Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 20:57
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/33loy6p.png

Donkey Kong country returns (Wii)

Twee van de beroemdste – en harigste – videogamehelden ter wereld beleven een knallende comeback in Donkey Kong Country Returns. Voor het eerst kunnen twee spelers nu ook tegelijk aan de slag met Donkey Kong en Diddy Kong. Donkey Kong Country Returns verschijnt exclusief voor het Wii-systeem. Spelers kunnen genieten van de zijwaarts scrollende platformactie waar de serie bekend om staat. Het spel is uitgerust met nieuwe levels en spectaculaire graphics, terwijl de gameplay nieuwe diepte krijgt door optimaal gebruik van wondermooie 3D-omgevingen. Zowel oude fans als nieuwe spelers zullen direct worden gegrepen door de swingende actie!

Vijanden
Dit gloednieuwe deel in de serie is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Nintendo en Retro Studios. Spelers volgen met Donkey Kong en Diddy Kong een spoor van bananen door jungles, strandgebieden en tempelruïnes om de dierbare bananenvoorraad van Donkey Kong te redden van zijn vele beestachtige vijanden.

Nostalgie
Kanontonnen, mijnwagentjes en andere populaire elementen uit de originele serie zijn terug voor een heerlijk nostalgisch gevoel. Ook staan spelers vele nieuwe elementen en verrassingen te wachten. De grootste vernieuwing is namelijk de mogelijkheid om het hele avontuur met twee spelers samenwerkend te beleven.

Ballonnen
Diddy Kong kan wanneer hij wil op en van de rug van Donkey Kong springen, waardoor twee spelers niet alleen los van elkaar maar ook als eenheid kunnen spelen. Zo wordt het bijvoorbeeld mogelijk dat een ervaren speler een minder ervaren speler door een moeilijk deel van een level draagt. Als een speler is verloren, kan de andere speler hem weer in het spel brengen door het openbreken van een DK-ton die aan een ballon door het beeld zweeft.

Nieuwe apenstreken
Behalve hun traditionele acties kunnen Donkey Kong en Diddy Kong in Donkey Kong Country Returns ook nieuwe apenstreken uithalen. Zo kan Diddy Kong door de lucht zweven met de rakettonnen op zijn rug, terwijl Donkey Kong op de grond beukt, door vijanden rolt en zijn blaasactie gebruikt om geheimen te openbaren. In de stand voor twee spelers kan Diddy Kong ook met zijn pindapistolen schieten.

Snelheidsrecord verbeteren
Alsof dat alles nog niet genoeg is, zit elk level boordevol met verborgen voorwerpen, puzzelstukjes en andere geheimen, zoals de verstopte K-O-N-G-letters. Als een speler aan het eind van een level alle letters heeft verzameld om K-O-N-G te spellen, wacht hem een speciale beloning. Spelers die een extra uitdaging zoeken zitten goed in de Time Attack-stand, waarin ze in elk level kunnen proberen hun snelheidsrecord te breken.

DKR presentatie tijdens de E3 2010.

De eerste 7 minuten van DKR. Je ziet dat de achtergrond in dit deel veel meespeelt.

Meer info:
De releasedatum voor Nederland : 3 December, 2010

Ik heb er zin in :o Volgens de reviews ( 1up.com ) schijnt dit een prima nostalgische spel te zijn !

Voor meer informatie verwijs ik je naar de officiële website van Donkey Kong country returns : http://donkeykong.nintendo.com/

[ Voor 8% gewijzigd door rudyman85 op 26-11-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01 16:39
Mooie startpost, ben heel benieuwd naar deze game :) Ik houd dit even in de gaten.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Deze week komt ie uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Free record shop heeft hem al, leuk spel d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28tgf5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister gehaald bij de Nedgame. Enkele eerste indrukken:
  • Veel muziek uit DKC1 aanwezig
  • Als je rent moet je om een ton te pakken even stoppen en op 1 drukken. Bij de oude DKC hoefde je hier niet apart voor te stoppen.
  • Je kan ook niet langer door groepen vijanden rollen. Je momentum en rol stopt na de 1e vijand verslagen te hebben.
  • Die extra sprong die je hebt als Diddy achterop zit stelt niet veel voor.
  • Pittig spel, verzamelen van KONG letters en puzzelstukjes is lastig en het spel op zich is ook moeilijker dan verwacht. Ter referentie: heb de afgelopen weken DKC2 uitgespeeld en ben bezig met DKC3 dus aan 'roest' ligt het niet.
  • De Kaartschermen doen denken aan die van NSMBW.
  • De manier waarop je het snelst een extra leven scoort in het 1e level in DKC1 werkt hier ook;)
  • Voor de extralevels moet je een sleutel kopen bij Cranky, niet langer afhankelijk van bonuslevels dus.
  • Het schudden van de Wiimote is even wennen maar is niet zo erg tot nu toe. Speel zelf NES-style met alleen een Wiimote.
  • Ondanks dat het niet van Rare is voelt het echt aan als een DKC maar dan wat frisser. Erg knap gedaan.
  • Bovenalles: een leuke game met een flinke uitdaging. Het duurde 14 jaar maar dan heb je ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
*wacht met de nodige ongeduld op 5 december..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Cool, meer mensen die weten waar hij al te koop is? Liefst directe omgeving van Breda :P

Heb je al veel gespeeld silent? Geef eens een eerste impressie weg ;) Wat voor modes zitten er allemaal in en hoe werkt de multiplayer?

Edit: dus, had even het scherm moeten refreshen. Zie dat JohnKimble al enige impressies gegeven heeft.
Klinkt al veelbelovend, maar toch jammer van het stoppen van momentum bij het rollen tegen 1 enemy evenals het moeten stoppen om een ton op te pakken. Niet dramatisch, maar juist de vloeiende moves in de DKC series sprak mij altijd erg aan.

[ Voor 42% gewijzigd door speek1984 op 01-12-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:10:
Cool, meer mensen die weten waar hij al te koop is? Liefst directe omgeving van Breda :P

Heb je al veel gespeeld silent? Geef eens een eerste impressie weg ;) Wat voor modes zitten er allemaal in en hoe werkt de multiplayer?

Edit: dus, had even het scherm moeten refreshen. Zie dat JohnKimble al enige impressies gegeven heeft.
Klinkt al veelbelovend, maar toch jammer van het stoppen van momentum bij het rollen tegen 1 enemy evenals het moeten stoppen om een ton op te pakken. Niet dramatisch, maar juist de vloeiende moves in de DKC series sprak mij altijd erg aan.
Ben ik het wel mee eens ja maar gelukkig kan je nog van vijand naar vijand springen, volgens mij zelfs hoger dan in het begin al oogt het wat vreemd omdat je geen koprol maakt in de lucht na een sprong.

Daarnaast hebben de nieuwe graphics ook wel voordelen. Zo zie je bijv planten in de omgeving schudden als je met je handen op de grond slaat en animaties zijn top.
Viel me tot nu toe wel tegen hoeveel tonnen er waren om als wapen te gebruiken maar dat kan ook aan de beginlevels liggen. Ze vallen ook minder op door de 3D-beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:21

Infinchible

Woef!

Volgens mij kan je ook gewoon onder het lopen/rennen een ton oppakken hoor, moet je alleen 1 even (opnieuw) indrukken. Bij DK tonnetjes werkt het in ieder geval! Ik heb hem vanmiddag opgehaald bij de intertoys hier in ermelo, bevalt me tot nu toe erg goed. Heerlijke soundtrack weer, lekker nostalgisch en een leuke platformer! Ook een mooi sfeertje zit erin, bijvoorbeeld het sunset level. Nu weer even verder spelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Heb nu een paar levels gespeeld, en moet zeggen het speelt erg lekker weg. Er zitten idd veel dkc1 elementen in, waaronder de achtergrondmuziek, waardoor het meteen erg herkenbaar is. Ze hebben wat mij betreft de juiste mix gevonden tussen de retro elementen en het nieuwe lvl design. Levels lijken ook nergens op elkaar, en door bv de vele achtergrondanimaties en geheime items die je moet vinden blijven de lvls interessant, vooral het sunset lvl is erg mooi.

Multiplayer ben ik nog niet aan toegekomen, Time-trial heb ik net even geprobeerd, wordt nog een hele opgave om bij alle lvls de snelste tijd neer te zetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik moet zeggen ik vind het echt geweldig!! geniaal hoe ze met achtergrond omgaan, die doen namelijk echt "mee" aan het spel. ipv een 2d slideshow.

Superveel herkenning als je de oude spellen gespeeld hebt. Nostalgie terwijl je een nieuw spel speelt! ideaal imho ;)

Besturing is soms even wennen in vergelijking met de oude zoals hierboven al genoemd. Je moet iets meer zelf doen ... zoals opnieuw drukken met "rollen". Springen vanaf vijanden moet je nu ook je sprong "timen" ipv gewoon springen inhouden.

Ik ben er iig heel erg tevreden mee en vermaak me uitstekend! _/-\o_

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 13:04
http://www.consoleshop.nl...-country-returns-wii.html

Consoleshop zegt hem te hebben. Ik denk dat ik hem ook bestel, mijn meisje is nogal gek van Donkey Kong en dan kan zij ook eens van mijn Wii gebruik maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379313

gister gehaald, vind het geweldig spel alhoewel niet al teveel gespeeld maar vind het beetje andere gameplay dan DK country snes, hoewel dat achtbaan level is geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Ik heb 'm ook :D. Prachtig spel, en het ziet er kleurrijk uit, en het speelt heel soepel allemaal. De achtergrond speelt inderdaad veel mee. De levels in het karretje zijn best lastig, heb al een aantal keer zitten vloeken :)

Wat mij opviel is dat je niet kunt switchen van caracter. in de vorige 3 delen kon je op 'select' drukken om van aap naar aap te wisselen. Zodra je met 2 spelers speelt, kun je dus wel als Diddy kong spelen. Hij draagt dan ook een soort kanon/geweer, en je kunt de radslag weer doen :)

De levels zien er goed uit daar is goed overnagedacht, net als de effecten bijvoorbeeld het water, als je op water spring zie je het ook echt wegspatten, niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe kan je radslag doen dan? nog niet gehad (of misschien 1x per ongeluk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik sowieso niet snap is dat DK zoveel bananen bewaard in zijn grot. Die gaan toch rotten :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... ... THAT'S NOT THE POINT lol ja zit wel wat in ja maar denk niet dat het verhaal daarom draait. >.<

oh btw verkooppunten (winkels)
mediamarkt
free record shop
music store
intertoy's
gamestore e-plaza
(bart smit etc. weet ik niet ckr)

bij gamestore e-plaza krijg je er een handig classic holder bij ofzo

Afbeeldingslocatie: http://hosting.dinodirect.com/hosting/61/20090929/A0510000EE/Nintendo-Wii-Remote-Grip-1-big.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 379313 op 02-12-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Anoniem: 338511 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:31:
Wat ik sowieso niet snap is dat DK zoveel bananen bewaard in zijn grot. Die gaan toch rotten :S?
Apen zijn toch niet zo slim?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In Amerika krijg je er trouwens een banaanvormige Wiimote holder in. Typisch weer geval van PAL-naaierij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 dagen levertijd en krijg je er geen holder bij dacht ik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Anoniem: 338511 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 06:54:
In Amerika krijg je er trouwens een banaanvormige Wiimote holder in. Typisch weer geval van PAL-naaierij
Afbeeldingslocatie: http://www.gamestop.com/gs/images/bonus/230923_bonusLG.jpg

Dit geld alleen voor pre-orders in Amerika idd. Meer info : http://www.gamespot.com/w...d=m-1-56683529&pid=997764
Anoniem: 379313 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:02:
hoe kan je radslag doen dan? nog niet gehad (of misschien 1x per ongeluk)
Je wii remote schudden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja heb het gevonden :D maare (beetje genant) ik weet niet hoe ik moet safen >.< is dat pas bij eindbaas (zoals bij mario) of kan dat overal :S heb hele boekje uitgepluisd maar staat er niet in o.O (die bananamotes zijn wel cool :D:D:D:D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

...mis toch (volgens mij) de mogelijkheid om op elk gewenst moment te saven (...zonder de discussie op te starten of dat nu eerlijk, handig, prettig etc is ;) ).... of is die er toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 17:52
zit king k rool er nou wel of niet in?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 338511 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:19:
• Je kan ook niet langer door groepen vijanden rollen. Je momentum en rol stopt na de 1e vijand verslagen te hebben.
Jawel hoor. Zolang je maar blijft schudden terwijl je links of rechts ingedrukt blijft houden.
• Die extra sprong die je hebt als Diddy achterop zit stelt niet veel voor.
En toch is hij soms heel erg handig om te hebben. Het kan net ff dat ene verschil uitmaken.
• De Kaartschermen doen denken aan die van NSMBW.
Vind ik ook, maar dat is opzich geen nadeel. Wat ik wel een nadeel vind, is dat hierdoor minder levels per world zijn. In DKC (SNES) waren dit er soms veel meer meer en je zag niet waar dat het volgende level zich bevond waardoor je niet wist hoeveel levels er in een world zaten.

Verder is het een erg leuke game, maar soms toch nog wel aan de makkelijke kant. Verder heb ik het idee iets te missen in de besturing. Alsof Donkey Kong een bepaalde move minder heeft ofzo.

Nog wel een vraagje: In sommige levels hangt zo'n zak met een target erop. Wat kan je daarmee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 00:21

Infinchible

Woef!

Je hoeft niet te saven geloof ik, er zit gewoon een auto-save in, zodra je een level gehaald hebt wordt er gesaved. Dus je kan het spel gewoon afsluiten. Zover ik weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infinchible schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:41:
Je hoeft niet te saven geloof ik, er zit gewoon een auto-save in, zodra je een level gehaald hebt wordt er gesaved. Dus je kan het spel gewoon afsluiten. Zover ik weet!
....dat klopt wel, maar ik bedoel geen auto-save maar dat ik zelf op elk moment saven dat het mij uitkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 13:44
Kan je dit spel ook met 2 spelers tegelijk spelen? En kom je Cranky Kong ook nog tegen? Dat is een master 8)

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 05-12-2010 09:57 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoshiBignose schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:56: En kom je Cranky Kong ook nog tegen?
...yep, in zijn winkel kan je weer diverse zaken aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:56:
Kan je dit spel ook met 2 spelers tegelijk spelen? En kom je Cranky Kong ook nog tegen? Dat is een master 8)
ja je kan met speler 2 diddy besturen.

Cranky Kong heb ik niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja ik heb het vanmiddag gespeeld. Diddy speelt veel lekkerder dan Donkey :P Cranky idd gezien bij de potion shop en in de handleiding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Heb tot nu toe alleen nog met Donkey gespeeld, mijn vriendin wil namelijk altijd Diddy zijn :P Erg leuk spel, vermaak me er goed mee. Vind hem eerlijk gezegd veel leuker dan New Super Mario Brothers Wii :)

Heb nog niet in de handleiding gekeken hoor, maar weet iemand het nut ervan dat Donkey Diddy op zijn schouder mee kan nemen? Apart van het feit dat hij Diddy zo door moeilijke stukken door loodst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm is idd auto save had ik niet door :P maar het nut van diddy op schouders nemen is dat je dan dat "goede" raketje van hem kan gebruiken. maar kben pas bij world 5 (kon dit weekend niet spelen) en heb crankey nog niet gezien. maar moet zeggen dat ik de gameplay toch anders vind als die van de oude DKC, heb deze van de zomer gedownload (en volledig uitgespeeld), maar is er nou nog iets wat je kan met die puzzelstukjes want die pak ik nooit lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:21:
[...]
Jawel hoor. Zolang je maar blijft schudden terwijl je links of rechts ingedrukt blijft houden.
Kwam ik dit weekend achter ja:) Blijf het wel minder intuitief vinden dan gewoon de Y-knop gebruiken. Jammer dat er ook geen classic controller support is.
[...]
En toch is hij soms heel erg handig om te hebben. Het kan net ff dat ene verschil uitmaken.
Klopt wel maar ik had er gewoon meer van verwacht aangezien het wel om een rocket pack ging die enorm veel vermogen ahd in DK64. Het is anders dan verwacht, niet perse slecht.
[...]
Vind ik ook, maar dat is opzich geen nadeel. Wat ik wel een nadeel vind, is dat hierdoor minder levels per world zijn. In DKC (SNES) waren dit er soms veel meer meer en je zag niet waar dat het volgende level zich bevond waardoor je niet wist hoeveel levels er in een world zaten.

Verder is het een erg leuke game, maar soms toch nog wel aan de makkelijke kant. Verder heb ik het idee iets te missen in de besturing. Alsof Donkey Kong een bepaalde move minder heeft ofzo.
Ik ben benieuwd wat het levelverschil is. Heb zelf het gevoel dat de kaarten in DKC groter LIJKEN doordat je op die kaart grotere afstanden loopt. Ik meen te herinneren dat wereld 1 van DKC 5-6 levels heeft en Wereld 2 ook zoeits. Als deze trend doorzet zou het dus qua levelaantal weinig uitmaken met DKCR.

Wat heb je er trouwens aan om alle KONG letters en puzzelstukjes te verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KONG krijg je een leven voor, de puzzel weet ik niet want die heb ik nog niet compleet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pff voor een leven doe ik het ook niet :P je krijgt ook 7 levens voor 15 banana coins (wat ik ook echt te goedkoop vind -.-). maar kmoet zeggen dat er wel echt lache levels inzitten. het moeilijkste level tot nu vond ik dat level waar je zo'n slang achtig beest had dat naar beneden valt (4.3 dacht ik) o.O had daar zo'n 10 levens verkr****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-04 16:26
Sinds zaterdag in huis. Speel het samen met mn vriendin. Zij is natuurlijk Diddy.
Zitten nu in lvl 2-6.

Wat me opvalt is dat het spelen met Diddy veel soeplere gaat. De lastige sprongen zijn makkelijker haalbaar door dat soort van racketje achter op de rug van Diddy. lvl2-6 is daardoor zeer lastig. van zinkende schipdelen naar een ton springen. Als je als Donkey dan een fractie later ben dan mis je het afschieten van de ton en ben je gelijk een leven kwijt.

Je ben dan dus verplicht om Diddy op je rug te nemen anders is het niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@jim.c
Crankey zit toch al in de eerste wereld? Ik geloof al na level 2 of 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... is dat die oude taart? :? ik zit te denken aan funky ^^, is waar ook ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Jep :) Funky nog niet tegengekomen, maar ben dan ook pas bij wereld 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Rakkerzero schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:21:
Wat heb je er trouwens aan om alle KONG letters en puzzelstukjes te verzamelen?
Als je naar het hoofdscherm gaat, zie je de optie 'extras'. kijk daar maar eens :)

[ Voor 21% gewijzigd door rudyman85 op 06-12-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Anoniem: 379313 schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:37:
... is dat die oude taart? :? ik zit te denken aan funky ^^, is waar ook ^^
Afbeeldingslocatie: http://images2.fanpop.com/images/photos/5400000/Cranky-Kong-the-kongs-5469964-250-250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah ja si si dat ies senior crankeeeey ^^ ik sat te denkah aan funkaaay

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/ijasonwhite/mk-characters/funkykong.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Zondagmiddag samen met mn vrouw begonnen met spelen. Ik Donkey, zij Diddy. Moet wel zeggen dat het lekker pittig is (of ik ben wat skills verleerd de afgelopen 14 jaar). Voor mijn vrouw is het dus nog pittiger. Gisteravond de eerste boss verslagen, was wel grappig. Weer 3 x 3 op zijn kop springen :).

Ben wel blij dat 7 levens maar 15 coins kosten, gaat anders best hard. Alhoewel je volgens mij gewoon oneindig continues hebt 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beetje offtopic maar oke :) is het misschien een idee nieuw topic te maken voor DK country, new mario etc. etc. etc. :) wil best meehelpen maar gaat me alleen niet lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:17
Heb het spel ook sinds gisteren en moet zeggen het is zeer vermakelijk. Vrij moeilijk maar het is nooit frustrerend hoe vaker je het over doet hoe beter het gaat en dan gaat het de volgende keer dat je het doet gewoon in 1x das wel tof.

Heb het trouwens bij de eplaza gehaald kreeg je zo'n grip bij dat speelt wel relaxed op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Ohw yeah, Ben sinds vandaag 21:51 uur ook de trotse bezitter van dit spel (en Mario All Stars Wii en Goldeneye).

Bij de MediaMarkt Amsterdam Arena was/is hij uitverkocht dis ben even door gereden naar de Makro en daar stonden er nog 3.

BTW: 39 Euro bij de Makro :9 en 44 Euro bij Media Markt (Ik ben toch niet gek?)

[ Voor 54% gewijzigd door crack_en_hack op 08-12-2010 02:01 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Uitverkocht bij de mm in Amsterdam? :D Ben benieuwd naar de verkooplijsten deze week :)

Edit: op nummer 5 volgens dutchcharts.nl !

Nederlandse spelverkopen 28 november t/m 4 december 2010

1(1)Gran Turismo 5 (PS3)
2(2)Call of Duty: Black Ops (PS3)
3(6)Wii Party (Wii)
4(5)Call of Duty: Black Ops (XBOX 360)
5(-)Donkey Kong Country Returns (Wii)
6(3)Assasin's Creed: Brotherhood (PS3)
7(-)Michael Jackson: The Experience (Wii)
8(7)Call of Duty: Black Ops (PC)
9(10)FIFA 11 (PS3)
10(4)Assasin's Creed: Brotherhood (XBOX 360)

Wat ik wel met de review op Power Unlimited TV eens ben ( http://www.pu.nl/pu-tv/Do...untry_Returns.aspx?id=159 ) Dat ja alleen Ramby hebt als dier om erop te rijden. In het eerste deel had je al verschillende dieren, stuk of 4, 5?

[ Voor 113% gewijzigd door rudyman85 op 08-12-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt alleen ramby en de papagaai kan je hebben als extra die de puzzelstukjes opzoekt :?, oh en ramby is 10x te sterk.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 379313 op 08-12-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984

@ jim.c
Gefeliciteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Weet iemand hoeveel levels het spel heeft?, kan me herinneren dat DKC 3 op de SNES echt onwijs groot was.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:) dankje, was zeer gezellig vanavond (ook nog veel ge DK'd voor het bowlen lol)... dat level met die vleermuizen is super moeilijk o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
crack_en_hack schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:27:
Weet iemand hoeveel levels het spel heeft?, kan me herinneren dat DKC 3 op de SNES echt onwijs groot was.
Op de website staat 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Ik vind het een super leuke game op de Wii.

Inmiddels ben ik bij level 2 van Beach, landje 2. Gewoon echt een Donkey Kong gevoel van 93/94 weer terug! Dat vind ik toch grote klasse. Er is behoorlijk aan gesleuteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm 70 vind ik beetje jammer is wel wat weinig, ben nog niet super actief geweest (hele week feest met 3 verjaardagen / sint :P) maar ben al door zo'n 30 levels geloodst denk ik :? is er (zoals in dkc voor snes) ook een hardcore mode? zonder safepoints en extra levens :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

De laatste keer dat ik DK speelde was op zo een kast... :D
Beschouw mij dus nu met de komende DK aanschaf weer op het retro pad maar dan in 2010. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
:'( Was net van plan te kijken hoe Donkey Kong Country Returns speelt met aan Wii Classic Controller maar dan kan helemaal niet!? |:(
Als ik het spel start wordt je verzocht de controller eruit te halen.

Iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

crack_en_hack schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:26:
:'( Was net van plan te kijken hoe Donkey Kong Country Returns speelt met aan Wii Classic Controller maar dan kan helemaal niet!? |:(
Als ik het spel start wordt je verzocht de controller eruit te halen.

Iemand enig idee waarom?
...wellicht omdat een aantal bewegingen specifiek voor de Wiimote ontwikkeld zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:48
Jammer genoeg kan je alleen de wiimote gebruiken. (Ook voor de nieuwe mario bros)
In mijn ogen zou de klassieke controller een veel betere keuze zijn.
Ik krijg kramp in m'n handen met dat kleine kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mja die heeft geen motion sensor toch?

Speel je met of zonder nunchuck? Dat scheelt al een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm met dat extra wii classic remote ding van pagina 2 krijg je geen kramp, scheelt echt een hoop :D. en level 4.4 o.O wat een hel heb er zeker 20 levens doorheengejast (had er 99 dus ja maakt niet al teveel uit lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.wehkamp.nl/gam...hama)/C13_J10_J26_163540/

daar bestel je hem voor een tientje dus. Kan je dan idd overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Pfoeh, gisteren heb ik de eindbaas verslagen.

spoiler:
Daarna ontdek je dat er in elke wereld een bonuslevel zit als je in die wereld alle KONG letters verzameld hebt. Per bonuslevel krijg je een Rare Orb en als je van elke wereld de Rare Orb hebt verzameld, kan je nog een extra wereld/level openen. Dat wordt dus alle levels weer af voor de KONG letters ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:40
pfff, speel alleen met die wiimote. Net voor het eerst een wii, maar das nog best moeilijk. level 1-B had ik gelijk 20 levens verkloot :|

Mijn vrouw vind het ook een grappig spel. Op moeilijke stukken op de rug van Kong. We hadden in 15min 19levens verbruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je moet het gewoon ff doorhebben, tis pittig moeilijk.

Samen spelen is ook leuk lijkt me, vandaag een wiimote binnengekregen dus maar even samen spelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Samen spelen is wel leuk, maar je loopt vaak op elkaar te schelden. Soms rent de ander al door het scherm uit etc. Het is soms lastig en irritant om rekening te houden met de ander. En hele tijd op de rug van Donkey kan je natuurlijk net zo goed alleen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gevoel dat samen spelen een stuk lastiger is dan alleen spelen, tenminste dat is bij mij wel zo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee hoor, als je genoeg levens hebt ( zoals ik op dit moment met 70) kan je heerlijk samen spelen omdat je pas afgaat als je allebij af bent en je jezelf weer tot leven kan wekken (wat ik nergens op vind slaan btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379313 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:15:
nee hoor, als je genoeg levens hebt ( zoals ik op dit moment met 70) kan je heerlijk samen spelen omdat je pas afgaat als je allebij af bent en je jezelf weer tot leven kan wekken (wat ik nergens op vind slaan btw)
Tja die levens gaan bij ons snel op en als je eenmaal rond de 4 -levensgrens zit in de latere werelden klim je daar niet snel uit. Elke keer als we opstarten krijgen we een extra leven van Cranky omdat hij medelijden met ons heeft :')

En nee, we gaan geen levens erbij kopen, dat is te cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Boh wat een gruwelijk frustrerend spel kan dit zijn zeg. Ik ros door mijn levens alsof het niets is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:25:
[...]

Tja die levens gaan bij ons snel op en als je eenmaal rond de 4 -levensgrens zit in de latere werelden klim je daar niet snel uit. Elke keer als we opstarten krijgen we een extra leven van Cranky omdat hij medelijden met ons heeft :')

En nee, we gaan geen levens erbij kopen, dat is te cheap.
eerste keer wel levens kopen (nooit en te nimmer zal ik game over gaan), en daarna proberen net als met mario het zonde levens kopen te doen (in mario's geval zonder truukjes om snel 99 levens te krijgen) en daarna om het zonder levens te verspillen te doen :D (geen 1 leven verliezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je op zoek gaat naar geheime levels (zitten er veel als je in het begin van het level even terugloopt/klautert en vaak kan je wel ergens heenklimmen waar een geheim level) dan krijg je heel snel veel bananen, levens en muntjes. Zo hoeven veel levels je geen levens te kosten als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja klopt, maar het weer terug uit level truucje werkt dacht ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Mn vrouw en ik ga nu vaak dood, maar je kan wel steeds weer de muntjes vinden. En daarmee kan je weer levens kopen bij die ouwe. Heeft het doodgaan toch nog nut 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet echt nee :P maar een DIE HARD gamer als ik merkt daar weinig van (moet je jou comment eens lezen en denken dat het niet over donkey kon gaat o.O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 379313 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:56:
ja klopt, maar het weer terug uit level truucje werkt dacht ik niet :+
Nee maar soms kan je een klein stukje terug vanaf je 'spawnpoint'. Dan kan je bijv een grot in, of ergens omhoog klauteren.

Anoniem: 329013

Geweldig spel.
We hebben de SNES allemaal gespeeld, en ik was er als kind gek op.
De game is vooral georienteerd op DKC 1.
Kom alleen niet echt verder bij het laatste level in wereld 4. (Klote .........)

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik ben gisteren met veel moeite langs de baas van 1-B gekomen :$ maar ik ben dan ook geen DIE HARD gamer om d'r maar een puberterm bij te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Woei :) ik heb het spel gisteren gekregen van mijn lieve vrouw. *; We hebben lekker samen gespeeld en ik moet zeggen het speelt lekker weg. Al heb ik nog wat moeite met de motion besturing. Het rollen dmv schudden is toch wel even wennen, maar het voelt weer als vanouds!

Heerlijk spel dus :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 14:25
ik heb de game ook vanaf release date. Nu 2x de WII gestart, elke keer 1 complete world clearen met mijn vrouwtje.
In het begin was het even oefenen met de moves en mogelijkheden, maar het wordt steeds beter.
Af en toe snel levens kwijt, maar even terug naar lvl 1-1 voor exta life, 3dubbeljump voor muntjes en je kan zo weer 7 levens erbij kopen.

Ik speel voornamelijk met Donkey, vind de rol jump wel vet. Die is wel aardig vaak nodig voor de KONG letters boven gaten in de grond. Eerst gingen we gewoon erin jumpen, kost een ballon maar ja. Inmiddels weten we beter. Overal is het natuurlijk een waardige opvolger.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ darkY de role jump kan ook met diddy, deze kan daarna ook nog eens met zijn jetpack vliegen waardoor het zelfs makkelijker is ;). ik wou 'm gister uitspelen maar ben niet aan spelen toegekomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:57
Spel zit erg goed in elkaar. Ook de moeilijkheidsgraad loopt langzaam op. Gelukkig ook genoeg mogelijkheden tot het opbouwen van levens en kopen van items voor de pittige levels. Zit nu zelf in level 4 en iedere keer weer verrast door de variatie en sfeer. Een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Vond wereld 4 echt #*(&$*# ! Laat mij maar lekker springen enzo. Die mijnkarretjes mogen ze afbranden.

Wereld 5 liep ik weer zo doorheen. Nog effe het boss level spelen en eens kijken wat wereld 6 in petto heeft.

woei!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

Vis

Hoeveel werelden heeft dit spel eigenlijk? Of levels in totaal?

Ga hem vanavond kopen, heb hem afgelopen zaterdag de hele middag gespeeld met mn broer... oude herrineringen!!! :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• crack_en_hack
Vis schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:25:
Hoeveel werelden heeft dit spel eigenlijk? Of levels in totaal?

Ga hem vanavond kopen, heb hem afgelopen zaterdag de hele middag gespeeld met mn broer... oude herrineringen!!! :)
70 + 1 level die je moet unlocken.

Op internet staat een verhaal dat als je alle kong letter hebt en nog een aantal dingen doe je het hele spel nog een keer moet spelen in spiegelbeeld of van links naar rechts (hoe je het bekijkt) om 200% te halen.

Mooie uitdaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Goed spel, al vind ik de motion controls af en toe wel iritant. Ik wil soms net ff te snel bukken en blazen of op de grond stampen, maar dan doet die een rol *en rolt de aap van het platform af* Buiten dat erg goede game, die mijn naar mijn mening al vrij snel op 'scherp' staat en moeilijker wordt. Is denk voor de gamer die new mario bros net te makkelijk vond een goede opvolger.

Hoe spelen jullie het spel trouwens? Ik zelf het met de nun-chuck toch wel het fijnst, mijn broertje vind enkel met de wii-mote dan weer het fijnst. Toch wel goed die keuzemogelijkheid :) Hadden naar mijn mening ook gewoon cube-controller en classic controller kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nu in wereld 4 beland. Dat vond ik altijd het leukste van DK, de mijnwagentjes. En dat vliegtuigje is ook lachen, maar wel ontzettend lastig. Je kan die levels nooit in 1x uitspelen. Steeds per stukjes als je weet wat er komen gaat dan is het wel te doen. Ik wil niet weten hoe vaak we al game over hebben zien staan 8)

Ja ik bestuur ook met nunchuck en m'n broertje gewoon alleen de controller. Ach ja, het is allebei maar wat je gewend bent. Maar je hebt gelijk het is stukken lastiger dan Mario, die had ik toch redelijk snel uitgespeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 25-12-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pff denk je, lekker week ziek thuis lekker dk'en ben je te ziek om te dk'en -.- kon die holder niet eens vastpakken :? kom je eindelijk weer uit bed zie je dat je zus je safe game heeft gewist :? lekker dan weer opnieuw beginnen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

Vis

Anoniem: 379313 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 08:15:
pff denk je, lekker week ziek thuis lekker dk'en ben je te ziek om te dk'en -.- kon die holder niet eens vastpakken :? kom je eindelijk weer uit bed zie je dat je zus je safe game heeft gewist :? lekker dan weer opnieuw beginnen lol
Maar flink wat banaantjes eten dan :)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand hem al uitgespeeld, me wii was kapot dus ben niet meer aan spelen toegekomen... net weer gemaakt weer bij world 1 beginnen (nu weer bij world 7) }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nope, wereld 6 nu. Het wordt erg lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wereld 6 valt nog mee het wordt pas echt lastig vanaf wereld 7 (22 levens vernageld aan eerste level) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wij vernaggelen zo vaak 25 levens en zelfs meer. ;( snap niet hoe we zo slecht kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heheh ja dat gevoel ken ik, maar het is dan wel weer zo als ik probeer me te concentreren erop lukt het meestal wel in 1 / 2 x dus ja het valt nog mee. probleem is dat dit echt zo'n spel is waarvan je denkt, ja nu ff snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Wereld 7 begint ook met dat fantastische effect met die mist. Als je in wereld 1 die sleutel koopt bij opa kong krijg je ook zo'n visueel fantastisch level :) Jammer dat het na dat 1e level (althans ik ben nu bij de 3e in wereld 7) weer ophoud...

Ik heb zelf dk niet op de snes gespeeld, maar die vogel die je in het origineel had, is dat niet een beetje het zelfde als die raket in deze nieuwe versie?

Ik heb zelf trouwens wel een gruwhekel aan die levels met die raket en mijnkarretjes... Blij dat ik wereld 4 achter me heb liggen ;-) Alleen die KONG-letters in die wereld... ik weet niet of ik dat ga doen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, lijkt er niet echt op ben ff die struisvogel's naam kwijt, maar iig als die af ging dan ging de vogel weg. echter heb je wel ooit eens een level gehad met een ton die omhoog / omlaag moest gaan dat vind ik er wel wat op lijken (dkc 3 snes). ik vind die levels die jij haat juist geniaal :), kosten wel veel levens en ZOOOOO frustrerend maar zeer leuk bedacht :D, vind het wel jammer dat je niet echt het oude gevoel meer heb, had ik op het begin wel echt dat snes gevoel maar is na eiland 4 beetje overgegaan... is misschien omdat ik veel alleen speel ^^ en als ik samen speel is dat met me stiefbroer die net als ik game / dk verslaafd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

418O2 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:10:
Als je op zoek gaat naar geheime levels (zitten er veel als je in het begin van het level even terugloopt/klautert en vaak kan je wel ergens heenklimmen waar een geheim level) dan krijg je heel snel veel bananen, levens en muntjes. Zo hoeven veel levels je geen levens te kosten als het mis gaat.
Bedankt voor de tip! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:17
Is het niet les 1 voor secrets dat
spoiler:
met Donkey Kong Country dat je altijd de linkerkant moet checken waar je begint?
O-)

Verder moet ik zeggen dat dit een heel leuk spel is, alleen de balans van levens en hoe je die krijgt/verliest is niet echt goed over nagedacht in mijn ogen. Zoals ook als je met zijn 2en speelt en dan iemand dood is, die terug wilt komen en jij gaat dood. Dan is er al een leven af van de DK barrel waar je teammate inzit en dan nog 2 levens om weer te respawnen. Zo kan ik het ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 379313 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:24:
ik vind die levels die jij haat juist geniaal :), kosten wel veel levens en ZOOOOO frustrerend maar zeer leuk bedacht :D
True, vooral als dan het spoor in ene zich oprolt of je in zo'n ei beland ;)

Gister de eindbaas van wereld 8 verslagen en de eindcredits gezien. Vervolg is dan overal KONG verzamelen voor de bonuslevels. Echter in de latere en bonus levels wordt het springen op vijanden extra belangrijk om platformen ed. te bereiken. En daar zit bij mij een grote horde. Ik krijg die timing maar niet goed voor de 'sprong'... Moet nu af en toe mn broertje inschakelen, die had er eerst ook moeite mee, maar doet het nu automatisch... :/ jammer weer |:(

edit:
Zit nu op 76% trouwens, iemand al in de buurt van de 100% gekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Tijn89 op 28-01-2011 11:46 ]

Pagina: 1 2 Laatste