Boot Camp kan geen Windows partitie maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een poging gedaan om Boot Camp op vriendin haar MacBook Pro te installeren. Helaas was de lol al voorbij voordat hij goed en wel begonnen was. De volgende foutmelding komt na het proberen aan te maken van een partitie voor de Windows-installatie:

Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20101119-kkwx5n93qs6x3tfq1a3c15wam4.preview.jpg

Ja, ik kan lezen en ik weet dus wat de Boot Camp-assistent mij wil vertellen. Sommige bestanden kunnen niet worden verplaatst en ik moet maar een reservekopie er van maken, de schijf opnieuw te formatteren en daarna de bestanden terug te zetten. Dit lijkt me redelijk omslachtig, is het niet? :)

Ik zou dus graag weten waarom die bestanden niet verplaatst kunnen worden en wat ik daar aan kan doen. Het gaat er simpelweg niet in bij mij dat backup, format en restore de enige mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden ook mee te kampen gehad,
maar wat wel bij mij hielp was gewoon OS X opnieuw er overheen installeren
dit kost GEEN extra schijfruimte want hij verwijderd OS X zonder data verlies want hij neemt automatisch
een backup van gegevens
Zelfs de Programma's stonden er nog op,
Mijn documenten, foto's en muziek stonden ook
nog gewoon op de Mac dus geen zorgen
Toch is het raadzaam om gewoon een backup te maken
van belangrijke data!

Let wel op dit probleem deed zich voor met Snow Leopard en heb Snow Leopard opnieuw
erover heen gezet dit is OS X 10.6

Als jouw probleem zich voordoet in Leopard (10.5) , Tiger (10.4)
of zelfs lager heb ik er geen ervaring mee.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je hier op GoT zoekt, vindt je een aantal topics met hetzelfde probleem:In deze topics staan ook een aantal oplossingen. Heb je die al geprobeerd? :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:27:
In deze topics staan ook een aantal oplossingen. Heb je die al geprobeerd? :)
Jazeker heb ik dat gedaan. De aard van dit topic was dan ook om een alternatieve wijze te vinden om dit probleem op te lossen. Ik vond het namelijk tamelijk raar dat ik een backup moest maken van een week oude Leopard installatie (overigens niet genoemd, so no blame on that), een nieuwe installatie te doen en de backup te herstellen.

Daarna ben ik per ongeluk tegen een uitleg hier over gelopen die mij adviseerde om de partitie te proberen te repareren via de Disk Utility (na booten vanaf Leopard disc). En dit bleek gewoon te werken. Boot Camp Assistant kon daarna gewoon een FAT partitie aanmaken op een deel van de OS X partitie. Inmiddels werkt Boot Camp geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Wow wat een rare methodes allemaal zeg. Ik heb dit een tijd geleden onderzocht en het is te verhelpen zonder al dit bovenstaande :O ... Je moet opstarten van een extern mac os systeem en je schijf defragmenteren. Als je niet weet hoe dit moet hoor ik het wel, of google voor de gein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
--help schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:14:
Wow wat een rare methodes allemaal zeg. Ik heb dit een tijd geleden onderzocht en het is te verhelpen zonder al dit bovenstaande :O ... Je moet opstarten van een extern mac os systeem en je schijf defragmenteren. Als je niet weet hoe dit moet hoor ik het wel, of google voor de gein :)
Oftewel, je hebt dan een tweede Mac nodig? Ik heb dat bijvoorbeeld niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:33:
Ik heb net hetzelfde probleem gehad en heb gewoon mijn SL dvd geboot en toen mijn hardeschijf gerepareerd en van daaruit een nieuwe partitie aangemaakt.
Dat werkt inderdaad perfect, zonder al die moeilijke omwegen die in andere topics genoemd worden.

Daarnaast kan je, zodra je de betreffende harde schijf gerepareerd hebt, ook met de Boot Camp Assistent een partitie voor Windows aanmaken. :)
Pagina: 1