Boot Camp Assistent kan geen partities aanmaken*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04
Hallo,

Ik heb onlangs de harde schijf vervangen van mijn MBP. Ik heb hierbij mijn huidige Mac os x partitie gecloned naar de nieuwe schijf. De Windows partitie die p de oude schijf stond heb ik niet gecloned.

Nu wil ik opnieuw Windows XP installeren m.b.v. boot camp, maar ik krijg telkens onderstaande error.
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/6850/afbeelding9kz3.png

Ik heb reeds geprobeerd om de schijf te controleren en permissies te herstellen. Formatteren en alles opnieuw kopiëren wil ik echt vermijden, er moet toch een simpelere manier zijn om dit op te lossen?

EDIT : Ik zie dat een stukje van de titel verdwenen... Zou een mod dit even kunnen aanpassen naar "Boot Camp Assistent kan geen partities aanmaken: aub?

[ Voor 11% gewijzigd door Robain op 18-04-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Ik heb identiek hetzelfde probleem gehad. Na ongeveer alles geprobeerd te hebben, heb ik gewoon geformat. Als je trouwens 'archiveer & installeer' kiest, verlies je helemaal niks van gegevens en moet je echt niks op voorhand back-uppen of wat dan ook.

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het deel van je harde schijf waar Leopard op staat in meerdere delen onderverdeeld? Dat kan ook een oorzaak van het probleem zijn. Als je die delen weer samenvoegd tot 1 deel, dan zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magistic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 16:01

Magistic

100% Vruchtvlees

Opstarten met de leopard dvd en dan schijfbeheer openen en zelf een fat partitie aanmaken. Dan weer gewoon OSX opstarten en dan bootcamp, die zal dan automatisch jouw zelfaangemaakte partitie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Deze fout krijg je ook vaak als er niet genoeg schijfruimte is om bestanden te verplaatsen. Hoeveel schijfruimte heb je dus vrij? En probeer eens wat ruimte vrij te maken, het heeft hier een keer gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robain
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04
Eerst en vooral bedankt voor de nuttige replies.

@ Frietsaus : de oorzaak die jij beschrijft is inderdaad een die ook veel voorkomt, maar die komt pas een stap later in de assistent voor. Die kan je trouwens vaak oplossen door de vrije ruimte te defragmenteren met een iDefrag boot cd o.i.d.

Ik heb nog zo'n 150 GB vrij, en de schijf bestaat uit 1 grote HFS journaled partitie van 320 GB. Tenzij Super Duper bij het clonen iets heeft geforceerd, bestaat de schijf maar uit 1 partitie, voor zover ik weet. Bij Schijfhulp zie ik ook geen abnormale zaken.

Ik zal morgen eens proberen (heb hier m'n leopard schijf niet bij de hand) wat Magistic voorstelt, en mocht dat niet lukken wordt het .Arne's methode, hoezeer ik er ook absoluut tegen opzie...

[ Voor 5% gewijzigd door Robain op 20-04-2008 13:37 ]

Pagina: 1