beurzen etc voor bedrijven. De eigenaar is in ieder geval heel enthousiast als het gaat om sim racen (vooral iRacing).
die URL zit nu in mijn favorieten! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mortum schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:36:

[...]

Roadmap is in de maak, dit is ook precies een struikelblok wat je krijgt als iedereen heel enthousiast is. dan crosse we alle kanten op maar het "doel" (het structureel in orde krijgen van de bond) blijft dan nog ver weg.
Ja dat kan ik me voorstellen. Iedereen heeft z'n eigen 'daar ben ik goed in' en je moet dan keuzes maken over wat wel en wat niet. Een (zichtbare) roadmap laat potentiële leden zien waar jullie naartoe willen en wat ze in de toekomst aan jullie hebben.
[...]

Site is in de maak ;) alleen wilde we jullie nog laten proeven hoe het nu is voor alles er gelikt uitziet en wij overkomen als een stelletje stropdasjes die alleen maar geld aan het hengelen zijn
Haha, oké dat is goed om te horen. Let wel op dat de website geen 'Duke Nukem Forever' word. Dat is te vaak het geval.
[...]

Dat is ook de rede dat wij naar tweakers zijn gestapt. we moeten een naam opbouwen en we willen onze diensten natuurlijk ook laten keuren door de doelgroep.

Nu kan ik zeggen dat een forum met 500.000 leden volgens mij een mooie benchmark is :D
Geen verkeerde zet denk ik. Al zul je keuzes nu wel meer moeten gaan verantwoorden en zul je wat meer tegengas krijgen.
[...]

Hey! een puntje wat mijn pakkie aan is! :D

Ik ben inderdaad in mijn vrije uurtjes de meest populaire games aan het voorzien van een regelement.
(ik zal vanavond >>HIER<< een download linkje plakken)
Oké de taken zijn in ieder geval netjes verdeeld haha :p
[...]

de kleine evenementen/seizoen matches worden door onze leden georganiseerd, waarna de finales naar ons NK komen.
Duidelijk, al is dat lastig te regelen denk ik, zeker in het begin. Zorg ook voor een overzicht daarvan op jullie website! Zou handig zijn, gemakkelijk kunnen zien waar je aan de slag kun met een competitie.
[...]

net als de grotere LAN evenementen worden de populaire titels door ons ondersteund.
Maar aangezien wij Console spelers ook willen supporten moeten we keuzes maken..

bv. FIFA op Playstation (is een keuze die door leden is gemaakt) en andere titels weer op Xbox
(het is daarmee heel lastig om iedereen tevreden te houden maar anders worden de splintergroepen te veel)
Ja dat is echt het grootste probleem voor een E-Sportbond denk ik. Je zou daar sowieso 3 groepen van kunnen maken; PC, Xbox & Playstation. Net nadeel van enkele PC games en zeker een boel console games, is dat ze weinig competitief zijn.

Op de PC zul je dus de meeste keuzes moeten maken en daar zit ook meteen een stukje ledenwerving. Het grote publiek speelt af en toe een spelletje, maar zal waarschijnlijk geen StarCraft, Dota, LoL of Counter Strike spelen. Dat zijn toch (relatief gezien) de grote e-sports titels. Neem dan een kijkje op Twitch.tv en je weet meteen welke games graag gezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Taakverdeling heeft inderdaad grotendeels al een vorm gekregen.
Punt alleen is dat er meer taken zijn dan dat wij handen beschikbaar hebben. dus iedereen springt nogal heen en weer om elkaar te helpen.

De website moet inderdaad een info-portal worden waar elke gamer de voor hem nuttige informatie mbt tot matches kan ophalen.

Tegengas is juist goed! dan hebben we tenminste door als er iets fout gaat ;)
Als we vanalles gaan verzinnen waar iedereen het niet mee eens is dan krijgen we nooit mensen achter ons staan ;)

Regelen van het NK is een vrij grote onderneming, ik heb dit zelf helaas nog niet mee mogen maken (ik ben pas per nov. 2013 werkzaam) maar we hebben een hoop leden die gelukkig ook mee helpen.

groepsverdeling over platformen is er inderdaad.

Voor de "dekking" van de titels kijken we naar inderdaad de populaire titels en ook de vorm in hoe verre een game gebalanceerd is. (bijvoorbeeld: Pay-to-win games worden niet ondersteund).

Als ik strakkies genoeg karma heb zal ik een blog onderhouden met daarop de hersenspinsels zoals deze in m'n koppie rondwarrelen, lijkt me leuk om hier over te praten! dan probeer ik zoveel mogelijk keuzes (m.b.t. tot regelgeving) te motiveren ;)

nogmaals dank voor je posts! :) waardeer ik echt als mensen mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Er is een tweaker actief met het organiseren van een starcraft 2 toernooi (dutch starcraft league). Wellicht dat je hem kan aanspreken voor advies over het organiseren van een toernooi. Dit is zijn account .Frank

Dit is de website van zijn toernooi http://nssl.nl/tournament-info/dutch-starcraft-league

Op de grootste starcraft 2 website werd zijn toernooi goed ontvangen. En de productie kwaliteit van de uitzendingen was echt goed.

[ Voor 43% gewijzigd door aicaramba op 13-03-2014 14:53 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
@Aicaramba, Thanks! als we zover zijn gaan we even kijken of het benaderen nodig is ;) (vergeet niet, onze leden hebben ook al ruime ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
even een update:
Gisteravond een (Skype)meeting gehad met Jasper en Wesley (de rest was helaas afwezig)
  • Volgende week de Missie en Visie van de bond herzien en opnieuw publiceren
  • Taakverdeling blijft een struikelblok met de hoeveelheid taken die er zijn ten opzichte van de hoeveelheid actieve mensen die wij hebben. (een paar van ons hebben een eigen bedrijfje wat natuurlijk enig voorrang heeft) op het moment springen wij alle bij elkaar bij om dingen rond te krijgen.
  • We hebben een aanmelding gehad van een zeer vriendelijke Tweaker die ons wilt komen helpen met de site! :D (helaas is mij onbekend welke gebruikersnaam)
Even een sidenote hierop: we hebben momenteel iemand met de site bezig alleen we gaan nu even met hem in overleg wat deze Tweaker hierbij kan bijdragen.
Maar ik wilde even duidelijk hebben dat wij het zeer waarderen dat hier zo onwijs gaaf op wordt gereageerd!
  • NK (Dutch Gaming Festival) gaan we een plan voor opstellen (langere looptijd) als er een concept klaar is zal ik dat hier ook posten zodat jullie allemaal hier ook een mening over kunnen geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mortum op 14-03-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-06 10:08
Voor hardware kunnen jullie ook bij mij terrecht. Ik kan jullie daar in helpen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Mars18 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:35:
Voor hardware kunnen jullie ook bij mij terrecht. Ik kan jullie daar in helpen.
Dank voor het aanbod! ik heb je site geprobeerd te bekijken alleen die geeft een error..
Forbidden
You don't have permission to access /wordpress/ on this server.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mortum schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:10:
[...]

Dank voor het aanbod! ik heb je site geprobeerd te bekijken alleen die geeft een error..
Forbidden
You don't have permission to access /wordpress/ on this server.
Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Stuur mij anders een berichtje.
Hier werkt de site wel...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerRi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-05-2020
Klopt het dat je jezelf niet kan aanmelden als Gamer? :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
MeneerRi schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:39:
Klopt het dat je jezelf niet kan aanmelden als Gamer? :-).
Klopt, dit staat tijdelijk on hold zodat we eerst een nette service kunnen opzetten zodat men ook waar voor hun lidmaatschap kan krijgen ;). Als het goed is kan je je wel als supporter aanmelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Wederom een update: OP is aangevuld door Wesley!

Even een kleine tussenstand wat jullie ons al hebben aangeboden!:

2 Mogelijke samenwerking adressen (Nellie41 en aicarmamba bedankt!, we moeten nog wel kijken hoe wij dit en of wij dit kunnen gebruiken!)
1 Sollicitant (hiermee gaan mijn "Collega's" binnenkort mee in gesprek)
1 Hardware leverancier die ons wilt helpen! (Mars18 toppie!)

En wat wij ook zeer waarderen is het meedenkwerk van Butch_NL, TheNephillim en HertogJack jullie ook vriendelijk dank!

We waarderen deze betrokkenheid echt enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Hallo ex-collega's ;)

Sander hier, de ex projectleider Webdevelopment. Goed om te lezen dat jullie door gaan met nieuwe frisse mensen. :) Destijds ben ik gestopt omdat het niet te combineren was met werk en sport. Als projectleider ben ik in alle mogelijke valkuilen gestapt, niet altijd leuk wel leerzaam :) Ik kan studenten en young professionals zeker aanraden om mee te doen. De hoeveelheid ervaring die je opdoet is enorm en je kan echt een verschil maken.

Jasper of Rody hebben vast mijn nummer/e-mail nog. Als er interesse is dan wil ik helpen met dit mooie intiatief. Niet meer als projectleider, meer als quality assurance, informatieanalist, adviseur o.i.d. Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Hey Sander! Leuk om ook de "oude garde" tegen te komen! En hartstikke bedankt voor het aanbod! Rody is helaas ook geen (actief) collega meer maar Jasper zal ongetwijveld wel jou gegevens hebben!

We komen er zeker op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Leuk initiatief! Ik heb kort geleden de film van Valve gekeken over E-sports en ik moet zeggen dat het blijkbaar groter is dan ik dacht. In elk geval heel veel succes en ik zal de voortgang zeker gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfuhlie
  • Niet online
Belecthor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:04:
Leuk initiatief! Ik heb kort geleden de film van Valve gekeken over E-sports en ik moet zeggen dat het blijkbaar groter is dan ik dacht. In elk geval heel veel succes en ik zal de voortgang zeker gaan volgen.
Dag Belecthor!

Buiten Nederland is het inderdaad al een hele business.
Dank voor de succeswens en blijf vooral de voortgang volgen!

Regelmatig zal er neergezet worden waar de bond mee bezig is geweest en zal zo nu en dan ook om feedback van de tweaker community vragen.

Schoom dus niet om te zeggen wat je denkt! :*) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Belecthor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:04:
(de roes van mn verjaardag heb ik weer uitgeslapen.. dat kabouterbier is ook veel te lekker!)

Goed punt dat je over die video begint!
Hier is de film in kwestie voor de mede-tweaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mortum schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 07:55:
[...]

(de roes van mn verjaardag heb ik weer uitgeslapen.. dat kabouterbier is ook veel te lekker!)

Goed punt dat je over die video begint!
Hier is de film in kwestie voor de mede-tweaker :)
[video]
Bedankt voor de link. Het is een heel interessante documentaire inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfuhlie
  • Niet online
Dag Tweakers het is Update tijd:

Onze missie en visie zijn herzien en onze doelstellingen zijn aangescherpt.
Op het moment is de bond vooral bezig om van zijn organisatie een geoliede machine te maken.
Zoals eerdere benoemd is taakverdeling een struikelblok.

Vanaf vandaag kan de bond in iedergeval al een nieuwe webdesigner welkom heten.
Dit weekend zal nog met een andere sollicitant gesproken worden.
Langzaam maar zeker worden de plekjes opgevult!

In de nabije toekomst zal deze informatie gepubliceerd worden in de topic en op de website.
Zodat jullie tweakers er vanzelfsprekend ook een zegje op kunnen doen.

Vooralsnu een fijn weekend toegewenst!

[ Voor 0% gewijzigd door Pfuhlie op 28-03-2014 13:16 . Reden: spelling en grammatica.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
even een kleine update:

Mijn pc is aan het overlijden (start niet meer op, brikkie was ook al 5 jaar oud), dus ik ben even uitgeschakeld voor de bond tot ik geld genoeg heb gespaard voor mijn nieuwe Beest.
(samenstelling is nog niet final en opmerkingen over die build graag in DM en niet hier in dit draadje ;) )

Ook nu even rondsnuffelen of ik van iemand onderdelen kan lenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
PC Leeft!!

En dit weekend ben ik op the-party in Eindhoven!

Iedereen die me aan de tand wil voelen is natuurlijk van harte welkom! (Stoel: DE01)

Gelijk een vraag aan jullie:
Wat zouden jullie naast de competities op het NK nog een must have vinden (Voor het evenement zelf)?
denk aan computerwinkel stands, bèta previews e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Wat is nu het precies het idee van deze bond? Wat gaan jullie concreet toevoegen?

Nu lees ik veel enthousiasme maar wat jullie aan het nederlandse game landschap gaan toevoegen is me compleet duister.

Als ik ook de punten doorkijk:

• Informatiepunt over gaming (wat voor informatie? Proffesioneel gamen of algemeen? en wat voor informatie is er dan nodig denk je en voor wie is die? Mensen die al gamen hebben die niet nodig onbekenden zijn er niet geintresseerd in).

(welke games? er zijn al veel kampioenschappen ook van NL of benelux en EU.Jullie komen hiermee in het vaarwater van de WCS etc die waarschijnlijk een veel beter toernooi kunnen organiseren dan jullie. Neemt niet weg dat een toernooitje wel leuk is, lijkt me dat er belangrijkere dingen zijn)

• Tips en begeleiding bij gameverslaving (lijkt me meer iets voor verslavings zorg, altijd nuttig om door te verwijzen maar niet iets wat een sportbond moet doen).

• Uitgifte van erkende regelementen voor competities
(welke competities? Er zijn geen competities en als die er wel zijn, zijn ze wereldwijd of EU gericht en hebben ze hun eigen regels. Alle games tegenwoordig bieden mogelijkheden tot oprichten van eigen ladder en teams dus waar komen jullie dan erin? Bedoel je dat je 200 CS:GO admins wilt recruteren ofzo?)

(zie hierboven, leuk bedacht maar concreet slaat het nergens op)

e-sportclubs: fysieke locaties waar een aantal game-systemen staan opgesteld om hier in teamverband te trainen of overdag te gebruiken voor cursus doeleinden voor bijvoorbeeld ouderen.
(dit noemen we lan parties, game cafe's.)

Zoals ik al zei ik zie veel goodwill en enthousiasme maar concreet hebben jullie eigelijk niks in mijn optiek en weten jullie ook niet wat je moet gaan bijdragen aan het gamelandschap. Ik weet ook niet wat het doel is van de gamebond concreet gezien en waar jullie heen willen maar nu lijkt het er erg op dat het gewoon een boel mensen is met enthousiasme die "iets" willen doen maar niet weten wat.

Volgens mij zou een E-sport bond vooral en alleen maar naar de proffesionalisering moeten kijken. Haal mensen als Grubby etc erbij. Dat zijn de echte esporters voor nederland. Daar moet je als bond wat mee doen die mensen moet je ondersteunen. Maar algemeen: Mensen voorlichten over games. Tja leuk idee maar concreet bereik je er niks mee natuurlijk.

Daarnaast richt je je blijkbaar ook nog op consoles ernaast. Waar esport gaming voor PC in de kinderschoenen staat is het de vraag of console gaming ooit de kinderschoenen aan kan trekken wat zeer waarschijnlijk niet het geval gaat zijn. De grootste toernooien zullen op de PC blijven, daarover zie ik ook niet veel?

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 28-04-2014 16:28 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Postius schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:23:
Wat is nu het precies het idee van deze bond? Wat gaan jullie concreet toevoegen?

Nu lees ik veel enthousiasme maar wat jullie aan het Nederlandse game landschap gaan toevoegen is me compleet duister.

Als ik ook de punten doorkijk:

• Informatiepunt over gaming (wat voor informatie? Professioneel gamen of algemeen? en wat voor informatie is er dan nodig denk je en voor wie is die? Mensen die al gamen hebben die niet nodig onbekenden zijn er niet geïnteresseerd in).
Wij voorzien o.a. gemeentes van informatie over e-sport en zijn ook contactpunt voor andere partijen (denk aan potentiële sponsoren ;) ), ik vraag wel eens in de rondte hoe bekend e-sport is (o.a. tijdens het gesprek met NOC*NSF) en zo bekend zijn we niet als gamers. Deze informatie wordt natuurlijk aangepast op basis van de vraag stellende, en dit doen wij om de taboe (onwetendheid) die er rond gaming ligt te verhelpen.
(welke games? er zijn al veel kampioenschappen ook van NL of Benelux en EU.Jullie komen hiermee in het vaarwater van de WCS etc. die waarschijnlijk een veel beter toernooi kunnen organiseren dan jullie. Neemt niet weg dat een toernooitje wel leuk is, lijkt me dat er belangrijkere dingen zijn)
Wij zijn een promotor van e-sport en niet direct een organisator. Als belangrijkste doel is om de belangen te behartigen van gamers. Om dit te doen zijn hebben wij als E-sportbond een aantal Middelen om dit te verwezenlijken, waaronder:
•Bemiddeling tussen teams en organisaties.
Het is bijvoorbeeld onlangs gebeurd dat er iemand zijn ongenoegen heeft geuit over een organisatie die op internationaal niveau een competitie organiseert, als reactie daarop heeft hij een event-ban gekregen en is zijn team gediskwalificeerd. Het team heeft hierop verder geen reactie gekregen, en wij zijn hier nu ook mee aan de slag gegaan.
• Het organiseren van een NK Gaming
• Het opzetten van E-sportclubs
• Ondersteunen van andere organisaties
• etc..
Wat betreft terug komend op je vraag. We nemen even voetbal als voorbeeld: Je heb de Jupiler league, de Amstel cup het NK en nog vele andere toernooien. Het NK zit dus bij niemand in zijn vaarwater ;), het is namelijk ook helemaal niet de insteek om te concurreren met bestaande partijen, liever nog: we zouden graag met ze willen samenwerken!
Ook zijn wij als e-sportbond zijn de enigste partij die mensen naar het WK kunnen sturen, en zijn wij de enigste organisatie achter een toernooi die non-profit is en dus het belang van de gamer centraal zetten en niet de winst die een bedrijf wel heeft.
• Tips en begeleiding bij gameverslaving (lijkt me meer iets voor verslaving zorg, altijd nuttig om door te verwijzen maar niet iets wat een sportbond moet doen).
Een organisatie heeft ook een maatschappelijke verplichtingen, gameverslaving of obesitas zijn redelijk bekende topics waar wij als bond begeleiding en informatie over willen uitgeven, om een beter imago rond om gaming te krijgen en dus een bredere accepatie
• Uitgifte van erkende reglementen voor competities
(welke competities? Er zijn geen competities en als die er wel zijn, zijn ze wereldwijd of EU gericht en hebben ze hun eigen regels. Alle games tegenwoordig bieden mogelijkheden tot oprichten van eigen ladder en teams dus waar komen jullie dan erin? Bedoel je dat je 200 CS:GO admins wilt rekruteren ofzo?)
Wij gaan een "seizoen" opzetten waarbij het NK de finale onderdak zal bieden, voor deze seizoenen zijn vaste "spelregels" nodig, dit verschild namelijk nu per organisatie en zelfs per LAN.
Deze spelregels/reglementen zullen gratis aangeboden worden via onze website zodat binnen Nederland
Natuurlijk zullen deze regels afgestemd worden aan onze internationale partner Zo is de IeSF ook bezig met het opstellen van regelgeving en zijn hiermee in gesprek met ander grote toernooi organisaties, zodat er overal straks de zelfde regelgeving wordt gebruikt. Wat weer de toegankelijkheid van e-sport vergroot.
(zie hierboven, leuk bedacht maar concreet slaat het nergens op)
2 woorden: fraudegevoeligheid en partijdigheid, wij willen mensen aanbieden waar wij als bond garant voor staan dat deze admins eerlijk en rechtvaardig handelen tijdens een compo, ook (ik kijk even terug naar een akkefietje tijdens een LAN vorig jaar waar ik aanwezig was) zullen deze admins getraind zijn in bijvoorbeeld hoe om te gaan met agressie.
(dit noemen we LAN party's, game cafés.)
LAN is enkel 1 weekend, en gamecafés zijn commercieel gedreven, en vaak gefocust op enkele bezoekers (en is helaas een uitstervend fenomeen :() waar e-sportclubs dit niet zijn en e-sportclubs moet je zien als je lokale voetbalclub waar je wekelijks je game kan beoefenen met je clan-maatjes tegen minimale vergoeding (enkel koste-dekkend). Maar voor enkel zeer geïnteresseerd kan ik via de mail een concept plan voor een e-sportclub delen (DM mij met je email) aangezien dit een document is waarbij een nadere uitleg vaak wenselijk is. En wij graag willen weten welke partijen er werkelijk geïnteresseerd zijn

Zoals ik al zei ik zie veel goodwill en enthousiasme maar concreet hebben jullie eigenlijk niks in mijn optiek en weten jullie ook niet wat je moet gaan bijdragen aan het gamelandschap. Ik weet ook niet wat het doel is van de gamebond concreet gezien en waar jullie heen willen maar nu lijkt het er erg op dat het gewoon een boel mensen is met enthousiasme die "iets" willen doen maar niet weten wat.

Volgens mij zou een E-sport bond vooral en alleen maar naar de professionalisering moeten kijken. Haal mensen als Grubby etc. erbij. Dat zijn de echte esporters voor Nederland. Daar moet je als bond wat mee doen die mensen moet je ondersteunen. Maar algemeen: Mensen voorlichten over games. Tja leuk idee maar concreet bereik je er niks mee natuurlijk.
Doen we al o.a. Grubby is in het verleden benaderd voor input ;) :P wij hebben al een aantal e-sportclubs die ons ondersteunen doormiddel van een gamers commissie (o.a. EC-Vizualise, Mouse Control, Knights, Tactix) dit zijn tevens al leden van de bond.
Daarnaast richt je je blijkbaar ook nog op consoles ernaast. Waar esport gaming voor PC in de kinderschoenen staat is het de vraag of console gaming ooit de kinderschoenen aan kan trekken wat zeer waarschijnlijk niet het geval gaat zijn. De grootste toernooien zullen op de PC blijven, daarover zie ik ook niet veel?
Voor de PC gaming is er inderdaad nog weinig bekendheid, dit komt ook omdat er nog steeds een soort van taboe rond de gaming scene hangt
Console evenementen bestaan wel degelijk, ook dat is een taak van ons om daar bekendheid voor te genereren en de console scene hun kinderschoenen aan te trekken.
o.a. is er http://www.netherlans.nl/ en we hopen natuurlijk dat er meerdere partijen opstaan die hiervoor een evenement willen opzetten (en die wij dan natuurlijk weer kunnen ondersteunen)

Postius, Dankjewel! ik hoopte al een poosje op iemand die ons aan de tand wilt voelen!
Hopelijk zijn al je punten beantwoord en is je beeld over de bond weer een stuk duidelijker.

[ Voor 135% gewijzigd door Mortum op 01-05-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Een update namens onze Partner,

Het WK voor dit jaar is aangekondigd!
Datum (staat nog niet helemaal vast) tussen: 12 en 17 November

Onder de naam "6th e-Sports World Championship BAKU 2014" zullen o.a. de afgevaardigde die wij die kant op zenden tegen elkaar strijden voor de Werelds titel.

Game titels voor zover bekend:

Mannen:
Starcraft II, Heart of the Swarm (Blizzard)
DOTA 2 (Valve)

Vrouwen:
Starcraft II, Heart of the Swarm (Blizzard)
Tekken Tag Tournament (Namco Bandai)

Titels die nog open staan ter beslissing van het host-land:
o.a.:
Hearthstone, Heroes of Warcraft (Blizzard)
Pro Evolution Soccer (Konami)
Street Fighter Series (Capcom)

Zodra ik meer weet zal ik jullie updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mannen en vrouwen apart? :/ Dat lijkt me nou net niet nodig bij e-Sports, jammer dat ze meteen weer traditioneel inzetten, het had zo mooi anders gekunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:13:
Mannen en vrouwen apart? :/ Dat lijkt me nou net niet nodig bij e-Sports, jammer dat ze meteen weer traditioneel inzetten, het had zo mooi anders gekunt.
Is ook een puntje waar ik op persoonlijk vlak het ook niet helemaal mee eens ben :/ .
Helaas is dat niet binnen onze macht om hier verandering aan te brengen.

Dit is iets wat vanuit het SportAccord is vastgesteld.

ik zal het navragen ;)

Edit: dit is dus inderdaad een regel vanuit SportAccord.

[ Voor 8% gewijzigd door Mortum op 05-05-2014 10:53 . Reden: Myth Confirmed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
_O- 2014....

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 06-05-2014 16:09 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
ik meen zelfs dat NOC*NSF dezelfde richtlijn hanteert als eis.

(pin me er niet op vast ;), ik zal dit als we weer een gesprek hebben vragen.)

Was mijn antwoorden op je punten trouwens duidelijk? je bent er niet meer op terug gekomen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfuhlie
  • Niet online
Volgens mij hanteert het NOC*NSF die regel alleen bij sporten waar mannen fysiek voordeel hebben.
Aan de bond om aan te geven of dit zo is of niet, door bewijs te presenteren.
Dit wordt inderdaad een discussiepunt als we weer rond de tafel zitten met het NOC*NSF.

Anderzijds, als in de regels van het spel staat dat het team gemengd moet, dan kan een sportaccord of NOC*NSF hier ook niets aan veranderen. Kijk maar naar korfbal. Bij korfbal moet het team minimaal vier vrouwen en vier mannen hebben.

Naar mijn mening vindt ik het opsplitsen van sekses ook een middeleeuwse zaak, tenzij er bewezen voordeel is om een man of een vrouw te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Ken jij alle ins en outs van jou favoriete game?
Wil je eerste rang zitten bij E-Sport matches?
Vind je het leuk om gaming evenementen af te gaan?

Schrijf je dan in om admin te worden voor de E-Sportbond!

[/melig mode]

bedoeling is om een admin-pool te maken zodat zowel grote als kleine evenementen makkelijk een admin-team kunnen oproepen voor de competities die zij willen organiseren.
Dit alles is natuurlijk wel op vrijwillige basis, maar daarvoor krijg je wel gratis toegang tot het evenement waarvoor je wordt ingezet. (je bent alleen tijdens de compo bezig, daarbuiten ben je vrij om te doen wat je wilt)

Vragenlijst wordt nog her-en-der "getweaked" maar dit zal in grote lijnen blijven zoals deze nu online staat. ;)

Nogmaals de link!:
klikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Met toestemming van de Tweakers moderatorteam:

De E-Sportbond ondersteunde in het verleden al meerdere evenementen, maar nu met ons nieuwe team als "E-Sportbond v2.0" hebben we de teller weer op 0 gezet.

Daarom gaan wij dit evenement bij E-Sportclub Almelo nu de stempel nummer 1 gegeven!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iRA1BTHl.jpg

Tactix is nu alweer ruim een jaar lid van de bond, ze zijn ontstaan uit een samenwerking van EC Almelo en de bond. (meer info: http://www.funiefitcentrum.nl/partners/e-sportbond en http://www.tactixalmelo.nl)

Naast alle vrijwilligers van Tactix zullen er 4 officiële scheidsrechters (Admins) aanwezig zijn vanuit de bond. (waaronder ikzelf)
wil je ook admin worden? Dat kan!

Wat praktische info:
Max 32 deelnemers (dus schrijf je snel in!!)
Minimale leeftijd: 12 jaar
Locatie: Berlagelaan 2, 7606ST Almelo (in het FUN-IE-FIT centrum)
Inschrijven (€15,-, en €17,50 aan de deur)
Consumpties zijn ter plekken te verkrijgen in de lounge!

En even op persoonlijke noot:
Het FUN-IE-FIT centrum (http://www.funiefitcentrum.nl/) is een prachtige locatie om ook gewoon zonder deelname aan het toernooi te bezoeken!
Maar voor natuurlijk de echte E-Sport beleving raad ik aan om op de trainingen van Tactix elke maandagavond vanaf 18:30 langs te gaan. Dan trainen de "Woots" (12 tot 16 jaar), en daarna de "Grinders" (16jr en ouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mortum schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:38:

De E-Sportbond ondersteunde in het verleden al meerdere evenementen, maar nu met ons nieuwe team als "E-Sportbond v2.0" hebben we de teller weer op 0 gezet.

Daarom gaan wij dit evenement bij E-Sportclub Almelo nu de stempel nummer 1 gegeven!

[afbeelding]

Tactix is nu alweer ruim een jaar lid van de bond, ze zijn ontstaan uit een samenwerking van EC Almelo en de bond. (meer info: http://www.funiefitcentrum.nl/partners/e-sportbond en http://www.tactixalmelo.nl)

Naast alle vrijwilligers van Tactix zullen er 4 officiële scheidsrechters (Admins) aanwezig zijn vanuit de bond. (waaronder ikzelf)

Wat praktische info:

Het FUN-IE-FIT centrum (http://www.funiefitcentrum.nl/) is een prachtige locatie om ook gewoon zonder deelname aan het toernooi te bezoeken!
Maar voor natuurlijk de echte E-Sport beleving raad ik aan om op de trainingen van Tactix elke maandagavond vanaf 18:30 langs te gaan. Dan trainen de "Woots" (12 tot 16 jaar), en daarna de "Grinders" (16jr en ouder)
Krijgen jullie de hardware van MediaMarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Wij krijgen niets ;), Mediamarkt sponsort de prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mortum schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:44:
Wij krijgen niets ;), Mediamarkt sponsort de prijzen ;)
Ik bedoel eigenlijk de ps'3 en schermen waar het toernooi op gehouden gaat worden.
Hoe regelen jullie die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 583896

Mortum schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:38:

[afbeelding]

Wat praktische info:

Mooi initiatief/plan, moet wel eerlijk bekennen dat ik die poster echt 3x niks vind, schuine teksten etc vind ik niet echt werken.. maar goed dat kan aan mij liggen O-)

Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Systemen en gebruikte hardware is allemaal eigendom van FUN-IE-FIT / EC Almelo, dit is ook een door hun georganiseerd evenement waar wij namens de bond uit scheidsrechters aan leveren.

namens de bond uit zorgen wij enkel dat alles volgens de door ons erkende regels verloopt, de organisatie daarbuiten ligt niet in onze handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Oops! ik zie dat de TS weer een update nodig heeft :') dit weekend even voor zitten,

De veranderingen:

Team is van 6 man gegroeid naar 10 man!.

De website ziet op algemeen niveau er nog exact hetzelfde uit, maar binnenkort™ wordt de nieuwe site released!!
Afbeeldingslocatie: http://c2.likes-media.com/img/434dd676201bb7248f9817c1e761719e.600x.jpg

en willen jullie mij of mijn "collega's" face-to-face uithoren kan dat ook!

5 juli ben ik op Epicon samen met een aantal collega's
16 augustus pak ik samen met Jasper Schoo de trein
17-18-19 oktober ben ik met een aantal van onze leden op The Reality LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
;( helaas is het Tactix FIFA toernooi afgelast vanwege te weinig inschrijvingen. :-(

Hebben jullie tips hoe dit in de toekomst aantrekkelijker gemaakt kan worden?
(nogmaals: wij zijn geen organisatie van dit evenement, alleen willen wij natuurlijk alle feedback aan de heren/dames van Tactix terugkoppelen)

De prijs was naar mijn idee wel redelijk gezien de prijzen die gewonnen konden worden.
Locatie is nu eenmaal vast (thuisbasis)

Zouden de dag en/of tijd misschien volgende keer beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoeveel heb je met lokale media gedaan? Die zijn vaak blij om weer een deel van de pagina te vullen, vooral met iets nieuws wat ook de jongere aan kan spreken.

Heb je mediamarkt ook gevraagd om bijvoorbeeld hun twitter/facebook te gebruiken voor promotie? Posters in de mediamarkt zelf? Het is misschien niet de doelgroep van de mediamarkt (die mensen zijn immers al binnen, hoewel het natuurlijk wel goodwill kweekt) maar het trekt wel mensen en laat ze weten dat het er is.

Als ik nu zoek op Tactix FIFA toernooi vind ik als eerste uitinalmelo.nl met een 404 pagina. Dat trekt natuurlijk ook niet. Hoe was de online pressence? Is er naast de post hier op tweakers nog wat gepromo't op andere sites (specifiek de FIFA community)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

aicaramba schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:46:
Er is een tweaker actief met het organiseren van een starcraft 2 toernooi (dutch starcraft league). Wellicht dat je hem kan aanspreken voor advies over het organiseren van een toernooi. Dit is zijn account .Frank

Dit is de website van zijn toernooi http://nssl.nl/tournament-info/dutch-starcraft-league

Op de grootste starcraft 2 website werd zijn toernooi goed ontvangen. En de productie kwaliteit van de uitzendingen was echt goed.
Ik was daar aanwezig, de productie zag er goed uit, alleen het geluid in de zaal was heel zacht. Had nog de stream een beetje terug gekeken, maar dat was echt heel goed. Zeker voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Gropah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:18:
Hoeveel heb je met lokale media gedaan? Die zijn vaak blij om weer een deel van de pagina te vullen, vooral met iets nieuws wat ook de jongere aan kan spreken.

Heb je mediamarkt ook gevraagd om bijvoorbeeld hun twitter/facebook te gebruiken voor promotie? Posters in de mediamarkt zelf? Het is misschien niet de doelgroep van de mediamarkt (die mensen zijn immers al binnen, hoewel het natuurlijk wel goodwill kweekt) maar het trekt wel mensen en laat ze weten dat het er is.
Van wat ik had begrepen waren er idd reclameposters bij de Mediamarkt geplaatst en lokale media was voor daar ik dat weet ook ingeschakeld.
Als ik nu zoek op Tactix FIFA toernooi vind ik als eerste uitinalmelo.nl met een 404 pagina. Dat trekt natuurlijk ook niet. Hoe was de online pressence? Is er naast de post hier op tweakers nog wat gepromo't op andere sites (specifiek de FIFA community)?
Die pagina is offline gegaan na de aankondiging dat het afgelast was.
De Facebook van Tactix geeft een mooie impressie van de online "aanwezigheid"

Ik weet dat de voorzitter van Tactix elke social media had ingeschakeld waar hij maar bij kon, en ik heb ook alles voor hem via ons eigen kanaal gedeeld.
Kwa bereik zou het volgens mij prima in orde zijn (voor de schaal van het evenement, 32 deelnemers max.), ik denk ook dat de opkomst door een andere rede weg is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jammer dat het zich zo eenzijdig richt op PC spellen en online games. Ik zou juist graag Nederlandse tournamenten voor console en arcade games zien. Denk daarbij aan Bomberman, Street Fighter, Mr. Driller, enz.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
ari3 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:16:
Jammer dat het zich zo eenzijdig richt op PC spellen en online games. Ik zou juist graag Nederlandse tournamenten voor console en arcade games zien. Denk daarbij aan Bomberman, Street Fighter, Mr. Driller, enz.
Als er genoeg Animo hiervoor ontstaat is het zeer reëel dat wij dit gaan ondersteunen ;)

En consoles (Xbox in dit geval) worden wel degelijk gezien als een belangrijk platform ;)

Excuses voor het late antwoord, ik was dit weekend AFK

[ Voor 6% gewijzigd door Mortum op 23-06-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Mannen en vrouwen gescheiden....

Hoe het begon:
Mortum in "De E-Sportbond"

http://www.pcgamer.com/uk/2014/07/02/hearthstone-tournament/

Onze reactie:
http://nos.nl/op3/artikel...vrouwen-niet-meedoen.html

UPDATE!! 10:33
IeSF heeft een "Emergency board" gesticht, hiermee is de beslissing genomen om de eerder aangekondigde Mannen divisie open te breken naar een "Open" divisie.

De Lady's only compo's blijven bestaan in de hoop meer vrouwen te motiveren om het gamen ook te zien als E-Sport.

Bron: http://ie-sf.com/bbs/boar...ble=iesf_notice&wr_id=105
En de toelichting op Facebook: https://www.facebook.com/IeSFederation/posts/730656113657211

[ Voor 57% gewijzigd door Mortum op 03-07-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Helaas een minder leuke update...
Afbeeldingslocatie: http://www.mortum.nl/wp-content/uploads/2014/09/logoNK-gaming.png

Het NK van dit jaar gaat helaas niet door, dit door het faillissement van de beoogde locatie van het Dutch Gaming Festival 2014 (Go Planet te Enschede).

Maar we laten het er niet helemaal bij zitten, we hebben ervoor gekozen dat we toch de schouders eronder zetten en een kwalificatie ronden opzetten voor Starcraft II en de winnaar zetten we op een vliegtuig naar Baku waar hij/zij Nederland mag vertegenwoordigen op het WK.

Deze kwalificatieronden wordt gespeeld in het Bonami Spelcomputer museum in Epe

En dit alles wordt geregeld in samenwerking met de mensen van Dutch Starcraft League

Bezoekers betalen enkel entree voor het museum (€8,-) en krijgen daarmee gratis toegang, zolang er ruimte is, tot de ruimte waar de kwalificatie gespeeld wordt (wel even contact opnemen via mail a.u.b. om teleurstelling te voorkomen)

Meer info vind je hier
(inschrijven gaat op een first come = first serve basis)

[ Voor 18% gewijzigd door Mortum op 01-09-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Ik ben echt net klaar met de regelement voor het evenement en je kan deze >>hier<< vinden ;)

(Met dank aan Maarten Jan Buurman, Hoofd Admin van Dutch Starcraft League)

[ Voor 17% gewijzigd door Mortum op 06-09-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
De eerste deelnemers hebben hun deelname bevestigd: (ingeschreven & betaald)
- NEEK (Mouse-Control)
- SwitchBack (Mouse-Control)
- uThermal (AT Gaming)
- Jona (AT Gaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryiuuz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
En een league of legends setting?
Met fysieke toernooien in nl ipv online
Ik denk dat er wel redelijk animo voor is.
1 van de meest gespeelde game.

Ik Had eerst een idee bij esl ingediend maar kreeg een nee reactie terug maar daxht misschien dat jullie er wat mee willen.

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Excuses voor de late reactie hier in dit topic (ondertussen wel een PM gesprek gehad)

LoL willen wij zeker ondersteunen!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Wat je denk ik het beste kan doen om naamsbekendheid te winnen en een platform te creëren, ook om meer aandacht te krijgen voor de E-sportbond is streaming via Twitch. Bij voorkeur één of meerdere toernooien organiseren en wat grote clans inviten.
Denk aan o.a. de diverse toernooien die online gehouden worden voor grote namen binnen Counter Strike: Global Offensive: NiP, VP, Titan, Dignitas etc.

Toernooitje met € 5000,- aan cash zal het al goed genoeg doen om wat van deze grote jongens binnen te halen. En als er genoeg animo is zullen de sponsoren het vast niet erg vinden om dat prijzengeld neer te tellen. Een paar goede streamers en mensen die kunnen analyseren erop zetten and you're good to go!

Ik zie dit de laatste maanden veel gebeuren en de animo is gigantisch! Denk bijvoorbeeld aan Room on Fire (Anders en Semmler) die een eigen bedrijf gestart hebben en nu meerdere toernooien van analyses voorzien. Een aantal giveaways van donoren erin gooien en je hebt genoeg viewers om het aantrekkelijk te maken voor de sponsoren. Zul je uiteraard wel eerst even een goede businesscase richting sponsoren moeten maken.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat je te licht denkt over "een tournooitje van €5000". Er zit namelijk ontiechelijk veel werk achter, vooral als je iets met live audience enzo wil doen. 1000 manuren is weinig. Daarnaast is een prijzenpot maar een deel van de totaalkosten. Er moet altijd nieuwe apparatuur etc worden gefixed en een crew vinden die het geheel kan produceren is ook niet gratis. Ga er maar vanuit dat als je een live finale wil organiseren van een dag lang je voor het totaal zo'n 10.000 euro kwijt bent en dat is dus zonder prijzenpot etc. Als je online gaat dan is het natuurlijk een stuk goedkoper en is het ook minder regelwerk, dus kun je met zo'n 1000 euro klaar zijn, als je het goedkoop doet. En dan moet de prijzen pot nog betaald worden.

En ik kan je ook vertellen dat het vinden van sponsoren niet zo makkelijk als je denkt. Veel bedrijven zijn terughoudend. Nieuwe sponsoren vinden kost veel tijd en moeite en gevestigde sponsoren hebben al hun tournooien etc om te sponsoren en willen absoluut niet snel nog een tournooi oid sponsoren. Daarnaast worden veel van dit soort dingen aan het begin van het fiscale jaar geregeld, waardoor je voor sponsoring eigenlijk wel een half jaar tot een jaar van te voren moet beginnen, vooral als beginnend event omdat je nog niets hebt om te laten zien.

Zo'n tournooi is dus gewoon niet zo maar georganiseerd. Neemt niet weg dat het mooi zou zijn als/wanneer het gebeurd en ik ben dan ook zeker geintresseert in wat de E-sportbond zal produceren, maar ik denk dat ze zelf ook wel door hebben wat er moet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Gropah, Dank voor die reactie. Je weet het idd in 1 keer goed te omvatten.
Wij als bond draaien momenteel puur op vrijwilligers (waaronder ikzelf) en alles wat we doen wordt vaak ook uit eigen broekzak betaald.

Maar.. we willen er voor gaan volgend jaar (2015) wel een dergelijk toernooi neer te zetten :D
(daarover later meer)

We hebben afgelopen zaterdag wel weer onze naam een zeer positieve draai kunnen geven met de Kwalificatie toernooi, ondanks er "maar" 5 man mee deed, hebben we wel hele leuke reacties gekregen van zowel de deelnemers (uThermal en Jona van AT Gaming, Switchback en NEEK van Mousecontrol, en Leffen (geen team)) als de aanwezige managers.

Zaterdag heeft Jona zich gekwalificeerd voor het IeSF World Championship
(scores zijn hier te vinden)

De livestream die door Dutch Starcraft League werd gehost/gecast had gemiddeld 150 kijkers met een top van 400, deze wordt (hopelijk) deze week geëxporteerd, tot die tijd is hij nog hier te bekijken.

@Sypheron:
De namen die je allemaal noemde zijn internationale clans/organisaties, wij zijn een nationale organisatie die juist voor de e-sport binnen Nederland bezig is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mortum op 22-09-2014 08:30 . Reden: kleine aanpassing ]

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
de VOD's van afgelopen zaterdag staan online!
YouTube: IeSF World Championship StarCraft 2014 - Dutch qualifier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie20XX
Er zijn wat wijzigingen geweest in de regelgeving van IeSF waardoor we in staat zijn nog een speler naar het IeSF World Championship te sturen. Ditmaal is het spel Hearthstone gekozen en de kwalificaties zullen online plaatsvinden op vrijdag 10 oktober vanaf 19u.

Voor meer info kijk hier of mail Ruben Been maar wees er snel bij want er zijn maar 32 plekken beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Topicstarter
Kleine update:

Ik ben vanaf heden gestopt bij de bond, dit draadje wordt voortaan beheerd door:

Jasper "Ramper" Schoo, Wesley "Pfuhlie" Pfuhlmann en Pascal "Odie20XX" Chermin

Dat gezegd: alle heren van de bond, nogmaals veel succes! :)
We komen elkaar vast nog vaak genoeg tegen.

Dat ik nu stop wilt enkel niet zeggen dat ik de gedachte van de bond niet ondersteun. Integendeel! Nederland heeft een dergelijke organisatie nodig willen wij echt professioneel worden op gebied van e-sport.

Nog even 1 laatste schopje:
Vrijdag is er een HS event! (winnaar krijgt een vliegticket naar Baku Azerbeidzjan, en kan daar strijden voor de titel IeSF World Champion met een geldprijs van $10.000,-)

Linkje naar Binarybeast: http://binarybeast.com/xHS1409292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie20XX
Het Hearthstone kwalificatie toernooi zit er op en de winnaar is Vortex geworden! Ten koste van FallenRemote, maDe en Ruofan8 mag hij Nederland vertegenwoordigen op het IeSF World Championship volgende maand.

Door deze toevoeging strijdt Nederland voor goud in 2 competities; Starcraft II en Hearthstone.
Alle wedstrijden zullen worden gestreamt dus zodra we weten waar we onze helden kunnen aanmoedigen zal ik weer een update sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfuhlie
  • Niet online
Een kleine update over het IeSF World Championship:

Dit jaar werd Nederland 5e, bij zowel StarCraft II en Hearthstone.

Nederland is in de kwart finale door Rusland uitgeschakeld. Jonathan "Jona" Stelma verloor de wedstrijd met 0-2 van Artem "sLivko" Garavtsov.

Dit betekent dat team Nederland geen spelers meer heeft die nog aan een toernooi deelnemen. Eerder werd Teun "Vortex" Eielts al door de Koreaan Seungjae "Seung Jae" Chae uitgeschakeld in het Hearthstone toernooi.

Zowel Jonathan "Jona" Stelma als Teun "Vortex" Eielts moeten dus genoegen nemen met een gedeelde 5e plaats. De bond wenst de deelnemers een goede terugreis vanuit Baku en is trots op de prestatie die zij geleverd hebben.
Pagina: 1