40 euro bij BOL: http://www.bol.com/nl/p/g...04004010720520/index.html
Anoniem: 338511
In Amerika krijg je er trouwens een banaanvormige Wiimote holder in. Typisch weer geval van PAL-naaierij
Anoniem: 338511 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 06:54:
In Amerika krijg je er trouwens een banaanvormige Wiimote holder in. Typisch weer geval van PAL-naaierij

Dit geld alleen voor pre-orders in Amerika idd. Meer info : http://www.gamespot.com/w...d=m-1-56683529&pid=997764
Je wii remote schuddenAnoniem: 379313 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:02:
hoe kan je radslag doen dan? nog niet gehad (of misschien 1x per ongeluk)
Anoniem: 379313
ja heb het gevonden
maare (beetje genant) ik weet niet hoe ik moet safen >.< is dat pas bij eindbaas (zoals bij mario) of kan dat overal
heb hele boekje uitgepluisd maar staat er niet in o.O (die bananamotes zijn wel cool :D:D:D:D)
Anoniem: 26457
...mis toch (volgens mij) de mogelijkheid om op elk gewenst moment te saven (...zonder de discussie op te starten of dat nu eerlijk, handig, prettig etc is
).... of is die er toch ?
zit king k rool er nou wel of niet in?
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Jawel hoor. Zolang je maar blijft schudden terwijl je links of rechts ingedrukt blijft houden.Anoniem: 338511 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:19:
• Je kan ook niet langer door groepen vijanden rollen. Je momentum en rol stopt na de 1e vijand verslagen te hebben.
En toch is hij soms heel erg handig om te hebben. Het kan net ff dat ene verschil uitmaken.• Die extra sprong die je hebt als Diddy achterop zit stelt niet veel voor.
Vind ik ook, maar dat is opzich geen nadeel. Wat ik wel een nadeel vind, is dat hierdoor minder levels per world zijn. In DKC (SNES) waren dit er soms veel meer meer en je zag niet waar dat het volgende level zich bevond waardoor je niet wist hoeveel levels er in een world zaten.• De Kaartschermen doen denken aan die van NSMBW.
Verder is het een erg leuke game, maar soms toch nog wel aan de makkelijke kant. Verder heb ik het idee iets te missen in de besturing. Alsof Donkey Kong een bepaalde move minder heeft ofzo.
Nog wel een vraagje: In sommige levels hangt zo'n zak met een target erop. Wat kan je daarmee?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Je hoeft niet te saven geloof ik, er zit gewoon een auto-save in, zodra je een level gehaald hebt wordt er gesaved. Dus je kan het spel gewoon afsluiten. Zover ik weet!
....dat klopt wel, maar ik bedoel geen auto-save maar dat ik zelf op elk moment saven dat het mij uitkomt....Infinchible schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:41:
Je hoeft niet te saven geloof ik, er zit gewoon een auto-save in, zodra je een level gehaald hebt wordt er gesaved. Dus je kan het spel gewoon afsluiten. Zover ik weet!
Kan je dit spel ook met 2 spelers tegelijk spelen? En kom je Cranky Kong ook nog tegen? Dat is een master
[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 05-12-2010 09:57 ]
Facts don't care about your feelings
...yep, in zijn winkel kan je weer diverse zaken aanschaffen...YoshiBignose schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:56: En kom je Cranky Kong ook nog tegen?
ja je kan met speler 2 diddy besturen.YoshiBignose schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:56:
Kan je dit spel ook met 2 spelers tegelijk spelen? En kom je Cranky Kong ook nog tegen? Dat is een master
Cranky Kong heb ik niet gezien
Ja ik heb het vanmiddag gespeeld. Diddy speelt veel lekkerder dan Donkey
Cranky idd gezien bij de potion shop en in de handleiding
Heb tot nu toe alleen nog met Donkey gespeeld, mijn vriendin wil namelijk altijd Diddy zijn
Erg leuk spel, vermaak me er goed mee. Vind hem eerlijk gezegd veel leuker dan New Super Mario Brothers Wii 
Heb nog niet in de handleiding gekeken hoor, maar weet iemand het nut ervan dat Donkey Diddy op zijn schouder mee kan nemen? Apart van het feit dat hij Diddy zo door moeilijke stukken door loodst?
Heb nog niet in de handleiding gekeken hoor, maar weet iemand het nut ervan dat Donkey Diddy op zijn schouder mee kan nemen? Apart van het feit dat hij Diddy zo door moeilijke stukken door loodst?
"It's about time you showed up Fox!"
hmm is idd auto save had ik niet door
maar het nut van diddy op schouders nemen is dat je dan dat "goede" raketje van hem kan gebruiken. maar kben pas bij world 5 (kon dit weekend niet spelen) en heb crankey nog niet gezien. maar moet zeggen dat ik de gameplay toch anders vind als die van de oude DKC, heb deze van de zomer gedownload (en volledig uitgespeeld), maar is er nou nog iets wat je kan met die puzzelstukjes want die pak ik nooit lol
Kwam ik dit weekend achter ja:) Blijf het wel minder intuitief vinden dan gewoon de Y-knop gebruiken. Jammer dat er ook geen classic controller support is.Rakkerzero schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:21:
[...]
Jawel hoor. Zolang je maar blijft schudden terwijl je links of rechts ingedrukt blijft houden.
Klopt wel maar ik had er gewoon meer van verwacht aangezien het wel om een rocket pack ging die enorm veel vermogen ahd in DK64. Het is anders dan verwacht, niet perse slecht.[...]
En toch is hij soms heel erg handig om te hebben. Het kan net ff dat ene verschil uitmaken.
Ik ben benieuwd wat het levelverschil is. Heb zelf het gevoel dat de kaarten in DKC groter LIJKEN doordat je op die kaart grotere afstanden loopt. Ik meen te herinneren dat wereld 1 van DKC 5-6 levels heeft en Wereld 2 ook zoeits. Als deze trend doorzet zou het dus qua levelaantal weinig uitmaken met DKCR.[...]
Vind ik ook, maar dat is opzich geen nadeel. Wat ik wel een nadeel vind, is dat hierdoor minder levels per world zijn. In DKC (SNES) waren dit er soms veel meer meer en je zag niet waar dat het volgende level zich bevond waardoor je niet wist hoeveel levels er in een world zaten.
Verder is het een erg leuke game, maar soms toch nog wel aan de makkelijke kant. Verder heb ik het idee iets te missen in de besturing. Alsof Donkey Kong een bepaalde move minder heeft ofzo.
Wat heb je er trouwens aan om alle KONG letters en puzzelstukjes te verzamelen?
pff voor een leven doe ik het ook niet
je krijgt ook 7 levens voor 15 banana coins (wat ik ook echt te goedkoop vind -.-). maar kmoet zeggen dat er wel echt lache levels inzitten. het moeilijkste level tot nu vond ik dat level waar je zo'n slang achtig beest had dat naar beneden valt (4.3 dacht ik) o.O had daar zo'n 10 levens verkr****
Sinds zaterdag in huis. Speel het samen met mn vriendin. Zij is natuurlijk Diddy.
Zitten nu in lvl 2-6.
Wat me opvalt is dat het spelen met Diddy veel soeplere gaat. De lastige sprongen zijn makkelijker haalbaar door dat soort van racketje achter op de rug van Diddy. lvl2-6 is daardoor zeer lastig. van zinkende schipdelen naar een ton springen. Als je als Donkey dan een fractie later ben dan mis je het afschieten van de ton en ben je gelijk een leven kwijt.
Je ben dan dus verplicht om Diddy op je rug te nemen anders is het niet haalbaar.
Zitten nu in lvl 2-6.
Wat me opvalt is dat het spelen met Diddy veel soeplere gaat. De lastige sprongen zijn makkelijker haalbaar door dat soort van racketje achter op de rug van Diddy. lvl2-6 is daardoor zeer lastig. van zinkende schipdelen naar een ton springen. Als je als Donkey dan een fractie later ben dan mis je het afschieten van de ton en ben je gelijk een leven kwijt.
Je ben dan dus verplicht om Diddy op je rug te nemen anders is het niet haalbaar.
@jim.c
Crankey zit toch al in de eerste wereld? Ik geloof al na level 2 of 3?
Crankey zit toch al in de eerste wereld? Ik geloof al na level 2 of 3?
Jep
Funky nog niet tegengekomen, maar ben dan ook pas bij wereld 2.
Als je naar het hoofdscherm gaat, zie je de optie 'extras'. kijk daar maar eensRakkerzero schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:21:
Wat heb je er trouwens aan om alle KONG letters en puzzelstukjes te verzamelen?
[ Voor 21% gewijzigd door rudyman85 op 06-12-2010 12:02 ]
Anoniem: 379313 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:37:
... is dat die oude taart?ik zit te denken aan funky ^^, is waar ook ^^

Zondagmiddag samen met mn vrouw begonnen met spelen. Ik Donkey, zij Diddy. Moet wel zeggen dat het lekker pittig is (of ik ben wat skills verleerd de afgelopen 14 jaar). Voor mijn vrouw is het dus nog pittiger. Gisteravond de eerste boss verslagen, was wel grappig. Weer 3 x 3 op zijn kop springen
.
Ben wel blij dat 7 levens maar 15 coins kosten, gaat anders best hard. Alhoewel je volgens mij gewoon oneindig continues hebt
.
Ben wel blij dat 7 levens maar 15 coins kosten, gaat anders best hard. Alhoewel je volgens mij gewoon oneindig continues hebt

beetje offtopic maar oke
is het misschien een idee nieuw topic te maken voor DK country, new mario etc. etc. etc.
wil best meehelpen maar gaat me alleen niet lukken denk ik
Heb het spel ook sinds gisteren en moet zeggen het is zeer vermakelijk. Vrij moeilijk maar het is nooit frustrerend hoe vaker je het over doet hoe beter het gaat en dan gaat het de volgende keer dat je het doet gewoon in 1x das wel tof.
Heb het trouwens bij de eplaza gehaald kreeg je zo'n grip bij dat speelt wel relaxed op zich.
Heb het trouwens bij de eplaza gehaald kreeg je zo'n grip bij dat speelt wel relaxed op zich.
Ohw yeah, Ben sinds vandaag 21:51 uur ook de trotse bezitter van dit spel (en Mario All Stars Wii en Goldeneye).
Bij de MediaMarkt Amsterdam Arena was/is hij uitverkocht dis ben even door gereden naar de Makro en daar stonden er nog 3.
BTW: 39 Euro bij de Makro
en 44 Euro bij Media Markt (Ik ben toch niet gek?)
Bij de MediaMarkt Amsterdam Arena was/is hij uitverkocht dis ben even door gereden naar de Makro en daar stonden er nog 3.
BTW: 39 Euro bij de Makro
[ Voor 54% gewijzigd door crack_en_hack op 08-12-2010 02:01 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Uitverkocht bij de mm in Amsterdam?
Ben benieuwd naar de verkooplijsten deze week 
Edit: op nummer 5 volgens dutchcharts.nl !
Nederlandse spelverkopen 28 november t/m 4 december 2010
1(1)Gran Turismo 5 (PS3)
2(2)Call of Duty: Black Ops (PS3)
3(6)Wii Party (Wii)
4(5)Call of Duty: Black Ops (XBOX 360)
5(-)Donkey Kong Country Returns (Wii)
6(3)Assasin's Creed: Brotherhood (PS3)
7(-)Michael Jackson: The Experience (Wii)
8(7)Call of Duty: Black Ops (PC)
9(10)FIFA 11 (PS3)
10(4)Assasin's Creed: Brotherhood (XBOX 360)
Wat ik wel met de review op Power Unlimited TV eens ben ( http://www.pu.nl/pu-tv/Do...untry_Returns.aspx?id=159 ) Dat ja alleen Ramby hebt als dier om erop te rijden. In het eerste deel had je al verschillende dieren, stuk of 4, 5?
Edit: op nummer 5 volgens dutchcharts.nl !
Nederlandse spelverkopen 28 november t/m 4 december 2010
1(1)Gran Turismo 5 (PS3)
2(2)Call of Duty: Black Ops (PS3)
3(6)Wii Party (Wii)
4(5)Call of Duty: Black Ops (XBOX 360)
5(-)Donkey Kong Country Returns (Wii)
6(3)Assasin's Creed: Brotherhood (PS3)
7(-)Michael Jackson: The Experience (Wii)
8(7)Call of Duty: Black Ops (PC)
9(10)FIFA 11 (PS3)
10(4)Assasin's Creed: Brotherhood (XBOX 360)
Wat ik wel met de review op Power Unlimited TV eens ben ( http://www.pu.nl/pu-tv/Do...untry_Returns.aspx?id=159 ) Dat ja alleen Ramby hebt als dier om erop te rijden. In het eerste deel had je al verschillende dieren, stuk of 4, 5?
[ Voor 113% gewijzigd door rudyman85 op 08-12-2010 13:32 ]
klopt alleen ramby en de papagaai kan je hebben als extra die de puzzelstukjes opzoekt
, oh en ramby is 10x te sterk.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 379313 op 08-12-2010 12:50 ]
@ jim.c
Gefeliciteerd!
Weet iemand hoeveel levels het spel heeft?, kan me herinneren dat DKC 3 op de SNES echt onwijs groot was.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Op de website staat 70.crack_en_hack schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:27:
Weet iemand hoeveel levels het spel heeft?, kan me herinneren dat DKC 3 op de SNES echt onwijs groot was.
Anoniem: 87842
Ik vind het een super leuke game op de Wii.
Inmiddels ben ik bij level 2 van Beach, landje 2. Gewoon echt een Donkey Kong gevoel van 93/94 weer terug! Dat vind ik toch grote klasse. Er is behoorlijk aan gesleuteld!
Inmiddels ben ik bij level 2 van Beach, landje 2. Gewoon echt een Donkey Kong gevoel van 93/94 weer terug! Dat vind ik toch grote klasse. Er is behoorlijk aan gesleuteld!
hmm 70 vind ik beetje jammer is wel wat weinig, ben nog niet super actief geweest (hele week feest met 3 verjaardagen / sint
) maar ben al door zo'n 30 levels geloodst denk ik
is er (zoals in dkc voor snes) ook een hardcore mode? zonder safepoints en extra levens

Anoniem: 323791
De laatste keer dat ik DK speelde was op zo een kast... 
Beschouw mij dus nu met de komende DK aanschaf weer op het retro pad maar dan in 2010.
Beschouw mij dus nu met de komende DK aanschaf weer op het retro pad maar dan in 2010.

Als ik het spel start wordt je verzocht de controller eruit te halen.
Iemand enig idee waarom?
...wellicht omdat een aantal bewegingen specifiek voor de Wiimote ontwikkeld zijn ?crack_en_hack schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:26:
Was net van plan te kijken hoe Donkey Kong Country Returns speelt met aan Wii Classic Controller maar dan kan helemaal niet!?
![]()
Als ik het spel start wordt je verzocht de controller eruit te halen.
Iemand enig idee waarom?
Jammer genoeg kan je alleen de wiimote gebruiken. (Ook voor de nieuwe mario bros)
In mijn ogen zou de klassieke controller een veel betere keuze zijn.
Ik krijg kramp in m'n handen met dat kleine kastje.
In mijn ogen zou de klassieke controller een veel betere keuze zijn.
Ik krijg kramp in m'n handen met dat kleine kastje.
hmm met dat extra wii classic remote ding van pagina 2 krijg je geen kramp, scheelt echt een hoop
. en level 4.4 o.O wat een hel heb er zeker 20 levens doorheengejast (had er 99 dus ja maakt niet al teveel uit lol)
http://www.wehkamp.nl/gam...hama)/C13_J10_J26_163540/
daar bestel je hem voor een tientje dus. Kan je dan idd overwegen
daar bestel je hem voor een tientje dus. Kan je dan idd overwegen
Pfoeh, gisteren heb ik de eindbaas verslagen.
spoiler:
Daarna ontdek je dat er in elke wereld een bonuslevel zit als je in die wereld alle KONG letters verzameld hebt. Per bonuslevel krijg je een Rare Orb en als je van elke wereld de Rare Orb hebt verzameld, kan je nog een extra wereld/level openen. Dat wordt dus alle levels weer af voor de KONG letters
.
pfff, speel alleen met die wiimote. Net voor het eerst een wii, maar das nog best moeilijk. level 1-B had ik gelijk 20 levens verkloot 
Mijn vrouw vind het ook een grappig spel. Op moeilijke stukken op de rug van Kong. We hadden in 15min 19levens verbruikt
Mijn vrouw vind het ook een grappig spel. Op moeilijke stukken op de rug van Kong. We hadden in 15min 19levens verbruikt
je moet het gewoon ff doorhebben, tis pittig moeilijk.
Samen spelen is ook leuk lijkt me, vandaag een wiimote binnengekregen dus maar even samen spelen dan
Samen spelen is ook leuk lijkt me, vandaag een wiimote binnengekregen dus maar even samen spelen dan
Samen spelen is wel leuk, maar je loopt vaak op elkaar te schelden. Soms rent de ander al door het scherm uit etc. Het is soms lastig en irritant om rekening te houden met de ander. En hele tijd op de rug van Donkey kan je natuurlijk net zo goed alleen spelen
Ik heb het gevoel dat samen spelen een stuk lastiger is dan alleen spelen, tenminste dat is bij mij wel zo
nee hoor, als je genoeg levens hebt ( zoals ik op dit moment met 70) kan je heerlijk samen spelen omdat je pas afgaat als je allebij af bent en je jezelf weer tot leven kan wekken (wat ik nergens op vind slaan btw)
Tja die levens gaan bij ons snel op en als je eenmaal rond de 4 -levensgrens zit in de latere werelden klim je daar niet snel uit. Elke keer als we opstarten krijgen we een extra leven van Cranky omdat hij medelijden met ons heeftAnoniem: 379313 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:15:
nee hoor, als je genoeg levens hebt ( zoals ik op dit moment met 70) kan je heerlijk samen spelen omdat je pas afgaat als je allebij af bent en je jezelf weer tot leven kan wekken (wat ik nergens op vind slaan btw)
En nee, we gaan geen levens erbij kopen, dat is te cheap.
eerste keer wel levens kopen (nooit en te nimmer zal ik game over gaan), en daarna proberen net als met mario het zonde levens kopen te doen (in mario's geval zonder truukjes om snel 99 levens te krijgen) en daarna om het zonder levens te verspillen te doenAnoniem: 338511 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:25:
[...]
Tja die levens gaan bij ons snel op en als je eenmaal rond de 4 -levensgrens zit in de latere werelden klim je daar niet snel uit. Elke keer als we opstarten krijgen we een extra leven van Cranky omdat hij medelijden met ons heeft
En nee, we gaan geen levens erbij kopen, dat is te cheap.
Als je op zoek gaat naar geheime levels (zitten er veel als je in het begin van het level even terugloopt/klautert en vaak kan je wel ergens heenklimmen waar een geheim level) dan krijg je heel snel veel bananen, levens en muntjes. Zo hoeven veel levels je geen levens te kosten als het mis gaat.
Mn vrouw en ik ga nu vaak dood, maar je kan wel steeds weer de muntjes vinden. En daarmee kan je weer levens kopen bij die ouwe. Heeft het doodgaan toch nog nut
.

niet echt nee
maar een DIE HARD gamer als ik merkt daar weinig van (moet je jou comment eens lezen en denken dat het niet over donkey kon gaat o.O)
Nee maar soms kan je een klein stukje terug vanaf je 'spawnpoint'. Dan kan je bijv een grot in, of ergens omhoog klauteren.Anoniem: 379313 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:56:
ja klopt, maar het weer terug uit level truucje werkt dacht ik niet
Anoniem: 329013
Geweldig spel.
We hebben de SNES allemaal gespeeld, en ik was er als kind gek op.
De game is vooral georienteerd op DKC 1.
Kom alleen niet echt verder bij het laatste level in wereld 4. (Klote .........)
We hebben de SNES allemaal gespeeld, en ik was er als kind gek op.
De game is vooral georienteerd op DKC 1.
Kom alleen niet echt verder bij het laatste level in wereld 4. (Klote .........)
ik ben gisteren met veel moeite langs de baas van 1-B gekomen
maar ik ben dan ook geen DIE HARD gamer om d'r maar een puberterm bij te halen
Woei
ik heb het spel gisteren gekregen van mijn lieve vrouw.
We hebben lekker samen gespeeld en ik moet zeggen het speelt lekker weg. Al heb ik nog wat moeite met de motion besturing. Het rollen dmv schudden is toch wel even wennen, maar het voelt weer als vanouds!
Heerlijk spel dus
.

Heerlijk spel dus
ik heb de game ook vanaf release date. Nu 2x de WII gestart, elke keer 1 complete world clearen met mijn vrouwtje.
In het begin was het even oefenen met de moves en mogelijkheden, maar het wordt steeds beter.
Af en toe snel levens kwijt, maar even terug naar lvl 1-1 voor exta life, 3dubbeljump voor muntjes en je kan zo weer 7 levens erbij kopen.
Ik speel voornamelijk met Donkey, vind de rol jump wel vet. Die is wel aardig vaak nodig voor de KONG letters boven gaten in de grond. Eerst gingen we gewoon erin jumpen, kost een ballon maar ja. Inmiddels weten we beter. Overal is het natuurlijk een waardige opvolger.
In het begin was het even oefenen met de moves en mogelijkheden, maar het wordt steeds beter.
Af en toe snel levens kwijt, maar even terug naar lvl 1-1 voor exta life, 3dubbeljump voor muntjes en je kan zo weer 7 levens erbij kopen.
Ik speel voornamelijk met Donkey, vind de rol jump wel vet. Die is wel aardig vaak nodig voor de KONG letters boven gaten in de grond. Eerst gingen we gewoon erin jumpen, kost een ballon maar ja. Inmiddels weten we beter. Overal is het natuurlijk een waardige opvolger.
@ darkY de role jump kan ook met diddy, deze kan daarna ook nog eens met zijn jetpack vliegen waardoor het zelfs makkelijker is
. ik wou 'm gister uitspelen maar ben niet aan spelen toegekomen
Spel zit erg goed in elkaar. Ook de moeilijkheidsgraad loopt langzaam op. Gelukkig ook genoeg mogelijkheden tot het opbouwen van levens en kopen van items voor de pittige levels. Zit nu zelf in level 4 en iedere keer weer verrast door de variatie en sfeer. Een echte aanrader!
Vond wereld 4 echt #*(&$*# ! Laat mij maar lekker springen enzo. Die mijnkarretjes mogen ze afbranden.
Wereld 5 liep ik weer zo doorheen. Nog effe het boss level spelen en eens kijken wat wereld 6 in petto heeft.
Wereld 5 liep ik weer zo doorheen. Nog effe het boss level spelen en eens kijken wat wereld 6 in petto heeft.
woei!
Hoeveel werelden heeft dit spel eigenlijk? Of levels in totaal?
Ga hem vanavond kopen, heb hem afgelopen zaterdag de hele middag gespeeld met mn broer... oude herrineringen!!!
Ga hem vanavond kopen, heb hem afgelopen zaterdag de hele middag gespeeld met mn broer... oude herrineringen!!!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
70 + 1 level die je moet unlocken.Vis schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:25:
Hoeveel werelden heeft dit spel eigenlijk? Of levels in totaal?
Op internet staat een verhaal dat als je alle kong letter hebt en nog een aantal dingen doe je het hele spel nog een keer moet spelen in spiegelbeeld of van links naar rechts (hoe je het bekijkt) om 200% te halen.
Mooie uitdaging!
Goed spel, al vind ik de motion controls af en toe wel iritant. Ik wil soms net ff te snel bukken en blazen of op de grond stampen, maar dan doet die een rol *en rolt de aap van het platform af* Buiten dat erg goede game, die mijn naar mijn mening al vrij snel op 'scherp' staat en moeilijker wordt. Is denk voor de gamer die new mario bros net te makkelijk vond een goede opvolger.
Hoe spelen jullie het spel trouwens? Ik zelf het met de nun-chuck toch wel het fijnst, mijn broertje vind enkel met de wii-mote dan weer het fijnst. Toch wel goed die keuzemogelijkheid
Hadden naar mijn mening ook gewoon cube-controller en classic controller kunnen toevoegen.
Hoe spelen jullie het spel trouwens? Ik zelf het met de nun-chuck toch wel het fijnst, mijn broertje vind enkel met de wii-mote dan weer het fijnst. Toch wel goed die keuzemogelijkheid
Nu in wereld 4 beland. Dat vond ik altijd het leukste van DK, de mijnwagentjes. En dat vliegtuigje is ook lachen, maar wel ontzettend lastig. Je kan die levels nooit in 1x uitspelen. Steeds per stukjes als je weet wat er komen gaat dan is het wel te doen. Ik wil niet weten hoe vaak we al game over hebben zien staan 
Ja ik bestuur ook met nunchuck en m'n broertje gewoon alleen de controller. Ach ja, het is allebei maar wat je gewend bent. Maar je hebt gelijk het is stukken lastiger dan Mario, die had ik toch redelijk snel uitgespeeld.
Ja ik bestuur ook met nunchuck en m'n broertje gewoon alleen de controller. Ach ja, het is allebei maar wat je gewend bent. Maar je hebt gelijk het is stukken lastiger dan Mario, die had ik toch redelijk snel uitgespeeld.
[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 25-12-2010 17:32 ]
pff denk je, lekker week ziek thuis lekker dk'en ben je te ziek om te dk'en -.- kon die holder niet eens vastpakken
kom je eindelijk weer uit bed zie je dat je zus je safe game heeft gewist
lekker dan weer opnieuw beginnen lol
Maar flink wat banaantjes eten danAnoniem: 379313 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:15:
pff denk je, lekker week ziek thuis lekker dk'en ben je te ziek om te dk'en -.- kon die holder niet eens vastpakkenkom je eindelijk weer uit bed zie je dat je zus je safe game heeft gewist
lekker dan weer opnieuw beginnen lol
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
iemand hem al uitgespeeld, me wii was kapot dus ben niet meer aan spelen toegekomen... net weer gemaakt weer bij world 1 beginnen (nu weer bij world 7)
Nope, wereld 6 nu. Het wordt erg lastig
wereld 6 valt nog mee het wordt pas echt lastig vanaf wereld 7 (22 levens vernageld aan eerste level)
Wij vernaggelen zo vaak 25 levens en zelfs meer.
snap niet hoe we zo slecht kunnen zijn.
heheh ja dat gevoel ken ik, maar het is dan wel weer zo als ik probeer me te concentreren erop lukt het meestal wel in 1 / 2 x dus ja het valt nog mee. probleem is dat dit echt zo'n spel is waarvan je denkt, ja nu ff snel
Wereld 7 begint ook met dat fantastische effect met die mist. Als je in wereld 1 die sleutel koopt bij opa kong krijg je ook zo'n visueel fantastisch level
Jammer dat het na dat 1e level (althans ik ben nu bij de 3e in wereld 7) weer ophoud...
Ik heb zelf dk niet op de snes gespeeld, maar die vogel die je in het origineel had, is dat niet een beetje het zelfde als die raket in deze nieuwe versie?
Ik heb zelf trouwens wel een gruwhekel aan die levels met die raket en mijnkarretjes... Blij dat ik wereld 4 achter me heb liggen ;-) Alleen die KONG-letters in die wereld... ik weet niet of ik dat ga doen hoor..
Ik heb zelf dk niet op de snes gespeeld, maar die vogel die je in het origineel had, is dat niet een beetje het zelfde als die raket in deze nieuwe versie?
Ik heb zelf trouwens wel een gruwhekel aan die levels met die raket en mijnkarretjes... Blij dat ik wereld 4 achter me heb liggen ;-) Alleen die KONG-letters in die wereld... ik weet niet of ik dat ga doen hoor..
nee, lijkt er niet echt op ben ff die struisvogel's naam kwijt, maar iig als die af ging dan ging de vogel weg. echter heb je wel ooit eens een level gehad met een ton die omhoog / omlaag moest gaan dat vind ik er wel wat op lijken (dkc 3 snes). ik vind die levels die jij haat juist geniaal
, kosten wel veel levens en ZOOOOO frustrerend maar zeer leuk bedacht
, vind het wel jammer dat je niet echt het oude gevoel meer heb, had ik op het begin wel echt dat snes gevoel maar is na eiland 4 beetje overgegaan... is misschien omdat ik veel alleen speel ^^ en als ik samen speel is dat met me stiefbroer die net als ik game / dk verslaafd is
Anoniem: 323791
Bedankt voor de tip!418O2 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:10:
Als je op zoek gaat naar geheime levels (zitten er veel als je in het begin van het level even terugloopt/klautert en vaak kan je wel ergens heenklimmen waar een geheim level) dan krijg je heel snel veel bananen, levens en muntjes. Zo hoeven veel levels je geen levens te kosten als het mis gaat.
Is het niet les 1 voor secrets dat
Verder moet ik zeggen dat dit een heel leuk spel is, alleen de balans van levens en hoe je die krijgt/verliest is niet echt goed over nagedacht in mijn ogen. Zoals ook als je met zijn 2en speelt en dan iemand dood is, die terug wilt komen en jij gaat dood. Dan is er al een leven af van de DK barrel waar je teammate inzit en dan nog 2 levens om weer te respawnen. Zo kan ik het ook
spoiler:
met Donkey Kong Country dat je altijd de linkerkant moet checken waar je begint?

Verder moet ik zeggen dat dit een heel leuk spel is, alleen de balans van levens en hoe je die krijgt/verliest is niet echt goed over nagedacht in mijn ogen. Zoals ook als je met zijn 2en speelt en dan iemand dood is, die terug wilt komen en jij gaat dood. Dan is er al een leven af van de DK barrel waar je teammate inzit en dan nog 2 levens om weer te respawnen. Zo kan ik het ook

True, vooral als dan het spoor in ene zich oprolt of je in zo'n ei belandAnoniem: 379313 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:24:
ik vind die levels die jij haat juist geniaal, kosten wel veel levens en ZOOOOO frustrerend maar zeer leuk bedacht
Gister de eindbaas van wereld 8 verslagen en de eindcredits gezien. Vervolg is dan overal KONG verzamelen voor de bonuslevels. Echter in de latere en bonus levels wordt het springen op vijanden extra belangrijk om platformen ed. te bereiken. En daar zit bij mij een grote horde. Ik krijg die timing maar niet goed voor de 'sprong'... Moet nu af en toe mn broertje inschakelen, die had er eerst ook moeite mee, maar doet het nu automatisch...

edit:
Zit nu op 76% trouwens, iemand al in de buurt van de 100% gekomen?
[ Voor 4% gewijzigd door Tijn89 op 28-01-2011 11:46 ]
Die eindbaas is trouwens een tegenvaller zeg.
spoiler:
Een zwevend hoofd met 2 handen. Dat is origineel. Lijkt verdacht veel op een kopie uit bijv. een eindbaas uit Kirby's Superstar. Zelda64 had ook zoiets, ongo bogo ofzo. Zo zijn er wel meer games met een dergelijke baas. Daarnaast is het ook wel flauw dat wanneer je leven afgaat je in de herkansingen niet over diddy kan beschikken als je in je uppie speelt.
An eternity is very, very long, especially towards the end.
hmm valt mee de aanbieding, voor mij was ie €39,95 daarvoor had ik 'm 2 maanden eerder in huis. eindbaas ben ik nog niet geweest, ga de spoiler dus ook niet lezen (met pijn in me hart verlaat ik dit topic niet wetend wat de toekomst zal brengen
)
Ik vond het ook wel relaxed om die met z'n 2en te doen. Beetje goed timen met doodgaan, zodat je weer 2 hartjes hadAnoniem: 338511 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:50:
Die eindbaas is trouwens een tegenvaller zeg.
pff gister maar weer ff gespeeld (begon te vervelen en transformers lag in voordeelbak voor €5 dus die maar ff gehaald). moet zeggen wat een sneue eindbaas
gewoon grote teleurstelling, vond k. rool veel vetter.
Gister dan eindelijk de eindbaas verslagen. Nu aan de slag gegaan om alle kong letters en puzzel stukken te vinden. wereld 1,2 en 3 alles gevonden. En wat zijn die bonus levels frustrerend zeg. Wereld 1 en 2 hebben me echt 50-60levens gekost. wereld 3 was dan weer heel goed te doen. Dat is nou niet echt een opbouwende moeilijkheidsgraad.
Nu op naar wereld 4.
Nu op naar wereld 4.
zit nu op 95% maar heb de wilskracht niet meer om die bonuslevels te halen... Die met die schiettonnen vind ik echt iritant en haal ik ook nooit... Maakt niet uit hoeveel levens. Ik ga maar ff youtuben om te kijken wat dan die bonus-bonus level is ;-)
Zijn er tips bij het springen op de Enemy's om hoog te springen. Heel vaak lukt dat niet...
Wat een goed spel zeg uitdagend en lang.
Als je bedoeld om de spring die je krijgt na op een vijand gesprongen te zijn te vergroten: druk op de springknop als je land op de vijand.nftk schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:37:
Zijn er tips bij het springen op de Enemy's om hoog te springen. Heel vaak lukt dat niet...
Heb dit spelletje ook uitgespeeld ondertussen.
Erg leuk, maar ondanks de hoge(re) moeilijkheidsgraad toch nog wel kort.
Vooral wereld 4 vond ik eigenlijk het moeilijkste, daarna misschien de 6e, de laatste twee werelden ging ik redelijk snel doorheen.
De eindbaas zonder didi bij één keer sterven is vreselijk vervelend. Ik heb em twee keer gedaan inmiddels, maar ik kan niet anders dan 3 keer geraakt worden, waarbij ik in de laaste fases eigenlijk zonder moeite kan blijven ontwijken.
Ben nog bezig met alle letters halen, maar heb dat in nog geen één wereld voor elkaar. (geen tijd meer gehad).
Erg leuk, maar ondanks de hoge(re) moeilijkheidsgraad toch nog wel kort.
Vooral wereld 4 vond ik eigenlijk het moeilijkste, daarna misschien de 6e, de laatste twee werelden ging ik redelijk snel doorheen.
De eindbaas zonder didi bij één keer sterven is vreselijk vervelend. Ik heb em twee keer gedaan inmiddels, maar ik kan niet anders dan 3 keer geraakt worden, waarbij ik in de laaste fases eigenlijk zonder moeite kan blijven ontwijken.
Ben nog bezig met alle letters halen, maar heb dat in nog geen één wereld voor elkaar. (geen tijd meer gehad).
Ik hoop dat ze al aan een deel 2 bezig zijn
[ Voor 3% gewijzigd door crack_en_hack op 08-03-2011 14:37 ]
Ik vond het zeker geen kort spel, juist heel lang. Vergelijk maar eens:
DKC1: 34 levels, 7 bazen
DKC2: 39 levels, 8 bazen
DKC3: 40 levels, 8 bazen
DKCR: 64 levels, 8 bazen
Naast veel meer levels ook nog veel moeilijker ook.
DKC1: 34 levels, 7 bazen
DKC2: 39 levels, 8 bazen
DKC3: 40 levels, 8 bazen
DKCR: 64 levels, 8 bazen
Naast veel meer levels ook nog veel moeilijker ook.
Anoniem: 86074
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dit een kort spel vindt. Tot nu toe zijn we bezig om allen KONG letters te verzamelen, en dat is niet altijd makkelijk. In dat level in wereld 5, volgens mij is dat 5-8, laatste voor die eindbaas iig, is dat tot nu toe het moeilijkst. De rest krijgen we over het algemeen wel voor elkaar, maar het is echt een moeilijk spel. Veel timing dingetjes. Maar ja, als je dit spel kort vindt, is er wel iets mis met je
.
Ik vind ook het level design en het grafische design erg goed in elkaar ziten. Bosses zijn pittig, niet zoals Mario en Zelda van die bazen die een kind van 3 nog in 5 minuten omlegt (bij wijze van spreken). Ik ben wel een x-tal keer doodgegaan in ieder geval
.
Ik vind ook het level design en het grafische design erg goed in elkaar ziten. Bosses zijn pittig, niet zoals Mario en Zelda van die bazen die een kind van 3 nog in 5 minuten omlegt (bij wijze van spreken). Ik ben wel een x-tal keer doodgegaan in ieder geval
Kapotgooien met een ton! Komt niet zelden een puzzelstukje of andere goodie uit.Rakkerzero schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:21:
Nog wel een vraagje: In sommige levels hangt zo'n zak met een target erop. Wat kan je daarmee?
Leaping Lab Rats!
Anoniem: 401818
Ik heb samen met een huisgenoot, het volledige spel (op puzzelstukjes na) uitgespeeld, inclusief tempel en alles.
Wat een uitdagingen zeg! Zeker de wereld-tempel-levels. Ofwel de #.k-levels.
Die moet je namelijk in een keer uitspelen, waarbij je echt goede de "jump-op-en-via-de-vijand"-hoogte-jumps moet beheersen, die na veel oefenen nog regelmatig mislukken.
Nu mag ik alles in reverse uitspelen een niet echt spannende en vooral irritante optie...
Mocht iemand nog een tip of truuk willen: altijd beschikbaar voor PB's
Wat een uitdagingen zeg! Zeker de wereld-tempel-levels. Ofwel de #.k-levels.
Die moet je namelijk in een keer uitspelen, waarbij je echt goede de "jump-op-en-via-de-vijand"-hoogte-jumps moet beheersen, die na veel oefenen nog regelmatig mislukken.
Nu mag ik alles in reverse uitspelen een niet echt spannende en vooral irritante optie...
Mocht iemand nog een tip of truuk willen: altijd beschikbaar voor PB's
En wat vinden we van de time trials? Ik heb dat laatst voor het eerst geprobeerd, maar zelfs in de eerste levels vind ik ze al behoorlijk strak gesteld? Geloof dat ik een silver heb en een paar brons

10 second ninja DONE
Is iemand al leuke cheats tegengekomen zoals ze ook in de SNES spellen zaten?, vond gisteren een CD-Rom van Power Unlimited uit 98 waar een soort database op staat met allemaal cheats van zeker 500 spellen die ooit in de bladen besproken zijn.
DKC had er onwijs veel dus heeft deze dat misschien ook.
Anoniem: 279033
Wel een Easter Egg:crack_en_hack schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:38:
Is iemand al leuke cheats tegengekomen zoals ze ook in de SNES spellen zaten?, vond gisteren een CD-Rom van Power Unlimited uit 98 waar een soort database op staat met allemaal cheats van zeker 500 spellen die ooit in de bladen besproken zijn.
In het optiemenu (of een van de menu's daar in de buurt) is het rareware-logo te zien in het zeewier.