[Bootcamp] Schijf kan niet worden gepartitioneerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb voor school (helaas) Windows nodig, maar ik mijn schijf kan niet worden gepartitioneerd in BootCamp Assistant.

"De schijf kan niet in partities worden verdeeld, omdat sommige bestanden niet kunnen worden verplaatst.

Maak een reservekopie van de schijf en gebruik Schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als één volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled). Zet de gegevens terug op de schijf en voer de Boot Camp-assistent opnieuw uit."

Mijn volume is nog 100% in orde volgens Schijfhulpprogramma, dus er moet volgens mij een makkelijkere oplossing zijn??

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer wat schijfruimte vrij te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
(jarig!)
Frietsaus schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:37:
Probeer wat schijfruimte vrij te maken. :)
Ik heb in totaal nog 86,1GB vrij... moet genoeg zijn om een partitie van 40gb te maken toch (64bit vista)? Ook met 104,xxGB vrije ruimte wil het niet eens :X

In ieder geval... het is niet anders.

Gewoon via Timemachine een back-up maken en daarna opstarten vanaf CD rom en m'n MBP opnieuw installeren -> bootcamp draaien -> back-up terugzetten?

[ Voor 31% gewijzigd door Tjebakka op 24-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Gebruik Console.app (/Applications/Utilities) eens om te kijken wat er in je logfiles gebeurt wanneer je probeert te partitioneren met de BootCamp Assistant. Dat wil af en toe redelijk verhelderende meldingen geven ;)

edit:
Overigens kan Leopard's Disk Utility iets moois als 'non-destructive partition resize' waarmee je dus (theoretisch) zonder verlies van data je partitie kan resizen en dus plaats kan maken voor een Windows partitie; zonder gebruik van de BootCamp Assistant.

Ik hoef uiteraard niet te zeggen dat het maken van backups een goed idee is voor je gaat prutsen aan je partitietabel ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Whieee op 24-06-2008 13:31 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
(jarig!)
kut. ik zie t al: torrentbestanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bakkert schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:29:
kut. ik zie t al: torrentbestanden...
gij downloadend gespuis!!! >:) (ik weet dat het uiteraard alleen gaat om Linux ISO's en vakantiefoto's ;) )

Maar dat is waarschijnlijk wel het probleem ja ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
(jarig!)
Whieee schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:32:
[...]

gij downloadend gespuis!!! >:) (ik weet dat het uiteraard alleen gaat om Linux ISO's en vakantiefoto's ;) )

Maar dat is waarschijnlijk wel het probleem ja ;)
Ik heb vanmiddag een legale (ivm bedrijfsdoeleinden) Windows Vista 64Bit gekocht :P

HET IS GELUKT!

ben nu wel mn muziekcollectie kwijt van mn externe HDD (had ik nodig voor timemachine...) maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de volgende keer: sluit je mac als firewire-target aan op een andere mac, en defragmenteer je harddisk van de betreffende machine dan i know klinkt erg windows achtig, maar zelfs HFS(+) heeft hier last van hierna gaat alles weer goed, heb al genoeg reparaties gehad die dit "probleem" hadden, waaronder de mijne ;)
Pagina: 1