• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:01
Ik kreeg vanochtend letterlijk de schok van mijn leven toen ik onderzocht waarom mijn Onkyo tx-sr508 was gestopt met werken. Nu blijkt dat er 75 volt op de hdmi kabel staat:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vEz8yuYyq8I]

Hebben jullie dit ooit eerder meegemaakt? Het betreft een 3 jaar oude Samsung LE-32 S71BX, die ook al eerder kuren gaf: [LCD TV] Zwarte veeg op het beeld

Ik koop echt nooit meer een Samsung, de service is sowieso al slecht dus ik verwacht dat ik de schuld krijg, vandaar het filmpje en deze discussie op tweakers.net.

Totale schade is trouwens 400 euro, gelukkig is er niet meer kapot gegaan of brand uitgebroken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:18
Als ik goed kijk zie ik een ongeaard stopcontact waar je TV aan zit. Je bent je ervan bewust dat geaarde apparaten geaard aangesloten moeten worden, en dat een voltage op een shielding dan niet zoveel zegt? Sluit je computer eens ongeaard aan en ga dan op een USB-kabel meten, meet je ook zo'n 110V op de shielding, en toch zijn er weinig mensen die daardoor problemen hebben.

• Maks
_JGC_ schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:23:
Als ik goed kijk zie ik een ongeaard stopcontact waar je TV aan zit. Je bent je ervan bewust dat geaarde apparaten geaard aangesloten moeten worden, en dat een voltage op een shielding dan niet zoveel zegt? Sluit je computer eens ongeaard aan en ga dan op een USB-kabel meten, meet je ook zo'n 110V op de shielding, en toch zijn er weinig mensen die daardoor problemen hebben.
Ja true, het is een wat ouder huis, ik heb hem nu aan een geaard stopcontact hangen en nu is het nog maar 10 volt op de shielding (nog steeds vreemd maar wel beter).

Ik denk echter dat er toch intern iets mis is, want het is nogal logisch dat je de shielding aan de randaarde hangt. Echter als je dat niet doet mag dat toch niet ZO veel uitmaken???

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Als je de antennekabel eruit trekt is het waarschijnlijk ook weg, dan is het een potentiaalverschil, ik had het vroeger ook, niks mis met de tv verder.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Maks
ShittyOldMan schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:34:
Als je de antennekabel eruit trekt is het waarschijnlijk ook weg, dan is het een potentiaalverschil, ik had het vroeger ook, niks mis met de tv verder.
Dat zei de klantenservice ook :p, probleem is alleen dat ik helemaal geen antenne gebruik. Ik heb een decoder van Ziggo die via HDMI naar mijn versterker gaat (en vanaf mijn versterker naar mijn TV). Het maakt niet uit of ik hem aansluit of niet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Heb je het ook met alles van de tv afgesloten en enkel de hdmi kabel?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:34

Stoney3K

Flatsehats!

Maks schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:50:
[...]

Dat zei de klantenservice ook :p, probleem is alleen dat ik helemaal geen antenne gebruik. Ik heb een decoder van Ziggo die via HDMI naar mijn versterker gaat (en vanaf mijn versterker naar mijn TV). Het maakt niet uit of ik hem aansluit of niet.
En als je de decoder van Ziggo of de versterker helemaal loskoppelt?

Is de lekspanning ook aanwezig op andere aansluitingen van de TV, zoals de tulpstekkers van de audio in/uitgangen? Misschien is dat een goeie hint om te traceren waar het vandaan komt.

De enige oplossing is toch echt geaard aansluiten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1